Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 9. jun 2015, 10:55

Er jeg den eneste der er lidt irriteret over at Gorter gled ud så hurtigtig og uden der tilsyneladende blev arbejdet på at han kunne blive? (det ved jeg jo ikke - bare fornemmelsen).

Jeg kunne godt se Gorter som en stærk mand til midtbanen fremover - både kant og centralt. det vi så fra ham var ganske enkelt fremragende.
Bienvenu Bassogog!

seamann

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af seamann » 9. jun 2015, 11:00

astonvilla skrev:Er jeg den eneste der er lidt irriteret over at Gorter gled ud så hurtigtig og uden der tilsyneladende blev arbejdet på at han kunne blive? (det ved jeg jo ikke - bare fornemmelsen).

Jeg kunne godt se Gorter som en stærk mand til midtbanen fremover - både kant og centralt. det vi så fra ham var ganske enkelt fremragende.
To korsbåndsskadede er vel nok.

Jeg var iøvrigt ikke så imponeret - og kan slet ikke se ham på midtbanen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 9. jun 2015, 11:09

Såfremt AK ikke ønsker at forlænge, og han vil med Kent til Odense som rygterne går på.

Kunne Marvin Pourie måske være en god erstatning, såfremt FCK ikke ønsker at bruge ham.
Han er en forholdsvis ung og dygtig spiller, og han kender LS.
Hans største minus, er nok hans lidt skæve personlighed der måske ikke passer ind i truppen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 9. jun 2015, 11:18

troelsh skrev:Såfremt AK ikke ønsker at forlænge, og han vil med Kent til Odense som rygterne går på.

Kunne Marvin Pourie måske være en god erstatning, såfremt FCK ikke ønsker at bruge ham.
Han er en forholdsvis ung og dygtig spiller, og han kender LS.
Hans største minus, er nok hans lidt skæve personlighed der måske ikke passer ind i truppen.
Pourie er en skide god angriber
Hvad angår hans personlighed, så tror jeg at Risgård, Wurtz og Augo, kan rette en hver personlighed, det er heller ikke fordi AK havde de bedste rygter inden han kom til AaB, og Helenius udstråler heller ikke ligefrem den flotteste personlighed på en fodboldbane

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 9. jun 2015, 11:24

Sanchez94 skrev:
troelsh skrev:Såfremt AK ikke ønsker at forlænge, og han vil med Kent til Odense som rygterne går på.

Kunne Marvin Pourie måske være en god erstatning, såfremt FCK ikke ønsker at bruge ham.
Han er en forholdsvis ung og dygtig spiller, og han kender LS.
Hans største minus, er nok hans lidt skæve personlighed der måske ikke passer ind i truppen.
Pourie er en skide god angriber
Hvad angår hans personlighed, så tror jeg at Risgård, Wurtz og Augo, kan rette en hver personlighed, det er heller ikke fordi AK havde de bedste rygter inden han kom til AaB, og Helenius udstråler heller ikke ligefrem den flotteste personlighed på en fodboldbane
Præcis, det kan sgu heller ikke passe at der ikke er plads til lidt skæve personligheder i en trup. Tror heller ikke at en mand som Spalvis er helt mainstream... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 11:36

astonvilla skrev:Er jeg den eneste der er lidt irriteret over at Gorter gled ud så hurtigtig og uden der tilsyneladende blev arbejdet på at han kunne blive? (det ved jeg jo ikke - bare fornemmelsen).

Jeg kunne godt se Gorter som en stærk mand til midtbanen fremover - både kant og centralt. det vi så fra ham var ganske enkelt fremragende.
Jeg er dybt skuffet. Jeg så det same som dig. Han var ikke mindst utrolig professionel i sit spil og sin opførsel på banen. Han spillede jo ikke en eneste dårlig kamp.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 9. jun 2015, 12:23

Men Gorter er jo lige så langt fra kampformen som Jakob Ahlmann?

Sæsonen starter om under seks uger og det duer altså ikke at fylde truppen op med skadede spillere.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 9. jun 2015, 12:47

Yankee skrev:Men Gorter er jo lige så langt fra kampformen som Jakob Ahlmann?

Sæsonen starter om under seks uger og det duer altså ikke at fylde truppen op med skadede spillere.
Alt andet lige, må han da være foran Ahlmann, da han var i 19'mands-truppen til FCN-kampen.

Det ved jeg ikke, det kommer an på hvad man vægter. Det er jo en samlet pakke man skal se på, hvis vi har x-antal kr. til en back og vi enten kan få Gorter der starter på 90% eller Lumb på 100%, så ville jeg personligt vælge Gorter, fordi jeg mener han er bedre end Lumb på 100%. Du ville vælge Lumb, fordi han er i bedre kampform. Sådan kan man være så forskellige.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 10. jun 2015, 09:34

Søgaard skrev:
Yankee skrev:Men Gorter er jo lige så langt fra kampformen som Jakob Ahlmann?

Sæsonen starter om under seks uger og det duer altså ikke at fylde truppen op med skadede spillere.
Alt andet lige, må han da være foran Ahlmann, da han var i 19'mands-truppen til FCN-kampen.

Det ved jeg ikke, det kommer an på hvad man vægter. Det er jo en samlet pakke man skal se på, hvis vi har x-antal kr. til en back og vi enten kan få Gorter der starter på 90% eller Lumb på 100%, så ville jeg personligt vælge Gorter, fordi jeg mener han er bedre end Lumb på 100%. Du ville vælge Lumb, fordi han er i bedre kampform. Sådan kan man være så forskellige.
Alt andet lige er det ret stort sats at have 2 spillere til samme position der begge lige har været igennem en korsbåndsskade, en af de mest alvorlige sportsskader du kan få. Dette sammenlagt med, at Danny Gorter formentlig ikke vil blive en af truppens billigste spillere, mener jeg det er helt rigtigt at vinke farvel til ham, selvom han absolut så interessant ud inden skaden.

Om Lumb er et bedre alternativ skal jeg ikke kloge mig i, da jeg ikke har fulgt med i hans skadesforløb. Som spiller minder han dog en del om Gorter i både forcer og niveau efter min mening.

Jeg kunne personlig godt tænke mig at vi kunne finde en ung talentfuld venstre back, der ikke vil koste alverden og som godt kan leve med muligvis at skulle stå i skyggen af Ahlmann et stykke tid... men jeg ved naturligvis godt, at det ikke er så nemt at finde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 10. jun 2015, 10:09

Hanga skrev:
Søgaard skrev:
Yankee skrev:Men Gorter er jo lige så langt fra kampformen som Jakob Ahlmann?

Sæsonen starter om under seks uger og det duer altså ikke at fylde truppen op med skadede spillere.
Alt andet lige, må han da være foran Ahlmann, da han var i 19'mands-truppen til FCN-kampen.

Det ved jeg ikke, det kommer an på hvad man vægter. Det er jo en samlet pakke man skal se på, hvis vi har x-antal kr. til en back og vi enten kan få Gorter der starter på 90% eller Lumb på 100%, så ville jeg personligt vælge Gorter, fordi jeg mener han er bedre end Lumb på 100%. Du ville vælge Lumb, fordi han er i bedre kampform. Sådan kan man være så forskellige.
Alt andet lige er det ret stort sats at have 2 spillere til samme position der begge lige har været igennem en korsbåndsskade, en af de mest alvorlige sportsskader du kan få. Dette sammenlagt med, at Danny Gorter formentlig ikke vil blive en af truppens billigste spillere, mener jeg det er helt rigtigt at vinke farvel til ham, selvom han absolut så interessant ud inden skaden.

Om Lumb er et bedre alternativ skal jeg ikke kloge mig i, da jeg ikke har fulgt med i hans skadesforløb. Som spiller minder han dog en del om Gorter i både forcer og niveau efter min mening.

Jeg kunne personlig godt tænke mig at vi kunne finde en ung talentfuld venstre back, der ikke vil koste alverden og som godt kan leve med muligvis at skulle stå i skyggen af Ahlmann et stykke tid... men jeg ved naturligvis godt, at det ikke er så nemt at finde.
Altså, nu gik jeg bare med på legen, hvis vi skulle have en etableret venstre back. Som tidligere nævnt, mener jeg ikke vi skal have en ny, slet ikke etableret - for at komme i kampform skal man sjovt nok spille kampe, så jeg mener Ahlmann skal i spil så snart han kan stå på benene, og der ikke er frygt for at de knækker under ham..

Jeg mener allerede vi har en backup i Gilli (og PK og Blåbjerg..), jeg kan ikke se vi skal kunne få et bedre talent på venstre back, som er markant bedre end Gilli, men samtidig villig til at spille 5-10 kampe i efteråret, for så at sidde på bænken frem til minimum næste sommer. Så kan man diskutere, om Gilli skal flyttes frem til fløjen nu, men der har vi så mange unge. Vil man ikke satse på Gilli længere som back, så er jeg dog enig i, at en ung talentfuld venstre back er at foretrække.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Rams » 10. jun 2015, 10:26

Kan se på bold.dk, at der er interesse for FCN's Maxø fra udlandet. Og Høegh fra OB er jo også røget til Basel. Spændende hvorvidt der er tale om en trend, hvor udlandet kigger på unge danske stopper-talenter. Det er jo faktisk en af de positioner, hvor danske talenter historisk og pt. har succes i det udenlandske. Og så er det jo ekstra spændende fordi AaB i mine øjne råder over tre af ligaens mest spændende unge på positionen med Thelander, Kasper P og Blåbjerg. Måske får Gaarde travlt med andet end salg af Thomsen og forhandlinger med Dalsgaard, Ak, Enevoldsen og Helenius.

Hvad siger I ? Har nogen af jer kendskab til udenlandsk interesse for Thelander og Kasper P?
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 10. jun 2015, 10:27

Men er det godt nok at vi går ind til en ny sæson uden en kampklar venstre back i truppen? Har vi virkelig ikke lært noget af sidste sæson?

Det er jo ikke kun på venstre back, vi har problemer. Nicolaj Thomsen skal til U21-EM og vil enten være på ferie eller i gang med en sen opstart når vi rammer Superliga-premieren. Vi er nødt til at have en klar plan for hvordan vi stiller et stærkt og fit hold 18. juli. Alt andet er for uambitiøst efter min mening.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 10. jun 2015, 10:45

Yankee skrev:Men er det godt nok at vi går ind til en ny sæson uden en kampklar venstre back i truppen? Har vi virkelig ikke lært noget af sidste sæson?

Det er jo ikke kun på venstre back, vi har problemer. Nicolaj Thomsen skal til U21-EM og vil enten være på ferie eller i gang med en sen opstart når vi rammer Superliga-premieren. Vi er nødt til at have en klar plan for hvordan vi stiller et stærkt og fit hold 18. juli. Alt andet er for uambitiøst efter min mening.
Nej det er ikke godt nok, de skal til at have fingeren ud på Hornevej. Vi er ikke på spanden længere og så skal der ikke gambles sådan med sæsonstarten. Det er bare ikke godt nok.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 10. jun 2015, 10:56

thomasjn skrev:
Yankee skrev:Men er det godt nok at vi går ind til en ny sæson uden en kampklar venstre back i truppen? Har vi virkelig ikke lært noget af sidste sæson?

Det er jo ikke kun på venstre back, vi har problemer. Nicolaj Thomsen skal til U21-EM og vil enten være på ferie eller i gang med en sen opstart når vi rammer Superliga-premieren. Vi er nødt til at have en klar plan for hvordan vi stiller et stærkt og fit hold 18. juli. Alt andet er for uambitiøst efter min mening.
Nej det er ikke godt nok, de skal til at have fingeren ud på Hornevej. Vi er ikke på spanden længere og så skal der ikke gambles sådan med sæsonstarten. Det er bare ikke godt nok.
Men vi kan da hurtigt ende paa spanden igen, hvis vi partout skal have mere end fire spillere til venstreback pladsen (Blaabjerg, PK, Gilli, Ahlmann ☨). Jovist, hvis man finder noget lavthaengende frugt som et lejemaal a la Gorter der e.g. kan daekke flere pladser, saa skal man i mine oejne slaa til. Men de spillere vi allerede har der kan spille pladsen, er alle i top seks, og Ahlmann i top 3 i superligaen. Det kan vi godt leve med i 2015, og afhaengigt af hvor Ene, Helenius, AK og Thomsen ender, er der i mine oejne andre pladser der har langt hoejere prioritet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 10. jun 2015, 11:07

Nu snakker folk om alle vores alternativer på venstre back - den køber jeg ikke

Blaabjerg: Han spiller ikke godt på venstre back og på denne plads er han et af Superligaens svageste kort. Blåbjerg har en stor fremtid, men det er som midterforsvarer.
PK: Patrick spiller godt på højre back grundet hans offensive kvaliteter, men egner sig ikke i venstre side fordi han er alt for et benet. Patrick kan spille mange pladser, men han kan altså ikke være gardering på dem alle og ser ham hellere som højre back eller på midtbanen.
Gilli: Indtil videre har vi set et godt indhop fra en mand der har været i klubben i et stykke tid. Jeg er ikke tryg ved ham som gardering på en back plads omend han er spændende. Bare se da der skulle spilles voksen-fodbold i Parken - der så vi tydeligt at han ikke er klar endnu.

kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af kronenburg » 10. jun 2015, 11:33

Afhænger selvfølgelig af, om KEP eller Thelander ryger, men ellers synes jeg, at Dehn fra Randers kunne være interessant.

http://www.bold.dk/nyt/rfc-stopper-aabe ... g-udlandet

19 år, god fysik og mange ungdomslandskampe på CV'et. Ved godt, at vi har Blaabjerg og Pedersen, men jeg ser et stort potentiale i Dehn, der er mere fysisk og kompromisløs i sit spil.

Han kan samtidigt også dække backpladserne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 10. jun 2015, 12:15

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 10. jun 2015, 13:35

jonas386 skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 34942&vis=

Kunne Jacob Dehn være et bud?
En Randers-reserve der ikke kan slå den middelmådige tikkende bombe Mads Agesen af - nej tak og stil så højere tak.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 10. jun 2015, 13:52

thomasjn skrev:
jonas386 skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 34942&vis=

Kunne Jacob Dehn være et bud?
En Randers-reserve der ikke kan slå den middelmådige tikkende bombe Mads Agesen af - nej tak og stil så højere tak.
Manden er 19, og har spillet for samtlige ungdomslandshold. Det skulle ikke nødvendigvis være som fast mand nu og her, men som talent.
Han kan iøvrigt også spille højre back.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 10. jun 2015, 15:16

jonas386 skrev:
thomasjn skrev:
jonas386 skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 34942&vis=

Kunne Jacob Dehn være et bud?
En Randers-reserve der ikke kan slå den middelmådige tikkende bombe Mads Agesen af - nej tak og stil så højere tak.
Manden er 19, og har spillet for samtlige ungdomslandshold. Det skulle ikke nødvendigvis være som fast mand nu og her, men som talent.
Han kan iøvrigt også spille højre back.
Jeg kan sagtens følge din tanke.
MEN.. Vores andet hold er det bedste i Danmark.
Ergo skal vi ikke hente talenter eller spillere til de yderste pladser udefra (Med mindre talentet er kæmpe stort selvfølgelig)
Som JEG ser det, skal der købes ind på de øverste hylder. Ellers kan vi lige så godt spare de indkøb!
Der bliver i øvrigt også sagt goddag til 3 nye unge spillere i truppen til næste sæson (Sagt af Gaarde før FCN kampen)
Det vil være helt gak at hente flere back up spillere nu!

Låst