Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hovedet » 30. nov 2015, 12:38

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
thomasjn skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... te/5849870

Få nu nogle nosser, og forklar spillerne, de først kan skifte til sommer, med mindre der kommer et 100m bud. Det må være muligt, at få lavet en aftale om dette, hvis man samtidig giver hånd på at sende spilleren vidre til den tid.
Alle jer der gerne vil være sikker på vi ikke sælger spillere i transfervinduet - lover i at debatsiden er brokfri, når det nu viser sig at vi så ikke får høje transferpriser på vores spillere?

Hvis vi får gode bud på vores spillere, så skal de sælges. Sådan er det.
Et halvt år mere i AaB vil omvendt kun gøre dem mere attraktive. Hvis man kigger på en gut som Spalvis så har han vist noget i to halv-sæsoner afbrudt af skade. Var jeg købende klub ville jeg gerne se ham i en hel sæson før jeg fandt mulvarpen frem. Ifht. Thomsen bør han kun blive mere attraktiv som transfrefri og han er sikker på at komme videre. Han kan score et hæftigt sign-on og der er generelt flere klubber på banen i sommervinduet. Ifht. Dalsgaard er løbet nok kørt, men man bør se om man kan lave en Allan O og give ham et halvt år ekstra ligsom vi gjorde i 2007/2008 med Allan Olesen. Udsigterne ved at blive i AaB er da på ingen måde dårlige.

jeg forstår i øvrigt ikke Gaardes behov for at sige vi er en sælgende klub. Alle ved AaB vil sælge til den rette pris, men hvorfor gå ud på den måde nærmest at byde sig til når vi på ingen måde er tvunget til at sælge? For mig udstråler det lidt for meget at ligge sig ned når man kommunikerer på den måde.
Det er usandsynligt at Spalvis/Thomsen bliver mere eftertragtet end de er nu. Vi er på toppen, de er på toppen. Der kan ske alt muligt næste halvår. Vi kan rende ind i en krise, de kan rende ind i en krise, for slet ikke tale om skader.

Jeg er meget spændt på at se hvordan det kommer til at gå med FCM's salg. Jeg tror de bander rimelig højt over at de ikke fik skippet Sviatchenko og Pisto afsted i seneste transfervindue til de priser der var nævnt der.

Pointen er, at hvis vi vil have høje salgspriser, så skal vi slå til når tilbuddene er der.
Det er korrekt, men som fan vil jeg juble mere over et mesterskab mere, end 40m for spalvis. Især når vi ved at indtjeningen på et salg, kun i et meget lille omfang bliver brugt på en erstatning. Min frygt, er man sælger spalvis og satser på helenius, og med det han har vist, skal han bruge noget tid på at komme igang igen. Hvis vi ligger med helt i toppen, er det altså noget uambiøst at sælge ud, især når der er styr på økonomien.
Ah, hvis vi kan få 40 millioner kr. for Spalvis, skal manden afskibes pr. aldeles omgående. Vi skal jo heller ikke glemme, at salg indbringer penge, som vi kan geninvestere i truppen, da vi ikke har huller at dække ind. Når det er sagt, er det selvfølgelig ærgerligt, at vi har så mange, der står på vippen, i betragtning af vores placering halvvejs inde i sæsonen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af troelsh » 30. nov 2015, 12:50

Blomqvist er ikke at finde i startopstillingen på reserveholdet, ligner en mand man ikke længere har tiltro til, og et vinterskifte er nok meget sandsynligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2015, 13:09

troelsh skrev:Blomqvist er ikke at finde i startopstillingen på reserveholdet, ligner en mand man ikke længere har tiltro til, og et vinterskifte er nok meget sandsynligt.
...og du er sikker på der ikke er en skade eller andet indover?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 30. nov 2015, 14:31

Pastorius skrev: ...og du er sikker på der ikke er en skade eller andet indover?
Skade eller ej, så ændrer det næppe på at vi nu en 2-3 gange har fået bevis for, at han ikke er faldet godt til. Til kanalsport.dk udtalte han sig om at han havde haft en rigtig svær start i AaB. I hans tidl. hjembys lokalsprøjte skrev de, at han ikke virkede til at have det specielt godt her. Jeg tror bare han er kommet væk fra mors kødgryder en tand for tidligt.

Jeg har skrevet utallige gange det seneste år at han vender hjem inden længe, og sandsynligheden for at det allerede bliver til Allsvenskan-opstart er stor. Han var ret og slet dårligt scoutet, ikke nødvendigvis ud fra hans spil, men mere ud fra hans (manglende) mentale styrker.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2015, 14:32

Gamen skrev:
Pastorius skrev: ...og du er sikker på der ikke er en skade eller andet indover?
Skade eller ej, så ændrer det næppe på at vi nu en 2-3 gange har fået bevis for, at han ikke er faldet godt til. Til kanalsport.dk udtalte han sig om at han havde haft en rigtig svær start i AaB. I hans tidl. hjembys lokalsprøjte skrev de, at han ikke virkede til at have det specielt godt her. Jeg tror bare han er kommet væk fra mors kødgryder en tand for tidligt.

Jeg har skrevet utallige gange det seneste år at han vender hjem inden længe, og sandsynligheden for at det allerede bliver til Allsvenskan-opstart er stor. Han var ret og slet dårligt scoutet.
Ja, der er ingen tvivl om at der skal ske et eller andet uforudset, hvis han skal blive en succes i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 30. nov 2015, 14:43

Midt i alt det her "Vi er en sælgende klub"-snak fra Gaardes side, så synes jeg også spillerne ser ud til at sende nogle signaler om at de ønsker at finde ud af om klubben lægger vægt bag sine ord, når de siger vi er en top 4-klub.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set så mange spillere melde ud at transfervinduet bliver altafgørende for om vi kan blande os helt fremme eller ej.
Kasper Risgård var ude med en stikpille i starten af sæsonen, omkring holdets svingende form.
KEP nævner i går, at transfervinduet er meget, meget vigtigt - underforstået at vi bør holde på mindst 1, helst begge af hhv. Spalvis og Thomsen.
Ene siger i chat-sessionen med EB i dag, at hvis AaB ikke holder på spillerne, så bliver det uanset hvad man henter, et svækket hold.

Jeg synes ikke det er urimeligt, at spekulere i at det for mange af spillerne virkelig er klubbens ambitionsniveau der bliver sat på sin prøve her. At man gerne vil have vished for, at man nu med en velpolstret økonomi og et fantastisk udgangspunkt forud for næste halv-sæson, ikke gør denne halv-sæsons præstationer overflødige ved at sælge ud, uden at hente kvalificerede erstatninger eller holde på mindst én af de to spillere.

Så kan man tale nok så meget økonomi, men hvis ikke klubben fremstår ambitiøs, så får vi da også et problem med at tiltrække spillere og/eller holde på de nuværende.

Personligt synes jeg, at det er lidt kvalmende at vi bliver ved med at spille den her underdog-rolle, i stedet for at spille på vores ambitioner - at spillerne er til salg for det rette bud, og at vi ellers satser på at fastholde den nuværende trup gennem transfervinduet.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sanchez94 » 30. nov 2015, 14:48

Gamen skrev:Midt i alt det her "Vi er en sælgende klub"-snak fra Gaardes side, så synes jeg også spillerne ser ud til at sende nogle signaler om at de ønsker at finde ud af om klubben lægger vægt bag sine ord, når de siger vi er en top 3-klub.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set så mange spillere melde ud at transfervinduet bliver altafgørende for om vi kan blande os helt fremme eller ej.
Kasper Risgård var ude med en stikpille i starten af sæsonen, omkring holdets svingende form.
KEP nævner i går, at transfervinduet er meget, meget vigtigt - underforstået at vi bør holde på mindst 1, helst begge af hhv. Spalvis og Thomsen.
Ene siger i chat-sessionen med EB i dag, at hvis AaB ikke holder på spillerne, så bliver det uanset hvad man henter, et svækket hold.

Jeg synes ikke det er urimeligt, at spekulere i at det for mange af spillerne virkelig er klubbens ambitionsniveau der bliver sat på sin prøve her. At man gerne vil have vished for, at man nu med en velpolstret økonomi og et fantastisk udgangspunkt forud for næste halv-sæson, ikke gør denne halv-sæsons præstationer overflødige ved at sælge ud, uden at hente kvalificerede erstatninger eller holde på mindst én af de to spillere.

Så kan man tale nok så meget økonomi, men hvis ikke klubben fremstår ambitiøs, så får vi da også et problem med at tiltrække spillere og/eller holde på de nuværende.

Personligt synes jeg, at det er lidt kvalmende at vi bliver ved med at spille den her underdog-rolle, i stedet for at spille på vores ambitioner - at spillerne er til salg for det rette bud, og at vi ellers satser på at fastholde den nuværende trup gennem transfervinduet.
Jeg tror da ikke der noget Gaarde hellere ville det her transfervindue, var at det blev meget stille, så vi præcis kan beholde den her trup, og spille med omkring medaljerne !

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2015, 16:32

Selvfølgelig skal vi sælge, hvis der kommer rigtig gode bud.

De af jer, som bare siger, at vi skal holde spillerne i foråret, så bliver alt godt. Jamen så vil spillerne jo måske have en forventning om, at blive solgt til sommer. Så skal vi høre på brokket over, at når vi nu kvalificerer os til Europa, så følger vi ikke op på den chance.

2008 (Prica) og 2014 (Lasse Nielsen) var vel gode eksempler på, at vi både kan sælge og vinde mesterskaber.

I øvrigt er spørgsmålet om Spalvis er blevet rigtig interessant i udlandet eller det blot er kuriøst, at en spiller laver altid to mål ?

Personligt er min forventning, at Spalvis ikke ryger dette vindue. Thomsen havde jeg afskrevet, er måske blevet i tvivl. Dalsgaard er nok den eneste, som forsvinder.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2015, 16:42

FlæskeFrank skrev:Selvfølgelig skal vi sælge, hvis der kommer rigtig gode bud.

De af jer, som bare siger, at vi skal holde spillerne i foråret, så bliver alt godt. Jamen så vil spillerne jo måske have en forventning om, at blive solgt til sommer. Så skal vi høre på brokket over, at når vi nu kvalificerer os til Europa, så følger vi ikke op på den chance.

2008 (Prica) og 2014 (Lasse Nielsen) var vel gode eksempler på, at vi både kan sælge og vinde mesterskaber.

I øvrigt er spørgsmålet om Spalvis er blevet rigtig interessant i udlandet eller det blot er kuriøst, at en spiller laver altid to mål ?

Personligt er min forventning, at Spalvis ikke ryger dette vindue. Thomsen havde jeg afskrevet, er måske blevet i tvivl. Dalsgaard er nok den eneste, som forsvinder.
Jeg tror også først lige udlandet har nået at få øjnene op for Spalvis. De har vel dårligt nok nået at få scouts på plads endnu. De er dog parat efter vinter, og de helt store bud vil nok først tick'e ind hvis han fortsætter der.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sauer » 30. nov 2015, 17:04

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Selvfølgelig skal vi sælge, hvis der kommer rigtig gode bud.

De af jer, som bare siger, at vi skal holde spillerne i foråret, så bliver alt godt. Jamen så vil spillerne jo måske have en forventning om, at blive solgt til sommer. Så skal vi høre på brokket over, at når vi nu kvalificerer os til Europa, så følger vi ikke op på den chance.

2008 (Prica) og 2014 (Lasse Nielsen) var vel gode eksempler på, at vi både kan sælge og vinde mesterskaber.

I øvrigt er spørgsmålet om Spalvis er blevet rigtig interessant i udlandet eller det blot er kuriøst, at en spiller laver altid to mål ?

Personligt er min forventning, at Spalvis ikke ryger dette vindue. Thomsen havde jeg afskrevet, er måske blevet i tvivl. Dalsgaard er nok den eneste, som forsvinder.
Jeg tror også først lige udlandet har nået at få øjnene op for Spalvis. De har vel dårligt nok nået at få scouts på plads endnu. De er dog parat efter vinter, og de helt store bud vil nok først tick'e ind hvis han fortsætter der.
Til kampen mod Randers var i hvert fald Lille, Galatasaray og Mönchengladbach på plads på stadion, ifølge Joachim Boldsen. Mönchengladbach var nok igen på plads for at kigge på Thomsen, men det er da rigtigt, at talentspejderne nok først for alvor er ved at indfinde sig igen efter at holdet - og særligt nogle enkelte profiler - er gået i udbrud. For syv runder siden indtog vi en lunken 7.-plads med tre point ned til Esbjerg på 11.-pladsen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 30. nov 2015, 17:25

FlæskeFrank skrev:Selvfølgelig skal vi sælge, hvis der kommer rigtig gode bud.

De af jer, som bare siger, at vi skal holde spillerne i foråret, så bliver alt godt. Jamen så vil spillerne jo måske have en forventning om, at blive solgt til sommer. Så skal vi høre på brokket over, at når vi nu kvalificerer os til Europa, så følger vi ikke op på den chance.

2008 (Prica) og 2014 (Lasse Nielsen) var vel gode eksempler på, at vi både kan sælge og vinde mesterskaber.

I øvrigt er spørgsmålet om Spalvis er blevet rigtig interessant i udlandet eller det blot er kuriøst, at en spiller laver altid to mål ?

Personligt er min forventning, at Spalvis ikke ryger dette vindue. Thomsen havde jeg afskrevet, er måske blevet i tvivl. Dalsgaard er nok den eneste, som forsvinder.
Nu var det vist mere held end forstand i 2008, al den stund, at den angriber vi hentede ikke rigtigt præsterede. Alternativet er at andre stepper op, som Curth i 2008, men Jönsson er ikke en målscorer og Helenius har alle vel fortjent afskrevet.

Men så er det jo at vi må gøre som Randers har gjort med held før og scoute/hente en afløser i god tid, når vi ved de to spillere ryger. Og så få lejet Helenius ud evt. i et halvt år.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9800 » 30. nov 2015, 17:33

Jeg kan ikke forestille mig at Spalvis skifter, hans kontrakt er stadig lang. Hvis jeg var Gaarde ville jeg tilbyde Nicolaj Thomsen en klækkelig lønforhøjelse for en 1 årig forlængelse, og så tilbyde ham de første 3 mio af en transfer. Trods alt må man jo mene at spillerne synes sommeren 2014 var meget sjov, og det vil de nok alligevel gerne opleve igen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af gravballe » 30. nov 2015, 18:05

Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sauer » 30. nov 2015, 18:22

gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 30. nov 2015, 19:06

Nu må den her, "jamen vi tilbyder bare Thomsen en fed kontrakt for at blive" ide snart forsvinde. Han er jo ikke interesseret. Han har et kæmpe talent der snart skal udfoldes over for andre end Johnny Thomsen og deslige. Det er kun i FM man bare kan betale sig ud af problemerne.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9520AaB » 30. nov 2015, 19:17

Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Lad nu være med at hænge dig i noget så træls som factsBilledeBillede

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af gravballe » 30. nov 2015, 19:29

Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Ups :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2015, 19:54

gravballe skrev:
Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Ups :)
Umiddelbart synes jeg ikke rigtigt at der er noget interessant at hente i Slagelses konkursbo

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sambaman » 30. nov 2015, 20:08

frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:
Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Ups :)
Umiddelbart synes jeg ikke rigtigt at der er noget interessant at hente i Slagelses konkursbo
Det skulle da lige være, hvis man kunne få Bozga eller Kure billigt ind samtidig med, at de er indstillet på at stå bagerst i køen til det centrale forsvar.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 30. nov 2015, 20:10

Sambaman skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:
Sauer skrev:
gravballe skrev:Slagelse er konkurs, Michael lumb kunne være en god backup?
Han spiller i Lyngby
Ups :)
Umiddelbart synes jeg ikke rigtigt at der er noget interessant at hente i Slagelses konkursbo
Det skulle da lige være, hvis man kunne få Bozga eller Kure billigt ind samtidig med, at de er indstillet på at stå bagerst i køen til det centrale forsvar.
Helt håbløse spillere - de må gerne holde sig langt væk fra AaB !

Låst