Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2015, 02:05

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:Sikke stille der er om Lumb efter den forliste AGF-kontakt, det ville ikke være rigtig skidt, hvis det kunne blive en ½-årlig kontrakt med AaB
Der var vel snak om at der var en championship klub inde i billedet...der kan vi næppe være med.
Tjoh, bold.dk har kilder på at han skal til lægetjek i FC Nordsjælland i morgen. Hvis det er rigtigt kunne vi sagtens have været med...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2015, 12:31

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:Sikke stille der er om Lumb efter den forliste AGF-kontakt, det ville ikke være rigtig skidt, hvis det kunne blive en ½-årlig kontrakt med AaB
Der var vel snak om at der var en championship klub inde i billedet...der kan vi næppe være med.
Tjoh, bold.dk har kilder på at han skal til lægetjek i FC Nordsjælland i morgen. Hvis det er rigtigt kunne vi sagtens have været med...
Enig, jeg forholdte mig bare til hvad medierne skrev efter de forliste forhandlinger med AGF. Jeg vil nu hellere se en ung talentfuld back på en længere kontrakt som kan leve med eventuelt at sidde på bænken i en periode indtil Ahlmann skal videre... løber der ikke nogle unge svenske drenge rundt?

Er der iøvrigt nogle af OB gutterne herinde som kender til status på Jacob Barrett? Har han været skadesfri i foråret men bare langt nede i hierakiet, eller er han stadig ikke 100% klar?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 17. jul 2015, 12:37

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:Sikke stille der er om Lumb efter den forliste AGF-kontakt, det ville ikke være rigtig skidt, hvis det kunne blive en ½-årlig kontrakt med AaB
Der var vel snak om at der var en championship klub inde i billedet...der kan vi næppe være med.
Tjoh, bold.dk har kilder på at han skal til lægetjek i FC Nordsjælland i morgen. Hvis det er rigtigt kunne vi sagtens have været med...
Historien med FCN var en and.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 17. jul 2015, 12:45

Det er jo nok desværre urealistisk, men man må vel have lov til at drømme...

...Boilesen er ledig i Ajax. Der er sikkert klubber i større ligaer efter ham, men hvor kunne det være fedt, hvis han havde lyst til at tage en halv sæson i den smukke, stribede trøje! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AMadsen » 17. jul 2015, 12:49

Guld? igen, igen...!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2015, 12:49


Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 17. jul 2015, 12:49

BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. jul 2015, 13:00

le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Lidt sent vi kommer i gang - men interessant. Må indrømme jeg ikke fulgte Slagelse tæt sidste år, så han har ikke ligefrem sprunget i øjnene hos mig. Men hans CV - bortset lige fra Slagelse :oops: - ser jo OK ud. Men hvad er han for en type?

Jeg går ud fra, han også kan dække midterforsvar. I givet fald mangler vi kun en kreativ midt og en angriber.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jacob » 17. jul 2015, 13:02

AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Lidt sent vi kommer i gang - men interessant. Må indrømme jeg ikke fulgte Slagelse tæt sidste år, så han har ikke ligefrem sprunget i øjnene hos mig. Men hans CV - bortset lige fra Slagelse :oops: - ser jo OK ud. Men hvad er han for en type?

Jeg går ud fra, han også kan dække midterforsvar. I givet fald mangler vi kun en kreativ midt og en angriber.
Han skulle kun dække backs (begge sider) - hvilket så ville frigøre Blåbjerg fuld-tid til midterforsvaret.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. jul 2015, 13:06

Jacob skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Lidt sent vi kommer i gang - men interessant. Må indrømme jeg ikke fulgte Slagelse tæt sidste år, så han har ikke ligefrem sprunget i øjnene hos mig. Men hans CV - bortset lige fra Slagelse :oops: - ser jo OK ud. Men hvad er han for en type?

Jeg går ud fra, han også kan dække midterforsvar. I givet fald mangler vi kun en kreativ midt og en angriber.
Han skulle kun dække backs (begge sider) - hvilket så ville frigøre Blåbjerg fuld-tid til midterforsvaret.
Ok, men så skal der jo handles midterforsvarer. Det vil være er uhyggeligt sats kun at have tre mand - herunder to meget unge - til den position.

Gaarde har sgu travlt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jacob » 17. jul 2015, 13:13

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jacob skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Lidt sent vi kommer i gang - men interessant. Må indrømme jeg ikke fulgte Slagelse tæt sidste år, så han har ikke ligefrem sprunget i øjnene hos mig. Men hans CV - bortset lige fra Slagelse :oops: - ser jo OK ud. Men hvad er han for en type?

Jeg går ud fra, han også kan dække midterforsvar. I givet fald mangler vi kun en kreativ midt og en angriber.
Han skulle kun dække backs (begge sider) - hvilket så ville frigøre Blåbjerg fuld-tid til midterforsvaret.
Ok, men så skal der jo handles midterforsvarer. Det vil være er uhyggeligt sats kun at have tre mand - herunder to meget unge - til den position.

Gaarde har sgu travlt.
Enig i at 3 er i underkanten, men ikke enig i at de to (Kasper og Blåberg) er "meget unge" ifht erfaring. De har efterhånden begge spillet en hel del og er i mine øjne klar. Det der bekymrer mig er, at vi ved at KEP trækker nogle karantæne dage, samt at Kasper P har haft nogle skader her i opstarten, og så ser vi sårbare ud. Jeg tror dog ikke at AaB henter flere midterforsvarer ind, men satser på Augu og/eller evt en ungdomsspiller som 4. mand der.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. jul 2015, 13:30

Jacob skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Jacob skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Lidt sent vi kommer i gang - men interessant. Må indrømme jeg ikke fulgte Slagelse tæt sidste år, så han har ikke ligefrem sprunget i øjnene hos mig. Men hans CV - bortset lige fra Slagelse :oops: - ser jo OK ud. Men hvad er han for en type?

Jeg går ud fra, han også kan dække midterforsvar. I givet fald mangler vi kun en kreativ midt og en angriber.
Han skulle kun dække backs (begge sider) - hvilket så ville frigøre Blåbjerg fuld-tid til midterforsvaret.
Ok, men så skal der jo handles midterforsvarer. Det vil være er uhyggeligt sats kun at have tre mand - herunder to meget unge - til den position.

Gaarde har sgu travlt.
Enig i at 3 er i underkanten, men ikke enig i at de to (Kasper og Blåberg) er "meget unge" ifht erfaring. De har efterhånden begge spillet en hel del og er i mine øjne klar. Det der bekymrer mig er, at vi ved at KEP trækker nogle karantæne dage, samt at Kasper P har haft nogle skader her i opstarten, og så ser vi sårbare ud. Jeg tror dog ikke at AaB henter flere midterforsvarer ind, men satser på Augu og/eller evt en ungdomsspiller som 4. mand der.
Det ville være en hån mod aktionærer og fans at gamble så meget.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jul 2015, 13:52

le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Dejligt. Vi har ro på venstrebacken frem til vinter. Kan se på transfermarkt, at han også kan spille højreback, så det tager jeg gerne med.

Så mangler vi kun en midterforsvarer, så er truppen klar til efteråret. Afhængig af Kasper P's skade, så kan det snart blive aktuel. Forstår i øvrigt ikke dem, som accepterer og GENTAGER, at Augo kan spille midterforsvarer. De få gange, hvor jeg har set det, har det ikke været godt og der har slet ikke været (positiv) ro på forsvaret med ham dernede.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 17. jul 2015, 14:21

FlæskeFrank skrev:
le Cid skrev:BUM: http://www.bold.dk/nyt/AaB-henter-finne ... tsjaelland

Så er vi dækket ind på backpladserne. Nice!
Dejligt. Vi har ro på venstrebacken frem til vinter. Kan se på transfermarkt, at han også kan spille højreback, så det tager jeg gerne med.

Så mangler vi kun en midterforsvarer, så er truppen klar til efteråret. Afhængig af Kasper P's skade, så kan det snart blive aktuel. Forstår i øvrigt ikke dem, som accepterer og GENTAGER, at Augo kan spille midterforsvarer. De få gange, hvor jeg har set det, har det ikke været godt og der har slet ikke været (positiv) ro på forsvaret med ham dernede.
Dejligt med en venstreback i truppen, så vi ikke skal spille en halvsæson med pk på den position, for det var bestemt ikke holdbart!
Ifølge wiki, kan Jukka også dække cb, hvilket kunne blive aktuelt i tilfælde af skader/karentæner til to af vores tre centrale forsvarsspillere.

Så lad os få forlænget med dalle, og sendt Thomsen afsted, så vi kan finde hans afløser hurtigst muligt, jeg håber på yann Erik de lanley, der er en pisse dygtig og teknisk stærk kantspiller

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Since » 17. jul 2015, 17:18

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:Sikke stille der er om Lumb efter den forliste AGF-kontakt, det ville ikke være rigtig skidt, hvis det kunne blive en ½-årlig kontrakt med AaB
Der var vel snak om at der var en championship klub inde i billedet...der kan vi næppe være med.
Tjoh, bold.dk har kilder på at han skal til lægetjek i FC Nordsjælland i morgen. Hvis det er rigtigt kunne vi sagtens have været med...
Enig, jeg forholdte mig bare til hvad medierne skrev efter de forliste forhandlinger med AGF. Jeg vil nu hellere se en ung talentfuld back på en længere kontrakt som kan leve med eventuelt at sidde på bænken i en periode indtil Ahlmann skal videre... løber der ikke nogle unge svenske drenge rundt?

Er der iøvrigt nogle af OB gutterne herinde som kender til status på Jacob Barrett? Har han været skadesfri i foråret men bare langt nede i hierakiet, eller er han stadig ikke 100% klar?
Jacob Barrett er skadesfri men et milevidt fra en startplads. Han er pt 3. Valg efter Ari Skulason og Kirkeskov. Han er god offensivt men er for svag defensivt. Ved han havde glædet sig til Kent Nielsen blev træner, men ser ikke ud til at han er god nok.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2015, 17:41

Since skrev: Jacob Barrett er skadesfri men et milevidt fra en startplads. Han er pt 3. Valg efter Ari Skulason og Kirkeskov. Han er god offensivt men er for svag defensivt. Ved han havde glædet sig til Kent Nielsen blev træner, men ser ikke ud til at han er god nok.
Og i så fald er han selvfølgelig heller ikke god nok til AaB. Hvis man står bag tranlampen Mikkel Kirkeskov, så er man ikke god nok til AaB.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2015, 17:44

Og i øvrigt, fandens også, at det blev Malmö der løb med ham her: Nikola Djurdjic: https://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_%C ... %91i%C4%87

Jeg ved godt vi kunne lokke med mindre, men han havde fra dag 1 været blandt Superligaens bedste angribere. Fantastisk teknik, utroligt træfsikker, hovedspil af international klasse og et enormt fighterhjerte. I min optik en af de bedste udenlandske angribere der har spillet i de nordiske ligaer i de seneste 10 år.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2015, 18:14

Lumb skifter til Lyngby. Ret overraskende skifte da Lumb må formodes at koste kassen

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af raekkeettre » 17. jul 2015, 18:32

AllanPedersen skrev:Bevars alt det her med den Nordjyske måde, kan vi skrue lidt ned for selvopfattelsen?
Vi gør ikke så meget anerledes end så mange andre danske klubber.
Vi var tvunget ud i at have unge spillere pga. af økonomien de sidste par år..
Det er ikke en eller anden gammel arv vi har holdt fast i.

Forrige gang vi vandt mesterskabet, var det med en stribe udlændige.. og specielt vores indkøb
da vi kom til champions league, var noget kun eksotiske.
Lad os lige blive enige om det er af økonomiske årsager vi er der hvor vi er.
Det er let at sige det også er det man vil bagefter.

Tilbage til emnet:
Jeg mener vi har en dårlig salgsteknik.
Jeg mener vi venter for længe med de enkelte spillere
Jeg mener ikke vi har en finger på pulsen om de vil blive eller ej før det er sent i forløbet
Jeg mener vi skriver for korte kontrakter
og så mener jeg det er helt hul i hovedet vi venter til de kun har 6 mdr. igen før vi forsøger at forlænge eller sælge.
Jeg mener derudover det er hovedløst altid at vente til 11. time i vinduet før vi forsøger at finde en erstatning, Nogen vil sige: "så kan vi få folk billigere," men hvad hvis vi står og SKAL! have en spiller. så kan vi også risikere at være tvunget ud i et dyre køb. en panik beslutning fordi vi mangler.

De her overstående ting, som jeg synes man ser igen og igen når det kommer til AaB.
Det mener jeg gør vi er dårligere på transfer markedet end de andre klubber.

og det koster os penge, du kan selv gå på transfermarket eller de andre sites, og se os opstillet mod de andre hold.
Vi gør det dårligere end de andre hold... det er såmænd ligemeget hvad vi kommer frem til her.
Så er den del et faktum,.
Med det mener du jo at AaB har 100% kontrol over begivenhederne. Hvis det er rigtig giver jeg dig 100% ret. Hvis der løber en vild god central midtbanespiller rundt som AaB burde kende til og som koster det vi vil give og som gerne vil til AaB på en lang kontrakt, så giver jeg din helt ret...så er det fandme ringe. Og hvis AK og Dalgaard kom ind på Gaardes kontor for 6 måneder siden og havde sagt vi vil gerne forlænge...og Gaarde ikke ville, så er det igen for dårligt. Og jeg giver dig 100% ret i at hvis der var 5 klubber der ville give 5-10 millioner for AK og Dalsgaard for 6 måneder siden og Gaarde så nej, så er det fandme også for ringe....

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af raekkeettre » 17. jul 2015, 18:34

raekkeettre skrev:
AllanPedersen skrev:Bevars alt det her med den Nordjyske måde, kan vi skrue lidt ned for selvopfattelsen?
Vi gør ikke så meget anerledes end så mange andre danske klubber.
Vi var tvunget ud i at have unge spillere pga. af økonomien de sidste par år..
Det er ikke en eller anden gammel arv vi har holdt fast i.

Forrige gang vi vandt mesterskabet, var det med en stribe udlændige.. og specielt vores indkøb
da vi kom til champions league, var noget kun eksotiske.
Lad os lige blive enige om det er af økonomiske årsager vi er der hvor vi er.
Det er let at sige det også er det man vil bagefter.

Tilbage til emnet:
Jeg mener vi har en dårlig salgsteknik.
Jeg mener vi venter for længe med de enkelte spillere
Jeg mener ikke vi har en finger på pulsen om de vil blive eller ej før det er sent i forløbet
Jeg mener vi skriver for korte kontrakter
og så mener jeg det er helt hul i hovedet vi venter til de kun har 6 mdr. igen før vi forsøger at forlænge eller sælge.
Jeg mener derudover det er hovedløst altid at vente til 11. time i vinduet før vi forsøger at finde en erstatning, Nogen vil sige: "så kan vi få folk billigere," men hvad hvis vi står og SKAL! have en spiller. så kan vi også risikere at være tvunget ud i et dyre køb. en panik beslutning fordi vi mangler.

De her overstående ting, som jeg synes man ser igen og igen når det kommer til AaB.
Det mener jeg gør vi er dårligere på transfer markedet end de andre klubber.

og det koster os penge, du kan selv gå på transfermarket eller de andre sites, og se os opstillet mod de andre hold.
Vi gør det dårligere end de andre hold... det er såmænd ligemeget hvad vi kommer frem til her.
Så er den del et faktum,.
Med det mener du jo at AaB har 100% kontrol over begivenhederne. Hvis det er rigtig giver jeg dig 100% ret. Hvis der løber en vild god central midtbanespiller rundt som AaB burde kende til og som koster det vi vil give og som gerne vil til AaB på en lang kontrakt, så giver jeg din helt ret...så er det fandme ringe. Og hvis AK og Dalgaard kom ind på Gaardes kontor for 6 måneder siden og havde sagt vi vil gerne forlænge...og Gaarde ikke ville, så er det igen for dårligt. Og jeg giver dig 100% ret i at hvis der var 5 klubber der ville give 5-10 millioner for AK og Dalsgaard for 6 måneder siden og Gaarde så nej, så er det fandme også for ringe...og hvis vi er dårligere på transfer marked end de andre...så fred være med det...vi vinder guld!!!.

Låst