Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 677
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jayC » 5. jul 2014, 18:18

Er der nogen der ved mere om Mathias Thrane kommer til klubben? Jeg synes det vil være en god signing!! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2014, 19:43

jayC skrev:Er der nogen der ved mere om Mathias Thrane kommer til klubben? Jeg synes det vil være en god signing!! :)
De satser på en afklaring før de på tirsdag drager på træningslejr i Holland. Jeg tror at AaB er interesseret i at tilknytte Thrane, men det er et større puslespil der skal gå op. Thrane bliver selvfølgelig vurderet i en større sammenhæng. Giver det mening at tilknytte en ny kantspiller, eller har truppen eksempelvis større behov for en venstre back eller venstre fodet kantspiller?

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af MrRepsak » 7. jul 2014, 10:32

Er det idag vi forventer afklaring på Thrane?
Kom så de RØ'E!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Tyskeren » 7. jul 2014, 10:54

Syntes det er spændende med FCK og Brøndby' kraftige oprustning. Det er kun med til at gøre ligaen bedre - men jeg håber sgu godt nok at Gaarde snart tryller en mand eller to op af hatten. Kusk ryger med 99,9 % sikkerhed, og Thomsen er vel også på vej væk? Fint nok at vi har fået Enevoldsen, men han er vel på 75 %.

Hjem med Helenius, hit med Trane og så gerne en kantspiller mere. Forventer ikke Trane kan spille sig i startopstillingen med det samme og magter ikke Wichmann på kanten.

Syntes der er så mange ubesvarede spørgsmål i øjeblikket - håber Gaarde har styr på dem alle sammen!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 11:09

[quote="Tyskeren"]Syntes det er spændende med FCK og Brøndby' kraftige oprustning. Det er kun med til at gøre ligaen bedre - men jeg håber sgu godt nok at Gaarde snart tryller en mand eller to op af hatten. Kusk ryger med 99,9 % sikkerhed, og Thomsen er vel også på vej væk? Fint nok at vi har fået Enevoldsen, men han er vel på 75 %.

Hjem med Helenius, hit med Trane og så gerne en kantspiller mere. Forventer ikke Trane kan spille sig i startopstillingen med det samme og magter ikke Wichmann på kanten.

Syntes der er så mange ubesvarede spørgsmål i øjeblikket - håber Gaarde har styr på dem alle sammen![/quote]

Ja det må vi håbe. For mens eventuelle salg af Kusk+Thomsen trækker ud, så virker det til at eventuelle indkøb gerne skulle ske snarest. Thrane skulle vi gerne have en afklaring med inden turen til Holland (imorgen) og Helenius har offentligt sagt at han har brug for afklaring og andre klubber er begyndt at røre på sig i forhold til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kristian » 7. jul 2014, 11:10

Tyskeren skrev:Syntes det er spændende med FCK og Brøndby' kraftige oprustning. Det er kun med til at gøre ligaen bedre - men jeg håber sgu godt nok at Gaarde snart tryller en mand eller to op af hatten. Kusk ryger med 99,9 % sikkerhed, og Thomsen er vel også på vej væk? Fint nok at vi har fået Enevoldsen, men han er vel på 75 %.

Hjem med Helenius, hit med Trane og så gerne en kantspiller mere. Forventer ikke Trane kan spille sig i startopstillingen med det samme og magter ikke Wichmann på kanten.

Syntes der er så mange ubesvarede spørgsmål i øjeblikket - håber Gaarde har styr på dem alle sammen!
Hvis Thomsen forlader os denne sommer (bud tilsyneladende afvist på 13 mio), så skal vi simpelhen ud og hente en profil til den midtbane. Ja fint med Enevoldsen, men der mangler virkelig noget kvalitet så, for det er vel hele vores spilkoncept der ryger hvis både kusk og thomsen ryger. De står for alt fremadrettet.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 11:16

Tyskeren skrev:Syntes det er spændende med FCK og Brøndby' kraftige oprustning. Det er kun med til at gøre ligaen bedre - men jeg håber sgu godt nok at Gaarde snart tryller en mand eller to op af hatten. Kusk ryger med 99,9 % sikkerhed, og Thomsen er vel også på vej væk? Fint nok at vi har fået Enevoldsen, men han er vel på 75 %.

Hjem med Helenius, hit med Trane og så gerne en kantspiller mere. Forventer ikke Trane kan spille sig i startopstillingen med det samme og magter ikke Wichmann på kanten.

Syntes der er så mange ubesvarede spørgsmål i øjeblikket - håber Gaarde har styr på dem alle sammen!
Det ser ud til at både Patrick Kristensen og Henrik Dalsgaard kan spille for AaB samtidig hvis Thomsen bliver solgt. Henrik Dalsgaard == Nicolaj Thomsen.



Jeg synes faktisk det ser OK ud, ikke som DM kandidat men OK, selvom det har udsigt til at blive en en voldsom åreladning.

Men jeg vil da lige nævne at AGFs Danny Olsen har løbet flere km end Thomsen og kan spille kant, især vores midtsøgende kantspil burde være problemfrit for ham.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9000AaB » 7. jul 2014, 11:20

Mener du ikke at Ende spiller på venstre side og Dalle på Højre?....

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Rextherunt » 7. jul 2014, 11:21

Nu har jeg siddet og fulgt lidt med rundt omkring som jeg plejer og jeg syns der virker lidt stille omkring AaB. Jeg regner med at Kusk og Thomsen er så godt som væk, men jeg savner nogle bud på afløsere... Helle.. ja.. men hvordan med Jönsson?? træner han med endnu eller er han tilbage i Tyskland? Kunne man finde på at hive Lucas hjem igen som erstatning for Kusk? Jeg er lidt luren på om Spalvis kommer til at lave en Bræmer... dvs. scorer mange mål i en enkelt sæson for derefter at falde i niveau. Kan godt se at Jönsson / Helle ku være en super kombo.. men Jönsson tror jeg ikke er en der scorer mange mål... han er måske mere en der vil få en milliard assists. Jeg savner i den grad lidt info på hvem man jagter :) bare lidt... kom nu... :) F"#¤%" agurketid.
Ja ja vi venter på om vi kommer til at sælge og lodtrækningen til CL.. bla bla økonomi bla bla.. ja ja det er alt sammen fint nok... men vi skal jo ha et sammenspillet hold inden turneringen starter for engangsskyld især når vi skal ud og hærge i Europa igen :)
Ja.. vores forsvar ser også ret tyndt ud... så måske Lasse bare skulle tilbage som back-up :)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 11:28

Rextherunt skrev:Nu har jeg siddet og fulgt lidt med rundt omkring som jeg plejer og jeg syns der virker lidt stille omkring AaB. Jeg regner med at Kusk og Thomsen er så godt som væk, men jeg savner nogle bud på afløsere... Helle.. ja.. men hvordan med Jönsson?? træner han med endnu eller er han tilbage i Tyskland? Kunne man finde på at hive Lucas hjem igen som erstatning for Kusk? Jeg er lidt luren på om Spalvis kommer til at lave en Bræmer... dvs. scorer mange mål i en enkelt sæson for derefter at falde i niveau. Kan godt se at Jönsson / Helle ku være en super kombo.. men Jönsson tror jeg ikke er en der scorer mange mål... han er måske mere en der vil få en milliard assists. Jeg savner i den grad lidt info på hvem man jagter :) bare lidt... kom nu... :) F"#¤%" agurketid.
Ja ja vi venter på om vi kommer til at sælge og lodtrækningen til CL.. bla bla økonomi bla bla.. ja ja det er alt sammen fint nok... men vi skal jo ha et sammenspillet hold inden turneringen starter for engangsskyld især når vi skal ud og hærge i Europa igen :)
Ja.. vores forsvar ser også ret tyndt ud... så måske Lasse bare skulle tilbage som back-up :)

Jönsson er i Sverige hvor han genoptræner. Jeg tror der arbejdes meget seriøst på at få både Jönsson og Helenius til AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Rextherunt » 7. jul 2014, 11:29

Provst i Brovst skrev:
Rextherunt skrev:Nu har jeg siddet og fulgt lidt med rundt omkring som jeg plejer og jeg syns der virker lidt stille omkring AaB. Jeg regner med at Kusk og Thomsen er så godt som væk, men jeg savner nogle bud på afløsere... Helle.. ja.. men hvordan med Jönsson?? træner han med endnu eller er han tilbage i Tyskland? Kunne man finde på at hive Lucas hjem igen som erstatning for Kusk? Jeg er lidt luren på om Spalvis kommer til at lave en Bræmer... dvs. scorer mange mål i en enkelt sæson for derefter at falde i niveau. Kan godt se at Jönsson / Helle ku være en super kombo.. men Jönsson tror jeg ikke er en der scorer mange mål... han er måske mere en der vil få en milliard assists. Jeg savner i den grad lidt info på hvem man jagter :) bare lidt... kom nu... :) F"#¤%" agurketid.
Ja ja vi venter på om vi kommer til at sælge og lodtrækningen til CL.. bla bla økonomi bla bla.. ja ja det er alt sammen fint nok... men vi skal jo ha et sammenspillet hold inden turneringen starter for engangsskyld især når vi skal ud og hærge i Europa igen :)
Ja.. vores forsvar ser også ret tyndt ud... så måske Lasse bare skulle tilbage som back-up :)

Jönsson er i Sverige hvor han genoptræner. Jeg tror der arbejdes meget seriøst på at få både Jönsson og Helenius til AaB.
Det ville være smukt... MEGET god combo tror jeg. Bedre end Rade og Jeppe er mit bud
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 12:09

Ryger Thomsen og Kusk skal der hentes kvalitet udefra. Thrane spillede udmærket mod Strømsgodset, men han kan næppe overtage Thomsens plads.

Et måske lidt urealistisk emne som tiltrængt erstatning kan være Søren Rieks. Vi er næppe den tidl. fiskers førsteprioritet og økonomien og Rieks' lidt skrøbelige bentøj taler imod, men han er en rigtig god kreativ spiller som vil pynte hvis vi både mister Kusk og Thomsen.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9800 » 7. jul 2014, 12:20

Glem ikke Victor Ahlman. På et tidspunkt hørte jeg Lynge sige at hvis de måtte ville de tegne en 10 års kontrakt med ham!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jul 2014, 12:39

9800 skrev:Glem ikke Victor Ahlman. På et tidspunkt hørte jeg Lynge sige at hvis de måtte ville de tegne en 10 års kontrakt med ham!
Det er dilemmaet, når det gælder de kommende år, hvor man må formode økonomien ikke længere vil presse AaB til udelukkende at satse på unge talenter.

For jeg er enig - vi skal ikke glemme V. Ahlmann.

Nu er det ikke fordi jeg har et indgående kendskab til ham, men for mig ligner han en af de der specielle spillere, som vi ikke ser ret tit (sidst var det Lucas), og der skal altså skabes rum til at udvikle ham. Jeg ved godt Ahlmann den yngre hidtil har spillet rendyrket angriber, men i moderne fodbold (som er det vi spiller, hvis nogen skulle være i tvivl) er jeg stensikker på at man mere og mere kommer til at se deciderede angribere på det som førhen var fløjpositionerne, og jeg synes det ser ud til at han lige præcist har værktøjerne til at kunne blive endnu mere værdifuld på den plads, også senere i hans karriere.

Jeg kan sagtens forestille mig at både V. Ahlmann og Bruhn kunne være klar til at beklæde "kanterne" om et års tid, og derfor må eventuelle afløsere for Kusk og Thomsen - hvis de da iøvrigt bliver skudt af i dette vindue - meget gerne være spillere som, lige som Ene, kan dække flere pladser. Det kunne være Jönsson, og det kunne også f.eks. være Danny Olsen.

Timingen for salg af såvel Kusk som Thomsen er skidt, det ville være langt mere ønskeligt hvis det sker til vinter, hvor vi ikke står med muligheden for CHL foran os, og til gengæld vil have overblik over hvilke muligheder der er for en topplacering i ligaen.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mini-p » 7. jul 2014, 13:20

Tænker i andre ligesom mig, at der må ske noget i dag inden de smutter på træningslejr ?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 13:23

Mini-p skrev:Tænker i andre ligesom mig, at der må ske noget i dag inden de smutter på træningslejr ?
Jeg har fået samme indtryk. Gaarde har selv udtrykt forhåbning om at have afklaring med Thrane inden turen således han i så fald kunne tage med. Dertil har Helenius' agent selv nævnt at det ville være passende at have afklaring så han også kunne deltage i lejren hvis handlen blev aktuel.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 7. jul 2014, 13:25

Den eneste realistiske afklaring er vel Thrane. Alle andre handler afhænger af klubber, der nok er pænt ligeglade med hvornår AaB tager på træningslejr.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af ContractManager » 7. jul 2014, 13:38

Er der nogen der ligger inde med insider omkring Helenius? Jeg tænker at der snart bør komme en afklaring omkring ham, hvis han altså skal havne i AaB. Frygter at enten FCK eller Brøndby render med ham, hvis ikke vi vil give den pris, Villa forlanger.
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 13:41

ContractManager skrev:Er der nogen der ligger inde med insider omkring Helenius? Jeg tænker at der snart bør komme en afklaring omkring ham, hvis han altså skal havne i AaB. Frygter at enten FCK eller Brøndby render med ham, hvis ikke vi vil give den pris, Villa forlanger.
Det kommer vel an på om Kusk og Thomsen snart bliver solgt. Kusk tror jeg godt at vi kan afskrive, men hvis Thomsen også ryger så frigiver det forhåbentlig midler til nye spillere (angriber samt en stærk kantspiller).

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 13:51

ContractManager skrev:Er der nogen der ligger inde med insider omkring Helenius? Jeg tænker at der snart bør komme en afklaring omkring ham, hvis han altså skal havne i AaB. Frygter at enten FCK eller Brøndby render med ham, hvis ikke vi vil give den pris, Villa forlanger.
Hvilke rygter sender ham derhen...?

Der er afgivet bud fra AaB til Villa... spørgsmålet er om Villa kan acceptere det bud AaB er kommet med (leje med option på køb)

Låst