Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2013, 14:52

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror prismæssigt, at Andreas Laudrup er mere indenfor vores økonomiske rækkevidde end et 18 årig kanttalent fra en Viborg.
Med mindre Fodsportsforeningen og Lucas forlænger kontrakten, så er han inden for rækkevidde til vinter. Lucas Jensen har kontraktudløb 30. juni 2014. Til vinter vil han kunne købes for en fornuftig transfersum, eller alternativt kan han hentes gratis næste sommer.

Hvis Lucas derimod forlænger med VFF så er han ikke længere aktuel.

Lønmæssigt er vi trods massive nedskæringer også bedre kørende end Viborg.
Nu er det jo ikke Viborg, som vi skal sammenligne os med, men alle de andre klubber, som finder ham interessant.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2013, 15:03

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror prismæssigt, at Andreas Laudrup er mere indenfor vores økonomiske rækkevidde end et 18 årig kanttalent fra en Viborg.
Med mindre Fodsportsforeningen og Lucas forlænger kontrakten, så er han inden for rækkevidde til vinter. Lucas Jensen har kontraktudløb 30. juni 2014. Til vinter vil han kunne købes for en fornuftig transfersum, eller alternativt kan han hentes gratis næste sommer.

Hvis Lucas derimod forlænger med VFF så er han ikke længere aktuel.

Lønmæssigt er vi trods massive nedskæringer også bedre kørende end Viborg.
Nu er det jo ikke Viborg, som vi skal sammenligne os med, men alle de andre klubber, som finder ham interessant.
Selvfølgelig kommer vi til kort hvis lønnen er et afgørende parameter. Her kan vi ikke konkurrere med rigmandsklubber som OB, FC Nordsjælland, Brøndby mv. hvis de forsøger at signe Lucas Jensen. LJ er uden tvivl på blokken hos mange klubber, men det er svært at forudsige hvor mange der vil forsøge at hente ham. Jeg er bestemt heller ikke sikker på om AaB vil forsøge at hente LJ. Det afhænger nok meget af Kusk, hvis han bliver solgt til vinter eller næste sommer kan LJ være en meget interessant afløser.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2013, 15:22

FCN tror jeg nu ikke de betaler det helt store, og mon ikke de har kantspillere nok?
Det der taler for AaBs fordel er at vi har givet flere unge spillere chancen de sidste par år, og flere af dem har også fået deres gennembrud i suppen. Spillere som Helenius, Kusk, Thelander, Thomsen, Dalsgaard, Ahlmann, Lucas og Nikolai Larsen er gode ambassadører for AaB i det tilfælde.
Det er hvertfald eksempler der gør at man nok tænker en ekstra gang, som ung spiller, hvis AaB henvender sig.

Til dels kan Anders K også nævnes her, men det er en lidt anden situation.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af limey » 19. sep 2013, 15:50

Er vi ikke der, hvor der skal en spiller ud før der skal en spiller ind? Vi ejer ikke kongens mønt og har en feriepengesag hængende over hovedet. Samtidigt har vi, på trods af dette, på mirakuløs vis, fået skrabet os sammen til en fremragende startellever, en solid bænk og et godt andethold. Hvad skulle incitamentet være til at hente flere spillere?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 20. sep 2013, 16:40

limey skrev:Er vi ikke der, hvor der skal en spiller ud før der skal en spiller ind? Vi ejer ikke kongens mønt og har en feriepengesag hængende over hovedet. Samtidigt har vi, på trods af dette, på mirakuløs vis, fået skrabet os sammen til en fremragende startellever, en solid bænk og et godt andethold. Hvad skulle incitamentet være til at hente flere spillere?
Amen limey!
Præcis min tanke!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2013, 16:48

limey skrev:Er vi ikke der, hvor der skal en spiller ud før der skal en spiller ind? Vi ejer ikke kongens mønt og har en feriepengesag hængende over hovedet. Samtidigt har vi, på trods af dette, på mirakuløs vis, fået skrabet os sammen til en fremragende startellever, en solid bænk og et godt andethold. Hvad skulle incitamentet være til at hente flere spillere?
At holde liv i transfertråden? Det er vel i sig selv et ædelt nok formål.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 22. sep 2013, 13:29

Pastorius skrev:
limey skrev:Er vi ikke der, hvor der skal en spiller ud før der skal en spiller ind? Vi ejer ikke kongens mønt og har en feriepengesag hængende over hovedet. Samtidigt har vi, på trods af dette, på mirakuløs vis, fået skrabet os sammen til en fremragende startellever, en solid bænk og et godt andethold. Hvad skulle incitamentet være til at hente flere spillere?
At holde liv i transfertråden? Det er vel i sig selv et ædelt nok formål.
Med de voldsomme økonomiske nedskæringer der er foretaget i de seneste år er, det forhåbentlig muligt snart at fokusere på udvikling fremfor afvikling.
Det skal gerne afspejles i den fremtidige transfer aktivitet.

Jeg er trods alt enig i, at der skal spillere ud før der kan hentes nye spillere. Måske der tages afsked med spillere som Augu, Curth, Lasse og Kusk til vinter. Jeg tror ikke at de alle forsvinder, men hvis én eller flere smutter, så skal der hentes nyt blod udefra.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Elscorpio » 22. sep 2013, 15:42

Hvis vi kunne få råd, så byt Due ud med Ene på kanten hvis han ikke får nok spilletid i belgisk fodbold.

Se bare eksemplet med en anonym pengemand der muliggjorde at SønderjyskE fik fat i Daniel Jensen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af limey » 22. sep 2013, 17:08

Elscorpio skrev:Hvis vi kunne få råd, så byt Due ud med Ene på kanten hvis han ikke får nok spilletid i belgisk fodbold.

Se bare eksemplet med en anonym pengemand der muliggjorde at SønderjyskE fik fat i Daniel Jensen.
Så kom da op med foret, Elscorpio. Jeg skal nok lade være med at sige at det var dig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2013, 17:14

Altså Due og Curth er jo nok fortid efter sæsonen. Curth måske allerede til vinter. I det lys synes jeg ikke der er noget galt i at der spekuleres i spillere der kan tage over. Vi skal jo gerne have både Curth og Due erstattet. Og Lucas Jensen er et godt bud som afløser for Due.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. sep 2013, 21:26

jonas386 skrev:Altså Due og Curth er jo nok fortid efter sæsonen. Curth måske allerede til vinter. I det lys synes jeg ikke der er noget galt i at der spekuleres i spillere der kan tage over. Vi skal jo gerne have både Curth og Due erstattet. Og Lucas Jensen er et godt bud som afløser for Due.
Curth er her jo heller ikke nu, så hvis han skulle erstattes var han vel allerede blevet det, og Due kan vel efterhånden anses som en breddespiller der naturligt erstattes fra ungdomsrækkerne (Bruhn/V. Ahlmann), når den tid kommer.

Køb fra en superligakonkurrent, uden vi direkte har solgt spillere til at financiere det, kan jeg ikke se skulle være en mulighed. Jeg kan faktisk ikke rigtigt se os hente spillere, udover måske fra lavere rækker, medmindre der bliver solgt profiler, eller der viser sig muligheder for at hente en profil til med hjælp fra investorer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. sep 2013, 11:37

Det er vel rimelig forventelig at Lasse forsvinder til vinter. Sidste chance for lidt basører. Han spiller vel godt pt. plus, at køen af afløsere er bedre og bredere end tidligere.

Så det er vel transfermål nr. 1 til vinter.

Kunne se, at vi måske henter en (tyskeren) transferfri spiller til venstreback, hvis vi vinder over HB Køge i morgen. Så er der håb om flere kampe og supplement til truppen kunne forsvares.

Jeg tror ikke ikke, at der bliver hentet til vinter medmindre yderligere salg(Lasse+) forekommer.

Derfor er det tilladt at skrive med Boysen eller Lucas Jensen osv. til sommervinduet.

Vi har måske pt. lidt dødvægt. Hallur Hanson, Mathias Wichmann og Anders Due(de spiller for lidt og vi forventer mere). Rolf Toft og Jeppe Curth - de er pt udlejet, og spiller ikke angriber, som de skal... De skal evalueres.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 23. sep 2013, 12:14

Hvor sælge Lasse til vinter for mindre end lidt?

Foråret er presset rent programmæssigt, især hvis pokalen skulle flaske sig. Vi har pt. 3 startere til 2 pladser, hvilket betyder vi kan klare en skade ikke er så problematisk. Ved at holde på Lasse får dem bag ham tid til at skulle udvikle sig, for det er ikke super smart at smide 18-20 årige ind i forsvaret hver uge.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 23. sep 2013, 12:19

Eksil skrev:Hvor sælge Lasse til vinter for mindre end lidt?

Foråret er presset rent programmæssigt, især hvis pokalen skulle flaske sig. Vi har pt. 3 startere til 2 pladser, hvilket betyder vi kan klare en skade ikke er så problematisk. Ved at holde på Lasse får dem bag ham tid til at skulle udvikle sig, for det er ikke super smart at smide 18-20 årige ind i forsvaret hver uge.
Også har du yderst talentfulde Kasper Pedersen og Blåbjerg klar i kulissen, de skal vel også ha chancen før eller siden?

Det gik jo meget godt med Thelander?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2013, 12:44

Mr. Larsen skrev:
Eksil skrev:Hvor sælge Lasse til vinter for mindre end lidt?

Foråret er presset rent programmæssigt, især hvis pokalen skulle flaske sig. Vi har pt. 3 startere til 2 pladser, hvilket betyder vi kan klare en skade ikke er så problematisk. Ved at holde på Lasse får dem bag ham tid til at skulle udvikle sig, for det er ikke super smart at smide 18-20 årige ind i forsvaret hver uge.
Også har du yderst talentfulde Kasper Pedersen og Blåbjerg klar i kulissen, de skal vel også ha chancen før eller siden?

Det gik jo meget godt med Thelander?
Rigtigt, men mon ikke både Kasper Pedersen og Blåbjerg har det fint med at være reserver i en sæson mere, og så få kampe hos reserverne og i pokalkampene. Og i kampe hvor skader og/eller karantæner passer til det. Lasse, og Thelander spiller næppe 33 kampe sammen, der må være karantæner og småskader indimellem. Jeg er klar over vi skal give talenterne chancen, men midterforsvaret og den centralt midtbane er pladser der er betydeligt mere risiko i at gamble med ifht kanterne og feks back positionerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 23. sep 2013, 12:50

Jesper Schmidt skrev:Kunne se, at vi måske henter en (tyskeren) transferfri spiller til venstreback, hvis vi vinder over HB Køge i morgen. Så er der håb om flere kampe og supplement til truppen kunne forsvares.
Hvor har du det fra?

Er som andre i øvrigt helt enig i, at det er vores største achilleshæl. Vi er ilde stedt, hvis Ahlmann er ude. Så er det vel Due eller Oliver Knudsen fra U-19 der er gardering.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 23. sep 2013, 12:52

jonas386 skrev:
Mr. Larsen skrev:
Eksil skrev:Hvor sælge Lasse til vinter for mindre end lidt?

Foråret er presset rent programmæssigt, især hvis pokalen skulle flaske sig. Vi har pt. 3 startere til 2 pladser, hvilket betyder vi kan klare en skade ikke er så problematisk. Ved at holde på Lasse får dem bag ham tid til at skulle udvikle sig, for det er ikke super smart at smide 18-20 årige ind i forsvaret hver uge.
Også har du yderst talentfulde Kasper Pedersen og Blåbjerg klar i kulissen, de skal vel også ha chancen før eller siden?

Det gik jo meget godt med Thelander?
Rigtigt, men mon ikke både Kasper Pedersen og Blåbjerg har det fint med at være reserver i en sæson mere, og så få kampe hos reserverne og i pokalkampene. Og i kampe hvor skader og/eller karantæner passer til det. Lasse, og Thelander spiller næppe 33 kampe sammen, der må være karantæner og småskader indimellem. Jeg er klar over vi skal give talenterne chancen, men midterforsvaret og den centralt midtbane er pladser der er betydeligt mere risiko i at gamble med ifht kanterne og feks back positionerne.
Det vil stadig være reserver hvis Lasse bliver solgt, jeg har rigtig stor tiltro til Kasper Pedersen, han skal nok blive en vigtig mand for os med tiden :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. sep 2013, 15:17

Rams skrev:
Jesper Schmidt skrev:Kunne se, at vi måske henter en (tyskeren) transferfri spiller til venstreback, hvis vi vinder over HB Køge i morgen. Så er der håb om flere kampe og supplement til truppen kunne forsvares.
Hvor har du det fra?

Er som andre i øvrigt helt enig i, at det er vores største achilleshæl. Vi er ilde stedt, hvis Ahlmann er ude. Så er det vel Due eller Oliver Knudsen fra U-19 der er gardering.
Det var da vist lidt af en fejlcitering der, for det der ved jeg absolut heller intet om ;)

Iøvrigt kan jeg ikke forestille mig at der er noget om det. En sejr over HB Køge giver vel max. 1-2 kampe mere her i efterårssæsonen... det giver ikke rigtigt mening at det skulle være en grund til at forstærke bredden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. sep 2013, 16:04

Nu er Jesper Schmidt selvfølgelig undskyldt for det citat, da det var mit.

Jeg tror, at man kunne være fristet af at hente en spiller til pladsen(venstreback) og her var en rimelig anledning, hvis vi vinder kampen i morgen. Tidspunktet er ikke ringe, vi kommer ind i en periode, hvor der bliver slidt hårdt på spillerne(hårdere baneforhold), løsningen på venstreback synes ikke afklaret(U19 spiller?!), forhåbentlig skal vi spille to kampe mere inden jul og dermed ekstra positiv slid på truppen.

Skriver man med en transferløs kunne man til nød nøjes med 3 måneder eller 9 måneder. Så var spilleren desuden med fra start til januar - og bliver ikke hentet på sidstedagen i januar.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 24. sep 2013, 14:12

Jamen, så skal jeg da beklage at Jesper blev hængt op på dit udsagn.

Jeg læste dit udsagn derhen, at der var lidt kød på et evt. rygte om Sowah. Er ret overbevidst om, at vi må klemme os igennem halvsæsonen med manglende konkurrence på venstre back, så vi må håbe på at Ahlmann holder.

Til januar kunne man så prøve, at gå efter nogle danske back-ups med snarligt kontraktudløb, såsom:
- Emil Farver fra AB, der er 24 år og har kontraktudløb 30.06.2014
- Daniel Norouzi fra BIF (pt. udlejet til Vejle), 21 år med kontraktudløb 30.06.2014
- Jesper Lauridsen fra FCM (pt. udlejet til Hobro), 22 år med kontraktudløb 30.06.2014

Farver og Norouzi skulle være klart mulige, og vil formentlig også kunne affinde sig med rollen som back-up for Ahlmann. Lauridsen bliver vel hentet hjem til FCM, som afløser, når Juelsgaard forventelig ryger udenlands.
In verbis simus faciles

Låst