Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 12:18

Jeg kan godt følge idéen om nyt blod på holdet, men slet ikke i det omfang som nogle lægger op til. Det ville jo være en ren åreladning, og vi skal lige afvente at se spillere som Jönsson, Dalsgaard og Helenius i topform. På papiret burde vi stå med et rigtigt stærkt hold, når også spillere som Ahlmann og Spalvis regnes med i ligningen.

Den indeværende sæson har gennemgående været en ren pinsel at komme igennem, og holdet har lige fra sæsonpremieren i Haderslev lignet en røv, der var træt af at skide. Vores offensiv har været totalt neutraliseret, men dette har vi delvist kompenseret for, ved at modstanderne ved samme lejlighed har neutraliseret deres egen offensiv, således at vi i modsætning til det gyldne forår slipper meget få mål ind.

Tanken om Kusk er besnærende; omvendt er det altså endnu et søm i vores højt besungne talentudviklingskiste, dersom endnu en AaB-spiller flopper i en i øvrigt relativ middelmådig udenlandsk klub. Det bliver i det lys temmelig svært at overbevise nogle om at punge 15-20 millioner kr. ud for eksempelvis Nicolai Thomsen, så Kusk må op på hesten igen i det store udland. Det er faktisk den bedste måde, han kan repræsentere AaB på.

Jeg håber, at Jönsson kan tilføre vores offensiv noget tiltrængt power, men erkender selvfølgelig også, at manden skal have noget tid til at komme i ordentlig form. Vi trænger måske til en type som Nomwethe; udenlandsk, uden tilknytning til AaB og med en helt original indstilling til fodbolden, således at vi kan sparket noget af det liv ind i holdet, som forsvandt med doubletitlen i maj.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. feb 2015, 12:21

Vi har et potentielt superhold. Jeg synes det er grotesk at læse hvordan folk synes vi skal starte forfra. Grotesk på en måde som får mig til at ville kaste op...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2015, 12:21

Hovedet skrev:Jeg kan godt følge idéen om nyt blod på holdet, men slet ikke i det omfang som nogle lægger op til. Det ville jo være en ren åreladning, og vi skal lige afvente at se spillere som Jönsson, Dalsgaard og Helenius i topform. På papiret burde vi stå med et rigtigt stærkt hold, når også spillere som Ahlmann og Spalvis regnes med i ligningen.

Den indeværende sæson har gennemgående været en ren pinsel at komme igennem, og holdet har lige fra sæsonpremieren i Haderslev lignet en røv, der var træt af at skide. Vores offensiv har været totalt neutraliseret, men dette har vi delvist kompenseret for, ved at modstanderne ved samme lejlighed har neutraliseret deres egen offensiv, således at vi i modsætning til det gyldne forår slipper meget få mål ind.

Tanken om Kusk er besnærende; omvendt er det altså endnu et søm i vores højt besungne talentudviklingskiste, dersom endnu en AaB-spiller flopper i en i øvrigt relativ middelmådig udenlandsk klub. Det bliver i det lys temmelig svært at overbevise nogle om at punge 15-20 millioner kr. ud for eksempelvis Nicolai Thomsen, så Kusk må op på hesten igen i det store udland. Det er faktisk den bedste måde, han kan repræsentere AaB på.

Jeg håber, at Jönsson kan tilføre vores offensiv noget tiltrængt power, men erkender selvfølgelig også, at manden skal have noget tid til at komme i ordentlig form. Vi trænger måske til en type som Nomwethe; udenlandsk, uden tilknytning til AaB og med en helt original indstilling til fodbolden, således at vi kan sparket noget af det liv ind i holdet, som forsvandt med doubletitlen i maj.
Min forudsigelse er at der kommer rigeligt med nyt blod i truppen, selvom vi blot forsøger at fastholde dem vi gerne vil beholde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 13:12

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Jeg kan godt følge idéen om nyt blod på holdet, men slet ikke i det omfang som nogle lægger op til. Det ville jo være en ren åreladning, og vi skal lige afvente at se spillere som Jönsson, Dalsgaard og Helenius i topform. På papiret burde vi stå med et rigtigt stærkt hold, når også spillere som Ahlmann og Spalvis regnes med i ligningen.

Den indeværende sæson har gennemgående været en ren pinsel at komme igennem, og holdet har lige fra sæsonpremieren i Haderslev lignet en røv, der var træt af at skide. Vores offensiv har været totalt neutraliseret, men dette har vi delvist kompenseret for, ved at modstanderne ved samme lejlighed har neutraliseret deres egen offensiv, således at vi i modsætning til det gyldne forår slipper meget få mål ind.

Tanken om Kusk er besnærende; omvendt er det altså endnu et søm i vores højt besungne talentudviklingskiste, dersom endnu en AaB-spiller flopper i en i øvrigt relativ middelmådig udenlandsk klub. Det bliver i det lys temmelig svært at overbevise nogle om at punge 15-20 millioner kr. ud for eksempelvis Nicolai Thomsen, så Kusk må op på hesten igen i det store udland. Det er faktisk den bedste måde, han kan repræsentere AaB på.

Jeg håber, at Jönsson kan tilføre vores offensiv noget tiltrængt power, men erkender selvfølgelig også, at manden skal have noget tid til at komme i ordentlig form. Vi trænger måske til en type som Nomwethe; udenlandsk, uden tilknytning til AaB og med en helt original indstilling til fodbolden, således at vi kan sparket noget af det liv ind i holdet, som forsvandt med doubletitlen i maj.
Min forudsigelse er at der kommer rigeligt med nyt blod i truppen, selvom vi blot forsøger at fastholde dem vi gerne vil beholde.
Den forstår jeg ikke helt. Selvfølgelig skal vi da sælge, hvis der kommer attraktive bud - hvis det er dét, du mener?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 26. feb 2015, 13:16

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.
Det ville aldrig ske, for hvilken trup står vi så tilbage med? De kan alle i teorien forlade os, men at de skulle gøre det på en gang, det ville være katastrofalt - ikke bare for spillet også for holdets kultur. De unge skal have nogle at læne sig op ad, ellers går det som i BIF, hvor nærmest ingen er slået igennem de seneste 10 år (Wass en untagelse, smuttede endda på fri, alle de andre er smuttet tidligt). Og hvem tror du kommer ind? Sultne typer som i OB, med Spelmann og Zohore for Augo og Helen, og den rødhårede L. Nielsen og Lasse Kryger for Thelander og Thomsen. Tror sku ret hurtigt du ville blive træt af at du ønskede dig 'sultne' spillere, for det giver ingen garantier... Hvis du forestiller dig Falcao og Reus for Helen og Thomsen, så tror jeg du skal tro om igen - vi går ikke bare ud og finder 6xSL-klasse for småpenge af en omgang.

Synes ikke en eneste af de 6 ovenstående, har vist manglende sult. Bevares, Ene og Helenius viste dårlig form i starten af deres ophold, men Ene byggede på i slutningen af efteråret og Helenius virker til at være tilbage, efter en god vinteropstart. Hvad skulle den udskiftning gøre godt for?

/Søgaard
Nu er det dig der snakker om Falcao og Reus, ikke mig.
Vi har altså mange kulturbærere som har været i klubben i en årrække, her tænker jeg især på N. Larsen, Patrick, KEP, Ahlmann, Würtz og Risgård. Selv med stor udskiftning har vi en masse rutine tilbage i truppen.

Vi kan hurtigt blive enige om at der desværre nok ikke er de store midler at gøre godt for, men hvis det lykkes at sælge Thomsen, Thelander og Dalsgaard så må det frigive noget plads i budgettet til at hente erstatninger. Du glemmer at det er købers marked, forstået på den måde at klubberne får mere for pengene. Der findes altså mange gode transferfrie spillere på markedet, men ja vi har ikke længere råd til at betale sign ons i størrelsesordenen som vi gjorde da Lynge var sportschef.
Nu mener jeg bestemt ikke at vi skal hente ham, men bare for at understregen pointen så gik der for nylig rygter om at Cesar Santin var villig til at spille i Vendsyssel for 40-50 kilo/mnd. Her snakker vi om én af Superligaens største profiler gennem tiderne og FCKs all time topscorer, som nu pludselig iflg. rygterne var villig til at gå måske 90% procent ned i løn i forhold til FCK tiden. Så kan man snakke om en profil som har overskredet sidste holdbarhedsdato, men med godt købmandsskab så får man meget for pengene i dag. Det skal selvfølgelig understreges at det er et rygte og at det måske bare er Santins agent som har været ude i en gang spin, men Krüger har bekræftet at Santin har været diskuteret i Vendsyssel denne vinter.

At leje rustne spillere som Helenius og Ene ser jeg stadigvæk som en stor fejl. Jeg kan ikke se pointen i at de skal bruge en hel sæson i AaB på måske at nærme sig topformen og hvis det endelig sker, så risikerer vi at de siger farvel og tak til sommer. Det er vel det scenarie som kan udspille sig især for Enes vedkommende, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil tilbage til udlandet. Helenius har haft sin tid i AaB, han passer ikke længere til spillestilen og derudover er han stadigvæk et stykke fra fordums niveau.
Reus og Falcao var nu mere ment som en stikpille, fordi du ikke nævner hvad det skulle gøre godt for og hvad du så tror der skal ske, når 6 faste spillere er væk. Så 50k om md. for en transferfri 34 årig angriber, som kommer fra 11 kampe 0 mål i Alsvenskan på en halvsæson er et eksempel på det vilde frie marked. Hvis det er købers marked, så er det da også købers marked for dem der køber Dalsgaard, Thomsen og Thelander. Håber alle 3 får chancen i udlandet en dag, men vi skal da ikke sælge profiler for at sælge profiler. Og du ved ikke hvad du får ind i stedet. Du nævner en kendt spiller som Santin - hvis vi taler kendte spillere, er det folk som dem fra OB jeg nævner vi kan hente ind - de kører fri-transfer strategien for tiden. Ellers er det lottokuponer fra udlandet, som du også kan finde rundt omkring i det danske land. Nogle viser sig at være fine spillere - andre ikke.

Jeg synes til gengæld Ene og Helenius er eksempler på godt købmandsskab. Vi finder ikke klasse til den pris, uden at det kommer med en catch. Man kan være heldig eller have scoutet godt, men det er ikke noget man bare samler op på fri transfer ud af det blå, når man lige skal bruge 6 stk nye spillere. Og at bruge penge på spillere, er ikke garanti for succes - bare spørg i BIF og FCK.

Du svarer ikke på, hvad udskiftningen ifølge dig skulle gavne? Hvad er det i AaB der er sygt, siden det trænger. Er det sidste års mesterskab og pokal der trykker, eller at det kun blev til EL gruppespil og ikke CL sejr? Jeg synes lige præcis den kontinuitet vi har haft, har bevist sig, og at det derfor gerne må fortsætte. Derfor giver det for mig ingen mening, at skifte 6 på en gang, de skal ikke skiftes for at skiftes, de skal skiftes fordi at vi har en arvtager klar og de enten skal videre eller pensioneres. Det er dog meget muligt at 3 eller 4 af dem du næver er væk til sommer, især fordi 2 er lejespillere.
For at tage et eksempel. Jeg havde hellere set at Gaarde havde hentet Emil Berggreen sidste sommer end Helenius. Jeg ved godt at jeg lyder skide bagklog nu, men jeg foreslog ham faktisk sidste sommer i transfertråden. Om Berggreen havde opnået samme succes i AaB som i Hobro er naturligvis et hypotetisk spørgsmål som vi aldrig kan få besvaret. Jeg synes at Berggreen var bedre i efteråret end Helenius og selv om Brønshøj krævede en lille transfer for Berggreen, så formoder jeg at Berggreen ville være billigere i drift end Helenius.
Berggreen bombede bestemt ikke løs i Hobro, men han scorede flere mål i åbent spil end Helenius gjorde. Berggreen er også startet meget godt i 2. Bundesliga.

Cesar Santin var bare ment som eksempel på at der er gode spillere ude på markedet, som kan hentes til helt andre penge nu. Jesper Christiansen har nok også måttet se en drastisk lønnedgang i øjnene da han skiftede til Vendsyssel.

I forhold til truppen ja så synes jeg at der giver god mening at skifte en del ud til sommer. Under alle omstændigheder kommer der en ny cheftræner, mens Kent, Kuhn (?) og muligvis PEA (pension?) også forsvinder.
Den nuværende trup har opnået enestående resultater, realistisk set har de opnået det de kan i AaB (ser bort fra nedsmeltningen på Cypern), det vil derfor ikke være unaturligt hvis der er indfundet sig en vis mæthed i truppen.
Ny træner og nye spillere kan bringe nye impulser og ny sult. Det kan jo også tænkes at den nye træner gerne vil sætte sit fingeraftryk på truppen.
Der kan vi jo altid være enige eller uenige. Jeg synes også i bakspejlet, Berggren ville have været spændende at hente ind, men måske mere en udviklingsspiller. Helenius haft et rædselsfuldt efterår, men de har begge scoret lige mange mål (straffe eller ej..). Jeg mener bare, det er ikke sikkert at hvem end vi henter, så er det en spiller der kan begå sig. Berggren var et usikkert kort i sommers, selvom han måske nok har set spændende ud. Et eksempel kunne også være Mikkel Agger, som Esbjerg snuppede foran os for nogle år siden - hvor er han nu? Og jeg tror simpelthen ikke på, at Helenius kan præstere meget værre end han gjorde i efteråret. I sommers havde vi også Spalvis som udviklingsspiller, så det er ikke så oplagt, det skulle være Berggren i stedet.

Og netop fordi trænerne også måske smutter, synes jeg det er en endnu mere horribel ide, at gå efter en udrensning til sommer. FCK har haft gang i svingdøren nogle år nu, synes ikke der er nogen som helst sult at spore der. Et andet eksempel kunne være Man. Utd., der skiftede hele staben og smed nogle kulturbærere på porten for 1½ år siden nu. Det var et hold på vej ned i forvejen, men det gik alligevel noget kun mere galt, end hvad man lige havde forestillet sig. Og se på Italien, hvor mange klubber har for vane, at skifte det hele i ny og næ. Der er ikke leveret mange resultater fra de egne det sidste årti.

Jeg tror ikke på, at der kommer sult af at vælte det hele rundt, men kan self. ikke forhindre dig i at tænke, at det gør der bare hvis vi skifter rundt. Kender ingen eksempler på det, alt skal falde i hak så og de 6 vi henter ind skulle bare gå ind og tage over fra dag et og alle blive successer.. Vi har bare haft et 'uheldigt' efterår, med skader til profiler, savnet af vores dygtigste midtbanespiller sidste sæson og spillere ude af form. Som Køllen siger, så ser jeg også et potentielt superhold i det vi har nu. Rammer vi en halvsæson nu, uden flere lange skader på nøglepositioner hvor vi ikke har en nogenlunde erstatning, så kan det her hold præstere lige så godt som i mestersæsonen. Til trods for 3 langtidsskader.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2015, 14:09

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Jeg kan godt følge idéen om nyt blod på holdet, men slet ikke i det omfang som nogle lægger op til. Det ville jo være en ren åreladning, og vi skal lige afvente at se spillere som Jönsson, Dalsgaard og Helenius i topform. På papiret burde vi stå med et rigtigt stærkt hold, når også spillere som Ahlmann og Spalvis regnes med i ligningen.

Den indeværende sæson har gennemgående været en ren pinsel at komme igennem, og holdet har lige fra sæsonpremieren i Haderslev lignet en røv, der var træt af at skide. Vores offensiv har været totalt neutraliseret, men dette har vi delvist kompenseret for, ved at modstanderne ved samme lejlighed har neutraliseret deres egen offensiv, således at vi i modsætning til det gyldne forår slipper meget få mål ind.

Tanken om Kusk er besnærende; omvendt er det altså endnu et søm i vores højt besungne talentudviklingskiste, dersom endnu en AaB-spiller flopper i en i øvrigt relativ middelmådig udenlandsk klub. Det bliver i det lys temmelig svært at overbevise nogle om at punge 15-20 millioner kr. ud for eksempelvis Nicolai Thomsen, så Kusk må op på hesten igen i det store udland. Det er faktisk den bedste måde, han kan repræsentere AaB på.

Jeg håber, at Jönsson kan tilføre vores offensiv noget tiltrængt power, men erkender selvfølgelig også, at manden skal have noget tid til at komme i ordentlig form. Vi trænger måske til en type som Nomwethe; udenlandsk, uden tilknytning til AaB og med en helt original indstilling til fodbolden, således at vi kan sparket noget af det liv ind i holdet, som forsvandt med doubletitlen i maj.
Min forudsigelse er at der kommer rigeligt med nyt blod i truppen, selvom vi blot forsøger at fastholde dem vi gerne vil beholde.
Den forstår jeg ikke helt. Selvfølgelig skal vi da sælge, hvis der kommer attraktive bud - hvis det er dét, du mener?
Jeg mener at vi kan få svært nok ved at få lov til at beholde Helenius, Ene og Thomsen, hvis de præsterer på et niveau der gør at vi er interesserede i det. I næste omgang kan det blive et problem at få forlænget specielt KEP og Würtz.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 26. feb 2015, 14:37

Pastorius skrev: Jeg mener at vi kan få svært nok ved at få lov til at beholde Helenius, Ene og Thomsen, hvis de præsterer på et niveau der gør at vi er interesserede i det. I næste omgang kan det blive et problem at få forlænget specielt KEP og Würtz.
Würtz er jeg ikke så bange for, han er 32 når kontrakten render ud næste sommer, han virker ikke som en der er kørt træt i AaB, tværtimod. Hvem skulle snuppe ham? Ham vil vi gerne betale for. KEP vil jeg personligt gerne vi miste, men igen, kan ikke se hvor han skulle gå hen. Jeg er mere urolig for Dalsgaard som bliver 26 til sommer og som har niveau til et udlandsophold, dernæst Thelander som allerede sidste sommer luftede, at han var interesseret i at komme ud og prøve sig af, Jönsson er nok også næppe en vi holder mere end det 1½ år vi har papir på ham.

Men det er jo en del af den løbende udskiftning. Det tror jeg ingen nægter, kommer til at ske. Og jeg håber da også for Dalsgaard, Thomsen, Thelander osv. at de kommer afsted på et tidspunkt. Men det er ikke det samme som at ønske en stor udskiftning i truppen, bare for at skifte ud. Det skal times så godt som muligt, med at der står andre klar til at tage over og vi kun behøver købe en til start 11'eren i ny og næ.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2015, 15:51

Søgaard skrev:
Pastorius skrev: Jeg mener at vi kan få svært nok ved at få lov til at beholde Helenius, Ene og Thomsen, hvis de præsterer på et niveau der gør at vi er interesserede i det. I næste omgang kan det blive et problem at få forlænget specielt KEP og Würtz.
Würtz er jeg ikke så bange for, han er 32 når kontrakten render ud næste sommer, han virker ikke som en der er kørt træt i AaB, tværtimod. Hvem skulle snuppe ham? Ham vil vi gerne betale for. KEP vil jeg personligt gerne vi miste, men igen, kan ikke se hvor han skulle gå hen. Jeg er mere urolig for Dalsgaard som bliver 26 til sommer og som har niveau til et udlandsophold, dernæst Thelander som allerede sidste sommer luftede, at han var interesseret i at komme ud og prøve sig af, Jönsson er nok også næppe en vi holder mere end det 1½ år vi har papir på ham.

Men det er jo en del af den løbende udskiftning. Det tror jeg ingen nægter, kommer til at ske. Og jeg håber da også for Dalsgaard, Thomsen, Thelander osv. at de kommer afsted på et tidspunkt. Men det er ikke det samme som at ønske en stor udskiftning i truppen, bare for at skifte ud. Det skal times så godt som muligt, med at der står andre klar til at tage over og vi kun behøver købe en til start 11'eren i ny og næ.

/Søgaard
Enig. Det var mest en kommentar til dem, som mener vi trænger til udskiftning i truppen og friskt bold. Det kommer helt af sig selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 16:12

Det er rigtigt, at der er et vist usikkerhedsmoment mht. lejede spillere. Indtil videre er jeg også lidt vægelsindet, hvad angår Helenius og Enevoldsen, men erkender, at jo mere de blomstrer op i foråret, jo sværere er de at holde på. Tilsvarende: Hvis de fortsætter på efterårets niveau, er vi alligevel ikke interesserede i at beholde dem. Vist nok det, man kalder en catch 22.

En vis løbende udskiftning vil der altid være; jeg håber bestemt, at vi mister spillere som Thelander, Thomsen og Dalsgaard på et tidspunkt; altså via attraktive salg til ordentlige klubber. Det er jo en del af spillet. Omvendt ser jeg overhovedet intet behov for udrensning eller lignende på dette tidspunkt.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af duncan88 » 3. mar 2015, 15:09

En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 3. mar 2015, 15:37

Mon ikke det er tvivlsomt om Kusk allerede ønsker at vende tilbage. Et skifte til en lignende størrelse klub i Belgien, Holland eller Tyskland er nok mere nærliggende. Men han skal være meget, meget velkomen :cool:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 3. mar 2015, 16:48

Han SKAL komme hjem!!!!!

Ind med Kusk.
Ud med: Gorter (Kontrakt udløb) Enevoldsen (Tror han vil fortsætte i udlandet) Og mon Ikke Viktor Ahlman får svært ved at få ny kontrakt ?

Forlæng med: Augu, Helenius og Carsten Kristensen (Alle har udløb til Sommer)

Så er mesterskabet så sikket som amen i kirken! :thumbsup:

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 3. mar 2015, 16:55

Farvel til Augo og Ene til sommer + et af salgsobjekterne (Thomsen, Dalsgaard og Thelander) og ind med en hylde A dåseåbner til midtbanen og en frisk mand til midterforsvaret.

= stadig stabil trup med mange unge talenter og rutineret stamme + et par stykker frisk blod med højt niveau til at tage dette hold til next level :P
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Califfen » 4. mar 2015, 15:31

Synes ikke vi behøves at forlænge med/købe Helenius.

Vi bør kunne finde en angriber til samme pris og løn som kan lave mindst lige så mange mål som ham. Mener også Spalvis på sigt er foran Helenius i køen som 2. valg i angrebet efter Jønsson. Derudover synes jeg heller ikke AK er decideret dårligere end Helenius.

Hvis Helenius går hen og laver 10 mål i foråret, så kan vi snakke om det, men tvivler på det bliver aktuelt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 4. mar 2015, 17:51

Jeg ville virkelig være ked af at sige farvel til Augo, han er en kulturbærer og et fyrtårn på og udenfor banen, og de mange unge spillere kan lære meget af hans professionelle tilgang til spillet, det tror jeg ikke man skal underkende.

Når han engang vælger ikke at spille mere håber jeg han fortsætter i klubben som hjælpetræner eller hvad jeg.


Sælger vi Thomsen til sommer kunne det være fantastisk at hive Kusk hjem, også smide Børsting over på Thomsens plads hvor han kan trække ind i banen med sit højre ben :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 18:02

Hvis vi skal tjene en skilling på Dalsgaard så skal han sælges til sommer. Dalsgaard har kontraktudløb til nytår. Dalsgaard er 25 år så det er også ved at være hvis han gerne vil tage næste step i karrieren.
Hvis Dalsgaard gerne vil væk så skal vi ud og finde en ny højreback til sommer.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Califfen » 4. mar 2015, 18:09

frederikshavneren skrev:Hvis vi skal tjene en skilling på Dalsgaard så skal han sælges til sommer. Dalsgaard har kontraktudløb til nytår. Dalsgaard er 25 år så det er også ved at være hvis han gerne vil tage næste step i karrieren.
Hvis Dalsgaard gerne vil væk så skal vi ud og finde en ny højreback til sommer.
Hvis han allerede har kontraktudløb til nytår, så bliver der da tale om en utrolig lille skilling. Hvis ikke der bare bliver lavet en forhåndsaftale med en klub, så han skifter gratis til nytår.
Vi kan lige så godt gå efter at forlænge med ham, og hvis det ikke lykkes, så lad ham blive kontraktperioden ud og skifte på en fri transfer. Go big or go home.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 19:55

Rasmus Bengtsson fra Twente som har været nævnt som emne er iflg. Expressen tæt på at skifte til Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 4. mar 2015, 20:41

frederikshavneren skrev:Rasmus Bengtsson fra Twente som har været nævnt som emne er iflg. Expressen tæt på at skifte til Malmö FF.
De har godt nok vaeret flittige i MFF efter brandudsalget i sommer. Kunne sagtens have set foelgende som store profiler i AaB:

Jo Inge Berget
Magnus Eikrem
Tobias Sana

suppleret af:
Enoch Kofi Adu
Oscar Lewicki
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 20:58

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Rasmus Bengtsson fra Twente som har været nævnt som emne er iflg. Expressen tæt på at skifte til Malmö FF.
De har godt nok vaeret flittige i MFF efter brandudsalget i sommer. Kunne sagtens have set foelgende som store profiler i AaB:

Jo Inge Berget
Magnus Eikrem
Tobias Sana

suppleret af:
Enoch Kofi Adu
Oscar Lewicki
Malmö FF er kommet til penge efter CL deltagelsen samt efterfølgende salg af profiler til udlandet.
Jeg er imponeret over at de er lykkedes med at hente Eikrem til Allsvenskan. Vi taler om en spiller som var en profil i Æresdivisionen da han spillede for Heerenveen, han burde ha' været interessant for klubber i bedre ligaer.

Låst