Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jensemand57 » 1. sep 2014, 08:30

Pastorius har jo ret i, at indkøb af nye spiller ikke løser de spillemæssige problemer, som holdet har pt. En af årsagerne skyldes altså skaderne og især de tre, som er langtidsskadet. Hvis ikke der bliver solgt nogen i dag, kunne det give mening, evt. At leje en afløser for Kusk, der samtidig kan være substitut for Jønsson. Jeg ser helt klart, at det er Jønsson, som skal overtage Den rolle som Kusk havde på holdet. Et andet sted kunne også være i angrebet. Der mangler noget alternativer til de andre. Jeg er ikke sikker på, at unge Ahlmann er klar til det endnu. Forsvaret? Som det er nu, skal der ikke købes ind, men måske ændres lidt i holdopstilingen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2014, 08:39

frederikshavneren skrev:Jeg kan sagtens følge dig langt hen af vejen, men det er da bekymrende at spillet i perioder i denne sæson har været tæt på elendigt.
Angående "kongerne" som du kalder dem, så kan de altså ikke leve på fortidens meritter. Det er nutiden som gælder.
I mit hjerte kan de sagtens leve på fortidens meritter. Det er ikke mere end tre måneder siden de spillede noget af det flotteste fodbold, der nogensinde er set i dansk fodbold (ifølge kommentatorerne), så hvis vi allerede efter 5-6 kampe af den nye sæson erklar til at hælde dem ned af brættet og erstatte dem med nye, lejesvende udefra, så står det altså skidt til.

Det er netop den manglende kontinuitet, der er problemet. Det var - set i bakspejlet - en klar fejl ikke at forlænge med en Anders Due, der kunne have bidraget med rigtig meget i en indtil videre svag venstreside, netop fordi han var spillet ind på holdet og er vant til de situationer, holdet står i. Men det løser vi altså ikke ved at hive nogle tilfældige nordmænd og svenskere ind. Tro nu på vores egne drenge - de har så rigeligt bevist at de fortjener støtten.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2014, 09:21

Poul Hansen sagde noget fornuftigt!!! Han udtalte i går omkring Thelander, at han ikke gik til nogen høj hyre(PHs kendskab til AB, da han skiftede til os) og derfor kunne det også være problematisk, at bare sige, at han skulle blive kontrakten ud.

Så det kan selvfølgelig være en usikker parameter.

Gaarde siger vinduet er lukket. http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-regner-med-thelander" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ærgrer mig omkring angriberpositionen, men med tre skader og 26 mand er det vel fair, heraf angriberne AK, Helenius, Søren Frederiksen(gad vide om det er den offensiv spiller SønderjyskE snakker om), Viktor Ahlmann og de to skadede Jönsson(kortere) og Spalvis(lang). Jannick Pohl kunne vel også tænkes en bænkplads i løbet af efteråret.

6 angribere - to skadede - til to pladser. Mere kan vi ikke kræve. Søren Frederiksen var ikke på holdkortet i går. Hvis Frederiksen forsvinder, så skal Jönsson altså være tæt på klarmelding
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2014, 09:56

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg kan sagtens følge dig langt hen af vejen, men det er da bekymrende at spillet i perioder i denne sæson har været tæt på elendigt.
Angående "kongerne" som du kalder dem, så kan de altså ikke leve på fortidens meritter. Det er nutiden som gælder.
I mit hjerte kan de sagtens leve på fortidens meritter. Det er ikke mere end tre måneder siden de spillede noget af det flotteste fodbold, der nogensinde er set i dansk fodbold (ifølge kommentatorerne), så hvis vi allerede efter 5-6 kampe af den nye sæson erklar til at hælde dem ned af brættet og erstatte dem med nye, lejesvende udefra, så står det altså skidt til.

Det er netop den manglende kontinuitet, der er problemet. Det var - set i bakspejlet - en klar fejl ikke at forlænge med en Anders Due, der kunne have bidraget med rigtig meget i en indtil videre svag venstreside, netop fordi han var spillet ind på holdet og er vant til de situationer, holdet står i. Men det løser vi altså ikke ved at hive nogle tilfældige nordmænd og svenskere ind. Tro nu på vores egne drenge - de har så rigeligt bevist at de fortjener støtten.
Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008. Det kunne være rart, om vi denne gang kunne undgå en periode på 6 til 8 år, hvor en 4. plads og en tabt pokalfinale udgør de ultimative højdepunkter.

Vi har spillet 10 kampe i den nye sæson og har stort set spillet skidt eller direkte dårligt i dem alle. Det værste er ikke det lave bundniveau - det viste vi faktisk også ved flere lejligheder i det allerede nu sagnomspundne forår (2xVestsjælland, Randers og Esbjerg hjemme). Det værste er det lave topniveau. Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 1. sep 2014, 10:21

At vi sender Ene og Helenius retur. Det kan ikke være rigtigt, at AaB skal betale Helenius's barselsorlov og Ene er ikke fit og virker heller ikke specielt sulten/ærgærrig. Derudover bør vi sætte Kenneth Emil i gul og gratis. Udover stammer fra PennyLane og gambling er han vel egentlig bedst til placeringsfejl og at tænde af.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hanga » 1. sep 2014, 10:47

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg kan sagtens følge dig langt hen af vejen, men det er da bekymrende at spillet i perioder i denne sæson har været tæt på elendigt.
Angående "kongerne" som du kalder dem, så kan de altså ikke leve på fortidens meritter. Det er nutiden som gælder.
I mit hjerte kan de sagtens leve på fortidens meritter. Det er ikke mere end tre måneder siden de spillede noget af det flotteste fodbold, der nogensinde er set i dansk fodbold (ifølge kommentatorerne), så hvis vi allerede efter 5-6 kampe af den nye sæson erklar til at hælde dem ned af brættet og erstatte dem med nye, lejesvende udefra, så står det altså skidt til.

Det er netop den manglende kontinuitet, der er problemet. Det var - set i bakspejlet - en klar fejl ikke at forlænge med en Anders Due, der kunne have bidraget med rigtig meget i en indtil videre svag venstreside, netop fordi han var spillet ind på holdet og er vant til de situationer, holdet står i. Men det løser vi altså ikke ved at hive nogle tilfældige nordmænd og svenskere ind. Tro nu på vores egne drenge - de har så rigeligt bevist at de fortjener støtten.
Fuldstændig enig. Som jeg ser det, har vores klart største problem været alt for mange rokeringer. Det giver uro og gør det sværere for holdet at finde sig selv igen. Samtidig har vi en række dygtige spillere, som vi ved har et højt topniveau, der i øjeblikket underpræsterer. Dem skal vi have hevet op i niveau igen, og derfor er det glædeligt, at vi nu har en landsholdspause, hvor Kent kan arbejde med holdet.

De mange rokeringer har naturligvis langt hen af vejen været forudsaget af skader, men jeg håber også Kent at revurderer sin holdning til rotation. Det lader til at han har været meget opsat på at alle skal have spilletid, i forventning om at få brug for alle mand pga. europa. F.eks. så vi igår at Thelander bliver sat af til fordel for KP. Når forsvaret i forvejen har haft svært ved at finde stabilitet, tror jeg ikke det er det rigtige, at skifte ud på pladserne fra uge til uge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2014, 10:52

Det er sidste dag i vinduet, og det ville føles forkert, hvis der ikke kom en svensker på en lejeaftale i hus.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2014, 11:02

Hovedet skrev: Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008.
Ehm, nej. Mesterskabet i 2014 er noget mere relevant for denne sæson end mesterskabet i 1995.
Hovedet skrev: Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.
Jeg tror Dinamo Zagreb er pænt uenige.

AaBs succes de sidste par år er skabt på træningsbanen - ikke på transfermarkedet. Det er også på træningsbanen vi skal arbejde os ud af den nuværende nedgangsperiode.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2014, 11:12

Hvis de andre hold er begyndt at afskrive os, så går vi jo en stor sæson i møde:-)

Jeg vil være meget forbløffet, hvis AaB i morgen er identisk med AaB i går.

Tror fuldt og fast på 1-2 ud og en ind.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af astonvilla » 1. sep 2014, 11:17

FlæskeFrank skrev:Poul Hansen sagde noget fornuftigt!!! Han udtalte i går omkring Thelander, at han ikke gik til nogen høj hyre(PHs kendskab til AB, da han skiftede til os) og derfor kunne det også være problematisk, at bare sige, at han skulle blive kontrakten ud.

Så det kan selvfølgelig være en usikker parameter.
Poul Hansen har ikke den fjerneste idé om hvad Thelander hiver i hyre.
Jeg tror næppe han var inde over hans lønforhandlinger i forbindelse med at vi signede ham.
OG jeg tillader mig at påstå at han da slet ikke var inde over, da vi forlængede kontrakten med ham senere hen (hvor jeg igen tillader mig at formode at kontraktsforlængelsen bød på en løn-justering for Thelander).

Summen er, at Poul ikke ved hvad han taler om, i hvert fald i denne sag.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af NIN » 1. sep 2014, 11:32

Yankee skrev:
Hovedet skrev: Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008.
Ehm, nej. Mesterskabet i 2014 er noget mere relevant for denne sæson end mesterskabet i 1995.
Hovedet skrev: Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.
Jeg tror Dinamo Zagreb er pænt uenige.

AaBs succes de sidste par år er skabt på træningsbanen - ikke på transfermarkedet. Det er også på træningsbanen vi skal arbejde os ud af den nuværende nedgangsperiode.
Det er det da ikke i den forstand, at vi gratis får 10 point eller for lov at føre 1-0 før kampene går i gang. Vi starter på ligefod med alle andre. Løber vi der i mod rundt med hovedet oppe i røven og tænker; Vi er dobbelt mestre, det hele går af sig selv, ja så har mesterskabet selvfølgelig en betydning. Jeg er ganske overbevist om Kent har pakket sidste års mesterskab ned i papkassen med minder og fokuserer 100% på den nye sæson og det med en tavle som er vasket helt ren.

Ang. top niveau og Zagreb, så er den billig. Vi spiller en god hjemmekamp, men kun et af de mirakel der dukker op nu og da i sport (ikke mindst via NL), gjorde, vi kom videre der fra i live.

Jeg er enig i, at det er på træningsbanen (og i kampene) vi skal genfinde niveauet og selvtilliden fra sidste sæson. Heldigvis skal der nu og da ikke meget til, før det hele vender. Pt. spiller vi meget uafgjort (på trods af vores til tider kamikaze agtige tilgang til kampene) og selv om det selvfølgelig er befordrende for selvtilliden og selvopfattelsen ikke at tabe, ja så rykker et point ikke meget i tabellen. Jeg tror vores vindue er lukket. Eneste umiddelbare bekymring er, at skulle AK løbe ind i en skade, er vi meget svagt besat helt fremme. Ikke midst på baggrund af, at vi skal spille minimum to turneringer og ingen ved med sikkerhed, hvornår svenskeren er i omdrejninger igen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2014, 11:49

NIN den fromme skrev:Det er det da ikke i den forstand, at vi gratis får 10 point eller for lov at føre 1-0 før kampene går i gang.
Altså da jeg sidst i firserne gik på gymnasiet, der spillede vi kortspillet "præsident og røvhul". Hvis vi fulgte de regler, så startede vi med en 1-0 føring hele denne sæson.

Hvor er DBU henne i denne sag !!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. sep 2014, 12:51

To sejre og kun ti scorede mål i ti kampe i denne sæson. Det skriger på en erkendelse af, at Helenius ikke er, hvad han var, da vi solgte ham, og at der skal en ny angriber ind nu. Det vil være uansvarligt at lade vinduet smække i, så vi kan sejle de næste fire måneder uden bid i offensiven. Men mon ikke, det kun er røgslør, når Gaarde siger, vinduet er lukket. Vågner vi op imorgen uden en brugbar makker til AK, vil jeg godt nok være skuffet.

I forsvaret haster det også med at få en afløser for KEP kørt i stilling, men her findes han måske i højere grad i truppen. Jeg villle i hvert fald være nogenlunde tryg ved et forsvar med Thelander og Kasper P eller Blåbjerg.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 1. sep 2014, 13:10

De eneste der vel kan komme på tale til at ryge ud er:
- Søren Frederiksen (SønderjyskE?)
- Gilli Sørensen (kontraktophævelse)
- Andreas Bruhn (udlejning)

Søren F spiller jo alligevel ikke, så der kan man jo blot hente Jannik Pohl op som gardering. Jeg tror ikke der kommer mere ind, men den nuværende trup er også fin nok til top-5, når de lige får konceptet på plads igen efter at Kusk smuttede.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2014, 13:15

Rams skrev:De eneste der vel kan komme på tale til at ryge ud er:
- Søren Frederiksen (SønderjyskE?)
- Gilli Sørensen (kontraktophævelse)
- Andreas Bruhn (udlejning)

Søren F spiller jo alligevel ikke, så der kan man jo blot hente Jannik Pohl op som gardering. Jeg tror ikke der kommer mere ind, men den nuværende trup er også fin nok til top-5, når de lige får konceptet på plads igen efter at Kusk smuttede.
SF laver ikke det helt store, men at spare 3 mdr løn ved at give ham bort nu, før 6 europæiske kampe er måske en tand for offensivt. Det bliver en travle efterårssæson og han kan sagtens smides ind med 10 min igen som i pokalfinalen.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jacob » 1. sep 2014, 13:31

Eksil skrev:
Rams skrev:De eneste der vel kan komme på tale til at ryge ud er:
- Søren Frederiksen (SønderjyskE?)
- Gilli Sørensen (kontraktophævelse)
- Andreas Bruhn (udlejning)

Søren F spiller jo alligevel ikke, så der kan man jo blot hente Jannik Pohl op som gardering. Jeg tror ikke der kommer mere ind, men den nuværende trup er også fin nok til top-5, når de lige får konceptet på plads igen efter at Kusk smuttede.
SF laver ikke det helt store, men at spare 3 mdr løn ved at give ham bort nu, før 6 europæiske kampe er måske en tand for offensivt. Det bliver en travle efterårssæson og han kan sagtens smides ind med 10 min igen som i pokalfinalen.
Enig, det er måske ikke lige nu at vi skal skære ned i antallet af angribere i truppen som kan løbe. Uagtet at der ikke er mange der ser det store lys i ham, så går det vel an at have ham de sidste 3-4 mdr af hans kontrakt. Er dog stadig meget bekymret for vores offensiv, hvis ikke RJ snart kan komme i spil.
Life is good..... AaB is better!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2014, 13:38

NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Hovedet skrev: Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008.
Ehm, nej. Mesterskabet i 2014 er noget mere relevant for denne sæson end mesterskabet i 1995.
Hovedet skrev: Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.
Jeg tror Dinamo Zagreb er pænt uenige.

AaBs succes de sidste par år er skabt på træningsbanen - ikke på transfermarkedet. Det er også på træningsbanen vi skal arbejde os ud af den nuværende nedgangsperiode.
Det er det da ikke i den forstand, at vi gratis får 10 point eller for lov at føre 1-0 før kampene går i gang. Vi starter på ligefod med alle andre. Løber vi der i mod rundt med hovedet oppe i røven og tænker; Vi er dobbelt mestre, det hele går af sig selv, ja så har mesterskabet selvfølgelig en betydning. Jeg er ganske overbevist om Kent har pakket sidste års mesterskab ned i papkassen med minder og fokuserer 100% på den nye sæson og det med en tavle som er vasket helt ren.

Ang. top niveau og Zagreb, så er den billig. Vi spiller en god hjemmekamp, men kun et af de mirakel der dukker op nu og da i sport (ikke mindst via NL), gjorde, vi kom videre der fra i live.

Jeg er enig i, at det er på træningsbanen (og i kampene) vi skal genfinde niveauet og selvtilliden fra sidste sæson. Heldigvis skal der nu og da ikke meget til, før det hele vender. Pt. spiller vi meget uafgjort (på trods af vores til tider kamikaze agtige tilgang til kampene) og selv om det selvfølgelig er befordrende for selvtilliden og selvopfattelsen ikke at tabe, ja så rykker et point ikke meget i tabellen. Jeg tror vores vindue er lukket. Eneste umiddelbare bekymring er, at skulle AK løbe ind i en skade, er vi meget svagt besat helt fremme. Ikke midst på baggrund af, at vi skal spille minimum to turneringer og ingen ved med sikkerhed, hvornår svenskeren er i omdrejninger igen.
Pointen var, at vi ikke er startet med et forspring, fordi vi blev mestre i fjor. Resten af verden er kommet videre - ligesom det i øvrigt skete ved de 3 øvrige mesterskaber. Sejren i Zagreb er den nye sæsons ultimative lyspunkt (og kan også snildt blive det eneste), men den kom jo ikke hjem som følge af godt spil, men var snarere resultatet af den slags tilfældigheder, der bare engang imellem sker i fodbold. Jeg satte min lid til, at vi kunne have lavet et tilsvarende nummer i Nicosia. 2-2 i den kamp med samme spillemæssige præstation som mod Silkeborg, og vi havde alle ukritisk klappet i hænderne fra nu og til juni.

Det eneste sted på, hvor indkøb i mine øjne kunne være relevant, er på den offensive midtbane, hvor holdets tarme skriger af sult efter en Kusk. Et indkøb af denne kaliber ligger dog uden for AaBs rækkevidde, da vi jo heller ikke har en tilfældig rigmand at trække på. Derudover ser jeg ikke det store perspektiv i at skulle spille endnu flere nye spillere ind på et hold, der i forvejen leder efter et ben at stå på, grundet de mange skader og den store forekomst af spillere mere eller mindre ude af form.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af NIN » 1. sep 2014, 13:44

Hovedet skrev:
NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Hovedet skrev: Mesterskabet i fjor er lige så relevant for denne sæson som mesterskaberne i 1995, 1998 og 2008.
Ehm, nej. Mesterskabet i 2014 er noget mere relevant for denne sæson end mesterskabet i 1995.
Hovedet skrev: Det har på intet tidspunkt i denne sæson været muligt at se det potentiale, som næsten alle troede, at dette hold besad før sæsonstart.
Jeg tror Dinamo Zagreb er pænt uenige.

AaBs succes de sidste par år er skabt på træningsbanen - ikke på transfermarkedet. Det er også på træningsbanen vi skal arbejde os ud af den nuværende nedgangsperiode.
Det er det da ikke i den forstand, at vi gratis får 10 point eller for lov at føre 1-0 før kampene går i gang. Vi starter på ligefod med alle andre. Løber vi der i mod rundt med hovedet oppe i røven og tænker; Vi er dobbelt mestre, det hele går af sig selv, ja så har mesterskabet selvfølgelig en betydning. Jeg er ganske overbevist om Kent har pakket sidste års mesterskab ned i papkassen med minder og fokuserer 100% på den nye sæson og det med en tavle som er vasket helt ren.

Ang. top niveau og Zagreb, så er den billig. Vi spiller en god hjemmekamp, men kun et af de mirakel der dukker op nu og da i sport (ikke mindst via NL), gjorde, vi kom videre der fra i live.

Jeg er enig i, at det er på træningsbanen (og i kampene) vi skal genfinde niveauet og selvtilliden fra sidste sæson. Heldigvis skal der nu og da ikke meget til, før det hele vender. Pt. spiller vi meget uafgjort (på trods af vores til tider kamikaze agtige tilgang til kampene) og selv om det selvfølgelig er befordrende for selvtilliden og selvopfattelsen ikke at tabe, ja så rykker et point ikke meget i tabellen. Jeg tror vores vindue er lukket. Eneste umiddelbare bekymring er, at skulle AK løbe ind i en skade, er vi meget svagt besat helt fremme. Ikke midst på baggrund af, at vi skal spille minimum to turneringer og ingen ved med sikkerhed, hvornår svenskeren er i omdrejninger igen.
Pointen var, at vi ikke er startet med et forspring, fordi vi blev mestre i fjor. Resten af verden er kommet videre - ligesom det i øvrigt skete ved de 3 øvrige mesterskaber. Sejren i Zagreb er den nye sæsons ultimative lyspunkt (og kan også snildt blive det eneste), men den kom jo ikke hjem som følge af godt spil, men var snarere resultatet af den slags tilfældigheder, der bare engang imellem sker i fodbold. Jeg satte min lid til, at vi kunne have lavet et tilsvarende nummer i Nicosia. 2-2 i den kamp med samme spillemæssige præstation som mod Silkeborg, og vi havde alle ukritisk klappet i hænderne fra nu og til juni.

Det eneste sted på, hvor indkøb i mine øjne kunne være relevant, er på den offensive midtbane, hvor holdets tarme skriger af sult efter en Kusk. Et indkøb af denne kaliber ligger dog uden for AaBs rækkevidde, da vi jo heller ikke har en tilfældig rigmand at trække på. Derudover ser jeg ikke det store perspektiv i at skulle spille endnu flere nye spillere ind på et hold, der i forvejen leder efter et ben at stå på, grundet de mange skader og den store forekomst af spillere mere eller mindre ude af form.
Det var skam også min pointe til Yankees respons mht. mesterskabet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af fish » 1. sep 2014, 13:45

Ifølge Gaarde sker der ikke noget idag:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/article4982903.ece
BT skrev: Allan Gaarde, Sportsdirektør, AaB
Hvordan kommer din dag til at se ud?
- Det bliver forhåbentlig en stille og rolig dag. Vi blev færdige med at handle for en måned siden.

Hvad kan fansene forvente?
- Man kan jo aldrig udelukke noget i transfervinduet, men hvis vi skal have noget ind, så skal der noget ud først, og det forventer vi ikke.

Hvem frygter du at miste?
- Jeg forventer ikke, at der sker noget. Man er før blevet overrasket, men jeg forventer det ikke. Det der med at operere den sidste dag er noget, jeg gerne vil undgå. Det skal være et helt ekstraordinært højt bud, hvis der skal ske noget.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2014, 13:54

Hovedet skrev: Det eneste sted på, hvor indkøb i mine øjne kunne være relevant, er på den offensive midtbane, hvor holdets tarme skriger af sult efter en Kusk. Et indkøb af denne kaliber ligger dog uden for AaBs rækkevidde, da vi jo heller ikke har en tilfældig rigmand at trække på. Derudover ser jeg ikke det store perspektiv i at skulle spille endnu flere nye spillere ind på et hold, der i forvejen leder efter et ben at stå på, grundet de mange skader og den store forekomst af spillere mere eller mindre ude af form.
Så er vi sådan set enige. Lad os få smagt de nuværende ingredienser til før vi smider flere krydderier i gryden.

Låst