Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. aug 2014, 10:55

white splash skrev:
dyhrmaN skrev:
white splash skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
white splash skrev:[quote="doukasSynes det er lidt kryptisk, hvad mener han med at det kommer an på lodtrækningen? Skal det være en hård eller mere overkommelig pulje før der bliver hentet flere spillere?
Ja, den studsede jeg også lidt over... Umiddelbart skulle man tro at det bliver aktuelt hvis det bliver en svær pulje?
Hvis man læser den bagvedliggende helsides artikel i Ekstra Bladet tyder det på, at man overveje forstærkning, hvis man havner i en pulje, som man umiddelbart har udsigt til at kunne begå sig i, mens man vil lægge sig mere fladt ned, hvis man kommer i dynamitpuljen.

Det giver vel god mening. Med den nuværende trup handler det 100 pct. om overlevelse i superligaen.
Måske man allerede nu burde begynde at trimme truppen til 1. division?
Helt ærligt, de forsvarende the double mestre spiller sku' ikke kun for overlevelse! Det er en alt for vattet indstilling til klubben og forventningerne, hvis det er hvad man regner med. Hvilket jeg er absolut overbevist om, at det heller ikke er.
Mit indlæg var måske ikke 100% seriøst...[/quote]

Så kan man jo med en vis rimelighed diskutere indlæggets relevans contra tumpe-faktor...
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. aug 2014, 11:00

dyhrmaN skrev:Det var AaB 85 95 99 08s indlæg jeg ville citere. Indlægget omkring at der skulle fokuseres 100% på overlevelse.
Jeg har nu nærstuderet DBU's regler, og point fra sidste sæson overføres altså ikke - jeg gentager: IKKE - til dene sæson. Jeg har samtidig set et AaB-hold, som har formået at få to sejre i ni betydende kampe i denne sæson, som laver kæmpe personlige fejl i defensiven, som mangler kreativitet på midtbanen og som i den grad skriger på en målfarlig angriber. I det lys har jeg svært ved at se, hvad fokus skal være ud over at undgå nedrykning.

Årsagerne hertil er nok mange, og de har til dels været debatteret andetsteds. Men sådan er det nok bare i årene efter, at vi har klaret os godt. Det må man leve med, og det gør jeg gerne, hvis det er prisen for et mesterskab. Men jeg ville da være ked af, hvis man ikke i klubben også havde fokus på, at man skal ribbe sejlene i tide til ikke for alvor at komme i nedrykningsfare.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2014, 11:06

AaB 85 95 99 08 skrev:
dyhrmaN skrev:Det var AaB 85 95 99 08s indlæg jeg ville citere. Indlægget omkring at der skulle fokuseres 100% på overlevelse.
Jeg har nu nærstuderet DBU's regler, og point fra sidste sæson overføres altså ikke - jeg gentager: IKKE - til dene sæson. Jeg har samtidig set et AaB-hold, som har formået at få to sejre i ni betydende kampe i denne sæson, som laver kæmpe personlige fejl i defensiven, som mangler kreativitet på midtbanen og som i den grad skriger på en målfarlig angriber. I det lys har jeg svært ved at se, hvad fokus skal være ud over at undgå nedrykning.

Årsagerne hertil er nok mange, og de har til dels været debatteret andetsteds. Men sådan er det nok bare i årene efter, at vi har klaret os godt. Det må man leve med, og det gør jeg gerne, hvis det er prisen for et mesterskab. Men jeg ville da være ked af, hvis man ikke i klubben også havde fokus på, at man skal ribbe sejlene i tide til ikke for alvor at komme i nedrykningsfare.
Jeg mener ikke at AaB skriger på nogen som helst - hverken forsvarer eller angriber (det ville ikke gøre nogen som helst forskel).

Det vi mangler er at finde ud af hvordan vi skal spille med de folk vi har nu. Sidste sæson var filosofien at vi havde langt flere offensivt dygtige folk end defensivt, og derfor gik vi all-in på at lave nogle mål, og levede så med at modstanderne ikke scorede så mange. Det gav oveni den bonus at nogle hold blev lidt bange for os, og ikke turde/kunne lægge pres på vores forsvar.

Sådan ser det ikke ud i år. Balancen er rykket. Jønsson og Ahlman er ude og Kusk er væk (og alle erstatninger er både mere defensive og dårligere), og holdet laver ikke bare et par mål mere, hvis der skulle gå en enkelt ind. Det virker til vi leder efter spillestilen, og jeg mener egentlig stadig den eneste mulighed er at trykke endnu hårdere end vi gør. Der skal skabes flere chancer og lægges hårdere tryk på modstanderne.

Iøvrigt er den vigtigste målscorer vi mangler ift. sidste år ham der selvmål... (også et tegn på at vi ikke har samme offensive tryk).
Med venlig Hilsen
--
Robert

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af white splash » 28. aug 2014, 11:15

AaB 85 95 99 08 skrev:
white splash skrev:
dyhrmaN skrev:
white splash skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
white splash skrev:[quote="doukasSynes det er lidt kryptisk, hvad mener han med at det kommer an på lodtrækningen? Skal det være en hård eller mere overkommelig pulje før der bliver hentet flere spillere?
Ja, den studsede jeg også lidt over... Umiddelbart skulle man tro at det bliver aktuelt hvis det bliver en svær pulje?
Hvis man læser den bagvedliggende helsides artikel i Ekstra Bladet tyder det på, at man overveje forstærkning, hvis man havner i en pulje, som man umiddelbart har udsigt til at kunne begå sig i, mens man vil lægge sig mere fladt ned, hvis man kommer i dynamitpuljen.

Det giver vel god mening. Med den nuværende trup handler det 100 pct. om overlevelse i superligaen.
Måske man allerede nu burde begynde at trimme truppen til 1. division?
Helt ærligt, de forsvarende the double mestre spiller sku' ikke kun for overlevelse! Det er en alt for vattet indstilling til klubben og forventningerne, hvis det er hvad man regner med. Hvilket jeg er absolut overbevist om, at det heller ikke er.
Mit indlæg var måske ikke 100% seriøst...
Så kan man jo med en vis rimelighed diskutere indlæggets relevans contra tumpe-faktor...[/quote]

Måske "seriøst" var et forkert ord at bruge. For det var sarkastisk, for at frembringe min pointe endnu mere...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 28. aug 2014, 12:06

Jeg synes hellere vi skal fokusere på at få det maksimale ud af de spillere, vi allerede har - ikke bruge kræfter på at skulle spille nye dyre udlændinge ind på holdet.

Selv hvis vi tager Jönsson, Spalvis, J. Ahlmann og Gilli ud af ligningen har vi til resten af efterårssæsonen 20 mand, der allesammen er solide Superligaspillere. Det er vel kun CC, Bruhn og Viktor Ahlmann, der ikke direkte kandiderer til startopstillingen. Det er et fint antal hvis der stadig skal falde minutter af til nummer 19 og 20 i truppen, hvilket vel stadig er klubbens strategi.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 28. aug 2014, 19:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
dyhrmaN skrev:Det var AaB 85 95 99 08s indlæg jeg ville citere. Indlægget omkring at der skulle fokuseres 100% på overlevelse.
Jeg har nu nærstuderet DBU's regler, og point fra sidste sæson overføres altså ikke - jeg gentager: IKKE - til dene sæson. Jeg har samtidig set et AaB-hold, som har formået at få to sejre i ni betydende kampe i denne sæson, som laver kæmpe personlige fejl i defensiven, som mangler kreativitet på midtbanen og som i den grad skriger på en målfarlig angriber. I det lys har jeg svært ved at se, hvad fokus skal være ud over at undgå nedrykning.

Årsagerne hertil er nok mange, og de har til dels været debatteret andetsteds. Men sådan er det nok bare i årene efter, at vi har klaret os godt. Det må man leve med, og det gør jeg gerne, hvis det er prisen for et mesterskab. Men jeg ville da være ked af, hvis man ikke i klubben også havde fokus på, at man skal ribbe sejlene i tide til ikke for alvor at komme i nedrykningsfare.
Fokus skal vel rettes imod det mentale i at få sammensat en offensiv der finder den skarphed vi havde i foråret.
Fair nok du STADIG ikke kan finde tro i vores hold og klub at nedrykning ikke er noget man tænker over i hverdagen.
Med din negative tankegang må dagen for dig godt nok være farlig. Er der noget du ikke forsikret imod?
Meteorer, vulkaner osv...
Pas på med at leve... man kan dø af det.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2014, 19:42

Nu behøver vi ikke bevæge os helt over i den modsatte grøft og ligefrem opfatte AaB som nedrykningskandidater. Det er trods alt lige at stramme skruen over gevind.

Dog kan vi ikke komme udenom en række trælse tendenser i de første 9 kampe, hvoraf mange skal føres tilbage til dels opståede skader, dels at for mange spillere ikke er i ordentlig form. Et helt strukturelt og gennemgående problem er tabet af Kusk på den offensive midtbane. Jeg fik ganske vist nogle hug for det, men i min verden var Kim Aabech en diamant, der slet og ret faldt ned fra himlen, og som jeg i den grad ærgrer mig over, at AaB ikke greb. Han har lige præcis de kvaliteter, som det nuværende AaB-hold mangler; han kan både score mål og lægge op til samme, hvilket han pr. omgående har gjort i stor stil i AGF. Og som det væsentligste; han er skadesfri, uden skadeshistorik og i ordentlig form.

Hvor meget skade kunne han lige have gjort på en 1-årig kontrakt i AaB?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2014, 21:41

Nu skal der handles hos de små hold, som ikke går videre i Europa.

Hent Bjelland og Kusk i Twente, så er vinduet godkendt :cool:

Edit Rade Prica, som også er slået ud, kunne måske fristes med en toårig kontrakt. Han er 34 år.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gamling » 29. aug 2014, 09:20

Sikke en flok grædekoner herinde.
- Indtil videre er der blevet handlet/lejet godt ind med erstatninger for dem vi har mistet og mere til.
- Centerforsvaret er stadig det samme som det der gjorde os til mestre og pokalvindere.
- højre back er den samme (PK) og Dalsgaard er også tilbage.
- På venstre back er det selvfølgelig en streg i regningen at Ahlmann blev skadet, men Blåbjerg har gjort det godt og der er hentet en rutineret back up til ham (Gorter)
- Motorrummet på midtbanen er det samme og selv om de har lavet et par bøffer er der ikke brug for mere her.
- Nicolaj Thomsen er på vej tilbage i form og Enevoldsen er også hentet hjem (han skal også lige op i gear). Det suppleres godt af den positive overraskelse i unge Børsting og det indkøbte talent Thrane.
- Til angrebet er der blevet lejet en god erstatning - Helenius - der selvfølgelig skal have tid til at komme op i gear efter 1 år som bænkevarmer og Jønsson er også signet, men desværre ikke klar før til oktober. Det er så en streg i regningen af Spalvis også blev skadet.
Alt i alt har vi en fin trup, hvis problem nok mest er, at de naturligt nok ikke er helt oppe i gear endnu. Hvis der endelig skal ske yderligere indkøb/lejemål til truppen skal der være en Jønsson lignende type, som kan dække angreb og offensiv midtbane, gå direkte ind og som vurderes bedre end de kræfter vi allerede har hentet ind.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 11:07

En dygtig (vel nærmest unødvendigt at sige...) offensiv højrekant - jatak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af 634 » 29. aug 2014, 11:08

dyhrmaN skrev:Ifølge en bruger på bold er Tulio for øjeblikket uden kontrakt...

Det kunne være spændende
Det er nemlig lige ham vi mangler
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 11:40

Jeg må indrømme, at hvis vi henter en spiller efter lodtrækningen i dag, så bliver jeg skuffet, hvis det er en lejekontrakt.

Vi har midlerne til at skrive kontrakt med en spiller, den erfaring vi får i efteråret i EL skal bruges i næste års CL(2007-2008! igen). Vi har allerede tre lejede spillere(Helenius, Enevoldsen og Gorter), som teknisk set kan være væk næste sommer. Dernæst kan vi meget vel sælge en spiller eller to, så begynder kontinuiteten at forsvinde.

Hvis valget står mellem sæsonleje af Saganowski eller toårs kontrakt til Jonathan Nielsen, Hvidovre, så vælger jeg klart Jonathan Nielsen. Jeg var glad for Saganowski og hans indsats her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 12:24

FlæskeFrank skrev:Jeg må indrømme, at hvis vi henter en spiller efter lodtrækningen i dag, så bliver jeg skuffet, hvis det er en lejekontrakt.

Vi har midlerne til at skrive kontrakt med en spiller, den erfaring vi får i efteråret i EL skal bruges i næste års CL(2007-2008! igen). Vi har allerede tre lejede spillere(Helenius, Enevoldsen og Gorter), som teknisk set kan være væk næste sommer. Dernæst kan vi meget vel sælge en spiller eller to, så begynder kontinuiteten at forsvinde.

Hvis valget står mellem sæsonleje af Saganowski eller toårs kontrakt til Jonathan Nielsen, Hvidovre, så vælger jeg klart Jonathan Nielsen. Jeg var glad for Saganowski og hans indsats her.
Efter al sandsynlighed bliver Enevoldsen og Helenius tilknyttet på længerevarende kontrakter - det regner jeg da i alt fald selv med. Jeg synes sidste sæson viste, at lejekontrakter ikke er uforenelige med gode resultater, eller kontinuitet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 29. aug 2014, 13:55

Nu kan man så ligge hovedet i blød og tænke over det, som blev meldt ud i går ??

Den pulje vi er havnet i stinker ikke lige frem af kø ved billethusene.
Omvendt er der da en lille mulighed for at blive nummer 2 og gå videre.

Spændene bliver det, hvad det er som fik Gaarde og Kent til at holde døren på klem for at styrke truppen yderligere??

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 14:50

Gaarde6 skrev:Nu kan man så ligge hovedet i blød og tænke over det, som blev meldt ud i går ??

Den pulje vi er havnet i stinker ikke lige frem af kø ved billethusene.
Omvendt er der da en lille mulighed for at blive nummer 2 og gå videre.

Spændene bliver det, hvad det er som fik Gaarde og Kent til at holde døren på klem for at styrke truppen yderligere??
Just præcis. Bliver spændende at se, hvordan AaB vil agere oven på den lodtrækning.

Edit: Kent udtaler, at det nok var mest sandsynligt at man havde handlet yderligere på transfermarkedet, hvis man havde kvalificeret sig til CL. Så vi kan vist godt lægge denne tråd til at sove...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 16:22

Problemet er vel, at vi er nød til at finde ud af, hvad vi vil sælge spillerne for. Der kommer bud på spillerne de næste par dage og vi er ikke helt så attraktive som en uge siden.

20-25 mio for Thomsen ?
20 mio for Thelander ?
12-15 mio for Nicolai Larsen ?
10-12 mio for AK ?

Bare tal, men alle har en pris.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 16:53

FlæskeFrank skrev:Problemet er vel, at vi er nød til at finde ud af, hvad vi vil sælge spillerne for. Der kommer bud på spillerne de næste par dage og vi er ikke helt så attraktive som en uge siden.

20-25 mio for Thomsen ?
20 mio for Thelander ?
12-15 mio for Nicolai Larsen ?
10-12 mio for AK ?

Bare tal, men alle har en pris.
Du kan roligt skrue prisen 10 millioner ned for Thomsen og Thelander og 5 for AK
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 17:07

Nu var det ikke hvad vi bliver tilbudt, men hvad vi ville sælge for.

Jeg gætter på, at du vil sige, at vi skal afslå de beløb som du selv nævner.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 29. aug 2014, 17:11

Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 17:11

FlæskeFrank skrev:Nu var det ikke hvad vi bliver tilbudt, men hvis vi ville sælge for.

Jeg gætter på, at vil sige, at skal afslå de beløb som du selv nævner.
Bliver vi tilbud f.eks. 10 for Thelander, 8 for AK eller 15 for Thomsen, hjælper Gaarde med at pakke i aften.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Låst