Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kenneth K » 19. aug 2014, 10:23

Hvad skal vi bruge alle de spillere til? Nu har vi lige haft det sejeste hold i mands minde, bygget op omkring meget talentfulde lokale drenge, som har været en udsøgt fornøjelse at følge. Og vi er blevet suppleret med to af vores gamle drenge i form af Enevoldsen og Helenius. Plus at Børsting ser særdeles lovende ud. Og vi har kun mistet Kusk. I min verden virker det ikke bare lidt overflødigt evt. at supplere yderligere med Sana.

Mange kampe forude, yadda-yadda, men det kan vi sgu godt magte. Med fuldt run i pokalturneringen og to EL-kvalkampe sidste år, så havde vi også mange kampe dér. Lidt skader hist og pist, og også nogle alvorlige, jojo, men de unge banker kraftigt på. Og ikke nok med at det har været et koncept og projekt, som har fungeret, så er det samtidig også en identitet som skaber meget mere glæde at følge som fan, end tilfældige signings af udenlandske spillere.

Kan Sana præstere en sæson på niveau med Kusk, hvad angår mål og assists, så klapper jeg selvfølgelig gerne i igen.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af A_Strandfelt » 19. aug 2014, 10:34

Nu er det pludselig blevet konkret, ifølge Søren Sorgenfri fra Berlingske:

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB-Jones » 19. aug 2014, 10:40

Kenneth K skrev:Hvad skal vi bruge alle de spillere til? Nu har vi lige haft det sejeste hold i mands minde, bygget op omkring meget talentfulde lokale drenge, som har været en udsøgt fornøjelse at følge. Og vi er blevet suppleret med to af vores gamle drenge i form af Enevoldsen og Helenius. Plus at Børsting ser særdeles lovende ud. Og vi har kun mistet Kusk. I min verden virker det ikke bare lidt overflødigt evt. at supplere yderligere med Sana.

Mange kampe forude, yadda-yadda, men det kan vi sgu godt magte. Med fuldt run i pokalturneringen og to EL-kvalkampe sidste år, så havde vi også mange kampe dér. Lidt skader hist og pist, og også nogle alvorlige, jojo, men de unge banker kraftigt på. Og ikke nok med at det har været et koncept og projekt, som har fungeret, så er det samtidig også en identitet som skaber meget mere glæde at følge som fan, end tilfældige signings af udenlandske spillere.

Kan Sana præstere en sæson på niveau med Kusk, hvad angår mål og assists, så klapper jeg selvfølgelig gerne i igen.
Det er meget godt, at der er den store hyldest af vores unge spillere, men vi skal bare ikke drive rovdrift på dem.
Vi havde en forvejen ikke specielt bred trup, og så ryger Spalvis og Ahlmann ud for sæsonen (tror ikke på, at de kommer tilbage i foråret). Derudover er Dalsgaard, Gilli, Søren F og Jönsson svære at sætte tid på.
Endvidere vil Ene og Helenius være i risiko, når de pludselig sættes så kraftigt op i kampantal - og vi kan ikke være sikre på, at Thomsen er helt fit foreløbigt.

Man kan jo spørge sig selv? Kan vi spille europæisk med både Ene og Thomsen på sidelinjen i en periode? Kan vi tåle yderligere en skade til en angriber? Er vi brede nok centralt i forsvar og midtbane?

Jeg ville elske en signing af Jens Jønsson og Tobias Sana - men skal jeg vælge, vil jeg hente sidstnævnte nu her og snuppe Jønsson på fri transfer til vinter.

Jeg er glad for signingen af Gorter og synes bestemt ikke, at Sana kan betegnes som "en tilfældig udenlandsk spiller".

Børsting, Thrane og Andreas Bruhn (som alle byder sig godt til), skal nok få rigeligt med minutter til at udvikle sig, selvom Sana skulle komme ind i folden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 19. aug 2014, 10:42

Det er en meget overraskende udvikling. Sana er en klassespiller, der vel bedst kan sammenligned med Joshua John. Jeg tror godt han kan blive lige så stærk.

Der er selvfølgelig følgende grunde:

1) Frederik Børsting er strålende, men holder ikke til 90 minutter uge efter uge. Han kommer direkte fra U19, så det vil være fint at give ham knapt så mange kampe.
2) Nicolaj Thomsen er måske stadig skrøbelig og tvivlsom.
3) Rasmus Jönsson kommer pga. Spalvis' skade primært til at spille i angrebet.
4) Andreas Bruhn har langt fra imponeret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 19. aug 2014, 10:46

Kenneth K skrev:Hvad skal vi bruge alle de spillere til? Nu har vi lige haft det sejeste hold i mands minde, bygget op omkring meget talentfulde lokale drenge, som har været en udsøgt fornøjelse at følge. Og vi er blevet suppleret med to af vores gamle drenge i form af Enevoldsen og Helenius. Plus at Børsting ser særdeles lovende ud. Og vi har kun mistet Kusk. I min verden virker det ikke bare lidt overflødigt evt. at supplere yderligere med Sana.

Mange kampe forude, yadda-yadda, men det kan vi sgu godt magte. Med fuldt run i pokalturneringen og to EL-kvalkampe sidste år, så havde vi også mange kampe dér. Lidt skader hist og pist, og også nogle alvorlige, jojo, men de unge banker kraftigt på. Og ikke nok med at det har været et koncept og projekt, som har fungeret, så er det samtidig også en identitet som skaber meget mere glæde at følge som fan, end tilfældige signings af udenlandske spillere.

Kan Sana præstere en sæson på niveau med Kusk, hvad angår mål og assists, så klapper jeg selvfølgelig gerne i igen.
AaB mistede med salget af Kusk en dimension i spillet, som ingen af de tilbageværende bare nogenlunde kampklare spillere kan levere. Jönsson kan formentlig - når han en gang er klar og helt oppe i gear. Altså hverken nu eller om 2 måneder, gætter jeg på. Derudover kan Sana måske også give en streng mere at spille på i angrebet, hvor vi pt. har AK, som er fremragende i feltet, knap så meget uden for, Helenius, som er meget rusten, og derefter ikke alverden man kan forvente store ting af her i efteråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Maglau » 19. aug 2014, 10:49

Yankee skrev:Det er en meget overraskende udvikling. Sana er en klassespiller, der vel bedst kan sammenligned med Joshua John. Jeg tror godt han kan blive lige så stærk.

Der er selvfølgelig følgende grunde:

1) Frederik Børsting er strålende, men holder ikke til 90 minutter uge efter uge. Han kommer direkte fra U19, så det vil være fint at give ham knapt så mange kampe.
2) Nicolaj Thomsen er måske stadig skrøbelig og tvivlsom.
3) Rasmus Jönsson kommer pga. Spalvis' skade primært til at spille i angrebet.
4) Andreas Bruhn har langt fra imponeret.
Helt enig
Når jeg sammenligner de to unge spillere pkt 1 & 4 så er jeg helt enig i at de har fetrladt et vidt forskelligt indtryk. Børsting bliver bedre og bedre med både fight speed taklinger og genenmbrud, men Bruhn mest ligner en der ikke synes det sjovt.
Har aldrig set en AaB træning men kunne forstille mig at en spiller som Bruhn er fantastisk til træning med speed og teknik mens han til kampene helst "løber ved siden af" action.
Det kunne jo være trænerteamet har vurderet at Bruhn har kompetencer og talentet men manger psysken og bollerne og derfor har brug for en længere indkøring.
Det giver derfor god mening at finde en erstatning/ mere bredde på midtbanen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 19. aug 2014, 10:50

A_Strandfelt skrev:Nu er det pludselig blevet konkret, ifølge Søren Sorgenfri fra Berlingske:
Nu er jeg ikke på twitter, snotsjap osv osv - så du må meget gerne smide en opfølger på den melding ind i denne tråd.
Tak for update, Strandfelt.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2014, 10:54

astonvilla skrev:
A_Strandfelt skrev:Nu er det pludselig blevet konkret, ifølge Søren Sorgenfri fra Berlingske:
Nu er jeg ikke på twitter, snotsjap osv osv - så du må meget gerne smide en opfølger på den melding ind i denne tråd.
Tak for update, Strandfelt.
På mit Twitter feed lader det til det har været i overvejelserne men ikke længere aktuelt. I hvert fald ikke uden avancement.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af gravballe » 19. aug 2014, 11:01

astonvilla skrev:
A_Strandfelt skrev:Nu er det pludselig blevet konkret, ifølge Søren Sorgenfri fra Berlingske:
Nu er jeg ikke på twitter, snotsjap osv osv - så du må meget gerne smide en opfølger på den melding ind i denne tråd.
Tak for update, Strandfelt.
https://twitter.com/SSorgenfri" onclick="window.open(this.href);return false;
Søren Sorgenfri @SSorgenfri · 43m
Tobias Sana til AaB. Opdateres... #transferdk #AaB
og så kom denne update
Søren Sorgenfri @SSorgenfri · 33s
Arh well. Tobias Sana ikke aktuel for AaB længere. Det siger sportschef Gaarde. #transferdk #AaB #allsvenskan

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af A_Strandfelt » 19. aug 2014, 11:09

Nå, så viste det sig, at Nordjyske alligevel vidste mere om det end Sorgenfri.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 19. aug 2014, 11:15

A_Strandfelt skrev:Nå, så viste det sig, at Nordjyske alligevel vidste mere om det end Sorgenfri.
Både Nordjyske og Søren Sorgenfri refererer hvad De Telegraaf skriver og intet andet.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af A_Strandfelt » 19. aug 2014, 11:17

Yankee skrev:
A_Strandfelt skrev:Nå, så viste det sig, at Nordjyske alligevel vidste mere om det end Sorgenfri.
Både Nordjyske og Søren Sorgenfri refererer hvad De Telegraaf skriver og intet andet.
Delen med at det kun var aktuelt, hvis AaB kom i CL, var ikke en del af De Telegraaf-artiklen. Det kan dog være, at Claus Jensen bare selv antog dette uden at have insiderviden.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Sauer » 19. aug 2014, 11:21

A_Strandfelt skrev:
Yankee skrev:
A_Strandfelt skrev:Nå, så viste det sig, at Nordjyske alligevel vidste mere om det end Sorgenfri.
Både Nordjyske og Søren Sorgenfri refererer hvad De Telegraaf skriver og intet andet.
Delen med at det kun var aktuelt, hvis AaB kom i CL, var ikke en del af De Telegraaf-artiklen. Det kan dog være, at Claus Jensen bare selv antog dette uden at have insiderviden.
Dennis Søndergaard luftede her til morgen noget lignende Claus Jensen. Bare uden at sætte navn på.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af PeterS » 19. aug 2014, 11:24

Hans agent siger vi ikke er aktuelle men at vi har henvendt os, tidligere på sommeren.

http://www.bold.dk/nyt/sana-agent-AaB-er-ikke-aktuelt" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2014, 11:41

Det lugter af at vi kun ville ha' ham paa en leje. Det syntes jeg nu ogsaa er den helt rigtige strategi i lyset af at vi faar Jonsson tilbage, samt at vi har en tendens til at spytte masser af unge spillere ud til den plads.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 19. aug 2014, 11:41

Maglau skrev:....men Bruhn mest ligner en der ikke synes det sjovt.
Har aldrig set en AaB træning men kunne forstille mig at en spiller som Bruhn er fantastisk til træning med speed og teknik mens han til kampene helst "løber ved siden af" action....
Det er nøjagtig samme fornemmelse jeg har siddet med hver gang jeg har set ham.

Vi kan håbe han kommer efter det - men vurderet lige nu, så tror jeg ikke på ham.
Bienvenu Bassogog!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af A_Strandfelt » 19. aug 2014, 11:46

Nu også udtalelse fra Gaarde om Sana. Det lyder som om medierne har været langt bagud i forhold til realiteterne.
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-afvise ... ax-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af gravballe » 19. aug 2014, 12:03

en skam, jeg syntes nu stadig vi mangler en spiller der har lidt af de kvaliteter kusk havde.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. aug 2014, 12:19

En skam, men jeg kan nu alligevel bedre lide Børsting!!!


M.h.t. Bruhn og hans spil på banen, så ændrede det sig vist også, da hans far på tragisk vis afgik ved døden. Der var en længere artikel om det i Nordjyske. Der overvejede han, som jeg huskede det, at droppe fodbolden, og han spil ændrede sig markant. Før det var han til prøvetræning i Liverpool med V. Ahlmann og Lucas.

En finurlig dribler kunne dog være lækkert. Jeg ser først en dripler i ungdomsrækkerne, som kan nærme sig Lucas' driblefærdigheder på vores årgang 1999 - og der går jo alligevel nogle år, før han kan blive aktuel.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Larstyndskid » 19. aug 2014, 13:28

Er der ikke et maks på hvor mange spillere man må leje? er 3 ikke max?

Låst