Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 24. jun 2015, 12:33

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
Debatsidens hedeste drøm. Han har ikke spillet så meget denne sæson for Maccabi, kunne dog være spændende om han havde en sæson eller to i sig. Tror han kunne lære Spalvis en del.
Så skal Gaarde selvfølgelig også hente Martin P. til den dybt problematiske venstreback...
En spiller der blev rost af selveste Alex Ferguson efter Man Utd kørte os over i Aalborg kan da kun være en forstærkning ;)
Flot sammenligning, du tager igen debatten op på et højere plan. Nej, Martin P har ikke noget med Prica at gøre, der må du have misforstået noget. Ved godt du har en forkærlighed til Hobro, Vendsyssel og Jammerbugt, men Martin P gør sig knapt nok i 2. division. Det er altså ikke det samme - Prica kommer fra topfodbold i en liga der er rated bedre end den danske og har spillet europæisk 6 ud af de seneste 7 sæsoner og kommer med 5 nationale mesterskaber i bagagen fra de seneste 7 sæsoner.

Du kan også se en gut som Djiby Fall, der har fået ca halvdelen af de minutter som AK har spillet, men scoret hele 9 mål mod AK's 10 mål. Det er slet ikke dumt at hente en rutineret ræv. Samtidig har vi mange unge spillere på vej, så må vi tage afsked med AK, ser jeg ikke Prica som et dumt match, i en overgang til nogle af vores talenter er klar om 1-1½ år. Hvis økonomien passer.

Hvis du har nogle reelle argumenter mod Rade, så er du self. velkommen? Du er self. skeptisk, fordi spillere der har spillet i AaB tidligere er helt elendige, den har jeg noteret før og kan udlede af ovenstående, men hvad ellers?
Aalborg BK 1885!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 24. jun 2015, 13:53

Hvis du har nogle reelle argumenter mod Rade
Så forsøger jeg mig med argumenter mod Rade (på trods af min ubetingede kærlighed)

1. 34 år
2. Maccabi lod ham gå, så de har nok set en skrift på væggen
3. Vi har angribere nok hvis bare Ak eller Helenius, fatter pennen..

Ps

her røg min debatsidemødom
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 24. jun 2015, 14:14

KlaskmyggenNoah skrev:
Hvis du har nogle reelle argumenter mod Rade
Så forsøger jeg mig med argumenter mod Rade (på trods af min ubetingede kærlighed)

1. 34 år
2. Maccabi lod ham gå, så de har nok set en skrift på væggen
3. Vi har angribere nok hvis bare Ak eller Helenius, fatter pennen..

Ps

her røg min debatsidemødom
Udemærket mødom, omend en smule kortfattet.

1 og 3. Nu argumenterer jeg for at han er en mulighed såfremt AK smutter eller Helenuis glipper - jeg ønsker ikke at købe flere angribere ift. sidste sæsons antal, som endda er øget med tilgangen af Pohl. Skulle vi derfor have en, ser jeg gerne en rutineret angriber, som kan bidrage til de unge angriberes udvikling, uden at sætte dem ret langt bag i køen. Der mener jeg at en Prica med 1-2 sæsoner tilbage, ville passe ret godt ind. Ahlmann og Pohl er ikke klar, det efterlader med afgang måske AK eller Helenius, Ene, Jønne og Spalvis - hvor en af Jönne/Ene nok skal dække en kant, med vores nuværende trup. Der mener jeg ikke vi mangler en ung angriber (Pohl, Ahlmann) eller en der helst skal starte inde (Ak/Helen, Jönne, Ene). Måske mere en der kan rotere lidt og samtidig snuppe pladsen hvis ikke førstevalgene spiller ordentligt, hvor vi i forvejen har Spalvis - det kan Rade nok gå ind og fylde den plads. Havde gerne købt en, der var på Spalvis' alder og niveau, men det er slet og ret for dyrt, plus det step må man forvente AaB satser på at Pohl/Ahlmann tager indenfor et par år. Derfor mener jeg, han ville være et godt supplement. Prøv at nævne en spiller, som prismæssigt passer ind, du hellere ville have?

2. Det kan jo betyde mange ting. Hvis de har betalt ham som 1. angriber, og han ikke er der længere for dem, så kan det jo sagtens ligge der. Fordi en klub lader en spiller gå, betyder det vel ikke, at ingen andre kan bruge ham? Desuden taler det for, at han er til at signe økonomisk. Jeg er godt klar over, at vi ikke får Diego Costa for en slik her. Vi får rutine og en goalgetter, som passer ind i trupsammensætningen, efter min mening...

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 24. jun 2015, 14:38

Udemærket mødom, omend en smule kortfattet.
De fleste mødomme bliver vist tager i en alt for kortfattet version af det der kommer med tiden og øvelsen :innocent:

Jeg er nok bare lidt tvivlende overfor den symbiose der skulle opstå med en ældre erfaren angriber i truppen, og mener pengene skal placeres på venstre back.
Desuden syns jeg vore unge angribere skal føle at chancen for superliga virkelig er til stede i AaB, og ikke kun i tilfølde af 3 brækkede ben plus diverse karantæner og skader i øvrigt. Vi skal virkelig turde smide en ung fyr ind på banen engang imellem velvidende at det kan koste....og ja ku virkelig ikke se potentialet i Thomsen fra min plads på Spar Nord de første par gange han kom på banen....men det er vigtigt for en klub som AaB at turde satse på nogen af de lokale knægte engang imellem uden der går helt Athletic Bilbao i den...

Men mon ikke også der bliver skelet lidt til internt til Thomsens situation, ligegyldig hvordan man har ment hans spil har været til U21 EM så er han fast mand på et hold i semi, det må kunne give kroner i kassen som skal videre ud i truppen.

Nu med lidt øvelse, håber det kan mærkes :innocent:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jun 2015, 14:39

Kasper skrev:Det forstår jeg udemærket godt, men tak for forklaringen..
Men derfra og så stille sig tilfreds med en 5. plads og et kvartfinale exit mod et ringe efb mandskab, det er for langt ude i min verden. Så er det fordi man ikke vil kritikken. Så kan i snakke side op og side ned om økonomi, det kan aldrig være tilfredstillende for et forsvarende double mandskab.

Europa kampagnen var fantatisk, det er vi helt enige om!
Jeg er da ikke sikker på nogen decideret stiller sig tilfreds med en 5. plads, men det er indenfor den målsætning klubben har sat, da man lavede budgetterne. Derfor kan du ikke forvente klubben pludselig giver pokker i budgettet og opruster voldsomt til den kommende sæson, for at imødekomme de ambitioner og forventninger den sportslige sektor og fans eventuelt har haft til sidste sæson. Du kan ikke bare skubbe den økonomiske virkelighed til side, og forvente klubben går stik imod sin egen plan og sine egne budgetter fordi holdet sidste år ikke præsterede som håbet. Man er nødt til at forholde sig til hvad klubbens officielle mål og planer er, og ikke binde sine ambitioner på AaB's vegne op på hvordan man havde ønsket det var, eller hvad man selv har haft af forventninger... man er nødt til at forholde sig til at der sidder en ledelse i AaB og udstikker rammerne. Så kan man kalde den nuværende kurs uambitiøs, og ser man helt nøgternt alene på en forventning om top 6 i sidste sæson er det måske ikke helt ved siden af, men det skal jo også holdes op mod en ambition om på den lange bane at skabe en rentabel fodboldforretning og samtidig være med i toppen af dansk fodbold (det er en officiel udmelding), og det kan bestemt ikke siges at være uambitiøst.

Men iøvrigt har jeg nu svært ved at være enig i at det skulle skyldes en manglende lyst til at investere i holdet, at vi ikke præsterede som vi allesammen håbede i ligaen sidste sæson.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 24. jun 2015, 16:53

KlaskmyggenNoah skrev:
Udemærket mødom, omend en smule kortfattet.
De fleste mødomme bliver vist tager i en alt for kortfattet version af det der kommer med tiden og øvelsen :innocent:

Jeg er nok bare lidt tvivlende overfor den symbiose der skulle opstå med en ældre erfaren angriber i truppen, og mener pengene skal placeres på venstre back.
Desuden syns jeg vore unge angribere skal føle at chancen for superliga virkelig er til stede i AaB, og ikke kun i tilfølde af 3 brækkede ben plus diverse karantæner og skader i øvrigt. Vi skal virkelig turde smide en ung fyr ind på banen engang imellem velvidende at det kan koste....og ja ku virkelig ikke se potentialet i Thomsen fra min plads på Spar Nord de første par gange han kom på banen....men det er vigtigt for en klub som AaB at turde satse på nogen af de lokale knægte engang imellem uden der går helt Athletic Bilbao i den...

Men mon ikke også der bliver skelet lidt til internt til Thomsens situation, ligegyldig hvordan man har ment hans spil har været til U21 EM så er han fast mand på et hold i semi, det må kunne give kroner i kassen som skal videre ud i truppen.

Nu med lidt øvelse, håber det kan mærkes :innocent:
Langt bedre indlæg :) og velkommen til forresten.

Jamen, jeg er da for så vidt enig med dig. Min kommentar gik bare på, at hvis vi skulle hente en angriber som supplement fordi andre bruges på kanten og nogle ikke er klar, så synes jeg der er nogle fordele ved Prica, som kunne gøre ham til en interessant transfer. Du argumenterer for at man bør satse på talenterne, og det er såmænd også det jeg vil med den transfer, fordi det ville være en kort aftale med en mand der ikke har travlt med at spille alle 33 kampe i sæsonen, men kunne leve med 20-25 stykker måske. Jeg ville personligt ikke have noget imod, at enten Helen eller AK ikke bliver erstattet. Ryger de begge, mener jeg vi mangler en mand.

Jeg synes ikke vi skal hente flere til venstre back. Vi bliver pt. nød til at afvente AK/Helen/Dalle/Thomsen. For ryger begge angribere eller en af de andre, så er det vores svageste punkt og vi vil have brug for en ny højre back, en ny kant eller en supplerende angriber (afhængigt af hvor Lars ser Jönne/Ene spille).
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2015, 22:39

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
Debatsidens hedeste drøm. Han har ikke spillet så meget denne sæson for Maccabi, kunne dog være spændende om han havde en sæson eller to i sig. Tror han kunne lære Spalvis en del.
Så skal Gaarde selvfølgelig også hente Martin P. til den dybt problematiske venstreback...
En spiller der blev rost af selveste Alex Ferguson efter Man Utd kørte os over i Aalborg kan da kun være en forstærkning ;)
Flot sammenligning, du tager igen debatten op på et højere plan. Nej, Martin P har ikke noget med Prica at gøre, der må du have misforstået noget. Ved godt du har en forkærlighed til Hobro, Vendsyssel og Jammerbugt, men Martin P gør sig knapt nok i 2. division. Det er altså ikke det samme - Prica kommer fra topfodbold i en liga der er rated bedre end den danske og har spillet europæisk 6 ud af de seneste 7 sæsoner og kommer med 5 nationale mesterskaber i bagagen fra de seneste 7 sæsoner.

Du kan også se en gut som Djiby Fall, der har fået ca halvdelen af de minutter som AK har spillet, men scoret hele 9 mål mod AK's 10 mål. Det er slet ikke dumt at hente en rutineret ræv. Samtidig har vi mange unge spillere på vej, så må vi tage afsked med AK, ser jeg ikke Prica som et dumt match, i en overgang til nogle af vores talenter er klar om 1-1½ år. Hvis økonomien passer.

Hvis du har nogle reelle argumenter mod Rade, så er du self. velkommen? Du er self. skeptisk, fordi spillere der har spillet i AaB tidligere er helt elendige, den har jeg noteret før og kan udlede af ovenstående, men hvad ellers?
Det var naturligvis for sjov at jeg nævnte Martin P.

Jeg har det svært med at det skal være en stor kvalitet i sig selv hvis spilleren har en fortid på Hornevej, i dette tilfælde Rade. Svenskeren er 34 år hvorfor jeg har uendelig svært ved at se ham indgå i truppen. Alderen indhenter snart Rade eller har allerede gjort det. Derudover mener jeg heller ikke at Prica passer som type. Vi spiller ikke længere 'Prica bold' (Califf der tonsede en duelbold op til Rade).
Sidst men ikke mindst så kan ressourcerne anvendes mere fornuftigt. Som jeg ser det mangler vi kvalitet på venstre back, samt ikke mindst en hurtig kreativ kantspiller som kan lave det uventede.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 24. jun 2015, 22:44

Søgaard skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Udemærket mødom, omend en smule kortfattet.
De fleste mødomme bliver vist tager i en alt for kortfattet version af det der kommer med tiden og øvelsen :innocent:

Jeg er nok bare lidt tvivlende overfor den symbiose der skulle opstå med en ældre erfaren angriber i truppen, og mener pengene skal placeres på venstre back.
Desuden syns jeg vore unge angribere skal føle at chancen for superliga virkelig er til stede i AaB, og ikke kun i tilfølde af 3 brækkede ben plus diverse karantæner og skader i øvrigt. Vi skal virkelig turde smide en ung fyr ind på banen engang imellem velvidende at det kan koste....og ja ku virkelig ikke se potentialet i Thomsen fra min plads på Spar Nord de første par gange han kom på banen....men det er vigtigt for en klub som AaB at turde satse på nogen af de lokale knægte engang imellem uden der går helt Athletic Bilbao i den...

Men mon ikke også der bliver skelet lidt til internt til Thomsens situation, ligegyldig hvordan man har ment hans spil har været til U21 EM så er han fast mand på et hold i semi, det må kunne give kroner i kassen som skal videre ud i truppen.

Nu med lidt øvelse, håber det kan mærkes :innocent:
Langt bedre indlæg :) og velkommen til forresten.

Jamen, jeg er da for så vidt enig med dig. Min kommentar gik bare på, at hvis vi skulle hente en angriber som supplement fordi andre bruges på kanten og nogle ikke er klar, så synes jeg der er nogle fordele ved Prica, som kunne gøre ham til en interessant transfer. Du argumenterer for at man bør satse på talenterne, og det er såmænd også det jeg vil med den transfer, fordi det ville være en kort aftale med en mand der ikke har travlt med at spille alle 33 kampe i sæsonen, men kunne leve med 20-25 stykker måske. Jeg ville personligt ikke have noget imod, at enten Helen eller AK ikke bliver erstattet. Ryger de begge, mener jeg vi mangler en mand.

Jeg synes ikke vi skal hente flere til venstre back. Vi bliver pt. nød til at afvente AK/Helen/Dalle/Thomsen. For ryger begge angribere eller en af de andre, så er det vores svageste punkt og vi vil have brug for en ny højre back, en ny kant eller en supplerende angriber (afhængigt af hvor Lars ser Jönne/Ene spille).
Jeg er meget overbevist om, at Gaarde vil strække sig langt for at hente Helenius. Inden datoen hedder 30.6.2015 skal der gå meget galt, hvis Helenius ikke er på en 3-4-årig kontrakt.

Med vores angribere, så er jeg fuldstændig enig med Noah, at vi i stedet bør hente en venstre back, som kan spille i første spillerunde, men ligeledes nogle fuldblodskantspillere, som kan være kampafgørende. Prica er over the hill, og at hente ham er mere romantisk end fornuftigt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Tyskeren » 25. jun 2015, 08:21

Han har tidligere været rygtet til AaB, og med den præstation han levere i Prag lige nu, så er han endnu mere spændende for os! Han kan dække en del pladser i midteraksen, så han er en ideel spiller. Samtidigt en slider, som Lars Søndergaard godt kan lide.

Ud med ham Blomqvist og ind med Jønsson. Men prisen kan jo være øget betragteligt med den flotte præstation..

http://www.bold.dk/nyt/agf-klar-til-at- ... s-joensson

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 25. jun 2015, 09:03

Tyskeren skrev:Han har tidligere været rygtet til AaB, og med den præstation han levere i Prag lige nu, så er han endnu mere spændende for os! Han kan dække en del pladser i midteraksen, så han er en ideel spiller. Samtidigt en slider, som Lars Søndergaard godt kan lide.

Ud med ham Blomqvist og ind med Jønsson. Men prisen kan jo være øget betragteligt med den flotte præstation..

http://www.bold.dk/nyt/agf-klar-til-at- ... s-joensson
Det er jo ikke realistisk. Hvis han ikke valgte AaB, da de kunne tage ham på en fri transfer hvorfor skulle han så vælge os nu? Tror han skal en tur til Championship og pløje græs op. Det er lige hans spillestil.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 25. jun 2015, 09:07

Langt bedre indlæg :) og velkommen til forresten.

Jamen, jeg er da for så vidt enig med dig. Min kommentar gik bare på, at hvis vi skulle hente en angriber som supplement fordi andre bruges på kanten og nogle ikke er klar, så synes jeg der er nogle fordele ved Prica, som kunne gøre ham til en interessant transfer. Du argumenterer for at man bør satse på talenterne, og det er såmænd også det jeg vil med den transfer, fordi det ville være en kort aftale med en mand der ikke har travlt med at spille alle 33 kampe i sæsonen, men kunne leve med 20-25 stykker måske. Jeg ville personligt ikke have noget imod, at enten Helen eller AK ikke bliver erstattet. Ryger de begge, mener jeg vi mangler en mand.

Jeg synes ikke vi skal hente flere til venstre back. Vi bliver pt. nød til at afvente AK/Helen/Dalle/Thomsen. For ryger begge angribere eller en af de andre, så er det vores svageste punkt og vi vil have brug for en ny højre back, en ny kant eller en supplerende angriber (afhængigt af hvor Lars ser Jönne/Ene spille).
Mange tak :D vi er vist mere enige end godt er hvis man skal starte en diskussion. Lige nu er der vist lidt for mange ubekendte i ligningen til at kloge sig alt for meget, især Thomsens situation tror jeg får en afgørende indflydelse på vores muligheder på markedet, money talks after all, der er jo meldt ud at et evt salg skal føres tilbage i truppen, og det kan jo både være som ekstra lønkroner til dem der allerede er her og transfer udefra...

Jeg er lidt dobbelt omkring de spillere der ser ud til at forlade os, på den ene side er det vigtigt,at kommende unge spillere ser os som en klub hvor man faktisk får chancen og kan komme videre fra, og på den anden side er det altid træls når gode spillere bare damper af uden at der kommer kroner i kassen.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jun 2015, 14:59

Jens Jönsson til AaB eller ligefrem The Championship?

Manden har spillet en glimrende kamp forleden, men det er stort set også hvad han har præsteret som bare kunne vække en smule opsigt i sin karriere, og den eneste grund til vi ser så meget om hans præstation i medierne, er at UEFA kårede ham som MOM i en kamp hvor der var masser af andre kandidater.

Jeg ser snarere Island eller Norge i Jönssons krystalkugle, end jeg ser den øverste del af superligaen eller ligefrem Championship... En middelmådig spiller, som udelukkende har fået lidt opmærksomhed under EM fordi AC ikke har kunnet benyttes på den defensive midtbane, ellers havde han ikke spillet mange minutter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 25. jun 2015, 15:31

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
Debatsidens hedeste drøm. Han har ikke spillet så meget denne sæson for Maccabi, kunne dog være spændende om han havde en sæson eller to i sig. Tror han kunne lære Spalvis en del.
Så skal Gaarde selvfølgelig også hente Martin P. til den dybt problematiske venstreback...
En spiller der blev rost af selveste Alex Ferguson efter Man Utd kørte os over i Aalborg kan da kun være en forstærkning ;)
Flot sammenligning, du tager igen debatten op på et højere plan. Nej, Martin P har ikke noget med Prica at gøre, der må du have misforstået noget. Ved godt du har en forkærlighed til Hobro, Vendsyssel og Jammerbugt, men Martin P gør sig knapt nok i 2. division. Det er altså ikke det samme - Prica kommer fra topfodbold i en liga der er rated bedre end den danske og har spillet europæisk 6 ud af de seneste 7 sæsoner og kommer med 5 nationale mesterskaber i bagagen fra de seneste 7 sæsoner.

Du kan også se en gut som Djiby Fall, der har fået ca halvdelen af de minutter som AK har spillet, men scoret hele 9 mål mod AK's 10 mål. Det er slet ikke dumt at hente en rutineret ræv. Samtidig har vi mange unge spillere på vej, så må vi tage afsked med AK, ser jeg ikke Prica som et dumt match, i en overgang til nogle af vores talenter er klar om 1-1½ år. Hvis økonomien passer.

Hvis du har nogle reelle argumenter mod Rade, så er du self. velkommen? Du er self. skeptisk, fordi spillere der har spillet i AaB tidligere er helt elendige, den har jeg noteret før og kan udlede af ovenstående, men hvad ellers?
Det var naturligvis for sjov at jeg nævnte Martin P.

Jeg har det svært med at det skal være en stor kvalitet i sig selv hvis spilleren har en fortid på Hornevej, i dette tilfælde Rade. Svenskeren er 34 år hvorfor jeg har uendelig svært ved at se ham indgå i truppen. Alderen indhenter snart Rade eller har allerede gjort det. Derudover mener jeg heller ikke at Prica passer som type. Vi spiller ikke længere 'Prica bold' (Califf der tonsede en duelbold op til Rade).
Sidst men ikke mindst så kan ressourcerne anvendes mere fornuftigt. Som jeg ser det mangler vi kvalitet på venstre back, samt ikke mindst en hurtig kreativ kantspiller som kan lave det uventede.
Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for Prica, grundet hans fortid i AaB, det må stå for din egen regning. Kan vi ikke komme udover dette argument, hver gang en tidligere spiller bliver foreslået - og hvis påstanden skal bruges, kan du så ikke komme med et belæg for en gangs skyld? Han bliver nævt, fordi han er kendt i den danske liga, lige så vel som hvis det havde været Alvaro Santos, ham her kender vi bare bedre. Hvis jeg skulle vende den om, og rent faktisk argumentere for Prica som gammel spiller, så viser historien, at det er meget få tidligere AaB'ere der kommer tilbage, som falder fuldstændigt igennem (Jeg kan komme på Mikkel Beck's 2. lejeophold?), mens der er mange eksempler på disse nye spillere der skriges på, som har floppet (Chanko, Søren F., Kayke, Holm, Nwakaeme - for at nævne nogle af de seneste). Og nej: jeg siger demed ikke at vi skal hente alle gamle spillere tilbage, Taz og Martin P. har intet at foretage sig i truppen, men når vi vælger at hente nogle tilbage, har de som regel spillet en rolle. Og nej: Helen og Ene er ikke floppet, de var nøglespillere ift. at få os videre fra UEFA-gruppespil - selv jeg kunne have ønsket og håbet mere fra dem, men nu er de for det første ikke færdige i klubben endnu, for det andet kan jeg ikke se hvem man skulle have hentet, som havde gjort det så meget bedre på samme budget. Til sidst er det positive i relationen, at han rent faktisk nok ville overveje en kontrakt fra AaB.

Augo er 34 og han er i truppen, så der er ikke nogle regler der forhindrer en 34'årig i at spille i Superligaen. Drogba er 37 og bidrog fint til Chelseas mesterskab. Nej, vi spiller ikke den samme gang bold, men det er jo så også fordi vi har 2-3 angribere, som ikke kunne tæmme en badebold med hovedet. Vi scorede vel 2 mål sidste sæson med hovedet, så det er endnu et argument for, at en Prica/Fall-type kunne være brugbar - nemlig at vi slet ikke har den offensive strategi at spille på - og ingen af dem vi har rendende rundt nu, kan lære de andre at heade og tæmme en bold, så hvordan skal Pohl og Spalvis lære det, så de ikke ender som Helenius (tror Helen kunne blive en helt decent hovedspiller, hvis han bare blev trænet lidt..). At Prica skulle være over-the-hill har du heller ikke belæg for, han opretholdt det samme scoringssnit som Helen og AK havde sidste sæson, så værre er det heller ikke.

Hvor ressourcerne skal anvendes er en smagssag, og kan sagtens se at der er andre steder end angreb der trænger mere, som truppen ser ud pt. Min pointe var så også, at han kunne være interessant såfremt Helen og/eller AK ryger og det vurderes at vi skal have en angriber ind - samt at han har et passende lønkrav.
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 25. jun 2015, 15:51

Det er aldeles ulovligt at kalde Helenius for Helen. Alle, der gør det, dømmes til en hed, hed nat i selskab med Kristian Bach Bak, back.

Stop.Det.Gøgl.

Nu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 26. jun 2015, 12:06

white splash skrev:
Kunne også rigtig godt tænke mig at se ham i AaB-trøjen igen, men ret beset er det nok den position hvor vi er stærkest besat. Ser hellere at vi smider nogle kroner efter en kreative kantspiller.
Men vi er jo godt i gang med at uddanne de nye kantspillere. Hvis der skal være nogen mening at snakke talentarbejde, skal Ando og Børsting nurses. Det vil da være det rene volapyk at slide gennem 8-10 år i ungdomsafdelingen med at skabe talenter, og så fyre dem efter en sæson. Kasper Kusk hamrede heller ikke lige igennem da svenskeren første gang introducerede ham på ligaholdet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2015, 12:37

Prica havde en skade han ikke kunne slippe af med, derfor var det meget ud og ind af holdet i denne sæson. Men selvfølgelig ville han være en fin signing for AaB. Er helt fantastisk med låget, og kan man være en stor profil i Maccabi Tel Aviv, så kan man også være en god spiller for AaB. Afgjorde cupfinalen med 3 mål og 2 assists i en af de sidste kampe.

Han virker åben for alt, efter at Anna og børnene har været flyttet hjem til Lomma (et lille stykke fra Malmö) det seneste år. Men det kommer selvfølgelig også lidt an på om vi kan få enderne til at mødes med Helenius.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af andreasaab89 » 26. jun 2015, 12:39

Hvorfor er folk så forhippet på at vi skal købe en ny venstre back ??

Hvad er status på Ahlmann - går der lang tid før han er klar? Vi har altså en venstre back her som var kommet med omkring landsholdet før han blev skadet og var en af de bedste i superligaen på sin plads.

Det giver absolut ingen mening for en klub med AaB's økonomi at fasttilknytte endnu en god(og dermed dyr) venstreback når vi har en Ahlmann med så højt et niveau.

Et problemet at han først for alvor kan være klar efter jul må vi lave en 6-12 måneders lejeaftale igen med en som kan bruges på positionen. Syntes det er hovedløst at bruge en masse penge på en kvalitets venstreback og så om 3-4 måneder skal vi have 1 af dem på bænken konstant hvor pengene kunne være brugt andre steder.

Vi har trods alt 4 midterforsvar i KEP, Thelander, KP og Blåberg og både Blåberg og PK som kan gardere venstre back.

Det ville være luksus at være FCK og FCM som kan have 2 spillere med millionlønninger til hver eneste plads med en klub som AaB har ikke råd til det. Vi har allerede kvalitet på Venstre Back. Så må vi bare gardere os med de øvrige eller lave en billig lejeaftale hvis han er skadet. Det er ikke noget der tiltaler mig at skulle se en halvsæson med PK eller Blåberg derude igen, men vi har simpelthen ikke råd til at hente en ekstra på Ahlmanns niveau der så skal på bænken om 3 måneder når han er helt klar?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 26. jun 2015, 13:40

Freddie skrev:
white splash skrev:
Kunne også rigtig godt tænke mig at se ham i AaB-trøjen igen, men ret beset er det nok den position hvor vi er stærkest besat. Ser hellere at vi smider nogle kroner efter en kreative kantspiller.
Men vi er jo godt i gang med at uddanne de nye kantspillere. Hvis der skal være nogen mening at snakke talentarbejde, skal Ando og Børsting nurses. Det vil da være det rene volapyk at slide gennem 8-10 år i ungdomsafdelingen med at skabe talenter, og så fyre dem efter en sæson. Kasper Kusk hamrede heller ikke lige igennem da svenskeren første gang introducerede ham på ligaholdet.
Helt enig i at vi selvfølgelig ikke skal bremse Bruhn og Børsting i deres udvikling, men ser det ikke helt som den samme type spiller som Kusk, og det er det vi mangler helt vildt synes jeg.. Børsting ser jeg som en spiller der ville kunne løfte arven efter Risgård.

VI har Ene, RJ, Spalvis, Ahlmann, Pohl, måske AK og måske Helenius.

Menere bare ikke at der er brug for flere angribere i truppen.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 26. jun 2015, 14:26

Bruhn og Børsting vil stadig kunne få masser af spilletid, som indskiftere/afløsere ved skade/karantæne. Især ser Børsting ser jeg som en siller der kan sættes ind og gøre det godt. Ifht. Bruhn er jeg mere skeptisk, men fælles for dem er, at AaB er et andet sted idag og derfor skal vi ikke pinedød bruge talenterne som fast mand før de er klar til det. Jeg går derfor også kraftigt ind for, at vi får handlet noget kvalitet til kanterne (og nej Enevoldsen er ikke kvalitet).

Ifht. venstre back bør vi hente en skolet venstre back, som kan køres i stiling til at afløse Ahlmann om et år eller to. Det skal være et talent, som passer til spillestilen fremfor Blåbjerg og Patrick som vi har set ikke dur i den side.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af gravballe » 27. jun 2015, 12:07

Prica + Jönsson kunne blive vildt...

Låst