Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 2. sep 2015, 17:38

AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 2. sep 2015, 18:40

FlæskeFrank skrev:
Det er en journalistisk drejning at skrive, at Bjarnason blev solgt. Hans kontrakt udløb. Det er rigtigt, at de en uge efter hentede Amini. Bjarnason var flyvefærdig, mens Amini er et talent.

Hvis andre kan udvikle angribere så kan vi også. Så mener jeg faktisk, at vi har det største angrebstalent i dansk fodbold og talentet bliver udviklet.

Randers bygger fortsat ovenpå det de har, for de har ikke nået toppen endnu. Vi har nået toppen og tager derfor meget naturligt et skridt ned. Katastrofalt tog vi desværre to skridt ned, så vi ikke var med i Europa i år. Det skal vi være næste år. Men havde vi passeret Randers, som på et tidspunkt var optræk til, så havde denne diskussion ikke været her nu.
Journalistisk drejning... Om han blev solgt eller afhændet er da fuldstændig ligegyldigt.

Faktum er at de hurtigt hentede Amini. En spiller der har mindst ligeså mange kampe på højt niveau som Bjarnason. Den 3. bedste række i Tyskland er i hvert fald ikke dårligere end Allsvenskan, og han har spillet og trænet med nogle af de bedste spillere i Europa hver dag i 3 år, samt været med i truppen til flere Bundesliga-kampe. At forsøge at tale ham ned er i hvert fald lidt nytteløst. Desuden alment kendt som et af Australiens allerstørste talenter.

Det er fuldstændig lige meget at udvikle gode spillere, hvis ikke man kan finde ud af at få penge for dem. Det kan Randers, det kan vi ikke. Randers har fundet gode angribere og fået penge for dem, det har vi haft mere end svært ved. Ellers havde vi nok heller ikke lejet os frem hver evig eneste gang.

Hvis vi skal være med i Europa næste år, så synes jeg det er lidt ærgerligt at vores trup ikke er bedre polstret end tilfældet er. For jeg tror i hvert fald ikke meget på top 4 eller pokaltriumf som situationen er lige nu i truppen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FIDEL » 2. sep 2015, 18:58

Sikke I kværulerer... :aabfan: :thumbsdown:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 19:34

Freddie skrev:
Yankee skrev:
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Det var sådan set heller ikke godt, men en helt anden situation. Drengen og hans far kunne jo selv bestemme prisen fordi Kusk ikke slog igennem da han skulle. Det var dejligt da han slog igennem, men set fra et salgsmæssigt synspunkt var det ikke godt, at AaB ingen indflydelse havde på prisen. Det kan ikke sammenlignes, Yankee.
Uanset mellemregninger ændrer det jo ikke på, at vi var til grin.

Men det er da også pokkers, at vi var så uheldige med Kusk. Og at vi før ham heller ikke fik andet end håndører for Lasse Nielsen var også uheldigt. At Thelander gik for en pose tomme flasker var simpelthen også bare sort uheld. Det samme med AK. Helt vildt uheldigt. Og når Dalsgaard smutter til vinter uden at vi får en krone, er det også bare ufattelig uheldigt.

Og når vi ikke kommer til at tjene noget videre på Helenius. Eller Enevoldsen. Eller Jönsson. Eller Jakob Ahlmann. Så er det bare bad luck.

Hvor uheldig kan én klub dog være?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2015, 20:50

Gamen skrev:Journalistisk drejning... Om han blev solgt eller afhændet er da fuldstændig ligegyldigt.

Faktum er at de hurtigt hentede Amini. En spiller der har mindst ligeså mange kampe på højt niveau som Bjarnason. Den 3. bedste række i Tyskland er i hvert fald ikke dårligere end Allsvenskan, og han har spillet og trænet med nogle af de bedste spillere i Europa hver dag i 3 år, samt været med i truppen til flere Bundesliga-kampe. At forsøge at tale ham ned er i hvert fald lidt nytteløst. Desuden alment kendt som et af Australiens allerstørste talenter.
Det mener du så ikke. Hele din argumentation omkring Randers er netop at de sælger spillere og får penge for dem.

Og tilsvarende sidestille Allsvenskan med 3. bundesliga. Nej.

Mht. største australske talenter, hentede FCM ikke det allerstørste australske talent? Altså spiller nogle af de største talenter i periferien af superligaen(som i andre sammenhænge kun minimalt rangerer over Allsvenskan). Jeg frygter for australsk fodbolds fremtid.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 2. sep 2015, 21:06

Gnu skrev:
Freddie skrev:
Yankee skrev:
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Det var sådan set heller ikke godt, men en helt anden situation. Drengen og hans far kunne jo selv bestemme prisen fordi Kusk ikke slog igennem da han skulle. Det var dejligt da han slog igennem, men set fra et salgsmæssigt synspunkt var det ikke godt, at AaB ingen indflydelse havde på prisen. Det kan ikke sammenlignes, Yankee.
Uanset mellemregninger ændrer det jo ikke på, at vi var til grin.

Men det er da også pokkers, at vi var så uheldige med Kusk. Og at vi før ham heller ikke fik andet end håndører for Lasse Nielsen var også uheldigt. At Thelander gik for en pose tomme flasker var simpelthen også bare sort uheld. Det samme med AK. Helt vildt uheldigt. Og når Dalsgaard smutter til vinter uden at vi får en krone, er det også bare ufattelig uheldigt.

Og når vi ikke kommer til at tjene noget videre på Helenius. Eller Enevoldsen. Eller Jönsson. Eller Jakob Ahlmann. Så er det bare bad luck.

Hvor uheldig kan én klub dog være?
Ah, det er nu ikke helt rimeligt: Vi kan ikke med rimelighed fremdrage Kusk som et eksempel på en dårlig handel, da den blev indgået i en tid, hvor AaB var helt til rotterne økonomisk. Jeg vil snarere sige, at det var et rigtigt godt stykke arbejde af Lynge at beholde ham under de givne omstændigheder. Værdien kan mange gange have overskygget nogle yderligere transfermillioner.

Helenius fik vi omkring 11 millioner kr. for - også i en tid, hvor klubben var på spanden, og der i øvrigt kun resterede et år af hans kontrakt.

Der var kun et halvt år tilbage af Lasse Nielsens kontrakt, og set i det lys var det ok at få et par millioner for en forsvarsspiller, der trods alt aldrig nåede absolut stjernestatus. Også på det tidspunkt var den dårlige økonomi fremherskende, og Lasse havde jo længe givet udtryk for at ville udlandet.

Slutteligt var 750.000 kr. fint for AK, da han reelt var opgivet af AaB og i øvrigt blev købt 2 år tidligere for en marsbar og en pose chips.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 2. sep 2015, 21:24

Hovedet skrev:
Gnu skrev:
Freddie skrev:
Yankee skrev:
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Det var sådan set heller ikke godt, men en helt anden situation. Drengen og hans far kunne jo selv bestemme prisen fordi Kusk ikke slog igennem da han skulle. Det var dejligt da han slog igennem, men set fra et salgsmæssigt synspunkt var det ikke godt, at AaB ingen indflydelse havde på prisen. Det kan ikke sammenlignes, Yankee.
Uanset mellemregninger ændrer det jo ikke på, at vi var til grin.

Men det er da også pokkers, at vi var så uheldige med Kusk. Og at vi før ham heller ikke fik andet end håndører for Lasse Nielsen var også uheldigt. At Thelander gik for en pose tomme flasker var simpelthen også bare sort uheld. Det samme med AK. Helt vildt uheldigt. Og når Dalsgaard smutter til vinter uden at vi får en krone, er det også bare ufattelig uheldigt.

Og når vi ikke kommer til at tjene noget videre på Helenius. Eller Enevoldsen. Eller Jönsson. Eller Jakob Ahlmann. Så er det bare bad luck.

Hvor uheldig kan én klub dog være?
Ah, det er nu ikke helt rimeligt: Vi kan ikke med rimelighed fremdrage Kusk som et eksempel på en dårlig handel, da den blev indgået i en tid, hvor AaB var helt til rotterne økonomisk. Jeg vil snarere sige, at det var et rigtigt godt stykke arbejde af Lynge at beholde ham under de givne omstændigheder. Værdien kan mange gange have overskygget nogle yderligere transfermillioner.

Helenius fik vi omkring 11 millioner kr. for - også i en tid, hvor klubben var på spanden, og der i øvrigt kun resterede et år af hans kontrakt.

Der var kun et halvt år tilbage af Lasse Nielsens kontrakt, og set i det lys var det ok at få et par millioner for en forsvarsspiller, der trods alt aldrig nåede absolut stjernestatus. Også på det tidspunkt var den dårlige økonomi fremherskende, og Lasse havde jo længe givet udtryk for at ville udlandet.

Slutteligt var 750.000 kr. fint for AK, da han reelt var opgivet af AaB og i øvrigt blev købt 2 år tidligere for en marsbar og en pose chips.
Jeg taler ikke om, hvad vi i sin tid tjente på Helenius, men om hvad vi kan se frem til at tjene på ham og de øvrige, som kun er på toårige kontrakter. Nemlig peanuts.

Og at vi skal stille os tilfredse med småpenge for Lasse Nielsen og AK er lige præcis pointen. Det er dårlig planlægning, når AaB evig og altid havner i den uheldige situation at vi må nøjes med håndører når spillere sælges med et ½-1 år tilbage af kontrakten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 2. sep 2015, 21:44

FlæskeFrank skrev:
Det mener du så ikke. Hele din argumentation omkring Randers er netop at de sælger spillere og får penge for dem.

Og tilsvarende sidestille Allsvenskan med 3. bundesliga. Nej.

Mht. største australske talenter, hentede FCM ikke det allerstørste australske talent? Altså spiller nogle af de største talenter i periferien af superligaen(som i andre sammenhænge kun minimalt rangerer over Allsvenskan). Jeg frygter for australsk fodbolds fremtid.
Ja, men i den del af mit indlæg argumenterede jeg for at de altid henter spillere når nogen forsvinder, og det gør de. Så kan det da godt være at de laver en AaB fra tid til anden, og mister nogen uden at få penge for dem, men de tilfælde har vi vist noget flere af end Randers har.
Og de sælger stadigvæk langt dyrere end vi gør.

Du mener ikke at Amini er blevet matchet ligeså godt som Bjarnason, ved at træne med Dortmunds førstehold hver dag i 3 år?

Ibini-Isei spiller i Club Brügge, Rogic er, efter 2 flotte år i AFC Champions League for Western Sydney Wanderers, røget til Holland, Antonis spiller nu i PAOK, Danny de Silva også i Holland, Robbie Kruse i Stuttgart... Det er klubadresserne for nogle af deres største, relativt unge offensive talenter.

Randers køber meget billigt, og sælger meget dyrt, og det kan vi lære af. Det var min pointe. Den står underbygget med facts, mens din argumentation er en værre gang ryg-crawl, hvor du i højere grad virker indigneret end interesseret i at debattere. Så er det vist nytteløst at fortsætte.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2015, 22:17

Jeg kan ikke helt finde ud af om dit indlæg er ironisk. Så voldsomt er det vel heller ikke? Altså det er da nogenlunde CV'er, men da ikke så vilde at det lukker enhver debat. Grækenland og hollandske midterhold virker ikke voldsomt imponerende når man tænker på at de største klubber støvsuger alt der minder om talent.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 2. sep 2015, 22:27

jonas386 skrev:Jeg kan ikke helt finde ud af om dit indlæg er ironisk. Så voldsomt er det vel heller ikke? Altså det er da nogenlunde CV'er, men da ikke så vilde at det lukker enhver debat. Grækenland og hollandske midterhold virker ikke voldsomt imponerende når man tænker på at de største klubber støvsuger alt der minder om talent.
Hvis man lige tænker lige over at Australien først for alvor fik en rigtig professionel liga for 10 år siden, så er der da sket kæmpe fremskridt for dem. Det er ikke mange år siden man betragtede dem som inderligt ligegyldige, når det kom til at udvikle gode fodboldspillere.

Jeg tog bare lige de seneste spillere der var blevet solgt fra A-League, af unge talenter udover Mabil. Men det er jo altså heller ikke australske talenters klubvalg der er til diskussion her, men AaB's underpræsteren transfermæssigt når vi sammenligner med hold vi burde kunne måle os med.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2015, 22:50

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Jeg kan ikke helt finde ud af om dit indlæg er ironisk. Så voldsomt er det vel heller ikke? Altså det er da nogenlunde CV'er, men da ikke så vilde at det lukker enhver debat. Grækenland og hollandske midterhold virker ikke voldsomt imponerende når man tænker på at de største klubber støvsuger alt der minder om talent.
Hvis man lige tænker lige over at Australien først for alvor fik en rigtig professionel liga for 10 år siden, så er der da sket kæmpe fremskridt for dem. Det er ikke mange år siden man betragtede dem som inderligt ligegyldige, når det kom til at udvikle gode fodboldspillere.

Jeg tog bare lige de seneste spillere der var blevet solgt fra A-League, af unge talenter udover Mabil. Men det er jo altså heller ikke australske talenters klubvalg der er til diskussion her, men AaB's underpræsteren transfermæssigt når vi sammenligner med hold vi burde kunne måle os med.
Det er jeg med på, jeg har bare ikke noget at tilføje til den debat. Jeg skulle bare have en usikkerhed på plads da jeg ikke selv kendte nogle af spillerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 2. sep 2015, 23:46

NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Freddie skrev:Til januar er der måske en ny situation om Sisto. De kan jo ikke sælge ham til eksempelvis 30 mio uden at være til grin i hele Danmark.
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Netop. Og at vi var i en dårlig situation igen-igen, er fodbold Danmark jo ligeglad med når der skal grines. Desuden kan prisen på Sisto jo også går den anden vej og hedder 60-70 millioner.
Så du mener at Steinlein er verdens klogeste sportsdirektør eller hvad? Men bortset fra det, er min pointe jo bare, at hvis Sisto ikke opper sig på banen, kan prisen sagtens falde endog mange millioner.
Kusk var intet værd salgsmæssigt fordi hans kontrakt udløb, men alligevel fik AaB 4,5 mio for ham, hvis man skal tro dagspressen. Hvorfor er det til grin? Det må man da kunne få en god forklaring på, og ikke bare et statement, Yankee og NIN den fromme?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 3. sep 2015, 09:10

Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
Freddie skrev:Til januar er der måske en ny situation om Sisto. De kan jo ikke sælge ham til eksempelvis 30 mio uden at være til grin i hele Danmark.
Hvad var vi så, da vi solgte Kasper Kusk for 4,5 mio. kr.?
Netop. Og at vi var i en dårlig situation igen-igen, er fodbold Danmark jo ligeglad med når der skal grines. Desuden kan prisen på Sisto jo også går den anden vej og hedder 60-70 millioner.
Så du mener at Steinlein er verdens klogeste sportsdirektør eller hvad? Men bortset fra det, er min pointe jo bare, at hvis Sisto ikke opper sig på banen, kan prisen sagtens falde endog mange millioner.
Kusk var intet værd salgsmæssigt fordi hans kontrakt udløb, men alligevel fik AaB 4,5 mio for ham, hvis man skal tro dagspressen. Hvorfor er det til grin? Det må man da kunne få en god forklaring på, og ikke bare et statement, Yankee og NIN den fromme?
Ja, jeg skrev at Steinlein var og er verdens bedste sportsdirektør nogensinde overhovedet i verdenshistorien.

Din gisning om at Sisto kan falder i værdi til beskedne 30 millioner, er der jo ikke mere substans i end at han kan stige til 70. og det og intet andet var dit argument – eller statement. Skulle det ske, tvivler jeg på at hverken de andre klubber eller sportsdirektører i ligaen vil ligge flade af grin over 30 millioner på kontoen. Det kræver vel fem – seks spillersalg hos AaB.

Du argumenterer, at prisen på Kusk er hvad den var, fordi han havde kontraktudløb og AaB ikke kunne agere anderledes. Det kan FCM heller ikke, de kan ikke sælge en spiller, der ikke ønsker det.

Desuden var udgangspunktet at være til grin i fodbold Danmark. De personer der skreg af grin over Kusk handlen og salget af ligaens største profil det år til håndører, grinte af AaB’s manglende evne til ikke at kunne sælge en million for en halv. De er og var pisse ligeglade med omstændighederne vi har bragt os selv i. Sådan er det ofte når folk bliver til grin. Folk griner af manden i muddergrøften, ikke hvordan han er endt der. På samme måde som du allerede nu konkluderer, at FCM og Steinlein bliver til grin i hele landet uden at vide en skid om hvad fremtiden bringer, andet end din berømmede krystalkugle.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 3. sep 2015, 09:50

NIN den fromme skrev:
Ja, jeg skrev at Steinlein var og er verdens bedste sportsdirektør nogensinde overhovedet i verdenshistorien.

Din gisning om at Sisto kan falder i værdi til beskedne 30 millioner, er der jo ikke mere substans i end at han kan stige til 70. og det og intet andet var dit argument – eller statement. Skulle det ske, tvivler jeg på at hverken de andre klubber eller sportsdirektører i ligaen vil ligge flade af grin over 30 millioner på kontoen. Det kræver vel fem – seks spillersalg hos AaB.

Du argumenterer, at prisen på Kusk er hvad den var, fordi han havde kontraktudløb og AaB ikke kunne agere anderledes. Det kan FCM heller ikke, de kan ikke sælge en spiller, der ikke ønsker det.

Desuden var udgangspunktet at være til grin i fodbold Danmark. De personer der skreg af grin over Kusk handlen og salget af ligaens største profil det år til håndører, grinte af AaB’s manglende evne til ikke at kunne sælge en million for en halv. De er og var pisse ligeglade med omstændighederne vi har bragt os selv i. Sådan er det ofte når folk bliver til grin. Folk griner af manden i muddergrøften, ikke hvordan han er endt der. På samme måde som du allerede nu konkluderer, at FCM og Steinlein bliver til grin i hele landet uden at vide en skid om hvad fremtiden bringer, andet end din berømmede krystalkugle.
Jeg har intet skrevet om muligheden for at han kan stige i værdi. Det viser sig i dag, at den eneste klub, der har budt ind på de 50 millioner inden transfervinduet tilsyneladende er en russisk, og Sisto vil ikke drømme om at spille i den russiske liga, hvis det i øvrigt er prisen for ham.

http://www.bold.dk/nyt/sisto-kom-aldrig-det-rigtige-bud

Jeg er også enig i, at 30 millioner vil være en overdådig pris for Sisto, i hvert fald hvis man skal dømme efter de præstationer han har leveret efter han kom tilbage fra skade, og det er efterhånden længe siden.
Men om han kan blive dyrere er der ingen, der kan spå om, heller ikke jeg. Det har jeg for øvrigt heller ikke forholdt mig til. Man kan jo bare slynge store tal ud, og hævde at de er reelle. Du kunne jo lige så godt mene at han er 1 milliard værd, selv om de fleste nok alligevel vil mene, at det er i overkanten.
Hvorfor du absolut vil kæde det salg, der endnu ikke er gennemført sammen med Kusk forstår jeg ikke. Det eneste jeg kan gennemskue er, at du ikke vil forholde dig til det faktum, at AaB fik 4,5 mio for en spiller hvis kontrakt var udløbet. Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 3. sep 2015, 11:26

Freddie skrev:Jeg har intet skrevet om muligheden for at han kan stige i værdi. Det viser sig i dag, at den eneste klub, der har budt ind på de 50 millioner inden transfervinduet tilsyneladende er en russisk, og Sisto vil ikke drømme om at spille i den russiske liga, hvis det i øvrigt er prisen for ham.

http://www.bold.dk/nyt/sisto-kom-aldrig-det-rigtige-bud

Jeg er også enig i, at 30 millioner vil være en overdådig pris for Sisto, i hvert fald hvis man skal dømme efter de præstationer han har leveret efter han kom tilbage fra skade, og det er efterhånden længe siden.
Men om han kan blive dyrere er der ingen, der kan spå om, heller ikke jeg. Det har jeg for øvrigt heller ikke forholdt mig til. Man kan jo bare slynge store tal ud, og hævde at de er reelle. Du kunne jo lige så godt mene at han er 1 milliard værd, selv om de fleste nok alligevel vil mene, at det er i overkanten.
Hvorfor du absolut vil kæde det salg, der endnu ikke er gennemført sammen med Kusk forstår jeg ikke. Det eneste jeg kan gennemskue er, at du ikke vil forholde dig til det faktum, at AaB fik 4,5 mio for en spiller hvis kontrakt var udløbet. Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til.
Det er overhovedet ikke det der står i den artikel. I øvrigt, jævnfør din diskussion andetsteds, så kan du ikke se fakta omkring FCM's forhold andetsteds end på FCM's officielle hjemmeside...

Så til dit andet statement der er totalt falsk, nemlig at Kasper Kusk skulle være blevet solgt for 4,5 mio efter hans kontrakt var udløbet.
Det er selvfølgelig en værre omgang vrøvl. Det er uladsiggørligt at sælge spillere en klub ikke har på kontrakt, derfor har du trods alt ret i at "Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til."
Jeg tror du mangler at gnide søvnen ud af øjnene i dag. Kasper Kusk havde en kontrakt med AaB gældende til den 30. juni 2015.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 3. sep 2015, 11:39

Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Ja, jeg skrev at Steinlein var og er verdens bedste sportsdirektør nogensinde overhovedet i verdenshistorien.

Din gisning om at Sisto kan falder i værdi til beskedne 30 millioner, er der jo ikke mere substans i end at han kan stige til 70. og det og intet andet var dit argument – eller statement. Skulle det ske, tvivler jeg på at hverken de andre klubber eller sportsdirektører i ligaen vil ligge flade af grin over 30 millioner på kontoen. Det kræver vel fem – seks spillersalg hos AaB.

Du argumenterer, at prisen på Kusk er hvad den var, fordi han havde kontraktudløb og AaB ikke kunne agere anderledes. Det kan FCM heller ikke, de kan ikke sælge en spiller, der ikke ønsker det.

Desuden var udgangspunktet at være til grin i fodbold Danmark. De personer der skreg af grin over Kusk handlen og salget af ligaens største profil det år til håndører, grinte af AaB’s manglende evne til ikke at kunne sælge en million for en halv. De er og var pisse ligeglade med omstændighederne vi har bragt os selv i. Sådan er det ofte når folk bliver til grin. Folk griner af manden i muddergrøften, ikke hvordan han er endt der. På samme måde som du allerede nu konkluderer, at FCM og Steinlein bliver til grin i hele landet uden at vide en skid om hvad fremtiden bringer, andet end din berømmede krystalkugle.
Jeg har intet skrevet om muligheden for at han kan stige i værdi. Det viser sig i dag, at den eneste klub, der har budt ind på de 50 millioner inden transfervinduet tilsyneladende er en russisk, og Sisto vil ikke drømme om at spille i den russiske liga, hvis det i øvrigt er prisen for ham.

http://www.bold.dk/nyt/sisto-kom-aldrig-det-rigtige-bud

Jeg er også enig i, at 30 millioner vil være en overdådig pris for Sisto, i hvert fald hvis man skal dømme efter de præstationer han har leveret efter han kom tilbage fra skade, og det er efterhånden længe siden.
Men om han kan blive dyrere er der ingen, der kan spå om, heller ikke jeg. Det har jeg for øvrigt heller ikke forholdt mig til. Man kan jo bare slynge store tal ud, og hævde at de er reelle. Du kunne jo lige så godt mene at han er 1 milliard værd, selv om de fleste nok alligevel vil mene, at det er i overkanten.
Hvorfor du absolut vil kæde det salg, der endnu ikke er gennemført sammen med Kusk forstår jeg ikke. Det eneste jeg kan gennemskue er, at du ikke vil forholde dig til det faktum, at AaB fik 4,5 mio for en spiller hvis kontrakt var udløbet. Det skal man vist grave længe og dybt efter for at finde magen til.
Efter hans kontrakt var udløbet? Okay, jeg bøjer mig. AaB har lavet et historisk godt salg.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 3. sep 2015, 12:13

Hovedet skrev:Ah, det er nu ikke helt rimeligt: Vi kan ikke med rimelighed fremdrage Kusk som et eksempel på en dårlig handel, da den blev indgået i en tid, hvor AaB var helt til rotterne økonomisk. Jeg vil snarere sige, at det var et rigtigt godt stykke arbejde af Lynge at beholde ham under de givne omstændigheder. Værdien kan mange gange have overskygget nogle yderligere transfermillioner.

Helenius fik vi omkring 11 millioner kr. for - også i en tid, hvor klubben var på spanden, og der i øvrigt kun resterede et år af hans kontrakt.

Der var kun et halvt år tilbage af Lasse Nielsens kontrakt, og set i det lys var det ok at få et par millioner for en forsvarsspiller, der trods alt aldrig nåede absolut stjernestatus. Også på det tidspunkt var den dårlige økonomi fremherskende, og Lasse havde jo længe givet udtryk for at ville udlandet.

Slutteligt var 750.000 kr. fint for AK, da han reelt var opgivet af AaB og i øvrigt blev købt 2 år tidligere for en marsbar og en pose chips.
Der er altid en masse omstændigheder, der gør at vores spillere skal sælges for peanuts. Det er bare utroligt at disse omstændigheder altid rammer AaB og kun af og til rammer vores konkurrenter. Især når de fleste af disse omstændigheder er inden for rammerne af AaB's egen kontrol og planlægning.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2015, 14:53

Yankee skrev:
Hovedet skrev:Ah, det er nu ikke helt rimeligt: Vi kan ikke med rimelighed fremdrage Kusk som et eksempel på en dårlig handel, da den blev indgået i en tid, hvor AaB var helt til rotterne økonomisk. Jeg vil snarere sige, at det var et rigtigt godt stykke arbejde af Lynge at beholde ham under de givne omstændigheder. Værdien kan mange gange have overskygget nogle yderligere transfermillioner.

Helenius fik vi omkring 11 millioner kr. for - også i en tid, hvor klubben var på spanden, og der i øvrigt kun resterede et år af hans kontrakt.

Der var kun et halvt år tilbage af Lasse Nielsens kontrakt, og set i det lys var det ok at få et par millioner for en forsvarsspiller, der trods alt aldrig nåede absolut stjernestatus. Også på det tidspunkt var den dårlige økonomi fremherskende, og Lasse havde jo længe givet udtryk for at ville udlandet.

Slutteligt var 750.000 kr. fint for AK, da han reelt var opgivet af AaB og i øvrigt blev købt 2 år tidligere for en marsbar og en pose chips.
Der er altid en masse omstændigheder, der gør at vores spillere skal sælges for peanuts. Det er bare utroligt at disse omstændigheder altid rammer AaB og kun af og til rammer vores konkurrenter. Især når de fleste af disse omstændigheder er inden for rammerne af AaB's egen kontrol og planlægning.
Jeg er enig i, at vi mangler det her skraldebang af et salg, som Kusk og Thomsen potentiel kunne have indbragt. Og med skraldebang mener jeg 15 til 20 millioner kr. - jeg er ikke oppe i de her fantasipriser, som Amertey, Sisto osv hævdes at kunne indbringe.

Kusk er som sagt en helt særlig historie, som vi ikke kan generalisere ud fra. Thomsen er lidt en skuffelse, medgiver jeg. Derudover kan jeg egentlig ikke se, hvem i AaB der skulle have indbragt eksorbitante summer gennem de senere år. Lucas Andersen og Helenius røg afsted i en for klubben helt håbløs økonomisk situation og indbragte trods alt begge et to-cifret millionbeløb. Og vi må også være ærlige og tilstå, at de på ingen måder har været mere værd end det, de blev solgt til, selv om det føltes lidt som et røveri særligt i Lucas Andersen - tilfældet, hvor mange jo troede, at vi stod med en ny Laudrup eller dog Grønkjær.

Det er jo en hamrende svær kunstart det her, og når vi skal vurdere AaBs gøren og laden på transfermarkedet, skal vi jo altid både tænke i salg og køb og stribevis af biomstændigheder (kontraktlængde/generel økonomisk situation i klubben og samfundet som sådan). Jeg synes klart, at AaB har bestået på det punkt og mere til, og i visse tilfælde må jeg tilstå, at jeg er glad for kun at være fan af klubben og internetkriger herinde fremfor selv at skulle stå med ansvaret :-)

Det er jo kun ca. 2 år siden, at Henrik Dalsgaard var en mislykket angriber, som vi ikke kunne have fået en krone for. Nu slog han så (delvist) igennem som højre back og ønsker at prøve udlandet af. For 2 år siden var AK en glemt og lettere mislykket angriber i Fredericia, som AaB hentede for ingenting og derpå fik stor glæde ud af i 2 år - alt siden betalt af OB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 3. sep 2015, 15:30

Hovedet skrev: Derudover kan jeg egentlig ikke se, hvem i AaB der skulle have indbragt eksorbitante summer gennem de senere år.
Som Double-vindere burde vi kunne skabe hype omkring typer som Jakob Ahlmann, Rasmus Thelander, Nicolaj Larsen, Lukas Spalvis og Anders K. Jakobsen.

Det havde givet os de økonomiske muskler til at hente profiler fra de andre liga-hold i stedet for at hente skadede spillere med pil nedad.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 3. sep 2015, 15:40

Yankee skrev:
Hovedet skrev: Derudover kan jeg egentlig ikke se, hvem i AaB der skulle have indbragt eksorbitante summer gennem de senere år.
Som Double-vindere burde vi kunne skabe hype omkring typer som Jakob Ahlmann, Rasmus Thelander, Nicolaj Larsen, Lukas Spalvis og Anders K. Jakobsen.

Det havde givet os de økonomiske muskler til at hente profiler fra de andre liga-hold i stedet for at hente skadede spillere med pil nedad.
Jakob Ahlmann går desværre i stykker da han skal til at være penge værd med landshold, europæisk succes ovs. Det samme med Spalvis.

Nikolaj Larsen siger vist nej til RB Leipzig. Derefter kommer der et formdyk.

AKs bedste mulighed var en langtidskontrakt med OB, selv som transferfri, han har aldrig kunne blive det store salgsobjekt.

Rasmus Thelander, hvad fik vi for ham? Også skadet før salget.

Dermed ikke sagt at jeg synes AaB sælger godt, langt fra, måske er det en del af den deal de laver med spilleren, måske bør AaB hjælpe spillerne med at finde bedre agenter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst