Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 6. aug 2015, 17:37

Hovedet skrev:
Jesper Grønkjær er den uden sammenligning bedste spiller, der nogensinde er kommet fra AaB, og alene sammenligningen med en Andreas Bruhn forekommer mig så langt ude, som den overhovedet kan komme. Han blev solgt for omkring 30 millioner kr. til Ajax som 19-årig (svarende til ca. 45 millioner kr. i dag!), og da han var knapt et år ældre end Andreas Bruhn er nu, blev han solgt for over 100 millioner til Chelsea (den dyreste danske spiller nogensinde, i hvert fald på det tidspunkt).

Uden at skulle fremhæve enkelte detaljer fra Grønkjærs AaB-tid (selv om det er fristende at henvise til oplægget til Jens Madsens sejrsmål mod Panathinaikos i Champions League i 1995) fremstår det vist ganske klart, at et sådant karriereforløb ikke er grundlagt på en god detalje i en træningskamp mod AGF, en dribletur i en pokalkamp mod Skjold Birkerød og 1 mål mod Aarhus Fremad i en betydningsløs Superligakamp over 2 sæsoner i AaB-trøjen.

Det er jo ikke, fordi den (ikke helt) unge Bruhn skal hænges ud og lægges på hjul og stejle, men når man debatterer talentudvikling, er det jo også umuligt at undgå at nævne navne ved konkrete eksempler.
Du kommer selvfølgelig med den automatreaktion, man altid møder, når man snakker om Jesper Grønkjær. Men jeg har allerede nævnt mine argumenter vedrørende ham. Dem hopper du bare hen over uden et ord, og fremhæver de 9 minutter Grønkjær spillede fantastisk flot mod Panathinaikos, og så er den ged barberet, tror du.
Men det er den ikke, for over for det står, at Andreas Bruhn spillede hele hjemmekampen mod Dynamo Kiev, samtlige 90 minutter, i 3-0 sejren på Aalborg Stadion. Han lavede også en assist til 2-0 så perfekt, at selv Nikolaj Thomsen kunne score mod ukrainerne. Jeg vil hævde, at den præstation fint kan sammenlignes med den Jesper lavede i 1995. Fantastisk af dem begge, selvfølgelig. Panathinaikos var Jespers kamp nummer 20, Dynamo Kiev var Andreas Bruhns kamp nummer 16.
Samtidig tror du, at jeg snakker Grønkjær ned, når jeg sammenligner ham med Bruhn, men som ovenstående viser, er det to fantastiske talenter, og ingen ved, hvor langt Andreas Bruhn kan nå, men han mangler dog stadig mere end 70 kampe før han har det samme kamptal som Jesper havde, da han forlod AaB.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 6. aug 2015, 17:47

Freddie skrev: Du kommer selvfølgelig med den automatreaktion, man altid møder, når man snakker om Jesper Grønkjær. Men jeg har allerede nævnt mine argumenter vedrørende ham. Dem hopper du bare hen over uden et ord, og fremhæver de 9 minutter Grønkjær spillede fantastisk flot mod Panathinaikos, og så er den ged barberet, tror du.
Men det er den ikke, for over for det står, at Andreas Bruhn spillede hele hjemmekampen mod Dynamo Kiev, samtlige 90 minutter, i 3-0 sejren på Aalborg Stadion. Han lavede også en assist til 2-0 så perfekt, at selv Nikolaj Thomsen kunne score mod ukrainerne. Jeg vil hævde, at den præstation fint kan sammenlignes med den Jesper lavede i 1995. Fantastisk af dem begge, selvfølgelig. Panathinaikos var Jespers kamp nummer 20, Dynamo Kiev var Andreas Bruhns kamp nummer 16.
Samtidig tror du, at jeg snakker Grønkjær ned, når jeg sammenligner ham med Bruhn, men som ovenstående viser, er det to fantastiske talenter, og ingen ved, hvor langt Andreas Bruhn kan nå, men han mangler dog stadig mere end 70 kampe før han har det samme kamptal som Jesper havde, da han forlod AaB.
Holdt, hør, stop. Medmindre du ser noget helt andet i kampene end vi andre gør, så synes jeg det nærmer sig noget der minder om sortsyn når du på dén måde påstår at Bruhn skulle være et super-talent. Talenter lyser ved deres blotte tilstedeværelse, selv i ubetydelige kampe, som det f.eks. var tilfældet med Lucas. Vi er ikke i nærheden af at have set en flig af det samme i kampene fra Andreas Bruhn.
Tværtimod er han desværre utroligt god til at falde fuldstændigt ud af kampene. Måske det er psyken der spiller ind.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 6. aug 2015, 17:57

Gamen skrev:
Holdt, hør, stop. Medmindre du ser noget helt andet i kampene end vi andre gør, så synes jeg det nærmer sig noget der minder om sortsyn når du på dén måde påstår at Bruhn skulle være et super-talent. Talenter lyser ved deres blotte tilstedeværelse, selv i ubetydelige kampe, som det f.eks. var tilfældet med Lucas. Vi er ikke i nærheden af at have set en flig af det samme i kampene fra Andreas Bruhn.
Tværtimod er han desværre utroligt god til at falde fuldstændigt ud af kampene. Måske det er psyken der spiller ind.
Ja, du kommer selvfølgelig med et uargumenteret angreb, men tror du ikke at Jesper faldt ud af kampene, tror du ikke at Kasper Kusk er faldet ud af kampene, Silberbauer, Jes Høgh. Det sker for næsten alle, men hvis ikke de trænere vi havde dengang havde givet de unge spillere chancen i stedet for bare at kassere dem, havde vi sandsynligvis ikke set dem blomstre. Talentudvikling drejer sig efter min mening om tillid, tro, spilletid og sikkert meget andet. Lad nu Allan Kuhn og Lars Søndergaard tage sig af talentudviklingen. Det er jeg sikker på at de er bedst til, og jeg har langt mere tillid til dem end til Gamen og Hovedet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 6. aug 2015, 18:39

Freddie skrev: Det sker for næsten alle, men hvis ikke de trænere vi havde dengang havde givet de unge spillere chancen i stedet for bare at kassere dem, havde vi sandsynligvis ikke set dem blomstre. Talentudvikling drejer sig efter min mening om tillid, tro, spilletid og sikkert meget andet.
Bare ikke lige i tilfældet Ronnie Schwartz ;-)

Selvfølgelig gør det det, men ligeså selektiv man er i ungdomsårene, ligeså selektiv skal man selvfølgelig også være på seniorniveau. Og vi skal ikke have nogen spillende, bare for at vi kan bryste os af at lede en semi-ligegyldig statistik, hvis ikke det giver mening på banen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 6. aug 2015, 19:14

Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1263
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af martinaalborg » 6. aug 2015, 19:48

- kan vi ikke snart få denne tråd tilbage til
TRANSFERØNSKER.....
tak!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 20:07

Lige nu ønsker vi vidst bare transfers.. nærmest ligemeget hvad det er..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Elvis lever » 6. aug 2015, 20:13

AllanPedersen skrev:Lige nu ønsker vi vidst bare transfers.. nærmest ligemeget hvad det er..
Hvem er "vi"? Kan du eventuelt nøjes med at udtale dig på egne vegne.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 20:30

kan se flere herinde.. der er ikke er enige i at vores U19 erstatninger pt. kan bære holdet.
Så jeg holder fast i der er flere som mener det.. men tak
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1053
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sønderhof » 6. aug 2015, 21:47

thomasjn skrev:Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.
Du siger det egentligt lidt selv, at den ovenstående "statistik" ikke siger alverden. For mig at se ligner det at indlæg Nielse kunne have frembragt!
Der er mange tågehorn herinde, men 98 85 13 73 og andet skidt, bør vel ikke sætte standarten for niveauet?! Hank nu lige op i jer selv.

Iflg. din statistik var Silberbauer et 12 gange så stort talent end Lucas er?! Og hvor har du de tal fra? Gaarde og Silber ex, det er jo 15-20 år siden!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 6. aug 2015, 22:08

Sønderhof skrev:
thomasjn skrev:Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.
Du siger det egentligt lidt selv, at den ovenstående "statistik" ikke siger alverden. For mig at se ligner det at indlæg Nielse kunne have frembragt!
Der er mange tågehorn herinde, men 98 85 13 73 og andet skidt, bør vel ikke sætte standarten for niveauet?! Hank nu lige op i jer selv.

Iflg. din statistik var Silberbauer et 12 gange så stort talent end Lucas er?! Og hvor har du de tal fra? Gaarde og Silber ex, det er jo 15-20 år siden!
Du læser mit indlæg forkert, jeg siger jo netop at man ikke kan måle alt på statistik, men det lige så meget handler om at se på spillerens udvikling spillemæssigt, hvor jeg ikke synes Bruhn og Børsting har leveret. Min pointe var egentlig, at nogle spillere som var væsentligt større talenter viste det udover statistikken og at deres stats måske endda var dårligere. Med Lucas f.eks. var jeg ikke nervøs for det nok skulle komme, men det er jeg med Bruhn og Børsting. Ærligtalt har jeg svært ved at se de to gøre sig gældende på ret mange Superligahold.
Derudover synes jeg Freddie var lidt hurtig med påstanden om, at Kusk og Thomsen ikke leverede bedre i starten når det både var tilfældet spillemæssigt og statistisk. Tallene er fra Superstats altså i Superligaen, hvor jeg har opgjort de 29 første kampe. I øvrigt ville jeg aldrig hævde noget så vanvittigt som at Silber var et 12 gange større talent som Lucas og det er jo netop min pointe, at man ikke kan bruge mål/assists alene som f.eks. Freddie gør for at retfærdiggøre et talent.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 7. aug 2015, 11:06

Sønderhof skrev:
thomasjn skrev:Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.
Du siger det egentligt lidt selv, at den ovenstående "statistik" ikke siger alverden. For mig at se ligner det at indlæg Nielse kunne have frembragt!
Der er mange tågehorn herinde, men 98 85 13 73 og andet skidt, bør vel ikke sætte standarten for niveauet?! Hank nu lige op i jer selv.

Iflg. din statistik var Silberbauer et 12 gange så stort talent end Lucas er?! Og hvor har du de tal fra? Gaarde og Silber ex, det er jo 15-20 år siden!
Det er da en særdeles interessant statistik, når man tager de forbehold man bør (hvilket thomasjn også gør). Lucas rundede sine første 29 kampe som 17-årig, mens Gaarde vel var 23-24, eksempelvis. Alderen ved kamp nr. 29 kunne være en interessant tilføjelse, thomasjn.

Aldersmæssigt ligger Bruhn vel i den unge del af feltet og på mange måder er han på et forventeligt niveau efter min mening. Problemet er bare at hovedparten af hans 29 kampe er foregået på et hold, der ikke har fungeret rent offensivt. De rutinerede spillere omkring ham har enten ikke været der, eller ikke præsteret godt nok.

Bruhns statistik på 29-2-1 bør i øvrigt også holdes op imod disse fra sidste sæson:

Risgård: 27-3-1
Jönsson: 15-1-0
Enevoldsen: 29-4-2
Thomsen: 29-0-6

Det er hér, vi finder kilden til vores offensive problemer - ikke hos Bruhn og Børsting.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 7. aug 2015, 11:25

thomasjn skrev:
Sønderhof skrev:
thomasjn skrev:Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.
Du siger det egentligt lidt selv, at den ovenstående "statistik" ikke siger alverden. For mig at se ligner det at indlæg Nielse kunne have frembragt!
Der er mange tågehorn herinde, men 98 85 13 73 og andet skidt, bør vel ikke sætte standarten for niveauet?! Hank nu lige op i jer selv.

Iflg. din statistik var Silberbauer et 12 gange så stort talent end Lucas er?! Og hvor har du de tal fra? Gaarde og Silber ex, det er jo 15-20 år siden!
Du læser mit indlæg forkert, jeg siger jo netop at man ikke kan måle alt på statistik, men det lige så meget handler om at se på spillerens udvikling spillemæssigt, hvor jeg ikke synes Bruhn og Børsting har leveret. Min pointe var egentlig, at nogle spillere som var væsentligt større talenter viste det udover statistikken og at deres stats måske endda var dårligere. Med Lucas f.eks. var jeg ikke nervøs for det nok skulle komme, men det er jeg med Bruhn og Børsting. Ærligtalt har jeg svært ved at se de to gøre sig gældende på ret mange Superligahold.
Derudover synes jeg Freddie var lidt hurtig med påstanden om, at Kusk og Thomsen ikke leverede bedre i starten når det både var tilfældet spillemæssigt og statistisk. Tallene er fra Superstats altså i Superligaen, hvor jeg har opgjort de 29 første kampe. I øvrigt ville jeg aldrig hævde noget så vanvittigt som at Silber var et 12 gange større talent som Lucas og det er jo netop min pointe, at man ikke kan bruge mål/assists alene som f.eks. Freddie gør for at retfærdiggøre et talent.
Syntes også den er interessant, selvom jeg ikke er sikker på, hvad man kan uddrage af den. Jeg tjekkede Ene i superstats - og de første 13 kampe, han er noteret for spillede han ialt 131 minutter - det er jo også en af de faktorer, man ikke lige kan læse ud af statistikken. Han bragede jo igennem lige efter med 3 mål og 6 assist i mesterskabssæsonen.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 7. aug 2015, 13:58

En anden og, synes jeg, lidt usynlig faktor, er at mange af de talenter vi skaber ikke er særligt robuste spillere. Og det betaler man altså også for i dagens fodboldverden. Se bare en type som Pogba, der i en alder af 19-20 år, spillede som var han en erfaren 28-årig.

Vi har (desværre) skabt en række talenter der enten har en svag psyke, eller simpelthen mangler modenhed, enten på banen eller som person.

Jeg nævner i flæng: Helenius, Kusk, Thomsen, Bruhn, Lucas...

Jeg ved godt jeg har nævnt Ronnie Schwartz før, men han var altså fra Ulsted, benhård som type, og havde en ekstrem fandenivoldskhed allerede da han kom op som ungdomsspiller. Det er noget af det jeg savner fra de talenter vi fremelsker i de her år. De går og gemmer sig, er inkonsekvente i mange af deres aktioner, og flere af dem har en lettere svag psyke. Det kapper altså lige noget af deres salgbarhed.

Man kan godt høre på Helenius, at han gerne vil tilbage i topform, men i lange perioder kan man ikke se det på banen. Han giver op for let, sjusker med sine aktioner eller foretager uovervejede beslutninger. Det synes jeg, desværre, er en generel tendens hos flere af de talenter vi producerer.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2015, 14:06

thomasjn skrev:Det er lidt omsonst det her med statistik og vores unge spillere. Det hele handler jo ikke bare om mål og assits, men også hvordan de falder ind i spillet og vokser spillemæssigt. F.eks. har Bruhn nærmest ikke vist spillemæssig fremgang, hvorimod Lucas Andersen løbende viste prøver på sit talent og blev mere og mere i øjnefaldende. Jeg prøvede for sjov, at sammenlinge unge offensive midtbanespillere fra AaB de senere år på deres stats i de første 29 kampe (Det antal Bruhn har spillet).

Kasper Kusk: 9 mål og 5 assists
Michael Silberbauer: 3 mål og 9 assists
Gaarde: 5 mål og 0 assists
Patrick: 2 mål og 3 assists
Thomsen: 0 mål og 4 assists
Grønkjær: 3 mål og 0 assists
Wichmann: 0 mål og 3 assists
Bruhn: 2 mål og 1 assist
DC: 0 mål og 3 assists
Thomas Kortegaard: 1 mål og 1 assist
Frederik Børsting: 1 mål og 1 assist
Ene: 1 mål og 1 assist
Taz: 1 mål og 1 assist
Lucas: 0 mål og 1 assist

Ja Bruhn ligger sådan midt på listen, men det kan man ikke bruge til så meget. Kigger man f.eks. på spillere lige under som Enevoldsen og Taz, som begge nåede 1 mål og 1 assist på to kampe. Alligevel fik de meget forskellige karrierer og en anden stor forskel var, at man undervejs kunne se at Ene var en storspiller i svøb (at det så blev ødelagt af skader er noget andet), hvorimod Taz kun var hurtig. Ligeledes havde Kortegaard også 1 mål og 1 assist i sine første 29 kampe. På samme måde kan man se Wichmann lavede 3 assists i sine første 29 kampe, hvorimod Lucas lavede en, men her er vel aldrig nogen der har været tvivl om, at Lucas viste meget mere potentiale. Derfor er det omsonst, at sammenligne spillere som Grønkjær og Bruhn bare fordi de har nogenlunde lige stats i starten af deres karriere. Derudover er det værd at bemærke, at Thomsen og Kusk bidrog væsentligt mere i starten af deres karriere, hvor påstanden om, at de var håbløse i starten må siges at være noget af en overdrivelse.
Interessant statistik - MEN - er det ikke sådan at jo større talent der er jo tidligere bliver de bragt i spil - det kunne man se med Grønkjær, Lucas, Ene etc. Var Kusk ikke over 20 da han fik de første kampe for AaB? Og Lucas far 17.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 7. aug 2015, 15:13

MR er den rigtige vinder skrev: Syntes også den er interessant, selvom jeg ikke er sikker på, hvad man kan uddrage af den. Jeg tjekkede Ene i superstats - og de første 13 kampe, han er noteret for spillede han ialt 131 minutter - det er jo også en af de faktorer, man ikke lige kan læse ud af statistikken. Han bragede jo igennem lige efter med 3 mål og 6 assist i mesterskabssæsonen.
Du har fuldstændig ret, og oven i det er et af problemerne med Superstats, at den ikke kan vise alle kampe. Der er hverken pokalkampe eller internationale kampe, og lige netop Andreas Bruhn har spillet 41 kampe, men kun 28 af dem er fra superligaen. For Enes vedkommende har han spillet 4 Viasatkampe mellem sine første med næsten fuld spilletid, så det er meget begrænset hvor megen mening det giver at bruge Superstats tal. Reelt skulle Ene frem til sin kamp nummer 15 som var hjemmekampen mod Honka Espoo i TOTO Cup før han fik mere end en halv time på banen. Da var der gået 2 år siden hans debut, og som du siger havde han spillet 131 minutter i de 13 kampe. Indtil da havde han derfor intet vist, og han havde heller ikke haft mulighed for det, men som du siger, kom han med et brag efter at han havde fået den skoling, Hamren syntes var nødvendig.

1aabfan
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14. aug 2008, 10:02
Geografisk sted: 9000 Hobro

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 1aabfan » 7. aug 2015, 20:12

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så måske har Mads Justesen fra Hobro oppe at vende. synes vi mangler et højt skur i forsvaret. Vi ser noget tynde ud på Dødbolde i begge felter. Mads har både alderen og erfaring, men spørgsmålet er om bentøjet kan holde på langt sigt til at træne de flere gange om dagen som de professionelle gør i AaB.

En anden ting så synes jeg det er fint med de unge nye spillere de har hurtighed men mangler erfaring og robusthed, de er simpelthen for nemme at vifte væk af modstanderne, så mere vægttræning og nogle kg på, tak !! Og så mangler vi et "dumt svin" på midtbanen, ved "dumt svin" mener jeg en der tør sige sin mening til sine medspillere især de unge, for at få dem til at yde max i kampene. Der er for meget ugidelighed i perioder af kampene når man mister bolden hurtigt og det ikke kører for den enkelte spiller, der mangler aggressivitet og vilje på banen, som jeg ser det er det kun Risgård og Würtz der udviser det i øjeblikket.
Kom nu ind i kampen

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af OmkringAarhus » 7. aug 2015, 21:01

Vores problem lige nu er, at vi ikke scorer nok mål i forhold til chancer. Det kan forhåbentlig snart blive bedre.
Vores alvorlige problemer opstår først, når Thomsen er væk, da mange af chancerne går gennem ham.

Derfor er førsteprioritet en holdbar erstatning for ham - altså en kreativ midt eller kant, som kan se, hvor afleveringerne skal ligge og også meget gerne selv kan sparke den i kassen.

Jeg er ikke helt sikker på, at Lucas pt lige er den spiller, men det er da en mulighed. Problemet med transfer markedet nu, er at vi er så langt henne. OB, AGF, FCK, FCM har været ude i bedre tid. Derfor ender det nok med den gratis Akharraz på sidste transfer dag.. Jeg tvivler på, vi kan tiltrække større profiler som fx Fellah.

Håber Gaarde hiver en kanin op ad hatten. Men ellers må vi jo bare acceptere endnu en 5-plads. Det bør vi heller ikke være dybt skuffede over vores økonomiske råderum taget i betragtning. Men helst ikke under en 5. plads, tak.

Havde vi bare slået Apoel...

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 10:59

OmkringAarhus skrev:Vores problem lige nu er, at vi ikke scorer nok mål i forhold til chancer. Det kan forhåbentlig snart blive bedre.
Vores alvorlige problemer opstår først, når Thomsen er væk, da mange af chancerne går gennem ham.

Derfor er førsteprioritet en holdbar erstatning for ham - altså en kreativ midt eller kant, som kan se, hvor afleveringerne skal ligge og også meget gerne selv kan sparke den i kassen.

Jeg er ikke helt sikker på, at Lucas pt lige er den spiller, men det er da en mulighed. Problemet med transfer markedet nu, er at vi er så langt henne. OB, AGF, FCK, FCM har været ude i bedre tid. Derfor ender det nok med den gratis Akharraz på sidste transfer dag.. Jeg tvivler på, vi kan tiltrække større profiler som fx Fellah.

Håber Gaarde hiver en kanin op ad hatten. Men ellers må vi jo bare acceptere endnu en 5-plads. Det bør vi heller ikke være dybt skuffede over vores økonomiske råderum taget i betragtning. Men helst ikke under en 5. plads, tak.

Havde vi bare slået Apoel...
Synes vi bruger meget krudt på at gøre os fattigere end vi er?:
"Vores økonomiske råderum... "

Tager jeg fejl.. eller var alt vores gæld ikke væk sidste sommer?
Og så lavede vi en emission, der gav 70 millioner? .. og fik 40+ mere for Europa.
Jeg siger ikke vi er stjerne rige.. og skal gå ud og købe some FCK og BIF.

Men det er trættende at både Gaarde og mange fans fortsætter med den her underdog snak..
og smider vores tunge spillere væk og sætter u19 folk ind der ikke er klar.

Det var ikke hvad jeg som investor betalte til sidste sommer.. det var ikke så vi
skulle stå og høre på hvor stor en undermåler klub vi stadig er..
det var for at cementere Nordjyllands flagskib. :aabfan: :aabfan:

Gaarde har sagt ved 3 forskellige lejligheder i dette vindue, vi skal spille med i toppen.
Men indtil videre har det være tomme ord ved siden af klubbens handlinger.
Jeg håber godt nok også der snart sker noget.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Elscorpio » 9. aug 2015, 12:09

Sålænge at det er et mix af vores bedste talenter og erfarne spillere kan det ikke gå helt galt.

Vores ungdomsspillere skal have mulighed for at slå igennem til førsteholdet, vi får aldrig et spillerbudget som ovre i Brøndby og FCK.

Låst