Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2249
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af alithebeast » 18. mar 2014, 21:43

Andreas Laudrup er en nulbon, du havde næsten 100% sikkert ikke nævnt ham, hvis han havde heddet Andreas Pedersen. Tipsbladet havde heller ikke skrevet artiklen, hvis ikke han havde heddet Laudrup til efternavn.

Selv SF er i sin nuværende form mindst lige så god.
Hader København!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 19. mar 2014, 17:16

alithebeast skrev:Andreas Laudrup er en nulbon, du havde næsten 100% sikkert ikke nævnt ham, hvis han havde heddet Andreas Pedersen. Tipsbladet havde heller ikke skrevet artiklen, hvis ikke han havde heddet Laudrup til efternavn.

Selv SF er i sin nuværende form mindst lige så god.
Arh Nulbon er han ikke, det er lidt mere nuanceret. Havde vi nu lagt nr. 7 og brugt unge spillere havde jeg nok været fint tilfreds med Andreas Laudrup. Han er en type, som passer til vores hold og han har et godt topniveau. For mig at se er problemet mere, at han er for følsom og lidt en humørspiller, hvilket har holdt ham fra at blive en færdig Superliga profil da hans bundniveau er for lavt. Kan godt se ham udvikle sig til en god spiller, men jeg synes ikke oddsene er gode og derfor er jeg enig med dig i vi ikke bør hente ham.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Ham der Emil » 20. mar 2014, 23:21

Nu da Jönsson sandsynligvis (Håber ikke) er væk til sommer, hvad så med John Chibuike som blev rygtet til os? Han er transfer fri til næste vinter, og kan derfor sikkert fås til billige penge til sommer.
Et Hjerte - En Klub

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2907
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 21. mar 2014, 09:12

Jeg har kun et ønske - det er at få Ene hjem igen. Han ville være den perekte afløser til Kusk

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. mar 2014, 09:14

Eksil skrev:Jeg har kun et ønske - det er at få Ene hjem igen. Han ville være den perekte afløser til Kusk
Helt enig. Byt lige over!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 21. mar 2014, 09:37

Kommer an på Enes fysiske tilstand. Det kunne godt være en mulighed, men han skulle dælme kunne blive fit igen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 21. mar 2014, 09:41

thomasjn skrev:Kommer an på Enes fysiske tilstand. Det kunne godt være en mulighed, men han skulle dælme kunne blive fit igen.
Jeg er overbevist om han er færdig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2014, 06:09

Han kan ikke gå direkte ind på holdet, men hvis han fortsætter udviklingen og der fortsat er dømt total smalhals fremover så kan det være værd, at holde øje med angriberen Emil Berggreen fra Brønshøj.

Jeg kedede mig i går og valgte derfor, at tage til 1. divisionsbold på det antikverede Hjørring Stadion for at se Hjørring-Frederikshavn mod Brønshøj (hold kæft hvor var det koldt på det vindblæste Hjørring Stadion). Hjørring var klart bedst, men Hvepsene vandt 3-0 pga. meget stor effektivitet. E. Berggreen var enormt skarp. Han scorede 2 mål på de 2 chancer han fik i kampen, det var ret flot. Ud over målene viste han et ret godt teknisk niveau. Berggreen er høj og af statur minder han om Spalvis, men foran mål var han langt skarpere end litaueren. Teknisk viste han også et højere niveau.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gamling » 23. mar 2014, 08:47

Vi må efterhånden anse Europa som meget realistisk.

Men hvis vi ikke vil ryge ud i CL eller EL kvalen efter 1 kamp mod et eller andet FC Hovski Snovski hold, så skal hr. Gaarde virkelig performe tidligt i sommervinduet og hente gode erstatninger for Kusk og Jønsson + minimum 1 spiller af rimelig kvalitet til erstatning for Due og Curth.

Mht de to første kunne det være Ene og så en spiller al la Jønsson som de fleste af os nok ikke har hørt om før. Mht den sidste kunne det være en moden lidt overset 1 div. Spiller eller lign.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 23. mar 2014, 09:18

frederikshavneren skrev:Han kan ikke gå direkte ind på holdet, men hvis han fortsætter udviklingen og der fortsat er dømt total smalhals fremover så kan det være værd, at holde øje med angriberen Emil Berggreen fra Brønshøj.

Jeg kedede mig i går og valgte derfor, at tage til 1. divisionsbold på det antikverede Hjørring Stadion for at se Hjørring-Frederikshavn mod Brønshøj (hold kæft hvor var det koldt på det vindblæste Hjørring Stadion). Hjørring var klart bedst, men Hvepsene vandt 3-0 pga. meget stor effektivitet. E. Berggreen var enormt skarp. Han scorede 2 mål på de 2 chancer han fik i kampen, det var ret flot. Ud over målene viste han et ret godt teknisk niveau. Berggreen er høj og af statur minder han om Spalvis, men foran mål var han langt skarpere end litaueren. Teknisk viste han også et højere niveau.
Jeg ser rigtig mange af Brønshøjs hjemmekampe og jeg er meget enig. Berggreen er en yderst spændende angriber. Personligt er jeg stadig mere tiltrukket af Jonathan Nielsen, der godt kunne være en sandsynlig sommersigning efter hans prævetræning sidste år. Faktisk er der masser af gode angribere i Københavnsområdet. Patrick Mortensen og især Jeppe Kjær har utvivlsomt også Suppe-niveau, men vil nok være dyrere end de to andre.

Og ingen af disse kan jo gå ind og bære vores offensiv, men snarere agere 3.-4. valg, da Spalvis allerede er på samme niveau.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 24. mar 2014, 22:21

Efter at være flyttet til Brønshøj, må jeg også hellere til at frekventere Tingbjerg Ground.

Ja, det bliver spændende om AaB gør mere i forhold til "Lålå", men siden hans gæstevisit har han jo skrevet kontrakt med Hvidovre til 2015, så prisen er nok steget.

Der er næppe nogen tvivl om, at Spalvis og AK umiddelbart er tiltænkt rollen som angrebspar efter sommerferien, og det tror jeg også bliver en rigtig gifttig cocktail. Toft og Curth er vel på vej ud, og skal vi se på egne rækker er de næste talenter for skud vel så Viktor Ahlmann og Jannik Pohl. Der går formodentlig et par år inden de er flyveklare, så vi skal ud og hente en angrebsgardering. Som tidligere nævnt mener jeg fortsat at det gamle Rosenborg-talent, Jo Sondre Aas, der kontinuerligt har scoret 15+ i den næstbedste norske række kunne være spændende. Han er en anderledes type end det vi har, og så er han altså stadig kun 24 år.. Det store problem er, at han er hjemmefødning og bliver svær at lokke fra Trondheim.

Hvis vi ellers ser på vores holds to smertensbørn, nemlig gardering for Ahlmann på venstre back og en erstatning for Kusk, mener jeg at overskudslagrene i BIF og Nordsjælland kunne være interessante. Patrik da Silva er atter røget på bænken i BIF, men han er altså en god offensiv venstre back, der kunne gardere fint for Ahlmann, som jo har det med at rende ind i småskader. Ift. kanten mistrives Bassel Jradi, som PEA tidligere har synet, åbenlyst i Nordsjælland under Hjulmands styre. Han er uskolet, men også meget kreativ, og vil formentlig kunne "flagre" bedre rundt i AaB med Wurtz og Risgård til at holde ham i kraven. Begge spillere har længere kontrakter med deres klubber, så det vil kræve noget krejlen af Gaarde at hive dem til Nordjylland.

Endelig - og det er som sådan ikke superakut - mener jeg det er et problem, at vi spiller med to tunge duelspillere i midterforsvaret. Kasper P er den åbenlyse løsning med mindre SønderjyskE ryger ned og Kanstrup kan komme i spil.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Ham der Emil » 25. mar 2014, 00:03

Rams skrev:Efter at være flyttet til Brønshøj, må jeg også hellere til at frekventere Tingbjerg Ground.

Ja, det bliver spændende om AaB gør mere i forhold til "Lålå", men siden hans gæstevisit har han jo skrevet kontrakt med Hvidovre til 2015, så prisen er nok steget.

Der er næppe nogen tvivl om, at Spalvis og AK umiddelbart er tiltænkt rollen som angrebspar efter sommerferien, og det tror jeg også bliver en rigtig gifttig cocktail. Toft og Curth er vel på vej ud, og skal vi se på egne rækker er de næste talenter for skud vel så Viktor Ahlmann og Jannik Pohl. Der går formodentlig et par år inden de er flyveklare, så vi skal ud og hente en angrebsgardering. Som tidligere nævnt mener jeg fortsat at det gamle Rosenborg-talent, Jo Sondre Aas, der kontinuerligt har scoret 15+ i den næstbedste norske række kunne være spændende. Han er en anderledes type end det vi har, og så er han altså stadig kun 24 år.. Det store problem er, at han er hjemmefødning og bliver svær at lokke fra Trondheim.

Hvis vi ellers ser på vores holds to smertensbørn, nemlig gardering for Ahlmann på venstre back og en erstatning for Kusk, mener jeg at overskudslagrene i BIF og Nordsjælland kunne være interessante. Patrik da Silva er atter røget på bænken i BIF, men han er altså en god offensiv venstre back, der kunne gardere fint for Ahlmann, som jo har det med at rende ind i småskader. Ift. kanten mistrives Bassel Jradi, som PEA tidligere har synet, åbenlyst i Nordsjælland under Hjulmands styre. Han er uskolet, men også meget kreativ, og vil formentlig kunne "flagre" bedre rundt i AaB med Wurtz og Risgård til at holde ham i kraven. Begge spillere har længere kontrakter med deres klubber, så det vil kræve noget krejlen af Gaarde at hive dem til Nordjylland.

Endelig - og det er som sådan ikke superakut - mener jeg det er et problem, at vi spiller med to tunge duelspillere i midterforsvaret. Kasper P er den åbenlyse løsning med mindre SønderjyskE ryger ned og Kanstrup kan komme i spil.

Da Silva virker alt, alt ustabil defensivt i min optik. Jradi har jeg ikke set nok til, men når PEA mener at der er potentiale, så kan det vel aldrig være helt skidt.
Drømme scenariet ville dog være at få Lucas hjem igen - specielt hvis vi også mister Thomsen til sommer.

Hvis der skal investeres i en angriber kunne Marvin Pourie måske være manden. Efter FCK fik Cornelius igen er han vel tæt på 4. valget efterhånden. Transfersummen tror jeg godt vi ville kunne få strikket sammen på en måde, det er nok nærmere hans lønkrav der vil være svære.
Et Hjerte - En Klub

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 25. mar 2014, 08:59

Et long shot... hvis evt. en som Augo også smutter og der mangler noget kvalitet til midtbanen (NÅR) til europæisk fodbold... En Casper Sloth virker ikke til en der brænder for AGF mere og som måske trænger til nye omgivelser...
Tror det sidste halve år, har fjernet nogle af de udenlandske klubbers interesse.

Ved en eventuelt nedrykning, tror jeg virkelig det kunne være muligt at hente ham...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 25. mar 2014, 09:12

hje1980 skrev:Et long shot... hvis evt. en som Augo også smutter og der mangler noget kvalitet til midtbanen (NÅR) til europæisk fodbold... En Casper Sloth virker ikke til en der brænder for AGF mere og som måske trænger til nye omgivelser...
Tror det sidste halve år, har fjernet nogle af de udenlandske klubbers interesse.

Ved en eventuelt nedrykning, tror jeg virkelig det kunne være muligt at hente ham...
Sloth er en fantastisk spiller når det kører for ham, men desværre er det fuldstændig urealistisk at forestille sig Sloth i AaB. Det har vi slet ik økonomien til, af danske klubber er det vel kun FCK, Bøf, OB og Esbjerg der kan betale det betragtelige beløb som AGF vil kræve.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6407
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. mar 2014, 15:27

Det er vel svært at se, hvor der bliver hentet spillere til sommer.

Curth og Due har udløb og får vel ikke forlænget. Lejeaftalen med Jönsson udløber og der kan vel heller ikke regne med forlængelse. Så tre ud.

Rolf Toft og Augustinussen har vel ikke udsigt til meget spilletid, men forudsætningerne for de to er vidt forskellige.

Nikolaj Thomsen og Kasper Kusk ligner mulige salgsemner og kan også være væk.

Det er syv spillere. Så mange ryger nok ikke, men 4-5 kan nok ikke undgås.

Hvis alle ryger, så er det tre kanter, 1 midt og 3 angribere. Midten bliver ikke fyldt op udefra. Angrebet hedder så Spalvis, AKJ med Søren Frederiksen som backup. Kanterne ? Gilli og Patrik Kristensen ? Så det er vel kanter, som vi skal se på.

Det vil selvfølgelig hjælpe hvis holdene rykkede ned:
Absalonsen og Songani fra Sønderjyske,
Stephan Petersen fra AGF(potentialet har altid været der, men det sidste mangler,rutineret afløser)

Fra 1. division er det vel ???
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2907
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 25. mar 2014, 16:50

Spillere der kan hives ind:

Thomas Enevoldsen - kant/angriber ala svenserken - nogen siger han er over the hill, men en prøvetræning må afgøre om han ikke har 2-3 år tilbage?

Jacob Barrett Lauersen - han er pt udlejet til OB hvor kan spiller venstrekant, men skal de ikke bruge ham skal AaB forsøge at hente ham hjem. Ville også kunne fungere som backup på venstreback.

Quincy Antipas - Angriber - Oraklet Thomas Frank kan ikke bruge ham, men det mener jeg nu at AaB. Han er hurtig og teknisk stærk. Ville kunne udfylde meget af samme rolle som svenskeren.

Yngre spillere på holdet - Ahlman den yngre på kant, Christian Rye på midten (allerede på seniorhold), Gilli når han bliver rask.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Spanky » 25. mar 2014, 22:48

FlæskeFrank skrev:Det er vel svært at se, hvor der bliver hentet spillere til sommer.

Curth og Due har udløb og får vel ikke forlænget. Lejeaftalen med Jönsson udløber og der kan vel heller ikke regne med forlængelse. Så tre ud.

Rolf Toft og Augustinussen har vel ikke udsigt til meget spilletid, men forudsætningerne for de to er vidt forskellige.

Nikolaj Thomsen og Kasper Kusk ligner mulige salgsemner og kan også være væk.

Det er syv spillere. Så mange ryger nok ikke, men 4-5 kan nok ikke undgås.

Hvis alle ryger, så er det tre kanter, 1 midt og 3 angribere. Midten bliver ikke fyldt op udefra. Angrebet hedder så Spalvis, AKJ med Søren Frederiksen som backup. Kanterne ? Gilli og Patrik Kristensen ? Så det er vel kanter, som vi skal se på.

Det vil selvfølgelig hjælpe hvis holdene rykkede ned:
Absalonsen og Songani fra Sønderjyske,
Stephan Petersen fra AGF(potentialet har altid været der, men det sidste mangler,rutineret afløser)

Fra 1. division er det vel ???

Jeg tvivler stærkt på at der ryger 4-5 stk. i sommerpausen. Specielt ud fra Gaardes udtalelse i tipsbladet, det er selvfølgelig også en taktisk udtalelse fra ham, men alligevel.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -med-maade" onclick="window.open(this.href);return false;

Svenskeren ryger med meget stor sandsynlighed. Får vi styr på kapitaludvidelsen inden eller i løbet af sommeren tror jeg allerhøjest, men måske ingen, af vores kanter ryger afsted til udlandet, men igen - buddene på dem kan selvfølgelig blive for gode til at det vil være uansvarligt at sige nej. Skal vi ud og spille europæisk i den kommende sæson tror jeg, at staben omkring holdet vil lægge stor vægt på kontinuitet i truppen. Det vil sige Augo kun ryger, hvis han selv ønsker det. Due kan måske få en forlængelse på ét år, specielt hvis Kusk eller Thomsen får den rigtige mulighed i udlandet. Det kan godt være det er begrænset hvad Due har bidraget med i denne sæson, specielt i start-elleveren, men min opfattelse er, at han har en vigtig rolle omkring holdet og på træningsbanen. Curth har vel brændt alle broer, så han får ikke forlænget. Jeg tror også Toft er at finde i truppen i næste sæson.

Opsummeret: Svenskeren og Curth er fortid til sommer og måske én af Kusk og Thomsen. Resten af truppen vil være intakt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 25. mar 2014, 23:10

Der er tre transferønsker til sommer

1. Forlængelse med Jønsson eller signing af ny angriber. Kan vi ikke holde på Jønsson er det ret åbent. Vi vil have to angribere i Spalvis og AK, men er de klar og stærke nok til top 4 i det hele taget som makkerpar? Hvis ikke bør vi nok hente en som kan spille fast, men ellers kan vi nøjes med et talent som kan blive den næste. Vi skal dog have en ny angriber, da Spalvis og AK er for lidt + at Søren Frederiksen og Rolf Toft er så ringe, at de ikke kan anses som brugbare reserver. Jeppe Curth skal bare ud - manden har fejlet så mange gange når det gjaldt og har ikke præsteret i fem år.
2. En kant-type: Tror vi holder på Thomsen medmindre vi får et vanvittigt bud, men Kusk bliver nok svær at holde på med profilen in mente. Vi vil så stå med Paddy, Wichmann, Gilli, Bruhn og måske V. Ahlmann til pladsen. Paddy og Wichmann er breddespillere og det vigtige må derfor være at finde ud af om Bruhn, Ahlmann eller Gilli er Superligaklar. Dog bør vi også se om vi kan holde det momentum vi har, hvorfor jeg gerne ser Kusk erstattes. Vi kan måske ikke få en lige så god spiller, men forhåbentlig en som kan blive lige så god.
3. Backup til venstre back: Den plads, hvor vi er aller smallest besat. Tænk hvis Ahlmann var skadet i længere tid og vi måtte bruge Patrick dernede permanent. Dels er Patrick ikke særligt god som venstre back og derudover vil det skade bredden på andre pladser. Jeg ser derfor gerne vi enter Jakob Ahlmanns fremtidige afløser til når han en dag sælges.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af birk » 26. mar 2014, 06:41

Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 26. mar 2014, 09:03

birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.

Låst