Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 24. maj 2015, 08:34

Jeg ser hellere vi satser på sulten Spalvis frem for en detroniseret Helenius, der alene vælger AaB fordi det er den mest bekvemme løsning i forhold til familien.

Transfer midlerne skal istedet bruges på en ledertype til centerforsvaret ala wæhler, Trond, Bård mfl.
AaB - the Nordic gateway to Europe

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af gravballe » 24. maj 2015, 09:56

Brent skrev:Jeg ser hellere vi satser på sulten Spalvis frem for en detroniseret Helenius, der alene vælger AaB fordi det er den mest bekvemme løsning i forhold til familien.

Transfer midlerne skal istedet bruges på en ledertype til centerforsvaret ala wæhler, Trond, Bård mfl.
Enig. Helenius har ikke vist nok, og når det virker som om han i medierne forventer en del, så der mere vigtige steder at bruge vores mønter. Forlæng med ak f Eks

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 24. maj 2015, 10:19

Jeg skifter hele tiden mening om, hvad der skal ske med Helenius og Ene. Vi ved at begge er klassespillere, når de er på 100%. Begge har vist det i glimt i denne sæson, dog nok mest Ene.

Helenius virker stadig en smule mærket af sin personlige nedtur, og selvom han udtrykker sig selvsikker udadtil, kommer det langt fra altid til udtryk på banen. Han har aldrig været en kriger eller en spiller der går forrest, men han virker bare mindre målsøgende og mindre selvsikker i hvad han foretager sig. Jeg frygter at han søger en aftale mod os udelukkende for at få stabilitet og sikkerhed i sit liv, i stedet for de sportslige mål som vi kan tilbyde. Det kan man ikke fortænke ham i, ovenpå hvad han har været igennem, men vi har behov for sultne spillere der vil fremad!

Det er lidt samme historie med Ene, som jeg også frygter mangler motivationen. Han udtaler sig direkte, at han helst vil til udlandet. Jeg synes også man har set et klart mønster i denne sæson med hans præstationer... Rigtig god i mange af de store kampe, måske vores bedste spiller i europa. Derimod har han været anonym i rigtig mange superligakampe!

Det kommer vel an på, hvad vi ellers vil kunne finde på markedet. Det bliver svært at finde bedre fodboldspillere, men kan vi finde nogen der er lige så gode, og mere sultne på et AaB ophold?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 24. maj 2015, 10:41

Hanga skrev:Jeg skifter hele tiden mening om, hvad der skal ske med Helenius og Ene. Vi ved at begge er klassespillere, når de er på 100%. Begge har vist det i glimt i denne sæson, dog nok mest Ene.

Helenius virker stadig en smule mærket af sin personlige nedtur, og selvom han udtrykker sig selvsikker udadtil, kommer det langt fra altid til udtryk på banen. Han har aldrig været en kriger eller en spiller der går forrest, men han virker bare mindre målsøgende og mindre selvsikker i hvad han foretager sig. Jeg frygter at han søger en aftale mod os udelukkende for at få stabilitet og sikkerhed i sit liv, i stedet for de sportslige mål som vi kan tilbyde. Det kan man ikke fortænke ham i, ovenpå hvad han har været igennem, men vi har behov for sultne spillere der vil fremad!

Det er lidt samme historie med Ene, som jeg også frygter mangler motivationen. Han udtaler sig direkte, at han helst vil til udlandet. Jeg synes også man har set et klart mønster i denne sæson med hans præstationer... Rigtig god i mange af de store kampe, måske vores bedste spiller i europa. Derimod har han været anonym i rigtig mange superligakampe!

Det kommer vel an på, hvad vi ellers vil kunne finde på markedet. Det bliver svært at finde bedre fodboldspillere, men kan vi finde nogen der er lige så gode, og mere sultne på et AaB ophold?
Helt enig ifht. Helenius. Han var tidligere en af mine favoritter og jeg ville hade at se ha i en anden dansk klub, men jeg synes det ville være en meget stor risiko at smide en lang dyr kontrakt efter ham. Man skal virkelig være sikre på, at han er på rette vej mentalt og har de rette sportslige grunde/ambitioner hvis han kræver en dyr kontrakt. Jeg har stor sympati med Helenius's personlige situation, men AaB er som Lynge en gang sagde ikke noget socialfiliantropisk foretagende så klubben skal se en meget stor fremgang/være meget sikre for at signe ham permanent.

Ifht. Ene har jeg gjort den samme observation med de store kampe. Han har virket mere sulten for at sælge sig selv end for at opnå resultater med holdet. På nuværende tidspunkt har AaB ikke et setup, hvor vi kan have en rutineret dyr spiller på bænken som kun er en faktor i de store kampe. Så lad Ene smutte til den udenlandske klub, om vii give ham kassen. Det niveau vi har set Superligaen er dårligt nok til at være fast mand.

Og så må lærdommen i øvrigt være, at det ikke nødvendigvis er en succes at hente gamle profiler hjem og, at klubben skal blive bedre til at vurdere om de er sultne for at være en del af projektet.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Aabwibz » 24. maj 2015, 11:54

Håber vi får Helenius og får Jønne ned på kanten når Thomsen smutter. Jønsson ville være guld vær der samtidig med vi kan starte med AK/Helenius+Spalvis når han kommer igang. Så mangler vi bare at erstatte Ene og købe en god central forsvar og vi er klar til at kæmpe med om toppen næste år! (hvis altså de tager sig sammen næste sæson ;))
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 24. maj 2015, 12:03

Jeg synes I er lidt hårde ved Ene.

Ret beset mener jeg faktisk at han, ud fra forudsætningerne, har klaret det rigtig, rigtig godt.

Vi skal huske på, at den centrale midtbane stort set ikke har været der hele sæsonen. Pasningsmæssigt har det været langt under niveau derinde. Der har i dén grad manglet den/de spiller(e) der har kunnet distribuere de gode, hårde og kreative afleveringer der sætter fløjene i scene. Det der var vores største problem i sæsonen inden vi vandt guld har vi set lidt for meget af igen - boldflytteriet der ikke sætter nogen i scene, og simpelthen sænker tempoet i vores spil.

Som hængende angriber, har både han og vores øvrige angribere fået alt, alt for lidt at arbejde med. Vi har mistet fart, kreativitet og snert i omstillingerne siden guldsæsonen, og sådan som vores spil er lagt an så er det dræbende for vores evne til at skabe chancer.

De spillere der har underpræsteret mest er Thomsen, Risgård og til dels Würtz.

Ene ville have været fantastisk på holdet sidste sæson, men indtil vi får et bedre flow i spillet så bliver hans hurtighed og spilintelligens ikke udnyttet optimalt.
Vi SKAL have en chanceskabende spiller ind, også selvom det betyder at vi må bytte lidt rundt på vores midtbanesammensætning. Det de faste midtbanespillere har leveret i denne sæson har i 80 % af kampene været under al kritik.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 24. maj 2015, 12:05

Aabwibz skrev:Håber vi får Helenius og får Jønne ned på kanten når Thomsen smutter. Jønsson ville være guld vær der samtidig med vi kan starte med AK/Helenius+Spalvis når han kommer igang. Så mangler vi bare at erstatte Ene og købe en god central forsvar og vi er klar til at kæmpe med om toppen næste år! (hvis altså de tager sig sammen næste sæson ;))
Hvorfor vil du have Jönsson ned på kanten? Han kan knap nok sætte Poul Hansen i en løbeduel.
Desuden er der ingen der ved hvornår han rammer formen - han har været fornærmende ringe indtil videre og slet ikke på det niveau han var i flere kampe i guldsæsonen. Der er gået "Zelinski" i den.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Aabwibz » 24. maj 2015, 13:31

Gamen skrev:
Aabwibz skrev:Håber vi får Helenius og får Jønne ned på kanten når Thomsen smutter. Jønsson ville være guld vær der samtidig med vi kan starte med AK/Helenius+Spalvis når han kommer igang. Så mangler vi bare at erstatte Ene og købe en god central forsvar og vi er klar til at kæmpe med om toppen næste år! (hvis altså de tager sig sammen næste sæson ;))
Hvorfor vil du have Jönsson ned på kanten? Han kan knap nok sætte Poul Hansen i en løbeduel.
Desuden er der ingen der ved hvornår han rammer formen - han har været fornærmende ringe indtil videre og slet ikke på det niveau han var i flere kampe i guldsæsonen. Der er gået "Zelinski" i den.
På højrekanten med Dalle bagved, behøver han ikke være hurtig. Han har alle de kompetencer en god kant skal have, udover hurtighed, og ville være perfekt til at trækek ind i banen som Kusk gjorde det. Tror han ville blive rigtig god på kanten hvor han vil få bolden i fødderne og have mulighed for at drive den fremad i banen som han er rigtig god til. Bare se på det mål han scorer(eller assister) i Herning i 3-2 kampen sidste sæson.
Jeg er ikke i tvivl om at hvis vi får lidt optur i truppen til næste sæson og Jønne begynder at komme i form over sommeren, så skal han nok vise sig som Suppens bedste spiller, som han var på 70% sidste sæson, når han spillede.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2015, 18:56

Hvis man smider en angriber ned på kanten er det jo, fordi han ikke er god nok i front.

Hvis det er fordi man vil købe en ekstra angriber(Helenius), hvorfor fanden så ikke bruge pengene på en højrekant, som rent faktisk spiller pladsen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 24. maj 2015, 19:15

FlæskeFrank skrev:Hvis man smider en angriber ned på kanten er det jo, fordi han ikke er god nok i front.

Hvis det er fordi man vil købe en ekstra angriber(Helenius), hvorfor fanden så ikke bruge pengene på en højrekant, som rent faktisk spiller pladsen ?
Enig, jeg ser også en god højre kant som et must. Den midtbane mangler et kreativt indslag og vi har Würtz, Risgård og Thomsen til de tre andre pladser. På højre kanten har vi derimod Børsting, som har vist lidt og Bruhn som nærmest intet har vist. Jeg ser Børsting, som en fornuftig breddespiller der kan blive Superligaspiller, men langt fra at være klar til at være stamspiller. Bruhn har ikke vist nok til jeg tror på ham. Ene er vel et emne, men jeg tror ikke på ham og har slet ikke fidus til ham i højre side.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Aabwibz » 24. maj 2015, 21:55

FlæskeFrank skrev:Hvis man smider en angriber ned på kanten er det jo, fordi han ikke er god nok i front.

Hvis det er fordi man vil købe en ekstra angriber(Helenius), hvorfor fanden så ikke bruge pengene på en højrekant, som rent faktisk spiller pladsen ?
Jeg fik nok også skrevet den første besked for hurtigt i det jeg skriver at jeg håber vi henter Helenius og dermed sætter Jønsson på kanten. Mente, at jeg tror vi henter Helenius og at vi derved kan undgå at lave 2 indkøb men sætte Jønsson på en kant og derved spare en hel del penge plus have en spiller i hans kaliber inde på kanten, samtidig med et slagkraftigt angreb. Jeg tror han kunne blive god på kanten, men med Jønsson og Helle har vi 2 spillere der begge vil trække ned i banen efter bolden og det er der bare ikke plads til. Vi skal bruge en der har det bedre i feltet som AK/Spalvis sammen med en af dem i angrebet. Og hvis vi stod i den situation ville jeg synes det ville være optimalt med Jønsson på kanten.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 25. maj 2015, 08:01

Hvis Jönsson på kanten skal give mening skal vi spille 4-3-3, men det ville være en ret markant omstilling af holdet.

En mulighed kunne være:

Larsen

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Børssting - Würtz - Risgård

Jönsson - AK - Bruhn

Den opstilling er uden Thomsen, Ene og Helenius, selvom nogle af dem kunne være i Aalborg efter sommer.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 25. maj 2015, 08:56

Eksil skrev:Hvis Jönsson på kanten skal give mening skal vi spille 4-3-3, men det ville være en ret markant omstilling af holdet.

En mulighed kunne være:

Larsen

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Børssting - Würtz - Risgård

Jönsson - AK - Bruhn

Den opstilling er uden Thomsen, Ene og Helenius, selvom nogle af dem kunne være i Aalborg efter sommer.
Børsting er mine øjne for klein til den centrale midt, selv med tre mand derinde. Deruover er Bruhn simpelthen for ringe til at være fast starter. Det der hold vl få det MEGET MEGET svært og givet blive involveret i bundkampen grundet mandel på offensiv kvalitet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 25. maj 2015, 10:20

thomasjn skrev:
Eksil skrev:Hvis Jönsson på kanten skal give mening skal vi spille 4-3-3, men det ville være en ret markant omstilling af holdet.

En mulighed kunne være:

Larsen

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Børssting - Würtz - Risgård

Jönsson - AK - Bruhn

Den opstilling er uden Thomsen, Ene og Helenius, selvom nogle af dem kunne være i Aalborg efter sommer.
Børsting er mine øjne for klein til den centrale midt, selv med tre mand derinde. Deruover er Bruhn simpelthen for ringe til at være fast starter. Det der hold vl få det MEGET MEGET svært og givet blive involveret i bundkampen grundet mandel på offensiv kvalitet.
Jeg er ikke uenig, men det er bare svært at sætte et hold, når man ikke ved hvad der er efter sommer. Det er klart, at det her hold ville være bedre:

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Thomsen - Würtz - Risgård

Jönsson - Helenius - Ene

Spørgsmål er mere, hvem profilerne bliver mere end om der kommer nye.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 25. maj 2015, 21:22

Eksil skrev:
thomasjn skrev:
Eksil skrev:Hvis Jönsson på kanten skal give mening skal vi spille 4-3-3, men det ville være en ret markant omstilling af holdet.

En mulighed kunne være:

Larsen

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Børssting - Würtz - Risgård

Jönsson - AK - Bruhn

Den opstilling er uden Thomsen, Ene og Helenius, selvom nogle af dem kunne være i Aalborg efter sommer.
Børsting er mine øjne for klein til den centrale midt, selv med tre mand derinde. Deruover er Bruhn simpelthen for ringe til at være fast starter. Det der hold vl få det MEGET MEGET svært og givet blive involveret i bundkampen grundet mandel på offensiv kvalitet.
Jeg er ikke uenig, men det er bare svært at sætte et hold, når man ikke ved hvad der er efter sommer. Det er klart, at det her hold ville være bedre:

Dalsgård - Thelander/Pedersen - KEP/Pedersen - Ahlmann

Thomsen - Würtz - Risgård

Jönsson - Helenius - Ene

Spørgsmål er mere, hvem profilerne bliver mere end om der kommer nye.
Jeg tror ikke på 4-3-3, når vi som minimum har 5 angribere på holdet i næste sæson. Vi har en rød tråd i klubben med wings, som går ind i banen og skaber overtal på midten, mens vi spiller med to angribere oppe foran. Derudover tror jeg heller ikke, at Nikolaj Thomsen er i AaB efter transfervinduet.

Vi har brug for to kanter, som kan har fart, dynamik og kan lave kampafgørende ting. Rurik Gislason må gerne være den ene, mens en venstrebenet fløj på den ene kant ville være helt forrygende.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 26. maj 2015, 13:28

Man bliver lidt utålmodig mht. til transfers, når nu man ser de andre klubber begynder at opruste.

Kunne godt bruge en AaB nyhed, med en ny spiller..... :cool:

Gislason, Emil L, Messi...En eller anden ny spiller, KOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!! :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 26. maj 2015, 14:51

white splash skrev:Man bliver lidt utålmodig mht. til transfers, når nu man ser de andre klubber begynder at opruste.

Kunne godt bruge en AaB nyhed, med en ny spiller..... :cool:

Gislason, Emil L, Messi...En eller anden ny spiller, KOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!! :D
Måske man bare skulle lade vinduet åbne først?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 26. maj 2015, 15:02

le Cid skrev:
white splash skrev:Man bliver lidt utålmodig mht. til transfers, når nu man ser de andre klubber begynder at opruste.

Kunne godt bruge en AaB nyhed, med en ny spiller..... :cool:

Gislason, Emil L, Messi...En eller anden ny spiller, KOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!! :D
Måske man bare skulle lade vinduet åbne først?
Hvorfor?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 26. maj 2015, 15:11

white splash skrev:
le Cid skrev:
white splash skrev:Man bliver lidt utålmodig mht. til transfers, når nu man ser de andre klubber begynder at opruste.

Kunne godt bruge en AaB nyhed, med en ny spiller..... :cool:

Gislason, Emil L, Messi...En eller anden ny spiller, KOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!! :D
Måske man bare skulle lade vinduet åbne først?
Hvorfor?
Fordi det kun er "klubber" med økonomiske muskler, som har behov for at flekse dem på nuværende tidspunkt! Det er vel kun FC Plastique og FC Kogødning, der for alvor har haft gang i checkhæftet endnu...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 26. maj 2015, 20:29

Har hørt et løst rygte at Larsson fra EFB/Granada skulle være på blokken som erstatning for Helenius/kantspiller. Da han kan agere på begge positioner. Hørte det for en uge siden, men ved ikke hvor meget der er i det og hvordan hans kontraktsituation er i. Granada. Han var ok i Valladolid.
Jeg savner Winsnes

Låst