Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af limey » 13. mar 2014, 17:50

Wichmanns største problem - udover at han tilsyneladende blive stalket af Forza - hedder Kasper Risgaard. Havde Rissi ikke sat sig så tungt på den centrale midtbaneplads lige foran Würtz, tror jeg, at Wichmann havde fået flere chancer for at tilkæmpe sig en stamplads. Hans forcer er jo netop i småspillet ved de rum som modstanderhold giver os, når deres kæder ikke hænger helt sammen. At hans bundniveau så - i mine øjne - simpelthen er for lavt til at jeg tør tro, på at han på sigt ville kunne levere uge efter uge, er så en anden sag. Men igen, det sagde jeg vist også en gang om Helenius. :|

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 14. mar 2014, 12:20

9000AaB skrev:Forstår ikke hvorfor folk -eller en enkelt i hvert fald- er i tvivl om Wichmann's evner.
Han er vel det nærmeste vi kommer på en ny Würtz?
Offensiv er han god til overblikket og defensiv har han størrelsen og evnen til at skubbe de fleste modstander fra sig.
Det er i hvert fald det jeg har set de gange han har spillet og jeg syntes helt klart han burde være foran i køen i forhold til Augo, Due og Frederiksen som indskifter! (og nej det er ikke fordi jeg syntes det andre er dårlige!)
Jeg er vild med din Würtz = Wichmann.

Den havde jeg ikke lige set komme.
Der er vel dårligt 2 mand i truppen der kan være længere fra hinanden i spillestil.
Jeg har i hvert fald ikke set Wichmann ligge en tackling endnu...
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 14. mar 2014, 15:18

Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev: Det eneste Wichmann banker på er vist glasruden til diverse fastfood kæder når de har lukket.
Så du mener ikke Wichmann er så skarp til at finde ud af hvornår disse fastfoodkæder lukker, eller hvor er det du vil hen?

- Eller... KAN det måske være endnu en af dine meget spændende og vigtige antydninger om hvad du har hørt eller set ham gøre i sin fritid?

Man må virkelig have et enormt indholdsrigt liv, når man synes den slags sladder om en af vore EGNE spillere er så vigtigt at vi alle fluks skal vide alt om det.
mine antydninger om hvad jeg og flere andre debatører har "hørt eller set" er rimelige væsentlige i forhold til at hans store talent ikke har rokket sig en flig de senere år.

Dette er en debatside og derfor kommer jeg med mine postulater om at hans lade indstilling er grunden til han ikke er kommet længere end han er.

Hvis det sårer dine øjne at læse er du mere end velkommen til at gå videre til næste post på siden eller blokere mine indlæg herinde.
Vrøvl, det er fuldstændigt uvedkommende. Ingen skal bilde mig ind at det kun er de udskældte og "forhadte" AaB spillere som bliver set i Aalborgs natteliv, eller hvad der nu skal sladres om, men alligevel er det udelukkende spillere folk selv vil have ud af vagten som historierne dukker op om. Det er usmageligt på den måde at hænge spillere fra vores egen klub ud, og det burde efter min mening ikke være tilladt herinde jvf. retningslinjerne.

Hvorfor ikke bare holde kritikken på det rent fodboldfaglige? Det er det jeg ikke forstår.

Der er jo sådan set masser at tage fat på, det kan de fleste af os sikkert blive enige om.
Det er absolut ikke uvedkommende i min optik da manden åbenlyst har lidt for meget på sidebenene. Og nu er det såmænd ikke Aalborgs natteliv jeg henviste til.

Det er ikke at sladre, det er at state facts. Hænger ingen ud, siger bare tingene som de er. Havde jeg set Kusk spise Mac ville jeg nok ikke sige det herinde, så længe han præsterer på banen. Og det mener jeg IKKE Wichmann gør ift. hvad hans talent berettiget til da han brød frem.

Hvis du stadig ikke kan se det fodboldfaglige i sammenhængen, så har du nok større problemer end Wichmann har med sin karriere.
Så du mener altså i ramme alvor det at du har set Wichmann på Mac en gang eller to skulle have så afgørende betydning, at det er et reelt argument for at han ikke præsterer som forventet? Iøvrigt er det voldsomt skarpt observeret at han skulle have for meget på sidebenene, men det må jo så være fordi han har spist burgere....hvor mange har du set ham spise egentlig?

Og så må jeg altså være ærlig og sige at hvis du ikke kan se du hænger nogen ud med nedenstående nedladende kommentar.... tja...
Forza skrev: Det eneste Wichmann banker på er vist glasruden til diverse fastfood kæder når de har lukket.
Jeg mener i ramme alvor at mandens problem med overvægt skyldes at han ikke tager sit liv som atlet seriøst nok. Hvor mange gange jeg har set ham forskellige steder aner du intet om, for det har jeg aldrig oplyst dig. Han er tung i røven og hamrende langsom. Det har bestemt noget at gøre med kondition og træning.

Du tager det tilsyneladende meget personligt, så hvis du er beslægtet med ham, beklager jeg. Dette er en debatside hvor man kommer med sine holdninger om alt hvad der påvirker spillet på banen. Er det for hårdt for dine små glukker at læse med herinde bedes du nøjes med at læse billedebladet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 14. mar 2014, 15:26

Forza skrev: Jeg mener i ramme alvor at mandens problem med overvægt skyldes at han ikke tager sit liv som atlet seriøst nok. Hvor mange gange jeg har set ham forskellige steder aner du intet om, for det har jeg aldrig oplyst dig. Han er tung i røven og hamrende langsom. Det har bestemt noget at gøre med kondition og træning.
Men kunne du saa ikke oplyse os laesere om det, for det er da rimeligt relevant hvis du skal underbygge din paastand om at han ikke tager sin traening serioest. Holdninger er gennerelt ret ligegyldige hvis de ikke underbygges med facts eller argumenter. Det eneste os der ikke gaar og holder oeje med spillerne i hverdagen er 1) spillerens udseende og 2) spillerens praestationer paa banen. Og personligt maa jeg erkende, at det ikke er tydeligt at Wichmann decideret skulle have problemer med formen/vaegten, selvom jeg ingen ekspertise har paa omraadet. Det er vel ogsaa det man har folk som Tootle ansat for at holde oeje med spillerens form. Og jeg tvivler paa at Kent ville tillade at spillerne gaar paa kompromis med deres form, hvilket vel delvist var grunden til DC blev sendt sydpaa.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jernskjorten » 14. mar 2014, 15:27

Forza skrev: (...)Det er ikke at sladre, det er at state facts. Hænger ingen ud, siger bare tingene som de er. (...)
Men prøv lige uddyb hvorfra du har, at manden er overvægtig, som du siger er "state facts"?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. mar 2014, 16:10

Forza skrev: Jeg mener i ramme alvor at mandens problem med overvægt skyldes at han ikke tager sit liv som atlet seriøst nok. Hvor mange gange jeg har set ham forskellige steder aner du intet om, for det har jeg aldrig oplyst dig. Han er tung i røven og hamrende langsom. Det har bestemt noget at gøre med kondition og træning.

Du tager det tilsyneladende meget personligt, så hvis du er beslægtet med ham, beklager jeg. Dette er en debatside hvor man kommer med sine holdninger om alt hvad der påvirker spillet på banen. Er det for hårdt for dine små glukker at læse med herinde bedes du nøjes med at læse billedebladet.
Har Wichmann da et problem med overvægt? Jeg synes da tværtimod han altid har set ganske fit ud... han er langsom, ja, men det har han altid været og det har aldrig været på hurtigheden hans styrker har ligget. Risgård er også pisselangsom, og ham har jeg sgu engang set på Mac - men han er så en mere seriøs sportsmand, fordi han er en bedre fodboldspiller?

Du har ret i at jeg ikke ved hvor mange gange du har set Wichmann spise fastfood, du har heller ikke skrevet hvad han så har spist når du har set ham... men det må jo være mange gange, siden det skulle være så afgørende en information at det, efter dit eget udsagn, påvirker spillet på banen.

Så lad os da få den på bordet, hvor mange gange har du set ham? Det må du jo have helt styr på...

Iøvrigt kan jeg skuffe dig, jeg er ikke i familie med Wichmann, jeg kender ham overhovedet ikke. Men jeg synes det er decideret ulækkert, når vore egne spilleres privatliv skal hænges til tørre herinde, specielt når det er fuldstændigt uvedkommende, som i dette tilfælde, og i særdeleshed når det serveres på den nedladende måde du har gjort her.

Min egen mening om Wichmann?

Jeg synes ikke han er god nok, og jeg er skuffet over hans udvikling, for jeg havde forventet mig meget mere fra ham da han først kom frem sammen med Helenius. Hans problem er dog også at der reelt aldrig har været plads til ham på banen, med den måde vi spiller på. Han er ikke dygtig nok defensivt til at spille centralt, og han har ikke speed nok til at spille på kanten. Desuden er han blevet overhalet af mange spillere som bare har præsteret flot. Kusk, Thomsen, Würtz, Risgård, PK osv. har alle ganske simpelt overhalet ham, og han er vel i dag i en position hvor han skal til at prøve noget andet. Jeg er sikker på han enten udlejes til sommer, eller får ophævet sin kontrakt.

Skyldes hans manglende gennembrud at han ikke har haft en tilstrækkelig professionel holdning, og ikke har ofret tilstrækkeligt? Det er da muligt, men så er det altså også bare en del af den samlede pakke, hvor man må sige talentet ikke slog til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 14. mar 2014, 21:44

Rams skrev:Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).

Man kunne jo håbe på, at han har en klausul, som Anders K, der gør, at han kan hentes billigt. Jeg synes i hvert fald, at han er spændende og godt skolet (gamle bitre Køhlert)
[sakset fra transfertrød v16]
Godt spottet Rams. Han var helt suveræn mod FCK i dag for SE. Han er også kun lejet (aner intet om der er en klausul), så det er helt sikkert en spiller vi skal holde øje med. Dog må man gå ud fra andre klubber også begynder at få øjnene op for ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2014, 22:10

MHJ skrev:
Rams skrev:Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).

Man kunne jo håbe på, at han har en klausul, som Anders K, der gør, at han kan hentes billigt. Jeg synes i hvert fald, at han er spændende og godt skolet (gamle bitre Køhlert)
[sakset fra transfertrød v16]
Godt spottet Rams. Han var helt suveræn mod FCK i dag for SE. Han er også kun lejet (aner intet om der er en klausul), så det er helt sikkert en spiller vi skal holde øje med. Dog må man gå ud fra andre klubber også begynder at få øjnene op for ham.
Jeg synes iøvrigt Rams ret ofte nævner nogle spillere fra 1. division der senere hen går hen og bliver spændende suppespillere. Frit fra hukommelsen husker jeg Makienok, Kasper Fisker og sikkert også andre blive nævnt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 15. mar 2014, 22:01

Et måske urealistisk transferemne.
Håvard Nielsen som afløser for RJ? Nordmanden blev for et par år siden solgt fra Vålerenga til Salzburg, men opholdet i den østrigske sponsorklub har ikke været en succes. H. Nielsen er pt. udlånt til Bundesligaklubben Braunschweig, hvor han i dag blev indskiftet.

Nordmanden blev regnet for et stort talent for et par år siden og måske et lejeophold i AaB kan være sagen? Økonomien er selvfølgelig igen igen en stor udfordring, men måske Salzburg er villig til at bidrage med et stort løntilskud.

RJ og Curth er fortid i AaB til sommer. Toft og SF kan ikke ramme en ladeport, der skal forstærkning til. Gerne en kreativ type som RJ.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AllanPedersen » 17. mar 2014, 18:49

Jeg kan godt være lidt nervøs for vores wing situation.
Både Kusk og Thomsen kan være væk til sommer, det er et gæt, måske bliver Thomsen, jeg tror i hvert fald Kusk er væk.

Og der har vi ikke rigtigt en backup løsning klar.
Due og wichmann på fløjene vil være et hårdt dyk i kvalitet for at sige det ærligt.
Samtidig kan man ikke bare hive talenter ind og gøre til start 11'ere.. det er uholdbart

De skal fases ind langsomt, som Spalvis er blevet, Som Helenius, Thomsen og Kusk blev. osv. osv.
Have en halv sæson hvor man får de sidste 15 minutter

Men vi har ikke rigtigt faset nogle nye talenter ind i 2013 udover Spalvis, og lidt Pedersen.
Så vi skal vel ud og hente erstatning hvis vi mister en som Kusk, og ikke en 1 div talent
men en der kan gå direkte ind i en start 11'er
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af tommas jensen » 17. mar 2014, 19:00

Find lige pengene til Jønsson tak :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 17. mar 2014, 20:56

tommas jensen skrev:Find lige pengene til Jønsson tak :aabfan:
Og måske de penge rent faktisk bliver fundet, jf. de stadig mere vedholdende rygter om kapitaltilførsel til AaB. Denne er så i øvrigt også helt nødvendig, hvis AaB skal stille med et slagkraftigt hold til næste sæson. Der er ikke afløsere på spring for Kusk, Thomsen og Jönsson.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2014, 21:01

Thomas Dalgaard, Viborg eller Ronnie Schwartz, Randers FC.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2014, 21:04

Angående Helenius og et AaB-comeback, så har jeg hørt at han er møj-træt af livet i England og af også private årsager nok snart kommer retur. Min kilde undrede sig faktisk over, at han ikke allerede havde fået opløst kontrakten og var på vej retur.

Jeg ser meget gerne Jönsson blive i Aalborg, men hvis vi kunne få Helenius hjem i stedet for, ville det jo heller ikke være tosset :)
Fra bold.dk

Lyder umiddelbart lovende, ikke for Helenius selvfølgelig, det er ærgeligt han ikke har fået det ud af PL som man kunne håbe, men for AaB kan det være fint. Et ophold i en PL klub har nok også modnet ham. Lad os bare hive Lucas og Helenius hjem, så tager vi lige en stærk tur i Europa igen. Kan Thomsen så samtidig blive ser det alt sammen da meget lyst ud synes jeg.

Iøvrigt er det også lækkert hvis vi kan få 2 så store talenter hjem igen, ingen af dem er specielt gamle, og det er ikke utænkeligt de kan sendes afsted igen et par sæsoner senere for et rimeligt beløb.

Og ja, jeg ved godt det ikke er det mest realistiske i verden, men altså hvorfor ikke. Det ville ikke være det mærkeligste der er sket. Og det er jo også tilladt at drømme, især nu hvor der blæser så positive vinde over vores klub.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af JacobKoustrup » 17. mar 2014, 21:27

Hovedet skrev:
tommas jensen skrev:Find lige pengene til Jønsson tak :aabfan:
Og måske de penge rent faktisk bliver fundet, jf. de stadig mere vedholdende rygter om kapitaltilførsel til AaB. Denne er så i øvrigt også helt nødvendig, hvis AaB skal stille med et slagkraftigt hold til næste sæson. Der er ikke afløsere på spring for Kusk, Thomsen og Jönsson.
I Frispark på canal 9, blev eksperterne spurgt om AaB skulle forsøge at beholde Jönsson, hvorefter Allan Gaarde svarede at han ihvertfald ville gøre alt hvad han kunne for det. Dermed er det jo selvfølgelig langt fra sikkert, og nok ikke realistisk, men det ville godt nok være et scoop hvis det lykkedes Gaarde & Co.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2014, 23:06

JacobKoustrup skrev:
Hovedet skrev:
tommas jensen skrev:Find lige pengene til Jønsson tak :aabfan:
Og måske de penge rent faktisk bliver fundet, jf. de stadig mere vedholdende rygter om kapitaltilførsel til AaB. Denne er så i øvrigt også helt nødvendig, hvis AaB skal stille med et slagkraftigt hold til næste sæson. Der er ikke afløsere på spring for Kusk, Thomsen og Jönsson.
I Frispark på canal 9, blev eksperterne spurgt om AaB skulle forsøge at beholde Jönsson, hvorefter Allan Gaarde svarede at han ihvertfald ville gøre alt hvad han kunne for det. Dermed er det jo selvfølgelig langt fra sikkert, og nok ikke realistisk, men det ville godt nok være et scoop hvis det lykkedes Gaarde & Co.
Måske er det allerede for sent. Nu er det naturligvis en ubekræftet påstand, men det er tidligere blevet skrevet her på sitet at Jönssons pænt høje frikøbsklausul skal indløses inden en bestemt dato.
Jeg tror desværre at det er urealistisk at Jönsson fortsætter. Derimod kan jeg godt se at økonomisk velpolstrede klubber som FCK og OB vil forsøge at hente ham.

seamann

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af seamann » 18. mar 2014, 11:43

Hvad med ham der bendtner. Han har tidligere været rygtet til AaB og iflg det københavnske luderblad skal han kun have omkring 40 mio om året. Det flugter vel meget godt med det normale underskud (de siger driften går i nul nu) ?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2014, 12:01

seamann skrev:Hvad med ham der bendtner. Han har tidligere været rygtet til AaB og iflg det københavnske luderblad skal han kun have omkring 40 mio om året. Det flugter vel meget godt med det normale underskud (de siger driften går i nul nu) ?
Bendtner kan sikkert godt gå med til en årsløn på 1 mill. kr. mod, at han til evighed har fri bar i hele gaden. Jeg læste lige på norske VG at Bendtner tilsyneladende kræver en årsløn op mod 35-40 mill. kr. Hvis det er rigtigt så er det fuldstændig vanvittigt.

Det kan ikke undre at nogle spillere har svært ved at styre sig. Fra en meget ung alder tjener de uhyrlige summer, de er feterede i medierne, pigerne står i kø mv. I sådan en situation kan fodbolden godt blive sekundær hvis spillerne ikke formår at holde fokus.

For at vende tilbage tll topic så ser jeg stadigvæk Kasper Fisker fra Randers som en super interessant spiller. Rykker Randers ned så kan Fisker være en spændende afløser for Kusk.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 18. mar 2014, 13:35

Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev: Jeg mener i ramme alvor at mandens problem med overvægt skyldes at han ikke tager sit liv som atlet seriøst nok. Hvor mange gange jeg har set ham forskellige steder aner du intet om, for det har jeg aldrig oplyst dig. Han er tung i røven og hamrende langsom. Det har bestemt noget at gøre med kondition og træning.

Du tager det tilsyneladende meget personligt, så hvis du er beslægtet med ham, beklager jeg. Dette er en debatside hvor man kommer med sine holdninger om alt hvad der påvirker spillet på banen. Er det for hårdt for dine små glukker at læse med herinde bedes du nøjes med at læse billedebladet.
Har Wichmann da et problem med overvægt? Jeg synes da tværtimod han altid har set ganske fit ud... han er langsom, ja, men det har han altid været og det har aldrig været på hurtigheden hans styrker har ligget. Risgård er også pisselangsom, og ham har jeg sgu engang set på Mac - men han er så en mere seriøs sportsmand, fordi han er en bedre fodboldspiller?

Du har ret i at jeg ikke ved hvor mange gange du har set Wichmann spise fastfood, du har heller ikke skrevet hvad han så har spist når du har set ham... men det må jo være mange gange, siden det skulle være så afgørende en information at det, efter dit eget udsagn, påvirker spillet på banen.

Så lad os da få den på bordet, hvor mange gange har du set ham? Det må du jo have helt styr på...

Iøvrigt kan jeg skuffe dig, jeg er ikke i familie med Wichmann, jeg kender ham overhovedet ikke. Men jeg synes det er decideret ulækkert, når vore egne spilleres privatliv skal hænges til tørre herinde, specielt når det er fuldstændigt uvedkommende, som i dette tilfælde, og i særdeleshed når det serveres på den nedladende måde du har gjort her.

Min egen mening om Wichmann?

Jeg synes ikke han er god nok, og jeg er skuffet over hans udvikling, for jeg havde forventet mig meget mere fra ham da han først kom frem sammen med Helenius. Hans problem er dog også at der reelt aldrig har været plads til ham på banen, med den måde vi spiller på. Han er ikke dygtig nok defensivt til at spille centralt, og han har ikke speed nok til at spille på kanten. Desuden er han blevet overhalet af mange spillere som bare har præsteret flot. Kusk, Thomsen, Würtz, Risgård, PK osv. har alle ganske simpelt overhalet ham, og han er vel i dag i en position hvor han skal til at prøve noget andet. Jeg er sikker på han enten udlejes til sommer, eller får ophævet sin kontrakt.

Skyldes hans manglende gennembrud at han ikke har haft en tilstrækkelig professionel holdning, og ikke har ofret tilstrækkeligt? Det er da muligt, men så er det altså også bare en del af den samlede pakke, hvor man må sige talentet ikke slog til.
Kan fornemme vi egentlig har ret lige holdninger til Wichmanns udvikling. Vores holdninger adskiller sig så på hvad det skyldes. Jeg mener det har noget at gøre med hans seriøsitet omkring livet som fodboldspiller. Du udlader at det skyldes at andre simpelthen blot er bedre end ham på positionen. Du mener ikke at det er relevant for hans fodboldkarriere at man ofte ser ham i nattelivet og også ofte på fastfood steder, det mener jeg bestemt det er.
Vi har forskellige holdninger, fint nok. Jeg orker ikke diskutere det mere med dig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af ebbejeppe » 18. mar 2014, 21:34

En mulig afløser, hvis Kusk (og/eller Thomsen) ryger til sommer?
(Ja, økonomien er stadig meget usikker og alt det der, men givet at vi til sommer er i en situation, hvor vi rent faktisk kan tegne kontrakter)

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/an ... raktudloeb" onclick="window.open(this.href);return false;

I mine øjne har Andreas Laudrup tidligere vist, at han har niveauet til at blive superligaprofil. Skader og manglende spilletid i Nordsjælland tæller naturligvis ned.
Pt. virker det dog ikke til, at vi har en oplagt afløser klar i truppen. Due er færdig til sommer, Søren F virker ikke som en spiller, der er på vej tilbage og Gilli og Bruhn virker langt fra truppen.

Låst