Pokalfinale 2014 - 15. maj

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Hovedet » 29. maj 2014, 23:01

Konsulenten skrev:Fandme noget af en pokalfinale ellers!
Jeg tror vist nok, at AaB vandt den. Og også mesterskabet. Det blev dog hurtigt glemt. Det drejer sig nemlig ikke om at glæde sig over egen succes, men om at hovere over for dem, man er forbitrede på. Sådan får vi nemlig den respekt, vi fortjener, fra dem, der har mindreværdskomplekser over for os!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af NIN » 30. maj 2014, 00:15

Eksil skrev:
Køllen I Møllen skrev:København er da et stort mindreværdskompleks. Det er da derfor de har så travlt med at hævde sig selv konstant. Alle vi andre er bare nogle bønder mens københavn er en stor metropol hvis ikke verdens navle.
Du ville blive skuffet hvis du vidste hvor lidt Københavnere bruger på at snakke Jylland. Det de bruger deres tid på at at diskutere det ene kvarter over for det andet. Du kan se Informations debatsider hvis du er interesseret, men det er kedeligt som bare fanden.
Shhy ikke ødelægge illusionen. Det er lidt som når man finder ud af, at julemanden ikke eksisterer. Det kan være traumatiserende.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. maj 2014, 07:10

NIN den fromme skrev:
Eksil skrev:
Køllen I Møllen skrev:København er da et stort mindreværdskompleks. Det er da derfor de har så travlt med at hævde sig selv konstant. Alle vi andre er bare nogle bønder mens københavn er en stor metropol hvis ikke verdens navle.
Du ville blive skuffet hvis du vidste hvor lidt Københavnere bruger på at snakke Jylland. Det de bruger deres tid på at at diskutere det ene kvarter over for det andet. Du kan se Informations debatsider hvis du er interesseret, men det er kedeligt som bare fanden.
Shhy ikke ødelægge illusionen. Det er lidt som når man finder ud af, at julemanden ikke eksisterer. Det kan være traumatiserende.
Og lige præcis der ramte vi det nederste niveau. Nu kommer vi ikke lavere.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Martin Jensen » 30. maj 2014, 07:45

Men hvor blev dine egne argumenter for noget som helst egentlig af? Bortset fra at skrive "vrøvl" i hvert indlæg. Det må være det, man kan kalde en debatgratist.
Martin Jensen skrev:Fint så er der vel ingen grund til at hænge sig i det, det er vel også løgn, ligesom når du skære alle københavnerne/FCKere over en kam.
Hvornår har jeg nogensinde skrevet, at det var alle københavnere? Den type, jeg taler om, er ikke nødvendigvis mange i antal. De larmer bare sådan.[/quote]

En debatgratist, nå… Ha, Ha

Din såkaldte argumentation på københavnere /FCKere bliver hentet via google, samt nogle hjemmebryggede historier, som virker langt fra sandheden.

Hvad skal jeg i øvrigt bevise? Jeg skriver ikke løgne/røverhistorier om andre, men spørger blot om der er saglig/seriøst belæg for disse indlæg, men selvfølgelige er det ikke tilfældet. Se bare nedenstående udsagn, det er langt ude i hampen.

”Det kroniske mindreværd kan man søge tilflugt fra ved at gå ens klædt i Parken. Så er man åbenbart noget. Så får man oplevelsen af, at byen ikke er et nådesløst udskilningsløb, men derimod ét kød, og man kan derfor stå og føle sig mere værd end bønderrøvene fra de mindre byer, som kommer forbi. En fck-fan synes selv, han er noget værd, fordi han kommer fra den store by, og det klamrer han sig til for at holde sit personlige mindreværd fra livet”.

Fint nu er det åbenbart ikke alle københavnere du skriver om, og de er ikke nødvendigvis mange i antal. Javel der bliver trukket lidt i land, det virker stadigvæk som rent gætværk det du er ude i, når du efterforsker vennerne fra København.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fabbe » 30. maj 2014, 11:24

Her er Martin Jensens argument (og NIN den fromme?)

1. Fænomener, jeg ikke selv har mødt, eksisterer ikke.
2. Jeg har ikke selv oplevet, at københavnere er chauvinistiske.

____________________________

Ergo, københavnere kan ikke være chauvinistiske, for jeg har ikke selv oplevet det. Det er noget vrøvl, der er opstået i et hovedet på en jyde.
==================

Ikke så lidt "morlille er en sten"-agtigt, og således kan jeg også affeje én gang for alle, at der skulle findes karkelakker i Indien.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Martin Jensen » 30. maj 2014, 15:42

Jo de findes sikkert også de chauvinistiske københavnere, ligesom der findes bonderøve med høje tanker om dem selv.

Har du stået på lur efter diverse københavnere i det store København, hvor alle er tynget af mindreværd, fulgt efer dem, og lyttet til deres snak og deres underlige tankemønster, og dannet dig et 100 % indtryk af dem, ha-ha-ha, sådan er de sgu fjenden.

Måske indtryk blandet med lidt google-snik-snak om vennerne fra København, så er den hjemme… SÅDAN, nu kommer sandheden om københavnere og hadeklubben.

Snupper lige en til af de hjemmebryggede historier om de pokkers københavnere.

”Mindreværd er noget, der stammer fra københavnernes helt eget tankemønster og projiceres over på andre, fordi kulturen i den by er at være så fogging prætentiøs omkring alt. Man går ikke i byen for at more sig, men for at blive set. Jeg har aldrig mødt folk, som var så bekræftelsessyge som københavnere, og det skyldes ikke, at de har anderledes gener.

Kan man ikke følge med storbytrenden, så tynges man af mindreværd: Alle københavnere, som gerne vil "være noget" er tynget af kronisk mindreværdsfølelse, fordi der altid er nogen i den by, som er smartere og rigere. Der er altid noget, man ikke kan leve op til, og på hvert gadehjørne konfronteres man med det kapløb, når man ser en hørskjorte med kartoffeltryk til 5000 kroner i et smart butiksvindue og ikke har råd til at købe den”.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 30. maj 2014, 15:54

Martin Jensen skrev:Jo de findes sikkert også de chauvinistiske københavnere, ligesom der findes bonderøve med høje tanker om dem selv.

Har du stået på lur efter diverse københavnere i det store København, hvor alle er tynget af mindreværd, fulgt efer dem, og lyttet til deres snak og deres underlige tankemønster, og dannet dig et 100 % indtryk af dem, ha-ha-ha, sådan er de sgu fjenden.

Måske indtryk blandet med lidt google-snik-snak om vennerne fra København, så er den hjemme… SÅDAN, nu kommer sandheden om københavnere og hadeklubben.
Var du ikke gået?

Din kritik af bonderøve med høje tanker om sig selv er jo ren JANTELOV! Jantelov og mindreværd i en giftig pakke. Uha uha.

Janteloven fastholder dig i en diskussion du ikke kan vinde mens du brænder op af slet indestængt mindreværd. Slap nu af og lær hvordan du selv kan lave kartoffeltryk eller også kan du jo bare hævde du er normcore.
Billede
Rad hva?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af rAaBe » 30. maj 2014, 17:25

Hvorfor ødelægge en fin fin pokal tråd med irrelevant snak om mindreværd?




Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af NIN » 30. maj 2014, 17:27

Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:
Eksil skrev:
Køllen I Møllen skrev:København er da et stort mindreværdskompleks. Det er da derfor de har så travlt med at hævde sig selv konstant. Alle vi andre er bare nogle bønder mens københavn er en stor metropol hvis ikke verdens navle.
Du ville blive skuffet hvis du vidste hvor lidt Københavnere bruger på at snakke Jylland. Det de bruger deres tid på at at diskutere det ene kvarter over for det andet. Du kan se Informations debatsider hvis du er interesseret, men det er kedeligt som bare fanden.
Shhy ikke ødelægge illusionen. Det er lidt som når man finder ud af, at julemanden ikke eksisterer. Det kan være traumatiserende.
Og lige præcis der ramte vi det nederste niveau. Nu kommer vi ikke lavere.
Det var vel det samme som du beskyldte andre for i Curth debatten indtil til en refererede til en udgydelse hvor du ønskede ham til helvedes forgård, så hørte vi aldrig mere der.
København er da et stort mindreværdskompleks. Det er da derfor de har så travlt med at hævde sig selv konstant. Alle vi andre er bare nogle bønder mens københavn er en stor metropol hvis ikke verdens navle.
Og er det niveauet for din målestok, er der vist ingen der skal være bekymret for ikke at komme tørskoet i land.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af NIN » 30. maj 2014, 17:34

Fabbe skrev:Her er Martin Jensens argument (og NIN den fromme?)

1. Fænomener, jeg ikke selv har mødt, eksisterer ikke.
2. Jeg har ikke selv oplevet, at københavnere er chauvinistiske.

____________________________

Ergo, københavnere kan ikke være chauvinistiske, for jeg har ikke selv oplevet det. Det er noget vrøvl, der er opstået i et hovedet på en jyde.
==================

Ikke så lidt "morlille er en sten"-agtigt, og således kan jeg også affeje én gang for alle, at der skulle findes karkelakker i Indien.
Her er Fabbes argument: Jeg har engang læst om en Kjøbenhavner, som synes alle jydere er nogle bonderøve og har et mindreværd i forhold til København. Ergo kan alle andre mennesker, lige meget hvor mange københavnere de har mødt, er gift med, har arbejdet sammen med eller kender, ikke have en anden oplevelse. Det er lidt som Erik Clausens hvis far engang har vist ham en arbejder og det har han så bygget en karriere på.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 30. maj 2014, 19:13

[quote="NIN den fromme"][/quote]

Det er da dejligt at jyder aldrig bliver beskyldt for mindreværd eller jantelov.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fabbe » 30. maj 2014, 19:22

Martin Jensen skrev:Har du stået på lur efter diverse københavnere i det store København, hvor alle er tynget af mindreværd, fulgt efer dem, og lyttet til deres snak og deres underlige tankemønster, og dannet dig et 100 % indtryk af dem, ha-ha-ha, sådan er de sgu fjenden.
Nu har jeg rejst med rundt on/off i mere end 20 år. I 90'erne var der ikke noget, der hed udebaneafsnit i Parken, så hver gang fik vi et hjørne af hovedtribunen, hvor man også lukkede hjemmefans ind. Hver gang var vi jydesvin, og vi bollede grise i omtrent 35 ud af 90 minutter. Sang de i hvert fald.

Så jeg har ikke ligget på lur. Det er kommet af sig selv.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Martin Jensen » 31. maj 2014, 07:47

OK… så kan jeg godt forstå, at du er lidt sur på de københavnersnuder.

”jydesvin, og vi bollede grise” Sikkert bare for sjov, men sikkert trættende, ligesom når FCK bliver svinet til på diverse stadions rundt om i Danmark.

Men om debatten om københavnerne og byens hold, er geniale/tåbelige og løgn & latin handler det nok ikke om, men nærmere hvad øjet og det jyske tankemønster vil læse om deres landsmænd over i storbyen på djævleøen.

Forza… AaB, Brøndby, København (KB) og Midtjylland, disse giganter og deres prægtige fans uden dem var dansk fodbold sgu kedeligt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2014, 12:24

Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:Har du stået på lur efter diverse københavnere i det store København, hvor alle er tynget af mindreværd, fulgt efer dem, og lyttet til deres snak og deres underlige tankemønster, og dannet dig et 100 % indtryk af dem, ha-ha-ha, sådan er de sgu fjenden.
Nu har jeg rejst med rundt on/off i mere end 20 år. I 90'erne var der ikke noget, der hed udebaneafsnit i Parken, så hver gang fik vi et hjørne af hovedtribunen, hvor man også lukkede hjemmefans ind. Hver gang var vi jydesvin, og vi bollede grise i omtrent 35 ud af 90 minutter. Sang de i hvert fald.

Så jeg har ikke ligget på lur. Det er kommet af sig selv.
De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen :aabfan:

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Martin Jensen » 31. maj 2014, 12:51

De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen. Hovedet 31. maj 2014 12:24


Ok… jeg tror nu godtnok, at denne noget primitive sang blev opfattet som sjov af alle i Parken, selvom det var trættende at høre på over længere tid.

Ligesom”Skyd efter jyderne” næppe skulle tages helt bogstaveligt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2014, 13:07

Martin Jensen skrev:
Hovedet skrev:
Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:Har du stået på lur efter diverse københavnere i det store København, hvor alle er tynget af mindreværd, fulgt efer dem, og lyttet til deres snak og deres underlige tankemønster, og dannet dig et 100 % indtryk af dem, ha-ha-ha, sådan er de sgu fjenden.
Nu har jeg rejst med rundt on/off i mere end 20 år. I 90'erne var der ikke noget, der hed udebaneafsnit i Parken, så hver gang fik vi et hjørne af hovedtribunen, hvor man også lukkede hjemmefans ind. Hver gang var vi jydesvin, og vi bollede grise i omtrent 35 ud af 90 minutter. Sang de i hvert fald.

Så jeg har ikke ligget på lur. Det er kommet af sig selv.
De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen :aabfan:

Jyder boller grise
Oh, oh, oh, oh, oh

Ok… jeg tror nu godtnok, at denne noget primitive sang blev opfattet som sjov af alle i Parken, selvom det var trættende at høre på over længere tid.

Ligesom”Skyd efter jyderne” næppe skulle tages helt bogstaveligt.
Eller også må man give igen af samme mønt. I mine unge dage var jeg måske lidt af en rod og kunne godt finde på at råbe "storbybisser" efter københavnere, som jeg havde mistænkt for at have mindreværdskomplekser, når FCK optrådte på Aalborg Stadion.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fabbe » 31. maj 2014, 13:29

Hovedet skrev:De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen :aabfan:
Jeg har svært ved at se, at det er rettet mod mig personligt, når jeg i 1997 står sammen med 34 andre AaB-fans i et hjørne af A-tribunen. Det kan heller ikke være for at pirre mig, at der kører en konstant snak om udkantsdanmark eller rådden banan, som alt sammen bygger på en chauvinistisk præmis om, at alt der foregår vest for Valby Bakke er noget stakkels og tilbagestående. Jeg kan heller ikke se, at det er rettet mod mig personligt, at elektroniske medier renser deres udsendelser klinisk for alt andet end rigsmål og fortæller resten af landet, at de snakker forkert. Og så videre og så videre.

At gylpe op om jyske mindreværdskomplekser, fordi vi ikke synes, solen skinner ud af rektum på hovedstaden, er bare en sandwich af chauvinisme: Først nedgør man provinsen. Så brokker provinsboerne sig over deres attitude. Og bagefter udråber man befolkningsgruppen af provinsboer som en samlet svag karakter, der føler mindreværd.

Det var sikkert også bare fordi, det var sjovt at drille en nærtagende Herr Stein, at jøderne skulle fanges i oktober 1943. Uden yderligere sammenligning.
NIN den fromme skrev:Her er Fabbes argument: Jeg har engang læst om en Kjøbenhavner, som synes alle jydere er nogle bonderøve og har et mindreværd i forhold til København. Ergo kan alle andre mennesker, lige meget hvor mange københavnere de har mødt, er gift med, har arbejdet sammen med eller kender, ikke have en anden oplevelse. Det er lidt som Erik Clausens hvis far engang har vist ham en arbejder og det har han så bygget en karriere på.
Nej, det har jeg ikke sagt. Jeg siger, at du ikke kan afvise et fænomen, blot fordi det ikke er trængt ind forbi dine skyklapper.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Martin Jensen » 31. maj 2014, 13:33

Martin Jensen skrev:
De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen

Ovenstående vås kommer ikke fra mig.

Jeg skrev et indlæg kl: 07:47, kan du seriøst forholde dig til det.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fabbe » 31. maj 2014, 14:14

Martin Jensen skrev:Martin Jensen skrev:
De fleste københavnere ved altså godt, at det kun er et fåtal af nordjyder, der boller grise - i hvert fald på regelmæssig basis. Det var nok bare nogen, der syntes, at det var sjovt at drille dig, fordi du måske har virket lidt nærtagende og følsom. Op på hesten (eller grisen, om man vil), og ind i kampen

Ovenstående vås kommer ikke fra mig.

Jeg skrev et indlæg kl: 07:47, kan du seriøst forholde dig til det.
Det var fejladresseret og hermed rettet.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af BoT » 3. jun 2014, 09:16

Sådan. Netop som FCM-hadet er gået helt i stå i vi-hader-fcm-tråden, blusser hadet til København op i alle mulige andre tråde.

Der vil altid være rigeligt med had i Nordjylland. Herligt.

Låst