Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 15. feb 2014, 16:25

Synes Ilsø var ret god da han spillede i Danmark sidst. Kunne dog godt forestille mig, at han ikke dur til Tysk fodbold og især ikke, hvis hans træner i Bochum har været af den gamle skole.
Kunne godt se ham være Jønssons afløser og mon ikke han kunne genfinde fodboldglæden i AaB.
Ifht. pengene må da vi kunne støve nogen penge op med Curth, Due, Jønsson og nok Kusk ude og vi er Danmarks fjerde største by og har en landsdel næsten for os selv. Vi skal altså kunne generere et budget som er højere end blandt de nederste fire i ligaen. Det er naturligt, at vi har måttet skære helt ind til benet i nogle år grundet Søndergårds fjolleri med AaBs eksistens som topklub og den regning han og vennerne overlod til AaB. Men nu må det altså være på tide, at vi stille og roligt begynder at bygge på økonomisk igen. Jeg er vild med talentsporet og vi skal betemt ikke droppe det, men det ville være rart vi havde råd til at holde på spillerne lidt længere og derudover have råd til at hente en spiller udefra, hvis ikke vi har en intern afløser ved spillersalg. Vi kan ikke finde noget billigt i 1. division hver gang som kan slå til.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1624
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. feb 2014, 16:05

Adam Taggart

Ind med ham for nogle a fde monetos, som vi vel får ind for bl.a. Kusk næste transfervindue.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2014, 15:20

Så scorede ham der fra Viborg lige hans 13 mål i denne sæson, mon kritikkerne stadig mener han var for dårlig til AaB? :)

(Taler naturligvis om Thomas Dalgaard)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2014, 16:04

Mr. Larsen skrev:Så scorede ham der fra Viborg lige hans 13 mål i denne sæson, mon kritikkerne stadig mener han var for dårlig til AaB? :)

(Taler naturligvis om Thomas Dalgaard)
Ja jeg mener selvfølgelig stadigvæk at Dalgaard er elendig ;)
At han har succes i Viborg er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han havde fået tilsvarende succes i AaB.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2014, 16:07

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:Så scorede ham der fra Viborg lige hans 13 mål i denne sæson, mon kritikkerne stadig mener han var for dårlig til AaB? :)

(Taler naturligvis om Thomas Dalgaard)
Ja jeg mener selvfølgelig stadigvæk at Dalgaard er elendig ;)
At han har succes i Viborg er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han havde fået tilsvarende succes i AaB.
Så har vi mange "elendige" angriber her i landet, for ingen af dem har scoret flere mål end den gode Dalgaard !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2014, 16:37

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:Så scorede ham der fra Viborg lige hans 13 mål i denne sæson, mon kritikkerne stadig mener han var for dårlig til AaB? :)

(Taler naturligvis om Thomas Dalgaard)
Ja jeg mener selvfølgelig stadigvæk at Dalgaard er elendig ;)
At han har succes i Viborg er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han havde fået tilsvarende succes i AaB.
Så har vi mange "elendige" angriber her i landet, for ingen af dem har scoret flere mål end den gode Dalgaard !
Nu skal en angriber ikke kun måles på hvor mange mål han scorer. Eksempelvis mener jeg at Rasmus Jönsson er klasser bedre end Dalgaard. De har forskellige kompetencer, men samlet set er RJ en langt bedre angriber.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2014, 17:39

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:Så scorede ham der fra Viborg lige hans 13 mål i denne sæson, mon kritikkerne stadig mener han var for dårlig til AaB? :)

(Taler naturligvis om Thomas Dalgaard)
Ja jeg mener selvfølgelig stadigvæk at Dalgaard er elendig ;)
At han har succes i Viborg er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han havde fået tilsvarende succes i AaB.
Så har vi mange "elendige" angriber her i landet, for ingen af dem har scoret flere mål end den gode Dalgaard !
Nu skal en angriber ikke kun måles på hvor mange mål han scorer. Eksempelvis mener jeg at Rasmus Jönsson er klasser bedre end Dalgaard. De har forskellige kompetencer, men samlet set er RJ en langt bedre angriber.
En Angriber skal score mål, det er hans aller vigtigste kompetence, pt er der ingen skarpere end ham i ligaen.

Jeg byttede med glæde vores dyre svenske ven som måske score halvt så meget, og får en mand ind som Dalgaard med dobbelt så mange mål støvlerne.

ret sørgeligt dalgaard sjældent får os for det han kan og noget som vi mangler desperat i dk fodbold, en angriber med mål i støvlerne !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2014, 17:47

Jeg byttede med glæde vores dyre svenske ven som måske score halvt så meget, og får en mand ind som Dalgaard med dobbelt så mange mål støvlerne.
Det er du vel forhåbentligt den eneste der vil. Hvorfor tror du Kusk har scoret så mange mål, hvorfor tror du AK har scoret så mange mål, hvorfor tror du vi er det næstmest scorende hold i ligaen.
Kusk, Thomsen, Risgaard og AK er alle dygtige spillere, men der er ingen tvivl om at Jönsson er den primære grund til det går så godt. Han kan nogle ting som man ikke ser hos mange andre spillere i ligaen, og ting som Dalgaard kun kan drømme om at lave. Dalgaard er en dygtig målscorer, helt sikkert, men Jönsson er bare så meget mere end det. Han har scoret 4 mål, samt 3 yderligere der så har talt som selvmål. Plus han en del gange har haft 3. sidste fod på bolden.

Med Dalgaard på holdet tror jeg ikke vi havde ligget hvor vi gjorde nu, han ville ikke kunne indgå i offensiven på samme måde som Jönsson eller AK. Han er god, men jeg foretrækker altså AK og Jönsson over ham til hver en tid ifht den måde vi gerne vil spille på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 23. feb 2014, 19:41

jonas386 skrev:
Jeg byttede med glæde vores dyre svenske ven som måske score halvt så meget, og får en mand ind som Dalgaard med dobbelt så mange mål støvlerne.
Det er du vel forhåbentligt den eneste der vil.
nope!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af birk » 23. feb 2014, 22:29

Sjælden gang man er enig Mr Larsen men her har du faktisk meget meget ret

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2014, 22:37

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:
Jeg byttede med glæde vores dyre svenske ven som måske score halvt så meget, og får en mand ind som Dalgaard med dobbelt så mange mål støvlerne.
Det er du vel forhåbentligt den eneste der vil.
nope!
Der er nu andet end blot det at sætte bolden over stregen der definerer en angriber. At det så kunne være rart med en mere permanent løsning end Jönsson er jeg ikke uenig i. Men at foretrække Dalgaard over Jönsson på det nuværende AaB hold giver jo ikke mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Maglau » 24. feb 2014, 08:57

jonas386 skrev:
Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:
Jeg byttede med glæde vores dyre svenske ven som måske score halvt så meget, og får en mand ind som Dalgaard med dobbelt så mange mål støvlerne.
Det er du vel forhåbentligt den eneste der vil.
nope!
Der er nu andet end blot det at sætte bolden over stregen der definerer en angriber. At det så kunne være rart med en mere permanent løsning end Jönsson er jeg ikke uenig i. Men at foretrække Dalgaard over Jönsson på det nuværende AaB hold giver jo ikke mening.
Du har 100% ret - dejligt at der trods alt er nogen herinde der har lidt forstand på fodbold. Jönsson er i sin 10´er rolle helt på linje med Greven da han var allerbedst og en utroligt vigtig brik i det AaB hold der blev kaldt efterårets bedst spillende hold. Vil være en drømme signing men er sikkert mere end en tand for dyr til en permanent signing.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 27. feb 2014, 14:10

http://www.bold.dk/nyt/Baenket-Jradi-St ... stem-i-FCN" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er velkommen når Kusk (forventlig) smutter til sommer...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 27. feb 2014, 14:58

hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Baenket-Jradi-St ... stem-i-FCN

Han er velkommen når Kusk (forventlig) smutter til sommer...
Men hvis han ikke passer ind i FCN's system, er det vel meget forlangt at han skulle fungere hos os, da systemerne minder om hinanden. Og hvis han ikke er god nok til FCN, er han vel heller ikke oplagt god nok til en klub der er 10 point foran? Paa den anden side har ret mange spillere til samme plads i FCN, saa der kan selvfoelgelig vaere potentiale i ham. Han har dog (saa hut jeg visker) vaeret en del skadet.

Uanset, skal vil til at se paa et alternativ til hoejrekanten.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 27. feb 2014, 23:08

Selvfølgelig er RJ en klart bedre spiller end Dalgaard. Han er en af grundende til vores spil fremad banen ikke er så let at læse.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 28. feb 2014, 10:56

Problemet for Bassel er at han ikke er lige så god som hverken Joshua John, Jens Stryger eller Anders Christiansen hos FCN. Han passer ikke rigtig ind på deres midtbane fordi han ikke er tilstrækkelig stærk i possessionspillet og i højere grad er en gennembrudsspiller.

Hos os ville han være en glimrende spiller på begge kanter. Problemet er dog at han nok ville blive ret dyr og derudover ikke ville være nogen ledende offensiv figur på vores hold, hvilket vi afgjort kommer til at mangle uden profiler som Rasmus Jønsson og Kasper Kusk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2014, 12:06

Yankee skrev:Problemet for Bassel er at han ikke er lige så god som hverken Joshua John, Jens Stryger eller Anders Christiansen hos FCN. Han passer ikke rigtig ind på deres midtbane fordi han ikke er tilstrækkelig stærk i possessionspillet og i højere grad er en gennembrudsspiller.

Hos os ville han være en glimrende spiller på begge kanter. Problemet er dog at han nok ville blive ret dyr og derudover ikke ville være nogen ledende offensiv figur på vores hold, hvilket vi afgjort kommer til at mangle uden profiler som Rasmus Jønsson og Kasper Kusk.
Indtil vores økonomiske situation bedres markant (feriepengesag afsluttet og kapitaludvidelse gennemført), kommer vi ikke til at få nogen spillere der kan gå ind som ledende figurer på holdet. De er nødt til at steppe op nedefra.

Hvis har stadigvæk er dyr, så er det under alle omstændigheder irrelevant.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 28. feb 2014, 12:31

Pastorius skrev: Indtil vores økonomiske situation bedres markant (feriepengesag afsluttet og kapitaludvidelse gennemført), kommer vi ikke til at få nogen spillere der kan gå ind som ledende figurer på holdet. De er nødt til at steppe op nedefra.

Hvis har stadigvæk er dyr, så er det under alle omstændigheder irrelevant.
Jeg er fuldstændig enig. Dog er jeg overbevist om at vi vil agere på transfermarkedet til sommer. Med afgang af Due, Curth, Kusk, Jönsson (og Lasse) vil vi skønsmæssigt have barberet 20-25% af vores lønbudget og samtidig have indkasseret 4-6 millioner i transfer. Så er der uden tvivl luft i budgettet til 1-2 nye spillere. Spørgsmålet er så om vi går efter én virkelig god spiller eller to på AK-niveau, for eksempel.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2014, 12:38

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Indtil vores økonomiske situation bedres markant (feriepengesag afsluttet og kapitaludvidelse gennemført), kommer vi ikke til at få nogen spillere der kan gå ind som ledende figurer på holdet. De er nødt til at steppe op nedefra.

Hvis har stadigvæk er dyr, så er det under alle omstændigheder irrelevant.
Jeg er fuldstændig enig. Dog er jeg overbevist om at vi vil agere på transfermarkedet til sommer. Med afgang af Due, Curth, Kusk, Jönsson (og Lasse) vil vi skønsmæssigt have barberet 20-25% af vores lønbudget og samtidig have indkasseret 4-6 millioner i transfer. Så er der uden tvivl luft i budgettet til 1-2 nye spillere. Spørgsmålet er så om vi går efter én virkelig god spiller eller to på AK-niveau, for eksempel.
Udgangspunktet er forhåbentlig at vores økonomiske situatioin er lidt mere afklaret inden sommerens transfervindue, men HVIS det ikke er, tror jeg faktisk ikke vi opererer med et budget. Så tror jeg at vi forsøger at fylde op med så lidt som overhovedet muligt udefra, uanset hvilke transferindtægter vi ellers får.

Mit bud - uden at have kigget på tallene fornylig, og uden at kende noget konkret til feriepengene, er at vi skal op at have en egenkapital på omkring 25 mill for at kunne fungere nogenlunde fornuftigt, og det vil kræve et kapitaludvidelse på omkring 50 mill vil jeg tro. Så medmindre vi får transfers i den størrelsesorden, så bliver budgettet minimalistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af seamann » 28. feb 2014, 13:02

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: Indtil vores økonomiske situation bedres markant (feriepengesag afsluttet og kapitaludvidelse gennemført), kommer vi ikke til at få nogen spillere der kan gå ind som ledende figurer på holdet. De er nødt til at steppe op nedefra.

Hvis har stadigvæk er dyr, så er det under alle omstændigheder irrelevant.
Jeg er fuldstændig enig. Dog er jeg overbevist om at vi vil agere på transfermarkedet til sommer. Med afgang af Due, Curth, Kusk, Jönsson (og Lasse) vil vi skønsmæssigt have barberet 20-25% af vores lønbudget og samtidig have indkasseret 4-6 millioner i transfer. Så er der uden tvivl luft i budgettet til 1-2 nye spillere. Spørgsmålet er så om vi går efter én virkelig god spiller eller to på AK-niveau, for eksempel.
Udgangspunktet er forhåbentlig at vores økonomiske situatioin er lidt mere afklaret inden sommerens transfervindue, men HVIS det ikke er, tror jeg faktisk ikke vi opererer med et budget. Så tror jeg at vi forsøger at fylde op med så lidt som overhovedet muligt udefra, uanset hvilke transferindtægter vi ellers får.

Mit bud - uden at have kigget på tallene fornylig, og uden at kende noget konkret til feriepengene, er at vi skal op at have en egenkapital på omkring 25 mill for at kunne fungere nogenlunde fornuftigt, og det vil kræve et kapitaludvidelse på omkring 50 mill vil jeg tro. Så medmindre vi får transfers i den størrelsesorden, så bliver budgettet minimalistisk.
Dermed gætter du vel implicit på en feriepengeregning på ca 25 mio. Det lyder en anelse pessimistisk.

Låst