Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 16. aug 2015, 10:33

FlæskeFrank skrev:Min hedder 1-2-3-4-5, måske 2-1-3-4-5 efter i går.

Jeg tror simpelthen ikke at man bare kan erstattet Kusk, og så er alt fantastisk. Jeg tror man skal spille på anden måde istedet for at jagte en Kusk-klon.
Sådan tror jeg nu heller ikke det hænger sammen.
Men jeg synes stadig vi mangler sådan en klon mere end noget andet.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 16. aug 2015, 10:39

Gaarde6 skrev:Hvis man bladrer igennem de sidste 10-15 sider i denne tråd, så er det egentlig vildt at se, hvad vi synes der mangler.

1) Der bliver nævnt en midterforsvar. Det er også det Søndergaard har efterspurgt.

2) Så bliver der nævnt en spiler til at tage over for Würtz, ved skader og karantæner.

3) En spiller til at tage over for Risgård.

4) En hurtig og kreativ kant.

5) Og så blev der nævnt en angriber i stedet for AK, men mon ikke RJ og Spalvis lukkede den i går?

Det er lidt vildt at se, hvor forskelligt vi ser på tingene herinde!
Hvordan ser din rækkefølge ud, hvis du skulle liste dem op fra den vigtige ende af ?
Min ville hedde: 4 - 1 - 2 - 3 - 5
Måske er der nogle debattører, der er lidt mere realistiske end andre. Jeg kan ikke lave nogen prioriteret liste, for jeg er fortaler for, at vi udnytter de ressourcer vi har på bedst mulig måde. Det vil være bedst for AaB og dermed for alle os, der elsker de rød/hvide striber.
Det fantastiske ved gode resultater en gang imellem er, at vi ikke tager dem for givet. Lad nu bare FCK-fans have de tendenser. Jeg vil elske at skuffe dem igen med vores midler.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. aug 2015, 10:56

Donny kan både dække venstre back, den defensive midtbane samt kanten i mangel af bedre havelse. Han kom desuden også helt utroligt hurtigt tilbage fra sin alvorlige korsbåndskade. Alligevel har han altid haft lidt småskavanker i løbet af en sæson, men jeg vil ikke kalde ham direkte forfulgt af skader - mindre end spillere som Thelander, J. Ahlmann ect.
Han kender klubben, vi kender ham, og han er bestemt en fin gardering til flere positioner... Og så kan BIF ikke lide ham, efter han fik Holst til at bløde.

Billede

STFU DONNY
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 16. aug 2015, 10:58

Erasmus Montanus skrev:Donny kan både dække venstre back, den defensive midtbane samt kanten i mangel af bedre havelse. Han kom desuden også helt utroligt hurtigt tilbage fra sin alvorlige korsbåndskade. Alligevel har han altid haft lidt småskavanker i løbet af en sæson, men jeg vil ikke kalde ham direkte forfulgt af skader - mindre end spillere som Thelander, J. Ahlmann ect.
Han kender klubben, vi kender ham, og han er bestemt en fin gardering til flere positioner... Og så kan BIF ikke lide ham, efter han fik Holst til at bløde.

Billede

STFU DONNY
Er han da stadig "ude i kulden" i sin nuværende klub?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 16. aug 2015, 11:01

Vi skal være glade, hvis bare vi får tre af dem i nævner. Jeg synes de tre vigtigste må være

- En hurtig kreativ kant, vi kan ikke få Kusk 2, men vi mangler en spiller der for alvor kan åbne feltet. Ene er ikke typen til det og alt for meget hænger på Thomsen + det ikke er hans største force. Ligeledes ser det ud til at det har lange udsigter med Bruhn og Børsting.
- En robust midtstopper. At spille med Blåbjerg holder bare ikke.
- Noget muskel til den centrale midt. Nok utopi at få både en Würtz og Risgård backup og da vi har mange små spillere som kan spille derinde ser jeg egentlig primært gerne noget fysik. Bjørn Paulsen fra SE kunne være en mulighed i den forstand, at han både kan løse det og midterforsvaret + han tilfører truppen en del vi ikke har lige nu. Er med på han ikke hiver kaniner op af hatten spillemæssigt, men kan lukke af så vi ikke er sitting ducks. Tilmed har vi ikke nogen unge der kan det og derfor ville det give rigtig god mening. Når Würtz og Risgård er klar kan han tilmed glide ned i midterforsvaret. Bjørn Paulsen er meget solid hylde B der sagtens kan blive hylde A og man begår ikke vold på talentstrategien da det ikke er den type fodboldspillere AaB udviler for tiden.
- En ekstra angriber kunne være rart, men vi har jo tre tunge spillere på den plads som kan forløse deres potentiale og jeg har det egentlig ok med at Pohl er 4. valg. I første omgang bør vi se om Jönsson og Spalvis fortsætter fremgangen. Ser det håbløst ud i sidste uge af vinduet kan man gøre noget der.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af gravballe » 16. aug 2015, 11:11

forlæng med spalvis, han bliver en stjerne...

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. aug 2015, 11:16

dyhrmaN skrev: Er han da stadig "ude i kulden" i sin nuværende klub?
Det kunne godt se sådan ud. Han har end ikke været på bænken for AZ.
gravballe skrev:forlæng med spalvis, han bliver en stjerne...
Helt sikkert. Vitterligt en skam at et års kontrakt er spildt på en korsbåndskade, men sådan er det jo af og til.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2015, 11:33

Erasmus Montanus skrev:
dyhrmaN skrev: Er han da stadig "ude i kulden" i sin nuværende klub?
Det kunne godt se sådan ud. Han har end ikke været på bænken for AZ.
gravballe skrev:forlæng med spalvis, han bliver en stjerne...
Helt sikkert. Vitterligt en skam at et års kontrakt er spildt på en korsbåndskade, men sådan er det jo af og til.
Er Gortet overhovedet kommet dig over sin korsbåndsskade?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2015, 11:38

MrBangDK skrev:
Erasmus Montanus skrev:
dyhrmaN skrev: Er han da stadig "ude i kulden" i sin nuværende klub?
Det kunne godt se sådan ud. Han har end ikke været på bænken for AZ.
gravballe skrev:forlæng med spalvis, han bliver en stjerne...
Helt sikkert. Vitterligt en skam at et års kontrakt er spildt på en korsbåndskade, men sådan er det jo af og til.
Er Gortet overhovedet kommet dig over sin korsbåndsskade?
Han var i hvert fald tilbage paa graes allerede for et halvt aar siden. Men om der er kommet efterslaeb siden skal jeg ikke kunne sige
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af OmkringAarhus » 16. aug 2015, 13:19

thomasjn skrev:Vi skal være glade, hvis bare vi får tre af dem i nævner. Jeg synes de tre vigtigste må være

- En hurtig kreativ kant, vi kan ikke få Kusk 2, men vi mangler en spiller der for alvor kan åbne feltet. Ene er ikke typen til det og alt for meget hænger på Thomsen + det ikke er hans største force. Ligeledes ser det ud til at det har lange udsigter med Bruhn og Børsting.
- En robust midtstopper. At spille med Blåbjerg holder bare ikke.
- Noget muskel til den centrale midt. Nok utopi at få både en Würtz og Risgård backup og da vi har mange små spillere som kan spille derinde ser jeg egentlig primært gerne noget fysik. Bjørn Paulsen fra SE kunne være en mulighed i den forstand, at han både kan løse det og midterforsvaret + han tilfører truppen en del vi ikke har lige nu. Er med på han ikke hiver kaniner op af hatten spillemæssigt, men kan lukke af så vi ikke er sitting ducks. Tilmed har vi ikke nogen unge der kan det og derfor ville det give rigtig god mening. Når Würtz og Risgård er klar kan han tilmed glide ned i midterforsvaret. Bjørn Paulsen er meget solid hylde B der sagtens kan blive hylde A og man begår ikke vold på talentstrategien da det ikke er den type fodboldspillere AaB udviler for tiden.
- En ekstra angriber kunne være rart, men vi har jo tre tunge spillere på den plads som kan forløse deres potentiale og jeg har det egentlig ok med at Pohl er 4. valg. I første omgang bør vi se om Jönsson og Spalvis fortsætter fremgangen. Ser det håbløst ud i sidste uge af vinduet kan man gøre noget der.
Mit ønske a er Paulsen/jens jønsson og Lucas. Mere realistisk er nok Akharraz og ingen andre. Jeg er så heller så utryg ved børsting og abildgård på midten som alle andre herinde. Og egentlig heller ikke så utryg ved midterforsvaret så længe alle tre er fit.

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af binderup » 16. aug 2015, 16:35

Hej folkens. Ville Höskuldur Gunnlaugsson være en mulighed for en evt Kusk afløser eller er vi i tale om en anden type spiller? Han er eftersigende fra min kontakt samme type spiller. 20 år og fra Island, så måske et kig værd eller hvad?
:cheers:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 16. aug 2015, 16:58

Det er jo nærmest priser AaB kan være med til...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 16. aug 2015, 17:14

Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 16. aug 2015, 17:35

thomasjn skrev:Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.
Jeg har fået at vide, fra nogen der kender ham, at manden har kæmpet kæmpe hjemve. Derfor ville det undre mig, hvis han ender andre steder end Nordsjælland eller København, og så er FCN eller måske Lyngby de oplagte destinationer. Hvad han vil i Hamborg blandt havnearbejdere og hipstere fatter jeg ikke. Aalborg er hvert fald ikke stedet for ham.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af OmkringAarhus » 16. aug 2015, 20:41

Eksil skrev:
thomasjn skrev:Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.
Jeg har fået at vide, fra nogen der kender ham, at manden har kæmpet kæmpe hjemve. Derfor ville det undre mig, hvis han ender andre steder end Nordsjælland eller København, og så er FCN eller måske Lyngby de oplagte destinationer. Hvad han vil i Hamborg blandt havnearbejdere og hipstere fatter jeg ikke. Aalborg er hvert fald ikke stedet for ham.
Ah, Aalborg er da en by på et helt andet niveau end Odense. Lyder da mere til, at han trænger til at komme længere væk fra København.
Når det er sagt, så er karrieren gået så meget i stå for Emil Larsens vedkommende, at jeg ikke er sikker på, han vil forstærke os markant.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 16. aug 2015, 20:44

OmkringAarhus skrev:
Eksil skrev:
thomasjn skrev:Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.
Jeg har fået at vide, fra nogen der kender ham, at manden har kæmpet kæmpe hjemve. Derfor ville det undre mig, hvis han ender andre steder end Nordsjælland eller København, og så er FCN eller måske Lyngby de oplagte destinationer. Hvad han vil i Hamborg blandt havnearbejdere og hipstere fatter jeg ikke. Aalborg er hvert fald ikke stedet for ham.
Ah, Aalborg er da en by på et helt andet niveau end Odense. Lyder da mere til, at han trænger til at komme længere væk fra København.
Når det er sagt, så er karrieren gået så meget i stå for Emil Larsens vedkommende, at jeg ikke er sikker på, han vil forstærke os markant.
Det handler ikke om byen, men om hvem der bor der. Selv Nørresundby er der nogen som finder charmerende og det kan kun være menneskene der trækker der ;-)

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af OmkringAarhus » 16. aug 2015, 21:07

Eksil skrev:
OmkringAarhus skrev:
Eksil skrev:
thomasjn skrev:Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.
Jeg har fået at vide, fra nogen der kender ham, at manden har kæmpet kæmpe hjemve. Derfor ville det undre mig, hvis han ender andre steder end Nordsjælland eller København, og så er FCN eller måske Lyngby de oplagte destinationer. Hvad han vil i Hamborg blandt havnearbejdere og hipstere fatter jeg ikke. Aalborg er hvert fald ikke stedet for ham.
Ah, Aalborg er da en by på et helt andet niveau end Odense. Lyder da mere til, at han trænger til at komme længere væk fra København.
Når det er sagt, så er karrieren gået så meget i stå for Emil Larsens vedkommende, at jeg ikke er sikker på, han vil forstærke os markant.
Det handler ikke om byen, men om hvem der bor der. Selv Nørresundby er der nogen som finder charmerende og det kan kun være menneskene der trækker der ;-)
AaB og Aalborg har da en fin historik med at få københavnere til at falde til. Thelander og Nicolai Larsen for at nævne to fantastiske eksempler.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 16. aug 2015, 21:12

OmkringAarhus skrev:
Eksil skrev:
OmkringAarhus skrev:
Eksil skrev:
thomasjn skrev:Emil Larsen ville være en joker. En motiveret og sulten Emil Larsen ville være guld for AaB, men når man tænker på hvor svært han har haft det med at være i OB er han måske ikke manden.
Jeg har fået at vide, fra nogen der kender ham, at manden har kæmpet kæmpe hjemve. Derfor ville det undre mig, hvis han ender andre steder end Nordsjælland eller København, og så er FCN eller måske Lyngby de oplagte destinationer. Hvad han vil i Hamborg blandt havnearbejdere og hipstere fatter jeg ikke. Aalborg er hvert fald ikke stedet for ham.
Ah, Aalborg er da en by på et helt andet niveau end Odense. Lyder da mere til, at han trænger til at komme længere væk fra København.
Når det er sagt, så er karrieren gået så meget i stå for Emil Larsens vedkommende, at jeg ikke er sikker på, han vil forstærke os markant.
Det handler ikke om byen, men om hvem der bor der. Selv Nørresundby er der nogen som finder charmerende og det kan kun være menneskene der trækker der ;-)
AaB og Aalborg har da en fin historik med at få københavnere til at falde til. Thelander og Nicolai Larsen for at nævne to fantastiske eksempler.
Det er sandt, men de to slår mig også umiddelbart som ret forskellige fra Emil Larsen personlighedsmæssigt - dermed ikke sagt han ikke kunne falde til. I øvrigt nogen der ved om han spiller godt fra højre side. Husker ham mest som venstre kant.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 16. aug 2015, 21:15

Altså Emil Larsen spiller altid godt mod AaB, så alene af den grund er han velkommen!

Hvis vi kunne lokke Gorter tilbage ville jeg være meget meget lykkelig. Kan sagtens se ham gardere på central midt, med den fine teknik han besidder.

Ydermere håber jeg at Gilli tager en af kantpladserne inden efteråret er omme. Vi mangler hans fart/udfordringer.
Jeg savner Winsnes

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af fish » 17. aug 2015, 08:30

Martino skrev:Altså Emil Larsen spiller altid godt mod AaB, så alene af den grund er han velkommen!

Hvis vi kunne lokke Gorter tilbage ville jeg være meget meget lykkelig. Kan sagtens se ham gardere på central midt, med den fine teknik han besidder.

Ydermere håber jeg at Gilli tager en af kantpladserne inden efteråret er omme. Vi mangler hans fart/udfordringer.
Af de tre ting du nævner der er Emil Larsen langt nede i min bog, hvis der skal prioriteres. Jeg er klart af den opfattelse, at hvis der skal hentes noget, er det en spiller der springer direkte ind og bliver en rollemodel og støtte vores unge spillere. Derudover er det defensiven det halter med og uden at tage noget fra Emil er det vel ikke hans spidskompetence.

Uden en afklaring på Dalsgaard ville Gorter, såfremt han er tilbage i det niveau vi så før han gik i stykker, være lækkert. Jukka er vel også kun på kontrakt til udgang af 2015, så vi er reelt pressede på backs.

Låst