Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 26. jan 2015, 09:31

Funky skrev: "Fiasko" er et stort ord at bruge om Helenius's efterår. Under hvad vi havde håbet på? Ja bestemt. Langt under, hvad man objektivt set kunne forvente, med tanke på den historie, han mødte op med? Næh, det synes jeg egentlig ikke. Jeg synes i højere grad AK har præsteret under, hvad "man" kunne forvente. Han kom ikke til den nye sæson med et års alvorlig sygdom, depression og nul spilletid, men med masser af god form, spilletid og 2 pokaler. Mit bud er, at begge spillere har lidt problemer med at få hovedet "skruet rigtigt på", og derfor tror jeg, at de begge vil opleve at blive alvorligt pressede på positionerne når både Jönsson og Spalvis er klar igen, for DE to gutter virker bare til at have det helt rigtige mindset.
Vi er sådan set helt enige - når jeg siger fiasko mener jeg i forhold til, hvad vi (som fans) havde forventet af Helenius. Taget i betragtning af, hvilken spiller han var da han forlod os, og hvad vi har fået tilbage, er der bare KÆMPE forskel. Jeg tror da også at AaB havde håbet, at han ville komme sig hurtigere over sine problemer. Det har desværre ikke været tilfældet, og må have været stærkt medvirkende til hans svage præstationer... Netop det gør jo også, at der er håb om, at han kan blive væsentligt bedre!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 26. jan 2015, 12:30

Angående ønskerne om en ny midterforsvar - er det realistisk, at Gaarde blander sig i kampen om Bengtsson?
Solidt CV med en del kampe i Æresdivisionen, 4 landskampe og kontraktudløb til sommer.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af mich1596 » 26. jan 2015, 14:53

Hvis der er frygt for at Thelander bliver solgt og KEP evt drager sydover med sin træner, kunne man muligvis kigge mod tyskland i god tid.http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesli ... hoffenheim" onclick="window.open(this.href);return false;
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af A_Strandfelt » 26. jan 2015, 15:29

mich1596 skrev:Hvis der er frygt for at Thelander bliver solgt og KEP evt drager sydover med sin træner, kunne man muligvis kigge mod tyskland i god tid.http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesli ... hoffenheim" onclick="window.open(this.href);return false;
Som der nævnes, vil man sælge nu, fordi prisen er højest nu. Alene det, at de vil have penge for ham og at det er deres primære mål med ham nu, kan skræmme os væk. Jannik Vestergaard er virkelig dygtig og jeg vil blive meget overrasket, hvis vi har råd til at købe et talent fra en tysk Bundesligaklub. Han er jo yngre og samtidig mere erfaren end Thelander. Det koster. :)

Selvom det skal tages med et gran salt, så siger Transfermarkt 22 mio. kr. for Vestergaard. Det er vi langt fra at kunne betale for én spiller.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af johnfrank » 26. jan 2015, 15:44

Jer der skriver herinde, at så skal vi købe den ene og så den anden, lige her er det nogle forskellige angribere der bliver nævnt. HVILKEN verden lever I i? Vi har Jønsson, Helenius, Spalvis, AK, + de unge Ahlmann og Pohl. Og hvad vi ved om talentafdelingen er at de leverer en klasseangriber stort set hvert år, og flere har allerede meldt om store offensive talenter nedefra. Vi har masser af unge prospekts angribere og kanter. Og Berggren, armen helt ærligt. DET KOMMER IKKE til at ske, fat det nu.

Det vil nok blive købt enkelte spillere til positioner vi ikke er så brede i. Nu er der købt til Central midt, og hvis Thelander ryger så skal der nok kigges på en forsvarsspiller. Venstre back ser vi ganske brede ud med de unge forsvarsspillere der er blevet vist frem her i starten. Men hvis i skulle have levet på en anden planet så er devisen nu at de unge nordjyske drenge vil komme ind og få spilletid, fremfor at der købes en eller anden tilfældig fyr.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Tyskeren » 26. jan 2015, 15:51

Så gerne ham her i klubben:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... im/5415269" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror det er begrænset hvor længe vi kan beholde Thelander - tror han er væk til sommer hvis han fastholder sin stabile og høje niveau.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 26. jan 2015, 16:08

KEP til O'ense og Thelander til England
Rasmus Bengtsson og Jannik Vestergaard ind, det kunne være klasse.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 26. jan 2015, 16:23

Hvis Vestergaard vender tilbage til dansk fodbold tør jeg næsten godt garantere han ender i BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af swfc » 26. jan 2015, 18:02

Jobber med nogle rumænske Steau fans......Den ene af dem gjorde mig opmærksom på at Steau er interesseret i at købe Thomas Enevoldsen. Kollegaens engelske og danske er meget dårligt, men har dog fundet et link til historien:

http://www.prosport.ro/fotbal-intern/li ... n-13783464" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB i hjertet

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Halil » 26. jan 2015, 19:09

En fcm fan skriver på bold.dk, at Kuhn og Gaarde så Herning vs. Start(fra Norge) idag.

Har vi bud på, hvem AaB kunne være interesserede i?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jan 2015, 19:19

Halil skrev:En fcm fan skriver på bold.dk, at Kuhn og Gaarde så Herning vs. Start(fra Norge) idag.

Har vi bud på, hvem AaB kunne være interesserede i?
Vi skal jo moede dem, saa kunne det ikke bare vaere en hyggetur?

edit: men ellers kan jeg se Start startede (ha!!!!!!!) med en 16 aarig gut paa midten der kan spille baade forsvar og midtbane jf. transfermarkt, paa hele 1.96 m. Saa maaske det var ham man kiggede paa? Ellers er jeg blank.

edit2: naa, kan se Start foerst har hentet ham i aar, saa det er nok ikke aktuelt.

http://www.transfermarkt.co.uk/kristoff ... ler/328658
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Halil » 26. jan 2015, 19:27

Lyder rimeligt, at det var mhb. på træningskamp, Buzz.

Jeg er ligesom dig helt blank på potentielle indkøb.
Uden Synd Ingen Frelse

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af A_Strandfelt » 26. jan 2015, 21:59

swfc skrev:Jobber med nogle rumænske Steau fans......Den ene af dem gjorde mig opmærksom på at Steau er interesseret i at købe Thomas Enevoldsen. Kollegaens engelske og danske er meget dårligt, men har dog fundet et link til historien:

http://www.prosport.ro/fotbal-intern/li ... n-13783464" onclick="window.open(this.href);return false;
Det giver da ingen mening af købe Enevoldsen. Hans kontrakt med Mechelen udløber, så vidt jeg kan se, til sommer. Og indtil da er han lejet ud til AaB. Mon ikke, de så går efter at skrive under med ham fra sommer af?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 26. jan 2015, 23:36

thomasjn skrev:KEP til O'ense og Thelander til England
Rasmus Bengtsson og Jannik Vestergaard ind, det kunne være klasse.
Det kommer ikke til at ske. Vestergaard rygtes til Werder Bremen http://m.bt.dk/fodbold/bt-afsloerer-dan ... der-bremen" onclick="window.open(this.href);return false;, mens Rasmus Bengtsson bl.a. rygtes til Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jan 2015, 23:59

Jeg tror der kommer noget til forsvaret. Hvis det er en korttidskontrakt til Nicolai Høgh, så ville det være fint.

Jeg mener dog, at hans niveau ikke er til startplads hos os pt. Men ville være en rigtig tredjemand, som formentlig får en del spilletid.

Udskiftning af KEP eller Thelander med Høgh ville være en skridt nedad.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 27. jan 2015, 05:35

FlæskeFrank skrev:Jeg tror der kommer noget til forsvaret. Hvis det er en korttidskontrakt til Nicolai Høgh, så ville det være fint.

Jeg mener dog, at hans niveau ikke er til startplads hos os pt. Men ville være en rigtig tredjemand, som formentlig får en del spilletid.

Udskiftning af KEP eller Thelander med Høgh ville være en skridt nedad.
Kan ikke se hvad vi skal med Høgh? Vi mangler da ikke en gardering inde i midten, vi har Kasper P. Høgh er spillet af holdet af Wæhler, der nu er 38. Skal vi have en forsvarer, skal det da være en, der kan stå på en af backerne som minimum. Skal det være en central, er det for at gardere sig mod et Thelander-salg til sommer, hvilket giver rigtig god mening, men som du selv siger, den afløser er ikke Høgh..
Aalborg BK 1885!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 27. jan 2015, 14:13

Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.

Jeg vil være fint tilfreds, hvis transfervinduet lukker nu, men hvis der skal hentes noget, så er det en god offensiv venstre back. En erstatning for Ahlmann-erstatingen, Gorter. Hvem det skulle være aner jeg ikke, men sikkert en etableret spiller, der er røget på bænken et eller andet sted i europa.

Jeg håber på, at vores angribere viser bedre form, Enevoldsen bliver en kreativ kraft og midtbanespillerne kommer til at bidrage med flere mål. Så skal det nok blive godt - eller i hvert fald bedre.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 27. jan 2015, 19:48

Reyad skrev:Forhåbentlig er Blåbjerg garderingen ved et formentlig kommende Thelander-salg. Det er muligvis også det Blomqvist er for Thomsen.

Jeg vil være fint tilfreds, hvis transfervinduet lukker nu, men hvis der skal hentes noget, så er det en god offensiv venstre back. En erstatning for Ahlmann-erstatingen, Gorter. Hvem det skulle være aner jeg ikke, men sikkert en etableret spiller, der er røget på bænken et eller andet sted i europa.

Jeg håber på, at vores angribere viser bedre form, Enevoldsen bliver en kreativ kraft og midtbanespillerne kommer til at bidrage med flere mål. Så skal det nok blive godt - eller i hvert fald bedre.
Jeg tror helt bestemt ikke Blomqvist er erstatning for Thomsen. Han er ikke kantspiller og det er Thomsen 110 %.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 27. jan 2015, 20:15

Ser gerne vi henter wæhler tilbage, der mig bekendt er transferfri til sommer.

Derudover kunne vi godt bruge Frode Johnsen fra Odd, der også har udløb. En super erfaren targetmand med mål i støvlerne, ja tak!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 27. jan 2015, 21:04

Brent skrev:Ser gerne vi henter wæhler tilbage, der mig bekendt er transferfri til sommer.

Derudover kunne vi godt bruge Frode Johnsen fra Odd, der også har udløb. En super erfaren targetmand med mål i støvlerne, ja tak!

Ja, for satan.... Fremtiden er gamle spillere!!
Ska' vi hak'?

Låst