Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 4. dec 2015, 10:34

Yankee skrev:
Gamen skrev: Jeg kan godt undre mig lidt over, at du mener spillerne ikke er gode nok til at spille i Superligaen, men alligevel eksporterer svenskerne væsentligt flere til f.eks. Holland, hvor det netop er det hurtige, flydende pasningsspil er centralt. Tibbling, Sam Larsson, Simon Gustafsson har alle stor succes i Holland hvor de dansk skolede spillere flopper.
Hvem er de dansk-skolede spillere, der flopper i Holland? Jeg kan ikke komme på dem i særligt stort antal ud over Kasper Kusk.

Vi bliver nok ikke enige om kvaliteten i svensk fodbold. Jeg vil gerne anerkende at deres liga er på vej frem, men samtidig ser jeg konstant deres ungdomshold spille dødssyg kick-and-rush-fodbold med meget begrænsede spillere. Og jeg ser spiller efter spiller dominere i Allsvenskan for derefter at være middelmådig i Superligaen.

Magnus Eriksson er for mig et rigtig godt eksempel. Han var måske den allerbedste offensivspiller i Allsvenskan, men er i Superligaen reduceret til en ren duelspiller fordi han simpelthen ikke er god nok teknisk til at blive retvendt eller at sætte en modstander én-mod-én. Det er ikke fordi han er nogen dårlig spiller, men fordi det er nogle andre krav, der stilles til spillerne i Thomas Franks system - ligesom det i øvrigt ville være det i AaB.

Jeg tror til gengæld at Magnus Eriksson ville være en fremragende spiller for Randers eller Sønderjyske, som jo også har gode erfaringer med at rekruttere i Allsvenskan.
Der er jo mange spillere der fejler i Brøndby alene fordi de ikke har styr på spillesystem og indkøb. De henter jo masser af rigtigt gode spillere, som aldrg slår til fordi de bare henter uden at tænke sig om.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 4. dec 2015, 15:03

Yankee skrev:
Hvem er de dansk-skolede spillere, der flopper i Holland? Jeg kan ikke komme på dem i særligt stort antal ud over Kasper Kusk.

Vi bliver nok ikke enige om kvaliteten i svensk fodbold. Jeg vil gerne anerkende at deres liga er på vej frem, men samtidig ser jeg konstant deres ungdomshold spille dødssyg kick-and-rush-fodbold med meget begrænsede spillere. Og jeg ser spiller efter spiller dominere i Allsvenskan for derefter at være middelmådig i Superligaen.

Magnus Eriksson er for mig et rigtig godt eksempel. Han var måske den allerbedste offensivspiller i Allsvenskan, men er i Superligaen reduceret til en ren duelspiller fordi han simpelthen ikke er god nok teknisk til at blive retvendt eller at sætte en modstander én-mod-én. Det er ikke fordi han er nogen dårlig spiller, men fordi det er nogle andre krav, der stilles til spillerne i Thomas Franks system - ligesom det i øvrigt ville være det i AaB.

Jeg tror til gengæld at Magnus Eriksson ville være en fremragende spiller for Randers eller Sønderjyske, som jo også har gode erfaringer med at rekruttere i Allsvenskan.
Thomas Dalgaard, Niki Zimling, Kasper Kusk... Alle 3 var på Voetbalprimeurs transferflop-liste i år. Svenskerne har vel mindst 6-7 etablerede spillere i Eredivisie, hvoraf flere er blandt de vigtigste spillere på deres hold. Simon Tibbling i Groningen, og Mattias Johansson i AZ for nu bare at nævne et par stykker.

Magnus Eriksson, i dén form han ramte i 2013, ville være en forstærkning på de fleste danske hold undtagen FCK. Men man har ikke set skyggen af det i Brøndby, og det er jo ikke første gang.
Elmander ligner en gammel mand.
Ronnie ligner en nulbon.
Elba Rashani (som var helt fantastisk inden han blev solgt, og meget lig Rafik Zekhnini) fungerer ikke i systemet.
Listen af spillere som kunne få succes andre steder, men ikke får det i Brøndby er jo alenlang.
Siden stort set ingen spillere fungerer, eller bliver bedre, i Thomas Franks system, så fristes jeg til at tro at det er ham der er noget galt med, og ikke spillerne.
Alene et faktum, at han bliver ved med at spille Ronnie Schwartz som kantspiller siger alt.

Og hvis spillerne der kommer fra Allsvenskan er dårlige, så undrer det mig lidt at de fleste succesfulde backs i klubber som Brøndby og FCK kommer fra Allsvenskan. Wendt, Bengtsson og Augustinsson er jo længder bedre end det meste vi selv producerer.

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af rummanden » 5. dec 2015, 11:01

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ek/5857461

Der er ikke fordi at han har fået en masse spilletid,, men af den tid han har fået, så syntes jeg at han virker spænende
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 13:30

rummanden skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ek/5857461

Der er ikke fordi at han har fået en masse spilletid,, men af den tid han har fået, så syntes jeg at han virker spænende
Jeg læste mig til for nogle måneder siden, at Lars Søndergaard ikke vil have flere spillere til bredden. Vi skal med andre ord ikke hente endnu en "Søren Frederiksen". Han er jo også totalt uprøvet på højeste niveau.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 14:15

Matti Lund Nielsen er på fri transfer nu her til nytår. Måske han kunne være en idé at hive fat i under vinteropstarten, hvis Blomqvist er på vej ud og man beslutter sig for at erstatte ham med en fra samme hylde. Dygtig spiller, med fine offensive kompetencer. Har skullet spille sig i form i OB, fordi han kom med et efterslæb, men mon ikke han vil have godt af et par måneders intensiv træning. Har i hvert fald vist potentialet både i FC Nordsjælland, og Pescara hvor han var fast mand gennem 2 sæsoner i Serie B.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 14:36

Gamen skrev:Matti Lund Nielsen er på fri transfer nu her til nytår. Måske han kunne være en idé at hive fat i under vinteropstarten, hvis Blomqvist er på vej ud og man beslutter sig for at erstatte ham med en fra samme hylde. Dygtig spiller, med fine offensive kompetencer. Har skullet spille sig i form i OB, fordi han kom med et efterslæb, men mon ikke han vil have godt af et par måneders intensiv træning. Har i hvert fald vist potentialet både i FC Nordsjælland, og Pescara hvor han var fast mand gennem 2 sæsoner i Serie B.
Hvis han er god nok til AaB, så er det underligt at han ikke er god nok til OB. I AaB skal han konkurerre med (vel nok) danmarks stærkeste midtbanekonstellation, så jf. hvad du skrev bare et indlæg tidligere, så har man ikke i sinde at hente flere spillere til bredden i AaB. Det skal være en decideret forstærkning, eller et ungt talent, ikke et 27-årigt udlandsvrag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 14:55

Buzz Killington skrev: Hvis han er god nok til AaB, så er det underligt at han ikke er god nok til OB. I AaB skal han konkurerre med (vel nok) danmarks stærkeste midtbanekonstellation, så jf. hvad du skrev bare et indlæg tidligere, så har man ikke i sinde at hente flere spillere til bredden i AaB. Det skal være en decideret forstærkning, eller et ungt talent, ikke et 27-årigt udlandsvrag.
Hahaha... Udlandsvrag. Ham her har trods alt 2,5 sæson i Serie B, hvor han var med til at spille både Perugia og Verona op i Serie A. Han fik i øvrigt 19 kampe i Serie A, hvilket er væsentligt bedre stats end Rasmus Jönsson havde da han kom til AaB...
Taget i betragtning af, at folk gerne vil have Anders Christiansen, der ikke har spillet i chievo, så er det lidt underligt at ham her pludselig skal klassificeres som et vrag.

Og lige nu er "udlandsvraget" Enevoldsen da ellers vicetopscorer i AaB trods 31 kampe på 3 år i Belgien...

Han var ikke i form, da han landede i Odense og har været der i lidt over 2 måneder. Og at slå El Makrini af, som måske har været Kents bedste køb sammen med Festersen, ville vist være uoverkommeligt for de fleste når man er ude af form.

Man havde ikke i sinde at hente flere til bredden på det nuværende hold, men ryger Blomqvist eller vælger man at Augu skal erstattes, nu hvor han overgår til salgsafdelingen, så skal der i hvert en ekstra midtbanespiller ind til bredden.
Vi har samlet 3 spillere til de 2 pladser, hvilket er for lidt med tanke på de problemer Risgård har haft. Abildgaard har desuden ikke særligt gode offensive kvaliteter, og mangler stadig et niveau eller 2 på bolden. Men jeg foreslår heller ikke andet, end at vi ser ham an - og vurderer om han kan nå en kampform og et niveau der er godt nok til AaB.
Hans kvaliteter passer fint med AaB. En dygtig boldspiller, dygtig til at skabe flow i spillet, god til at komme med i feltet osv.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 15:09

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvis han er god nok til AaB, så er det underligt at han ikke er god nok til OB. I AaB skal han konkurerre med (vel nok) danmarks stærkeste midtbanekonstellation, så jf. hvad du skrev bare et indlæg tidligere, så har man ikke i sinde at hente flere spillere til bredden i AaB. Det skal være en decideret forstærkning, eller et ungt talent, ikke et 27-årigt udlandsvrag.
Han var ikke i form, da han landede i Odense og har været der i lidt over 2 måneder... Og at slå El Makrini af, som måske har været Kents bedste køb sammen med Festersen, ville vist være uoverkommeligt for de fleste når man er ude af form,.

Man havde ikke i sinde at hente flere til bredden på det nuværende hold, men ryger Blomqvist eller vælger man at Augu skal erstattes, nu hvor han overgår til salgsafdelingen, så skal der i hvert en ekstra midtbanespiller ind til bredden.
Vi har samlet 3 spillere til de 2 pladser, hvilket er for lidt med tanke på de problemer Risgård har haft. Abildgaard har desuden ikke særligt gode offensive kvaliteter, og mangler stadig et niveau eller 2 på bolden. Men jeg foreslår heller ikke andet, end at vi ser ham an - og vurderer om han kan nå en kampform og et niveau der er godt nok til AaB.
Hans kvaliteter passer fint med AaB. En dygtig boldspiller, dygtig til at skabe flow i spillet, god til at komme med i feltet osv.
Jeg kan ikke helt se logikken i at skubbe Abildgaard og Jönsson længere ud på bænken for en 28 årig reservespillers skyld, der lige skal spilles i form, og måske/måske ikke er god nok til AaB. Så længe vi har Thomsen og tildels Børsting, er det i mine øjne ikke en plads hvor vi skal hente spillere, med mindre det virkelig er suveræne. Og muligt han ikke kunne slå Makrini eller Azer af på sigt, men hvis han var god nok, er jeg sikker på Kent nok kunne finde en plads til ham alligevel i det offensive, hvis han kom i form. Spillede han ikke også en mere offensiv rolle på FCN's hold i en periode? Når OB dog vælger ikke at tage imod en gratis spiller med OB-historie, så kan jeg ikke se det som andet end at han enten ikke er tilfreds med at spille andenviolin (og dermed nok heller ikke gider i AaB - hvilket han kommer til), eller at han simpelthen ikke er god nok til OB, ej heller på sigt. Hvis det sidste er tilfældet er han jo heller ikke god nok til os, og han skal ikke optage plads for et talent som til sammenligning er langt billigere i lønkroner.

Jeg så langt hellere man fandt en ung spiller med udviklingspotentiale, hvis man mener Blomqvist skal erstattes.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 15:20

Buzz Killington skrev:
Jeg kan ikke helt se logikken i at skubbe Abildgaard og Jönsson længere ud på bænken for en 28 årig reservespillers skyld, der lige skal spilles i form, og måske/måske ikke er god nok til AaB. Så længe vi har Thomsen og tildels Børsting, er det i mine øjne ikke en plads hvor vi skal hente spillere, med mindre det virkelig er suveræne. Og muligt han ikke kunne slå Makrini eller Azer af på sigt, men hvis han var god nok, er jeg sikker på Kent nok kunne finde en plads til ham alligevel i det offensive, hvis han kom i form. Spillede han ikke også en mere offensiv rolle på FCN's hold i en periode? Når OB dog vælger ikke at tage imod en gratis spiller med OB-historie, så kan jeg ikke se det som andet end at han enten ikke er tilfreds med at spille andenviolin (og dermed nok heller ikke gider i AaB - hvilket han kommer til), eller at han simpelthen ikke er god nok til OB, ej heller på sigt. Hvis det sidste er tilfældet er han jo heller ikke god nok til os, og han skal ikke optage plads for et talent som til sammenligning er langt billigere i lønkroner.

Jeg så langt hellere man fandt en ung spiller med udviklingspotentiale, hvis man mener Blomqvist skal erstattes.
Rasmus Jönsson er ikke midtbanespiller, bare fordi han har spillet én kamp der. Abildgaard er i en læringsproces, hvor han kom ind på holdet i en meget ung alder. Han skal modnes, og i øvrigt næppe heller være arvtager for Risgård.

Igen, han var i OB i 2 måneder, det er lidt svært at spille sig til en startplads på 2 måneder midt i en sæson. Han var offensiv midtbanespiller for Nordsjælland, men spillede i Pescara en noget mere kontrollerende rolle. Ud over det er han en utroligt arbejdsom spiller.

OB har et hav af spillere til midtbanepladserne, og har et par kontraktudløb nu her. Men hvis Azer Busuladzic nu får spilletid og forlænger sin kontrakt, så har de næppe plads til flere spillere. Det var sandsynligvis det modsatte der gjorde sig gældende, da han forlængede i sommers og man også var ramt af skader på midten.

Jeg synes dog det er lidt besynderligt, at du ikke kan finde plads til "udlandsvrag" fra den italienske Serie B, men "udlandsvraget" fra en belgisk midterklub er lige pt. vores vicetopscorer. Det skader næppe noget at prøve Matti Lund Nielsen af - han har trods alt vist sig utroligt driftsikker i en liga der er på et noget højere niveau end den danske... og den belgiske for den sags skyld.
Ishak kom også fra den italienske Serie B med væsentligt færre kampe i bagagen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 15:41

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jeg kan ikke helt se logikken i at skubbe Abildgaard og Jönsson længere ud på bænken for en 28 årig reservespillers skyld, der lige skal spilles i form, og måske/måske ikke er god nok til AaB. Så længe vi har Thomsen og tildels Børsting, er det i mine øjne ikke en plads hvor vi skal hente spillere, med mindre det virkelig er suveræne. Og muligt han ikke kunne slå Makrini eller Azer af på sigt, men hvis han var god nok, er jeg sikker på Kent nok kunne finde en plads til ham alligevel i det offensive, hvis han kom i form. Spillede han ikke også en mere offensiv rolle på FCN's hold i en periode? Når OB dog vælger ikke at tage imod en gratis spiller med OB-historie, så kan jeg ikke se det som andet end at han enten ikke er tilfreds med at spille andenviolin (og dermed nok heller ikke gider i AaB - hvilket han kommer til), eller at han simpelthen ikke er god nok til OB, ej heller på sigt. Hvis det sidste er tilfældet er han jo heller ikke god nok til os, og han skal ikke optage plads for et talent som til sammenligning er langt billigere i lønkroner.

Jeg så langt hellere man fandt en ung spiller med udviklingspotentiale, hvis man mener Blomqvist skal erstattes.
Rasmus Jönsson er ikke midtbanespiller, bare fordi han har spillet én kamp der. Abildgaard er i en læringsproces, hvor han kom ind på holdet i en meget ung alder. Han skal modnes, og i øvrigt næppe heller være arvtager for Risgård.

Igen, han var i OB i 2 måneder, det er lidt svært at spille sig til en startplads på 2 måneder midt i en sæson. Han var offensiv midtbanespiller for Nordsjælland, men spillede i Pescara en noget mere kontrollerende rolle. Ud over det er han en utroligt arbejdsom spiller.

OB har et hav af spillere til midtbanepladserne, og har et par kontraktudløb nu her. Men hvis Azer Busuladzic nu får spilletid og forlænger sin kontrakt, så har de næppe plads til flere spillere. Det var sandsynligvis det modsatte der gjorde sig gældende, da han forlængede i sommers og man også var ramt af skader på midten.

Jeg synes dog det er lidt besynderligt, at du ikke kan finde plads til "udlandsvrag" fra den italienske Serie B, men "udlandsvraget" fra en belgisk midterklub er lige pt. vores vicetopscorer. Det skader næppe noget at prøve Matti Lund Nielsen af - han har trods alt vist sig utroligt driftsikker i en liga der er på et noget højere niveau end den danske... og den belgiske for den sags skyld.
Ishak kom også fra den italienske Serie B med væsentligt færre kampe i bagagen.
Jeg har forstået han var i OB i et par måneder og ikke kom i form. Det relevante er dog at OB stadig ikke kan se nogen fremtid i ham. Og hvem har haft bedre mulighed for at vurdere hans fremtidspotentiale end OB i den periode hvor han har trænet med dem 5 gange om ugen? Det var altså heller ikke fordi han var nogen kæmpe profil i superligaen før han tog afsted, selvom hans 10/11 sæson var fin. Han sad dog hovedsagligt på bænken i FCN's mesterskabssæon før han røg til Italien på en fri transfer.

Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau i Italien, da jeg ikke har set en eneste kamp (har du?), men siden andre italienske klubber ikke stod i kø med en kontrakt, kunne det jo tyde på han ikke ligefrem var topdollar. Og angående Enevoldsen sammenligningen, så var problemet for Ene ikke manglende niveau. Han er jo tidligere landsholdsspiller for dælen da. Hans problem var nærmere at han var skadet hele tiden. Derfor blev han hentet på en kort kontrakt, som han så brugte til at bevise sit værd, samt at han kunne få has med skaderne. Men 'udlandsvrag' var dog ikke en helt åndsvag beskrivelse af Ene. Havde han ikke været gammel AaB'er var jeg sgu ikke sikker på jeg havde ønsket ham tilbage

Og angående Ishak, så var han jo anerkendt som et stort talent, hvor man kunne antage en relativt stejl udviklingskurve. Det samme kan næppe siges om en 28-årig spiller som Matti.

Edit: Jupiler league er langt over Serie B økonomisk, og dermed sikkert også spillemæssigt. Kan ikke lige se hvordan du vil begrunde at det skulle være omvendt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sønderhof » 5. dec 2015, 15:43

"Gamen: Er Serie B et noget højere niveau end den bedste række i Danmark og Belgien?

Ang. Matti Lund, så var jeg fortaler for at hente ham i sommer, men tvivler godtnok på hans niveau, når de har vurderet det er bedre at satse på Busuladzic. Desuden har han været bag i køen ifht Desler, Greve og Jens Jakob Thomassen.

Som jeg husker ham i FCN, så vil han passe perfekt ind hos os, men et 4/5-valg i OB, kan ikke have niveau til at udfylde rummet, når Risgård og Würtz ikke er klar. Det er netop det, jeg ser som vores største svaghed. Hvad gør vi, hvis en af de to sidder ude i en måned?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 16:16

Sønderhof skrev:"Gamen: Er Serie B et noget højere niveau end den bedste række i Danmark og Belgien?

Ang. Matti Lund, så var jeg fortaler for at hente ham i sommer, men tvivler godtnok på hans niveau, når de har vurderet det er bedre at satse på Busuladzic. Desuden har han været bag i køen ifht Desler, Greve og Jens Jakob Thomassen.

Som jeg husker ham i FCN, så vil han passe perfekt ind hos os, men et 4/5-valg i OB, kan ikke have niveau til at udfylde rummet, når Risgård og Würtz ikke er klar. Det er netop det, jeg ser som vores største svaghed. Hvad gør vi, hvis en af de to sidder ude i en måned?
Når man har 3 af sine egne store talenter på midtbanen, så er det selvfølgelig hul i hovedet at gøre plads til en ny spiller. Men de er også i en væsentlig anderledes situation end os, hvor de har rigeligt med spillere til den centrale midtbane. Han var næppe tiltænkt en startplads, men som backup i kraft af skader.

Igen, vi taler en spiller der har været i OB 2 måneder, og kom ude af kampform. Hvis alle andre spillere kan undskyldes med, at de ikke har haft en ordentlig opstart til at overbevise om sine kvaliteter, så kan Matti Lund vel også.

De belgiske topklubber har niveau, men en stor del af de øvrige hold har ikke. Det er lange bolde op på en stor stærk angriber, og så jagte andenbolde. Se evt. kampe med Zulte Waregem eller Standard Liége. Det er decideret ringe fodbold.

Serie B holder da ganske pænt niveau, og når man også har spillet Serie A kan det ikke være helt skidt. Han var da forrygende for FCN i omkring 50 kampe, i Europa og 1 halvandet år i streg i ligaen, inden han røg på bænken i et halvt år. Men det handlede vel mere om at man prioriterede at finde plads til Søren Christensen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 16:39

Buzz Killington skrev: Jeg har forstået han var i OB i et par måneder og ikke kom i form. Det relevante er dog at OB stadig ikke kan se nogen fremtid i ham. Og hvem har haft bedre mulighed for at vurdere hans fremtidspotentiale end OB i den periode hvor han har trænet med dem 5 gange om ugen? Det var altså heller ikke fordi han var nogen kæmpe profil i superligaen før han tog afsted, selvom hans 10/11 sæson var fin. Han sad dog hovedsagligt på bænken i FCN's mesterskabssæon før han røg til Italien på en fri transfer.

Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau i Italien, da jeg ikke har set en eneste kamp (har du?), men siden andre italienske klubber ikke stod i kø med en kontrakt, kunne det jo tyde på han ikke ligefrem var topdollar. Og angående Enevoldsen sammenligningen, så var problemet for Ene ikke manglende niveau. Han er jo tidligere landsholdsspiller for dælen da. Hans problem var nærmere at han var skadet hele tiden. Derfor blev han hentet på en kort kontrakt, som han så brugte til at bevise sit værd, samt at han kunne få has med skaderne. Men 'udlandsvrag' var dog ikke en helt åndsvag beskrivelse af Ene. Havde han ikke været gammel AaB'er var jeg sgu ikke sikker på jeg havde ønsket ham tilbage

Og angående Ishak, så var han jo anerkendt som et stort talent, hvor man kunne antage en relativt stejl udviklingskurve. Det samme kan næppe siges om en 28-årig spiller som Matti.

Edit: Jupiler league er langt over Serie B økonomisk, og dermed sikkert også spillemæssigt. Kan ikke lige se hvordan du vil begrunde at det skulle være omvendt.
OB kan ikke se nogen fremtid i ham med den besætning de har nu, hvor 2 af klubbens største talenter (og mulige salgsobjekter) kan spille pladsen. Hvis vi havde 6 angribere i forvejen, ville vi så have behov for at hente en angriber, der ikke havde spillet i et halvt år? Nej, formodentlig ikke.

Verona ville åbenbart gerne byde ham på masser af spilletid lige da de var rykket ned fra Serie A. Og der var heller ingen italienske klubber der var interesseret i Ishak (trods hans store talent) - det har da ikke diskvalificeret ham fra at gøre det godt i Superligaen.

Serie B er på samme niveau økonomisk som 2. Bundesliga, hvis man partout skal tage udgangspunkt i transfermarkt.de, og Tim Sparv, Nikola Djurdjic og andre der spillede fast i 2. Bundesliga havde vi næppe takket nej til. Ville AaB ligge i toppen af 2. Bundesligaen? Det tror jeg ikke. Så ja, jeg mener godt man kan argumentere for at både 2. Bundesligaen og Serie B er på et højere niveau end Superligaen generelt, og hovedparten af Jupiler Pro League-holdene.

Langt over halvdelen af klubberne i Serie B har en trupværdi der er højere end vores.

Men igen, det er jo fuldstændig umuligt at sammenligne de der parametre. Jeg siger bare, når en profil (og landsholdspiller) i AC ikke kan komme på hold i Chievo, der er blandt de mindst profilerede og stjernefattige hold i Serie A, så virker det underligt at afvise en der har været fast mand på tophold i Serie B, OG spillet serie A.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 16:43

Gamen skrev:
Sønderhof skrev:"Gamen: Er Serie B et noget højere niveau end den bedste række i Danmark og Belgien?

Ang. Matti Lund, så var jeg fortaler for at hente ham i sommer, men tvivler godtnok på hans niveau, når de har vurderet det er bedre at satse på Busuladzic. Desuden har han været bag i køen ifht Desler, Greve og Jens Jakob Thomassen.

Som jeg husker ham i FCN, så vil han passe perfekt ind hos os, men et 4/5-valg i OB, kan ikke have niveau til at udfylde rummet, når Risgård og Würtz ikke er klar. Det er netop det, jeg ser som vores største svaghed. Hvad gør vi, hvis en af de to sidder ude i en måned?
Når man har 3 af sine egne store talenter på midtbanen, så er det selvfølgelig hul i hovedet at gøre plads til en ny spiller. Men de er også i en væsentlig anderledes situation end os, hvor de har rigeligt med spillere til den centrale midtbane. Han var næppe tiltænkt en startplads, men som backup i kraft af skader.

Igen, vi taler en spiller der har været i OB 2 måneder, og kom ude af kampform. Hvis alle andre spillere kan undskyldes med, at de ikke har haft en ordentlig opstart til at overbevise om sine kvaliteter, så kan Matti Lund vel også.

De belgiske topklubber har niveau, men en stor del af de øvrige hold har ikke. Det er lange bolde op på en stor stærk angriber, og så jagte andenbolde. Se evt. kampe med Zulte Waregem eller Standard Liége. Det er decideret ringe fodbold.

Serie B holder da ganske pænt niveau, og når man også har spillet Serie A kan det ikke være helt skidt. Han var da forrygende for FCN i omkring 50 kampe, i Europa og 1 halvandet år i streg i ligaen, inden han røg på bænken i et halvt år. Men det handlede vel mere om at man prioriterede at finde plads til Søren Christensen.
AaB er vel i samme situation som OB. OB's talentfulde midtbanefolk spiller alle andre steder end på midtbanen, hvilket i denne sammenhæng også er tydeligt beviseligt eftersom Matti netop var den første/anden foretrukning udskiftning på den centrale. Han var altså tredje/fjerdevalg, men stadig ikke god nok, heller ikke vurderet fremover. Og jo, det er en fin grund til ikke et forlænge med ham. Men i bund og grund er du og jeg måske også bare uenige i hvor vigtig en backup til Ris' plads er . Havde han været en defensiv midt med samme historik, havde jeg været meget positivt stemt.

Og ja, du har sikkert ret i at man vurderede at Søren C. var bedre end Matti i FCN (som vist også er på fri transfer nu), men at de ikke kunne finde plads til ham siger alligevel en smule om det niveau han havde. Det kan selvfølgelig være han ville have en kæmpeløn for at blive, men jeg tvivler. Under alle omstændigheder kommer vi ikke udenom at Matti kun har præsteret en god sæson herhjemme, samt at ingen klubber i italien var interesseret i at købe/forlænge med ham, understreget med at Pescara udlegede ham tll ringe spilletid i Perugia (uden at benytte sig af deres købsoption). Han var ikke fast man i Pescara, eller en del af planerne til sidst, og var ikke god nok til Perugia.

Derudover, hvad har spillestil med niveau at gøre i forhold til sammenligningen mellem Serie B og Jupiler? (og har du vitterligt en kendskab til spillestilen i midten/bunden af Serie B?) Hvis du sammenligner Jupiler League med Serie B, vil du se at der er en bred økonomisk overlegenhed mht. den Belgiske liga vs. Serie B. Ikke kun hos topklubberne som dog er miles away. Hvis jeg ikke var så flink, havde jeg skrevet at det slet ikke var til diskussion! :P Og undsyld mig, men jeg tvivler godt nok på at du får set mange serie B kampe om året, og da slet ikke midter- og bundkampe, så at blot pege på at nogle klubber i Belgien spiller med lange bolde, er ikke specielt relevant, når du ikke samtidig er i stand til at vurdere om niveauet i Serie B. Men det er ved at være en ligegyldig tangent nu. Pointen med din sammenligning af Serie B og Jupiler var at du mente det var underligt jeg afviste Matti (fra Serie B) men var glad for Ene (fra Jupiler og Eres'). Jeg er simpelthen bare uenig i niveauforskellen, ja og ekstremt uenig i at Serie B skulle være bedre end Jupiler.



Og jo, OB har fine talenter til midtbanen. Men ligesom i AaB, spiller de på fløjen. Så hvis du mener OB er stærkt besat der, så er AaB det også.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 16:46

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg har forstået han var i OB i et par måneder og ikke kom i form. Det relevante er dog at OB stadig ikke kan se nogen fremtid i ham. Og hvem har haft bedre mulighed for at vurdere hans fremtidspotentiale end OB i den periode hvor han har trænet med dem 5 gange om ugen? Det var altså heller ikke fordi han var nogen kæmpe profil i superligaen før han tog afsted, selvom hans 10/11 sæson var fin. Han sad dog hovedsagligt på bænken i FCN's mesterskabssæon før han røg til Italien på en fri transfer.

Jeg kan dog ikke udtale mig om hans niveau i Italien, da jeg ikke har set en eneste kamp (har du?), men siden andre italienske klubber ikke stod i kø med en kontrakt, kunne det jo tyde på han ikke ligefrem var topdollar. Og angående Enevoldsen sammenligningen, så var problemet for Ene ikke manglende niveau. Han er jo tidligere landsholdsspiller for dælen da. Hans problem var nærmere at han var skadet hele tiden. Derfor blev han hentet på en kort kontrakt, som han så brugte til at bevise sit værd, samt at han kunne få has med skaderne. Men 'udlandsvrag' var dog ikke en helt åndsvag beskrivelse af Ene. Havde han ikke været gammel AaB'er var jeg sgu ikke sikker på jeg havde ønsket ham tilbage

Og angående Ishak, så var han jo anerkendt som et stort talent, hvor man kunne antage en relativt stejl udviklingskurve. Det samme kan næppe siges om en 28-årig spiller som Matti.

Edit: Jupiler league er langt over Serie B økonomisk, og dermed sikkert også spillemæssigt. Kan ikke lige se hvordan du vil begrunde at det skulle være omvendt.
OB kan ikke se nogen fremtid i ham med den besætning de har nu, hvor 2 af klubbens største talenter (og mulige salgsobjekter) kan spille pladsen. Hvis vi havde 6 angribere i forvejen, ville vi så have behov for at hente en angriber, der ikke havde spillet i et halvt år? Nej, formodentlig ikke.

Verona ville åbenbart gerne byde ham på masser af spilletid lige da de var rykket ned fra Serie A. Og der var heller ingen italienske klubber der var interesseret i Ishak (trods hans store talent) - det har da ikke diskvalificeret ham fra at gøre det godt i Superligaen.

Serie B er på samme niveau økonomisk som 2. Bundesliga, hvis man partout skal tage udgangspunkt i transfermarkt.de, og Tim Sparv, Nikola Djurdjic og andre der spillede fast i 2. Bundesliga havde vi næppe takket nej til. Ville AaB ligge i toppen af 2. Bundesligaen? Det tror jeg ikke. Så ja, jeg mener godt man kan argumentere for at både 2. Bundesligaen og Serie B er på et højere niveau end Superligaen generelt. Langt over halvdelen af klubberne i Serie B har en trupværdi der er højere end vores.
Det var ikke en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre en superligaen, for det tror jeg den er, bredt set. Det var en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre end Jupiler. Det var i forhold til sammenligningen mellem Ene og Matti, hvor du syntes det var underligt at jeg kaldte Matti et udlandsvrag, men ikke havde problemer med at vi hentede Ene.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 16:51

Buzz Killington skrev:
Det var ikke en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre en superligaen, for det tror jeg den er, bredt set. Det var en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre end Jupiler. Det var i forhold til sammenligningen mellem Ene og Matti, hvor du syntes det var underligt at jeg kaldte Matti et udlandsvrag, men ikke havde problemer med at vi hentede Ene.
Som liga, nej måske ikke pga. topholdenes styrke. Men Ene spillede på et midterhold, Matti spillede på et tophold. Mechelen og Pescara er lige økonomisk stærke ifølge transfermarkt. Toppen af Serie B er sandsynligvis af højere kvalitet end midten af den belgiske liga. Midten og bunden af den belgiske liga er i hvert fald, mildest talt, ikke imponerende.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 16:54

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Det var ikke en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre en superligaen, for det tror jeg den er, bredt set. Det var en spørgsmål om hvorvidt Serie B var bedre end Jupiler. Det var i forhold til sammenligningen mellem Ene og Matti, hvor du syntes det var underligt at jeg kaldte Matti et udlandsvrag, men ikke havde problemer med at vi hentede Ene.
Som liga, nej måske ikke pga. topholdenes styrke. Men Ene spillede på et midterhold, Matti spillede på et tophold. Mechelen og Pescara er lige økonomisk stærke ifølge transfermarkt. Toppen af Serie B er sandsynligvis af højere kvalitet end midten af den belgiske liga. Midten og bunden af den belgiske liga er i hvert fald, mildest talt, ikke imponerende.
Du har en pointe mht. klubbernes niveau. Man kan dog sige at det er mere relevant at se på hvilken liga de klarer sig i, dvs. modstanderholdenes styrke. Men der tror jeg dog stadig du har ret i at Ene's par mål da ikke vildt imponerende. Så da vi hentede ham var rationalet nærmere at han kunne komme tilbage på Groningen- og landsholdsniveau.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 17:01

Buzz Killington skrev:
AaB er vel i samme situation som OB. OB's talentfulde midtbanefolk spiller alle andre steder end på midtbanen, hvilket i denne sammenhæng også er tydeligt beviseligt eftersom Matti netop var den første/anden foretrukning udskiftning på den centrale. Han var altså tredje/fjerdevalg, men stadig ikke god nok, heller ikke vurderet fremover. Og jo, det er en fin grund til ikke et forlænge med ham. Men i bund og grund er du og jeg måske også bare uenige i hvor vigtig en backup til Ris' plads er . Havde han været en defensiv midt med samme historik, havde jeg været meget positivt stemt.

Og jo, OB har fine talenter til midtbanen. Men ligesom i AaB, spiller de på fløjen. Så hvis du mener OB er stærkt besat der, så er AaB det også.
Jens Jakob Thomasen er central midt/offensiv midtbanespiller. Mikkel Desler er defensiv midtbanespiller, men kan også gøre sig på højrekanten. Mathias Greve kan spille både kant, central/offensiv midtbanespiller og dybtliggende angriber, men beskriver selv sin optimale rolle som "offensiv midtbanespiller i en 4-4-3". Med Kent's nuværende spillestil har du ret i at han kan blive brugt på kanten eller i angrebet, men jeg tæller to spillere der er som udgangspunkt er bedst i Matti Lunds rolle, hvorfor det giver god mening ikke at hente en spiller mere.

Derudover har de Skulason, El Makrini, Busuladzic og talentet Anders Thomsen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 17:03

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
AaB er vel i samme situation som OB. OB's talentfulde midtbanefolk spiller alle andre steder end på midtbanen, hvilket i denne sammenhæng også er tydeligt beviseligt eftersom Matti netop var den første/anden foretrukning udskiftning på den centrale. Han var altså tredje/fjerdevalg, men stadig ikke god nok, heller ikke vurderet fremover. Og jo, det er en fin grund til ikke et forlænge med ham. Men i bund og grund er du og jeg måske også bare uenige i hvor vigtig en backup til Ris' plads er . Havde han været en defensiv midt med samme historik, havde jeg været meget positivt stemt.

Og jo, OB har fine talenter til midtbanen. Men ligesom i AaB, spiller de på fløjen. Så hvis du mener OB er stærkt besat der, så er AaB det også.
Jens Jakob Thomasen er central midt/offensiv midtbanespiller. Mikkel Desler er defensiv midtbanespiller, men kan også gøre sig på højrekanten. Mathias Greve kan spille både kant, central/offensiv midtbanespiller og dybtliggende angriber, men beskriver selv sin optimale rolle som "offensiv midtbanespiller i en 4-4-3". Med Kent's nuværende spillestil har du ret i at han kan blive brugt på kanten eller i angrebet, men jeg tæller to spillere der er som udgangspunkt er bedst i Matti Lunds rolle, hvorfor det giver god mening ikke at hente en spiller mere.

Derudover har de Skulason, El Makrini, Busuladzic og talentet Anders Thomsen.
Mener du ikke man kunne opstille nogenlunde samme antal alternativer for AaB?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 17:03

Buzz Killington skrev:
Du har en pointe mht. klubbernes niveau. Man kan dog sige at det er mere relevant at se på hvilken liga de klarer sig i, dvs. modstanderholdenes styrke. Men der tror jeg dog stadig du har ret i at Ene's par mål da ikke vildt imponerende. Så da vi hentede ham var rationalet nærmere at han kunne komme tilbage på Groningen- og landsholdsniveau.
Groningen-niveau? Deres sportschef's skudsmål lød på 2 "ok" sæsoner, og 1 skadesplaget sæson, da han forlod Groningen. Han var ikke nogen profil. Men det blev han så heldigvis (igen) i AaB.

Låst