Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 15. sep 2015, 12:58

thomasjn skrev:
Nu gik det jo fint med Thelander, som ikke er en spillende stopper. Jeg ser ikke noget problem i, at vores ene stopper er en beton-forsvarer og den anden er en spilintelligent. At have et ordentlig kleppert dernede vil også være godt i forbindelse med dødbolde. Selv i en klub som Barca, hvor den ene stopper konsekvent er en def. midt de har flyttet ned har de Pique rendende ved siden af (han ville nok være en spillende forsvarer i Danmark fordi niveauet er så ringe, men set i en spansk kontekst).
Det går fint når vi kan spille kontra, ikke så meget når vi skal åbne et kompakt forsvar. Netop der bliver det tydeliggjort at det er vores bagkædes svaghed. Vi har jo ingen på nuværende tidspunkt, der har et godt øje for hvad der foregår fremad. Ahlmann har det lidt, så det bliver godt at få ham tilbage, men det kunne være rart med en mere "spillende" midtstopper. Modstanderne lader vores midterforsvarer have bolden, og sørger for at markere vores midtbane tæt... så ved de vi sjældent bliver farlige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2015, 13:09

Remark skrev:Midterforsvarer - ja tak. Vi skal have fire på den plads, og lige nu har vi kun tre. KEP har kontraktudløb til sommer, og må gerne forlænges. Men jeg vil gerne, om vi får en, der kan være lederfigur på banen og uden for.

Min all-time midterforsvarer hedder forøvrigt

1. Matovac
2. Kleber
3. Wæhler

4. Resten

5. Krüger, Califf
Hvor er nummer Ib og Jes Høgh?
Ib ville jeg havemellem Matovac og Kleber, om ikke andet så for legendestatusen. Jes Høgh i 1995-udgaven er vel den stærkeste midterforsvarer vi nogensinde har haft i AaB også målt på omverdenen.
...og så er der jo også en Henning Munk Jensen - selvom det begynder at blive svært at sammenligne når vi er så langt tilbage i tiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2015, 13:21

Remark skrev:Midterforsvarer - ja tak. Vi skal have fire på den plads, og lige nu har vi kun tre. KEP har kontraktudløb til sommer, og må gerne forlænges. Men jeg vil gerne, om vi får en, der kan være lederfigur på banen og uden for.

Min all-time midterforsvarer hedder forøvrigt

1. Matovac
2. Kleber
3. Wæhler

4. Resten

5. Krüger, Califf
HVOR HELVEDE ER JES HØGH!?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2015, 13:45

Hanga skrev:
thomasjn skrev:
Nu gik det jo fint med Thelander, som ikke er en spillende stopper. Jeg ser ikke noget problem i, at vores ene stopper er en beton-forsvarer og den anden er en spilintelligent. At have et ordentlig kleppert dernede vil også være godt i forbindelse med dødbolde. Selv i en klub som Barca, hvor den ene stopper konsekvent er en def. midt de har flyttet ned har de Pique rendende ved siden af (han ville nok være en spillende forsvarer i Danmark fordi niveauet er så ringe, men set i en spansk kontekst).
Det går fint når vi kan spille kontra, ikke så meget når vi skal åbne et kompakt forsvar. Netop der bliver det tydeliggjort at det er vores bagkædes svaghed. Vi har jo ingen på nuværende tidspunkt, der har et godt øje for hvad der foregår fremad. Ahlmann har det lidt, så det bliver godt at få ham tilbage, men det kunne være rart med en mere "spillende" midtstopper. Modstanderne lader vores midterforsvarer have bolden, og sørger for at markere vores midtbane tæt... så ved de vi sjældent bliver farlige.
Men havde vi omvendt større offensiv kvalitet og nogle spillere der kan noget selv så var det måske sværere at dæmm op for, hvorfor kravene til en midterforsvar havde været mindre. Jeg vil mene vi har mere brug for en Risgård avtager og en god kant så vores offensiv ikke er så let at lukke ned fremfor to spillende stoppere. Vi har i forvejen KEP, som er bedre offensivt end defensivt.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 15. sep 2015, 15:35

Remark skrev:Midterforsvarer - ja tak. Vi skal have fire på den plads, og lige nu har vi kun tre. KEP har kontraktudløb til sommer, og må gerne forlænges. Men jeg vil gerne, om vi får en, der kan være lederfigur på banen og uden for.

Min all-time midterforsvarer hedder forøvrigt

1. Matovac
2. Kleber
3. Wæhler

4. Resten

5. Krüger, Califf
Hvad har du mod Califf :S ?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 15. sep 2015, 15:51

thomasjn skrev: Vi har i forvejen KEP, som er bedre offensivt end defensivt.
Hah, den var god :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 16. sep 2015, 08:22

Remark skrev:Midterforsvarer - ja tak. Vi skal have fire på den plads, og lige nu har vi kun tre. KEP har kontraktudløb til sommer, og må gerne forlænges. Men jeg vil gerne, om vi får en, der kan være lederfigur på banen og uden for.

Min all-time midterforsvarer hedder forøvrigt

1. Matovac
2. Kleber
3. Wæhler

4. Resten

5. Krüger, Califf
synes også Trond skal med på den liste
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af BoT » 16. sep 2015, 09:25

Fuck jer - Søren Thorst spiste typer som Jozo og Wæhler til mellemmåltid i mellem morgenmaden og frokosten.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 16. sep 2015, 10:46

BoT skrev:Fuck jer - Søren Thorst spiste typer som Jozo og Wæhler til mellemmåltid i mellem morgenmaden og frokosten.
Og han gjorde det med en cigaret i mundvigen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2015, 11:26

NIN den fromme skrev:
BoT skrev:Fuck jer - Søren Thorst spiste typer som Jozo og Wæhler til mellemmåltid i mellem morgenmaden og frokosten.
Og han gjorde det med en cigaret i mundvigen.
Det må være en trøst for nogle af dem der nu får kritik, at evalueringen af præstationerne bliver noget mere lempelig med tiden.

Thorst var en rigtig god forsvarsspiller for AaB - og en type der altid gav sig fuldt ud, men der er et stykke op til de bedste. Jozo var en af dem, selvom det vel faktisk kun var i AaB han rigtig viste det.

Jes Høgh er den der har vist mest på internationalt niveau af alle vores spillere tror jeg.
Henning Munk Jensen spillede 62 landskampe (det var rekord dengang) og var anfører i ca. en tredjedel af dem.
...og så er der Kjeld Thorst, der spillede 24 landskampe (men ham er jeg ikke gammel nok til at huske selv).

Det må - med afstand - være de forsvarsspillere i AaB der har vist den største klasse - også udenfor AaB's trygge rammer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 16. sep 2015, 11:42

Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af hje1980 » 16. sep 2015, 11:57

Yankee skrev:Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.
Bælum BLEV netop god og udviklede sig enormt da Jozo kom til...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af BoT » 16. sep 2015, 13:01

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
BoT skrev:Fuck jer - Søren Thorst spiste typer som Jozo og Wæhler til mellemmåltid i mellem morgenmaden og frokosten.
Og han gjorde det med en cigaret i mundvigen.
Det må være en trøst for nogle af dem der nu får kritik, at evalueringen af præstationerne bliver noget mere lempelig med tiden.

Thorst var en rigtig god forsvarsspiller for AaB - og en type der altid gav sig fuldt ud, men der er et stykke op til de bedste. Jozo var en af dem, selvom det vel faktisk kun var i AaB han rigtig viste det.

Jes Høgh er den der har vist mest på internationalt niveau af alle vores spillere tror jeg.
Henning Munk Jensen spillede 62 landskampe (det var rekord dengang) og var anfører i ca. en tredjedel af dem.
...og så er der Kjeld Thorst, der spillede 24 landskampe (men ham er jeg ikke gammel nok til at huske selv).

Det må - med afstand - være de forsvarsspillere i AaB der har vist den største klasse - også udenfor AaB's trygge rammer.
Du nærmer dig min ignorer-liste.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 14:32

Yankee skrev:Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.
Jozo var en klasse spiller. Ville til hver en tid foretrække ham fremfor Bård (selvom jeg var stor Bård fan).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. sep 2015, 14:35

Forza skrev:
Yankee skrev:Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.
Jozo var en klasse spiller. Ville til hver en tid foretrække ham fremfor Bård (selvom jeg var stor Bård fan).
Min top 4 er afgjort 1) Matovac, 2) Jes Høgh, 3) Kleber og 4) Bård Borgesen.

Det er i øvrigt påfaldende, at ingen fra de to seneste mesterhold for alvor dukker op i bevidstheden.
Fodbold skal ses med hjertet!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 14:38

AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.
Jozo var en klasse spiller. Ville til hver en tid foretrække ham fremfor Bård (selvom jeg var stor Bård fan).
Min top 4 er afgjort 1) Matovac, 2) Jes Høgh, 3) Kleber og 4) Bård Borgesen.

Det er i øvrigt påfaldende, at ingen fra de to seneste mesterhold for alvor dukker op i bevidstheden.
Sjældent er jeg enig med dig. Men her er vi helt enige. Bobleren i denne sammenhæng er for mit vedkommende Kjetil Wæhler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 17. sep 2015, 15:01

Forza skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jozo Matovac er efter min mening blevet kørt helt vildt op. Jaja, det var megafedt at han stod på vores afsnit i Parken i '08 og han er også en del af nogle forbandet gode minder fra 98-99 - meeeen, var han virkelig så god?

Som jeg husker Jozo var han en god duelspiller, der næsten aldrig fik advarsler. Han havde dog også en rigtig dygtig og stabil makker i Thomas Bælum samt en af vores bedste 6'ere nogensinde i Kosten foran sig. Jeg mindes i hvert fald nogle kampe hvor Søren Hermansen og Todi gjorde Jozo gevaldigt rundtosset.

Nej, havde du derimod sat Bård Borgersen ind på 99-holdet, så havde du haft et voldsomt forsvar. Sikke et monster han var. Jeg er sikker på at Mohamed Zidan stadig har onde drømme om den firkantede nordmand med de lange ærmer.
Jozo var en klasse spiller. Ville til hver en tid foretrække ham fremfor Bård (selvom jeg var stor Bård fan).
Min top 4 er afgjort 1) Matovac, 2) Jes Høgh, 3) Kleber og 4) Bård Borgesen.

Det er i øvrigt påfaldende, at ingen fra de to seneste mesterhold for alvor dukker op i bevidstheden.
Sjældent er jeg enig med dig. Men her er vi helt enige. Bobleren i denne sammenhæng er for mit vedkommende Kjetil Wæhler.
En anden bobler må være Trond Andersen - husker ham som en altid rolig og fokuseret stopper, som var niveauer over de fleste andre i ligaen. En skam vi aldrig så ham på def. midt, hvor han skulle have været bedre. Har også svært ved at se nogen fra 07/08 eller 13/14 blande sig - den nærmeste er nok Lasse.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 17. sep 2015, 19:23

I glemmer helt Ib Simonsen. En af de bedste liberoer i AaB gennem alle tider.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2015, 19:37

Gamling skrev:I glemmer helt Ib Simonsen. En af de bedste liberoer i AaB gennem alle tider.
Nej - til begge dele. Han er nævnt tidligere i tråden, og han var ikke en af de bedste, men alligevel er han en legende, fordi han var i stand til at tage hele turen fra 3. division amatørklub til dansk mesterskab og Champions league. Oveni var han med i bestyrelsen og blandede sig aktivt i hvordan professionel fodbold skulle formes i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af martinaalborg » 17. sep 2015, 19:44

Hmm. ..
Ønsker I
Ib Simonsen eller Thortst til AaB??
Er de ikke lidt for gamle?
Kom nu tilbage til emnet

Låst