Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Elscorpio » 7. sep 2014, 09:31

MR er den rigtige vinder skrev:
Elscorpio skrev:Vi mangler også en der er farlig på dødbolde. Hvornår har vi sidst scoret på direkte frispark ?
Thomsen havde et forsøg på undersiden af overliggeren i U-21 kampen mod Rusland - ellers har både Ene og helenius scoret tidligere - venstrebenet? den er pt sværere
Men hvornår har vi sidst haft scoret på et direkte frispark? Jeg mener det er en del sæsoner siden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2014, 10:06

Elscorpio skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Elscorpio skrev:Vi mangler også en der er farlig på dødbolde. Hvornår har vi sidst scoret på direkte frispark ?
Thomsen havde et forsøg på undersiden af overliggeren i U-21 kampen mod Rusland - ellers har både Ene og helenius scoret tidligere - venstrebenet? den er pt sværere
Men hvornår har vi sidst haft scoret på et direkte frispark? Jeg mener det er en del sæsoner siden.
Sidst vi scorede på et direkte frispark var i efteråret '13 (Kusk mod Viborg Fodsports Forening). Af de nuværende spillere scorede Helenius på direkte frispark i efteråret '12 på Brømby stadion.
Siden har Helenius forsøgt sig mange gange med meget lidt succes. Måske det er på tide at give en anden chancen, men desværre står alternativerne ikke i kø!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 7. sep 2014, 12:18

Nicolai har været os en fremragnede målmand, og det var selvfølgelig et polemisk indlæg. Naturligvis er han en klassekeeper for os.

Men det er lige så naturligt at ingen udenlandske klubber vil smide penge efter en målmand, der den ene uge står fantastisk i Zagreb og et par dage senere dropper fælt mod Esbjerg. Ligesom det er naturligt at en målmand, der har så betydelige problemer i feltet, ikke er et emne til de helt store klubber - og det er i sidste ende rigtig godt nyt for os. For Nicolai er formentlig Ligaens allerbedste målmand, og har lavet utroligt få fejl i sin AaB-tid.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 7. sep 2014, 16:16

Yankee skrev:Nicolai har været os en fremragnede målmand, og det var selvfølgelig et polemisk indlæg. Naturligvis er han en klassekeeper for os.

Men det er lige så naturligt at ingen udenlandske klubber vil smide penge efter en målmand, der den ene uge står fantastisk i Zagreb og et par dage senere dropper fælt mod Esbjerg. Ligesom det er naturligt at en målmand, der har så betydelige problemer i feltet, ikke er et emne til de helt store klubber - og det er i sidste ende rigtig godt nyt for os. For Nicolai er formentlig Ligaens allerbedste målmand, og har lavet utroligt få fejl i sin AaB-tid.
Alle målmænd dropper. Selv Marc-Andre Ter Stegen, som Barca lige har købt. https://www.youtube.com/watch?v=Du6e0qUIGFc" onclick="window.open(this.href);return false; . Så fælt et drop var det heller ikke af Larsen, havde forsvaret været vågent, så havde det endda kunne være afværget.

Nicolai er klasser over Zaza og Jimmy i feltet. Nej, han er ikke 2.10 høj, men han tager det han skal derude. Tror sagtens han kunne blive et mål for flere udenlandske klubber. Han er stadig ret ung, af en keeper at være, så jeg tror sagtens vi kan holde på ham 2-3 år mere - og så få en fornuftig sum for ham. Også taget hans familiesituation i mente. Han redder det han skal og lidt til - samt står en brændkamp i ny og næ. Han står ikke og sover, og dropper løs som Lössl, så han skal nok have en god fremtid foran sig.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 7. sep 2014, 20:39

Nogen som kender noget til ham Deble, som Viborg har hentet ??
Man må sige han er kommet godt i gang dernede!

http://kanalsport.dk/indslag/viborgs-ny ... -fra-start

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... redericia/

Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Joker » 8. sep 2014, 21:21

Lad os lave en "Brøndby":sige at vi satser på talenter, mens vi køber et ½ hold ;)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. sep 2014, 19:48

Nogen som har været ude på Hornevej og se efter ham Joseph Esso? På tv2 så jeg et indslag, hvor en mørk spiller (som ikke var hverken Opondo eller Kakeeto) deltog i træningen. Er han her stadig??
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Elscorpio » 11. sep 2014, 22:54

Hvis AaB kommer videre fra EL gruppespillet til december, burde vi kunne få råd til at forstærke os i forsvaret.

Kunne Gorter ikke også spille centerforsvar?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 12. sep 2014, 08:33

Elscorpio skrev:Hvis AaB kommer videre fra EL gruppespillet til december, burde vi kunne få råd til at forstærke os i forsvaret.

Kunne Gorter ikke også spille centerforsvar?
Det kan Blåbjerg og det er faktisk han "naturlige" position, så med fire i midterforsvaret så er vi godt dækket ind.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. sep 2014, 16:11

Troels Kløve lavede to mål idag, gad vide om han stadig er på tegnebrættet hos os? Vi har selvfølgelig tre til højrekanten, Thrane, Børsting og Bruhn, men ingen med mål i ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 14. sep 2014, 16:14

FlæskeFrank skrev:Troels Kløve lavede to mål idag, gad vide om han stadig er på tegnebrættet hos os? Vi har selvfølgelig tre til højrekanten, Thrane, Børsting og Bruhn, men ingen med mål i ?
Set i bakspejlet skulle man nok have gjort mere for at hente en højrekant i sommer. Ved ikke om Kløve nødvendigvis var den rette løsning, men Bruhn er tydeligt ikke klar og Børsting er nok også dybest set mest klar til at være indskiftningsspiller + at Ene er vendt hjem i virkelig ringe form. Hvad var pointen egentlig med at hente ham når han ikke er i nærheden af at kunne bidrage?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2014, 16:27

thomasjn skrev:
FlæskeFrank skrev:Troels Kløve lavede to mål idag, gad vide om han stadig er på tegnebrættet hos os? Vi har selvfølgelig tre til højrekanten, Thrane, Børsting og Bruhn, men ingen med mål i ?
Set i bakspejlet skulle man nok have gjort mere for at hente en højrekant i sommer. Ved ikke om Kløve nødvendigvis var den rette løsning, men Bruhn er tydeligt ikke klar og Børsting er nok også dybest set mest klar til at være indskiftningsspiller + at Ene er vendt hjem i virkelig ringe form. Hvad var pointen egentlig med at hente ham når han ikke er i nærheden af at kunne bidrage?
Ven af huset...

Nej selvfølgelig er Ene en rigtig god spiller når han er fit og er i form, men hidtil er det en bleg udgave der er returneret til Hornevej.

Der er en rigtig interessant transferfri spiller til vinter i form af den 19 årige svenske midtbanespiller Simon Gustafson fra BK Häcken. Han kan både spille centralt, men også på kanten. Han rygtes til italienske klubber, men han har selv udtalt at han ikke føler at han er klar til et ophold i støvlelandet. Måske et ophold i nordens Paris vil være et fint valg, Martin Ericsson kan sikkert godt anbefale AaB.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 14. sep 2014, 18:36

Skulle Silkeborg rykke ned, syntes jeg Jeppe illum er en teknisk mega dygtig spiller, der kunne passe til vores spille stil

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Olly » 16. sep 2014, 11:09

Jeg var i Sønderjyske i går og se dem mod Hobro. Hvis det går som vi regner med at Thomsen ryger inden alt for længe, så skal man godt nok sætte alle sejl ind for at hente Silas Songani. Han er godt nok hurtig og ret god med bolden. Han er jo væsentlig hurtige end Antipas. Jeg tror han kunne blive rigtig giftig hos AaB. Med hans 25 år er han jo også i hans bedste fodbold alder og i Sønderjyske har han overstået alle "problemerne" med tilpasning af klima og sprogbarriere. Jeg tror han kunne være en rigtig god signing. Eneste problem er at han har kontrakt til 30. juni 2016. Men hvis AaBfor en god slat penge for Thomsen burde det kunne lade sig gøre.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 16. sep 2014, 11:55

Olly skrev:Jeg var i Sønderjyske i går og se dem mod Hobro. Hvis det går som vi regner med at Thomsen ryger inden alt for længe, så skal man godt nok sætte alle sejl ind for at hente Silas Songani. Han er godt nok hurtig og ret god med bolden. Han er jo væsentlig hurtige end Antipas. Jeg tror han kunne blive rigtig giftig hos AaB. Med hans 25 år er han jo også i hans bedste fodbold alder og i Sønderjyske har han overstået alle "problemerne" med tilpasning af klima og sprogbarriere. Jeg tror han kunne være en rigtig god signing. Eneste problem er at han har kontrakt til 30. juni 2016. Men hvis AaBfor en god slat penge for Thomsen burde det kunne lade sig gøre.
Det kan godt være han er helvedes hurtig og i går tit kom forbi sin direkte modstander, men hans indlæg er elendige - konstant alt for lange, høje eller bag om mål. Det kan han starte med at få styr på før vi evt. skal se hans vej.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Olly » 16. sep 2014, 12:56

Spanky skrev:
Olly skrev:Jeg var i Sønderjyske i går og se dem mod Hobro. Hvis det går som vi regner med at Thomsen ryger inden alt for længe, så skal man godt nok sætte alle sejl ind for at hente Silas Songani. Han er godt nok hurtig og ret god med bolden. Han er jo væsentlig hurtige end Antipas. Jeg tror han kunne blive rigtig giftig hos AaB. Med hans 25 år er han jo også i hans bedste fodbold alder og i Sønderjyske har han overstået alle "problemerne" med tilpasning af klima og sprogbarriere. Jeg tror han kunne være en rigtig god signing. Eneste problem er at han har kontrakt til 30. juni 2016. Men hvis AaBfor en god slat penge for Thomsen burde det kunne lade sig gøre.
Det kan godt være han er helvedes hurtig og i går tit kom forbi sin direkte modstander, men hans indlæg er elendige - konstant alt for lange, høje eller bag om mål. Det kan han starte med at få styr på før vi evt. skal se hans vej.
Jo jo. Men Ahlmann har også spillet kampe hvor hans indlæg har sejlet ud over baglinien. Det er jo ikke ensbetydende man skal afskrive en spiller derfor. Vi er enige om han har noget at arbejde med omkring hans indlæg. Men han har også en alder hvor det er muligt. Jeg kan ihvertfald godt se muligheder i ham. Men det afhænger også af hvad Sønderjydske forlanger for ham. Vi skal selvfølgelig ikke op og give flere millioner for ham.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af hje1980 » 16. sep 2014, 13:17

Olly skrev:Jeg var i Sønderjyske i går og se dem mod Hobro. Hvis det går som vi regner med at Thomsen ryger inden alt for længe, så skal man godt nok sætte alle sejl ind for at hente Silas Songani. Han er godt nok hurtig og ret god med bolden. Han er jo væsentlig hurtige end Antipas. Jeg tror han kunne blive rigtig giftig hos AaB. Med hans 25 år er han jo også i hans bedste fodbold alder og i Sønderjyske har han overstået alle "problemerne" med tilpasning af klima og sprogbarriere. Jeg tror han kunne være en rigtig god signing. Eneste problem er at han har kontrakt til 30. juni 2016. Men hvis AaBfor en god slat penge for Thomsen burde det kunne lade sig gøre.
Så du vil kun have spillere der er HELT klar til at gå ind i start 11'eren... kunne jo være AaB kunne give ham det sidste...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 16. sep 2014, 13:31

Silas Songani må gerne skifte til AaB i vinterpausen!

AaB havde spillet Champions Leauge med Antipas og Silas Songani. Jeg tror ikke AaB havde forventet det havde taget så lang tid med Helenius og Enevoldsen at ramme et godt superliga niveau, for slet ikke at snakke om det niveau vi ved de har.

Jeg er overrasket over Helenius og Enevoldsen. Jeg er skuffet over at AKJ og Helenius ikke har fundet sammen. Jeg havde håbet og troet på Jönsson havde spillet kampe nu.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Olly » 16. sep 2014, 13:51

hje1980 skrev:
Olly skrev:Jeg var i Sønderjyske i går og se dem mod Hobro. Hvis det går som vi regner med at Thomsen ryger inden alt for længe, så skal man godt nok sætte alle sejl ind for at hente Silas Songani. Han er godt nok hurtig og ret god med bolden. Han er jo væsentlig hurtige end Antipas. Jeg tror han kunne blive rigtig giftig hos AaB. Med hans 25 år er han jo også i hans bedste fodbold alder og i Sønderjyske har han overstået alle "problemerne" med tilpasning af klima og sprogbarriere. Jeg tror han kunne være en rigtig god signing. Eneste problem er at han har kontrakt til 30. juni 2016. Men hvis AaBfor en god slat penge for Thomsen burde det kunne lade sig gøre.
Så du vil kun have spillere der er HELT klar til at gå ind i start 11'eren... kunne jo være AaB kunne give ham det sidste...
Hvordan fortolker du det. Jeg skriver jo i indlægget over at jeg er klar over han skal arbejde med sine indlæg, men at han har alderen til at blive bedre.

Dette var hvad jeg skrev:
Jo jo. Men Ahlmann har også spillet kampe hvor hans indlæg har sejlet ud over baglinien. Det er jo ikke ensbetydende man skal afskrive en spiller derfor. Vi er enige om han har noget at arbejde med omkring hans indlæg. Men han har også en alder hvor det er muligt. Jeg kan ihvertfald godt se muligheder i ham. Men det afhænger også af hvad Sønderjydske forlanger for ham. Vi skal selvfølgelig ikke op og give flere millioner for ham.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kasper » 16. sep 2014, 13:58

AK og Helenius skal nok finde hinanden, jeg tror på +10 mål fra begge i sæsonen.

Lidt ærgeligt at Helenius skulle så hurtigt i ilden, men Spalvis' korsbåndsskade gav ikke mange muligheder for Kent.

Ene viste i optakten et fint niveau, mon ikke vi snart ser ham levere store kampe igen.

Som jeg skrev tidligere på året og som for mit vedkommende ikke har ændret sig til denne sæson. "Beklager optimismen, men jeg har svært ved at tro at vi ikke vinder mindst en guldmedalje."
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Låst