Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Silvermoon » 2. jul 2014, 07:45

Arendt skrev:Efter at have set dagens træningskamp, så har Mathias Thrane imponeret mig utrolig meget. Jeg troede, at han var venstrebenet, men han er højrebenet og spillede den venstre kant fantastisk. God positionering, god teknik, laver et mål og faldt naturligt ind i AaBs spillekoncept.

Ham skal vi have! Derimod er Ayo Simon Okuson ikke en spiller, som efter min mening er god nok. Han laver nogle mærkelig pasninger, og vi har rigeligt af spillere med kvalitet på hans plads. Vi har derudover brug for Helenius/Jönsson og måske dem begge to. Vi mangler bredde i angrebet. Derudover mangler vi en højre back, da det ikke fungerer med Søren Frederiksen derovre.
Helenius var også på stadion igår ved ikke om man skal ligge noget i det

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2014, 08:55

Thrane spillede en rigtig flot halvleg, men det var også tydeligt at han gav max og godt vidste at det var den vigtigste halvleg i hans fodboldkarriere indtil nu. Han var ekstremt påpasselig defensivt, men havde alligevel overskud til at deltage offensivt. Det vil han næppe have i en 90 minutters Superliga-kamp, men det skal ikke taget noget fra hans fine indsats.

Man kan også diskutere i hvor høj grad vi har brug for endnu en højrebenet offensivspiller. Vi har allerede Thomsen, Enevoldsen, Wichmann, Gilli og ikke mindst Andreas Bruhn, der er højrebenede og passer fint på vores venstrekant. Vi har mere brug for nogle venstrebenede spillere, både defensivt og offensivt.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Reyad » 2. jul 2014, 09:28

Stik Thrane en et-årig kontrakt og giv ham muligheden for at udvikle sig. I går viste han, at han har potentiale, og han kan umuligt være særlig dyr. Eventuelt kan det finansieres ved at kyle Toft til Vendsyssel eller lign.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 623
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9000AaB » 2. jul 2014, 12:37

Syntes altså ikke ham den mørke fra AB var dårlig.
Han spillede en uvant position som offensiv midtbane men hans force er Defensiv central forsvar og/eller midtbane.
Han havde nogle klumpede affærer men hans lange afleveringer var præcise, han lagde mange bolde op til offensiv spil og klarede sig udmærket, en rigtig kæmper på banen.

Thrane derudover gjord det også særdeles godt, mon han kan bruges på kanten -når Thomsen bliver solgt- og/eller back-up til VB pladsen?
meget stabil i afleveringer, også en kæmper! og virkede som en stabil spiller.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2014, 13:36

9000AaB skrev:Syntes altså ikke ham den mørke fra AB var dårlig.
Han spillede en uvant position som offensiv midtbane men hans force er Defensiv central forsvar og/eller midtbane.
Han havde nogle klumpede affærer men hans lange afleveringer var præcise, han lagde mange bolde op til offensiv spil og klarede sig udmærket, en rigtig kæmper på banen.

Thrane derudover gjord det også særdeles godt, mon han kan bruges på kanten -når Thomsen bliver solgt- og/eller back-up til VB pladsen?
meget stabil i afleveringer, også en kæmper! og virkede som en stabil spiller.
Hm jeg ser nu noget anderledes på det. Overordnet set spillede Okusun sig bestemt ikke til en kontrakt. Han var langsom, kluntet og havde mange fejlafleveringer. Vi har rigeligt med centrale midtbanespillere og der er ingen grund til at spendere de ressourcer der er tilbage på endnu en midtbanespiller til mandagsholdet (reserveholdet). Okusun kan ikke engang komme på ABs ringe mandskab, det siger alligevel en del. Det vil derimod være fornuftigt at forsøge at hente en billig gardering til Ahlmann.

Jeg er enig i at Thrane gjorde det ganske udmærket, men han er ikke en spiller der her og nu kan gå ind på holdet. Han manglede tempo i sit spil i træningskampen mod Strømsgodset, men han kan måske komme op i et højere gear hvis han skifter til AaB. Som nævnt i et andet indlæg så er spørgsmålet også om vi har brug for endnu en højrefodet midtbanespiller når Kusk sandsynligvis bliver solgt? Hvis man overordnet set vurderer trup sammensætningen har vi måske mere brug for en venstre benet midtbanespiller (vi har jo også mistet Due).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 14:53

Jeg forstår ikke helt al den fokus på om vore "fløjspillere" skal være højre eller venstrebenede. Jovist, Kusk er venstrebenet, men i vores spilsystem, kan en højrefodet spiller da præcist lige så godt udfylde den rolle Kusk har. Kusk er vigtig for os fordi han er udfordrende, målfarlig, hurtig og styrer vores spil fantastisk. Det kan en højrefodet spiller også sagtens gøre fra Kusk's position som fri fugl i vores offensiv, hvor han ofte ligger helt centralt. Man kunne måske endda med rette påstå at en højrebenet spiller kunne være at foretrække rent defensivt, når modstanderen er i boldbesiddelse og Kusk rent faktisk spiller på kanten.

Hvad angår Thrane, så er det en 2. div. spiller som spillede sin allerførste kamp på højeste niveau! Han gjorde det fantastisk, og var en af vore absolut bedste i 1. halvleg, hvor man nærmest glemte at Thomsen ikke var med. Det er fuldstændig forrykt at tale om manglende tempo og at det skulle være en spiller vi ikke har brug for. At han kunne falde så flot ind i kombinationerne på et hold der er bedre pasningsmæssigt end samtlige andre hold herhjemme, vidner om at vi har med et stort talent at gøre her. Jeg kan ikke mindes en af vore egne spillere nogensinde har fyret sådan en halvleg af i sin første optræden i så ung alder, og har ikke fantasi til at forestille mig at vi ikke signer ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 2. jul 2014, 15:14

[quote="Jesper Schmidt"]Jeg forstår ikke helt al den fokus på om vore "fløjspillere" skal være højre eller venstrebenede. Jovist, Kusk er venstrebenet, men i vores spilsystem, kan en højrefodet spiller da præcist lige så godt udfylde den rolle Kusk har. Kusk er vigtig for os fordi han er udfordrende, målfarlig, hurtig og styrer vores spil fantastisk. Det kan en højrefodet spiller også sagtens gøre fra Kusk's position som fri fugl i vores offensiv, hvor han ofte ligger helt centralt. Man kunne måske endda med rette påstå at en højrebenet spiller kunne være at foretrække rent defensivt, når modstanderen er i boldbesiddelse og Kusk rent faktisk spiller på kanten.quote]

IMO er der 2 grunde til at det er ret vigtigt.

1. Efter Due har forladt os har vi ikke ret mange venstrebenet spillere i truppen. Dette er vigtigt, dels for at skabe balance i holdet og dels for at kunne rotere folk rundt ved skader/karantæner med vores lille trup, eksempelvist ved venstreback.,

2. Vores taktisk lyder meget på at vores offensive backs fungerer som wings mens vores kantspillere i Kusk og Thomsen trækker ind i banen. Har vi ene højrebenet spillere vil det gøre det svære for dem at trække ind i banen da de i så fald ikke ville kunne sparke på mål med favorit benet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4769
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Maglau » 2. jul 2014, 15:18

Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ikke helt al den fokus på om vore "fløjspillere" skal være højre eller venstrebenede. Jovist, Kusk er venstrebenet, men i vores spilsystem, kan en højrefodet spiller da præcist lige så godt udfylde den rolle Kusk har. Kusk er vigtig for os fordi han er udfordrende, målfarlig, hurtig og styrer vores spil fantastisk. Det kan en højrefodet spiller også sagtens gøre fra Kusk's position som fri fugl i vores offensiv, hvor han ofte ligger helt centralt. Man kunne måske endda med rette påstå at en højrebenet spiller kunne være at foretrække rent defensivt, når modstanderen er i boldbesiddelse og Kusk rent faktisk spiller på kanten.

.
Jeg er faktisk enig med Frederikshavneren i at en venstrebenet kant er at foretrække, med vores spillestil.
En modsat kant trækker ind i banen på en naturlig måde og bliver en skudtrussel samtidig åbnes der for at backs kommer med offensivt.
Vi er ikke et hold med en stor stærk boksspiller hvor indlæg i feltet er hovedvåbnet, så derfor er omvendte fløje vores fortrukne.
Hvorfor er det bedre defensivt?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 2. jul 2014, 15:50

frederikshavneren skrev:
9000AaB skrev:Syntes altså ikke ham den mørke fra AB var dårlig.
Han spillede en uvant position som offensiv midtbane men hans force er Defensiv central forsvar og/eller midtbane.
Han havde nogle klumpede affærer men hans lange afleveringer var præcise, han lagde mange bolde op til offensiv spil og klarede sig udmærket, en rigtig kæmper på banen.

Thrane derudover gjord det også særdeles godt, mon han kan bruges på kanten -når Thomsen bliver solgt- og/eller back-up til VB pladsen?
meget stabil i afleveringer, også en kæmper! og virkede som en stabil spiller.
Hm jeg ser nu noget anderledes på det. Overordnet set spillede Okusun sig bestemt ikke til en kontrakt. Han var langsom, kluntet og havde mange fejlafleveringer. Vi har rigeligt med centrale midtbanespillere og der er ingen grund til at spendere de ressourcer der er tilbage på endnu en midtbanespiller til mandagsholdet (reserveholdet). Okusun kan ikke engang komme på ABs ringe mandskab, det siger alligevel en del. Det vil derimod være fornuftigt at forsøge at hente en billig gardering til Ahlmann.

Jeg er enig i at Thrane gjorde det ganske udmærket, men han er ikke en spiller der her og nu kan gå ind på holdet. Han manglede tempo i sit spil i træningskampen mod Strømsgodset, men han kan måske komme op i et højere gear hvis han skifter til AaB. Som nævnt i et andet indlæg så er spørgsmålet også om vi har brug for endnu en højrefodet midtbanespiller når Kusk sandsynligvis bliver solgt? Hvis man overordnet set vurderer trup sammensætningen har vi måske mere brug for en venstre benet midtbanespiller (vi har jo også mistet Due).
Jeg er meget enig i forhold til Okusun, da vi har mange kvalitets midtbanespillere. I forhold til Mathias Thrane er jeg fuldstændig uenig, da han klart var en af de bedste spillere i første halvleg. Måske den bedste. Havde godt drev med bolden, målfarlig, slog gode indlæg, gik godt med i pasningsspillet og havde en spilforståelse og positionering for bolden, som var tæt på Thomsens niveau. Manden er 20 år, og har et halvt år tilbage af sin kontrakt. Han er en usleben diamant og kan gå ind og overtage, når Thomsen bliver solgt. Vi skal da uden tvivl signe ham!

Ved bare en uges træning har han slået Andreas Bruhn ud af holdet, som har vist gode takter på Superliga og reserveholdsniveau. I forhold til de venstrebenede spillere, så kan jeg godt følge dit argument. Hvis vi hentede en venstrebenet spiller, som kunne dække en back og en fløj, så ville det være fremragende for truppen. Gerne omkring 18-21 år. Vi skal ligeledes havde mere konkurrence i angrebet, hvor vi mangler en topangriber, som kan give konkurrence om pladserne. Så ville mit transfervindue være i mål.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Sauer » 2. jul 2014, 16:10

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
9000AaB skrev:Syntes altså ikke ham den mørke fra AB var dårlig.
Han spillede en uvant position som offensiv midtbane men hans force er Defensiv central forsvar og/eller midtbane.
Han havde nogle klumpede affærer men hans lange afleveringer var præcise, han lagde mange bolde op til offensiv spil og klarede sig udmærket, en rigtig kæmper på banen.

Thrane derudover gjord det også særdeles godt, mon han kan bruges på kanten -når Thomsen bliver solgt- og/eller back-up til VB pladsen?
meget stabil i afleveringer, også en kæmper! og virkede som en stabil spiller.
Hm jeg ser nu noget anderledes på det. Overordnet set spillede Okusun sig bestemt ikke til en kontrakt. Han var langsom, kluntet og havde mange fejlafleveringer. Vi har rigeligt med centrale midtbanespillere og der er ingen grund til at spendere de ressourcer der er tilbage på endnu en midtbanespiller til mandagsholdet (reserveholdet). Okusun kan ikke engang komme på ABs ringe mandskab, det siger alligevel en del. Det vil derimod være fornuftigt at forsøge at hente en billig gardering til Ahlmann.

Jeg er enig i at Thrane gjorde det ganske udmærket, men han er ikke en spiller der her og nu kan gå ind på holdet. Han manglede tempo i sit spil i træningskampen mod Strømsgodset, men han kan måske komme op i et højere gear hvis han skifter til AaB. Som nævnt i et andet indlæg så er spørgsmålet også om vi har brug for endnu en højrefodet midtbanespiller når Kusk sandsynligvis bliver solgt? Hvis man overordnet set vurderer trup sammensætningen har vi måske mere brug for en venstre benet midtbanespiller (vi har jo også mistet Due).
Jeg er meget enig i forhold til Okusun, da vi har mange kvalitets midtbanespillere. I forhold til Mathias Thrane er jeg fuldstændig uenig, da han klart var en af de bedste spillere i første halvleg. Måske den bedste. Havde godt drev med bolden, målfarlig, slog gode indlæg, gik godt med i pasningsspillet og havde en spilforståelse og positionering for bolden, som var tæt på Thomsens niveau. Manden er 20 år, og har et halvt år tilbage af sin kontrakt. Han er en usleben diamant og kan gå ind og overtage, når Thomsen bliver solgt. Vi skal da uden tvivl signe ham!

Ved bare en uges træning har han slået Andreas Bruhn ud af holdet, som har vist gode takter på Superliga og reserveholdsniveau. I forhold til de venstrebenede spillere, så kan jeg godt følge dit argument. Hvis vi hentede en venstrebenet spiller, som kunne dække en back og en fløj, så ville det være fremragende for truppen. Gerne omkring 18-21 år. Vi skal ligeledes havde mere konkurrence i angrebet, hvor vi mangler en topangriber, som kan give konkurrence om pladserne. Så ville mit transfervindue være i mål.
Kent kan lide ham Thrane. Det er i min verden hjemmel for, at han nok er en god fodboldspiller, selvom jeg ikke har set ham spille endnu. Mon ikke man forsøger at lokke ham til med det samme.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Frygah » 2. jul 2014, 17:35

Jeg tænker også, hvis Kent kan lide Thrane, betyder det givetvis også at det er en ung gut der arbejder benhårdt til træning, og som er ydmyg omkring udviklingen af sit spil. Tror næppe Kent gider skrive med en spiller der ikke leverer 100% til træning. Og hvis han kan løfte sit spil endnu mere end det vi så i første halvleg mod Strømsgodset, så er han et scoop.

AB'eren har jeg det til gengæld lidt svært ved. Han er satme godt nok stor, og kunne sikkert være et alternativ hvis vi ender ud i slåskampe på midtbanen mod HIK, Randers og FCV. Han havde også nogle gode afleveringer i dybden fremad banen. Men, og det er et stort men, han virkede helt ude på dybt vand når det gik over i de korte, hurtige pasninger på midtbanen, som vi lige har vundet the double på. Der var han for langsom, for upræcis og virkede ikke komfortabel.

Derudover synes jeg egentlig også Viktor Ahlmann skal nævnes. Der er noget i den knægt, det er helt sikkert. Han er hurtig, teknisk, aggressiv og tør lave nogle ting med bolden der kan overraske. Han fik ikke så meget ud af det i kampen, men jeg synes der var glimt af noget virkelig godt i ham. Jeg håber sgu han får lidt chancer i løbet af året.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9800 » 2. jul 2014, 17:42

Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!

Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 18:50

9800 skrev:Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!

Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!
Der er ganske rigtigt oprustet markant hos 3 af klubberne i sidste års top 4, mens billedet ser noget mere broget ud hos AaB. Vi har flere fugle på taget end i hånden med godt 2 uger til sæsonstart, og jeg havde håbet, at vi havde været længere fremme både sportsligt og økonomisk på dette tidspunkt.

Forhåbentlig kan FCMs udmeldinger i dag sætte mere skub i tingene længere nordpå :-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9630
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2014, 18:56

Hovedet skrev:
9800 skrev:Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!

Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!
Der er ganske rigtigt oprustet markant hos 3 af klubberne i sidste års top 4, mens billedet ser noget mere broget ud hos AaB. Vi har flere fugle på taget end i hånden med godt 2 uger til sæsonstart, og jeg havde håbet, at vi havde været længere fremme både sportsligt og økonomisk på dette tidspunkt.

Forhåbentlig kan FCMs udmeldinger i dag sætte mere skub i tingene længere nordpå :-)
FCM har jo ikke hentet nogen udover Heintze endnu, og sammenlignet syntes jeg vores eneste tilgang (Enevoldsen) er noget stærkere. Og en anden ting (jeg er sikkert bare fatsvag): hvad mener du med fugle på taget her?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 19:31

Maglau skrev:
Jeg er faktisk enig med Frederikshavneren i at en venstrebenet kant er at foretrække, med vores spillestil.
En modsat kant trækker ind i banen på en naturlig måde og bliver en skudtrussel samtidig åbnes der for at backs kommer med offensivt.
Vi er ikke et hold med en stor stærk boksspiller hvor indlæg i feltet er hovedvåbnet, så derfor er omvendte fløje vores fortrukne.
Hvorfor er det bedre defensivt?
Det er vel alt andet lige noget nemmere for en modstander at komme forbi på den side hvor den forsvarende spiller ikke har sit "bedste ben", og som fodbold spilles i dag, er det vigtigt at en forsvarende kantspiller er i stand til at lukke af for modstanderens backs indlæg.

Men jeg skam heller ikke noget imod hvis vi kan finde en venstrebenet spiller som har samme kvaliteter som Kusk, den dag han skal afløses - jeg tror bare ikke det er særligt realistisk, og anser det for langt vigtigere at hente en spiller som har nogle af Kusk's kvaliteter fodboldmæssigt, end det er at hente en venstrebenet spiller. Iøvrigt vil jeg tillade mig at stille spørgsmål ved om Kusk spiller kant i vores system, ofte ligger han lige så meget i en klassisk 10er position, både i det etablerede spil og, især, i kontrafasen. Men det er en anden snak, som ellers også er spændende.

Min pointe var egentlig først og fremmest at jeg foretrækker kvalitet, fremfor om en spiller er god med det ene eller det andet ben. I forbindelse med Thrane, synes jeg det ville være decideret dumt at afskrive ham, blot fordi vi har Thomsen, Ene, Brun og PK i truppen i forvejen som er højrebenede kantspillere. Af samme grund kan jeg heller ikke se det skrækkelige i at afløseren for Kusk kunne være Ene eller (drømmescenariet for mig) Jönsson.

Og så skal det også med i regnestykket at, er der noget vi har lært om Kent, så er det hans vilje og evne til at tilpasse spillestilen til de spillere man har...

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Freddie » 2. jul 2014, 20:42

Men AaB gør det anderledes. Vi udvikler, og supplerer forhåbentlig op med det, der er muligt. Jeg skal ikke klage, hvis der popper nye spændende spillere op, og vi samtidig må nøjes med at hente Helle, Jønne, Ene og Thrane, samt ret hurtigt få Dalsgaard tilbage efter skade. Så er vi vist mere end parate til begge titelforsvarene med en næsten intakt trup.

Hovedet skrev:
Der er ganske rigtigt oprustet markant hos 3 af klubberne i sidste års top 4, mens billedet ser noget mere broget ud hos AaB. Vi har flere fugle på taget end i hånden med godt 2 uger til sæsonstart, og jeg havde håbet, at vi havde været længere fremme både sportsligt og økonomisk på dette tidspunkt.

Forhåbentlig kan FCMs udmeldinger i dag sætte mere skub i tingene længere nordpå :-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 20:53

MHJ skrev:
Hovedet skrev:
9800 skrev:Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!

Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!
Der er ganske rigtigt oprustet markant hos 3 af klubberne i sidste års top 4, mens billedet ser noget mere broget ud hos AaB. Vi har flere fugle på taget end i hånden med godt 2 uger til sæsonstart, og jeg havde håbet, at vi havde været længere fremme både sportsligt og økonomisk på dette tidspunkt.

Forhåbentlig kan FCMs udmeldinger i dag sætte mere skub i tingene længere nordpå :-)
FCM har jo ikke hentet nogen udover Heintze endnu, og sammenlignet syntes jeg vores eneste tilgang (Enevoldsen) er noget stærkere. Og en anden ting (jeg er sikkert bare fatsvag): hvad mener du med fugle på taget her?
Fugle på taget: Kusk, Helenius, Jönsson. Spillere, som måske/måske ikke optræder i AaB i næste sæson. Dertil Nicolaj Thomsen og Henrik Dalsgaard ude på ubestemt tid, mens Enevoldsen endnu ikke er helt kampklar (men dog betydeligt længere fremme, end jeg troede). Som tingene ser ud lige nu, tyder det på, at AaB stiller svækket op til første kamp i Haderslev i forhold til sidste sæson. Personligt ærgrer det mig også, at den kapitaludvidelse ikke er foretaget endnu.

Jeg ved ikke helt, hvor vi står, hvis vi taler placering i næste sæson. For første gang i 4 år hører vi ikke hjemme blandt evt. nedrykningskandidater, og det er et dejligt fremskridt, vi ikke skal undervurdere. Ligeledes er der heller ikke længere konkursfare. Et mesterskab kombineret med pokalsejr skruer selvfølgelig op for forventningerne, men jeg ser os ikke umiddelbart som top 3 - kandidat i næste sæson, hvor jeg mener, at FCK, Brøndby og FCM står foran os. Jeg huer ikke en sæsonstart uden Kusk og Thomsen, ligesom jeg mener, vi er for tyndt besatte defensivt, hvor Lasse Nielsen aldrig er blevet erstattet og Dalsgaard er langtidsskadet.

Jeg anerkender imidlertid også klubbens fremragende talentudvikling, som er lidt en joker i spillet. Der har næppe været et mesterhold i Danmarksturneringens historie, hvor kun 3 spillere i startopstillingen kan siges at være færdigudviklede (Würtz, Risgaard og KEP). Det er bestemt ikke utænkeligt, at spillere som Ahlmann, Thomsen, Spalvis og AK lægger yderligere til i næste sæson - det er vel nærmest forventeligt.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Freddie » 2. jul 2014, 21:27

Det er en god nordjysk skik at være forbeholden, men jeg synes ikke man skal sætte sit lys under en skæppe.
Det lyder jo nærmest som om de andre hold i ligaen skal til at spille med 13 mand, mens AaB skal fortsætte med 11.

For det første har jeg ikke savnet Lasse et eneste øjeblik siden han rejste. Jeg vil til enhver tid holde fast i, at Thelander har taget over, fuldstændig uden problemer. Lasse var formidabel til at løbe de hurtige spillere op. Den mangel løste AaB den første dag han var ude af klappen. Jo. Han er afløst så det basker.

Jeg har også meget svært ved at vurdere om FCK er styrket. Hvis man ser på historikken, kan de lige så godt være svækkede, da Ståle aldrig har været særlig god til at skifte det halve af holdet ud, og skabe et nyt natten over. Jeg vil mene, at FCK har store udfordringer i den kommende tid, lige som jeg synes det er svært at sige, om FCKs nye spillere har det individuelle niveau. Det jeg ved er, at det er en flok sammenbragte spillere, og at det vil overraske mig, om de er klar til sæsonstart. Det er rigtigt at de har brændt en formue af, og det har vi ikke, men det ser jeg lige så meget som noget de er nødt til, da de hverken har tålmodighed eller træner til at lave et stykke udviklingsarbejde. Det har vi, og det vil vi benytte os af.

Brøndby gør det modsatte af det de siger de vil. Vi vil satse på talenterne og kontinuiteten i truppen, lød det. Det gør de så ved at fyre de unge spillere og købe ind fra udenlandske klubber. God fornøjelse. Det er FCK i miniformat. AaB behøver ikke frygte nogen, som det ser ud lige nu.

Den modstander der er den sværeste af sidste års top 4 efter min mening, er FC Midtjylland. De har fundet en rig onkel, der kan forhindre massesalg af de bedste spillere. Altså er de status quo med en fin trup, og et par nyindkøb. De kan blive de sværeste at matche.

Jeg ser ikke AaB svækket siden efteråret. Kasper Risgårds skadede læg har fået ro, Kenneth Emil er tilbage efter sin skade op til pokalfinalen, Enevoldsen er kommet til og der er nogle spændende muligheder, der hvis de alle lykkes, vil sende AaBs trup op i en ikke tidligere set styrke. Du har ret i, at det ikke er afklaret. Det er naturen af fodbolden i dag. Transfervinduet et åbent, så meget kan ske. Ingen aner hvad, der er på bedding rundt omkring, der kan have betydning for AaB. Derfor må vi forholde os til det vi ved, og vi ved, at vi har en sammenspillet trup, der for en månedstid var den bedste i Danmark, og vi har allesammen set den udvikle sig eksplosivt gennem hele sidste sæson. Hvad er det, der får nogen til at tro, at al udvikling nu pludselig er gået i stå?
Hovedet skrev:
Fugle på taget: Kusk, Helenius, Jönsson. Spillere, som måske/måske ikke optræder i AaB i næste sæson. Dertil Nicolaj Thomsen og Henrik Dalsgaard ude på ubestemt tid, mens Enevoldsen endnu ikke er helt kampklar (men dog betydeligt længere fremme, end jeg troede). Som tingene ser ud lige nu, tyder det på, at AaB stiller svækket op til første kamp i Haderslev i forhold til sidste sæson. Personligt ærgrer det mig også, at den kapitaludvidelse ikke er foretaget endnu.

Jeg ved ikke helt, hvor vi står, hvis vi taler placering i næste sæson. For første gang i 4 år hører vi ikke hjemme blandt evt. nedrykningskandidater, og det er et dejligt fremskridt, vi ikke skal undervurdere. Ligeledes er der heller ikke længere konkursfare. Et mesterskab kombineret med pokalsejr skruer selvfølgelig op for forventningerne, men jeg ser os ikke umiddelbart som top 3 - kandidat i næste sæson, hvor jeg mener, at FCK, Brøndby og FCM står foran os. Jeg huer ikke en sæsonstart uden Kusk og Thomsen, ligesom jeg mener, vi er for tyndt besatte defensivt, hvor Lasse Nielsen aldrig er blevet erstattet og Dalsgaard er langtidsskadet.

Jeg anerkender imidlertid også klubbens fremragende talentudvikling, som er lidt en joker i spillet. Der har næppe været et mesterhold i Danmarksturneringens historie, hvor kun 3 spillere i startopstillingen kan siges at være færdigudviklede (Würtz, Risgaard og KEP). Det er bestemt ikke utænkeligt, at spillere som Ahlmann, Thomsen, Spalvis og AK lægger yderligere til i næste sæson - det er vel nærmest forventeligt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2014, 21:41

Freddie skrev:Det er en god nordjysk skik at være forbeholden, men jeg synes ikke man skal sætte sit lys under en skæppe.
Det lyder jo nærmest som om de andre hold i ligaen skal til at spille med 13 mand, mens AaB skal fortsætte med 11.

For det første har jeg ikke savnet Lasse et eneste øjeblik siden han rejste. Jeg vil til enhver tid holde fast i, at Thelander har taget over, fuldstændig uden problemer. Lasse var formidabel til at løbe de hurtige spillere op. Den mangel løste AaB den første dag han var ude af klappen. Jo. Han er afløst så det basker.

Jeg har også meget svært ved at vurdere om FCK er styrket. Hvis man ser på historikken, kan de lige så godt være svækkede, da Ståle aldrig har været særlig god til at skifte det halve af holdet ud, og skabe et nyt natten over. Jeg vil mene, at FCK har store udfordringer i den kommende tid, lige som jeg synes det er svært at sige, om FCKs nye spillere har det individuelle niveau. Det jeg ved er, at det er en flok sammenbragte spillere, og at det vil overraske mig, om de er klar til sæsonstart. Det er rigtigt at de har brændt en formue af, og det har vi ikke, men det ser jeg lige så meget som noget de er nødt til, da de hverken har tålmodighed eller træner til at lave et stykke udviklingsarbejde. Det har vi, og det vil vi benytte os af.

Brøndby gør det modsatte af det de siger de vil. Vi vil satse på talenterne og kontinuiteten i truppen, lød det. Det gør de så ved at fyre de unge spillere og købe ind fra udenlandske klubber. God fornøjelse. Det er FCK i miniformat. AaB behøver ikke frygte nogen, som det ser ud lige nu.

Den modstander der er den sværeste af sidste års top 4 efter min mening, er FC Midtjylland. De har fundet en rig onkel, der kan forhindre massesalg af de bedste spillere. Altså er de status quo med en fin trup, og et par nyindkøb. De kan blive de sværeste at matche.

Jeg ser ikke AaB svækket siden efteråret. Kasper Risgårds skadede læg har fået ro, Kenneth Emil er tilbage efter sin skade op til pokalfinalen, Enevoldsen er kommet til og der er nogle spændende muligheder, der hvis de alle lykkes, vil sende AaBs trup op i en ikke tidligere set styrke. Du har ret i, at det ikke er afklaret. Det er naturen af fodbolden i dag. Transfervinduet et åbent, så meget kan ske. Ingen aner hvad, der er på bedding rundt omkring, der kan have betydning for AaB. Derfor må vi forholde os til det vi ved, og vi ved, at vi har en sammenspillet trup, der for en månedstid var den bedste i Danmark, og vi har allesammen set den udvikle sig eksplosivt gennem hele sidste sæson. Hvad er det, der får nogen til at tro, at al udvikling nu pludselig er gået i stå?
Hovedet skrev:
Fugle på taget: Kusk, Helenius, Jönsson. Spillere, som måske/måske ikke optræder i AaB i næste sæson. Dertil Nicolaj Thomsen og Henrik Dalsgaard ude på ubestemt tid, mens Enevoldsen endnu ikke er helt kampklar (men dog betydeligt længere fremme, end jeg troede). Som tingene ser ud lige nu, tyder det på, at AaB stiller svækket op til første kamp i Haderslev i forhold til sidste sæson. Personligt ærgrer det mig også, at den kapitaludvidelse ikke er foretaget endnu.

Jeg ved ikke helt, hvor vi står, hvis vi taler placering i næste sæson. For første gang i 4 år hører vi ikke hjemme blandt evt. nedrykningskandidater, og det er et dejligt fremskridt, vi ikke skal undervurdere. Ligeledes er der heller ikke længere konkursfare. Et mesterskab kombineret med pokalsejr skruer selvfølgelig op for forventningerne, men jeg ser os ikke umiddelbart som top 3 - kandidat i næste sæson, hvor jeg mener, at FCK, Brøndby og FCM står foran os. Jeg huer ikke en sæsonstart uden Kusk og Thomsen, ligesom jeg mener, vi er for tyndt besatte defensivt, hvor Lasse Nielsen aldrig er blevet erstattet og Dalsgaard er langtidsskadet.

Jeg anerkender imidlertid også klubbens fremragende talentudvikling, som er lidt en joker i spillet. Der har næppe været et mesterhold i Danmarksturneringens historie, hvor kun 3 spillere i startopstillingen kan siges at være færdigudviklede (Würtz, Risgaard og KEP). Det er bestemt ikke utænkeligt, at spillere som Ahlmann, Thomsen, Spalvis og AK lægger yderligere til i næste sæson - det er vel nærmest forventeligt.
Brede Hangeland er blevet spottet på et fly med kurs mod CPH (erstatning for skadede Stadsgaard?), men om københavnerne fortsætter deres power shopping ved jeg ikke.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 21:51

[quote="Freddie"]Det er en god nordjysk skik at være forbeholden, men jeg synes ikke man skal sætte sit lys under en skæppe.
Det lyder jo nærmest som om de andre hold i ligaen skal til at spille med 13 mand, mens AaB skal fortsætte med 11.

For det første har jeg ikke savnet Lasse et eneste øjeblik siden han rejste. Jeg vil til enhver tid holde fast i, at Thelander har taget over, fuldstændig uden problemer. Lasse var formidabel til at løbe de hurtige spillere op. Den mangel løste AaB den første dag han var ude af klappen. Jo. Han er afløst så det basker.

Jeg har også meget svært ved at vurdere om FCK er styrket. Hvis man ser på historikken, kan de lige så godt være svækkede, da Ståle aldrig har været særlig god til at skifte det halve af holdet ud, og skabe et nyt natten over. Jeg vil mene, at FCK har store udfordringer i den kommende tid, lige som jeg synes det er svært at sige, om FCKs nye spillere har det individuelle niveau. Det jeg ved er, at det er en flok sammenbragte spillere, og at det vil overraske mig, om de er klar til sæsonstart. Det er rigtigt at de har brændt en formue af, og det har vi ikke, men det ser jeg lige så meget som noget de er nødt til, da de hverken har tålmodighed eller træner til at lave et stykke udviklingsarbejde. Det har vi, og det vil vi benytte os af.

Brøndby gør det modsatte af det de siger de vil. Vi vil satse på talenterne og kontinuiteten i truppen, lød det. Det gør de så ved at fyre de unge spillere og købe ind fra udenlandske klubber. God fornøjelse. Det er FCK i miniformat. AaB behøver ikke frygte nogen, som det ser ud lige nu.

Den modstander der er den sværeste af sidste års top 4 efter min mening, er FC Midtjylland. De har fundet en rig onkel, der kan forhindre massesalg af de bedste spillere. Altså er de status quo med en fin trup, og et par nyindkøb. De kan blive de sværeste at matche.

Jeg ser ikke AaB svækket siden efteråret. Kasper Risgårds skadede læg har fået ro, Kenneth Emil er tilbage efter sin skade op til pokalfinalen, Enevoldsen er kommet til og der er nogle spændende muligheder, der hvis de alle lykkes, vil sende AaBs trup op i en ikke tidligere set styrke. Du har ret i, at det ikke er afklaret. Det er naturen af fodbolden i dag. Transfervinduet et åbent, så meget kan ske. Ingen aner hvad, der er på bedding rundt omkring, der kan have betydning for AaB. Derfor må vi forholde os til det vi ved, og vi ved, at vi har en sammenspillet trup, der for en månedstid var den bedste i Danmark, og vi har allesammen set den udvikle sig eksplosivt gennem hele sidste sæson. Hvad er det, der får nogen til at tro, at al udvikling nu pludselig er gået i stå?


Jeg ser nu heller ingen grund til at lade sig inspirere af Brøndby, da slet ikke hvad retorik angår. Helt nøgternt må vi vel blot konstatere, at de pt. synes at gå styrket ind til næste sæson, og det samme gælder FCM, hvis deres udmeldinger skal tages til troende. AaB ser ud til at gå svækket ind til næste sæson, i hvert fald vurderet på navne. Dog er der stadig stort udviklingspotentiale i mange af spillerne, hvorfor jeg ikke mener, at "al udvikling går i stå" - men jeg ser nøgternt vurderet heller ikke AaB som en helt oplagt medaljekandidat. Dertil er der for mange uafklarede spørgsmål, både sportsligt og økonomisk.

Låst