Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af charles » 6. jan 2016, 23:38

Bibringer ikke rigtigt noget nyt.
Omhandler dog AaB

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... transfertv

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9800 » 7. jan 2016, 00:55

Men spændende alligevel. Jeg tror ikke Pk står først til HB, jeg er helt sikker på at Gilli snupper den, og om 4 måneder er Dalle glemt, hvis han kan holde sig skadesfri.

Det er så fedt at vi ikke sælger for pengenes skyld! AaB har plus 100 mio i egenkapital, og da AaB ikke er sat i verden for at skabe profit, kan det være ligegyldigt om vi sælger nogen.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 7. jan 2016, 10:14

Hvem skal overtage for Thomsen? Jeg frygter stærkt, at han ryger i dette vindue.
Gille har gjort det godt som venstreback, specielt hans offensive aktioner. Men det lyder lidt som om, at han er udset til at spille højrebacken.

Kunne Emil Lyng fra Esbjerg være en mulighed? Jeg har desværre ikke set specielt mange Esbjerg kampe i år, så ved ikke meget om hans nuværende niveau. Han er desuden transferfri til sommer.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 7. jan 2016, 11:19

Vi har Jönsson, Thrane, Bruhn, Basso og Børsting, der kan spille pladsen, og hvis alternativet er Emil Lyng, så foretrækker jeg det vi har. Derudover er det jo nævnt, at der rykkes en ordentlig røvfuld U-spillere op til sommer, og her vil der sikkert også være knægte der kan spille pladsen, som fx Opondo og Thellufsen.

Personligt tror jeg ikke det er pladsen vi henter på, så skal der i hvert fald tyndes ud i truppen blandt vores egne.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2016, 11:46

Rams skrev:Vi har Jönsson, Thrane, Bruhn, Basso og Børsting, der kan spille pladsen, og hvis alternativet er Emil Lyng, så foretrækker jeg det vi har. Derudover er det jo nævnt, at der rykkes en ordentlig røvfuld U-spillere op til sommer, og her vil der sikkert også være knægte der kan spille pladsen, som fx Opondo og Thellufsen.

Personligt tror jeg ikke det er pladsen vi henter på, så skal der i hvert fald tyndes ud i truppen blandt vores egne.
Gaarde har meget fornuftigt sagt at hvis Thomsen bliver solgt så skal der hentes en afløser udefra.

Al ære og respekt for de spillere du nævner, men vi kan ikke blive ved med at erstatte profiler ved at satse på egne spillere. Vi gambler allerede voldsomt ved ikke at hente en afløser for Dalsgaard, som jeg tror bliver et større tab end de fleste forestiller sig.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 7. jan 2016, 12:38

Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.

seamann

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af seamann » 7. jan 2016, 12:46

thomasjn skrev:Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.
Det var ikke dyrt, ikke at erstatte Kusk. Havde vi købt en profil udefra havde Børsting ikke fået sit gennembrud og Jönsson/Ene mindre spilletid.

Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 7. jan 2016, 13:03

seamann skrev:
thomasjn skrev:Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.
Det var ikke dyrt, ikke at erstatte Kusk. Havde vi købt en profil udefra havde Børsting ikke fået sit gennembrud og Jönsson/Ene mindre spilletid.

Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.
Delvist enig. Havde vi ligget og rodet rundet omkring 6. pladsen og var ude af pokalen, så er jeg enig med dig. Men det er heldigivs ikke tilfædet. Ryger Thomsen håber jeg Gaarde kan finde "value for the money" et eller andet sted og finde en erstatning.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 7. jan 2016, 13:13

seamann skrev: Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.
Det virker lettere naivt, al den stund at vi ikke har nogle i truppen der når Thomsen til sokkeholderne og heller ikke ser ud til at have potentiale til det. AaB kan ikke fortsætte ned af den vej konstant - erstatte store profiler med talenter. Jeg er helt med på, at det har været en god vej for klubben indtil nu, men vi er altså nødt til at gå efter europæisk deltagelse når chancen er der og vise bare lidt ambitioner. Hvem er det man forestille sig skal gå ind og gribe dirigentstokken som kreativt omdrejningspunkt på midtbanen?

Børsting er ikke for fem flade øre kreativ. Han er en fighter af guds nåde, men han er ikke en spiller der skaber særligt meget for sine medspillere. Han har stor værdi for holdet i kraft af hans arbejdsomhed, men han er altså ikke specielt chanceskabende.
Jönsson? 1 år i topform, og vi har set 50 % af det niveau han leverede på da han var småskadet. Han virker slet ikke som en der kan løfte holdet, og han er hverken specielt løbestærk eller dynamisk.
Bruhn? Har leveret langt under niveau, og virker ikke inde i varmen. Det er kun Freddie der tror på at han bliver det nye hit på kanten, og det siger en del.
Thrane? Hvad har han haft - 1-2 gode kampe? Virker stadig både uskolet og febrilsk. Har meget at bevise.
Bassogog? Har NUL kampe. Han er desuden udpræget kantspiller, og lad os nu lige se om han overhovedet kan finde vej til kamptruppen før vi nævner ham som et emne.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 7. jan 2016, 13:14

seamann skrev:
thomasjn skrev:Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.
Det var ikke dyrt, ikke at erstatte Kusk. Havde vi købt en profil udefra havde Børsting ikke fået sit gennembrud og Jönsson/Ene mindre spilletid.

Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.
Man kan ikke erstatte med talenter, hver eneste gang man sælger. Somme tider må man også vurdere, hvor stor en svækkelse det vil medføre ikke at hente en ny spiller, om dem vi har er klar og hvilke gevinster det kan medføre at hente en ny spiller. Lige nu hvor vi ligger godt til skal vi da forfølge det i stedet for at satse med Thrane, Bassogog eller Bruhn. Jeg er helt indforstået med strategien og interne erstatninger har jeg intet imod. Jeg er f.eks. positiv ved udsigten til GIlli som den nye højre back, men ifht. Thomsens vigtighed for holdet mener jeg ikke dem vi har på spring er gode nok til at erstatte ham. Thrane er jeg mere være et sted, hvor han er klar til være indhopper, klubben har selv meldt ud at Bassogog skal vænne sig til dansk fodbold i denne sæson og Bruhn har jo været helt ude af holdet. Ene anno 2016 er angriber og fungerer ikke på kanten. Jeg har svært ved at se den gode ide i ikke at erstatte Thomsen. Selvfølgelig kan vi ikke få en der er lige så god lige nu, men vi kan sagtens få en spiller der kan spille en langt større rolle end de tre talenter og har Thomsens potentiale.

seamann

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af seamann » 7. jan 2016, 13:21

thomasjn skrev:
seamann skrev:
thomasjn skrev:Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.
Det var ikke dyrt, ikke at erstatte Kusk. Havde vi købt en profil udefra havde Børsting ikke fået sit gennembrud og Jönsson/Ene mindre spilletid.

Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.
Man kan ikke erstatte med talenter, hver eneste gang man sælger. Somme tider må man også vurdere, hvor stor en svækkelse det vil medføre ikke at hente en ny spiller, om dem vi har er klar og hvilke gevinster det kan medføre at hente en ny spiller. Lige nu hvor vi ligger godt til skal vi da forfølge det i stedet for at satse med Thrane, Bassogog eller Bruhn. Jeg er helt indforstået med strategien og interne erstatninger har jeg intet imod. Jeg er f.eks. positiv ved udsigten til GIlli som den nye højre back, men ifht. Thomsens vigtighed for holdet mener jeg ikke dem vi har på spring er gode nok til at erstatte ham. Thrane er jeg mere være et sted, hvor han er klar til være indhopper, klubben har selv meldt ud at Bassogog skal vænne sig til dansk fodbold i denne sæson og Bruhn har jo været helt ude af holdet. Ene anno 2016 er angriber og fungerer ikke på kanten. Jeg har svært ved at se den gode ide i ikke at erstatte Thomsen. Selvfølgelig kan vi ikke få en der er lige så god lige nu, men vi kan sagtens få en spiller der kan spille en langt større rolle end de tre talenter og har Thomsens potentiale.
Ja, vi kan fx få en Rasmus Jönsson til at dække pladsen i forening med Enevoldsen.

Kan du ikke lige komme med et par eksempler på hvem vi sagtens kan få, der er langt bedre end hvad vi har?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sønderhof » 7. jan 2016, 13:36

seamann skrev:
Ja, vi kan fx få en Rasmus Jönsson til at dække pladsen i forening med Enevoldsen.

Kan du ikke lige komme med et par eksempler på hvem vi sagtens kan få, der er langt bedre end hvad vi har?
Det med at erstatte enhver profil med egne talenter, er en naiv forestilling. Desuden mener jeg det er en bjørnetjeneste overfor talenterne. De skal ikke ind og løfte en bærende rolle før de er klar til det. Tror eks. ikke det har være godt for Bruhns udvikling, at han mere eller mindre direkte tog over for Kusk. Jeg mener vi i starten af efteråret 2014 startede en kamp med Rolf Toft og Søren Frederiksen som angrebsduo. Vi er forhåbenligt nået et stadie som klub, hvor vi er mere ambitiøse.

- og et bud på en afløser for Thomsen, kunne være Rurik Gislason. Mener ikke han er inde i varme hos Nürnberg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 7. jan 2016, 13:40

seamann skrev:
thomasjn skrev:
seamann skrev:
thomasjn skrev:Thomsen bør erstattes. Vi har vist vi ikke bare automatisk henter nye spillere, men i dette tilfælde med spilleren der skaber rigtigt meget i vores offensiv bør en erstatning hentes. Derudover kører vi jo allerede med Børsting som er ved at etablere sig som fast mand på den anden kant. Derfor vile det heller ikke være nogen nedprioritering af talentarbejdet at erstatte Thomsen. Det ville det derimod være at gå ud og købe en til at spille i stedet for Bøsting bare for at få en profil. Derudover har Gaarde vel lært af, hvor dyrt det var ikke at erstatte Kusk i sin tid.
Det var ikke dyrt, ikke at erstatte Kusk. Havde vi købt en profil udefra havde Børsting ikke fået sit gennembrud og Jönsson/Ene mindre spilletid.

Thomsen skal så vidt muligt erstattes af en af de nuværende unge kantspillere i truppen (eller på vej op). Det er måden AaB gør det på - og med succes.
Man kan ikke erstatte med talenter, hver eneste gang man sælger. Somme tider må man også vurdere, hvor stor en svækkelse det vil medføre ikke at hente en ny spiller, om dem vi har er klar og hvilke gevinster det kan medføre at hente en ny spiller. Lige nu hvor vi ligger godt til skal vi da forfølge det i stedet for at satse med Thrane, Bassogog eller Bruhn. Jeg er helt indforstået med strategien og interne erstatninger har jeg intet imod. Jeg er f.eks. positiv ved udsigten til GIlli som den nye højre back, men ifht. Thomsens vigtighed for holdet mener jeg ikke dem vi har på spring er gode nok til at erstatte ham. Thrane er jeg mere være et sted, hvor han er klar til være indhopper, klubben har selv meldt ud at Bassogog skal vænne sig til dansk fodbold i denne sæson og Bruhn har jo været helt ude af holdet. Ene anno 2016 er angriber og fungerer ikke på kanten. Jeg har svært ved at se den gode ide i ikke at erstatte Thomsen. Selvfølgelig kan vi ikke få en der er lige så god lige nu, men vi kan sagtens få en spiller der kan spille en langt større rolle end de tre talenter og har Thomsens potentiale.
Ja, vi kan fx få en Rasmus Jönsson til at dække pladsen i forening med Enevoldsen.

Kan du ikke lige komme med et par eksempler på hvem vi sagtens kan få, der er langt bedre end hvad vi har?
Hverken Ene eller Jönsson giver den dynamik til midtbanen som vores hold har brug for. Det bliver alt for ubevægeligt uden Thomsen så ergo må vi købe. Med de midler der blliver frigivet er det muligt at erstatte. Dels kommer vi nok til at sælge dyrere end vi køber for så alene der er der midler som kan bruges på løn ligesom den løn Thomsen tidligere har fået frigøres. Der er masse af mulighed for at gå ud i Europas og finde en god spiller til holdet.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Kunji » 7. jan 2016, 14:44

Jeg har stor fidus til, at vi kan få det optimale frem i Emil Larsen. Men om han savner Lyngbys stadionpølser for meget, ved jeg ikke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 7. jan 2016, 15:20

Kunji skrev:Jeg har stor fidus til, at vi kan få det optimale frem i Emil Larsen. Men om han savner Lyngbys stadionpølser for meget, ved jeg ikke.
Har hørt fra en der kender ham, at han er nær-deprimeret over at være i Odense og vil hjem til København hurtigst muligt. Tror han er i FCN efter sommer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2016, 15:34

Niels Bisp fra Vejle er lige kommet højt op på min liste igen som erstatning for KEP.

Alternativt en rutineret svensker eller nordmand til midterforsvaret.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 7. jan 2016, 16:01

FlæskeFrank skrev:Niels Bisp fra Vejle er lige kommet højt op på min liste igen som erstatning for KEP.

Alternativt en rutineret svensker eller nordmand til midterforsvaret.
Evighedstalentet Bisp. Hvis han var god nok, var han så ikke blevet hentet forlængst?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af astonvilla » 7. jan 2016, 16:01

FlæskeFrank skrev:Niels Bisp fra Vejle er lige kommet højt op på min liste igen som erstatning for KEP.

Alternativt en rutineret svensker eller nordmand til midterforsvaret.
Vi kunne ved samme lejlighed passende også gafle hans lillebror Ole Bisp - som også skulle være et stort talent.

-OG så kunne vi stille med Brødrene Bisp i forsvaret :o

(Ska' du ha soja i rullen?).

Var det ikke noget med at Niels Bisp fik en ret så alvorlig skade for ikke så lang tid siden? Det var omkring den gang hvor vi mødte dem i Pokalen tror jeg. Er han 100% nu, ved du det?
For der var godt nok meget snak om ham en overgang som et kæmpe talent - men jeg synes der har været noget stille omkring ham i 2015 (men måske det bare er mig).
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2016, 16:14

Gaarde udtaler at de nu leder efter en ny spiller til midterforsvaret da det er utilstrækkeligt med Blåbjerg, Kasper P. og Rokkedal
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ommer.aspx

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9520AaB » 7. jan 2016, 16:18

Umiddelbar reaktion er, hvorfor fanden dropper man ikke Patrick, bruger en af de unge der istedet, og bruger nogen af de sparede penge der på KEP. Han er fandeme vigtigere end Patrick. Jeg er for første gang rigtig skuffet over Gaarde. Det er ikke godt nok.

Låst