Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 22. dec 2015, 11:28

Mike80 skrev:
white splash skrev:
Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)

Skal FCM have kreditten for Winston og Kjær?

Mike
Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.
Tråden var afsporet lang tid før jeg blandede mig. Men du har ret:) Jeg tager gerne debatten videre i andet emne (hvorfor hade FCM feks.)

Mike
Det er ikke en debat jeg gider tage lige nu. Jeg kan bare sige at hvis du regner Thygesen og Danni Olsen med, så bliver vi aldrig enige. Jeg nævnte Dalsgaard fordi han blev hentet i Serie 2, og har efterfølgende været superliga profil. Thygesen og Danni Olsen havde udmærket sig i superligaen inden de kom til FCM.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mike80 » 22. dec 2015, 12:23

jonas386 skrev:
Mike80 skrev:
white splash skrev:
Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)

Skal FCM have kreditten for Winston og Kjær?

Mike
Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.
Tråden var afsporet lang tid før jeg blandede mig. Men du har ret:) Jeg tager gerne debatten videre i andet emne (hvorfor hade FCM feks.)

Mike
Det er ikke en debat jeg gider tage lige nu. Jeg kan bare sige at hvis du regner Thygesen og Danni Olsen med, så bliver vi aldrig enige. Jeg nævnte Dalsgaard fordi han blev hentet i Serie 2, og har efterfølgende været superliga profil. Thygesen og Danni Olsen havde udmærket sig i superligaen inden de kom til FCM.
Jeg har svaret i hvorfor hade FCM.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 22. dec 2015, 13:34

Om Helenius skal have chanen, hvis Spalvis smutter? Det afhænger helt af holdent af hvad Helenius har vist internt. Er hans tuderi i pressen det fulde billede har vi at gøre med en forfængelig spiller der 1) ikke kæmper for sagen 2) mangler total realitetssans ifht. de to foran ham i køen har været lysår bedre. Jeg siger, hverken at Helenius skal have chancen eller ej, men jeg synes han er et fandens usikkert kort og nok også et jeg ikke turde stole på, hvis jeg var leder. Det ville have klædt Helenius at give den en skalle og komme i form så han kunne true de andre. I stedet har det været sløjt på 1. holdet og reserveholdet krydret med tuderi i pressen. Jeg har svært ved at se det bare ligger til højrebenet han skal have chancen. Jeg synes ikke spillere skal kunne tude sig på holdet i AaB. Var han en spiler der ikke var i AaB ville ingen af os drømme om at foreslå ham i denne tråd. Får man en masse penge for Spalvis synes jeg egentlig godt man kan tillade sig at lave en klog investering i en angriber - især hvis Gaarde også kan skibbe Helenius afsted.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2015, 13:53

thomasjn skrev:Får man en masse penge for Spalvis synes jeg egentlig godt man kan tillade sig at lave en klog investering i en angriber - især hvis Gaarde også kan skibbe Helenius afsted.
Så afhænder du jo også to angribere istedet for en. Så er det naturligt at supplere truppen. Hele snakken går jo på et salg af en angriber, nemlig Spalvis.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 14:14

Tyskeren skrev:Kan I ikke tage den snak om talenter et andet sted? Den hører vist ikke hjemme under "Transferønsker".

Har hørt på vandrørene at der er kommet et konkret bud på Spalvis fra en Hollandsk og Belgisk top 5 klub. De har budt omkring 2 millioner euro - men Gaarde vil have prisen op på 3 - 3,5 million euro før han sælger.
Hold op hvor jeg håber man har mere is i maven end det. Spalvis er med garanti superligatopscorer til sommer, og der er absolut ingen tegn på at han bare skulle have ramt en heldig stime. Det er da ikke sikkert at han ER mere værd til sommer, men jeg synes chancerne er meget store, og det er under alle omstændigheder ikke den store gambling at vente... dertil skal selvfølgelig lægges den værdi han vil have for AaB sportsligt i foråret.

Gaarde må en tur ud til Lynge og få sig et par portioner af den trefarvede...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hanga » 22. dec 2015, 14:20

Helt enig Jesper.

Tænk på at Cornelius blev solgt for 50-60 mio. kr.Så må vi altså ikke slippe en mindst lige så god spiller til under det halve!

Så ved jeg godt at hypen omkring Cornelius var en anden, fordi sådan er det nu desværre bare engang, når man spiller i Tjøvenhavn i stedet for Jylland, men Spalvis er altså også blevet et stort navn i dansk fodbold, og en profil på det litauiske landshold.
Vi har 100% styr på vores økonomi og har stort likviditetsoverskud, der er absolut ingen årsag til, at vi ikke skal have en god pris for ham.

Jeg mener helt afgjort at vi skal op omkring de 30 mio. kr., men jeg frygter, at AaB sælger så snart vi runder 20.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 22. dec 2015, 14:25

Hanga skrev:Helt enig Jesper.

Tænk på at Cornelius blev solgt for 50-60 mio. kr.Så må vi altså ikke slippe en mindst lige så god spiller til under det halve!

Så ved jeg godt at hypen omkring Cornelius var en anden, fordi sådan er det nu desværre bare engang, når man spiller i Tjøvenhavn i stedet for Jylland, men Spalvis er altså også blevet et stort navn i dansk fodbold, og en profil på det litauiske landshold.
Vi har 100% styr på vores økonomi og har stort likviditetsoverskud, der er absolut ingen årsag til, at vi ikke skal have en god pris for ham.

Jeg mener helt afgjort at vi skal op omkring de 30 mio. kr., men jeg frygter, at AaB sælger så snart vi runder 20.
Helt enig, Spalvis skal koste meget dyrt da 1) han er målscorer 2) vi har styr på økonomien 3) vi har ikke bare styr på økonomien - vi er ikke på nogen måde tvunget til salg 4) det vil være en del penge værd for AaB han er her i foråret.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2015, 14:35

Kan vi ikke blive enige om, at prisen på Cornelius intet har at gøre med noget som helst. Hvis man partout vil sammenligne et salg med Cornelius så bliver man meget skuffet.

Hvis man når over 3-3½ mio euro, så er det altså en spiller, som er lavet af noget sjældent. Det kan på mange måder godt være Spalvis, men tidligere tiders vanvidspriser er altså løjet lidt af. Medmindre spilleren vil til et eksotisk fodboldland, som f.eks. Kina og Rusland. Var det ikke Grozny FC eller lignende som bød 30 mio kr. på Makienok.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 22. dec 2015, 14:53

FlæskeFrank skrev:Kan vi ikke blive enige om, at prisen på Cornelius intet har at gøre med noget som helst. Hvis man partout vil sammenligne et salg med Cornelius så bliver man meget skuffet.
Hvorfor? Hvorfor kan vi ikke lave sådan et salg? Hvorfor skulle AaB's spillere være mindre værd? Hvorfor skulle AaB sælge sine topprofiler billigere end København?

Vi skal altså væk fra hele den mindreværds-tankegang. Vi er sgu mindst lige så gode som København, Brøndby og Midtjylland. Spalvis er et gigantisk talent, der har præsteret på et fuldstændig ekstraordinært niveau i en helt, helt ung alder. Han har bevist en enorm mental styrke og har desuden en ekstra appel til især det tyske marked. Jeg kan ikke se én eneste grund til at Cornelius skulle være en bedre salgsvare end Spalvis - ud over en eventuel klausul.

København var dygtige til at opspore mulige købere, markedsføre Cornelius og ikke mindst dygtige til at presse citronen overfor Cardiff. Hvorfor skulle AaB ikke kunne være dygtige til de ting?

Ikke nødvendigvis så dygtige at vi kan få 70 mio. for Spalvis - men vi behøver sgu ikke tale vores klub så langt ned under gulvbrædderne at vi skal leve med at vores bedste spillere bliver stjålet for pebernødder.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 14:55

Hanga skrev:Helt enig Jesper.

Tænk på at Cornelius blev solgt for 50-60 mio. kr.Så må vi altså ikke slippe en mindst lige så god spiller til under det halve!

Så ved jeg godt at hypen omkring Cornelius var en anden, fordi sådan er det nu desværre bare engang, når man spiller i Tjøvenhavn i stedet for Jylland, men Spalvis er altså også blevet et stort navn i dansk fodbold, og en profil på det litauiske landshold.
Vi har 100% styr på vores økonomi og har stort likviditetsoverskud, der er absolut ingen årsag til, at vi ikke skal have en god pris for ham.

Jeg mener helt afgjort at vi skal op omkring de 30 mio. kr., men jeg frygter, at AaB sælger så snart vi runder 20.
Jeg synes endda næsten at vi skal højere op end 30 mio. før det virker som en god ide at sælge ham i dette vindue. Jeg mener virkelig at der nærmest skal naturkatastrofer til, før han ikke er mere værd til sommer end i dette vindue. Vi har stadig en lang kontrakt og han står med 99,9% sikkerhed med titlen som ligatopscorer på sit CV... der er endda en mulighed for at han til sommer har gjort AaB til mestre. Jeg synes det vil være nosseløst at sælge ham nu, og misse muligheden for en endnu større gevinst.

Kigger man på Spalvis' stats for AaB, og tager i betragtning at han fik mange kampe som helt nyoprykket seniorspiller, samt at han har været ude med så alvorlig en skade i næsten en sæson, og har brugt en del kampe på at komme tilbage til fuld styrke, så er hans scoringsfrekvens af en anden verden. Jeg mener helt seriøst at Spalvis er et talent af en størrelse, som gør at han ved den næste transfer kommer til at blive handlet for noget der ligner et 3-cifret millionbeløb...den kage skal AaB altså have en god bid af, om det så er økonomisk eller en blanding af økonomisk og sportsligt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 22. dec 2015, 15:00

Cornelius blev solgt til Desperate idioter med alt for mange penge, men de hænger desværre ikke på træerne. HSV er mit bedste bud på sådan en klub.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 15:06

Eksil skrev:Cornelius blev solgt til Desperate idioter med alt for mange penge, men de hænger desværre ikke på træerne. HSV er mit bedste bud på sådan en klub.
Cornelius var et lucky punch, det er jeg enig i, for hans talent modsvarede på ingen måde salgsprisen.

For mig er Spalvis et langt større talent, og derfor er det også først og fremmest at jeg argumenterer for at gevinsten ved at have is i maven kan være stor, både transfermæssigt og sportsligt. Hvorfor skulle vi ikke tro på at han er endnu mere værd til sommer, eller måske endda næste vinter hvis vi ryger i gruppespil af en art?

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Trickster » 22. dec 2015, 15:18

Ja, der findes nok desværre kun én Vincent Tan, så jeg tror også man bliver slemt skuffet, hvis man forventer et salg på 30 millioner kr. Personligt er jeg tilfreds med 20 millioner kroner, og det tror jeg også Gaarde og Schors er. Jeg synes faktisk, at Gaarde skal smede mens jernet er varmt. Man kan aldrig forudse slemme skader eller formnedgang, for der er nok en grund til, at Spalvis startede denne sæson som 4. angriber. Succesen lå ikke lige til højrebenet, og den store forskel på Spalvis og andre angribere er, at han sparker chancerne i kassen lige for tiden. En angriber med meget selvtillid. Spalvis er god, endda rigtig god målt efter suppe-standarder, men det er nu alligevel sjældent, at Spalvis selv skaber sine mål, så jeg synes vi skal passe på med ikke at have urealistiske forventninger i forhold til et salg. Der findes mange lignende angribertyper derude i Europa. De angribere der sælges dyrt er for det meste dem, der kan sætte en mand eller to, og skabe mål ud af ingenting.

Hvis han sælges til en belgisk eller hollandsk klub - som Tyskeren nævner - så synes jeg, at 20 millioner kroner er et rigtig flot beløb. Det er ikke ofte, at den slags klubber smider om sig med så store transferbeløb.

En regulær budkrig kan selvfølgelig sende prisen i vejret, ellers skal vi håbe på, at en bund- eller midterklubber fra Bundesligaen blander sig. De har penge nok at futte af.

Alternativt findes der en del russiske olierigmænd, og den russiske liga er trods alt den mest populære i Litauen, så det kan godt være, at et russisk skifte ikke ligger så fjernt for Spalvis, som det ville gøre for en dansk eller vestlig angriber. Det er nok den største chance for et fantastisk salg.
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2015, 15:31

Iflg. Bold forlænger Akharraz med Viborg FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2015, 15:35

Jeg mener sådan set ikke, at Spalvis er større talent end Cornelius var. Da han blev solgt kunne han alt og var vel kun 19 år.

Men det har intet med nedgørelse af Spalvis, når jeg snakker prislap Spalvis. Som Eksil skrev meget rammende blev Cornelius solgt til "desperat idiot". Så prisen på Cornelius var køberens skyld ikke sælgerens.

Hvis Tyskerens oplysninger om bud skulle være rigtig understreger det for mig blot, at vi har med en knægt af særlig kaliber at gøre. Hollandske og belgiske klubber betaler ikke 2 mio euro. for en knægt, som kun har præsteret to halvsæsoner. Undtagelsen er jo, hvis de tror han kan sælges videre. Da Aron Johannson blev solgt fra AGF til hollandsk fodbold blev der vel kun betalt 1½ mio euro og han var vild på det tidspunkt.

Det vil dog være tosset for Spalvis og AaB, hvis han skiftede i dette vindue. 1) Begge parter kan formentlig få mere, hvis man venter til sommer(må forventes at han laver minimum 2-3 mål i foråret og bliver SL-topscorer). 2) Han kunne nok godt bruge en rekreationsvinter efter skaden inden han havner i f.eks. PrL, hvor der spilles 40-50 kampe på en sæson.
- FlæskeFrank

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Trickster » 22. dec 2015, 15:40

frederikshavneren skrev:Iflg. Bold forlænger Akharraz med Viborg FF.
Utålelig type, og ikke god nok til AaB. Og det ved Gaarde, heldigvis.
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2015, 16:02

Trickster skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. Bold forlænger Akharraz med Viborg FF.
Utålelig type, og ikke god nok til AaB. Og det ved Gaarde, heldigvis.
Valgte at nævne det fordi han er blevet foreslået som potentiel afløser for Thomsen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af gravballe » 22. dec 2015, 18:05

Jesper Schmidt skrev:
Tyskeren skrev:Kan I ikke tage den snak om talenter et andet sted? Den hører vist ikke hjemme under "Transferønsker".

Har hørt på vandrørene at der er kommet et konkret bud på Spalvis fra en Hollandsk og Belgisk top 5 klub. De har budt omkring 2 millioner euro - men Gaarde vil have prisen op på 3 - 3,5 million euro før han sælger.
Hold op hvor jeg håber man har mere is i maven end det. Spalvis er med garanti superligatopscorer til sommer, og der er absolut ingen tegn på at han bare skulle have ramt en heldig stime. Det er da ikke sikkert at han ER mere værd til sommer, men jeg synes chancerne er meget store, og det er under alle omstændigheder ikke den store gambling at vente... dertil skal selvfølgelig lægges den værdi han vil have for AaB sportsligt i foråret.

Gaarde må en tur ud til Lynge og få sig et par portioner af den trefarvede...
Fuldstændig enig, hvis AaB tror de får flere på stadion ved at sælge deres bedste spillere for slik alt imens man bare ønsker at tjene penge og så leve med 6 pladser så bliver de skuffet.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Dissing » 3. jan 2016, 23:51

thomasjn skrev:Om Helenius skal have chanen, hvis Spalvis smutter? Det afhænger helt af holdent af hvad Helenius har vist internt. Er hans tuderi i pressen det fulde billede har vi at gøre med en forfængelig spiller der 1) ikke kæmper for sagen 2) mangler total realitetssans ifht. de to foran ham i køen har været lysår bedre. Jeg siger, hverken at Helenius skal have chancen eller ej, men jeg synes han er et fandens usikkert kort og nok også et jeg ikke turde stole på, hvis jeg var leder. Det ville have klædt Helenius at give den en skalle og komme i form så han kunne true de andre. I stedet har det været sløjt på 1. holdet og reserveholdet krydret med tuderi i pressen. Jeg har svært ved at se det bare ligger til højrebenet han skal have chancen. Jeg synes ikke spillere skal kunne tude sig på holdet i AaB. Var han en spiler der ikke var i AaB ville ingen af os drømme om at foreslå ham i denne tråd. Får man en masse penge for Spalvis synes jeg egentlig godt man kan tillade sig at lave en klog investering i en angriber - især hvis Gaarde også kan skibbe Helenius afsted.
Angående Helenius, så er det selvfølgelig ikke vejen at pive over manglende spilletid. Men han har nu i 3 år (siden han i sommeren 2013 kom til Aston Villa) haft meget svær ved flere kampe i træk at få spilletid (jeg medregner ikke efteråret 2014, hvor AaB brugte ham, selv om han hverken havde fysikken eller kampformen). Så måske skulle AaB (hvis Spalvis smutter) give ham flere kampe i træk, og så håbe han finder det killer-instinkt Helenius har vist han besidder.
Jeg har lyst til at sammenligne med Thomas Enevoldsen, der for et halvt år siden fik rigtig meget kritik for sine afbrændere og fejlafleveringer. Det tror jeg de fleste har glemt i dag. Og på samme måde kan Helenius blive rigtig god i den klub han elsker allermest.

Jeg har på debatsiden tidligere sammenlignet Helenius med Curth, der gik helt i stå som angriber. Men den sammenligning er unfair, for Curth (der nu om dage scorer for Viborg!!) var 28 år da han gik i stå - Helenius er i dag 24 år. Og angribere i den alder kan stadig score mål.
Hvis Helenius ikke er ham man tør satse på, kan man bare sælge ham, men hvem vil give penge for en angriber der kun har scoret 8 mål de seneste 3 år, og som ikke har scoret i 8 måneder. Man kan måske udlåne ham til en mindre klub, men AaB skal i givet fald betale hans løn (Helenius har kontrakt i AaB til 30. juni 2017).

Jeg drømte at man afprøvede (den højrefodede) Helenius som højre back (Dalsgaard, part 2) - men det var en dum drøm, for Dalsgaards styrke var farten, den har Helenius ikke helt - og Helenius har i min erindring flere gange kostet mål til modstanderne, når han ved dødbolde har været med tilbage for at forsvare. Og et forsvar med Helenius og KEP (flere blundere), Kasper P (flere børnefejl) og en skadesplaget Ahlmann lyder ikke som en god ide.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 4. jan 2016, 05:15

Helenius er slet ikke arbejdsvillig nok til at spille back og når man kigger på ham ligner han heller ikke just en back ud fra kropsbygning og færdigheder. Det eneste jeg kunne se ham byde ind med på backen var det der flade indlæg ude fra mellem felt og sidelinje som når en medspiller ved fjerneste stolpe og de vil trods alt blive opfanget ret ofte. Derudover synes jeg der er den store forskel på Ene og Helenius, at Ene trods alt har vist mere arbejdsiver undervejs. Måske ikke hver gang i starten, men vi har set en top tændt Enevoldsen i glimt selv da han ikke spillede godt. Det erindrer jeg ikke vi har set fra Helenius. Skal vi give en spiller chancen i mange kampe i træk synes jeg egentlig også det skal være et talent og ike en Helenius med dårlig attitude. Jeg er helt med på at give en 19-20 årig en håndfuld kampe til at bevise sig, hvis det ikke er et decideret vanvittigt sats, men en 24 årig spiller skal selv kunne vise han er god nok.

Låst