Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 12. aug 2014, 14:58

Her er seneste nyt om Hamalainen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... opa-league" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ser ud til han fik spilletid i foråret, men på deres hjemmeside ser det ikke ud som om at han har spillet i de første par kampe - om han er skadet, aner jeg ikke. De har for nyligt udløst en option i hans kontrakt, så han har 2 år igen - ligner ikke en de vil slipper gratis/billigt, jo mindre den nye manager er helt træt af ham.. Desuden stod der i tipsbladet i vinters, at der var masser af interesse fra andre belgiske klubber.
Aalborg BK 1885!

rune
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. aug 2012, 17:39
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af rune » 12. aug 2014, 15:28

Sådan noget p..

Lukas A hjem-> Thomsen ned som off back. Blåbjerg def. back når der er brug for det
Begge huller lukkede
Normal siger Vi "ingen over klubben", men jeg vil tillade mig og sige "ingen over spilkonceptet" da det er det, der har bragt os mesterskab/pokal.
Og mit forslag kommer ud fra dette synspunkt.
Det vil gi' kampe til Blåbjerg, vigtigt for hans udvikling!
Gi' os en boldfast back + fløj når der er brug for det!
Gi' os "10" som vi ikke har, før Jønsson er klar, og det går der jo lige et par uger :(

Med hensyn til om vi så taber penge på en eventuel transfer på Thomsen, det tænker jeg ikke på, kun hvordan vi kan vinde kampe :danmarkfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 12. aug 2014, 15:49

Er det virkeligt seriøst at folk vil bruge Thomsen på venstre back indtil Ahlmann er klar igen???
Altså den bedste kantspiller vi har i truppen med det store løbearbejde og offensive kvaliteter omkring feltet. Vil I bruge ham på backen??

Selvfølgelig skal vi være tro mod vores koncept og bruge penge med omhu. Men IKKE at erstatte en back med landsholdsklasse med et efterår der har superliga, pokal + 8 kampe i Europa er ikke omhu. Vi skal ikke til at ændrer holdet på en masse pladser for at finde en der lige kan "Stå en venstre back".
Der skal vurderes om Blåbjerg er klar til at være starter i et Europæisk gruppespil OG spille kampe i ligaen og pokalen. Svaret bør være et klart; NEJ, det er han ikke.

Det er dumhed og blindhed over en trup der pt. kun har Ahlmann som naturlig venstre back... Håber Gaarde godt kan se dette, og han seriøst kigger på mulighed for en der kan gå direkte i start 11 på VB.

Splavis tror jeg ikke bliver erstattet. Der har vi folk klar og en med høj klasse på vej.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 9800 » 12. aug 2014, 15:52

John Arne Riise. Virkelig et frækt bud. 4 mdr kontrakt, masser af rutine og sandsynligvis sidste chance han har for CL

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 12. aug 2014, 15:53

hje1980 skrev:Er det virkeligt seriøst at folk vil bruge Thomsen på venstre back indtil Ahlmann er klar igen???
Altså den bedste kantspiller vi har i truppen med det store løbearbejde og offensive kvaliteter omkring feltet. Vil I bruge ham på backen??
Det er 1 mand, der har citeret sit eget indlæg.

Ro på.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 12. aug 2014, 16:01

Tvivler på man køber eller lejer. Blåbjerg har fået vital erfaring på back-pladsen, og med Dalsgaard tilbage tror jeg man satser på at klare sig igennem, indtil Dalsgaard er klar til højre back, så Blåbjerg og PK kan kæmpe om venstre back.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2014, 16:09

hje1980 skrev:Er det virkeligt seriøst at folk vil bruge Thomsen på venstre back indtil Ahlmann er klar igen???
Altså den bedste kantspiller vi har i truppen med det store løbearbejde og offensive kvaliteter omkring feltet. Vil I bruge ham på backen??

Selvfølgelig skal vi være tro mod vores koncept og bruge penge med omhu. Men IKKE at erstatte en back med landsholdsklasse med et efterår der har superliga, pokal + 8 kampe i Europa er ikke omhu. Vi skal ikke til at ændrer holdet på en masse pladser for at finde en der lige kan "Stå en venstre back".
Der skal vurderes om Blåbjerg er klar til at være starter i et Europæisk gruppespil OG spille kampe i ligaen og pokalen. Svaret bør være et klart; NEJ, det er han ikke.

Det er dumhed og blindhed over en trup der pt. kun har Ahlmann som naturlig venstre back... Håber Gaarde godt kan se dette, og han seriøst kigger på mulighed for en der kan gå direkte i start 11 på VB.

Splavis tror jeg ikke bliver erstattet. Der har vi folk klar og en med høj klasse på vej.
Jeg er helt enig i dette indlæg. For det første skal vi lægge "vi er en lille, fattig klub fra Nordjylland" - paradigmet bag os. Til årsskiftet har vi skønsmæssigt en egenkapital i størrelsesordenen 80 - 100 millioner kr. og et overskud på godt 45 millioner kroner. Samtidig har vi ingen huller længere, der skal dækkes ind. Det bringer os økonomisk tilbage i den top 4, vi naturligt hører hjemme i (i øjeblikket virker Champions League længere væk end månen, så det undlader vi at beskæftige os med her).

For det andet skal vi dæmpe den på baggrund af sidste års mirakel opståede tyrkertro på, at vi besidder et overflødighedshorn af unge, uprøvede spillere, der uden videre kan erstatte vores største profiler.

Økonomisk ansvarlighed indebærer ikke blot, at man sparer penge, men i lige så høj grad, at man investerer i sportslig succes. Situationen har tvunget os ud i sidstnævnte, således at vi minimerer den reelle risiko for, at vi i juni 2015 må skue tilbage til den 6. august 2014 for at finde sæsonens lyspunkt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2014, 16:09

Funky skrev:Tvivler på man køber eller lejer. Blåbjerg har fået vital erfaring på back-pladsen, og med Dalsgaard tilbage tror jeg man satser på at klare sig igennem, indtil Dalsgaard er klar til højre back, så Blåbjerg og PK kan kæmpe om venstre back.
Gaarde har udtalt at de naturligvis overvejer situationen. Det sportslige bliver vejet mod det økonomiske, men han afviser ikke at der hentes nyt blod. Som jeg ser det vil det være yderst fornuftigt at hente gardering til forsvaret, det vil være noget af en satsning at undlade at handle. Blåbjerg er ung og urutineret og især offensivt har han naturligvis ikke Ahlmanns niveau, og det vil nok være noget optimistisk at tro, at han kan spille alle efterårets mange kampe (reelt er han jo heller ikke VB). Patrick ser jeg absolut som en nødløsning som VB, han kan spille mange pladser, men VB egner han sig ikke til.
SF er en anden nødløsning, men han er skadet og har tæt på nul erfaring på højt niveau med at spille på denne position.

Dalsgaard er heldigvis på vej tilbage, men han mangler stadigvæk noget før han er i ordentlig form. Det er også ofte set at spillere der har været ude i lang tid bliver ramt af tilbagefald.

Møller
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 7. jul 2005, 20:01

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Møller » 12. aug 2014, 16:24

Mit bud og ønske bliver Nikolaj Ritter fra Silkeborg. Tidligere Jetsmark og AaB knægt, som smuttede til FCM akademiet og nu videre til Silkeborg. Han kunne være løsningen på venstre back, og begge kanter og er venstrebenet og passer ind i konceptet.....

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 12. aug 2014, 16:27

Møller skrev:Mit bud og ønske bliver Nikolaj Ritter fra Silkeborg. Tidligere Jetsmark og AaB knægt, som smuttede til FCM akademiet og nu videre til Silkeborg. Han kunne være løsningen på venstre back, og begge kanter og er venstrebenet og passer ind i konceptet.....
Er det en spiller der har niveau NU til Superliga og Europæisk fodbold...?

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af sir-kargo » 12. aug 2014, 16:32

hje1980 skrev:
Møller skrev:Mit bud og ønske bliver Nikolaj Ritter fra Silkeborg. Tidligere Jetsmark og AaB knægt, som smuttede til FCM akademiet og nu videre til Silkeborg. Han kunne være løsningen på venstre back, og begge kanter og er venstrebenet og passer ind i konceptet.....
Er det en spiller der har niveau NU til Superliga og Europæisk fodbold...?
Synes nu han lyder spændende. jeg vil være glad bare vi gør NOGET! :S Så har jeg tillid til at det vi (Gaarde, Kent og de andre) nu gør er det rigtige... synes nok de har gjort sig fortjent til den tillid efterhånden :thumbsup:
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2014, 17:02

sir-kargo skrev:
hje1980 skrev:
Møller skrev:Mit bud og ønske bliver Nikolaj Ritter fra Silkeborg. Tidligere Jetsmark og AaB knægt, som smuttede til FCM akademiet og nu videre til Silkeborg. Han kunne være løsningen på venstre back, og begge kanter og er venstrebenet og passer ind i konceptet.....
Er det en spiller der har niveau NU til Superliga og Europæisk fodbold...?
Synes nu han lyder spændende. jeg vil være glad bare vi gør NOGET! :S Så har jeg tillid til at det vi (Gaarde, Kent og de andre) nu gør er det rigtige... synes nok de har gjort sig fortjent til den tillid efterhånden :thumbsup:
Vi har behov for en etableret skadesfri klassespiller, der går direkte ind som en forstærkning - altså en 1:1 - erstatning for Ahlmann. Ellers kan vi lige så godt forsøge at sjusse os igennem med hvad, vi selv kan skrabe sammen af diverse ungdomstalenter. Det er trods alt helt gratis.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af troelsh » 12. aug 2014, 17:05

Jeg syntes klart vi bør hente forstærkning i form af en ekstra back.
Jeg har bestemt også været imponeret over blåbjerg der har gjort det over forventeligt defensivt. Men vi er for tyndt besat på den plads, en god mulighed ville være Kevin conboy

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2014, 17:37

Mon ikke Gaarde lige kigger på de to knæskader, når lægerne åbner i morgen før han bestemmer sig. Det kunne være, at tidshorizonten er mere klar her.

Men som en skrev, står agenterne nok allerede i kø hos Gaarde for at levere en venstreback.
- FlæskeFrank

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hejslet » 12. aug 2014, 17:44

Det oplagte ville være at hente klubmanden Lasse Nielsen tilbage, som en yderst kompetent central forsvarsspiller, der også kan spille højre back. Så har vi en kompetent gardering til de to pladser, hvor lidt mere konkurrence vel heller ikke vil skade.

Til venstrekanten må allrounderen PK så flytte over.

Så har vi Ahlmann/PK/Blåbjerg i spil som VB
Dalsgaard/Nielsen/PK/ i spil som HB
KEP/Thelander/Nielsen/Pedersen/Blåbjerg i spil til de to CB

= Stærk defensiv med stor konkurrence, men hvor vi også kan rotere lidt til de mange kampe.

Lucas Andersen ville være fantastisk at få hjem til offensiven - han kan både spille kant central, angriber eller offensiv midtbane.

= Stærk offensiv med mange muligheder.

Og når truppen bliver mere skadesfri, ser holdet utrolig stærkt ud + begge er ægte AaBere, der kender klubben rigtig godt.

Men det er vel ønsketænkning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. aug 2014, 18:44

Lorteskader!!! Fuck hvor har jeg ondt af de to knægte, mere end noget andet.

Hvis vi har nogen som helst mulighed for at hente Lucas hjem, skal det bare ske ASAP!... Men det tror jeg ikke på er muligt, med det niveau jeg så fra ham i gårsdagens Jong Ajax kamp, må han altså være meget tæt på en startplads i Ajax. Så skal der ligge noget andet bag at hen ikke spiller, som manglende fysik f.eks.

Men kan vi ikke få det ekstraordinære (som Lucas er), så mener jeg nu vi skal klappe hesten angrebsmæssigt, selv om Spalvis bliver savnet. Det kan de øvrige altså godt løse.

Forsvarsmæssigt hælder jeg mest til at man satser på Blåbjerg, og at vi har backup for ham internt i truppen, eller alternativt enten finder den (unge) spiller som på sigt skal afløse Ahlmann når han bliver solgt, eller henter en decideret backup spiller ind... det kunne være vores prøvespiller-ven.

Der er ikke en chance i helvede for at vi kan erstatte Ahlmann 1:1, det er han simpelthen både for dygtig og etableret i det offensive spil til er muligt - jeg foretrækker klart at vi lader den udmærkede Blåbjerg få kampe og udvikle sig til både at blive en bedre back, og på sigt, en bedre spillende midterforsvarer.

Men jeg er lige nødt til igen at råbe PIS!!!!!

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af bongo123 » 12. aug 2014, 18:47

9800 skrev:John Arne Riise. Virkelig et frækt bud. 4 mdr kontrakt, masser af rutine og sandsynligvis sidste chance han har for CL
Frækt bud, bortset fra at han givetvis forsætter i Werder Bremen

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2014, 19:33

Bare sådan generelt, så ville det jo ikke gøre noget hvis AaB fandt en højre back der var ung og talentfuld der kunne presse PK ud.

Augostinussen er helt retfærdigt permanent på bænken og skal erstattes af en der kan udøve pres- og pasnings-spil så der bliver et reelt supplement til Würtz.

Så der mangler vel tre-fire transfers i dette vindue.

Højre back. http://en.wikipedia.org/wiki/Emil_Krafth" onclick="window.open(this.href);return false;
Venstre back.
Defensiv midtbane.
Angriber. http://en.wikipedia.org/wiki/John_Guidetti" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10711
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2014, 20:35

John Guidetti vil være overkill. Han er åbenlyst alt for god til suoerligaeb. Se bare hans sæson i Holland hvor han smadrde kasser ind som det passede ham. Går da også udfra han har ambitioner til mere.
Kan vi hente Conboy vil det være vildt, og måske dwt bedste vi kan få.
Ellers ser jeg stadig gerne Alexander Juel fra AGF som både eb realistisk og god tilgang der passer til vores transfer strategi.
Til den centrale midtbane kunne det helt sikkert være fint med et ungt talent der har det fint med en reserve tjans.
Synes dog ikke vi skal hente 4 folk mere, det vil ikke give meget mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2014, 20:53

Jeg kan se at Lasse Nielsen slet ikke var i NEC truppen her i weekenden.
Er han skadet mon? Eller ude at forhandle kontrakt?

Hans holdkammerat Kevin Conboy ville være en drøm.

Direkte aflastning efter Ahlmann og på sigt også emne til defensiv midt når Würtz ikke er med.
Bienvenu Bassogog!

Låst