Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2015, 23:08

Gamen skrev:
Since skrev: Jacob Barrett er skadesfri men et milevidt fra en startplads. Han er pt 3. Valg efter Ari Skulason og Kirkeskov. Han er god offensivt men er for svag defensivt. Ved han havde glædet sig til Kent Nielsen blev træner, men ser ikke ud til at han er god nok.
Og i så fald er han selvfølgelig heller ikke god nok til AaB. Hvis man står bag tranlampen Mikkel Kirkeskov, så er man ikke god nok til AaB.
Eller også har man haft en træner som ser fodbold på en markant anderledes måde end det spilles i AaB. Ove P har alle dage været glad for forsvarsspillere som er dygtige til at forsvare, og i det lys er det vel logisk nok at Kirkeskov har været foran ham i køen, men Skulason vel er det logiske førstevalg uanset trænerens navn eller fodboldfilosofi.

Det er da muligt han bare ikke er god nok, men han er vel trods alt også stadig en meget ung spiller som kan blive bedre defensivt, offensivt synes jeg han så rigtigt spændende ud i de kampe jeg så ham spille for OB inden hans skade. Under alle omstændigheder køber jeg ikke den der præmisse at hvis en spiller ikke er god nok til en anden klub, så er han det pr. automatik heller ikke til vores. Han er 20 år gammel og blev regnet for et stort talent da han røg til Italien... selv om det godt kunne lyde som om han måske ikke ville være klar til startopstillingen her og nu (hvilket jo også er ligegyldigt efter vi HAR hentet en venstre back i dag) så synes jeg alligevel absolut han kunne være interessant at hente hjem. Men jeg er sikker på der er folk i AaB som kender meget mere til hans niveau og talent, så det kan da sagtens være de er lodret uenige med mig :)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 18. jul 2015, 05:21

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Since skrev: Jacob Barrett er skadesfri men et milevidt fra en startplads. Han er pt 3. Valg efter Ari Skulason og Kirkeskov. Han er god offensivt men er for svag defensivt. Ved han havde glædet sig til Kent Nielsen blev træner, men ser ikke ud til at han er god nok.
Og i så fald er han selvfølgelig heller ikke god nok til AaB. Hvis man står bag tranlampen Mikkel Kirkeskov, så er man ikke god nok til AaB.
Eller også har man haft en træner som ser fodbold på en markant anderledes måde end det spilles i AaB. Ove P har alle dage været glad for forsvarsspillere som er dygtige til at forsvare, og i det lys er det vel logisk nok at Kirkeskov har været foran ham i køen, men Skulason vel er det logiske førstevalg uanset trænerens navn eller fodboldfilosofi.

Det er da muligt han bare ikke er god nok, men han er vel trods alt også stadig en meget ung spiller som kan blive bedre defensivt, offensivt synes jeg han så rigtigt spændende ud i de kampe jeg så ham spille for OB inden hans skade. Under alle omstændigheder køber jeg ikke den der præmisse at hvis en spiller ikke er god nok til en anden klub, så er han det pr. automatik heller ikke til vores. Han er 20 år gammel og blev regnet for et stort talent da han røg til Italien... selv om det godt kunne lyde som om han måske ikke ville være klar til startopstillingen her og nu (hvilket jo også er ligegyldigt efter vi HAR hentet en venstre back i dag) så synes jeg alligevel absolut han kunne være interessant at hente hjem. Men jeg er sikker på der er folk i AaB som kender meget mere til hans niveau og talent, så det kan da sagtens være de er lodret uenige med mig :)
Jeg nægter også at tro at knægten pludselig ikke kan spille fodbold mere. Tror lige som dig at det kan være det taktiske fra Ove P, som ikke har passet til ham.
Han gik for at være det helt store før han røg til Italien. Mon ikke han kunne blomstre op i hjemlige (Aalborg) omgivelser.
Om et halvt år kunne jeg godt se det fornuftige i at skrive med ham, som back up til Ahlmann. Vi har trods alt 2 spillere til de fleste andre pladser, så hvorfor ikke 2 venstre backs også?

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Since » 18. jul 2015, 11:07

Først Troels Bech, så Ove Pedersen, og nu Kent Nielsen. Mon dog der er det store i knægten siden 3 trænere på stribe vender tomlen nedad. Han er vel bare endnu en AaB spiller der rejste ud og vendte hjem uden at kunne slå igennem.

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MrRepsak » 18. jul 2015, 11:24

Gaarde afviser vores kultur rådmands forslag om Messi:
Allan Gaarde Er altid modtagelig for gode ideer men han virker ret lille ham på billedet...
:danmarkfan:
http://gyazo.com/9a8ba7294b13df89b4b4f8083d04081b
Kom så de RØ'E!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af raekkeettre » 18. jul 2015, 11:29

Jeg mener nu at nøglen til vores 2015/2016 succes skal findes på den midterste midtbane. Risgaars har af 2 omgange sikre vores hold succes, hans type passer perfekt ind i en 4 mands midtbane med en Wurtz ved siden af...og han skaber og score mål...hvis ikke han er oppe i 100% omdrejninger...så tror jeg vi får det svært i mange kampe.....Derfor er mit store ønske en Risgaards type på den midtbane. Jeg synes vores angreb er Mega spændende...jeg synes kanterne ser mega spændende ud med mange talenter...vores midtforsvar kan godt se lidt skrøbelig ud. Men en godt felt til felt midtbane...mit store store store ønske...men ved sgu bare ikke hvem????

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10752
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2015, 12:04

Det tror jeg du har helt ret i, og jeg tror også at det er det man har tænkt med Blomqvist transferen. Han har nogle af de offensive kvaliteter som Risgaard også har, men mangler noget defensivt. Jeg tror sagtens Blomqvist kan komme til at spille en rolle i AaB, men han skal vel også steppe en anelse op for at være den afløser som vi mangler.

Jeg tror, og det er kun et gæt, at hvis ikke Blomqvist viser tilstrækkeligt henover efteråret, og kommer tættere på truppen, så ryger han retur til Sverige, og der findes en anden spiller af samme type. Jeg synes det er fornuftigt at man ikke har lavet de store ændringer i truppen nu hvor Søndergaard er kommet til, da folk også skal have en mulighed for at vise sig frem under en ny træner. Det kan tit være det der skal til hvis man først er kommet ind i en dårlig periode. Ellers synes jeg også Børsting er et bud på en der kan gøre sig centralt. Jeg synes ikke han har den hurtighed der skal til for at begå sig på kanten i fremtiden, men han har et drev, og et overblik der gør han sagtens kan være interessant centralt på banen. Og så er han jo heller ikke bange for at gå ind i dueller med betydeligt større spillere, hvilket vi bl.a. så i en af kampene mod Esbjerg hvor han havde flere gode aggressive aktioner defensivt

Positivt med Andreas Bruhn. Han har utvivlsomt nogle kvaliteter som vi sagtens kan bruge, og det er vel også denne sæson at han skal gribe chancen og vise han er en spiller man bør satse på. Talentet er der utvivlsomt, og han minder på mange måder i sin stil om Kasper Kusk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2015, 18:24

Lars S .. Har sagt til bold.dk at vi har rigeligt med lovende spillere.. Nyindkøb skal ikke være til bredden men til start 11'eren.

Årets bedste utalelse fra AaB hvis man spørger mig.. :cheers: :aabfan:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af degn » 18. jul 2015, 18:31

AllanPedersen skrev:Lars S .. Har sagt til bold.dk at vi har rigeligt med lovende spillere.. Nyindkøb skal ikke være til bredden men til start 11'eren.

Årets bedste utalelse fra AaB hvis man spørger mig.. :cheers: :aabfan:


Helt enig. Super dejlig konstatering af Lars S. Man skal ikke købe bare for at købe.
Endnu et vigtigt faktum man ikke skal glemme. Kontinuiteten i truppen, det kan ofte bære langt. Få men gode udskiftninger i truppen kan være guld værd.

Jeg er overbevist om at Gaarde hiver en kanin af episke dimensioner, op af hatten, et par runder inde i suppen. !!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 18. jul 2015, 18:50

AllanPedersen skrev:Lars S .. Har sagt til bold.dk at vi har rigeligt med lovende spillere.. Nyindkøb skal ikke være til bredden men til start 11'eren.

Årets bedste utalelse fra AaB hvis man spørger mig.. :cheers: :aabfan:
Jeg er fuldstændig enig! (Med både Søndergaard og dig)

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Bohemka » 19. jul 2015, 11:34

Lidt spekulation. Expressens Allsvenskans skribent Daniel Kristofferson skriver:

"*Gif Sundsvall har bud på isländske mittbacken Fjoluson. Från vilken klubb hör jag inte från mina uppgiftslämnare. Men blir det han som säljs nu när Jocke Nilsson stannar."

(http://bloggar.expressen.se/kristoffers ... nna-i-aik/)

Det er rent spekulation, men: En islandsk midterforsvarer med landsholdserfaring, stor og stærk fra en svensk midt-/bundklub i Sverige (= tilpas lav salgspris). Det kunne sagtens være AaB, som er den ukendt klub.

Mere om Fjóluson her: https://en.wikipedia.org/wiki/Jón_Guðni_Fjóluson

Det kunne for dens sags skyld også være den omtalte Jocke Nilsson. Hans transfer til NEC i Holland er lige faldet til jorden:

http://www.fotbolldirekt.se/2015/07/18/ ... -spricker/
This Heaven Gives Me Migraine

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 19. jul 2015, 14:03

Bohemka skrev:Lidt spekulation. Expressens Allsvenskans skribent Daniel Kristofferson skriver:

"*Gif Sundsvall har bud på isländske mittbacken Fjoluson. Från vilken klubb hör jag inte från mina uppgiftslämnare. Men blir det han som säljs nu när Jocke Nilsson stannar."

(http://bloggar.expressen.se/kristoffers ... nna-i-aik/)

Det er rent spekulation, men: En islandsk midterforsvarer med landsholdserfaring, stor og stærk fra en svensk midt-/bundklub i Sverige (= tilpas lav salgspris). Det kunne sagtens være AaB, som er den ukendt klub.

Mere om Fjóluson her: https://en.wikipedia.org/wiki/Jón_Guðni_Fjóluson

Det kunne for dens sags skyld også være den omtalte Jocke Nilsson. Hans transfer til NEC i Holland er lige faldet til jorden:

http://www.fotbolldirekt.se/2015/07/18/ ... -spricker/
Fint med lidt spekulation; har vi grund til at formode, at AaB i øjeblikket søger efter forstærkning?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2015, 15:21

Selvfølgelig lander vi en forsvarspiller i dette vindue. Og på rigtig mange parameter kunne dette godt ligne en sådan. Han ligner en klassisk AaB-signing - og så er Island vel på vej til EM, så måske det kan blive en rigtig god handel.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 19. jul 2015, 18:53

Holdt, hør, stop. Jeg tror ikke et sekund på at vi henter en spiller i GIF Sundsvall. De kommer sandsynligvis til at rykke ned i år, for de ER et udpræget bundhold.

Hvis Fjoluson rygtes væk, så er det næppe til Danmark.

Han ligger i periferien af A-landsholdet, og har senest startet på Islands USA-tur, hvor de manglede flere spillere i bagkæden.

FC Nordsjælland vendte tomlen ned for ham, da han skiftede til Sundsvall, fordi han ikke var god nok. 2 år i Superettan og et halvt år i bunden af Allsvenskan uden at være interessant for andre klubber virker næppe som noget kvalitetsstempel. Jeg følger meget med i svensk fodbold, og jeg har aldrig hørt om større klubbers interesse for ham.

Han var ringe i Superettan, hvor Sundsvall lukkede alt for mange mål ind, og deres fans virker grundlæggende ikke synderligt imponerede over hverken ham eller forsvarskollega Ålander i de seneste kampe. Hvis man ikke kan træde i karakter på et bundhold i Allsvenskan, så skal man ikke til AaB. Vi er nødt til at lede på en anden hylde, hvis vi skal have én ind der skal være potentiel starter og supplement til KEP og Kasper P... udover Blåbjerg.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 19. jul 2015, 19:21

Hovedet skrev:
Bohemka skrev:Lidt spekulation. Expressens Allsvenskans skribent Daniel Kristofferson skriver:

"*Gif Sundsvall har bud på isländske mittbacken Fjoluson. Från vilken klubb hör jag inte från mina uppgiftslämnare. Men blir det han som säljs nu när Jocke Nilsson stannar."

(http://bloggar.expressen.se/kristoffers ... nna-i-aik/)

Det er rent spekulation, men: En islandsk midterforsvarer med landsholdserfaring, stor og stærk fra en svensk midt-/bundklub i Sverige (= tilpas lav salgspris). Det kunne sagtens være AaB, som er den ukendt klub.

Mere om Fjóluson her: https://en.wikipedia.org/wiki/Jón_Guðni_Fjóluson

Det kunne for dens sags skyld også være den omtalte Jocke Nilsson. Hans transfer til NEC i Holland er lige faldet til jorden:

http://www.fotbolldirekt.se/2015/07/18/ ... -spricker/
Fint med lidt spekulation; har vi grund til at formode, at AaB i øjeblikket søger efter forstærkning?
Søndergaard siger vi kigger på markedet efter en til start 11'eren. Og altså ikke et talent.

Han siger dog samtidig at hvis ikke man finder det rigtige kan det være de helt lader være
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 19. jul 2015, 20:30

AllanPedersen skrev:
Hovedet skrev:
Bohemka skrev:Lidt spekulation. Expressens Allsvenskans skribent Daniel Kristofferson skriver:

"*Gif Sundsvall har bud på isländske mittbacken Fjoluson. Från vilken klubb hör jag inte från mina uppgiftslämnare. Men blir det han som säljs nu när Jocke Nilsson stannar."

(http://bloggar.expressen.se/kristoffers ... nna-i-aik/)

Det er rent spekulation, men: En islandsk midterforsvarer med landsholdserfaring, stor og stærk fra en svensk midt-/bundklub i Sverige (= tilpas lav salgspris). Det kunne sagtens være AaB, som er den ukendt klub.

Mere om Fjóluson her: https://en.wikipedia.org/wiki/Jón_Guðni_Fjóluson

Det kunne for dens sags skyld også være den omtalte Jocke Nilsson. Hans transfer til NEC i Holland er lige faldet til jorden:

http://www.fotbolldirekt.se/2015/07/18/ ... -spricker/
Fint med lidt spekulation; har vi grund til at formode, at AaB i øjeblikket søger efter forstærkning?
Søndergaard siger vi kigger på markedet efter en til start 11'eren. Og altså ikke et talent.

Han siger dog samtidig at hvis ikke man finder det rigtige kan det være de helt lader være
Ja, det kunne jeg så se ved at bladre et indlæg tilbage!!! Nå, men ellers er jeg helt enig i den udmelding. Jeg ser ingen grund til at hente en "udviklingsspiller" eller noget til bredden; ham finnen var så fornuftig nok grundet salget af Thelander og skader i forsvaret.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2015, 09:21

Lucas Andersen skal ifølge hollandske medier lejes ud i denne sæson, da Ajax har for mange midtbanespillere til for få pladser.

Kom så, Gaarde! Vis hvad du dur til.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 20. jul 2015, 09:35

Gamen skrev:Lucas Andersen skal ifølge hollandske medier lejes ud i denne sæson, da Ajax har for mange midtbanespillere til for få pladser.

Kom så, Gaarde! Vis hvad du dur til.
Ikke bare ville det være en konge signing for os.
Men tror også det ville være godt for Lucas at komme hjem et års tid til trygge rammer.
Jeg er klart med på det forslag :thumbsup:

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 20. jul 2015, 09:39

Nogle kan have fået det indtryk de sidste par uger, specielt op til U21 EM.
At Lucas Andersen ikke længere er en beskeden lille knægt.

Jeg tror han vil se AaB som for meget et dyk ned.. han vil søge til et hold i samme liga, bare lidt mindre profileret, er mit bud.
Eller til Belgien
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 20. jul 2015, 10:19

AllanPedersen skrev:Nogle kan have fået det indtryk de sidste par uger, specielt op til U21 EM.
At Lucas Andersen ikke længere er en beskeden lille knægt.

Jeg tror han vil se AaB som for meget et dyk ned.. han vil søge til et hold i samme liga, bare lidt mindre profileret, er mit bud.
Eller til Belgien
Det er jeg ikke så sikker på... Hvis valget er 100% Lucas' og der står en Belgisk lavere rangerende klub og vifter med en spillertrøje ved siden af den smukke rød-hvide trøje, så er jeg ret sikker på, at Lucas griber mod bolchestriberne.

Jeg tror dog ikke det sker - men man har lov at håbe. :aabfan:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Bohemka » 20. jul 2015, 11:12

Gamen skrev:Holdt, hør, stop. Jeg tror ikke et sekund på at vi henter en spiller i GIF Sundsvall. De kommer sandsynligvis til at rykke ned i år, for de ER et udpræget bundhold.

Hvis Fjoluson rygtes væk, så er det næppe til Danmark.

Han ligger i periferien af A-landsholdet, og har senest startet på Islands USA-tur, hvor de manglede flere spillere i bagkæden.

FC Nordsjælland vendte tomlen ned for ham, da han skiftede til Sundsvall, fordi han ikke var god nok. 2 år i Superettan og et halvt år i bunden af Allsvenskan uden at være interessant for andre klubber virker næppe som noget kvalitetsstempel. Jeg følger meget med i svensk fodbold, og jeg har aldrig hørt om større klubbers interesse for ham.

Han var ringe i Superettan, hvor Sundsvall lukkede alt for mange mål ind, og deres fans virker grundlæggende ikke synderligt imponerede over hverken ham eller forsvarskollega Ålander i de seneste kampe. Hvis man ikke kan træde i karakter på et bundhold i Allsvenskan, så skal man ikke til AaB. Vi er nødt til at lede på en anden hylde, hvis vi skal have én ind der skal være potentiel starter og supplement til KEP og Kasper P... udover Blåbjerg.
Jeg er enig i din analyse af Fjolusons og GIF's niveau. AaB burde hente bedre spillere end Fjoluson, men spørgsmålet er om de kan. Vi taler trods alt om en klub, der henter spillere i Blomqvist klassen.

Er der nogle midterforsvarere i Allsvenskan, som du tænker er interessante og realistiske for AaB at få ind?
This Heaven Gives Me Migraine

Låst