Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2016, 11:43

FlæskeFrank skrev:Er der ikke meget stille om Nikolaj Thomsen ?

Måske Gaarde også har smækket transfervinduet i ?
Jo der er meget stille. Heldigvis kan man måske mene da Thomsen er meget vigtig for vores spil, omvendt er det også tankevækkende at udlandet ikke er mere interesserede i vores spillere (Spalvis undtaget).

I gårsdagens Nordjyske blev der spekuleret i at Thomsen bliver solgt snarest, der skulle være interesse fra Belgien og Frankrig.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 19. jan 2016, 14:07

Hvorfor ikke Jim Larsen som en erstatning for KEP? Ja, han er tung i røven, men KEP vandt ikke ligefrem bib-testen hver år. Han er god med hovedet og føddern, har erfaringen og ville passe godt ind som 2-3 løsning i midterforsvaret. Naturligvis ville han koste lidt i løn, men han koster gratis i transfer, så samlet til ville kan være rimelig i pris over de næste 2-3 år.

(og nej, at han er i FCM er ikke diskvalificerende)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 19. jan 2016, 14:20

Eksil skrev:Hvorfor ikke Jim Larsen som en erstatning for KEP? Ja, han er tung i røven, men KEP vandt ikke ligefrem bib-testen hver år. Han er god med hovedet og føddern, har erfaringen og ville passe godt ind som 2-3 løsning i midterforsvaret. Naturligvis ville han koste lidt i løn, men han koster gratis i transfer, så samlet til ville kan være rimelig i pris over de næste 2-3 år.

(og nej, at han er i FCM er ikke diskvalificerende)
Jim Larsen ville være en noget nær perfekt erstatning for KEP. Vi ved 100 pct. sikkert hvad vi får med en mand som ham og han ville kunne præstere fra dag 1.

Problemet er vel, at han står til at blive fast mand i Midtjylland efter salget af Sviatchenko. De har jo indikeret at erstatningen allerede findes i form af Kian Hansen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2016, 15:26

Eksil skrev:Hvorfor ikke Jim Larsen som en erstatning for KEP? Ja, han er tung i røven, men KEP vandt ikke ligefrem bib-testen hver år. Han er god med hovedet og føddern, har erfaringen og ville passe godt ind som 2-3 løsning i midterforsvaret. Naturligvis ville han koste lidt i løn, men han koster gratis i transfer, så samlet til ville kan være rimelig i pris over de næste 2-3 år.

(og nej, at han er i FCM er ikke diskvalificerende)
Har han ikke glasben?

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Trickster » 19. jan 2016, 17:17

Nej tak til dyre forsvarsspillere med mange pjækkedage.
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2016, 01:17

Kunne Ronnie Schwartz være et emne som Spalvis' afløser til sommer? Det ser ud til at Brøndby lejer en polak som spiller samme plads, så det ser ikke ud til samarbejdet bliver forlænget. Han kan ikke være dyr, og han kan sagtens være giftig når ikke han bliver misbrugt på kanten. Jeg kunne hvertfald godt se det fungere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2016, 10:52

jonas386 skrev:Kunne Ronnie Schwartz være et emne som Spalvis' afløser til sommer? Det ser ud til at Brøndby lejer en polak som spiller samme plads, så det ser ikke ud til samarbejdet bliver forlænget. Han kan ikke være dyr, og han kan sagtens være giftig når ikke han bliver misbrugt på kanten. Jeg kunne hvertfald godt se det fungere.
Jeg kan ikke se Schwartz passe ind i den måde vi spiller på, og da slet ikke som makker til Enevoldsen. Schwartz er i mine øjne en udpræget kontraspiller.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sønderhof » 20. jan 2016, 12:19

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Kunne Ronnie Schwartz være et emne som Spalvis' afløser til sommer? Det ser ud til at Brøndby lejer en polak som spiller samme plads, så det ser ikke ud til samarbejdet bliver forlænget. Han kan ikke være dyr, og han kan sagtens være giftig når ikke han bliver misbrugt på kanten. Jeg kunne hvertfald godt se det fungere.
Jeg kan ikke se Schwartz passe ind i den måde vi spiller på, og da slet ikke som makker til Enevoldsen. Schwartz er i mine øjne en udpræget kontraspiller.
Jeg kan egentligt godt se Schwartz passe ind. Synes egentligt han er en okay fodboldspiller. Ikke på niveau med Ene eller Jönsson, men til gengæld er han direkte i sit spil. Det er klart en force i kontrafasen, men synes også han er okay i kombinationerne. I hvert fald bedre end Helenius har været det sidste år.

Det vil være en AaB-classic at hente Schwartz nu eller til sommer, når man ser, hvordan hans karriere er forløbet. Jeg tror sagtens vi kan få ham op på det niveau han viste i Randers.

Min eneste anke, er dog hans kærlighedserklæring til Brøndby. Ikke alene hans udtalelser, da han skiftede, men også det han valgte nummer 64 på trøjen. En kvalvefremkaldende handling! Mange hatede på Duncan, da vi lejede ham. Synes Schwartz ageren er værre, når man tager hans AaB-fortid i betragtning. Men det er naturligvis tilgivet ligeså snart han har scoret sit første mål :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2016, 12:26

Schwartz nej tak.

Duncan ja tak.

Selvom AaB anno 2016 er anderledes end AaB anno 2011 så mener jeg klart han er bedre til vores spil end Schwartz.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sønderhof » 20. jan 2016, 12:36

FlæskeFrank skrev:Schwartz nej tak.

Duncan ja tak.

Selvom AaB anno 2016 er anderledes end AaB anno 2011 så mener jeg klart han er bedre til vores spil end Schwartz.
Duncan er bedre og passer bedre ind. Tror bare han er for dyr i løn, da AGF, OB og BIF også vil overveje ham. Lig dertil at han sjældent er på 100% til mere end halvdelen af kampene henover en sæson. Det bliver sjældent bedre, når man kommer op i 30'erne.

Schwartz er ikke ideel, men realistisk. Tror han vil stryge lige direkte igennem Yankees svenskertest ;)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 12:41

Schwartz nej tak!

Usympatisk overvurderet spiller... De små svinere han lavede i sidste kamp mod os fraskriver ham et comeback i AaB!
Ska' vi hak'?

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Trickster » 20. jan 2016, 13:25

Min eneste anke, er dog hans kærlighedserklæring til Brøndby. Ikke alene hans udtalelser, da han skiftede, men også det han valgte nummer 64 på trøjen. En kvalvefremkaldende handling! Mange hatede på Duncan, da vi lejede ham. Synes Schwartz ageren er værre, når man tager hans AaB-fortid i betragtning. Men det er naturligvis tilgivet ligeså snart han har scoret sit første mål :)
Han hånede AaBs fans, da han scorede i Aalborg for et par sæsoner siden. Jeg synes, han er en nar. Jeg gider ikke se ham i den smukke trøje.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. jan 2016, 13:40

Jeg tror Nikolay Signevich (23 år, BATE Borisov) kunne være en glimrende erstatning for Spalvis. Han besidder de samme kvaliteter, omend de måske ikke er på højde med Spalvis', for vi kan ikke finde en 1/1 løsning.



Hvis han ikke skal føle sig alene, så kunne vi også anskaffe os kantspilleren/angriberen Pavel Savitskiy, hvis karriere er gået lidt i tomgang, efter han var udråbt som Belarus' helt store fodboldhåb.



Det afhænger selvfølgelig meget af, hvilke penge vi får for vores unge Litahuer, som desværre ser ud til at forlade os.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2016, 14:05

Jeg har slet ikke bemærket Schwartz skulle have været en idiot overfor AaB fans, men nu har jeg heller ikke rigtigt fulgt ham siden han skiftede herfra.

Jeg foreslog ham fordi han er en dygtig, aggressiv boksspiller der har noget goalgetter potentiale over sig. Hvis vi kan få en type som Spalvis til at lykkedes, så kan Ronnie også fungere. At han skulle være udpræget kontraspiller har jeg svært ved at se, han fungerer også rimelig godt i boksen og i spillet udenfor.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 20. jan 2016, 14:08

Jeg tilslutter mig koret, der synes han er kaw på linje med Nicki Bille og Fisse-Mike.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. jan 2016, 14:15

http://nordjyske.dk/sport/AaB-ser-kenya ... d8/24/1547

Kenyansk forsvarsspiller pryder Changs kunstgræs i en halvleg i morgendagens kamp mod Hobro.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 14:17

jonas386 skrev:Jeg har slet ikke bemærket Schwartz skulle have været en idiot overfor AaB fans, men nu har jeg heller ikke rigtigt fulgt ham siden han skiftede herfra.

Jeg foreslog ham fordi han er en dygtig, aggressiv boksspiller der har noget goalgetter potentiale over sig. Hvis vi kan få en type som Spalvis til at lykkedes, så kan Ronnie også fungere. At han skulle være udpræget kontraspiller har jeg svært ved at se, han fungerer også rimelig godt i boksen og i spillet udenfor.
Ronnie er et fint bud, der passer godt på noget af det vi vil mangle hvis Spalvis slutter. Jeg kan godt forlige mig med, at han har haft en karriere andetsteds. Han er en dygtig afslutter, og har Spalvis' aggressivitet i sit spil. Men han er i min optik ikke boksspiller som ham, ikke længere.
Det ville dog give PEA chancen for at arbejde sammen med en af de, efter eget udsagn, største talenter han har haft under vingerne. Han har forlængst erkendt at AaB tog fejl da de sendte ham videre, det ville klæde flere brugere på Debatsiden at gøre det samme ;-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2016, 15:05

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Jeg har slet ikke bemærket Schwartz skulle have været en idiot overfor AaB fans, men nu har jeg heller ikke rigtigt fulgt ham siden han skiftede herfra.

Jeg foreslog ham fordi han er en dygtig, aggressiv boksspiller der har noget goalgetter potentiale over sig. Hvis vi kan få en type som Spalvis til at lykkedes, så kan Ronnie også fungere. At han skulle være udpræget kontraspiller har jeg svært ved at se, han fungerer også rimelig godt i boksen og i spillet udenfor.
Ronnie er et fint bud, der passer godt på noget af det vi vil mangle hvis Spalvis slutter. Jeg kan godt forlige mig med, at han har haft en karriere andetsteds. Han er en dygtig afslutter, og har Spalvis' aggressivitet i sit spil. Men han er i min optik ikke boksspiller som ham, ikke længere.
Det ville dog give PEA chancen for at arbejde sammen med en af de, efter eget udsagn, største talenter han har haft under vingerne. Han har forlængst erkendt at AaB tog fejl da de sendte ham videre, det ville klæde flere brugere på Debatsiden at gøre det samme ;-)
Jeg ved ikke om det var en fejl at sende ham videre. Jeg tror det har været godt for Ronnie med årene i Randers, og er ikke sikker på han havde udviklet sig på samme måde her.
Men jeg har slet ikke noget imod han kommer tilbage. Jeg tror det kunne blive en rigtig fornuftig løsning for begge parter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Frygah » 20. jan 2016, 15:11

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Jeg har slet ikke bemærket Schwartz skulle have været en idiot overfor AaB fans, men nu har jeg heller ikke rigtigt fulgt ham siden han skiftede herfra.

Jeg foreslog ham fordi han er en dygtig, aggressiv boksspiller der har noget goalgetter potentiale over sig. Hvis vi kan få en type som Spalvis til at lykkedes, så kan Ronnie også fungere. At han skulle være udpræget kontraspiller har jeg svært ved at se, han fungerer også rimelig godt i boksen og i spillet udenfor.
Ronnie er et fint bud, der passer godt på noget af det vi vil mangle hvis Spalvis slutter. Jeg kan godt forlige mig med, at han har haft en karriere andetsteds. Han er en dygtig afslutter, og har Spalvis' aggressivitet i sit spil. Men han er i min optik ikke boksspiller som ham, ikke længere.
Det ville dog give PEA chancen for at arbejde sammen med en af de, efter eget udsagn, største talenter han har haft under vingerne. Han har forlængst erkendt at AaB tog fejl da de sendte ham videre, det ville klæde flere brugere på Debatsiden at gøre det samme ;-)
Nu skulle Ronnie jo også bruge 1 sæson i 1. division, før han begyndte at folde sit talent ud. Han udtalte i øvrigt også selv i et direkte interview i Randers, at det primært var hans egen skyld han ikke slog igennem i AaB. Der nævnte han bl.a. at han gik og troede han var så pissegod og sej fordi han havde scoret 3 mål i en kamp for AaB, og så behøvede han ikke kæmpe eller give 100%.

Jeg synes det er lidt billigt bare at sige "AaB tog fejl" - Det er nok mere at der var fejl på begge sider, og Ronnie måske ikke er den nemmeste fodboldtype at håndtere. For jeg synes da AaB efterhånden er rigtig gode til at tage sig af sine spillere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!


Låst