Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 28. jan 2015, 19:31

Jeg forstår heller ikke brok omkring vinduet. Jeg synes det ser fornuftigt ud at fortsætte den tråd vi har haft kørende. Vi har lovende spillere på u-19 og spændende om et par af dem kommer op og snuser lidt til det hele. Jannik Pohl har jo feks været med i truppen. Ville ønske at Gorter kom herop permanent selvom Ahlmann vender tilbage, jeg er sikker på at han ville kunne spille en god 6'er også.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 28. jan 2015, 19:38

Gaarde6 skrev:Vi håber selvfølgelig alle på en kanin eller to.

Men kigger vi på truppen i stedet for på indkøbene, så hæfter jeg mig ved følgende:

Ud er røget Wichman og Frederiksen (Begge reservespillere)

Og "ind" er kommet Jönsson (Ord er overflødige), Patrik (En af mesterskabs sæsonens bedste spillere) og Blomqvist (Som vi selvfølgelig ikke kender styrken på) Plus Thrane som burde kunne tage de minutter Wichman eller Frederiksen fik i sidste sæson.

Det ligner en KLAR forstærkning af truppen!
Hørt.

Jeg synes da vi er forstærkede ifht efteråret. Vi har sendt 2 reserver afsted der ikke var uundværlige for holdet, og har fået 3 spillere (hvor 2 af dem var profiler sidste sæson) tilbage fra skader, samt en erstatning for Wichmann der allerede har bevist sig på et nogenlunde niveau.
7 mål i Allsvenskan for et nedrykker hold som central midtbane mand er i den grad godkendt i min bog. Jeg synes hvertfald Blomqvist virker meget spændende, og jeg er da sikker på han er en opgradering ifht Wichmann der, hvis vi skal være ærlige, næppe var blevet fast mand i AaB uanset.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 28. jan 2015, 19:39

Martino skrev:Jeg forstår heller ikke brok omkring vinduet. Jeg synes det ser fornuftigt ud at fortsætte den tråd vi har haft kørende. Vi har lovende spillere på u-19 og spændende om et par af dem kommer op og snuser lidt til det hele. Jannik Pohl har jo feks været med i truppen. Ville ønske at Gorter kom herop permanent selvom Ahlmann vender tilbage, jeg er sikker på at han ville kunne spille en god 6'er også.
Gorter er rigtig god og er proff! Ham må gerne blive.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 28. jan 2015, 19:48

Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:Jeg forstår heller ikke brok omkring vinduet. Jeg synes det ser fornuftigt ud at fortsætte den tråd vi har haft kørende. Vi har lovende spillere på u-19 og spændende om et par af dem kommer op og snuser lidt til det hele. Jannik Pohl har jo feks været med i truppen. Ville ønske at Gorter kom herop permanent selvom Ahlmann vender tilbage, jeg er sikker på at han ville kunne spille en god 6'er også.
Gorter er rigtig god og er proff! Ham må gerne blive.
Jeg har en fidus til at Gaarde henter ham herop permanent til sommer. Nogen der kender hans kontraktsituation hos AZ?
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 28. jan 2015, 19:55

Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:Jeg forstår heller ikke brok omkring vinduet. Jeg synes det ser fornuftigt ud at fortsætte den tråd vi har haft kørende. Vi har lovende spillere på u-19 og spændende om et par af dem kommer op og snuser lidt til det hele. Jannik Pohl har jo feks været med i truppen. Ville ønske at Gorter kom herop permanent selvom Ahlmann vender tilbage, jeg er sikker på at han ville kunne spille en god 6'er også.
Gorter er rigtig god og er proff! Ham må gerne blive.
Jeg har en fidus til at Gaarde henter ham herop permanent til sommer. Nogen der kender hans kontraktsituation hos AZ?
Gorter har kontrakt med AZ Alkmaar til 30. juni 2016.

Vinterens transfervindue har som ventet været stille, men til sommer sker der nok noget mere: Gorter retur til AZ, Ene vil nok gerne fortsætte karrieren i udlandet, Helenius sendes forhåbentlig retur til Villa.
Jeg tror ikke at de alle bliver solgt, men af salgsemner til sommer har vi Thelander, Thomsen og Dalsgaard.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 28. jan 2015, 19:59

Forstår ikke hvorfor vi ikke henter Osama, han vil være en perfekt afløser for Thomsen, nu habser FCV ham ofr øjnene af os

http://www.bold.dk/nyt/osama-om-fcv-tro ... live-enige" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 28. jan 2015, 20:14

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:Jeg forstår heller ikke brok omkring vinduet. Jeg synes det ser fornuftigt ud at fortsætte den tråd vi har haft kørende. Vi har lovende spillere på u-19 og spændende om et par af dem kommer op og snuser lidt til det hele. Jannik Pohl har jo feks været med i truppen. Ville ønske at Gorter kom herop permanent selvom Ahlmann vender tilbage, jeg er sikker på at han ville kunne spille en god 6'er også.
Gorter er rigtig god og er proff! Ham må gerne blive.
Jeg har en fidus til at Gaarde henter ham herop permanent til sommer. Nogen der kender hans kontraktsituation hos AZ?
Gorter har kontrakt med AZ Alkmaar til 30. juni 2016.

Vinterens transfervindue har som ventet været stille, men til sommer sker der nok noget mere: Gorter retur til AZ, Ene vil nok gerne fortsætte karrieren i udlandet, Helenius sendes forhåbentlig retur til Villa.
Jeg tror ikke at de alle bliver solgt, men af salgsemner til sommer har vi Thelander, Thomsen og Dalsgaard.
Tak. Så skal vi være heldige hvis AZ slipper ham for peanuts til sommer. Men du har ret...tror det er bevist at dette vindue skulle være helt roligt for til sommer er der mange ubekendte faktorer samt en ny træner.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af mich1596 » 28. jan 2015, 20:16

Si vis pacem, para bellum.......håber i undskylder at jeg lige nørder 2sek betyder "hvis du vil fred, forbered dig på krig" den sidste del af sætningen stjal tyskerne og brugte den da de navngav den legendariske " luger para bellum"
Kunne ikke lade være :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af mich1596 » 28. jan 2015, 20:32

Og så er jeg helt enig i at truppen virker slankere -Wichmann og Frederiksen, der begge gjorde det godt uden dog at til spille sig en stamplads, har det dog lidt skidt med at afskibe wich, da jeg syntes han er en rigtig AaB dreng der aldrig formåede at spille sig af holdet, men grundet gode indkøb og store talenter heller aldrig rigtigt fik spillet sig på......med Jønson og blomquist "i bytte" samt øget plads til talentminutter og et par herre, ene og Helenius, som vi med rette kan forvente finder et højere niveau, står vi efter min bedste overbevisning med et væsentligt stærkere hold på papiret nu end aug 14.
Når det så er sagt syntes jeg spørgsmålet er om setuppet virker! altså om der er ro og tro på det på de indre linien, iforhold til først og fremmest træner og assistent træner situationen, men også vores lejemål der har en masse at tænke over i forhold til deres fremtid, ud over AaB og superligaen, der er lige en kende for mange ubekendte til min smag.
Men man skal jo præstere som lejesvend hvis man vil blive :aabfan: men præstere man for godt.......ja så er man jo nok pr automatik videre til en større løn......der er lidt et tveægget sværd....måske vi skulle ansætte ene senior til at holde på både søn og svoger. :cheers:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af 9520AaB » 28. jan 2015, 22:24

Brent skrev:Forstår ikke hvorfor vi ikke henter Osama, han vil være en perfekt afløser for Thomsen, nu habser FCV ham ofr øjnene af os

http://www.bold.dk/nyt/osama-om-fcv-tro ... live-enige" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror selv ODDSET pigerne forstår hvorfor vi ikke henter ham.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af mich1596 » 28. jan 2015, 23:49

9520AaB skrev:
Brent skrev:Forstår ikke hvorfor vi ikke henter Osama, han vil være en perfekt afløser for Thomsen, nu habser FCV ham ofr øjnene af os

http://www.bold.dk/nyt/osama-om-fcv-tro ... live-enige" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror selv ODDSET pigerne forstår hvorfor vi ikke henter ham.
Yep...honning smager godt...men, Osama Åbech og andre personligheder der bringer for megen ubalance ind i systemet, er som at gifte sig med en smuk netdate....dejligt til at starte med.....men efter de de første par hattrick eller fede driblinger er der ingen garanti for at de ikke kan splitte en trup.....i den bedste mening bevares.....vil hellere have hvalpen, end mor elle far.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 29. jan 2015, 07:39

Akharraz' næste kontrakt bliver vel den sidste chance han får for at slå igennem på top niveau. De fleste klubber er vel for skrømte til overhovedet at overveje det. Han var på kant med ledelsen i Brøndby og i AGF var der også en masse ballade. At han blev uvenner med Peter Sørensen er ikke nødvendigvis det værste, virkede lidt som om han i sig selv kunne pisse en hel trup af, men der var alt for meget uro omkring Akharraz. Tror han er typen der ville være god i en håndfuld kampe, men tror at vi på langt sigt ville få lige så meget ud af en af vores egne unge som en humørspiller der har et højt topniveau, men kun i meget få kampe.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af 9800 » 29. jan 2015, 08:47

Til gengæld har Osama dansk fodbolds bedste humor! Glemmer aldrig da han udtalte at det var bestyrelsens skyld at de lå uhjælpeligt sidst .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 29. jan 2015, 12:30

Den her tråd er altså blevet lidt af en farce efterhånden.

Tænk hvis fans fra andre klubber læste alle dommedagsprofetierne når vi netop har gennemlevet et kalenderår som alle andre danske klubber misunder os. Når vi har en angrebsbesætning som vi i sommers kun gik og drømte om var mulig.

AaB's strategi skal aldrig mere være at købe sig til resultaterne. Vi skal udvikle på de spillere vi har, og ikke bare skrotte dem efter en sløj halvsæson. Alle ved jo hvilket potentiale, der ligger i Helenius, Jönsson og Enevoldsen. De skal nok komme bedre i gang i foråret. Og til sommer får vi så også to kæmpe Superliga-profiler i form af Spalvis og Ahlmann tilbage. Vores trup er hamrende stærk, og det er også derfor vi har leveret så fantastisk et 2014.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Califfen » 29. jan 2015, 12:40

Gaarde6 skrev:Vi håber selvfølgelig alle på en kanin eller to.

Men kigger vi på truppen i stedet for på indkøbene, så hæfter jeg mig ved følgende:

Ud er røget Wichman og Frederiksen (Begge reservespillere)

Og "ind" er kommet Jönsson (Ord er overflødige), Patrik (En af mesterskabs sæsonens bedste spillere) og Blomqvist (Som vi selvfølgelig ikke kender styrken på) Plus Thrane som burde kunne tage de minutter Wichman eller Frederiksen fik i sidste sæson.

Det ligner en KLAR forstærkning af truppen!
Der er en underlig konsensus herinde om, at spillere, der vender tilbage fra skader, betragtes som forstærkninger. Det giver ingen mening. Og det giver slet ingen mening, at kreditere Gaarde for det, hvilket nogle debattører gør. Hvis det er nogles fortjeneste, er det vel lægestabens. Og hvad så, hvis de samme spillere går i stykker igen til marts? Så er vi lige vidt.
Sådan kan man jo blive ved, og sige, at spillere, der har forbedret sig og trænet bedre end sædvanligt i vinterpausen også er forstærkninger. Hvor stopper det?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 29. jan 2015, 12:51

Califfen skrev: Sådan kan man jo blive ved, og sige, at spillere, der har forbedret sig og trænet bedre end sædvanligt i vinterpausen også er forstærkninger. Hvor stopper det?
I sidste sæson var det da en væsentlig forstærkning af vores hold, at f.eks. Rasmus og Lukas Spalvis forbedrede sig til træning og fandt et niveau, der løftede holdet i forårssæsonen. Det var også en forstærkning at Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen løftede deres niveau til landsholdshylden.

Hvorfor må man ikke regne udvikling af spillere som en forstærkning af truppen? Jeg synes det er suverænt den væsentligste kilde til sportslig forstærkning i AaB.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2015, 12:54

Califfen skrev:
Gaarde6 skrev:Vi håber selvfølgelig alle på en kanin eller to.

Men kigger vi på truppen i stedet for på indkøbene, så hæfter jeg mig ved følgende:

Ud er røget Wichman og Frederiksen (Begge reservespillere)

Og "ind" er kommet Jönsson (Ord er overflødige), Patrik (En af mesterskabs sæsonens bedste spillere) og Blomqvist (Som vi selvfølgelig ikke kender styrken på) Plus Thrane som burde kunne tage de minutter Wichman eller Frederiksen fik i sidste sæson.

Det ligner en KLAR forstærkning af truppen!
Der er en underlig konsensus herinde om, at spillere, der vender tilbage fra skader, betragtes som forstærkninger. Det giver ingen mening. Og det giver slet ingen mening, at kreditere Gaarde for det, hvilket nogle debattører gør. Hvis det er nogles fortjeneste, er det vel lægestabens. Og hvad så, hvis de samme spillere går i stykker igen til marts? Så er vi lige vidt.
Sådan kan man jo blive ved, og sige, at spillere, der har forbedret sig og trænet bedre end sædvanligt i vinterpausen også er forstærkninger. Hvor stopper det?
Hvis man skal måle styrkeforholdet mellem vores spillere i efteråret og til dette forår så er Jönsson her nu. Det var han ikke i efteråret. Det er en forstærkning.

Hvis Gaarde skulle have slag for at købe en spiller i efteråret der ikke kunne spille så skal han sgu også, nu, have ros for at have hentet eb spiller der nu kandiderer til at være en af Superligaens bedste spillere!

Vi har en af Superligaens absolut bedste trupper. Og vi har garderinger på alle pladser. For halvandet år siden havde jeg aldrig turdet håbe på at vi nogensinde fik så stærk en trup igen.

Så nu vil jeg fandenedeme have lov at brække mig over de folk der er utilfredse!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 30. jan 2015, 19:56

Califfen skrev:
Gaarde6 skrev:Vi håber selvfølgelig alle på en kanin eller to.

Men kigger vi på truppen i stedet for på indkøbene, så hæfter jeg mig ved følgende:

Ud er røget Wichman og Frederiksen (Begge reservespillere)

Og "ind" er kommet Jönsson (Ord er overflødige), Patrik (En af mesterskabs sæsonens bedste spillere) og Blomqvist (Som vi selvfølgelig ikke kender styrken på) Plus Thrane som burde kunne tage de minutter Wichman eller Frederiksen fik i sidste sæson.

Det ligner en KLAR forstærkning af truppen!
Der er en underlig konsensus herinde om, at spillere, der vender tilbage fra skader, betragtes som forstærkninger. Det giver ingen mening. Og det giver slet ingen mening, at kreditere Gaarde for det, hvilket nogle debattører gør. Hvis det er nogles fortjeneste, er det vel lægestabens. Og hvad så, hvis de samme spillere går i stykker igen til marts? Så er vi lige vidt.
Sådan kan man jo blive ved, og sige, at spillere, der har forbedret sig og trænet bedre end sædvanligt i vinterpausen også er forstærkninger. Hvor stopper det?
Nu skriver jeg jo netop også at truppen er forstærket i forhold til den halv sæson vi lige har spillet.
Og det er den jo netop ved at Jönsson og Patrik melder sig klar.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jacob » 1. feb 2015, 12:53

Kunne man forestille sig at AaB kom med en 1/2 årig leje aftale til Dalgaard? Manden har ikke rigtig nogen teknik, men har klart den målnæse vores angribere har manglet - og så er han en anden type end hvad vi har. http://mobil.bold.dk/#/nyt/dalgaard-ob- ... teressante
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. feb 2015, 13:39

Jacob skrev:Kunne man forestille sig at AaB kom med en 1/2 årig leje aftale til Dalgaard? Manden har ikke rigtig nogen teknik, men har klart den målnæse vores angribere har manglet - og så er han en anden type end hvad vi har. http://mobil.bold.dk/#/nyt/dalgaard-ob- ... teressante
Vores tre angribere har alle scoret flere mål end Dalgaard har i det sidste halve år og lavet flere assists. Skulle Dalgaard have været til AaB var det for et halvt år siden eller halvandet år siden. Han kan muligvis være en mulighed til sommer hvis ikke Helenius og Enevoldsen fortsætter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst