Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hanga » 11. nov 2015, 17:42

Freddie skrev:
Hvis man er blevet overtalt til at gå ned i løn og skal lave det samme arbejde, vil man altså ikke blive ret glad for at lønbudgettet skal piskes i vejret inden blækket på papiret er tørt, og at man skal se på, at de sparede midler bliver kanaliseret over i andre lommer. Det vil da være det rene svindel og humbug, at nogle spillere skal vise løntilbageholdenhed, hvis man så bruger misbruger deres velvilje og forståelse til at smide de sparede penge i nye dyre spillere. Det samme gælder naturligvis folk i administrationen. Det er folks levebrød vi snakker om. Det gør ikke situationen lettere, at vi med de nuværende budgetter er i stand til at være placeret på tredjepladsen i ligaen, med en formkurve, der peger opad. Det stiller automatisk spørgsmålet. Hvorfor investere?
Det er jeg helt med på og kan sagtens sætte mig ind i problemstillingen. Jeg gør bare opmærksom på, at AaB jo netop HAR valgt at investere, bare ikke i spillertruppen. Hvorfor skulle en ansat i organisationen have det bedre med investering i bygninger eller kunststofbane, en i den spiller til spillertruppen? Jeg tror på at den ansatte accepterer investeringer hvis de i sidste ende giver virksomheden bedre resultater og dermed bedre økonomi, hvilket vil være til gavn for dem selv... så kan man altid diskutere hvor de nødvendige investeringer foreligger.

Hvorfor investere? Det kan være nødvendigt for at fastholde eller udbygge position. Det er fair nok hvis du mener, at vi kan erstatte med talenter hver gang, eller forsøge at omskole spillere der ikke er slået til. I mine øjne skal vi gøre det ofte, men også kunne erkende, når vi har behov for at tilføje spillere udefra, som f.eks. til vores forsvar nu her. Det er i mine øjne meget optimistisk at fortsætte med nuværende besætning minus Dalle og Raitala. Igen fair nok, hvis du mener vi er godt besat i forsvaret, jeg er bare meget uenig.
Vil godt slå fast igen, at jeg ikke mener AaB skal gå ud og smide 5 millioner oven i spillerbudgettet sådan uden videre... mindre kan altså også gøre det (de næste par år).

At større budgetter ikke giver bedre sportslige forudsætninger, har jeg meget svært ved at følge. Det er muligt at der er mange eksempler på, at pengene er blevet brugt forkert, men det ændrer altså ikke ved, at de klubber der har mange penge, også har de bedste forudsætninger for at opnå resultater. Du behøver altså ikke kigge længe i ligaerne rundt omkring for at kunne konstatere dette.
Vi er kommet utrolig langt på et fantastisk talentarbejde, og det skal vi fortsat dyrke, men hvis vi nogensinde skal kunne etablere os som en rimelig fast top4 klub, så er vi nød til at kunne øge vores budgetter en smule.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 11. nov 2015, 18:09

Hanga skrev:
Freddie skrev:
Det er jeg helt med på og kan sagtens sætte mig ind i problemstillingen. Jeg gør bare opmærksom på, at AaB jo netop HAR valgt at investere, bare ikke i spillertruppen. Hvorfor skulle en ansat i organisationen have det bedre med investering i bygninger eller kunststofbane, en i den spiller til spillertruppen? Jeg tror på at den ansatte accepterer investeringer hvis de i sidste ende giver virksomheden bedre resultater og dermed bedre økonomi, hvilket vil være til gavn for dem selv... så kan man altid diskutere hvor de nødvendige investeringer foreligger.

Hvorfor investere? Det kan være nødvendigt for at fastholde eller udbygge position. Det er fair nok hvis du mener, at vi kan erstatte med talenter hver gang, eller forsøge at omskole spillere der ikke er slået til. I mine øjne skal vi gøre det ofte, men også kunne erkende, når vi har behov for at tilføje spillere udefra, som f.eks. til vores forsvar nu her. Det er i mine øjne meget optimistisk at fortsætte med nuværende besætning minus Dalle og Raitala. Igen fair nok, hvis du mener vi er godt besat i forsvaret, jeg er bare meget uenig.
Vil godt slå fast igen, at jeg ikke mener AaB skal gå ud og smide 5 millioner oven i spillerbudgettet sådan uden videre... mindre kan altså også gøre det (de næste par år).

At større budgetter ikke giver bedre sportslige forudsætninger, har jeg meget svært ved at følge. Det er muligt at der er mange eksempler på, at pengene er blevet brugt forkert, men det ændrer altså ikke ved, at de klubber der har mange penge, også har de bedste forudsætninger for at opnå resultater. Du behøver altså ikke kigge længe i ligaerne rundt omkring for at kunne konstatere dette.
Vi er kommet utrolig langt på et fantastisk talentarbejde, og det skal vi fortsat dyrke, men hvis vi nogensinde skal kunne etablere os som en rimelig fast top4 klub, så er vi nød til at kunne øge vores budgetter en smule.
Jeg ved såmænd ikke hvad jeg selv mener, det er også uinteressant. Jeg lytter til, hvad AaB og aktionærerne melder ud. Man kan selvfølgelig bare gå imod og anbefale noget andet, men det bliver bare en demonstration. AaB's ledelse tænker ikke som dig. Hvis AaB skal forsøge at konkurrere med FCK, Brøndby og FC Midtjylland på ren kapital, vil vi være dømt til fiasko. Derfor skal selskabet naturligvis gå i en anden retning, og i gamle dage sagde Lynge altid, at der er ingen, der forbyder spillerne at udvikle sig. Det er jo der vi går i den fundamentalt anden retning end FCK, og det går jo meget godt, for nu at sige det på nordjysk.
Altså investerer AaB i ungdomsudvikling. Det har vist sig at være langt mere effektivt end FCK's kasten om sig med penge som om de selv trykte dem. Men du må have den holdning du vil. Det bliver bare ikke anderledes. Så længe der er 4 spillere mere i truppen, end der anbefales, kan jeg ikke forestille mig, at der kommer andre spillere ind, end udviklingsspillere, til overkommelige priser, med mindre der kommer et fornuftigt salg, og der kan findes ordentlige spillere, som ikke smadrer lønstrukturen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 11. nov 2015, 18:48

Freddie skrev:Så længe der er 4 spillere mere i truppen, end der anbefales, kan jeg ikke forestille mig, at der kommer andre spillere ind, end udviklingsspillere, til overkommelige priser, med mindre der kommer et fornuftigt salg, og der kan findes ordentlige spillere, som ikke smadrer lønstrukturen.
Hvem siger at 23 spillere er "anbefalet"?

AaB har ikke nogen "2. holdstrup", så Superligatruppen indeholder også spillere, der spiller på reserveholdet, men som er for gamle til at være i U19-truppen, eksempelvis Robert Kakeeto.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 11. nov 2015, 19:32

Søren Christensen er færdig i norske Haugesund. Den teknisk stærke midtbanespiller har som første prioritet at blive i udlandet, men han kunne være en rigtig god tilføjelse til truppen. Det vil give længe efterspurgt konkurrence på den centrale midtbane.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 11. nov 2015, 20:49

Yankee skrev:
Hvem siger at 23 spillere er "anbefalet"?

AaB har ikke nogen "2. holdstrup", så Superligatruppen indeholder også spillere, der spiller på reserveholdet, men som er for gamle til at være i U19-truppen, eksempelvis Robert Kakeeto.
Det er 24 spillere, og det har været sådan i AaB i mange år. Selv om Ahlmann er lejet ud til Hjørring er han på lønningslisten i et eller andet omfang. Kontraktspillere, der er for gamle til U19 er naturligvis en del af truppen. Som du selv siger, er der ingen 2. holdstrup. Rygter på AaB vil vide, at der kommer fire spillere op i truppen. Hvis det er sandt, skal der godt nok nogle spillere ud i løbet af de næste 6-7 måneder.

Link til spillertruppen på Aabsport.dk http://fodbold.aabsport.dk/spillergalleri.aspx
Tæl selv efter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 11. nov 2015, 21:31

Så bliver det spændende, hvordan de fire talenter fordeler sig på positioner. Kan ikke lige se for mig, at der rykkes en keeper op, så vi taler vel markspillere. Bette-Ahlmann ryger vel ud og der er også mange bud til højre kant, så der skal der nok tyndes ud. Nogen der har et kvalificeret bud på de fire ind?
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 11. nov 2015, 23:05

Freddie skrev: Hvis man er blevet overtalt til at gå ned i løn og skal lave det samme arbejde, vil man altså ikke blive ret glad for at lønbudgettet skal piskes i vejret inden blækket på papiret er tørt, og at man skal se på, at de sparede midler bliver kanaliseret over i andre lommer. Det vil da være det rene svindel og humbug, at nogle spillere skal vise løntilbageholdenhed, hvis man så bruger misbruger deres velvilje og forståelse til at smide de sparede penge i nye dyre spillere. Det samme gælder naturligvis folk i administrationen. Det er folks levebrød vi snakker om. Det gør ikke situationen lettere, at vi med de nuværende budgetter er i stand til at være placeret på tredjepladsen i ligaen, med en formkurve, der peger opad. Det stiller automatisk spørgsmålet. Hvorfor investere?
De penge, der brænder i lommen på dig nu skal naturligvis være den kapital, der skal sikre fortsat drift. Al historie viser, at penge brugt på dyre spillere er spildt på langt sigt, at de ikke giver bedre resultater, og man skal lære af historien. Hvilken glæde har du af de penge, der blev kastet i Kjetil Wæhler eller Louay Chanko? Du skal bare vide, at de spillere man eventuelt vil investere i er fremtidens Chanko og Wæhler, og det ønsker vi vel ikke?
Vedrørende erstatninger, så ved du jo udmærket, at AaB laver dem selv, akkurat ligesom man lavede Thelander, Kusk, Thomsen, Dalsgaard, Larsen. Du kan selv blive ved. Listen er ganske lang. Nye spillere kan først blive aktuelle hvis der bliver solgt, er den plan, der er meldt ud fra AaB.
Det var et meget mystisk argument, Freddie. Man kunne også vende den om og sige, at det var lidt paradoksalt at både vores direktør og sportschef sad på kanonlønninger, da AaB i en af sæsonerne gik ind i vintervinduet med et transferbudget på 200.000, hvilket lige rakte til at leje Kusi-Asare og Nwakaeme.
Visse ansatte skummede fløden da pengene var mange i klubben, og også længe efter de fossede ud af den. Når man bruger 2 mio. til at ansætte en komplet uduelig idiot (og ven af flere bestyrelsesmedlemmer) på direktørposten, trods at det halve burde være rigeligt, så er der noget galt.

AaB kan ikke leve af selv at lave spillere, og vi kan ikke (på sigt) leve af at have top 4 som ambition, når vores spillerbudget er blandt de 4 mindste i ligaen.

Gav Prica, Nomvethe og Johansson ikke resultater? 3 spillere der var uundværlige i den tid de var her.

Vi skal investere, fordi vores trup er for tynd ved skader. Vi har meget få kvalificerede back-ups og et hav af fyldspillere som måske, måske ikke bliver til noget. Spillere der nok får et år mere i karrusellen inden det er videre i teksten.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 11. nov 2015, 23:52

Rams skrev:Så bliver det spændende, hvordan de fire talenter fordeler sig på positioner. Kan ikke lige se for mig, at der rykkes en keeper op, så vi taler vel markspillere. Bette-Ahlmann ryger vel ud og der er også mange bud til højre kant, så der skal der nok tyndes ud. Nogen der har et kvalificeret bud på de fire ind?
Jeg ved det ikke med 100 % sikkerhed, men det er meget sandsynligt at Magnus Christensen, som er angriber og Morten Rokkedal, som er venstreback, bliver rykket op. De er begge på U19-landsholdet.
Jeg har læst en artikel i forbindelse med at AaB besøgte Sæby, at Rasmus Thellufsen også bliver rykket op, idet han oprindeligt kommer fra Sæby. Han er også inde omkring U-19 landsholdet, men det virker umiddelbart som en meget stærk årgang med blandt andet Kasper Dolberg fra Ajax og Jacob Bruun Larsen fra Dortmund.
Slutteligt ville jeg blive meget overrasket, hvis Moses Opondo ikke bliver rykket op.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 12. nov 2015, 08:35

Freddie skrev:
Det er 24 spillere, og det har været sådan i AaB i mange år. Selv om Ahlmann er lejet ud til Hjørring er han på lønningslisten i et eller andet omfang. Kontraktspillere, der er for gamle til U19 er naturligvis en del af truppen. Som du selv siger, er der ingen 2. holdstrup. Rygter på AaB vil vide, at der kommer fire spillere op i truppen. Hvis det er sandt, skal der godt nok nogle spillere ud i løbet af de næste 6-7 måneder.

Link til spillertruppen på Aabsport.dk http://fodbold.aabsport.dk/spillergalleri.aspx
Tæl selv efter.
Jeg får det nu kun til at der står 27 spillere på den nævnte side, så hvis vi er fire for mange, så må 23 være det anbefalede? Hvis du tæller Viktor Ahlmann med, så har Chelsea også omkring 70 spillere i førsteholdstruppen.

Jeg kan ikke se problemet ved en trup på 25-30 mand, når en håndfuld af dem kun er tiltænkt en rolle på reserveholdet på kort sigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. nov 2015, 08:57

Yankee skrev:Jeg kan ikke se problemet ved en trup på 25-30 mand, når en håndfuld af dem kun er tiltænkt en rolle på reserveholdet på kort sigt.
Helt enig. Når andre klubber har nævnt tallet 24 igen og igen, så er det jo fordi de har for meget dødvægt(spillere, som burde spille). Du kan nok ikke finde en klub med 24 spillere i superligaen.

Talte lige FCM. 32-33 spillere og de synes de har for få. Så skader, antal kampe og de enkelte spilleres kvalitet afgør det rigtige antal ikke omvendt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Vase » 12. nov 2015, 09:19

Arendt skrev:Jeg ved det ikke med 100 % sikkerhed, men det er meget sandsynligt at Magnus Christensen, som er angriber og Morten Rokkedal, som er venstreback, bliver rykket op. De er begge på U19-landsholdet.
Jeg har læst en artikel i forbindelse med at AaB besøgte Sæby, at Rasmus Thellufsen også bliver rykket op, idet han oprindeligt kommer fra Sæby. Han er også inde omkring U-19 landsholdet, men det virker umiddelbart som en meget stærk årgang med blandt andet Kasper Dolberg fra Ajax og Jacob Bruun Larsen fra Dortmund.
Slutteligt ville jeg blive meget overrasket, hvis Moses Opondo ikke bliver rykket op.
Magnus Christensen er central midtbanespiller. Morten Rokkedal er midterforsvar for AaB U/19, men har både dækket højre og venstre back på landsholdet.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. nov 2015, 09:44

Yankee skrev:
Jeg får det nu kun til at der står 27 spillere på den nævnte side, så hvis vi er fire for mange, så må 23 være det anbefalede? Hvis du tæller Viktor Ahlmann med, så har Chelsea også omkring 70 spillere i førsteholdstruppen.

Jeg kan ikke se problemet ved en trup på 25-30 mand, når en håndfuld af dem kun er tiltænkt en rolle på reserveholdet på kort sigt.
Nå, men hvor skal Victor Ahlmann så være i den den kommende sæson?
Det handler dels om træningsmiljø, men også om omkostninger. Tror du virkelig selv på at Hjørring betaler hans løn?
De spillere der er på kontrakt i AaB er allesammen tiltænkt en plads på det bedste hold, og alle mand er under udvikling. Indtil nu har AaB brugt 24 spillere på det bedste hold i denne sæson. De tre der endnu ikke har spiller er Carsten Christensen, Asger Bust og Robert Kakeeto. Du mener vel næppe at Carsten Christensen kan undværes så din håndfuld er altså på 2 mand. Men de er heller ikke tiltænkt en plads på noget reservehold. Man tror naturligvis på dem, ellers havde man ikke skrevet kontrakt. Det er jo dem, der skal være fremtidens stjerner.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamling » 12. nov 2015, 10:31

Raitala og Dalsgaard stopper ved årets udløb og Thomsen bliver nok solgt, så der er plads i truppen. Herudover stopper Augo og jønsson til sommer, hvor Spalvis nok også sælges.
Det er måske bare ikke en god ide udelukkende at fylde disse pladser op med unge "talenter".

Man kan også spørge om ikke en spiller som Bruhn har haft chancer nok og er fundet for let. Victor Ahlmann har måske heller ikke en stor fremtid i AaB.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

seamann

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af seamann » 12. nov 2015, 10:38

Gamling skrev:
Man kan også spørge om ikke en spiller som Bruhn har haft chancer nok og er fundet for let. Victor Ahlmann har måske heller ikke en stor fremtid i AaB.
Det er vel forholdsvis usædvanligt at klubber, der vil leve af talentudvikling, dømmer U-21 landsholdsspillere ude.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hanga » 12. nov 2015, 10:45

Bruun har kontakt til 31/12-16
V. Ahlmann til 30/6-18 (forlænget marts 2015)

Bruun har i perioder vist et højt topniveau, men desværre også et lavt bundniveau hvor han falder helt ud af kampene. Men han er inde omkring u21 holdet, så jeg tror bestemt ikke, at vi er ved at skille os af med ham.
Hvis man stadig tror meget på Bruun i AaB, så er det vel nu, man skal forlænge kontrakten med ham, så vi ikke ender med at lave "en Kusk" hvor vi venter til han har en stærk hånd.

Viktor Ahlmann har man næsten lige forlænget med, så mon ikke også man er villig til at give ham en sæson mere. Der kan dog ikke være tvivl om, at han snart er nød til at vise større fremgang end han har gjort. Det er bekymrende så lidt succes han har haft som senior. Mon ikke man vil forsøge at leje ham ud på ny, da der er meget langt til spilletid i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 12. nov 2015, 15:27

Freddie skrev: Indtil nu har AaB brugt 24 spillere på det bedste hold i denne sæson. De tre der endnu ikke har spiller er Carsten Christensen, Asger Bust og Robert Kakeeto. Du mener vel næppe at Carsten Christensen kan undværes så din håndfuld er altså på 2 mand. Men de er heller ikke tiltænkt en plads på noget reservehold. Man tror naturligvis på dem, ellers havde man ikke skrevet kontrakt. Det er jo dem, der skal være fremtidens stjerner.
Helt enig. Så hvorfor er det du vil have skåret folk fra truppen, når AaB tror på hver og en af dem?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. nov 2015, 15:33

Gamling skrev:Man kan også spørge om ikke en spiller som Bruhn har haft chancer nok og er fundet for let.
Jeg siger Mathias Wichmann, 116 kampe for AaB. Andreas Bruhn 32 kampe.

Så mon ikke han får et par chancer til...
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 12. nov 2015, 16:11

Yankee skrev:
Freddie skrev: Indtil nu har AaB brugt 24 spillere på det bedste hold i denne sæson. De tre der endnu ikke har spiller er Carsten Christensen, Asger Bust og Robert Kakeeto. Du mener vel næppe at Carsten Christensen kan undværes så din håndfuld er altså på 2 mand. Men de er heller ikke tiltænkt en plads på noget reservehold. Man tror naturligvis på dem, ellers havde man ikke skrevet kontrakt. Det er jo dem, der skal være fremtidens stjerner.
Helt enig. Så hvorfor er det du vil have skåret folk fra truppen, når AaB tror på hver og en af dem?
For at vurdere antallet af spillere op senior kontrakt er man også nød til at se på hvem spilleren er... nytter jo ikke noget at afvise de 2-3 stk. i hver årgang man virkelig kan se potentialet i fordi man allerede har 23 mand på kontrakt.

I mine øjne skal AaB have ca. 18 mand der er superliga klar - jovist på flere niveauer. Resten er unge folk, der i første omgang får mere tid på 2. holdet end i superligaen, og for at 2. holder også har et godt niveau så spillerne her også bliver bedre kræver det en bred trup.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. nov 2015, 21:55

Yankee skrev:
Helt enig. Så hvorfor er det du vil have skåret folk fra truppen, når AaB tror på hver og en af dem?
Jeg ved ikke om jeg vil af med nogen, men realiteterne er jo, at AaB normalt ikke har så mange spillere i sin trup. Dermed har man det problem, foruden at det stiller særlige krav i træningen, at man bruger sit lønbudget uhensigtsmæssigt. Jo flere spillere, jo mindre penge til at holde på stamspillere.
Jeg har påpeget, at AaB's trup er for stor i forhold til sædvane, og at det sandsynligvis betyder nedskæringer i antal. Det er da logik for perlehøns, hvis man bare har lidt forretningssans. Det er ikke nogen klog måde at administrere sine budgetter på, og derfor føler jeg min sikker på hvad konsekvensen er.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2015, 22:11

Nu får fodboldspillere jo ikke nødvendigvis den samme løn. De fleste unge spillere i AaB render vel rundt på bankelev løn, og belaster altså næppe budgettet. Spillere som Blåbjerg, Gilli, Thrane, Bassogog, Asger Bust, Børsting, Abildgaard, Kakeeto, Bruhn, Jannkik Pohl og måske Kasper P er højst sandsynligt ikke videre højt lønnede, og gør nok ikke den store forskel i budgettet. Carsten Christensen kan muligvis også regnes med her.
Det er hvertfald et sted mellem 9-12 spillere der ikke gør den store forskel, og så er det formegentligt ligemeget om truppen tæller 24 eller 28 mand. Økonomisk set altså.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst