Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 2. sep 2015, 13:58

Freddie skrev:
Hvorfor er det en god ide, at Steinlein kaster om sig med store tal. Som jeg har set Sisto i denne sæson, er han slet ikke salgsbar i den prisklasse. Steinlein kan let kommet til at sande, at selv om de er dumme i England, så køber de trods alt ikke varm luft.
Det er vist revnende ligegyldigt hvordan du har set Sisto i denne sæson, når buddene alligevel har været på 45-50 mio... Man er det værd, som andre vil betale for én. Længere er den jo ikke.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 2. sep 2015, 14:04

Gnu skrev:
Eksil skrev: En anden ting er, at jeg aner ikke hvorfor folk går så meget op i hvordan der tales om klubben? Det er totalt ligegyldigt. FCM har altid talt sig selv op, lige meget om de var tæt på konkurs, men det har ikke betydet noget for resultaterne eller hvem der kom til. Det har masser af millioner fra Bente derimod.
Det er absolut ikke ligegyldigt, hvordan der tales om klubben. For eksempel har FCM har systematisk fortalt, hvordan de har afvist bud på Sisto og fortalt om interesse fra hele Europa. Sidste sommer var det afviste bud på 14 millioner, sidenhen 25, så 35 og nu er han så talt op i et leje på 50 millioner. Det er godt kommunikationsarbejde.

Til sammenligning er Allan Gaarde langt mere defensiv i sin kommunikation: Der er ingen bud på Thomsen, men det er vigtigt for AaB at han kommer afsted, så de andre unge i truppen kan se, at det kan lade sig gøre. Gu' ve' om ikke de udenlandske klubber også fanger den og low baller et eventuelt bud til vinter?
Tror du, at det kun handler om kommunikation?

Sisto er de penge værd, fordi han er et langt større, og endda 2 år yngre, talent. Gaarde kunne da godt ha råbt op omkring, at Thomsen er top x i verden, men det hjælper ikke. Hvad der derimod betyder noget, er at vi har råd til at sige nej, når der kommer en polsk krejler fra Nantes til byen, fordi der er penge på kistebunden. Vi er ikke død og pine tvunget til at sælge og det er FCM for den sags skyld heller ikke. Var det her 2009 om igen, så var vi sikkert på blevet spist af med 4 mio kr. for Thomsen, for der var ikke råd til at lade være.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 14:09

Eksil skrev:
Gnu skrev:
Eksil skrev: En anden ting er, at jeg aner ikke hvorfor folk går så meget op i hvordan der tales om klubben? Det er totalt ligegyldigt. FCM har altid talt sig selv op, lige meget om de var tæt på konkurs, men det har ikke betydet noget for resultaterne eller hvem der kom til. Det har masser af millioner fra Bente derimod.
Det er absolut ikke ligegyldigt, hvordan der tales om klubben. For eksempel har FCM har systematisk fortalt, hvordan de har afvist bud på Sisto og fortalt om interesse fra hele Europa. Sidste sommer var det afviste bud på 14 millioner, sidenhen 25, så 35 og nu er han så talt op i et leje på 50 millioner. Det er godt kommunikationsarbejde.

Til sammenligning er Allan Gaarde langt mere defensiv i sin kommunikation: Der er ingen bud på Thomsen, men det er vigtigt for AaB at han kommer afsted, så de andre unge i truppen kan se, at det kan lade sig gøre. Gu' ve' om ikke de udenlandske klubber også fanger den og low baller et eventuelt bud til vinter?
Tror du, at det kun handler om kommunikation?

Sisto er de penge værd, fordi han er et langt større, og endda 2 år yngre, talent. Gaarde kunne da godt ha råbt op omkring, at Thomsen er top x i verden, men det hjælper ikke. Hvad der derimod betyder noget, er at vi har råd til at sige nej, når der kommer en polsk krejler fra Nantes til byen, fordi der er penge på kistebunden. Vi er ikke død og pine tvunget til at sælge og det er FCM for den sags skyld heller ikke. Var det her 2009 om igen, så var vi sikkert på blevet spist af med 4 mio kr. for Thomsen, for der var ikke råd til at lade være.
Selvfølgelig handler det ikke kun om kommunikation, men det er et meget væsentligt element. Hvor skulle jeg have påstået det?

Det er absolut ikke gavnligt at tale om, at det er vigtigt at få sendt en spiller afsted og at man ikke vil stå i vejen. Så inviterer man da en købende klub til at komme med et lavt bud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 2. sep 2015, 14:13

KJ skrev:Gamen, jeg forstår godt din tankegang, og det ser da lyst ud for Randers FC, når man opstiller tingene, som du gør. Men der er bare mange faktorer, som vi ikke kender til. Fri transfer betyder ikke gratis. Det betyder bare, at spilleren og hans agent skal have et tilsvarende stort sign-on fee, eller tilsvarende stor løn. Randers FC er ikke en pengemaskine - deres seneste årsresultater er som følger: +2,6 mio., +1,2 mio., -9,3 mio., +5,0 mio., -6,0 mio. Så noget i Randers FC's strategi fungerer ikke rent økonomisk - eller fungerer i hvert fald ikke fantastisk godt. Randers FC's købmandsskab er ganske enkelt ikke godt nok - det viser tallene. Dertil kommer, at deres resultater på banen har været beskedne de sidste mange år. Randers FC er da et solidt superligahold (som tilmed slog os i weekenden) men herefter må tilbedelsen af Randers FC altså ophøre - det har de ikke gjort sig fortjent til.

Ps. når folk hylder FC Midtjyllands fantastiske evne til at være fodboldkøbmænd - så prøve lige at tage et kig på deres årsrapporter først.... Det løber ikke ligefrem rundt for dem...
Så spilleren får en sign-on fee på 10 mio, når han går på fri, fordi det var han værd? Nej. Sådan er det ikke.
Har en bekendt der i 00'erne var fodboldagent så jeg ved udmærket hvordan det hænger sammen. Sign-on fees behøver jo ikke være lig med store million-udskrivninger. Det er jo bare en måde at sikre spilleren et engangs-beløb, og tit og ofte er det jo en højere løn der så udmøntes i en sign on-fee, mod at spilleren så månedligt måske ikke engang er i top 5 over lønførende spillere.

Randers opererer i øvrigt, ligesom os, med balance eller små underskud i regnskabet uden spillersalg som overordnet præmis. Spillersalg er ikke en del af deres forretningsmodel, hvis man skal tro det de skriver.
De har da flotte regnskaber, hvis man tænker på at de i 2009 mistede deres storsponsor Peter Halvorsen/Essex Invest som følge af finanskrisen. På den konto gik de glip af mindst et par mio. om året ifht. efterfølgende sponsoraftaler. De har plus i 3 ud af de seneste 5 år, og har en fin egenkapital.

Det handler ikke om at tilbede Randers, men om at vi selvfølgelig må sige at der er andre der gør det langt bedre end os på nogle områder, hvor vi SKAL forbedre os. Særligt hvis vi vil have en forretning med balance i økonomien.
Man må helst ikke være efter AaB herinde, og påpege hvor klubben begår fejl, for så er man en farisæer...

Randers rykkede altså først op igen i '09 og har siden da gjort det ganske udmærket, hvis man ser på deres ressourcer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 14:14

Freddie skrev:
Gnu skrev: Det er absolut ikke ligegyldigt, hvordan der tales om klubben. For eksempel har FCM har systematisk fortalt, hvordan de har afvist bud på Sisto og fortalt om interesse fra hele Europa. Sidste sommer var det afviste bud på 14 millioner, sidenhen 25, så 35 og nu er han så talt op i et leje på 50 millioner. Det er godt kommunikationsarbejde.

Til sammenligning er Allan Gaarde langt mere defensiv i sin kommunikation: Der er ingen bud på Thomsen, men det er vigtigt for AaB at han kommer afsted, så de andre unge i truppen kan se, at det kan lade sig gøre. Gu' ve' om ikke de udenlandske klubber også fanger den og low baller et eventuelt bud til vinter?
Hvorfor er det en god ide, at Steinlein kaster om sig med store tal. Som jeg har set Sisto i denne sæson, er han slet ikke salgsbar i den prisklasse. Steinlein kan let kommet til at sande, at selv om de er dumme i England, så køber de trods alt ikke varm luft.
Som Gamen allerede har svaret. Din mening om Sistos evner er pisse ligegyldig, når buddene er på 50 millioner.
Cornelius blev talt op i 60-70 millioner kroner.
Amartey er talt op i det samme.

Er eller var de dét værd for en købende klub? Cornelius var i hvert fald ikke, men FCK kunne da grine hele vejen til banken.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2015, 14:21

Gnu skrev:
Eksil skrev: En anden ting er, at jeg aner ikke hvorfor folk går så meget op i hvordan der tales om klubben? Det er totalt ligegyldigt. FCM har altid talt sig selv op, lige meget om de var tæt på konkurs, men det har ikke betydet noget for resultaterne eller hvem der kom til. Det har masser af millioner fra Bente derimod.
Det er absolut ikke ligegyldigt, hvordan der tales om klubben. For eksempel har FCM har systematisk fortalt, hvordan de har afvist bud på Sisto og fortalt om interesse fra hele Europa. Sidste sommer var det afviste bud på 14 millioner, sidenhen 25, så 35 og nu er han så talt op i et leje på 50 millioner. Det er godt kommunikationsarbejde.

Til sammenligning er Allan Gaarde langt mere defensiv i sin kommunikation: Der er ingen bud på Thomsen, men det er vigtigt for AaB at han kommer afsted, så de andre unge i truppen kan se, at det kan lade sig gøre. Gu' ve' om ikke de udenlandske klubber også fanger den og low baller et eventuelt bud til vinter?
Allan Gaarde kommunikerer virksomhedens strategi, og den er målrettet aktionærerne og går på økonomisk ansvarlighed og at investeringer først bliver foretaget når driften kan bære det. Det kommunikerer Gaarde helt fint - ja fremragende faktisk.

Hele fundamentet bag AaBs rednig var et skifte fra den helt gængse fodboldøkonomi i DK, nemlig at man bruger så meget man kan skrabe sammen, og håber man kan skrabe lidt flere sammen hvis det ikke giver det håbede afkast. I stedet har vi lukket for forbruget, og investerer kun de penge vi kan se der kommer igen fra driften - det vil også sige at det ikke er nok at have til transferen på en spiller - vi skal også kunne betale hans løn i kontraktperioden, udfra det forudsætning at vi holder en 6. plads i ligaen og ikke deltager europæisk.

Det er altså ret nyskabende i dansk fodbold, og indtil videre har AaB i tre års tid gang efter gang bevist at de rent faktisk kan drive en fodboldvirksomhed i balance og leve op til det de har forventet. Selv med et overfladisk kendskab til AaB må man vide at det er noget af en forandring.

Jeg siger ikke at det er den absolut bedste måde at gøre tingene på, men jeg er ret sikker på at folkene bag AaB ikke ryster det mindste på hænderne fordi vi ikke ligger i top tre eller kommer i europa et par år eller tre. Hvis de bliver nervøse for nedrykning, er jeg også sikker på at de rykker uden tøven.

Det kan da godt være at man isoleret set, over kort tid, kunne have udnytte en medvindsbølge bedre end vi gjorde, og der er sikkert også en del operationelle beslutninger der kunne være gjort anderledes, men der er altså ikke mange eksempler på at en kortsigtet satsning, financieret ved et overforbrug, giver pote i andet end enkelte tilfælde. Prøv at se på hvormange år og fejlkøb FCK var om at etablere sig, og hvor lang tid FCM fik lov at køre med overforbrug - kun reddet af en naiv inder, og dernæst en spilleglad milliardær. For FCM er det på trods af stor succes og gode salg - og endnu mere snak om potentielle slag - endnu ikke blevet til økonomisk balance, og det er vel tvivlsomt om det nogensinde sker. For FCK er det svært at se hvordan fodboldforretningen så ud tidligere, fordi den var sovset ind i Lalandia etc. Men heller ikke derovre ser det ud til at de er på den grønne gren endnu - medmindre de bliver mestre mindst hverandet år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 2. sep 2015, 14:24

Gamen skrev:
Freddie skrev:
Hvorfor er det en god ide, at Steinlein kaster om sig med store tal. Som jeg har set Sisto i denne sæson, er han slet ikke salgsbar i den prisklasse. Steinlein kan let kommet til at sande, at selv om de er dumme i England, så køber de trods alt ikke varm luft.
Det er vist revnende ligegyldigt hvordan du har set Sisto i denne sæson, når buddene alligevel har været på 45-50 mio... Man er det værd, som andre vil betale for én. Længere er den jo ikke.
Det er jo også ravende vanvid at afvise bud i den størrelsesorden. Han bliver safstsuseme ikke mere værd end 50 millioner kr., og ved skade/formnedgang kombineret med mindre tid til kontraktudløb, kan alle papirmillionerne forsvinde op i den blå luft. Jeg nævnte i sin tid, hvordan Don Ø. stod og spillede smart med at have afvist bud på ca. 60 millioner kr. på Zuma, hvorefter han 2 år senere nærmest måtte tigge en udenlandsk klub i form af Arminia Bielefeld for at lægge 7 millioner kr. for samme spiller!

Man skal kende sin besøgelsestid i fodbold, og lige præcis dét kan blive FCMs undergang. Klubben har jo også behov for at vise, at den kan producere værdier uden om Bentham.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2015, 14:26

Hovedet skrev:
Gamen skrev:
Freddie skrev:
Hvorfor er det en god ide, at Steinlein kaster om sig med store tal. Som jeg har set Sisto i denne sæson, er han slet ikke salgsbar i den prisklasse. Steinlein kan let kommet til at sande, at selv om de er dumme i England, så køber de trods alt ikke varm luft.
Det er vist revnende ligegyldigt hvordan du har set Sisto i denne sæson, når buddene alligevel har været på 45-50 mio... Man er det værd, som andre vil betale for én. Længere er den jo ikke.
Det er jo også ravende vanvid at afvise bud i den størrelsesorden. Han bliver safstsuseme ikke mere værd end 50 millioner kr., og ved skade/formnedgang kombineret med mindre tid til kontraktudløb, kan alle papirmillionerne forsvinde op i den blå luft. Jeg nævnte i sin tid, hvordan Don Ø. stod og spillede smart med at have afvist bud på ca. 60 millioner kr. på Zuma, hvorefter han 2 år senere nærmest måtte tigge en udenlandsk klub i form af Arminia Bielefeld for at lægge 7 millioner kr. for samme spiller!

Man skal kende sin besøgelsestid i fodbold, og lige præcis dét kan blive FCMs undergang. Klubben har jo også behov for at vise, at den kan producere værdier uden om Bentham.
Jeg vil love dig at FCM ikke afviste det bud - det gjorde Sisto.

Sisto har været igennem i længerevarende skade allerede, og én til vil sikkert barbere 90% af hans værdi væk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 14:29

Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Eksil skrev: En anden ting er, at jeg aner ikke hvorfor folk går så meget op i hvordan der tales om klubben? Det er totalt ligegyldigt. FCM har altid talt sig selv op, lige meget om de var tæt på konkurs, men det har ikke betydet noget for resultaterne eller hvem der kom til. Det har masser af millioner fra Bente derimod.
Det er absolut ikke ligegyldigt, hvordan der tales om klubben. For eksempel har FCM har systematisk fortalt, hvordan de har afvist bud på Sisto og fortalt om interesse fra hele Europa. Sidste sommer var det afviste bud på 14 millioner, sidenhen 25, så 35 og nu er han så talt op i et leje på 50 millioner. Det er godt kommunikationsarbejde.

Til sammenligning er Allan Gaarde langt mere defensiv i sin kommunikation: Der er ingen bud på Thomsen, men det er vigtigt for AaB at han kommer afsted, så de andre unge i truppen kan se, at det kan lade sig gøre. Gu' ve' om ikke de udenlandske klubber også fanger den og low baller et eventuelt bud til vinter?
Allan Gaarde kommunikerer virksomhedens strategi, og den er målrettet aktionærerne og går på økonomisk ansvarlighed og at investeringer først bliver foretaget når driften kan bære det. Det kommunikerer Gaarde helt fint - ja fremragende faktisk.

Hele fundamentet bag AaBs rednig var et skifte fra den helt gængse fodboldøkonomi i DK, nemlig at vi bruger så meget vi kan skrabe sammen, og håber vi kan skrabe lidt flere sammen hvis det ikke giver det håbede afkast. I stedet har vi lukket for forbruget, og investerer kun de penge vi kan se der kommer igen fra driften - det vil også sige at det ikke er nok at have til transferen på en spiller - vi skal også kunne betale hans løn i kontraktperioden, udfra det forudsætning at vi holder en 6. plads i ligaen og ikke deltager europæisk.

Det er altså ret nyskabende i dansk fodbold, og indtil videre har AaB i tre års tid gang efter gang bevist at de rent faktisk kan drive en fodboldvirksomhed i balance og leve op til det de har forventet. Selv med et overfladisk kendskab til AaB må man vide at det er noget af en forandring.

Jeg siger ikke at det er den absolut bedste måde at gøre tingene på, men jeg er ret sikker på at folkene bag AaB ikke ryster det mindste på hænderne fordi vi ikke ligger i top tre eller kommer i europa et par år eller tre. Hvis de bliver nervøse for nedrykning, er jeg også sikker på at de rykker uden tøven.

Det kan da godt være at man isoleret set, over kort tid, kunne have udnytte en medvindsbølge bedre end vi gjorde, og der er sikkert også en del operationelle beslutninger der kunne være gjort anderledes, men der er altså ikke mange eksempler på at en kortsigtet satsning, financieret ved et overforbrug, giver pote i andet end enkelte tilfælde. Prøv at se på hvormange år og fejlkøb FCK var om at etablere sig, og hvor lang tid FCM fik lov at køre med overforbrug - kun reddet af en naiv inder, og dernæst en spilleglad milliardær. For FCM er det på trods af stor succes og gode salg - og endnu mere snak om potentielle slag - endnu ikke blevet til økonomisk balance, og det er vel tvivlsomt om det nogensinde sker. For FCK er det svært at se hvordan fodboldforretningen så ud tidligere, fordi den var sovset ind i Lalandia etc. Men heller ikke derovre ser det ud til at de er på den grønne gren endnu - medmindre de bliver mestre mindst hverandet år.
Der er ikke noget modsætningsforhold mellem at kommunikere AaB's strategi og kommunikere værdien på spillerne op. Tværtimod.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2015, 14:35

Gnu skrev:Der er ikke noget modsætningsforhold mellem at kommunikere AaB's strategi og kommunikere værdien på spillerne op. Tværtimod.
...og hvad mener du AaB skulle have sagt som ville have ændret noget som helst?

Der hvor det gælder - da der var tilbud på Thomsen, og AK-forløbet - blev det da gjort meget klart hvad AaB mente prisen var. Man kan diskutere Thelander, men der tror jeg der var andre faktorer indover.

Mener du vi skulle have holdt på AK selv med den pris vi nu fik, eller at vi skulle have solgt Thomsen til 6 mill, eller har du tre små magiske trylleord, der ville have tre-doblet deres værdi hvis de blev gentaget ofte nok?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 14:42

Pastorius skrev:
Gnu skrev:Der er ikke noget modsætningsforhold mellem at kommunikere AaB's strategi og kommunikere værdien på spillerne op. Tværtimod.
...og hvad mener du AaB skulle have sagt som ville have ændret noget som helst?

Der hvor det gælder - da der var tilbud på Thomsen, og AK-forløbet - blev det da gjort meget klart hvad AaB mente prisen var. Man kan diskutere Thelander, men der tror jeg der var andre faktorer indover.

Mener du vi skulle have holdt på AK selv med den pris vi nu fik, eller at vi skulle have solgt Thomsen til 6 mill, eller har du tre små magiske trylleord, der ville have tre-doblet deres værdi hvis de blev gentaget ofte nok?
Jeg mener, man skal droppe "Vi vil ikke stå i vejen"-retorikken.

Det var rigtigt at stå fast på prisen i tilfældet Thomsen, men det efterfølgende "det er vigtigt at vi får ham sendt afsted for at sende et signal" var tåbeligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2015, 14:57

Gnu skrev: Jeg mener, man skal droppe "Vi vil ikke stå i vejen"-retorikken.

Det var rigtigt at stå fast på prisen i tilfældet Thomsen, men det efterfølgende "det er vigtigt at vi får ham sendt afsted for at sende et signal" var tåbeligt.
Jeg vil gerne vente og se, hvad det så betyder, hvis der ikke kommer et fornuftigt bud, før jeg vurderer om jeg tror på det har nogen som helst betydning.

Det kan jo ikke tage mange sekunder at få gjort en evt. køber klart at det ikke betyder han er gratis. Man kunne jo forestille sig at der var en underliggende melding til en Thomsen der muligvis er meget skuffet over ikke at komme afsted på en fordelagtig aftale, om at det nok skal gå altsammen i næste vindue.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 2. sep 2015, 15:00

Pastorius skrev:For FCM er det på trods af stor succes og gode salg - og endnu mere snak om potentielle slag - endnu ikke blevet til økonomisk balance, og det er vel tvivlsomt om det nogensinde sker.
Mon ikke alligevel et salg af Sisto i 50 millioner klassen kombineret med indtægter fra EL kan få regnskabet i plus?

Det tror jeg nok. Så har de en Sviatchenko de vel regner med at få en 20-30 millioner for som en slags joker. Bevares, de er ikke solgt endnu.

De har tydeligvis valgt en helt anden strategi. De lå til at blive mestre men blev overhalet af AaB og FCK i sidste runde (tror jeg). De valgte at bygge på. Blev mestre det følgende år, de vælger stadigvæk at bygge på og ligger nummer 1 pt. Potentielt kunne de nappe tre mesterskaber i træk. Skræmmende tanke for os i Aalborg (vi hader jo bonderøvene).

FCN blev mestre og kapitaliserede på det i form af Champions League og salg af deres profiler til nogle høje beløb.

AaB? Vi valgte at afvikle hele lortet - og vi fik ikke en masse mønter i kassen. Ikke sådan for alvor.

Men det accepteres bare i Aalborg. Der er ikke noget med at forsøge at udnytte momentum. Nej vi skal bare hurtigst muligt tilbage til at være de grå mus. Vi ved jo at om 6-7 år så står vi igen på toppen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 15:03

Pastorius skrev:
Gnu skrev: Jeg mener, man skal droppe "Vi vil ikke stå i vejen"-retorikken.

Det var rigtigt at stå fast på prisen i tilfældet Thomsen, men det efterfølgende "det er vigtigt at vi får ham sendt afsted for at sende et signal" var tåbeligt.
Jeg vil gerne vente og se, hvad det så betyder, hvis der ikke kommer et fornuftigt bud, før jeg vurderer om jeg tror på det har nogen som helst betydning.

Det kan jo ikke tage mange sekunder at få gjort en evt. køber klart at det ikke betyder han er gratis.
Man kunne jo forestille sig at der var en underliggende melding til en Thomsen der muligvis er meget skuffet over ikke at komme afsted på en fordelagtig aftale, om at det nok skal gå altsammen i næste vindue.
Det ville da være en fremragende ide at melde det ud eksternt. Langt bedre end det sædvanlige "Vi vil ikke stå i vejen."
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2015, 15:11

Patmand skrev:
Pastorius skrev:For FCM er det på trods af stor succes og gode salg - og endnu mere snak om potentielle slag - endnu ikke blevet til økonomisk balance, og det er vel tvivlsomt om det nogensinde sker.
Mon ikke alligevel et salg af Sisto i 50 millioner klassen kombineret med indtægter fra EL kan få regnskabet i plus?

Det tror jeg nok. Så har de en Sviatchenko de vel regner med at få en 20-30 millioner for som en slags joker. Bevares, de er ikke solgt endnu.

De har tydeligvis valgt en helt anden strategi. De lå til at blive mestre men blev overhalet af AaB og FCK i sidste runde (tror jeg). De valgte at bygge på. Blev mestre det følgende år, de vælger stadigvæk at bygge på og ligger nummer 1 pt. Potentielt kunne de nappe tre mesterskaber i træk. Skræmmende tanke for os i Aalborg (vi hader jo bonderøvene).

FCN blev mestre og kapitaliserede på det i form af Champions League og salg af deres profiler til nogle høje beløb.

AaB? Vi valgte at afvikle hele lortet - og vi fik ikke en masse mønter i kassen. Ikke sådan for alvor.

Men det accepteres bare i Aalborg. Der er ikke noget med at forsøge at udnytte momentum. Nej vi skal bare hurtigst muligt tilbage til at være de grå mus. Vi ved jo at om 6-7 år så står vi igen på toppen.
Nu har de jo hverken solgt Sisto eller Sviatchenko endnu, så lad os se hvad der sker. Uanset hvad gjorde FCM kun som de gjorde, fordi de på trods af års overforbrug uden gevinst, fik lov til at få dækket hullet OG at grave det betydeligt meget større. Det kan man da godt blive misundelig på, men indtil der står en klar med den slags penge og muligheder, tror jeg det er fornuftigt at arbejde på en plan b i nordjylland.

FCN fik deres kapital, og har lidt under det siden. Deres historie ville næppe have givet stor ros på debatsiden, hvis det samme var sket for AaB. Jeg kender ikke til den samlede balance i FCN over årene, men de har i hvert fald endnu ikke kunnet ombytte deres mange kroner fra salgene, til noget der fungerer tilnærmelsesvis ligeså godt sportsligt.

...og så lige et re-run af en forklaring på forskellen mellem potentiel og reelt jeg tidligere har postet - frit efter Monrad og Rislund:
"Far: hvar er forskellen på reellt og potentielt"
"Nu skal du høre, nu spørger du din søster og mor om de ville gå i seng med Brad Pitt/Robert Redford for 1 million."
"OK - de sagde begge ja".
"Ja, så har vi potentielt 2 millioner, men reelt bor vi sammen med to ludere."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 2. sep 2015, 15:31

Gamen skrev: Det er vist revnende ligegyldigt hvordan du har set Sisto i denne sæson, når buddene alligevel har været på 45-50 mio... Man er det værd, som andre vil betale for én. Længere er den jo ikke.
Det handler jo ikke det mindste om mig, men om Steinleins evner som kommunikator. Jeg er enig i, at Sisto er det værd, som man kan få for ham, men som jeg ser det, er der et klart præstationspres på ham, hvis han skal holde den påståede pris. Og så må jeg spørge igen. Hvor klogt er det, at Steinlein har så travlt med at melde ud. Til januar er der måske en ny situation om Sisto. De kan jo ikke sælge ham til eksempelvis 30 mio uden at være til grin i hele Danmark.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 2. sep 2015, 16:30

Freddie skrev:Til januar er der måske en ny situation om Sisto. De kan jo ikke sælge ham til eksempelvis 30 mio uden at være til grin i hele Danmark.
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 2. sep 2015, 16:37

Yankee skrev:
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Det var sådan set heller ikke godt, men en helt anden situation. Drengen og hans far kunne jo selv bestemme prisen fordi Kusk ikke slog igennem da han skulle. Det var dejligt da han slog igennem, men set fra et salgsmæssigt synspunkt var det ikke godt, at AaB ingen indflydelse havde på prisen. Det kan ikke sammenlignes, Yankee.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2015, 16:44

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Randers har været gode til at udvikle angribere, og det vil der altid være penge i. Movsisyan regnede ingen med var så god, samtidig havde de jo et fantastisk forår(det var vel det forår de reddede sig i superligaen).

Nogle af handlerne er altså også en del år siden, Movsisyan og Fall. Husk vi også har solgt Helenius for mange penge en gang.

Problemet er vel, at de netop ikke har solgt noget i sommers til penge. Brock-Madsen er solgt, men ikke sindssyg handel.

I øvrigt måtte fantastiske Randers lade Bjarnason gå gratis til AGF denne sommer. Jeg siger det udelukkende for, at nævne de ikke altid får penge for deres spillere.

Der sker altid meget omkring Randers, men det er lige som dem, som kun fortæller om hvor meget de har vundet på oddset. Deres dårlige spil nævner de ikke.

At nævne Masango, som har spillet 58 min., som bevis for deres fantastiske handelstalent er håbløst.
Nå, så burde vi jo også kunne få masser af penge for vores spillere ovenpå vores guldsæson, med din logik in mente... Det synes jeg ikke rigtig skete.

Helenius blev solgt for 11 mio kr. - Randers har tjent 6 gange så mange penge på Djiby Fall og Movsisyan alene...

De havde jo så heller ikke rigtig for alvor brug for Brock-Madsen, der var 3. valg i Randers. Og hvorfor skulle de sælge andre? De sluttede i top 4 sidste sæson og vil gerne holde det niveau.

De havde en erstatning klar for Bjarnason den dag han blev solgt, og Amini ser da ud til at have et ganske fint niveau. Så det var én gratis spiller for én anden.

Jeg nævner Masango som et eksempel på at de er gode til at handle spillere på fri transfer. Når man henter en spiller i konkurrence med klubber fra Østrig, Tyrkiet og Frankrig, som er landsholdsspiller, så er det da godt gået. Hans kvaliteter må vi vente og se lidt til, men han kom da godt fra start ved at banke et søm i vores ligkiste.

Det er dit forsvar der er håbløst. Hvis Randers kan udvikle angribere, burde AaB vel også kunne det? Vi burde være mere attraktive, har samme lønniveau osv. Faktum er bare at Randers er gode til at hente billige spillere, og sælge dem dyrt. En kvalitet vi ikke rigtig kan bryste os af.
Det er en journalistisk drejning at skrive, at Bjarnason blev solgt. Hans kontrakt udløb. Det er rigtigt, at de en uge efter hentede Amini. Bjarnason var flyvefærdig, mens Amini er et talent.

Hvis andre kan udvikle angribere så kan vi også. Så mener jeg faktisk, at vi har det største angrebstalent i dansk fodbold og talentet bliver udviklet.

Randers bygger fortsat ovenpå det de har, for de har ikke nået toppen endnu. Vi har nået toppen og tager derfor meget naturligt et skridt ned. Katastrofalt tog vi desværre to skridt ned, så vi ikke var med i Europa i år. Det skal vi være næste år. Men havde vi passeret Randers, som på et tidspunkt var optræk til, så havde denne diskussion ikke været her nu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 2. sep 2015, 16:45

Yankee skrev:
Freddie skrev:Til januar er der måske en ny situation om Sisto. De kan jo ikke sælge ham til eksempelvis 30 mio uden at være til grin i hele Danmark.
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Netop. Og at vi var i en dårlig situation igen-igen, er fodbold Danmark jo ligeglad med når der skal grines. Desuden kan prisen på Sisto jo også går den anden vej og hedder 60-70 millioner.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Låst