Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 16:32

Gaarde6 skrev:
Pollack2 skrev:
NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer. Men hov, der er jo tid endnu i vinduet, så man kunne jo hente endnu en finsk venstreback som åbenbart ikke er god til sin plads eller endnu en svensk midtbanespiller som åbenbart ikke har superliganiveau eller endnu en camerounsk udviklingsspiller som er langt fra spilletid.
Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.
Lidt på spidsen, men mener du da, at forstærkninger per automatik er økonomisk uansvarlighed indtil andet er bevist?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 31. aug 2015, 16:36

Gaarde6 skrev:
Pollack2 skrev:
NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer. Men hov, der er jo tid endnu i vinduet, så man kunne jo hente endnu en finsk venstreback som åbenbart ikke er god til sin plads eller endnu en svensk midtbanespiller som åbenbart ikke har superliganiveau eller endnu en camerounsk udviklingsspiller som er langt fra spilletid.
Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.
Man kan også spare sig ned i bundstriden, det er der nok ikke mange basører i
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 16:38

Gaarde6 skrev:
Pollack2 skrev:
NIN den fromme skrev:Hvis vi for øjeblik ser bort fra udfordringerne i midterforsvaret, så undrer det mig lidt, at vi ikke går ud og laver en lejeaftale med en solid midterbanespiller som supplement til Risgård og Pølsen. De hiver begge en del gulekort og skadesfrekvensen er høj. Vi mangler nogle kilo og rutine når de er væk. Der burde sidde en pæn sum af spillere på bænken rundt omkring i Europa der kunne hentes ind og få spilletid til glæde for alle tre parter. Uden at Gaarde skal have den store tegnebog op.
Bestyrelsen har åbenbart ualmindeligt godt fat om Gaardes nosser, eftersom han ikke engang vil tage fat på at løse nogle af de mest åbenlyse problemer. Men hov, der er jo tid endnu i vinduet, så man kunne jo hente endnu en finsk venstreback som åbenbart ikke er god til sin plads eller endnu en svensk midtbanespiller som åbenbart ikke har superliganiveau eller endnu en camerounsk udviklingsspiller som er langt fra spilletid.
Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.
Kunne det tænkes, at et fodboldselskab ikke mindst lever af sine resultater, at man skal bedømme de ledelsesmæssige dispositioner på, hvor godt man kan sammensætte sin trup, at der er gået lidt for meget stædighed i satsningen på døgnfluen Helenius som en reel mulighed til angrebet, at vi er stort set uden gardering i midterforsvaret (3 brugbare mand til 2 pladser) og især i angrebet (2 brugbare mand til 2 pladser), og at det ikke er godt nok heller ikke for en klub med en økonomi som AaB's.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 31. aug 2015, 16:45

dyhrmaN skrev:
Gaarde6 skrev:Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.
Lidt på spidsen, men mener du da, at forstærkninger per automatik er økonomisk uansvarlighed indtil andet er bevist?
Det er det vel i det omfang, at man går ud og bruger penge på nye spillere, selv om regnearket siger 0 kr. at handle for. (Det er forbudt at stille modspørgsmålet "jamen, har vi råd til at lade være?" :) )
Så kan vi selvfølgelig komme ud i en situation, hvor AaB mener, at vi er nødt til at handle - f.eks. pga. skader. Men det bliver jo en diskussion af, hvad AaB mener, at truppen kan holde til.

AaB er også bare en anden størrelse i dag end for 3-4 år siden. Vi kan jo ikke sidde og hylde vores talentarbejde og samtidig ikke ville vise talenterne en vis tiltro ved at bruge dem, når de først er rykket op i 1.-holdstruppen?
Vi har bare et helt andet setup end FCM, FCK, BIF og OB, og det må man forholde sig til - uanset om man kan lide det eller ej.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2015, 17:35

Vi kan da hente Christian Poulsen i 6 måneder... Ha ha

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 17:48

AaB 85 95 99 08 skrev: Kunne det tænkes, at et fodboldselskab ikke mindst lever af sine resultater, at man skal bedømme de ledelsesmæssige dispositioner på, hvor godt man kan sammensætte sin trup, at der er gået lidt for meget stædighed i satsningen på døgnfluen Helenius som en reel mulighed til angrebet, at vi er stort set uden gardering i midterforsvaret (3 brugbare mand til 2 pladser) og især i angrebet (2 brugbare mand til 2 pladser), og at det ikke er godt nok heller ikke for en klub med en økonomi som AaB's.
Det er simpelthen noget vrøvl at sige, at der er to brugbare angribere. Vi har Helenius, Spalvis, Jønsson og Ene. Dertil Pohl, men han tæller ikke endnu. Forsvaret synes jeg også mangler en mand mere, især for Augu som midterforsvarer kun virker i teorien eller FM.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2015, 17:50

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: I den perfekte verden solgte vi Thomsen i dette vindue, fik en afløser ind som kan nogle af de ting vi mangler i øjeblikket, og brugte en krone eller to på den centrale defensive midt, eller midterforsvaret... Men sådan ser det ikke ud til at gå, og jeg foretrækker til enhver tid at gemme pengene og hente de rette profiler til vinter, fremfor at lave flere Raitala handler. Det er ikke discount/breddespillere vi har behov for, det er profiler.
Hvad er fremtiden på højre back så, når Dalsgaard smutter? Patrick, der har 9 måneder tilbage af sin kontrakt? En ofte skadet færing der aldrig har spillet højre back? Det er uambitiøst.

Jeg forstår ikke den fascination af vintervinduet som den helt store åbenbaring. Der bliver handlet langt færre spillere, og der er langt mindre aktivitet. Det betyder også at udvalget af spillere er mindre. Og så må vi igen sandsynligvis nøjes med en fesen lejeaftale, som det har været kutymen de sidste 5 år, medmindre vi kan finde en spiller der kan gå for en pakke Kærgården og 20 grønne Cecil, mens vores konkurrenter løber fra os.
Det er skam ikke vintervinduet i sig selv jeg synes specielt godt om i denne sammenhæng (selv om det i høj grad giver bedre tid til integration af nye spillere, den del er jo da et plus), men mere at der efter al sandsynlighed vil være midler til at hente bedre spillere. Især forudsat Thomsen sælges senest da.

Her og nu kan der ikke være noget tvivl om at der ikke er mulighed i budgettet for at bruge ret mange penge. Mit bud er at det kommer til at ændre sig i det næste regnskabsår. Vi kan lide det eller hade det, men jeg kan ikke forestille mig at bestyrelsen vil gøre noget i år som bringer troværdigheden (læs: det udmeldte forventede resultat) i fare.

Om det så er den rigtige beslutning sportsligt... det er et godt spørgsmål. Jeg synes godt nok at denne sæson indtil videre har vist at der er positioner vi er meget sårbare på.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 31. aug 2015, 17:51

jernskjorten skrev:
dyhrmaN skrev:
Gaarde6 skrev:Kunne det tænkes at man er blevet økonomisk ansvarlig i AaB?
Jeg ved godt det lyder langt ude og jeg ønsker også selv forstærkninger.
Men det kunne jo tænkes at man vægter økonomien højere i AaB nu, end man gjorde for 3-4 år siden.
Lidt på spidsen, men mener du da, at forstærkninger per automatik er økonomisk uansvarlighed indtil andet er bevist?
Det er det vel i det omfang, at man går ud og bruger penge på nye spillere, selv om regnearket siger 0 kr. at handle for. (Det er forbudt at stille modspørgsmålet "jamen, har vi råd til at lade være?" :) )
Så kan vi selvfølgelig komme ud i en situation, hvor AaB mener, at vi er nødt til at handle - f.eks. pga. skader. Men det bliver jo en diskussion af, hvad AaB mener, at truppen kan holde til.

AaB er også bare en anden størrelse i dag end for 3-4 år siden. Vi kan jo ikke sidde og hylde vores talentarbejde og samtidig ikke ville vise talenterne en vis tiltro ved at bruge dem, når de først er rykket op i 1.-holdstruppen?
Vi har bare et helt andet setup end FCM, FCK, BIF og OB, og det må man forholde sig til - uanset om man kan lide det eller ej.
Enig, vi skal leve af talener, men vi kan bare ikke skabe resultater alenemed aldrende spillere med høj skadesfrekvens og talenter alene... og der er jo ingen herinde der mener at AaB skal kaste sig ud i en sand blodrus på transfermarkederne. Det eneste vi har behov for er en solid midstopper, gerne en der også kan gardere på defensiv midt. Det går AaB ikke konkurs af.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 18:03

jernskjorten skrev: Det er det vel i det omfang, at man går ud og bruger penge på nye spillere, selv om regnearket siger 0 kr. at handle for. (Det er forbudt at stille modspørgsmålet "jamen, har vi råd til at lade være?" :) )
Så kan vi selvfølgelig komme ud i en situation, hvor AaB mener, at vi er nødt til at handle - f.eks. pga. skader. Men det bliver jo en diskussion af, hvad AaB mener, at truppen kan holde til.

AaB er også bare en anden størrelse i dag end for 3-4 år siden. Vi kan jo ikke sidde og hylde vores talentarbejde og samtidig ikke ville vise talenterne en vis tiltro ved at bruge dem, når de først er rykket op i 1.-holdstruppen?
Vi har bare et helt andet setup end FCM, FCK, BIF og OB, og det må man forholde sig til - uanset om man kan lide det eller ej.
Der er en vigtig mellemregning her du glemmer. Vi kan ikke bare introducere talent på talent, hvis de ikke holder niveau.
Det er tydeligt for enhver at denne årgang ikke er lige så talentfuld som den forrige.
Selvfølgelig skal vi bruge talenterne... hvis de er gode nok. Men det skal være med måde. Ellers udstiller vi spillere der ikke er gode nok, og det er hverken en god deal for AaB eller for dem.

Børsting er en ganske ordinær spiller uden spidskompetencer. Han fighter som ind i helvede og er aggressiv i sit spil, men modsat typer som Kusk, Thomsen og Lucas har han jo hverken flair, teknik eller driblefærdigheder udover det sædvanlige. Ergo er han heller ikke specielt salgbar.
Bruhn har lidt X-faktor, men er fuldstændig gået i stå i sin udvikling, og ligner i øjeblikket en spiller som spiller 1. division indenfor det næste år.

Det er lidt mærkeligt at sætte lighedstegn mellem udgifter til en spiller og et minus på bundlinjen. Køber vi en god, driftig midtbanespiller, kan det være at vi ikke falder totalt sammen når Risgård eller Würtz er væk, og så betyder det måske at vi ender et par placeringer højere og derved har finansieret hans løn det første år.
Hvis ikke fremdrift kunne opnås ved investering, så ville alle klubber jo bare "play it safe".

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 18:34

Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
"Er du træt af at sidde på bænken i din klub så kan du komme til Aalborg og sidde på bænken her"

Det er bare en vanskelig salgstale at komme med.
Hvem siger at en ny midtbanespiller skal bænkes?
Så det er Würtz eller Risgaard der skal bænkes?
Nu kan det jo være, at AaB er lidt bedre til at sælge sig selv, holdet og klubben end du gør dem til. Omvendt virkede det jo fint på Helenius. Han tilbringer en stor del af sin tid der.
Ja Helenius ville jo til AaB. Derfor bliver han jo også ringagtet modsat salig AK som ikke ville AaB og derfor er attraktiv. #østrogenlogik
Hov, hov. Nu skal du slippe Evil AK der ikke vil spille Helenius. Han scorer for OB nu. I AaB er det Spalvis der forhindrer den fortabte søn i at blive topscore. Heldigvis runder vi snart oktober, så holder vi vel en lille fem måneders reception.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 31. aug 2015, 18:41

Brent skrev:Enig, vi skal leve af talener, men vi kan bare ikke skabe resultater alenemed aldrende spillere med høj skadesfrekvens og talenter alene... og der er jo ingen herinde der mener at AaB skal kaste sig ud i en sand blodrus på transfermarkederne. Det eneste vi har behov for er en solid midstopper, gerne en der også kan gardere på defensiv midt. Det går AaB ikke konkurs af.
Nej, AaB går ikke konkurs af at hente et par nye spillere, men det betyder formentlig, at man kommer ud af 2015 med røde tal i regnskabet, og så skal man ud og forklare sig som i de gode gamle dage :-).
Jeg tror, at de mener det denne gang, når de siger, at medmindre Thomsen bliver solgt, ser vi ingen forstærkninger. Kedeligt, men formentlig sandt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2015, 19:05

Gamen skrev: |Det er lidt mærkeligt at sætte lighedstegn mellem udgifter til en spiller og et minus på bundlinjen. Køber vi en god, driftig midtbanespiller, kan det være at vi ikke falder totalt sammen når Risgård eller Würtz er væk, og så betyder det måske at vi ender et par placeringer højere og derved har finansieret hans løn det første år.
Hvis ikke fremdrift kunne opnås ved investering, så ville alle klubber jo bare "play it safe".
Dette er ikke specielt rettet mod dig Gamen, men jeg tager nu alligevel afsaet i det du skriver for at fremhaeve en pointe. Og jeg er egentlig helt enig i det du skriver her. Det er bare umaadeligt svaert at diskutere denne nuance paa et debatforum, med et emne der indeholder saa mange ubekendte. Hvor stor en forskel i indtjening giver det f.eks. per. million investeret i nye spillere udefra (loen, transfer og sign-on?) i lyset af potentiel vaekst i placering, sponsorere, tilskuerer, og europaeisk fodbold for en klub som vores? Hvad er gevinsten/omkostningerne for talentudviklingen hvis vi forstaerker_os/ikke forstaerker_os? Og i forlaengelse af det, skal vi saa forvente en oeget eller faldende fremtidig transferindtaegt hvis vi investerer i spillere udefra kontra at vise mere tillid til vores egne?

Da det er saa komplekst, staar og falder det naesten altid paa den enkelse fan's mavefornemmelse. Og naar det er saa ugennemskueligt, saa ender det som ofte med - hvilket jeg ogsaa goer mig skyldig i - at det hele bliver lidt for ideologisk, hvor folk per automatik fordeler sig paa den oekonomisk offensive eller konservative side af spoergsmaalet, hvilket er lidt en skam. Det kunne derfor vaere fedt med en slags ideologisk restart, hvor man her inden transfervinduet lukker, lige overvejer hvor man syntes klubben og truppen staar i oejeblikket, og hvor man (og jeg selv) mener den skal staa om et halvt aars tid mht. den oekonomiske strategi (og dermed den langsigtede sportslige strategi).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 19:17

Et hurtigt rygte fra twitter omkring (lejeaftale?) med en amerikansk landsholdsback
Hvis prisen er god, i bytte for spilletid til deres mand kunne det være fedt. Hele Nordjyllands hold og alt det der er sjovt nok, men der mangler lidt krydderi i truppen. Dalsgaard ud nu og så kan det betale for ham? Jeg er frisk.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sauer » 31. aug 2015, 19:21

Fint køb af Randers FC. Ham havde jeg gerne set som Ahlmanns arvtager, men det giver selvfølgelig ikke megen mening i den nuværende situation.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-broendby

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 19:24

Sauer skrev:Fint køb af Randers FC. Ham havde jeg gerne set som Ahlmanns arvtager, men det giver selvfølgelig ikke megen mening i den nuværende situation.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-broendby
Rygtet siger, at det er et halvt års leje, så det er vidst en lappeløsning. Patrick Da Silva er en god spiller (+ point for fedt navn), men han virker også lidt som en idiot. Han har mere eller mindre fået snakket sig af holdet i Brøndby.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2015, 19:35

Esbjerg får da godt nok brugt nogle penge. Hvis rygterne i pressen passer så bruger de vel 7-8 millioner kroner på Bjørn Paulsen og Victor Palsson (Helsingborg). Gad vide om der er eksterne investorer involveret i handlerne.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 31. aug 2015, 19:42

frederikshavneren skrev:Esbjerg får da godt nok brugt nogle penge. Hvis rygterne i pressen passer så bruger de vel 7-8 millioner kroner på Bjørn Paulsen og Victor Palsson (Helsingborg). Gad vide om der er eksterne investorer involveret i handlerne.

Det tror jeg ikke, de forventer et overskud for 15 på 3-4 mio. Kr og har stadig penge fra EL eventyret, de havde også et solidt overskud sidste år på 6 mio. Alt i alt en sund økonomi
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 19:55

Brent skrev:
frederikshavneren skrev:Esbjerg får da godt nok brugt nogle penge. Hvis rygterne i pressen passer så bruger de vel 7-8 millioner kroner på Bjørn Paulsen og Victor Palsson (Helsingborg). Gad vide om der er eksterne investorer involveret i handlerne.

Det tror jeg ikke, de forventer et overskud for 15 på 3-4 mio. Kr og har stadig penge fra EL eventyret, de havde også et solidt overskud sidste år på 6 mio. Alt i alt en sund økonomi
Det er lidt hvordan man ser på det. De havde et overskud på 3-4 mio kr og heraf 15 mio kr i overskud på transfersiden, så altså 11 mio kr. i underskud på driften. Så det løber rundt, så længe de kan blive ved med at sælge i samme hastighed.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 19:56

Brent skrev:
Det tror jeg ikke, de forventer et overskud for 15 på 3-4 mio. Kr og har stadig penge fra EL eventyret, de havde også et solidt overskud sidste år på 6 mio. Alt i alt en sund økonomi
Pálsson bliver god for dem. En absolut nøglespiller for Helsingborg. Siger lidt om hvor ondt de har i økonomien pt.
Både på banen og i regnskaberne kan de bare se Malmö FF distancere sig mere og mere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2015, 20:49

Sanchez94 skrev:EN NY MIDTSTOPPER ASAP!

Kenneth Emil og Kasper P. er lige røget på skadeslisten .. Vi har brug for forstærkninger på den position nu!
Gaarde kom igang!
Forsvaret ser meget sårbart ud. Om ni dage venter sæsonens hidtil vigtigste kamp (Vendsyssel FF i pokalen), kald mig bare pessimist men jeg kan ikke se AaB kvalificere sig til Europa via ligaen. Hvis vi skal ud i Europa skal det være via pokalen og så er det selvfølgelig dybt bekymrende at KEP og Kasper P. skranter før mødet med Vendsyssel FF.
Et midterforsvar i pokalkampen bestående af eks. Blåbjerg/Augu el. Blåbjerg/Raitala er ikke videre betryggende.

Låst