Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 24. feb 2015, 11:54

Ville også gerne beholde Thelander og Thomsen, men begge har udlængsel, så der skal scores mønt på dem, mens vi kan. Og det er mest optimalt når der alligevel skal bygges et nyt fundament med en ny træner.

Enevoldsen er vi så bare vildt uenige omkring. Mener ikke han på nogen måde har slået til og med hans skader og forventede løn in mente er der ikke et bet jeg synes AaB skal tage.

Er også,selv glad for Augo, men da vi har brug for fornyelse og med kvalitet er der ikke råd til den luksus også at have en dyr Augo til at varme bænken.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

svldk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 23. dec 2008, 17:33
Geografisk sted: Grønland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af svldk » 24. feb 2015, 19:29

Dennis Søndergaard skriver på Twitter, at Twente mangler penge og derfor bl.a. gerne vil af med Kusk. Han må da meget gerne komme hjem til sommer. :aabfan:
If you train hard, you'll not only be hard, you'll be hard to beat.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2015, 20:00

Kusk skal videre ud i Europa. Han har talentet til mere end superligaen og hvor motiveret vil han være for at spille for AaB? Han bør give det et skud til, og forsøge sig med et nyt sted. Dørene i Holland eller Belgien er næppe helt lukkede, der må være en bejler eller to der kan tilbyde Kusk en startplads og muligheden for at vise sig frem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2015, 22:08

jonas386 skrev:Kusk skal videre ud i Europa. Han har talentet til mere end superligaen og hvor motiveret vil han være for at spille for AaB? Han bør give det et skud til, og forsøge sig med et nyt sted. Dørene i Holland eller Belgien er næppe helt lukkede, der må være en bejler eller to der kan tilbyde Kusk en startplads og muligheden for at vise sig frem.
Trist at Kusk spiller i den lidet interessante Jupiler League for Jong Twente, hvor han så sent som i går aftes kom på måltavlen.

Jeg håber også at Kusk finder sig en ny klub i udlandet, han har kvalitet til noget bedre end Superligaen. Det vil ikke undre mig hvis en klub som OB allerede har meldt deres interesse.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Kunji » 24. feb 2015, 22:53

Kusks udstråling skriger bare, at han er typen, der har brug for trygge rammer. Jeg kan sagtens se ham vende hjem, og han skal være velkommen. Ja, han har talentet til mere, men det er muligt, at han pt. ikke har psyken til mere. Det er kun gisninger selvfølgelig, men Kusk virker ikke som verdens mest udadvendte person.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2015, 00:07

Kunji skrev:Kusks udstrålinger skriger bare, at han er typen, der har brug for trygge rammer. Jeg kan sagtens se ham vende hjem, og han skal være velkommen. Ja, han har talentet til mere, men det er muligt, at han pt. ikke har psyken til mere. Det er kun gisninger selvfølgelig, men Kusk virker ikke som verdens mest udadvendte person.
Jeg tillader mig lige at smide et link til en artikel af lidt ældre dato http://www.tipsbladet.dk/blog/eye4talen ... klingen-22

Kent har helt sikkert nogle gode betragtninger i forhold til hvorfor danske spillere ofte har det svært i udlandet. Han har også sagt at det er noget de har diskuteret internt i AaB, at klubben kan blive bedre til at forberede spillerne på de krav der stilles i udlandet. Kent nævner ikke navne, men måske han har hentydet til Helenius, Kusk og Lucas (efter sygdomsperiode sidder Lucas nu på bænken i Ajax).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2015, 01:03

Jeg så flere af de kampe Twente spillede mens Kusk stadig var en fast del af holdet, og jeg må sige det virker utroligt at de skulle have scoutet Kusk gennem lang tid, for de har da ikke på nogen måde brugt ham på en måde hvor man får optimalt udbytte af hans evner. Kusk skal efter min mening have en styrende rolle på det hold han spiller på, såvel i kontrafasen som i det etablerede angrebsspil, ellers får man ikke hvad man har betalt for. Twente har brugt Kusk som enhver anden kantspiller efter typisk hollandsk skabelon, og det er spild af dygtig fodboldspiller.

Der kunne være andre grunde til spillerne ikke slår til, end at de ikke skulle have psyken til det. I Kusks tilfælde tror jeg sådan set det største problem er at han tog for tidligt afsted, han skulle være blevet til han var et endnu større omdrejningspunkt, eller eventuelt have taget en blødere mellemlanding, hvor han også kunne være stjernen på holdet.

- Og Kusk til OB???? Det lyder som en vildt realistisk tanke, hvorfor i alverden skulle han dog tage til Odense?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2015, 01:27

Jeg er faktisk enig med frederikshavneren i den her. Som fan af Serie-A er jeg som fodboldromantiker helt tosset med den typiske italienske forward. Elkjær er vel et godt eksempel på en dansker der var det med succes, men ville sådan en type kunne slå igennem med succes i AaB? Vi udvikler en masse spillere med højt teknisk niveau, men både Lucas, Bruhn, og Kusk virker jo som stille og rolige folk der ikke nødvendigvis maser sig frem for at vise hele verden hvad de kan. Ikke nødvendigvis spillere der i højere grad spiller for sig selv, men spillere der hellere vil have en brændt chance end en assist, og hellere vil tage et forsøg på en dribling end en aflevering. AK har lidt af det killer instinkt, hvis vi snakker offensiv spillere, men han har altså også haft en svær vej til toppen.

Et tænkt scenarie: En eller anden angriber fra u-19 holdet får debut på førsteholdet mod Esbjerg. 24. minut. 0-0 Risgaard bliver sparket ned i feltet. Straffe. Helenius skal sparke.
Helenius tager bolden, men debutanten vil sgu score et mål i sin debut og går hen og tager bolden fra ham for selv at sparke det. Han scorer og jubler.
Ville resten af holdet juble med ham? Næppe
Ville det blive set som acceptabel opførsel? Næppe
Ville han få spilletid på 1.holdet igen? Næppe
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2015, 02:57

jonas386 skrev:Jeg er faktisk enig med frederikshavneren i den her. Som fan af Serie-A er jeg som fodboldromantiker helt tosset med den typiske italienske forward. Elkjær er vel et godt eksempel på en dansker der var det med succes, men ville sådan en type kunne slå igennem med succes i AaB? Vi udvikler en masse spillere med højt teknisk niveau, men både Lucas, Bruhn, og Kusk virker jo som stille og rolige folk der ikke nødvendigvis maser sig frem for at vise hele verden hvad de kan. Ikke nødvendigvis spillere der i højere grad spiller for sig selv, men spillere der hellere vil have en brændt chance end en assist, og hellere vil tage et forsøg på en dribling end en aflevering. AK har lidt af det killer instinkt, hvis vi snakker offensiv spillere, men han har altså også haft en svær vej til toppen.

Et tænkt scenarie: En eller anden angriber fra u-19 holdet får debut på førsteholdet mod Esbjerg. 24. minut. 0-0 Risgaard bliver sparket ned i feltet. Straffe. Helenius skal sparke.
Helenius tager bolden, men debutanten vil sgu score et mål i sin debut og går hen og tager bolden fra ham for selv at sparke det. Han scorer og jubler.
Ville resten af holdet juble med ham? Næppe
Ville det blive set som acceptabel opførsel? Næppe
Ville han få spilletid på 1.holdet igen? Næppe
Der var ikke nogen der var enig med mig, men jeg har før Lucas' gennembrud skrevet at han manglede noget af Viktor Fischers personlighed (selvtillid og udstråling).

Augu var også meget nøgtern da han beskrev hvorfor han ikke slog til i Salzburg. Augu konstaterede at han havde opført sig alt for pænt, han skulle bl.a. have sat sig i respekt ved at sparke nogle ned til træning. Ja det lyder kynisk, men det er også et spørgsmål om at sætte sig selv i respekt.

At Gascoigne p...... på Røde Romario i Rangers var vel også udtryk for at han næppe var øverst i hierarkiet.

Jeg har skrevet det før men gentager det gerne: For mig ser det ud til, at FCM er bedre til at forberede deres spillere på at spille i udlandet. Bevares der er da helt sikkert også FCM spillere der ikke har slået til i udlandet, men overordnet set synes jeg at de har haft en større succesrate end vi har haft (bl.a. Simon Kjær og Winston Reid som begge to er eftertragtet af store klubber i skrivende stund).

For at vende tilbage til topic så håber jeg at der bliver en større udskiftning i truppen til sommer. Efter den seneste tids meriterende succes så trænger vi til nye sultne spillere.
Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2015, 05:27

Mener i lidt ligesom Bendtner eller Makienok? Eller det tidligere Chelsea stortalent, den storskrydende Morten Nielsen?

Selvfølgelig kræver det en portion psykisk styrke at slå igennem i den professionelle fodboldverden i udlandet, og jeg er ikke uenig i at danske spillere generelt (det var det Kent talte om i omtalte artikel) ikke er så godt klædt på når de kommer fra danske klubber, som mange af deres kolleger i udlandet er, fordi de kommer fra langt hårdere fodboldmiljøer. Men at sætte lighedstegn mellem personlighed og personlig styrke mener jeg er skrubforkert. At nogle unge mennesker modnes før andre, som f.eks. Victor Fischer der af den grund set i forhold til jævnaldrende Lucas Andersen var langt bedre klædt på i starten, er der ikke noget underligt i - det behøver bare langt fra betyde at det er Fischer, Bendtner og Makienok som får de største fodboldkarrierer. I langt de fleste tilfælde er det talentet og evnerne som skaber en fodboldspiller, og som naturligt afføder respekt hos med- og modspillere. Noget spillere som Lionel Messi, Laudrup brødrene, Paul Scholes, Andres Iniesta osv. er gode eksempler på.

Nogle gange må man altså efter min mening også bare konstatere at spillerne kommer til udlandske klubber hvor de har "scoret over evne", noget som man uden at fornærme nogen godt kan sige om udlandseventyrene for spillere som Augo, Helenius, Dalgaard, Patrick Olsen, Mike Tulberg, Jesper Grønkjær osv. osv. (det er en meget lang liste).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2015, 06:03

frederikshavneren skrev: Der var ikke nogen der var enig med mig, men jeg har før Lucas' gennembrud skrevet at han manglede noget af Viktor Fischers personlighed (selvtillid og udstråling).
Det giver simpelthen absolut ingen mening at nævne Lucas som eksempel på en der ikke har den rette personlighed, efter han har kæmpet sig op fra et år på reserveholdet, til i efteråret at være fast starter både i ligaen og CHL. Det eneste du får ud af at nævne det, er at understrege hvor meget du tog fejl.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 25. feb 2015, 09:28

Efter min mening er det noget vrøvl at danske angribere mangler personlighed. Vi har masser af temperament i typer som Nicki Bille, Nicklas Bendtner, Mads Junker, Simon Makienok, Morten Duncan m.fl. De unge spillere rundt omkring er helt ekstremt dedikerede og dybt seriøse omkring deres egen fodbold. Jeg så for nylig FCK's U/14-hold skille FC Nordsjælland ad på udebane, og selv efter en pragtpræstation stod flere af de 13-14-årige knægte og diskutere deres førstepres og deres indløb i feltet ved forskellige typer indlæg. Den nye generation af danske elite-fodboldspillere er i stand til at reflektere over egne præstationer på et rigtig højt fagligt niveau, og de har en målrettethed og en professionalisme som Preben Elkjær kun kunne drømme om.

Hvad angår angriberne er sandheden snarere at de mangler speed, smidighed og bevægelighed. De er rigtig dygtige teknisk og taktisk, men de løber ikke hurtigt nok eller langt nok. Det er bare rigtigt svært at lære en spiller at løbe hurtigere eller længere, og derfor bruges "mentaliteten" ofte som en dårlig undskyldning.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 25. feb 2015, 10:53

frederikshavneren skrev: Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.
Det ville aldrig ske, for hvilken trup står vi så tilbage med? De kan alle i teorien forlade os, men at de skulle gøre det på en gang, det ville være katastrofalt - ikke bare for spillet også for holdets kultur. De unge skal have nogle at læne sig op ad, ellers går det som i BIF, hvor nærmest ingen er slået igennem de seneste 10 år (Wass en untagelse, smuttede endda på fri, alle de andre er smuttet tidligt). Og hvem tror du kommer ind? Sultne typer som i OB, med Spelmann og Zohore for Augo og Helen, og den rødhårede L. Nielsen og Lasse Kryger for Thelander og Thomsen. Tror sku ret hurtigt du ville blive træt af at du ønskede dig 'sultne' spillere, for det giver ingen garantier... Hvis du forestiller dig Falcao og Reus for Helen og Thomsen, så tror jeg du skal tro om igen - vi går ikke bare ud og finder 6xSL-klasse for småpenge af en omgang.

Synes ikke en eneste af de 6 ovenstående, har vist manglende sult. Bevares, Ene og Helenius viste dårlig form i starten af deres ophold, men Ene byggede på i slutningen af efteråret og Helenius virker til at være tilbage, efter en god vinteropstart. Hvad skulle den udskiftning gøre godt for?

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 25. feb 2015, 11:12

[/quote]For at vende tilbage til topic så håber jeg at der bliver en større udskiftning i truppen til sommer. Efter den seneste tids meriterende succes så trænger vi til nye sultne spillere.
Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.[/quote]


Ovenstående er mildest talt det dummeste jeg har læst på debatsiden år til dato! Hvad får dig til at tro spillerne ikke er sultne efter fremtidig succes? Af de spillere du nævner er det halvdelen vi kan få en transfersum for - såfremt vi skilte os af med alle 6 spillere hen over sommerpausen, hvad er det så for nolge spillere du ser erstatte dem?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 25. feb 2015, 14:30

[/quote]Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.[/quote]

Det lyder som en rigtig dårlig idé. Jeg synes, at netop kontinuiteten er styrken i vores nuværende trup. Ene og Helenius har ikke vist skræmmende styrke i efteråret, men lad os evaluere efter forårssæsonen hvorvidt om det ville styrke truppen, hvis de bliver i klubben. Personligt synes jeg, at Nicklas Helenius ser langt mere fit og skarp ud i de to kampe her i foråret end i hele efteråret. Angående Ene ser han også skarpere ud, men vi har allerede mange spillere på hans position. Det må vi som sagt se på.

Hvis vi får gode bud på Thelander og Thomsen, så er det sandsynligt, at de ryger afsted. Vores klub lever af at sælge profiler, og hvis vi mister de to til sommer, så har Gaarde i 3 vinduer bevist, at de bliver erstattet. Det er jeg ikke nervøs for.

Angående Dalsgaard og Augo er det to vidt forskellige situationer. Augo bliver 34 til marts og er på et niveau, hvor han godt kan begå sig i Superligaen som reserve. Derudover skal hans betydning til træning og i omklædningsrummet ikke undervurderes, da han er med til at danne de unge spillere til at træne hårdt hver eneste dag og tager meget ansvar. Han er virkelig en loyal klubmand, som virkelig tilfører noget værdi og kvalitet i vores trup. Henrik Dalsgaard har kontraktudløb til vinter 2015, og efter at have været meget skadesplaget er han kommet i et kontinuerligt forløb, hvor han har spillet mange kampe. Han er efter min vurdering en af Superligaens bedste højrebacks. Vi skal uden at blinke forlænge med Henrik Dalsgaard, da en erstatning med hans spidskompetencer er meget sjældne og koster et flot millionbeløb. Patrick Kristensen gjorde en flot figur i mesterskabssæsonen, men Henrik Dalsgaard giver vores hold nogle andre dimensioner, som ville være ærgerlige at miste.

Jeg tror derfor på en løsning, hvor Thelander og Thomsen ryger for en 20-25 millioner kr. til sommer.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2015, 14:39

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.
Det ville aldrig ske, for hvilken trup står vi så tilbage med? De kan alle i teorien forlade os, men at de skulle gøre det på en gang, det ville være katastrofalt - ikke bare for spillet også for holdets kultur. De unge skal have nogle at læne sig op ad, ellers går det som i BIF, hvor nærmest ingen er slået igennem de seneste 10 år (Wass en untagelse, smuttede endda på fri, alle de andre er smuttet tidligt). Og hvem tror du kommer ind? Sultne typer som i OB, med Spelmann og Zohore for Augo og Helen, og den rødhårede L. Nielsen og Lasse Kryger for Thelander og Thomsen. Tror sku ret hurtigt du ville blive træt af at du ønskede dig 'sultne' spillere, for det giver ingen garantier... Hvis du forestiller dig Falcao og Reus for Helen og Thomsen, så tror jeg du skal tro om igen - vi går ikke bare ud og finder 6xSL-klasse for småpenge af en omgang.

Synes ikke en eneste af de 6 ovenstående, har vist manglende sult. Bevares, Ene og Helenius viste dårlig form i starten af deres ophold, men Ene byggede på i slutningen af efteråret og Helenius virker til at være tilbage, efter en god vinteropstart. Hvad skulle den udskiftning gøre godt for?

/Søgaard
Nu er det dig der snakker om Falcao og Reus, ikke mig.
Vi har altså mange kulturbærere som har været i klubben i en årrække, her tænker jeg især på N. Larsen, Patrick, KEP, Ahlmann, Würtz og Risgård. Selv med stor udskiftning har vi en masse rutine tilbage i truppen.

Vi kan hurtigt blive enige om at der desværre nok ikke er de store midler at gøre godt for, men hvis det lykkes at sælge Thomsen, Thelander og Dalsgaard så må det frigive noget plads i budgettet til at hente erstatninger. Du glemmer at det er købers marked, forstået på den måde at klubberne får mere for pengene. Der findes altså mange gode transferfrie spillere på markedet, men ja vi har ikke længere råd til at betale sign ons i størrelsesordenen som vi gjorde da Lynge var sportschef.
Nu mener jeg bestemt ikke at vi skal hente ham, men bare for at understregen pointen så gik der for nylig rygter om at Cesar Santin var villig til at spille i Vendsyssel for 40-50 kilo/mnd. Her snakker vi om én af Superligaens største profiler gennem tiderne og FCKs all time topscorer, som nu pludselig iflg. rygterne var villig til at gå måske 90% procent ned i løn i forhold til FCK tiden. Så kan man snakke om en profil som har overskredet sidste holdbarhedsdato, men med godt købmandsskab så får man meget for pengene i dag. Det skal selvfølgelig understreges at det er et rygte og at det måske bare er Santins agent som har været ude i en gang spin, men Krüger har bekræftet at Santin har været diskuteret i Vendsyssel denne vinter.

At leje rustne spillere som Helenius og Ene ser jeg stadigvæk som en stor fejl. Jeg kan ikke se pointen i at de skal bruge en hel sæson i AaB på måske at nærme sig topformen og hvis det endelig sker, så risikerer vi at de siger farvel og tak til sommer. Det er vel det scenarie som kan udspille sig især for Enes vedkommende, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil tilbage til udlandet. Helenius har haft sin tid i AaB, han passer ikke længere til spillestilen og derudover er han stadigvæk et stykke fra fordums niveau.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 25. feb 2015, 15:34

Hvorfor bliver Thelander gjort til dette enorme salgs-emne? Han er en hård duelspiller, javist, men han har altså også sine mangler og meget at lære endnu: Han er ikke specielt hurtig, ikke boldsikker, tager sjældent del i opspillet, mangler placeringsevne og han er ikke manden, der skal styre forsvaret. Jeg kunne godt forestille mig en situation, hvor vi forlænger med ham, og fint nok for han er da en god superligaspiller.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 25. feb 2015, 15:54

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.
Det ville aldrig ske, for hvilken trup står vi så tilbage med? De kan alle i teorien forlade os, men at de skulle gøre det på en gang, det ville være katastrofalt - ikke bare for spillet også for holdets kultur. De unge skal have nogle at læne sig op ad, ellers går det som i BIF, hvor nærmest ingen er slået igennem de seneste 10 år (Wass en untagelse, smuttede endda på fri, alle de andre er smuttet tidligt). Og hvem tror du kommer ind? Sultne typer som i OB, med Spelmann og Zohore for Augo og Helen, og den rødhårede L. Nielsen og Lasse Kryger for Thelander og Thomsen. Tror sku ret hurtigt du ville blive træt af at du ønskede dig 'sultne' spillere, for det giver ingen garantier... Hvis du forestiller dig Falcao og Reus for Helen og Thomsen, så tror jeg du skal tro om igen - vi går ikke bare ud og finder 6xSL-klasse for småpenge af en omgang.

Synes ikke en eneste af de 6 ovenstående, har vist manglende sult. Bevares, Ene og Helenius viste dårlig form i starten af deres ophold, men Ene byggede på i slutningen af efteråret og Helenius virker til at være tilbage, efter en god vinteropstart. Hvad skulle den udskiftning gøre godt for?

/Søgaard
Nu er det dig der snakker om Falcao og Reus, ikke mig.
Vi har altså mange kulturbærere som har været i klubben i en årrække, her tænker jeg især på N. Larsen, Patrick, KEP, Ahlmann, Würtz og Risgård. Selv med stor udskiftning har vi en masse rutine tilbage i truppen.

Vi kan hurtigt blive enige om at der desværre nok ikke er de store midler at gøre godt for, men hvis det lykkes at sælge Thomsen, Thelander og Dalsgaard så må det frigive noget plads i budgettet til at hente erstatninger. Du glemmer at det er købers marked, forstået på den måde at klubberne får mere for pengene. Der findes altså mange gode transferfrie spillere på markedet, men ja vi har ikke længere råd til at betale sign ons i størrelsesordenen som vi gjorde da Lynge var sportschef.
Nu mener jeg bestemt ikke at vi skal hente ham, men bare for at understregen pointen så gik der for nylig rygter om at Cesar Santin var villig til at spille i Vendsyssel for 40-50 kilo/mnd. Her snakker vi om én af Superligaens største profiler gennem tiderne og FCKs all time topscorer, som nu pludselig iflg. rygterne var villig til at gå måske 90% procent ned i løn i forhold til FCK tiden. Så kan man snakke om en profil som har overskredet sidste holdbarhedsdato, men med godt købmandsskab så får man meget for pengene i dag. Det skal selvfølgelig understreges at det er et rygte og at det måske bare er Santins agent som har været ude i en gang spin, men Krüger har bekræftet at Santin har været diskuteret i Vendsyssel denne vinter.

At leje rustne spillere som Helenius og Ene ser jeg stadigvæk som en stor fejl. Jeg kan ikke se pointen i at de skal bruge en hel sæson i AaB på måske at nærme sig topformen og hvis det endelig sker, så risikerer vi at de siger farvel og tak til sommer. Det er vel det scenarie som kan udspille sig især for Enes vedkommende, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil tilbage til udlandet. Helenius har haft sin tid i AaB, han passer ikke længere til spillestilen og derudover er han stadigvæk et stykke fra fordums niveau.
Reus og Falcao var nu mere ment som en stikpille, fordi du ikke nævner hvad det skulle gøre godt for og hvad du så tror der skal ske, når 6 faste spillere er væk. Så 50k om md. for en transferfri 34 årig angriber, som kommer fra 11 kampe 0 mål i Alsvenskan på en halvsæson er et eksempel på det vilde frie marked. Hvis det er købers marked, så er det da også købers marked for dem der køber Dalsgaard, Thomsen og Thelander. Håber alle 3 får chancen i udlandet en dag, men vi skal da ikke sælge profiler for at sælge profiler. Og du ved ikke hvad du får ind i stedet. Du nævner en kendt spiller som Santin - hvis vi taler kendte spillere, er det folk som dem fra OB jeg nævner vi kan hente ind - de kører fri-transfer strategien for tiden. Ellers er det lottokuponer fra udlandet, som du også kan finde rundt omkring i det danske land. Nogle viser sig at være fine spillere - andre ikke.

Jeg synes til gengæld Ene og Helenius er eksempler på godt købmandsskab. Vi finder ikke klasse til den pris, uden at det kommer med en catch. Man kan være heldig eller have scoutet godt, men det er ikke noget man bare samler op på fri transfer ud af det blå, når man lige skal bruge 6 stk nye spillere. Og at bruge penge på spillere, er ikke garanti for succes - bare spørg i BIF og FCK.

Du svarer ikke på, hvad udskiftningen ifølge dig skulle gavne? Hvad er det i AaB der er sygt, siden det trænger. Er det sidste års mesterskab og pokal der trykker, eller at det kun blev til EL gruppespil og ikke CL sejr? Jeg synes lige præcis den kontinuitet vi har haft, har bevist sig, og at det derfor gerne må fortsætte. Derfor giver det for mig ingen mening, at skifte 6 på en gang, de skal ikke skiftes for at skiftes, de skal skiftes fordi at vi har en arvtager klar og de enten skal videre eller pensioneres. Det er dog meget muligt at 3 eller 4 af dem du næver er væk til sommer, især fordi 2 er lejespillere.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2015, 18:20

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg ser gerne at vi tager afsked med Ene, Helenius, Augu, Thomsen, Thelander og Dalsgaard. Det vil være voldsomt og kommer ikke til at ske da AaB måske er den danske klub som traditionelt skifter mindst ud i truppen, men jeg synes at vi trænger til at få skiftet godt og grundigt ud.
Det ville aldrig ske, for hvilken trup står vi så tilbage med? De kan alle i teorien forlade os, men at de skulle gøre det på en gang, det ville være katastrofalt - ikke bare for spillet også for holdets kultur. De unge skal have nogle at læne sig op ad, ellers går det som i BIF, hvor nærmest ingen er slået igennem de seneste 10 år (Wass en untagelse, smuttede endda på fri, alle de andre er smuttet tidligt). Og hvem tror du kommer ind? Sultne typer som i OB, med Spelmann og Zohore for Augo og Helen, og den rødhårede L. Nielsen og Lasse Kryger for Thelander og Thomsen. Tror sku ret hurtigt du ville blive træt af at du ønskede dig 'sultne' spillere, for det giver ingen garantier... Hvis du forestiller dig Falcao og Reus for Helen og Thomsen, så tror jeg du skal tro om igen - vi går ikke bare ud og finder 6xSL-klasse for småpenge af en omgang.

Synes ikke en eneste af de 6 ovenstående, har vist manglende sult. Bevares, Ene og Helenius viste dårlig form i starten af deres ophold, men Ene byggede på i slutningen af efteråret og Helenius virker til at være tilbage, efter en god vinteropstart. Hvad skulle den udskiftning gøre godt for?

/Søgaard
Nu er det dig der snakker om Falcao og Reus, ikke mig.
Vi har altså mange kulturbærere som har været i klubben i en årrække, her tænker jeg især på N. Larsen, Patrick, KEP, Ahlmann, Würtz og Risgård. Selv med stor udskiftning har vi en masse rutine tilbage i truppen.

Vi kan hurtigt blive enige om at der desværre nok ikke er de store midler at gøre godt for, men hvis det lykkes at sælge Thomsen, Thelander og Dalsgaard så må det frigive noget plads i budgettet til at hente erstatninger. Du glemmer at det er købers marked, forstået på den måde at klubberne får mere for pengene. Der findes altså mange gode transferfrie spillere på markedet, men ja vi har ikke længere råd til at betale sign ons i størrelsesordenen som vi gjorde da Lynge var sportschef.
Nu mener jeg bestemt ikke at vi skal hente ham, men bare for at understregen pointen så gik der for nylig rygter om at Cesar Santin var villig til at spille i Vendsyssel for 40-50 kilo/mnd. Her snakker vi om én af Superligaens største profiler gennem tiderne og FCKs all time topscorer, som nu pludselig iflg. rygterne var villig til at gå måske 90% procent ned i løn i forhold til FCK tiden. Så kan man snakke om en profil som har overskredet sidste holdbarhedsdato, men med godt købmandsskab så får man meget for pengene i dag. Det skal selvfølgelig understreges at det er et rygte og at det måske bare er Santins agent som har været ude i en gang spin, men Krüger har bekræftet at Santin har været diskuteret i Vendsyssel denne vinter.

At leje rustne spillere som Helenius og Ene ser jeg stadigvæk som en stor fejl. Jeg kan ikke se pointen i at de skal bruge en hel sæson i AaB på måske at nærme sig topformen og hvis det endelig sker, så risikerer vi at de siger farvel og tak til sommer. Det er vel det scenarie som kan udspille sig især for Enes vedkommende, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil tilbage til udlandet. Helenius har haft sin tid i AaB, han passer ikke længere til spillestilen og derudover er han stadigvæk et stykke fra fordums niveau.
Reus og Falcao var nu mere ment som en stikpille, fordi du ikke nævner hvad det skulle gøre godt for og hvad du så tror der skal ske, når 6 faste spillere er væk. Så 50k om md. for en transferfri 34 årig angriber, som kommer fra 11 kampe 0 mål i Alsvenskan på en halvsæson er et eksempel på det vilde frie marked. Hvis det er købers marked, så er det da også købers marked for dem der køber Dalsgaard, Thomsen og Thelander. Håber alle 3 får chancen i udlandet en dag, men vi skal da ikke sælge profiler for at sælge profiler. Og du ved ikke hvad du får ind i stedet. Du nævner en kendt spiller som Santin - hvis vi taler kendte spillere, er det folk som dem fra OB jeg nævner vi kan hente ind - de kører fri-transfer strategien for tiden. Ellers er det lottokuponer fra udlandet, som du også kan finde rundt omkring i det danske land. Nogle viser sig at være fine spillere - andre ikke.

Jeg synes til gengæld Ene og Helenius er eksempler på godt købmandsskab. Vi finder ikke klasse til den pris, uden at det kommer med en catch. Man kan være heldig eller have scoutet godt, men det er ikke noget man bare samler op på fri transfer ud af det blå, når man lige skal bruge 6 stk nye spillere. Og at bruge penge på spillere, er ikke garanti for succes - bare spørg i BIF og FCK.

Du svarer ikke på, hvad udskiftningen ifølge dig skulle gavne? Hvad er det i AaB der er sygt, siden det trænger. Er det sidste års mesterskab og pokal der trykker, eller at det kun blev til EL gruppespil og ikke CL sejr? Jeg synes lige præcis den kontinuitet vi har haft, har bevist sig, og at det derfor gerne må fortsætte. Derfor giver det for mig ingen mening, at skifte 6 på en gang, de skal ikke skiftes for at skiftes, de skal skiftes fordi at vi har en arvtager klar og de enten skal videre eller pensioneres. Det er dog meget muligt at 3 eller 4 af dem du næver er væk til sommer, især fordi 2 er lejespillere.
For at tage et eksempel. Jeg havde hellere set at Gaarde havde hentet Emil Berggreen sidste sommer end Helenius. Jeg ved godt at jeg lyder skide bagklog nu, men jeg foreslog ham faktisk sidste sommer i transfertråden. Om Berggreen havde opnået samme succes i AaB som i Hobro er naturligvis et hypotetisk spørgsmål som vi aldrig kan få besvaret. Jeg synes at Berggreen var bedre i efteråret end Helenius og selv om Brønshøj krævede en lille transfer for Berggreen, så formoder jeg at Berggreen ville være billigere i drift end Helenius.
Berggreen bombede bestemt ikke løs i Hobro, men han scorede flere mål i åbent spil end Helenius gjorde. Berggreen er også startet meget godt i 2. Bundesliga.

Cesar Santin var bare ment som eksempel på at der er gode spillere ude på markedet, som kan hentes til helt andre penge nu. Jesper Christiansen har nok også måttet se en drastisk lønnedgang i øjnene da han skiftede til Vendsyssel.

I forhold til truppen ja så synes jeg at der giver god mening at skifte en del ud til sommer. Under alle omstændigheder kommer der en ny cheftræner, mens Kent, Kuhn (?) og muligvis PEA (pension?) også forsvinder.
Den nuværende trup har opnået enestående resultater, realistisk set har de opnået det de kan i AaB (ser bort fra nedsmeltningen på Cypern), det vil derfor ikke være unaturligt hvis der er indfundet sig en vis mæthed i truppen.
Ny træner og nye spillere kan bringe nye impulser og ny sult. Det kan jo også tænkes at den nye træner gerne vil sætte sit fingeraftryk på truppen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 25. feb 2015, 19:17

Jeg synes vi skal gøre ALT, hvad der står i vores magt for at få Kusk hjem!
Nu har jeg hørt Shoors sige at pengene er der til at bruge lidt sportsligt.
Her er manden vi skal have!! Giv Twente deres penge tilbage og hent ham hjem.
Ikke nok med vi mangler ham ad helvede til! Jeg er også ret sikker på FCK, Brøndby, FCM og OB også vil bejle til ham!
Shoors og Gaarde: Sats køb NU!!! (Og så vil jeg skide på om han vil hjem! Det SKAL han!!!)

Låst