Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 16. sep 2014, 14:19

Songani er uden tvivl en spændende spiller, men er han en type, som vi har brug for? Udfylder Dalsgaard ikke den rolle som hurtigløber mod baglinien? En makkerskab mellem de to kan jeg heller ikke umiddelbart se.

Det vi i min optik har mest brug for er, at Helenius og Enevoldsen viser noget af tidligere tiders niveau. Enevoldsen skulle have tilføjet noget kreativitet. Det mangler vi i høj grad efter Kusks skifte. Hvis ikke det kan komme fra Helenius, Enevoldsen eller Jönsson kan det blive relevant med en kreativ midtbanespiller. En 10-er type, der fra kanten skaber overtal og farlige situationer.

Jeg håber allermest at opgaven løses af de nuværende spillere. Den kan også løses af Bruhn, Børsting eller Thrane. Det ville absolut ikke gøre noget.

I det kommende transfervindue kan man også overveje, om der skal hentes endnu en angriber ind. Det afhænger i høj grad i hvilken tilstand Jönsson er i. Tror vi på, at han er i topform til foråret, skal han spille så meget som muligt. Er han ikke klar savner Helenius og AK konkurrence, da Spalvis formentlig er ude hele sæsonen og Ahlmann stadig har behov for tilvænning. Dette "problem" håber jeg også AaB løser med de nuværende spillere.

Derfor er mit transferønske at vores spillere, der i øjebliket ikke er i topform eller endnu er rigtig unge, slår til.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af birk » 16. sep 2014, 17:42

Helenius kommer ikke op på det niveau foreløbig , han har ikke viljen til det.
Helt håbløst, som han har præsteret .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2014, 18:11

birk skrev:Helenius kommer ikke op på det niveau foreløbig , han har ikke viljen til det.
Helt håbløst, som han har præsteret .
Problemet er vel nærmere at han pt ikke har den store chance for at blive sat af. Jeg vil gerne se Helenius på bænken i en kamp eller 2, sidst han var her gjorde det underværker for hans spil da han pludselig kunne se han var nødt til at kæmpe lidt mere for det. Problemet ligger bare lidt i vi ikke rigtigt har andre angribere sålænge Jönsson og Spalvis er ude.
Det ser dog ud til Helenius starter ude mod Bukarest, og det kan da være han indser han er nødt til at give den ekstra skalle for at spille de "sjove" kampe for os. Jeg tænker ikke Helenius er skiftet hjem for at spille mod Slagelse eller Haderslev, men gerne vil hjem og spille kamp i europa osv.

Jeg tror stadig på Helenius kan blive en succes, men hans attitude trænger til en forandring. Vi ved jo alle han godt kan noget med en bold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 16. sep 2014, 18:18

Kasper skrev:AK og Helenius skal nok finde hinanden, jeg tror på +10 mål fra begge i sæsonen.
Jeg tror også de scorer mindst 10 mål hver, uanset om de finder hinanden. Jeg tror desværre det er en konsekvens af den øgede konkurrence. Helenius har ikke ramt det rigtigt høje niveau og AKJ spiller mest sin egen chance. Jeg synes det er vild ærgeligt for de kunne supplere hinanden så godt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 17. sep 2014, 08:43

Provst i Brovst skrev:
Kasper skrev:AK og Helenius skal nok finde hinanden, jeg tror på +10 mål fra begge i sæsonen.
Jeg tror også de scorer mindst 10 mål hver, uanset om de finder hinanden. Jeg tror desværre det er en konsekvens af den øgede konkurrence. Helenius har ikke ramt det rigtigt høje niveau og AKJ spiller mest sin egen chance. Jeg synes det er vild ærgeligt for de kunne supplere hinanden så godt.
Hvad havde vi regnet med? De har hver især lavet 3 mål i 7 Superligakampe. Det er altså et rigtig stærkt snit. AK har været en af ligaens allerbedste spillere og Helenius har fokus på det vigtigste - at få lagt nogle bolde i mål. Så skal resten nok komme.

Jeg synes allerede nu, vi har Superligaens bedste angreb selvom vores midtbane har været ét stort rod. Ingen grund til at rette skytset mod de to oppe foran.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jensemand57 » 17. sep 2014, 10:59

jonas386 skrev:
birk skrev:Helenius kommer ikke op på det niveau foreløbig , han har ikke viljen til det.
Helt håbløst, som han har præsteret .
Problemet er vel nærmere at han pt ikke har den store chance for at blive sat af. Jeg vil gerne se Helenius på bænken i en kamp eller 2, sidst han var her gjorde det underværker for hans spil da han pludselig kunne se han var nødt til at kæmpe lidt mere for det. Problemet ligger bare lidt i vi ikke rigtigt har andre angribere sålænge Jönsson og Spalvis er ude.
Det ser dog ud til Helenius starter ude mod Bukarest, og det kan da være han indser han er nødt til at give den ekstra skalle for at spille de "sjove" kampe for os. Jeg tænker ikke Helenius er skiftet hjem for at spille mod Slagelse eller Haderslev, men gerne vil hjem og spille kamp i europa osv.

Jeg tror stadig på Helenius kan blive en succes, men hans attitude trænger til en forandring. Vi ved jo alle han godt kan noget med en bold.
Jeg syntes faktisk, at vi i lørdags så en forbedret attitude hos Helenius. Alt lykkedes ikke, men der var forbedringer.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. sep 2014, 16:14

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kasper skrev:AK og Helenius skal nok finde hinanden, jeg tror på +10 mål fra begge i sæsonen.
Jeg tror også de scorer mindst 10 mål hver, uanset om de finder hinanden. Jeg tror desværre det er en konsekvens af den øgede konkurrence. Helenius har ikke ramt det rigtigt høje niveau og AKJ spiller mest sin egen chance. Jeg synes det er vild ærgeligt for de kunne supplere hinanden så godt.
Hvad havde vi regnet med? De har hver især lavet 3 mål i 7 Superligakampe. Det er altså et rigtig stærkt snit. AK har været en af ligaens allerbedste spillere og Helenius har fokus på det vigtigste - at få lagt nogle bolde i mål. Så skal resten nok komme.

Jeg synes allerede nu, vi har Superligaens bedste angreb selvom vores midtbane har været ét stort rod. Ingen grund til at rette skytset mod de to oppe foran.
De mål der mangler er dem midtbanen leverede sidste år. Ingen tvivl. 3 mål på 7 kampe er uhyre flot, desværre er to af Heleniuses mål lavet på straffe. Det er ikke fordi de ikke tæller men de er jo ikke lavet i åbent spil eller på frispark. Jeg synes samspillet mellem de to halter af førnævnte grunde. Jeg havde troet at Helenius og Enevoldsen var i bedre stand.

Pointhøsten, som ikke er så slem endda, kunne have været bedre men det har svipsere i forsvaret og midtbanens manglende mål det største ansvar for.

Jeg synes det er super ærgerligt hvis ikke vi får set Helenius og Jönsson i topform samtidig, for det vil være legendarisk.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 17. sep 2014, 18:02

birk skrev:Helenius kommer ikke op på det niveau foreløbig , han har ikke viljen til det.
Helt håbløst, som han har præsteret .
Hva er det for en attitude, hvor ved du fra at Helenius ikke har viljen. Og stop med at skrive at det er fordi han er dårlig. Vilje har intet med det at gøre.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af birk » 17. sep 2014, 18:39

Synes du han viser en helvedes god vilje ?
Han viser ikke vilje i kampene, og ja han er pisse dårlig pt-
Du synes at han er god , fair nok
lige en ting, du bestemmer ikke hvad jeg lige skriver :cool:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2014, 19:08

jensemand57 skrev:
jonas386 skrev:
birk skrev:Helenius kommer ikke op på det niveau foreløbig , han har ikke viljen til det.
Helt håbløst, som han har præsteret .
Problemet er vel nærmere at han pt ikke har den store chance for at blive sat af. Jeg vil gerne se Helenius på bænken i en kamp eller 2, sidst han var her gjorde det underværker for hans spil da han pludselig kunne se han var nødt til at kæmpe lidt mere for det. Problemet ligger bare lidt i vi ikke rigtigt har andre angribere sålænge Jönsson og Spalvis er ude.
Det ser dog ud til Helenius starter ude mod Bukarest, og det kan da være han indser han er nødt til at give den ekstra skalle for at spille de "sjove" kampe for os. Jeg tænker ikke Helenius er skiftet hjem for at spille mod Slagelse eller Haderslev, men gerne vil hjem og spille kamp i europa osv.

Jeg tror stadig på Helenius kan blive en succes, men hans attitude trænger til en forandring. Vi ved jo alle han godt kan noget med en bold.
Jeg syntes faktisk, at vi i lørdags så en forbedret attitude hos Helenius. Alt lykkedes ikke, men der var forbedringer.
Det kan da sagtens være du har ret. Mit fokus var mere på bl.a. Andreas Bruhn som jeg syntes leverede en stærk præstation med flere gode løb og afleveringer.
Det jeg så fra Helenius var for det meste dårlig boldomgang, skidte afleveringer og han tabte bolden 2 gange der stoppede lovende angreb og gav FCK en kontra. Bl.a. ved Amarteys chance som Nikolaj fik reddet flot.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 18. sep 2014, 09:04

Provst i Brovst skrev:De mål der mangler er dem midtbanen leverede sidste år. Ingen tvivl. 3 mål på 7 kampe er uhyre flot, desværre er to af Heleniuses mål lavet på straffe. Det er ikke fordi de ikke tæller men de er jo ikke lavet i åbent spil eller på frispark. Jeg synes samspillet mellem de to halter af førnævnte grunde. Jeg havde troet at Helenius og Enevoldsen var i bedre stand.
Mmmh - den gode gamle diskussion om reelle og ikke-reelle mål. Lad mig prøve at vende den om:

Er et straffesparksmål lettere at lave end de mål, Diego Costa scorede for Chelsea i weekenden? Dem er der vel ingen, der vil tage fra Diego Costa?

Det er altså ikke alle og enhver, der bare lige går op og klapper sådan to straffespark ind mod FCK og FCM. Giv nu Nicklas, den kredit, han fortjener. Det er tydeligt, at han har fået til opgave at spare på de defensive løb og i stedet være en mere station angriber, der får flere bolde med ryggen mod mål. Den opgave har han løst rigtig fint indtil nu og tilmed har han holdt et rigtig flot scoringssnit, selvom han er på en hård opgave rent mentalt med to spædbørn derhjemme og et helt års nedtur og udelukkelse i bagagen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. sep 2014, 10:49

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev:De mål der mangler er dem midtbanen leverede sidste år. Ingen tvivl. 3 mål på 7 kampe er uhyre flot, desværre er to af Heleniuses mål lavet på straffe. Det er ikke fordi de ikke tæller men de er jo ikke lavet i åbent spil eller på frispark. Jeg synes samspillet mellem de to halter af førnævnte grunde. Jeg havde troet at Helenius og Enevoldsen var i bedre stand.
Mmmh - den gode gamle diskussion om reelle og ikke-reelle mål. Lad mig prøve at vende den om:

Er et straffesparksmål lettere at lave end de mål, Diego Costa scorede for Chelsea i weekenden? Dem er der vel ingen, der vil tage fra Diego Costa?

Det er altså ikke alle og enhver, der bare lige går op og klapper sådan to straffespark ind mod FCK og FCM. Giv nu Nicklas, den kredit, han fortjener. Det er tydeligt, at han har fået til opgave at spare på de defensive løb og i stedet være en mere station angriber, der får flere bolde med ryggen mod mål. Den opgave har han løst rigtig fint indtil nu og tilmed har han holdt et rigtig flot scoringssnit, selvom han er på en hård opgave rent mentalt med to spædbørn derhjemme og et helt års nedtur og udelukkelse i bagagen.
Det er helt absurd at diskutere om det er lettere at score på straffe end i åbent spil.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Rams » 18. sep 2014, 11:34

Korrekt Provst.

Et mål er et mål - og billige point er ligeså meget værd som dyre point. Alle andre påstande er "Hjulmand-fantasier".

Vi kunne kun få et dyk efter sidste sæsons præstation. Nu skal vi bare have sat prop i forsvaret, få spillet vores nye "gamle" profiler i form og så ellers skrabe point nok sammen i denne halvsæson til, at vi kan spiller med om top-3 i superligaen til foråret. Selvfølgelig er det flot at blive Herbstmeister, men bortset fra TV-pengene er det en ligegyldig mellemregning. Jeg tror - og håber - at vi ser forbedringer efter efterårsferien, og med lidt held er det forhåbentlig nok til, at vi kan klemme os videre i Europa på en andenplads.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. sep 2014, 11:41

Sikke noget nonsens Helenius kommer med!

"- Jeg er stadig ikke helt oppe i gear" og "- Det er altid godt at score, men selvfølgelig vil man gerne score på andet end straffe også"

Man skulle tro det er ureelle mål og ikke tællende point han snakker om. Kan han ikke læse tabellen, de er der jo, både point og mål! Hvad kan det være han mener?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 18. sep 2014, 12:28

Provst i Brovst skrev: Det er helt absurd at diskutere om det er lettere at score på straffe end i åbent spil.
Hvorfor? Det ville klæde dig at droppe den hånlige attitude og prøve at argumentere.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2014, 14:11

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev: Det er helt absurd at diskutere om det er lettere at score på straffe end i åbent spil.
Hvorfor? Det ville klæde dig at droppe den hånlige attitude og prøve at argumentere.
Tillad mig at blande mig. Det "lette" mål Diego Costa scorer (som jeg ike har set) er et rigtigt mål fordi han selv har bragt sig i en position der gør at han er der til at score det.
Et straffesparksmål tæller akkurat ligeså meget. Men spilleren der scorer har ikke nødvendigvis sat en eneste fod rigtig i hele kampen før han sparker bolden i mål. Et straffespark er et reelt mål men det tæller bare (uanset man vil det eller ej) ikke 100% det samme som et "almindeligt mål" i bedømmelsen af en angriber. Dermed ikke være sagt at han ikke skal have kredit for at kunne sparke den i kassen, selvfølgelig skal han da det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Rams » 18. sep 2014, 14:21

I min verden skal en angriber måles på evnen til at omsætte chancer til mål, og et straffespark er en chance på lige fod med hvilken som helst anden chance.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2014, 14:56

Rams skrev:I min verden skal en angriber måles på evnen til at omsætte chancer til mål, og et straffespark er en chance på lige fod med hvilken som helst anden chance.
I princippet er jeg naturligvis fuldstændig enig. Men lad os nu sige at der når sæsonen er slut er to spillere som deler topscorerprisen. De har begge scoret 28 mål. Den ene har dog scoret alle sine mål på straffespark. Selvfølgelig skal de begge have prisen. Men hvem er den "reelle" (farligt ord at bruge herinde, jeg ved det godt) topscorer? Altså hvem har været den bedste angriber? Jeg ved godt at det er meget sat på spidsen :) Men er der, når alt kommer til alt, ikke noget om snakken når man siger at et mål på straffe ikke er helt ligeså "rigtigt" som et ordinært mål?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. sep 2014, 15:12

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev: Det er helt absurd at diskutere om det er lettere at score på straffe end i åbent spil.
Hvorfor? Det ville klæde dig at droppe den hånlige attitude og prøve at argumentere.
Siger du som begyndte at skive om ikke reelle mål.

Men hvis du virkelig skal have at vide på skrift hvorfor et straffespark er lettere at score på, så er det fordi straffesparket skal tages fra straffesparksmærket. Den forsvarende målmand skal forblive på mållinjen mellem målstængerne med front mod sparkeren, indtil sparket er taget. Øvrige spillere skal befinde sig på banen uden for straffesparksfeltet, bag straffesparksmærket og mindst 9,15 m fra straffesparksmærket.

Her kan du se en situation med et straffespark, bemærk spilleren uhindret får lov til at afslutte af andre markspillere samt målmandensplacering på mållinjen, samt straffesparksmærkets placering lige ud foran målet.
Billede

Så derfor er det lettere at score på straffespark. Spilleren får lov til at skyde på mål, lige foran målet, uden andre spillere må forsøge at forhindre ham i at score, før han har rørt bolden.

Statistisk set scores der på 85%af straffespark der rammer målet. Straffespark tilkendes desuden af en dommer, derfor er det ikke en chance som alle andre. Hvem der får lov til at sparke straffesparket afgøres af det hold straffesparket tilkendes. Spilleren der udfører straffesparket behøver slet ikke at have været involveret i situationen, det kunne være målmanden der sparker straffesparket.

Sådan forløber en normal spilsituation ikke, men det er du klar over, ligesom du også er klar over hvordan et straffespark udføres. Deraf det absurde!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 18. sep 2014, 15:39

Køllen I Møllen skrev:Et straffespark er et reelt mål men det tæller bare (uanset man vil det eller ej) ikke 100% det samme som et "almindeligt mål" i bedømmelsen af en angriber.
Sådan er det bare - uanset hvad jeg har af holdninger og argumenter? Arh, come on.

Pointen er i hvert fald, at jeg synes det er rigtig flot at Nicklas så hurtigt har fundet ind på holdet i en helt ny taktisk rolle og samtidig har fået lavet 3 mål i 7 kampe.

Låst