Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
seamann

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af seamann » 5. aug 2015, 14:04

Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.
Da AK erobrede bolden i sit rush mod Esbjerg i sommerens sejr over Esbjerg var der kun en mand, der nåede frem til at potte den i kassen. Andreas Bruhn. Uden hans løb og scoring, ville ingen i dag huske den bolderobring. Desuden lavede han en af de flotteste detaljer jeg nogensinde har set på Aalborg Stadion, da han i sæsonens sidste træningskamp løftede en umulig bold over hovedet på Jens Jønson fra AGF, der lige havde haft stor succes ved U21 EM, blev retvendt i samme bevægelse og spillede Helenius helt fri til scoring. Hvis ikke det var Vaauw-oplevelser ved jeg simpelthen ikke hvad der skal til. Slap af. Han kan lige så godt brage igennem i år, men kun hvis han får spilletid på højeste niveau. Han er præcis der hvor en totalt anonym Thomsen var i starten af sin karriere, men skal bare levere på et endnu højere niveau end det var nødvendigt for Thomsen.

Hvis ikke en ung forsvarsspiller som Kasper Pedersen, der efter 30 kampe kun har været med til at tabe 5, er et scoop, så ved jeg næsten ikke hvad der skal til. Det skulle lige være Nicolaj Larsen, der kom hertil som tredjemålmand i Lyngby, og pludselig skulle løfte arven efter Karim Zaza. Behøver man at sige mere.

Enig. Der ser ud til at være en mere eller mindre konstant strøm af spillere, der kommer op fra ungdomsafdelingen og kan være med. Alle kan ikke brage igennem somfx Thomsen, men mindre kan også gøre det. Om det bliver Bruhn, Børsting, Ahlman eller enandre, der får det endelige gennembrud på superliga niveau ved jeg ikke (jeg troede fx meget på Wichman), men fødekæden ser pt ud til at holde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 5. aug 2015, 14:16

Jeg forstår ikke helt den med balancen mellem yngre og ældre spillere. Vi stiller jo ikke med noget særligt ungt hold? Mod FC Nordsjælland er det vel kun Blåbjerg og Bruhn, vi kan kalde unge spillere.

Problemet er for mig at se snarere at profilerne på vores hold (Thomsen, Helenius, Dalsgaard og Jönsson) ikke præsterer særlig godt.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 5. aug 2015, 14:17

seamann skrev:
Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.
Da AK erobrede bolden i sit rush mod Esbjerg i sommerens sejr over Esbjerg var der kun en mand, der nåede frem til at potte den i kassen. Andreas Bruhn. Uden hans løb og scoring, ville ingen i dag huske den bolderobring. Desuden lavede han en af de flotteste detaljer jeg nogensinde har set på Aalborg Stadion, da han i sæsonens sidste træningskamp løftede en umulig bold over hovedet på Jens Jønson fra AGF, der lige havde haft stor succes ved U21 EM, blev retvendt i samme bevægelse og spillede Helenius helt fri til scoring. Hvis ikke det var Vaauw-oplevelser ved jeg simpelthen ikke hvad der skal til. Slap af. Han kan lige så godt brage igennem i år, men kun hvis han får spilletid på højeste niveau. Han er præcis der hvor en totalt anonym Thomsen var i starten af sin karriere, men skal bare levere på et endnu højere niveau end det var nødvendigt for Thomsen.

Hvis ikke en ung forsvarsspiller som Kasper Pedersen, der efter 30 kampe kun har været med til at tabe 5, er et scoop, så ved jeg næsten ikke hvad der skal til. Det skulle lige være Nicolaj Larsen, der kom hertil som tredjemålmand i Lyngby, og pludselig skulle løfte arven efter Karim Zaza. Behøver man at sige mere.

Enig. Der ser ud til at være en mere eller mindre konstant strøm af spillere, der kommer op fra ungdomsafdelingen og kan være med. Alle kan ikke brage igennem somfx Thomsen, men mindre kan også gøre det. Om det bliver Bruhn, Børsting, Ahlman eller enandre, der får det endelige gennembrud på superliga niveau ved jeg ikke (jeg troede fx meget på Wichman), men fødekæden ser pt ud til at holde.
Endvidere så har vores U19?? Hold lige vundet en ret præstige fyldt turnering.. der er gode spillere på vej!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 5. aug 2015, 14:26

Yankee skrev:Jeg forstår ikke helt den med balancen mellem yngre og ældre spillere. Vi stiller jo ikke med noget særligt ungt hold? Mod FC Nordsjælland er det vel kun Blåbjerg og Bruhn, vi kan kalde unge spillere.

Problemet er for mig at se snarere at profilerne på vores hold (Thomsen, Helenius, Dalsgaard og Jönsson) ikke præsterer særlig godt.
Præcis. De sidste to kampe har gennemsnitsalderen i startelveren været over 26 år. Det er faktisk lidt bekymrende at ingen rigtig formår at løfte sig over middelmådighedens grå masse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af bongo123 » 5. aug 2015, 14:31

Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 5. aug 2015, 14:32

Gnu skrev:
Yankee skrev:Jeg forstår ikke helt den med balancen mellem yngre og ældre spillere. Vi stiller jo ikke med noget særligt ungt hold? Mod FC Nordsjælland er det vel kun Blåbjerg og Bruhn, vi kan kalde unge spillere.

Problemet er for mig at se snarere at profilerne på vores hold (Thomsen, Helenius, Dalsgaard og Jönsson) ikke præsterer særlig godt.
Præcis. De sidste to kampe har gennemsnitsalderen i startelveren været over 26 år. Det er faktisk lidt bekymrende at ingen rigtig formår at løfte sig over middelmådighedens grå masse.
Det synes jeg ikke er rigtigt. Imod Hobro var det tæt på powerplay i store dele af kampen. Problemet er, at der bliver scoret alt for få mål på de chancer der produceres. Helenius, Jønsson, Thomsen, Bruhn og Enevoldson har alle brændt kæmpe store chancer. Problemet er 3 mål over tre kampe når der var chancer til langt mere.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 5. aug 2015, 14:44

bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Han er en af mine personlige favoritter, men det ville måske ikke være helt dumt taget hans faldende niveau i betragtning. Omvendt vil vi savne hans fanden i voldskhed og evne til at komme i feltet. Et salg ville undre mig da han trods har rundet de 32 og det er næppe nogen mega transfer, men er det sandt må Gaarde sgu ud på markedet inden holdet bliver helt afviklet. Derudover vile det skære gevaldigt i øjenene, hvis Risgård endte i en anden dansk klub.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 15:13

Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.
Da AK erobrede bolden i sit rush mod Esbjerg i sommerens sejr over Esbjerg var der kun en mand, der nåede frem til at potte den i kassen. Andreas Bruhn. Uden hans løb og scoring, ville ingen i dag huske den bolderobring. Desuden lavede han en af de flotteste detaljer jeg nogensinde har set på Aalborg Stadion, da han i sæsonens sidste træningskamp løftede en umulig bold over hovedet på Jens Jønson fra AGF, der lige havde haft stor succes ved U21 EM, blev retvendt i samme bevægelse og spillede Helenius helt fri til scoring. Hvis ikke det var Vaauw-oplevelser ved jeg simpelthen ikke hvad der skal til. Slap af. Han kan lige så godt brage igennem i år, men kun hvis han får spilletid på højeste niveau. Han er præcis der hvor en totalt anonym Thomsen var i starten af sin karriere, men skal bare levere på et endnu højere niveau end det var nødvendigt for Thomsen.

Hvis ikke en ung forsvarsspiller som Kasper Pedersen, der efter 30 kampe kun har været med til at tabe 5, er et scoop, så ved jeg næsten ikke hvad der skal til. Det skulle lige være Nicolaj Larsen, der kom hertil som tredjemålmand i Lyngby, og pludselig skulle løfte arven efter Karim Zaza. Behøver man at sige mere.
Nu mener jeg ikke der er så mange der "peger fingre" af Kasper Pedersen. Han er 22 og et halvt år gammel og har fået en lang kontrakt. Han har overbevist AaB om at han er værd at satse på i Superliga-sammenhæng. Hvis han udvikler sig til en rigtig habil superligaspiller så er det fint, og skulle han udvikle sig til noget endnu bedre så er det bare en bonus.

Men de andre fem som vi er nogle der er lidt lunkne ved, der har jeg i lighed med andre ikke set de kampe hvor de brænder igennem og man tænker "ham er der krummer i". Hvis Bruhn har så stort et talent så burde man kunne se det med jævne mellemrum. Han har fået 42 kampe og man skal altså kunne se ham lave nogle ting i kampene der retfærdiggør, at han ligefrem nu er starter. Jeg er ikke overbevist men jeg håber jeg bliver det inden sæsonen er omme.
Christian Christiansen lavede også et hattrick i en kamp (mener det var mod FCN). Derfor var AaB alligevel nødt til på et tidspunkt at sige, ok talentet er ikke stort nok til Superligaen. Det samme så vi ske med Martin Pedersen, Jens Kristian Sørensen, Suni Olsen, Kortegaard, Wichmann, Søren Frederiksen og en masse andre jeg har glemt. Flere af de nævnte har mange ungdomslandsholdskampe i bagagen.

Alt det her med at hive et eksempel frem på en 'late bloomer' det kan være meget godt, men af den grund skal vi jo ikke gå og vente på de allesammen bliver 23-24 inden man tager beslutning om talentet kan bære eller ej.
I bedste fald udvikler én af dem sig til en dygtig superligaspiller, måske bliver der en habil superligaspiller og resten marginalspillere/divisionsspillere.
Der vil komme gode årgange og der vil være årgange hvor talenterne ikke er så fremtrædende.

Jeg ser ikke umiddelbart et lysende talent i den gruppe. De fleste andre klubber har også fokus på talentudvikling. En Marcondes i FCN, jamen han viser jo sit talent i kampene. Vi har Bruhn der efter sigende, og jeg vælger at stole på dig her, lavede en fin detalje i en træningskamp.

For mig er problemet at jeg kan ikke se vi er i gang med at fremelske et tophold. Det er fint med talentsatsningen, og jeg håber i den grad de unge slår igennem. Men det virker som et noget skrøbeligt fundament, at vi tilsyneladende helt er holdt op med at hente dygtige spillere udefra og udelukkende satser på udvikling af egne talenter og hente gamle AaB'ere hjem.

Det værste er næsten at det også kunne se ud som om resten af fodbolddanmark har lugtet lunten. AaB med den nuværende kurs er ikke på vej op i hierakiet, de er på vej ned. Jeg håber selvfølgelig jeg tager fejl og vi ser AaB hente rigtigt dygtige fodboldspillere ind.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 15:28

thomasjn skrev:
bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Han er en af mine personlige favoritter, men det ville måske ikke være helt dumt taget hans faldende niveau i betragtning. Omvendt vil vi savne hans fanden i voldskhed og evne til at komme i feltet. Et salg ville undre mig da han trods har rundet de 32 og det er næppe nogen mega transfer, men er det sandt må Gaarde sgu ud på markedet inden holdet bliver helt afviklet. Derudover vile det skære gevaldigt i øjenene, hvis Risgård endte i en anden dansk klub.
Jeg syntes det ville være en rigtig god løsning, både for AaB og for Risgård der ligner en der har mistet inspirationen.

Det er klart for enhver, at vi ikke har en afløser i truppen. Såfremt transferen går igennem bliver det spændende at se, hvem AaB er i stand til at hente som afløser for Risgård.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB-Jones » 5. aug 2015, 15:39

Patmand skrev:
thomasjn skrev:
bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Han er en af mine personlige favoritter, men det ville måske ikke være helt dumt taget hans faldende niveau i betragtning. Omvendt vil vi savne hans fanden i voldskhed og evne til at komme i feltet. Et salg ville undre mig da han trods har rundet de 32 og det er næppe nogen mega transfer, men er det sandt må Gaarde sgu ud på markedet inden holdet bliver helt afviklet. Derudover vile det skære gevaldigt i øjenene, hvis Risgård endte i en anden dansk klub.
Jeg syntes det ville være en rigtig god løsning, både for AaB og for Risgård der ligner en der har mistet inspirationen.

Det er klart for enhver, at vi ikke har en afløser i truppen. Såfremt transferen går igennem bliver det spændende at se, hvem AaB er i stand til at hente som afløser for Risgård.
Udover at bongo123 plejer at have styr på dine kilder, så virker det faktisk ikke helt usandsynligt. Risgaard har som den eneste spiller været i pressen og kommentere vores manglende indkøb - og måske har han fået at vide, at der ikke vil blive handlet ind.

Jeg begynder at frygte den her sæson, hvis min "konspirationsteori" er rigtig - det kan nemlig betyde 2 ting: 1) At spillerne der ikke er enige i dispositionerne søges afsat/sat på reserveholdet 2) At ambitionsniveauet er rystende lavt - og at der er en KÆMPE forskel på Schoors udtalelse om, at den forbedrede økonomi skal investeres i spillere og den måde pengene forvaltes i praksis af Gaarde.

Forhåbentlig tager jeg fejl!

Tilbage til topic - måske kan det være udmærket med udskiftning på Risgaards plads, men jeg synes, at det er svært at hævde, at en mand, der har scoret i de seneste 2 kampe har mistet inspirationen - men jeg vil godt medgive, at han har haft et markant dyk i præstationer det seneste år.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 5. aug 2015, 15:46

Yankee skrev:Jeg forstår ikke helt den med balancen mellem yngre og ældre spillere. Vi stiller jo ikke med noget særligt ungt hold? Mod FC Nordsjælland er det vel kun Blåbjerg og Bruhn, vi kan kalde unge spillere.

Problemet er for mig at se snarere at profilerne på vores hold (Thomsen, Helenius, Dalsgaard og Jönsson) ikke præsterer særlig godt.
Jeg mener heller ikke det nødvendigvis er balancen der er forkert på dén led. Men det er vores "bærende" spillere, som jeg synes virker metaltrætte. Jeg synes f.eks. ikke at vores centrale midtbane er på særligt højt niveau. Og så kommer balancen til at halte, når vores bærende spillere er selvskrevne uden at udvise den nødvendige kvalitet andet end i perioder.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 15:48

Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.
Da AK erobrede bolden i sit rush mod Esbjerg i sommerens sejr over Esbjerg var der kun en mand, der nåede frem til at potte den i kassen. Andreas Bruhn. Uden hans løb og scoring, ville ingen i dag huske den bolderobring. Desuden lavede han en af de flotteste detaljer jeg nogensinde har set på Aalborg Stadion, da han i sæsonens sidste træningskamp løftede en umulig bold over hovedet på Jens Jønson fra AGF, der lige havde haft stor succes ved U21 EM, blev retvendt i samme bevægelse og spillede Helenius helt fri til scoring. Hvis ikke det var Vaauw-oplevelser ved jeg simpelthen ikke hvad der skal til. Slap af. Han kan lige så godt brage igennem i år, men kun hvis han får spilletid på højeste niveau. Han er præcis der hvor en totalt anonym Thomsen var i starten af sin karriere, men skal bare levere på et endnu højere niveau end det var nødvendigt for Thomsen.

Hvis ikke en ung forsvarsspiller som Kasper Pedersen, der efter 30 kampe kun har været med til at tabe 5, er et scoop, så ved jeg næsten ikke hvad der skal til. Det skulle lige være Nicolaj Larsen, der kom hertil som tredjemålmand i Lyngby, og pludselig skulle løfte arven efter Karim Zaza. Behøver man at sige mere.
Og jeg mindes da også en dribletur, samme Bruhn havde i en pokalkamp mod Vejle, men selv i kombination med et mål mod Esbjerg og en angivelig god detalje i en træningskamp mod AGF er jeg ikke altså ikke helt solgt endnu. Hvis man eksempelvis forestillede sig, at ovennævnte 3 aktioner havde fundet sted i halvanden kamp snarere end fordelt udover knap halvandet år, kunne vi i det små begynde at tale om lejlighedsvise lovende tendenser. Længere kan jeg ikke svinge mig op her.

Der er vel heller ingen, der er efter Kasper Pedersen, som gør et solidt stykke arbejde i forsvaret og så småt er ved at etablere sig. Jeg tror, jeg brugte udtrykkene habil og solid om den unge mand, og en anden sammenlignede ham med en OB-spiller. Det næste år vil vise, om vi er helt oppe på scoopniveau.

Men som også Patmand var inde på, synes vi at være gennemskuet også af resten af fodbold-Danmark. Vi røg på ingen tid ud i glemslen efter vores fremragende forår i 2014, og der er jo ingen, der mere nævner AaB, når man taler topklubber i Danmark.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Freddie » 5. aug 2015, 15:53

Patmand skrev:
Christian Christiansen lavede også et hattrick i en kamp (mener det var mod FCN).
Det hat trick var ikke i en hvilken som helst kamp. Det varen sæson, der var gået i smadder på grund af et utal af skader på bærende spillere, og den skulle vindes. Her lavede han tre fremragende mål, som du siger mod FCN, men de hed nu Farum dengang.
Men han blev nu ikke kasseret af AaB. Han blev ramt af en ondsindet lyskeskade, så det blev ikke til ret mange kampe for ham derefter. Simpelthen bare ærgerligt at vi ikke fik mere fornøjelse af ham.

Omkring Andreas Bruhn. så er det rigtigt, at han har spillet omkring 42 kampe, men hvis man ser tilbage på eksempelvis Jesper Grønkjær, så nåede han aldrig at blive rigtig fast mand for AaB. Jeg har set Lynge, før salget af Rade Prica, citeret for, at hans to bedste salg var reservespillere. Jesper Grønkjær og Thomas Gaardsøe. Jesper Grønkjær spillede, efter den optælling jeg har, 107 kampe for AaB. Af dem blev han skiftet ud eller ind, eller fik rødt kort, i de 77. Altså kun 30 kampe med fuld spilletid. Forventer du at Bruhn kan slå Jesper?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 5. aug 2015, 15:54

Patmand skrev:
thomasjn skrev:
bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Han er en af mine personlige favoritter, men det ville måske ikke være helt dumt taget hans faldende niveau i betragtning. Omvendt vil vi savne hans fanden i voldskhed og evne til at komme i feltet. Et salg ville undre mig da han trods har rundet de 32 og det er næppe nogen mega transfer, men er det sandt må Gaarde sgu ud på markedet inden holdet bliver helt afviklet. Derudover vile det skære gevaldigt i øjenene, hvis Risgård endte i en anden dansk klub.
Jeg syntes det ville være en rigtig god løsning, både for AaB og for Risgård der ligner en der har mistet inspirationen.

Det er klart for enhver, at vi ikke har en afløser i truppen. Såfremt transferen går igennem bliver det spændende at se, hvem AaB er i stand til at hente som afløser for Risgård.
Med AaB's evner til at sælge spillere får vi vel omkring 37 kr. og lidt lommeuld. Det kan man ikke købe mange afløsere for.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2015, 15:54

Angiveligt kan Bruhns angivelige gode detalje ses på kanalsports angivelige hjemmeside på det der hævdes som angiveligt værende "video".
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 16:22

Gnu skrev:
Patmand skrev:
thomasjn skrev:
bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Han er en af mine personlige favoritter, men det ville måske ikke være helt dumt taget hans faldende niveau i betragtning. Omvendt vil vi savne hans fanden i voldskhed og evne til at komme i feltet. Et salg ville undre mig da han trods har rundet de 32 og det er næppe nogen mega transfer, men er det sandt må Gaarde sgu ud på markedet inden holdet bliver helt afviklet. Derudover vile det skære gevaldigt i øjenene, hvis Risgård endte i en anden dansk klub.
Jeg syntes det ville være en rigtig god løsning, både for AaB og for Risgård der ligner en der har mistet inspirationen.

Det er klart for enhver, at vi ikke har en afløser i truppen. Såfremt transferen går igennem bliver det spændende at se, hvem AaB er i stand til at hente som afløser for Risgård.
Med AaB's evner til at sælge spillere får vi vel omkring 37 kr. og lidt lommeuld. Det kan man ikke købe mange afløsere for.
Ahrrr, på Færøerne rækker 37 kr. alligevel et stykke.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Martino » 5. aug 2015, 16:28

Det lyder mærkeligt med et salg af Risgård. Egentlig mest fordi Lars Søndergård efter Hobrokampen fremhævede Risgårds vindermentalitet. Omvendt kan man sige at hvis der er tikket et rigtig fint bud ind på en spiller med Risgårds alder, så ville jeg som heller ikke være afvisende, selvom at han er en dejlig midtbanespiller.

Snakken omkring Bruhn, Børsting og Thrane. Jeg synes der må evalueres efter sæsonen. Jeg ser gode superligaspillere i dem alle 3. Bruhn qua hans førsteberøring og drive. Børsting pga vilje og faktisk et ganske fint overblik. Thrane er en spiller som har en rigtig fin teknik, kan drible, men desværre er han altid skadet. Denne gang er Thrane dog ude med kyssesyge.
De har alle 3 mangler i deres spil, og vel netop derfor er det spillere vi fortsat udvikler på. Bruhns defensive evner og hans utrolig svingende præstationer er noget jeg håber de får rettet endnu mere til i løbet af 15/16 sæsonen.
Hellere denne slags spillere end Jon Roi, Jones Kusi-Asare, Marco Reda og hvem vi ellers har haft af underlige reserver.

Gilli og Kasper Pedersen er sikre kort i min optik. De skal bare fri af skaderne.

Hov. Glemte helt Viktor Ahlmann. Ham tror jeg ikke på desværre, men håber at hans visit i Vendsyssel giver pote. Tror Pohl og Sebastian Grønning kommer til at tage hans plads i truppen fremadrettet.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 17:01

Provst i Brovst skrev:Angiveligt kan Bruhns angivelige gode detalje ses på kanalsports angivelige hjemmeside på det der hævdes som angiveligt værende "video".
Fra denne dag blot omtalt som "detaljen" :cheers:

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Ham der Emil » 5. aug 2015, 18:03

bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.

Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Ved du om det er en udenlandsk klub, som er ude efter ham?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2015, 18:08

AaB-Jones skrev:
Udover at bongo123 plejer at have styr på dine kilder, så virker det faktisk ikke helt usandsynligt. Risgaard har som den eneste spiller været i pressen og kommentere vores manglende indkøb - og måske har han fået at vide, at der ikke vil blive handlet ind.

Jeg begynder at frygte den her sæson, hvis min "konspirationsteori" er rigtig - det kan nemlig betyde 2 ting: 1) At spillerne der ikke er enige i dispositionerne søges afsat/sat på reserveholdet 2) At ambitionsniveauet er rystende lavt - og at der er en KÆMPE forskel på Schoors udtalelse om, at den forbedrede økonomi skal investeres i spillere og den måde pengene forvaltes i praksis af Gaarde.

Forhåbentlig tager jeg fejl!
Arh hvad?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst