Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hinrup85 » 29. sep 2014, 08:02

Hvis det skulle vise sig at være korrekt, at vi er ude efter stryger, så vil jeg ikke være så negativ.

Som jeg husker ham var han altid en spiller der kunne kreere noget på egen hånd, havde et stort gå-på mod og han dækkede mange pladser. En teknisk stærk og hurtig spiller.

Men om han vil hjem efter kun kort tid i udlandet har jeg meget svært ved at forestille mig.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kenneth K » 29. sep 2014, 13:14

Vedrørende Jens Stryger:

Forstår stadig ikke, hvad vi skal med alle de spillere. Jovist, vores offensiv kører ikke ligefrem som smurt pt., men jeg synes da hverken Gilli, Thrane eller i særdeleshed Børsting har spillet sig selv op på tribunen for evigt. Og vi ved, hvad Thomsen og Enevoldsen står for, når de rammer niveau igen.

Op i røven med, om vi så må ende med at tage til takke med en midterplacering i den her sæson. Der kan bygges et rigtig spændende hold op om dem vi allerede har i folden.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 29. sep 2014, 13:25

Stryger er jeg ret positivt stemt overfor. En relativ ung spiller der stadig kan udvikle sig.
Kan dog heller ikke forstå hvorfor han allerede ville skifte. Den østrigske liga er vel marginalt bedre end den danske, Østrig er et skønt land og Wien er en fed by. Tvivler på, at det kan være voldsomt svært at tilpasse sig og presset er vel større men nok ikke meget større end i eksempelvis FCK.
Det må være en and.

PS: I FM 2013 er Stryger en virkeligt nice signing! :thumbsup:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kasper » 29. sep 2014, 13:50

Kenneth K skrev:Vedrørende Jens Stryger:

Forstår stadig ikke, hvad vi skal med alle de spillere. Jovist, vores offensiv kører ikke ligefrem som smurt pt., men jeg synes da hverken Gilli, Thrane eller i særdeleshed Børsting har spillet sig selv op på tribunen for evigt. Og vi ved, hvad Thomsen og Enevoldsen står for, når de rammer niveau igen.

Op i røven med, om vi så må ende med at tage til takke med en midterplacering i den her sæson. Der kan bygges et rigtig spændende hold op om dem vi allerede har i folden.
Fuldstændig enig, truppen fejler ikke noget. Der skal bygges!

Jeg tror der er tale om en and grundet kontraktlængden, men han vil sikkert være en fin erstatning i tilfælde af et Thomsen salg. Håber bare at nogle af de unge tager de sidste step ind på holdet, 100 gange smukkere end en tidligere gul.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 1. okt 2014, 20:59

frederikshavneren skrev:I Sverige har det 19 årige stortalent Simon Gustafson kontraktudløb til vinter. Han er venstre fodet og er en teknisk stærk spiller. Han kan spille bag en enlig angriber, på den offensive midtbane eller på højrekanten. Han kan sagtens spille på den problematiske højre kant, han har mange af de samme kvaliteter som Kusk. Alternativt kan han danne angrebs duo med Helenius/AK/RJ. Centralt er han langt bedre end Risgård.

Større klubber rører på sig, men han har udtalt at det måske vil være fornuftigt f.eks. ikke at tage til Italien. Hvis nu Martin Ericsson taler godt om AaB vil det være et scoop hvis Gaarde kan hente Simon Gustafson.

Ved godt at jeg har nævnt ham et par gange før, men der er tale om en ung spiller med et stort potentiale.
Jeg kender ikke Gustafson, men jeg er enig i, at vi bør kigge på den centrale midtbane. Ikke at Würtz og Risgaard skal sættes af, men jeg synes, at næste vindue vil være et godt tidspunkt til at forstærke sig på denne position. I øjeblikket er konkurrencen om de to centrale pladser nærmest lig nul. Augu er tydeligvis back-up og det vil overraske mig meget, hvis hans niveau-kurve vender. Desuden har han kontraktudløb til sommer. Ellers udgør Patrick og Wichmann vel de øvrige alternativer i den nuværende trup. De har begge i enkelte kampe vist gode takter centralt på midtbanen, men er primært blevet foretrukket på andre positioner. Wichmann har i øvrigt også udløb til sommer og der er givetvis et spørgsmålstegn ud for hans forlængelse. Til småskader og karantæner har vi således okay muligheder med den nuværende trup, men ingen presser for alvor Würtz og Risgaard. En yngre, decideret central midt med potentiale til at tage over står derfor højt på min ønskeseddel.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 2. okt 2014, 09:20

Jeg er overbevist om at Patrick Kristensen er den helt rigtige arving til Würtz-tronen. Han har potentiale til at blive en lige så god bolderobrer og rent teknisk er han allerede mindst lige så god. Patrick er desuden hurtigere og bedre med venstrebenet.

Frederik Børsting og Nicolaj Thomsen er også oplagte emner til den centrale midtbane - især hvis vi en dag spiller med flere end to derinde. Det bliver noget småt med Thomsen/Patrick, men omvendt ville det være en ekstremt hurtig og løbestærk central midtbane med masser af kreativitet og tempo i pasningsspillet.

Derfor skal fremtidige indkøb til den centrale midtbane først og fremmest være høje og duelstærke. Det er en spillerprofil vi ikke umiddelbart kan udfylde fra egne rækker, men som er helt essentiel i en trup. Det er sikkert også i det lys man skal se prøvetræningen til Simon Okosun i sommers, selvom han selvfølgelig ikke er god nok.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 20. okt 2014, 16:54

Haps

http://mobil.bold.dk/#/nyt/bechmann-for ... enderjyske" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Califfen » 20. okt 2014, 17:00

Brent skrev:Haps

http://mobil.bold.dk/#/nyt/bechmann-for ... enderjyske" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver et nej tak herfra. Manden er for gammel

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 20. okt 2014, 22:41

Califfen skrev:
Brent skrev:Haps

http://mobil.bold.dk/#/nyt/bechmann-for ... enderjyske" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver et nej tak herfra. Manden er for gammel
Lundberg var 34 da han scorede 17 mål i 33 kampe
Steffen Højer var 32 da han blev superliga topscorer for OB
Heine Fernandez var 35 da han havde stor succes i FCK i 2001-2002

Der er intet i vejen med en kort kontrakt med en erfaren målræv
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 21. okt 2014, 09:12

Califfen skrev:
Brent skrev:Haps

http://mobil.bold.dk/#/nyt/bechmann-for ... enderjyske" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver et nej tak herfra. Manden er for gammel
Problemet er vel mere at vi står og mangler en angriber nu og hér (læs vintervinduet). Og han er først aktuel på en fri transfer til sommer.
Såfremt han kunne gafles frit til jul var det satme bare denne vej.
Bienvenu Bassogog!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 21. okt 2014, 09:50

Nej nej nej. Vi skal have angribere der er
a) halvskadede eller
b) bænkede i nuværende klub og ude af form eller
c) fra en lavere dansk række eller
d) alle 3 ovenstående

Slår de til er vi med i topstriden i SL og slår de ikke til er vi med i bundstriden = spænding hvert år :P
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. okt 2014, 10:41

Når de er i form, er vi med i topstriden i SL, og når de er ude er form, ender vi i midten af ligaen = guld hvert andet år :P
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. okt 2014, 17:55

Oh, og btw.

http://www.bold.dk/nyt/ledig-loevenkran ... -afklaring" onclick="window.open(this.href);return false;

Løvenkrands til Ålleren. Højre kant mangler noget venstreben. Når han og Ris søger ind i feltet sammen, så er intet luftrum sikkert.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kristian » 22. okt 2014, 18:03

Oldager skrev:Oh, og btw.

http://www.bold.dk/nyt/ledig-loevenkran ... -afklaring" onclick="window.open(this.href);return false;

Løvenkrands til Ålleren. Højre kant mangler noget venstreben. Når han og Ris søger ind i feltet sammen, så er intet luftrum sikkert.
Seriøst, hent ham for resten af sæsonen:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 22. okt 2014, 21:59

Giv ham en halvårig aftale

http://www.bold.dk/nyt/ledig-loevenkran ... -afklaring" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 23. okt 2014, 11:39

Brent skrev:Giv ham en halvårig aftale

http://www.bold.dk/nyt/ledig-loevenkran ... -afklaring" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ville da være rigtig spændende - men, mon ikke han er rasende dyr at have til at rende rundt?
I så fald takker jeg nej.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2014, 11:43

Brent skrev:Giv ham en halvårig aftale

http://www.bold.dk/nyt/ledig-loevenkran ... -afklaring" onclick="window.open(this.href);return false;
Gammel, spiller, ude af kamptræning, uden fremtidsudsigter? Køb for saddan.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 23. okt 2014, 13:26

En stærk højre kant ville virkelig gavne vores hold lige nu. Men en gammel spiller som er ude af form er ikke løsningen. Vi har nok spillere som på papiret er gode, men ikke leverer (Ene, Helenius, KEP, Risgård og Jönsson der slet ikke kan spille pt.).

Skal AaB virkelig være genoptræningsprojekt for Løvenkrands? Så ser jeg faktisk hellere, at vi prøver at udvikle Bruhn og Børsting selvom jeg stadig er lidt skeptisk omkring hvor store talenter de er. Skal vi gøre noget andet skulle det være med en stærk spiller som kan levere nu og her.

Skulle Løvenkrands derimod være et alternativ til angrebet er jeg mere åben. Helenius skal selvfølgelig i gang og det må være hovedmålet og tror også på AK kommer igen. Men vi har ingen alternativer udover Victor Ahlmann så vi kunne absolut godt bruge noget bredde indtil Jönsson og Spalvis er tilbage.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2014, 14:51

Pt. mener jeg ikke vi skal snakke pladser. Holdet burde være godt nok, og vi har vel ikke en plads, hvor man tænker der mangler vi kvalitet uanset om det er 1. - 2. eller 3. prioriteten, som spiller.

Målmand: Tjek

Venstreback: Tjek, Gorter gør det godt og reserven er klar, ligesom førstevalget er klar efter sæsonen.
Højreback: Tjek, to gode spillere på pladsen.
Midterforsvaret: Tjek, men stedet deler vandene og når målene kommer, så skydes der på midterforsvaret berettiget/uberettiget. Erstatningsnavne mangler dog fra de hårdeste kritikere - min påstand er, at hvis vi skal hæve niveauet, så snakker vi Andreas Bjelland-niveau altså regelmæssig landshold.

Central defensiv: Tjek, to garvede spillere til pladsen.
Central offensiv: Tjek, Risgård mangler sidste sæsons mål pt. men mange spændende navne til pladsen.
Venstre kant: Tjek, Thomsen står på salgsrampen.
Højre kant: Tjek, tre talenter(Thrane, Børsting, Bruhn) har pladsen. Eneste problem er, at ingen af dem har sat sig på pladsen 15 kampe efter Kusk.

Angreb. Tjek, to gode angribere(AK og NH), to skadede(LS og RJ), hvoraf en er på vej tilbage, et talent(VA) og SF.

Det er svært at optimere truppen her og nu. Men noget fungerer ikke, men det er for tidligt at konkludere, at det er en bestemt spiller eller plads.

Men stadigvæk vil Bjelland være en klar forstærkning af holdet eller en Rade Prica, men at hente en højrekant vil være at underkende det ungdomsarbejde AaB har gjort de sidste år. Midterforsvaret vil der godt kunne hentes til selvom to talenter står klar, da Thelander muligvis handles og KEP muligvis ikke er solid ankermand mere.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 24. okt 2014, 16:43

Vi skal have skiftet hele midterforsvaret og især KEP. De og især KEP er helt uduelige.

På midtbanen skal Enevoldsen ikke vise sig i Aalborg mere og hvis han gør det skal han stilles i gabestokken midt på Nytorv. De unge talenter er allesammen en folk slapsvanse som aldrig kommer til at slå til.

Angrebet er - hvis det er AK47 og Helenius - helt udueligt. Vi håber alle at Jönsson kommer tilbage indenfor de næste par sæsoner og så skal han udråbes til halvgud og have en central plads på både Olympen og Aalborg stadion.

Gaarde skal sendes i arbejdslejr i Sibirien med det samme !!!

;)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Låst