Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Elscorpio » 5. feb 2014, 17:29

Jeg vil gerne være jubeloptimist indtil andet er bevist og håber feriepengesagen bare er blæst helt vildt op i medierne og vi får en Top 3 placering når forårssæsonen er slut.

Håber vi kan få råd til at forlænge aftalen med RJ og Kusk også vil med ud i Europa hvis alt flasker sig for os i foråret.

Husk på at positiv omtale kun kan forstærke interessen omkring AaB.

OG vi skal holde os til vores egne talenter der både kan og vil yde deres bedste inde på banen istedetfor at hente fra 1. og 2. Divisionsklubber

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 6. feb 2014, 12:11

Det primære mål i år er så godt som opfyldt: at undgå nedrykning og efterfølgende konkurs. Jeg forudser en placering fra nr. 3 til 6.

Jeg kan dog sagtens følge bekymringen på bare lidt længere sigt: Vi har siden 2010 befundet os i en "overlevelse-fra-transfervindue-til-transfervindue" - tilstand, hvor vi konstant skal balancere mellem evig afvikling og nedskæring, samtidig med vi skal holde os under plads nr. 11 i Superligaen.

Hvis vi igen skal opleve et transfervindue, der handler om andet, end hvor mange spillere vi mister til hvor få penge; hvis vi igen skal opleve en sæson, hvor udgangspunktet er andet end overlevelse - så kræver det en massiv millionindsprøjtning udefra. Den virkelig spændende kamp i foråret står uden for banen, for det er den, der afgør hvorvidt det er realistisk, at der fremover skal spilles topfodbold i Aalborg.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af andreasaab89 » 11. feb 2014, 18:09

AnyFellow skrev:
Forza skrev:Nedrykning er heller ikke et tema i min bog.

Jeg vil dog medgive at det bliver et meget vigtigt transfervindue for klubben og Gaarde.

Kusk og RJ, to af de måske vigtigste spillere for vores offensiv forsvinder sandsynligvis og yderligere ryger rutinerede navne (men ikke så vigtige for start 11'eren) Curth, Due og Augu potentielt.

Dette koblet sammen med vores i forvejen smalle trup gør at der uden tvivl skal handles. Vi har ikke meget kapital, men vi må håbe at Gaarde får erstatninger for især de to første navne. Jeg mener Kusk er den allervigtigste at erstatte. Vi mangler simpelthen en kreativ drivkraft uden Kusk i offensiven.
Det kan godt være jeg parkerer på øretævernes holdeplads lige nu, men på nuværende tidspunkt vil jeg næsten hellere undvære Kusk end Risgaard. Jeg ved godt Risgaard ikke laver mål i samme antal som Kusk, men det hjælper ikke at andre (Thomsen, RJ, AK) laver løbene hvis der ikke er nogen til at slå boldene.
Jeg slår dig ikke i hovedet. :)
Jeg er fuldstændig enig. Kusk, Thomsen og Jönsson stråler af god fodbold, men den klart væsentligste forskel mellem denne sæson i toppen og de sidste par i bunden/midten tilfalder altså Risgaard. At vi har fået en rigtig tovejsspiller centralt der ALTID sørger for at blive retvendt med bolden mod mål fremfor at trille den bagud har virkelig været afgørende for vores boldspil i denne sæson.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af duncan88 » 13. feb 2014, 10:40

Jeppe Curth ud - Ind med Ken Ilsø?

http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/k ... r-i-bochum" onclick="window.open(this.href);return false;
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jernskjorten » 13. feb 2014, 11:01

duncan88 skrev:Jeppe Curth ud - Ind med Ken Ilsø?

http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/k ... r-i-bochum" onclick="window.open(this.href);return false;
Det skulle så være til sommer. Tror bare ikke vi har pengene.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hanga » 13. feb 2014, 11:02

jernskjorten skrev:
duncan88 skrev:Jeppe Curth ud - Ind med Ken Ilsø?

http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/k ... r-i-bochum" onclick="window.open(this.href);return false;
Det skulle så være til sommer. Tror bare ikke vi har pengene.
Som jeg kender reglerne, vil vi godt kunne signe ham nu, da han er transferfri. At du så nok har helt ret omkring pengene er en anden sag.

Edit: Kan så se, at Ken Ilsø selv udelukker Danmark pga. lukket transfervindue. Det må i så fald være fordi, at han var på kontrakt da vinduet lukkede eller hvad? For normalt plejer vinduet for fritstillede spillere at lukke senere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FCM » 13. feb 2014, 11:13

Hanga skrev: Edit: Kan så se, at Ken Ilsø selv udelukker Danmark pga. lukket transfervindue. Det må i så fald være fordi, at han var på kontrakt da vinduet lukkede eller hvad? For normalt plejer vinduet for fritstillede spillere at lukke senere.
Jep. Kontrakten skal være ophævet inden vinduet lukker, for at man kan komme til ligaen. Ellers ville du jo i princippet have fjernet transfervinduet, da spillere så frit ville kunne skifte midt i sæsonen ('hov, vi kom tilfældigvis til at ophæve kontrakten med spilleren to dage før den klub han skrev under med bagefter - fuldstændigt uafhængigt af dette - fik lyst til at give os et sponsorat på 4 mio kr...').

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 13. feb 2014, 11:21

FCM skrev:
Hanga skrev: Edit: Kan så se, at Ken Ilsø selv udelukker Danmark pga. lukket transfervindue. Det må i så fald være fordi, at han var på kontrakt da vinduet lukkede eller hvad? For normalt plejer vinduet for fritstillede spillere at lukke senere.
Jep. Kontrakten skal være ophævet inden vinduet lukker, for at man kan komme til ligaen. Ellers ville du jo i princippet have fjernet transfervinduet, da spillere så frit ville kunne skifte midt i sæsonen ('hov, vi kom tilfældigvis til at ophæve kontrakten med spilleren to dage før den klub han skrev under med bagefter - fuldstændigt uafhængigt af dette - fik lyst til at give os et sponsorat på 4 mio kr...').
Denne regel var jeg faktisk ikke klar over - men det giver jo god mening.

Jeg kunne sagtens se Ilsø i AaB hvis han stadig indeholder de kvaliteter han havde i DK. Hans tekniske kunnen ville passe godt til AaB nu når vi sandsynligvis mister Jönsson og Kusk til sommer. Men tvivler på Ilsø vil vente/signe med en klub et halvt år for at vente på AaB kan hente ham. Samtidig kunne jeg også godt frygte at han er for dyr til AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jernskjorten » 13. feb 2014, 11:35

Forza skrev:Denne regel var jeg faktisk ikke klar over - men det giver jo god mening.

Jeg kunne sagtens se Ilsø i AaB hvis han stadig indeholder de kvaliteter han havde i DK. Hans tekniske kunnen ville passe godt til AaB nu når vi sandsynligvis mister Jönsson og Kusk til sommer. Men tvivler på Ilsø vil vente/signe med en klub et halvt år for at vente på AaB kan hente ham. Samtidig kunne jeg også godt frygte at han er for dyr til AaB.
Ilsø snakker så lidt om, at han ikke nødvendigvis vil finde en klub til forårssæsonen, så han er da ikke afvisende over for at vente.
Men jeg ser det som totalt umuligt at hente ham. Rent økonomisk ville vi skulle ud og overbyde FCM's pengemænd, BIF, OB og måske FCK. Vi vil være prisgivet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 13. feb 2014, 11:39

jernskjorten skrev:
Forza skrev:Denne regel var jeg faktisk ikke klar over - men det giver jo god mening.

Jeg kunne sagtens se Ilsø i AaB hvis han stadig indeholder de kvaliteter han havde i DK. Hans tekniske kunnen ville passe godt til AaB nu når vi sandsynligvis mister Jönsson og Kusk til sommer. Men tvivler på Ilsø vil vente/signe med en klub et halvt år for at vente på AaB kan hente ham. Samtidig kunne jeg også godt frygte at han er for dyr til AaB.
Ilsø snakker så lidt om, at han ikke nødvendigvis vil finde en klub til forårssæsonen, så han er da ikke afvisende over for at vente.
Men jeg ser det som totalt umuligt at hente ham. Rent økonomisk ville vi skulle ud og overbyde FCM's pengemænd, BIF, OB og måske FCK. Vi vil være prisgivet.
Jeg kan umiddelbart ikke se FCK være interesseret i ham med alle de handler de har lavet. FCM har tilsvarende fået investorer ind for at hente Jakob Poulsen, så man kan håbe på de heller ikke kan trække på de rige "onkler". BIF og OB kan vi dog ikke være med økonomisk hvis de byder. Omvendt har Ilsø rent faktisk trænet med i AaB før, så han kender klubben og har så vidt jeg ved et godt forhold til KEP.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af white splash » 13. feb 2014, 11:41

Forza skrev:
jernskjorten skrev:
Forza skrev:Denne regel var jeg faktisk ikke klar over - men det giver jo god mening.

Jeg kunne sagtens se Ilsø i AaB hvis han stadig indeholder de kvaliteter han havde i DK. Hans tekniske kunnen ville passe godt til AaB nu når vi sandsynligvis mister Jönsson og Kusk til sommer. Men tvivler på Ilsø vil vente/signe med en klub et halvt år for at vente på AaB kan hente ham. Samtidig kunne jeg også godt frygte at han er for dyr til AaB.
Ilsø snakker så lidt om, at han ikke nødvendigvis vil finde en klub til forårssæsonen, så han er da ikke afvisende over for at vente.
Men jeg ser det som totalt umuligt at hente ham. Rent økonomisk ville vi skulle ud og overbyde FCM's pengemænd, BIF, OB og måske FCK. Vi vil være prisgivet.
Jeg kan umiddelbart ikke se FCK være interesseret i ham med alle de handler de har lavet. FCM har tilsvarende fået investorer ind for at hente Jakob Poulsen, så man kan håbe på de heller ikke kan trække på de rige "onkler". BIF og OB kan vi dog ikke være med økonomisk hvis de byder. Omvendt har Ilsø rent faktisk trænet med i AaB før, så han kender klubben og har så vidt jeg ved et godt forhold til KEP.
De er fætre, så det kan da måske trække lidt ekstra ifht. at komme til AaB :)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Reyad » 13. feb 2014, 11:47

Med de udtalelser Ilsø kommer med i artiklen, virker det meget sandsynligt, at det ikke er pengene, der er afgørende for ham. Som menneske skal han se sig selv i projektet. Det kunne sagtens være en dansk klub, hvor der er mindre kæft, trit og retning end i tysk fodbold. Sikkert også mindre end i Sverige og Norge.

Ilsøs projekt kunne sagtens være AaB, hvor der virker til at være godt kammeratskab, frihed under ansvar og generet relativt højt til loftet. Både på banen og udenfor. Sammenholdt med hans gode forhold til sin fætter, KEP, så lyder det ikke helt usandsynligt at AaB kunne være på hans liste over interessante klubber. Når vi har sparet lønkroner til Due, Curth og formentlig Jönsson og Kusk, så burde der vel også være råd til en erstatning eller to. Jeg ved ikke, om det er planen, at der skal skæres yderligere i spillerbudgettet fra næste sæson.

Under alle omstændigheder så jeg meget gerne Ilsø i AaB. En kreativ spiller med fart og et godt spark. Men der er mange facetter, der skal gå op i en højere enhed, før han ender i AaB. Jeg krydser fingre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 13. feb 2014, 12:03

white splash skrev:
Forza skrev:
jernskjorten skrev:
Forza skrev:Denne regel var jeg faktisk ikke klar over - men det giver jo god mening.

Jeg kunne sagtens se Ilsø i AaB hvis han stadig indeholder de kvaliteter han havde i DK. Hans tekniske kunnen ville passe godt til AaB nu når vi sandsynligvis mister Jönsson og Kusk til sommer. Men tvivler på Ilsø vil vente/signe med en klub et halvt år for at vente på AaB kan hente ham. Samtidig kunne jeg også godt frygte at han er for dyr til AaB.
Ilsø snakker så lidt om, at han ikke nødvendigvis vil finde en klub til forårssæsonen, så han er da ikke afvisende over for at vente.
Men jeg ser det som totalt umuligt at hente ham. Rent økonomisk ville vi skulle ud og overbyde FCM's pengemænd, BIF, OB og måske FCK. Vi vil være prisgivet.
Jeg kan umiddelbart ikke se FCK være interesseret i ham med alle de handler de har lavet. FCM har tilsvarende fået investorer ind for at hente Jakob Poulsen, så man kan håbe på de heller ikke kan trække på de rige "onkler". BIF og OB kan vi dog ikke være med økonomisk hvis de byder. Omvendt har Ilsø rent faktisk trænet med i AaB før, så han kender klubben og har så vidt jeg ved et godt forhold til KEP.
De er fætre, så det kan da måske trække lidt ekstra ifht. at komme til AaB :)
Der kan man bare se :)

Er enig med Reyad; hans udtalelser tyder på at det er mere end bare økonomi der spiller ind og det kan sagtens være til vores fordel. Krydser i hvert fald fingre!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 13. feb 2014, 12:18

Ilsø regner først med at finde en klub i sommerens transfervindue:

http://www.bold.dk/nyt/Ilsoe-agent-Naep ... i-foraaret" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Steve-Dave » 13. feb 2014, 12:22

Forza skrev:Er enig med Reyad; hans udtalelser tyder på at det er mere end bare økonomi der spiller ind og det kan sagtens være til vores fordel.
Hans udtalelser i denne artikel tyder på, at manden har rotter på loftet: http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/k ... epunkt-mig" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg har truffet et valg, som er et vendepunkt for mig som menneske og som spiller. Det er et valg, hvor jeg følger mine værdier og er tro mod mig selv. Samtidig er det et opgør med, at jeg ikke vil acceptere ikke at befinde mig godt og ikke være i balance med mig selv, siger Ken Ilsø til tipsbladet.dk
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Den måde, som tingene foregår på, kan jeg ikke længere forene med mine værdier, det jeg står for, og det jeg tror på.
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg er gået igennem en omfattende udvikling som menneske, og i den proces er det blevet så tydeligt for mig nu, at der ingen anden vej er, end at være kompromisløs med et sådant valg.
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg er ikke færdig med fodbold. Men fremadrettet træffer jeg valg på andre præmisser, hvor der skal være balance mellem mennesket Ken og spilleren Ken. Den rejse er jeg klar til, selv om den er risikofyldt, og jeg ikke ved, hvor den bringer mig hen, siger han.
Er der tale om religiøs vækkelse, er han på stoffer, eller er det noget helt andet? Hvad har Ken Ilsø gang i?

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Konsulenten » 13. feb 2014, 12:36

Ken "Darando" Ilsø?

Billede
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 13. feb 2014, 12:44

Steve-Dave skrev:
Forza skrev:Er enig med Reyad; hans udtalelser tyder på at det er mere end bare økonomi der spiller ind og det kan sagtens være til vores fordel.
Hans udtalelser i denne artikel tyder på, at manden har rotter på loftet: http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/k ... epunkt-mig" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg har truffet et valg, som er et vendepunkt for mig som menneske og som spiller. Det er et valg, hvor jeg følger mine værdier og er tro mod mig selv. Samtidig er det et opgør med, at jeg ikke vil acceptere ikke at befinde mig godt og ikke være i balance med mig selv, siger Ken Ilsø til tipsbladet.dk
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Den måde, som tingene foregår på, kan jeg ikke længere forene med mine værdier, det jeg står for, og det jeg tror på.
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg er gået igennem en omfattende udvikling som menneske, og i den proces er det blevet så tydeligt for mig nu, at der ingen anden vej er, end at være kompromisløs med et sådant valg.
Ken 'Elstrup' Ilsø skrev:Jeg er ikke færdig med fodbold. Men fremadrettet træffer jeg valg på andre præmisser, hvor der skal være balance mellem mennesket Ken og spilleren Ken. Den rejse er jeg klar til, selv om den er risikofyldt, og jeg ikke ved, hvor den bringer mig hen, siger han.
Er der tale om religiøs vækkelse, er han på stoffer, eller er det noget helt andet? Hvad har Ken Ilsø gang i?
Mon ikke bare han er en følsom gut der i modsætning til så mange andre, har taget sig tid til at mærke efter hvad han står for.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Steve-Dave » 13. feb 2014, 12:57

MHJ skrev:Mon ikke bare han er en følsom gut der i modsætning til så mange andre, har taget sig tid til at mærke efter hvad han står for.
Dybt, mand. Men hvad er det så, Ken Ilsø står for? Hvad er det i Bochum, der er uforeneligt med de værdier, Ken gennem sin omfattende udvikling som menneske er nået frem til, tæller for ham? Jeg vil vide det, men han vil ikke fortælle det, den cockteaser.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 13. feb 2014, 15:52

Der er ganske rigtigt tale om diffuse floskler, man ikke bliver meget klogere af. Og uanset hvilken personlig dannelsesrejse Ken Ilsø agter at foretage, kommer den ikke til at indebære et stop i AaB af den simple grund, at klubben ikke har nogen penge. Det er grunden til, at transfertrådene stort set ikke omhandler andet end snak om Brøndby ...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 14. feb 2014, 11:21

Hovedet skrev:Der er ganske rigtigt tale om diffuse floskler, man ikke bliver meget klogere af. Og uanset hvilken personlig dannelsesrejse Ken Ilsø agter at foretage, kommer den ikke til at indebære et stop i AaB af den simple grund, at klubben ikke har nogen penge. Det er grunden til, at transfertrådene stort set ikke omhandler andet end snak om Brøndby ...
AaB har ingen penge nej, men til sommer mister man sandsynligvis Due, Curth, Kusk, RJ og potentielt Thomsen. Så der må man medregne at der frigives en del plads i budgettet til nye spillere. Så selvom vi er fattige, synes jeg sagtens vi kan debattere nye spillere til AaB og her er Ilsø bestemt et emne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst