Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jun 2015, 12:08

SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Har du et link til det? Den er gået mine øjne forbi og virker bliver jeg nød til at høre mere om :)
Har ikke selv et link, men han udtalte det i et interview i forbindelse med en kamp, enten før eller efter på tv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jun 2015, 12:16

Buzz Killington skrev:
SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Har du et link til det? Den er gået mine øjne forbi og virker bliver jeg nød til at høre mere om :)
Har ikke selv et link, men han udtalte det i et interview i forbindelse med en kamp, enten før eller efter på tv.
Det er korrekt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af SkumF » 22. jun 2015, 12:33

Buzz Killington skrev:
SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Har du et link til det? Den er gået mine øjne forbi og virker bliver jeg nød til at høre mere om :)
Har ikke selv et link, men han udtalte det i et interview i forbindelse med en kamp, enten før eller efter på tv.
Kan i huske den taktiske grund til at AaB skal ligge så lavt? Selvom det jo selvfølgelig ikke er et mål i sig selv fra Kent.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jun 2015, 13:05

SkumF skrev:
Buzz Killington skrev:
SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Har du et link til det? Den er gået mine øjne forbi og virker bliver jeg nød til at høre mere om :)
Har ikke selv et link, men han udtalte det i et interview i forbindelse med en kamp, enten før eller efter på tv.
Kan i huske den taktiske grund til at AaB skal ligge så lavt? Selvom det jo selvfølgelig ikke er et mål i sig selv fra Kent.
Jeg er ikke sikker på at han kom ind på det, men det er vel for at spille chancerne større.

Jeg synes vi spiller så tydeligt, når det ikke virker er det vildt frustrerende at de ikke afslutter noget mere, men når det virker, er det magisk at bolden bliver spillet ind over stregen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jun 2015, 14:12

SkumF skrev:
Buzz Killington skrev:
SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Har du et link til det? Den er gået mine øjne forbi og virker bliver jeg nød til at høre mere om :)
Har ikke selv et link, men han udtalte det i et interview i forbindelse med en kamp, enten før eller efter på tv.
Kan i huske den taktiske grund til at AaB skal ligge så lavt? Selvom det jo selvfølgelig ikke er et mål i sig selv fra Kent.
Det er ikke bevidst nej, men det er en konsekvens af den valgte strategi. For et hold der formaar at spille den type shortpassing med hoej forsvarskaede som f.eks. AaB og FCN praktiserer i DK, er det vigtigt at man bevarer dominansen og ikke giver modstanderen mulighed for kontra. Derfor afslutter man kun paa helt oplagte chancer. Pa halve chancer soeger man i stedet at spille chancen stoerre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jun 2015, 16:13

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Jeg har ikke registreret, at vi har forstærket vores trup i forhold til den forgangne sæson med en spiller, der har spillet VM. Det er da alle tiders nyhed, selvom de har gået stille med dørene. Hvem er denne nye spiller? Jeg har kun registreret forlængelse af samarbejdet med Blåbjerg og Enevoldsen plus forfremmelse af tre talenter.

Bortset fra det, så kan jeg da ikke være den eneste herinde, som er skuffet over AaB's uambitiøse tilgang til dette vindue (hvilket mit første indlæg på lidt polemisk vis var et forsøg på at give udtryk for). Hvis folk siger andet, tager jeg det til indtægt for, at man nærmest pr. automatisk skal være imod mig, når jeg siger noget, der rammer et ømt punkt.

Bag min skuffelse ligger, at vi i sidste sæson havde et ufatteligt lidt chanceskabende hold med et totalt blodfattigt angreb. Jeg læser nu meldinger i går eller i dag fra Gaarde om, at der ikke er planer om tilgang, før vi eventuelt siger farvel til nogle - i givet fald profiler. Det er sgu da uambitiøst, og det er da naturligt også at kæde det sammen med, at vi har valgt en træner, som er vant til et ambitionsniveau, som hedder "parker bussen og overlev"!
Fodbold skal ses med hjertet!

seamann

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af seamann » 22. jun 2015, 16:20

Eller også er det fornuftigt tænkt at bruge den kommende "mellemsæson" til at spille flere unge ind på holdet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jun 2015, 19:04

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op, hvor er vi kommet aggressivt i gang med det her transfervindue. Vi rykker jo helt vildt i forhold til at få rettet op på det mindst afsluttende hold i sidste sæson. Gad vide, om vores ambitiøse trænervalg har påvirket processen?
Indtil videre er AaB den eneste klub som har signet en spiller der har spillet VM... ambitionsløst! (og vores nye træner har påvirket processen.)

Iøvrigt har ham vores gamle træner gentagne gange udtalt sig om det rent taktiske i forhold til AaB's placering i statistikken for antal afslutninger, og at det er helt bevidst at AaB var blandt de mindst afsluttende. Men det var måske en af de dage hvor det gik for godt til at du gad følge med? Til gengæld havde du med rette kunnet beklage dig over antallet af scorede mål, så havde jeg endda været enig med dig...
Jeg har ikke registreret, at vi har forstærket vores trup i forhold til den forgangne sæson med en spiller, der har spillet VM. Det er da alle tiders nyhed, selvom de har gået stille med dørene. Hvem er denne nye spiller? Jeg har kun registreret forlængelse af samarbejdet med Blåbjerg og Enevoldsen plus forfremmelse af tre talenter.

Bortset fra det, så kan jeg da ikke være den eneste herinde, som er skuffet over AaB's uambitiøse tilgang til dette vindue (hvilket mit første indlæg på lidt polemisk vis var et forsøg på at give udtryk for). Hvis folk siger andet, tager jeg det til indtægt for, at man nærmest pr. automatisk skal være imod mig, når jeg siger noget, der rammer et ømt punkt.

Bag min skuffelse ligger, at vi i sidste sæson havde et ufatteligt lidt chanceskabende hold med et totalt blodfattigt angreb. Jeg læser nu meldinger i går eller i dag fra Gaarde om, at der ikke er planer om tilgang, før vi eventuelt siger farvel til nogle - i givet fald profiler. Det er sgu da uambitiøst, og det er da naturligt også at kæde det sammen med, at vi har valgt en træner, som er vant til et ambitionsniveau, som hedder "parker bussen og overlev"!
Nu var det også lidt for at sætte det på spidsen at jeg nævnte Ene, som vel er en signing uanset hvordan man vender og drejer det... Det er vel ikke så meget forskelligt fra f.eks. Brøndby som signer Pukki (og en 1. div. spiller, de må være uambitiøse derovre).

Søndergaard har iøvrigt udtalt at han ikke kommer til at lave de store revolutioner i den måde AaB spiller på, så du kan muligvis sove lidt mere roligt på det parameter. Hvad angår ambitionerne i dette vindue, så er det vel ganske normalt at man ikke fyrer alle pengene af i samme vindue som en ny træner tiltræder, jeg kan sagtens se det fornuftige i at man sørger for at have muligheder til vinter. Indtil videre ser jeg ingen grund til at være utilfreds med dette vindue... Jeg kunne da godt tænke mig en venstre back, men omvendt ser jeg det ikke som nogen stor katastrofe hvis det ikke sker, og udover den plads vil jeg være ganske godt tilfreds hvis vi holder sammen på resten af truppen, og måske bruger pengene på først og fremmest at kæmpe med næb og kløer på at forlænge med Dalsgaard.

Jeg tror iøvrigt at vi alle kan blive enige om at AaB scorede ALT for få mål i sidste sæson, havde du nævnt det fremfor at tale om antallet af chancer havde diskussionen muligvis taget en anden drejning.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 22. jun 2015, 22:44

http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 23. jun 2015, 09:45

Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
Er det en joke?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Rams » 23. jun 2015, 10:07

Er vi ikke ved at være derhenne, hvor vi ikke kan forvente så meget mere, hvis Gaarde får landet Helenius. Det skulle da lige være en venstreback, for Ahlmann holder nok ikke til samtlige kampe, og Gilli som backup er måske lige tyndt nok.

Det eneste der kan rykke ved det er vel afgang af Thomsen, AK og Dalsgaard:
- Ift. AK kan jeg ikke en gang se behovet for at hente nyt ind, hvis vi lander Helenius. Helenius, Spalvis, Ene, Jönsson, Ahlmann Junior og Pohl kan vel nok skrues sammen til noget potent.
- Hvis Dalsgaard ryger er vi nok lovligt tynde med PK og Gilli som backup, så der vil formentlig skulle hentes ind.
- Hvis Thomsen ryger kunne en kvalitetskant pynte, og der skal vi formentlig se udenlands. Umiddelbart vil jeg dog også kunne leve med at Jönsson og Ene dækkede den på skift. Min gamle favorit Akaki Gogia fra Hallescher FC er i øvrigt blevet hentet til Brentford, så måske jeg skulle søge job som backup for FCM/Brentfords computer scoutingsystem. Jeg mener der er 17 pct. chance for AaB mesterskab, hvis vi henter Helenius på en permanent ;)

I forhold til at hente talenter i 1. division må det vel forventes, at den nye ligastruktur vil medføre højere priser, nu hvor selv DK´s svar på Wolves - Vejle BK - øjner mulighed for oprykning.
In verbis simus faciles

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 23. jun 2015, 11:20

1) Hvis vi vil være I top 3-4 er vi nødt til at hæve baren lidt.
2) Vi skal derfor have direkte kvalitets erstatninger ind for alle vi matte miste (potentielt en eller flere af: Thomsen, Dalsgård, Helenius og AK)
3) Vi skal have en gennembrudsfarlig kant mere.
4) Vi skal have en kvalitets back-up for Ahlmann
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 23. jun 2015, 13:03

Yankee skrev:
Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
Er det en joke?


Nej. Som sagt var han virkelig god i Hvidovre i 1.div. Vi har før hentet spillere fra endnu lavere niveau og gjort til dygtige superligaspillere. Hvis han kan ramme Hvidovre niveauet vil jeg mene han sagtens kunne bruges som en lottokupon.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2015, 13:10

Rams skrev:Er vi ikke ved at være derhenne, hvor vi ikke kan forvente så meget mere, hvis Gaarde får landet Helenius. Det skulle da lige være en venstreback, for Ahlmann holder nok ikke til samtlige kampe, og Gilli som backup er måske lige tyndt nok.
Jeg forventer mere. Sidste år ved samme tid hentede vi Jönsson, Enevoldsen og Helenius. + Thrane. Vi sagde farvel til Kusk, Due, Curth og Toft. Altså lige over.

Efterfølgende har vi sagt farvel til Wichmann og Frederiksen og kun goddag til Blomquist.

Så jeg forventer, at som minimum henter Helenius ind(eller en stamspiller). Derudover forventer jeg, at klubbens gode økonomi gør, at man er lidt proaktiv og måske lukker en handel med god spiller enten en som kan overtage for Dalsgaard, Thomsen, AK eller Augu som alle muligvis kan være fortid til vinter.
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 23. jun 2015, 13:12

    Martino skrev:
    Yankee skrev:
    Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
    Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
    Er det en joke?


    Nej. Som sagt var han virkelig god i Hvidovre i 1.div. Vi har før hentet spillere fra endnu lavere niveau og gjort til dygtige superligaspillere. Hvis han kan ramme Hvidovre niveauet vil jeg mene han sagtens kunne bruges som en lottokupon.
    I mine øjne har Jonas Hebo ikke den fornødne kvalitet. Han ville tilmed skulle bruge tid til at vænne sig til tempoet, da han kommer fra en lavere division.

    Med vores nye økonomiske situation kan vi godt tillade os at hente spillere ind, som fra første dag kan gå i startopstillingen. Vi skal ikke hente spillere, som kan bruges som en lottokupon. Hvis vi skal have nogle kantspillere ind, så skal de kunne være kampafgørende og have bevist det på højt plan i forvejen.

    Herudover forventer jeg, at Thomsen bliver solgt, og han skal selvfølgelig erstattes med en kant af høj kvalitet og en naturlig backup på venstre back, som kan spille på et højt niveau, indtil Ahlmann er klar efter sin skadesperiode.
    Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

    Brugeravatar
    AaB 85 95 99 08
    Landshold
    Landshold
    Indlæg: 892
    Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
    Favoritspiller: Torben Boye
    Geografisk sted: København

    Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

    Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jun 2015, 13:38

    Gamling skrev:1) Hvis vi vil være I top 3-4 er vi nødt til at hæve baren lidt.
    2) Vi skal derfor have direkte kvalitets erstatninger ind for alle vi matte miste (potentielt en eller flere af: Thomsen, Dalsgård, Helenius og AK)
    3) Vi skal have en gennembrudsfarlig kant mere.
    4) Vi skal have en kvalitets back-up for Ahlmann
    Enig, det er en falliterklæring, hvis vi ikke laver mere i det her vindue. Der er ikke råd til endnu en mellemsæson. Det er Lars Søndergaards lod, at der skal leveres resultater (europæisk fodbold) i næste sæson. Man kan bare ærgre sig over, at Kents afløser ikke, som vi var flere, der pegede på i vinters, blev hentet ind, straks han blev fyret. Det er dels sandsynligt, at det ville have udløst mindre langgaber-fodbold i foråret, dels er det i hvert fald sikkert, at den nye træner ville have haft bedre grundlag for at påvirke sommervinduet fornuftigt. Nu ligger det største ansvar for at vi får forstærket os rigtig denne sommer hos Gaarde. Og der ER behov for forstærkning, hvis ikke det skal blive til (højst) endnu en mellemsæson.
    Fodbold skal ses med hjertet!

    Brugeravatar
    Yankee
    Allstar
    Allstar
    Indlæg: 7151
    Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

    Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

    Indlæg af Yankee » 23. jun 2015, 14:11

    Martino skrev:
    Yankee skrev:
    Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
    Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
    Er det en joke?


    Nej. Som sagt var han virkelig god i Hvidovre i 1.div. Vi har før hentet spillere fra endnu lavere niveau og gjort til dygtige superligaspillere. Hvis han kan ramme Hvidovre niveauet vil jeg mene han sagtens kunne bruges som en lottokupon.
    Du er godt klar over at han dårligt nok var bænkevarmer i Vejle, ikke? Han egner sig slet ikke til fuldtidsfodbold og han skal være lykkelig hvis han kan lande en kontrakt i Helsingør eller Roskilde.

    ebbejeppe
    2. div
    2. div
    Indlæg: 120
    Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

    Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

    Indlæg af ebbejeppe » 23. jun 2015, 14:18

    En lille transfer-optakt fra Gaarde. Ikke så meget nyt, mest iøjenfaldende er måske at Gaarde taler forventningerne til vinduet ned ved at tale om det begrænsede økonomiske råderum. Mit bedste bud er, at Helenius bliver landet plus en enkelt kanin/lottokupon.

    I øvrigt, første gang at jeg læser om udlandensk interesse for AK. Nogen, der er stødt på dette mere konkret andre steder?

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... et-problem

    Jesper Schmidt
    Halftime
    Halftime
    Indlæg: 5672
    Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
    Geografisk sted: Aalborg

    Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

    Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jun 2015, 15:21

    ebbejeppe skrev:En lille transfer-optakt fra Gaarde. Ikke så meget nyt, mest iøjenfaldende er måske at Gaarde taler forventningerne til vinduet ned ved at tale om det begrænsede økonomiske råderum. Mit bedste bud er, at Helenius bliver landet plus en enkelt kanin/lottokupon.

    I øvrigt, første gang at jeg læser om udlandensk interesse for AK. Nogen, der er stødt på dette mere konkret andre steder?

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... et-problem
    Jeg synes nu der er mange interessante ting i den artikel, blandt andet i forhold til forventningsafstemning, et punkt hvor debatsiden alene viser at AaB kan kommunikere skarpere.

    Og kan vi eventuelt få alle til at læse om hvordan AaB har forsøgt at forlænge med ak og Dalsgaard siden mesterskabet kom i hus,?

    Frygah
    Allstar
    Allstar
    Indlæg: 3025
    Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

    Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

    Indlæg af Frygah » 23. jun 2015, 16:54

    Jesper Schmidt skrev:
    ebbejeppe skrev:En lille transfer-optakt fra Gaarde. Ikke så meget nyt, mest iøjenfaldende er måske at Gaarde taler forventningerne til vinduet ned ved at tale om det begrænsede økonomiske råderum. Mit bedste bud er, at Helenius bliver landet plus en enkelt kanin/lottokupon.

    I øvrigt, første gang at jeg læser om udlandensk interesse for AK. Nogen, der er stødt på dette mere konkret andre steder?

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... et-problem
    Jeg synes nu der er mange interessante ting i den artikel, blandt andet i forhold til forventningsafstemning, et punkt hvor debatsiden alene viser at AaB kan kommunikere skarpere.

    Og kan vi eventuelt få alle til at læse om hvordan AaB har forsøgt at forlænge med ak og Dalsgaard siden mesterskabet kom i hus,?
    Men ret interessant at Gaarde her siger at man allerede sidste sommer gik igang med at prøve at få forlænget med AK og Dalsgård. Altså har man netop forsøgt det, som flere krævede var det man skulle have gjort, og det bare var nemt nok. Det er det så alligevel ikke...

    Jeg er en af dem der har plæderet for tålmodighed, igen og igen. Samt at vi skal tro på egne unge spillere, hvilket jeg til stadighed holder fast i. Men jeg synes stadig jeg savner en overordnet strategi for vores økonomiske og sportslige udvikling, udover at vi ikke har penge til indkøb, det skal være i balance og at vi skal satse på egne ungdomsspillere. Ambitionen må da være, at vi på et tidspunkt også vil kunne købe spillere for en 4-5 millioner, uden det vælter vores økonomi? Altså det er fint vi har Ene og Helenius som vi kan hente gratis i form af købspris, men når nu vores økonomi er så bundsolid som det er, samtidig med vi ikke har nogle penge til indkøb, så vil jeg rigtig gerne se noget lidt mere dybdegående (uden at forretningshemmeligheder afsløres, selvfølgelig) i forhold til hvordan pengene skal bruges fremadrettet.
    Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

    Låst