Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2015, 15:06

Jeg tror Bubacarr Sanneh kan blive rigtig god(det siger hans agent selv!). Men spørgsmålet er om vi og ham er det rigtige match pt.

KEP har erfaringen, men spiller ikke alle kampene.
Kasper Pedersen er stadig ikke rutineret, men virker rolig. Men virker stadig bedst med en runeret ved sin side. Problemet er, at han er begyndt at blive skadet.

Blåbjerg mangler noget rutine/ro og skal have en erfaren/rolig ved siden af ham. Han har spillet meget i efteråret uden at sætte sig på pladsen.

Så med den cocktail synes endnu en uerfaren (på superliganiveau) spiller at være et sats.

Kan dog på transfermarkt se, at han også kan spille defensiv midt!
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2015, 15:10

Hvad med ham der 2. bundesliga spilleren, der blev rygtet om på et tidspunkt????

Kom nu....

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 15:27

Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 15:36

NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Helt enig. Det er (eller kan i hvert fald blive) vores helt store akilleshæl. Vi har to spillere med Superliga-niveau der kan spille den plads, og de er begge begyndt at skrante. Risgård spiller på sprøjter og hans skader i lyske og hoftebøjer er potentielt langvarig på sigt, og Würtz bliver også mere skrøbelig.
Blomqvist - hvis han ikke har været i spil endnu, så er det fordi han ikke har niveauet. Abildgaard mangler både kilo på kroppen og spillemæssige egenskaber til at kunne gå ind der.

Jeg forstår ikke, at man IKKE går ind og er forudseende.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2015, 15:41

NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pollack2 » 31. aug 2015, 15:42

NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer. Men hov, der er jo tid endnu i vinduet, så man kunne jo hente endnu en finsk venstreback som åbenbart ikke er god til sin plads eller endnu en svensk midtbanespiller som åbenbart ikke har superliganiveau eller endnu en camerounsk udviklingsspiller som er langt fra spilletid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 15:43

Provst i Brovst skrev:
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
Hvem siger at en ny midtbanespiller skal bænkes?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2015, 15:45

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
Hvem siger at en ny midtbanespiller skal bænkes?
Så det er Würtz eller Risgaard der skal bænkes?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af abbifar » 31. aug 2015, 15:48

Seneste rygte fra Transfermøllen:
DeAndre Yedlin fr aTottenham til Superligaen - sandsynligvis FCM eller AaB. Langt ude rygte, men det skal da postes alligevel.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 15:49

Provst i Brovst skrev:
Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
Hvem siger at en ny midtbanespiller skal bænkes?
Så det er Würtz eller Risgaard der skal bænkes?
Nu kan det jo være, at AaB er lidt bedre til at sælge sig selv, holdet og klubben end du gør dem til. Omvendt virkede det jo fint på Helenius. Han tilbringer en stor del af sin tid der.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 15:51

Provst i Brovst skrev:
Så det er Würtz eller Risgaard der skal bænkes?
Jo mere skadet de bliver, jo større er behovet jo for at finde en afløser, ikke mindst med tanke på fremtiden. Hvis vi vil spille internationalt fremadrettet, så skal vi også have en anden type ind på midten. Det går simpelthen for langsomt derinde.

Alle andre potentielle top 4-klubber i Skandinavien har kvalificerede afløsere på deres nøglepladser, hvorfor skal vi ikke have det?

Isoleret set, så er vi mere eller mindre den eneste klub der ikke har foretaget os nævneværdigt transfermæssigt i dette vindue. Til trods for at vi absolut ikke overbeviste sidste sæson. Jeg synes da godt man kan tillade sig at være lidt bekymret for næste sæson, hvor vi skal præstere på et helt andet niveau for at være med om de europæiske pladser.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 15:52

abbifar skrev:Seneste rygte fra Transfermøllen:
DeAndre Yedlin fr aTottenham til Superligaen - sandsynligvis FCM eller AaB. Langt ude rygte, men det skal da postes alligevel.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
for vildt til at være AaB.
Det må være Benhams agenter, der er på vej til at sende ham til FCM.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pollack2 » 31. aug 2015, 15:53

abbifar skrev:Seneste rygte fra Transfermøllen:
DeAndre Yedlin fr aTottenham til Superligaen - sandsynligvis FCM eller AaB. Langt ude rygte, men det skal da postes alligevel.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
FCM ja, os tror jeg ikke øjeblik på. Vi henter ikke spillere fra klubber i det niveau (nej, Helenius tæller ikke).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2015, 15:56

abbifar skrev:Seneste rygte fra Transfermøllen:
DeAndre Yedlin fr aTottenham til Superligaen - sandsynligvis FCM eller AaB. Langt ude rygte, men det skal da postes alligevel.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Jeg har svært ved at forestille mig Gaarde pludselig skulle have ændret mening, efter gentagne gange denne sommer at have pointeret at man føler man har fremtiden på plads på højre back. Det er rent gætværk fra Tipsbladets side.

I den perfekte verden solgte vi Thomsen i dette vindue, fik en afløser ind som kan nogle af de ting vi mangler i øjeblikket, og brugte en krone eller to på den centrale defensive midt, eller midterforsvaret... Men sådan ser det ikke ud til at gå, og jeg foretrækker til enhver tid at gemme pengene og hente de rette profiler til vinter, fremfor at lave flere Raitala handler. Det er ikke discount/breddespillere vi har behov for, det er profiler.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 16:02

Jesper Schmidt skrev:
abbifar skrev:Seneste rygte fra Transfermøllen:
DeAndre Yedlin fr aTottenham til Superligaen - sandsynligvis FCM eller AaB. Langt ude rygte, men det skal da postes alligevel.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Jeg har svært ved at forestille mig Gaarde pludselig skulle have ændret mening, efter gentagne gange denne sommer at have pointeret at man føler man har fremtiden på plads på højre back. Det er rent gætværk fra Tipsbladets side.

I den perfekte verden solgte vi Thomsen i dette vindue, fik en afløser ind som kan nogle af de ting vi mangler i øjeblikket, og brugte en krone eller to på den centrale defensive midt, eller midterforsvaret... Men sådan ser det ikke ud til at gå, og jeg foretrækker til enhver tid at gemme pengene og hente de rette profiler til vinter, fremfor at lave flere Raitala handler. Det er ikke discount/breddespillere vi har behov for, det er profiler.
Jeg glæder mig så meget tl vinter nu, at jeg skal slå mig selv gentagende gange over fingrene for ikke at nulre min tissetrold.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 16:07

Jesper Schmidt skrev: I den perfekte verden solgte vi Thomsen i dette vindue, fik en afløser ind som kan nogle af de ting vi mangler i øjeblikket, og brugte en krone eller to på den centrale defensive midt, eller midterforsvaret... Men sådan ser det ikke ud til at gå, og jeg foretrækker til enhver tid at gemme pengene og hente de rette profiler til vinter, fremfor at lave flere Raitala handler. Det er ikke discount/breddespillere vi har behov for, det er profiler.
Hvad er fremtiden på højre back så, når Dalsgaard smutter? Patrick, der har 9 måneder tilbage af sin kontrakt? En ofte skadet færing der aldrig har spillet højre back? Det er uambitiøst.

Jeg forstår ikke den fascination af vintervinduet som den helt store åbenbaring. Der bliver handlet langt færre spillere, og der er langt mindre aktivitet. Det betyder også at udvalget af spillere er mindre. Og så må vi igen sandsynligvis nøjes med en fesen lejeaftale, som det har været kutymen de sidste 5 år, medmindre vi kan finde en spiller der kan gå for en pakke Kærgården og 20 grønne Cecil, mens vores konkurrenter løber fra os.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 16:09

Jeg sidder og f5'er, men jeg har på fornemmelsen, at det er ret ligegyldigt...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2015, 16:23

NIN den fromme skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
Hvem siger at en ny midtbanespiller skal bænkes?
Så det er Würtz eller Risgaard der skal bænkes?
Nu kan det jo være, at AaB er lidt bedre til at sælge sig selv, holdet og klubben end du gør dem til. Omvendt virkede det jo fint på Helenius. Han tilbringer en stor del af sin tid der.
Ja Helenius ville jo til AaB. Derfor bliver han jo også ringagtet modsat salig AK som ikke ville AaB og derfor er attraktiv. #østrogenlogik
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af fish » 31. aug 2015, 16:28

Pollack2 skrev: Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer.
Er det ikke typisk sådan at dem der har ansat dig og betaler din løn har det? Jeg kunne forstå et ubehag mod Gaarde hvis han havde fået 20M at slå sig løs med og så ikke gjorde noget.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 31. aug 2015, 16:30

Pollack2 skrev:
NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer. Men hov, der er jo tid endnu i vinduet, så man kunne jo hente endnu en finsk venstreback som åbenbart ikke er god til sin plads eller endnu en svensk midtbanespiller som åbenbart ikke har superliganiveau eller endnu en camerounsk udviklingsspiller som er langt fra spilletid.
Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.

Låst