Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 10:22

FlæskeFrank skrev:Alle fans må så også indrømme, at vi har sukket efter et transfervindue, hvor der faktisk kom mange spillere ind. Det får vi.

Jeg tror stadig, at KEPs afløser findes inden påske. Måske en kontraktløs prøvespiller.

Venstrebacken Kristian Pedersen fra HB Køge kan hurtigt være uinteressant hvis Bardhec Bytyqi(husker ikke efternavnet) har været en positiv oplevelse. Så tror jeg ikke vi henter en venstreback til sommer medmindre Ahlmann bliver fodboldinvalid.
Vi henter næppe en kontraktløs prøvespiller til forsvaret. Vi skal ud og finde en, der kan tage noget ansvar fra dag 1, ikke en der har gået og selvtrænet de sidste 6 måneder. Skulle vi udvise interesse for Kristian Pedersen, tror jeg godt du kan regne med at der er mange klubber foran os i køen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 9. feb 2016, 10:43

Gamen skrev:
Hvad er det så du mener vi har fået, Freddie?

Det der er væsentligt i den her situation, er at det er den akse AaB skal hvile på i fremtiden der skal findes. Lur mig om ikke man også er på markedet efter en fremadrettet erstatning for Würtz.
Et frækt bud på en spiller der kunne være spændende her og nu er en spiller AaB var meget interesseret i for 5 år siden, og som kun har lagt yderligere på sit CV siden da: Mohamed "Medo" Kamara. Han er 27 år nu, og har senest slået sine folder i Partizan, Bolton og Maccabi Tel Aviv. Utroligt dygtig spiller, med mange af Würtz' kvaliteter og med samme statur. AaB bør i hvert fald holde øje med hans situation, hvis Würtz' helbred skulle begynde at skrante lidt.
Det vil ikke føre noget med sig at gætte på, men grunden til at jeg siger sådan er, at der ikke er nogen ide i at sælge nu, hvis man bare har fået de 12, som jo under alle omstændigheder er sikret.
Hvorfor i alverden skulle Würtz pludselig blive træt? Han har lige skrevet en ny kontrakt med AaB for yderligere 2 år, og er i sit livs form, og kan sagtens holde mange år endnu. Han kommer sandsynligvis til at slå Torben Boyes kamprekord.
Vedrørende Mohamed, så håber jeg håber nok, at AaB, når der skal købes ind, satser på skandinaviske spillere. Jeg drømmer ikke om at se AaB som et nyt FC Midtjylland.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 10:47

Freddie skrev: Det vil ikke føre noget med sig at gætte på, men grunden til at jeg siger sådan er, at der ikke er nogen ide i at sælge nu, hvis man bare har fået de 12, som jo under alle omstændigheder er sikret.
Hvorfor i alverden skulle Würtz pludselig blive træt? Han har lige skrevet en ny kontrakt med AaB for yderligere 2 år, og er i sit livs form, og kan sagtens holde mange år endnu. Han kommer sandsynligvis til at slå Torben Boyes kamprekord.
Vedrørende Mohamed, så håber jeg håber nok, at AaB, når der skal købes ind, satser på skandinaviske spillere. Jeg drømmer ikke om at se AaB som et nyt FC Midtjylland.
Har du ikke lært noget af de sidste 25 siders debat i Spalvis-tråden? AaB kan ikke få mere, når man ikke handlede i det vindue hvor klubben selv kunne bestemme købsprisen. Om handlen bliver lukket nu eller til sommer er bedøvende lige meget, når beløbet ligger fast.

Lidt småracistisk udtalelse - han kommer fra Sierra Leone. Et land, der har leveret flere spillere til svenske topklubber. Ville du også afvise en ny Nomvethe pga. hudfarve?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 9. feb 2016, 11:03

Gamen skrev: Lidt småracistisk udtalelse - han kommer fra Sierra Leone. Et land, der har leveret flere spillere til svenske topklubber. Ville du også afvise en ny Nomvethe pga. hudfarve?
Hvad har det med racisme at gøre?

Nomvethe havde jo netop spillet i Skandinavien og havde bevist at han kunne begå sig på vores breddegrader. Pointen er vel blot at vi netop nu oplever en enorm succes blandt andet fordi vi har et meget homogent hold fyldt med spillere, der er vant til at spille og leve i Skandinavien.

Selvom det var skægt at se spillere som Rolfe, Marshall, Tracy for slet ikke at nævne horden af brasilianere fra Mineiros overskudslager, så har vi alle dage haft mest succes med lokale, danske eller skandinaviske spillere. Især hvis vi skal bruge en spiller, der præsterer fra dag 1.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 9. feb 2016, 11:14

Vores aller bedste spiller.. er ikke fra Skandinavien.
Siger det bare...

og han er i virkeligheden vel den eneste vi har på første holdet udenfor, så lidt svært at bruge andre eksempler.

Synes det er en meget meget unuanceret samtale..
Vi har haft ligeså mange spillere fra Skandinavien som fejler.
Det er kun et par uger siden vi sendte årets fejlkøb tilbage til Sverige.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 11:21

Yankee skrev: Hvad har det med racisme at gøre?

Nomvethe havde jo netop spillet i Skandinavien og havde bevist at han kunne begå sig på vores breddegrader. Pointen er vel blot at vi netop nu oplever en enorm succes blandt andet fordi vi har et meget homogent hold fyldt med spillere, der er vant til at spille og leve i Skandinavien.

Selvom det var skægt at se spillere som Rolfe, Marshall, Tracy for slet ikke at nævne horden af brasilianere fra Mineiros overskudslager, så har vi alle dage haft mest succes med lokale, danske eller skandinaviske spillere. Især hvis vi skal bruge en spiller, der præsterer fra dag 1.
Man kan så sige, at "Medo" har spillet i Finland i flere år, i Serbien (som mørk i huden), England og Israel. Jeg tror ikke han er sværere at integrere end så mange andre...
Og har, parantes bemærket, 4 år og langt over 100 kampe bag sig i finsk fodbold, så han er ikke ligefrem uvant med skandinaviske forhold. Særligt ikke sammenlignet med Nomvethe, da han kom.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 9. feb 2016, 11:21

Gamen skrev:Vi henter næppe en kontraktløs prøvespiller til forsvaret. Vi skal ud og finde en, der kan tage noget ansvar fra dag 1, ikke en der har gået og selvtrænet de sidste 6 måneder. Skulle vi udvise interesse for Kristian Pedersen, tror jeg godt du kan regne med at der er mange klubber foran os i køen.
Nu var min kontraktløse spiller. En som kom i dette forår og vi så skrev med f.eks. 1. april og så var klar til sommer. Ikke en spiller, som blev hevet ind 31. august og som ikke havde haft kontrakt siden nytår.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 9. feb 2016, 11:22

Gamen skrev:
Har du ikke lært noget af de sidste 25 siders debat i Spalvis-tråden? AaB kan ikke få mere, når man ikke handlede i det vindue hvor klubben selv kunne bestemme købsprisen. Om handlen bliver lukket nu eller til sommer er bedøvende lige meget, når beløbet ligger fast.

Lidt småracistisk udtalelse - han kommer fra Sierra Leone. Et land, der har leveret flere spillere til svenske topklubber. Ville du også afvise en ny Nomvethe pga. hudfarve?
Jeg har selvfølgelig godt set debatten om det, men den er efter min mening overhovedet ikke kvalificeret. Mig bekendt gælder klausulen først fra sommervinduets start. Så har involverede parter naturligvis ret til at indgå gældende aftaler inden den klausul træder i kraft. Fodboldsystemet kan naturligvis aldrig overskygge almindelig jura.

Jeg er vant til at blive kaldt alt muligt, men det er godt nok første gang nogen har kaldt mig racistisk. Indtil nu har du sat prædikater på mig som gammel og småracistisk. Synes du, at jeg skal begynde at karakterisere dig?

Det burde ikke være nødvendigt at præcisere, at jeg selvfølgelig udtaler fodboldfagligt. Jeg kan begrunde det med, at vi aldrig haft succes med de eksotiske spillere, der har været tilknyttet. Nomvethe er naturligvis undtagelsen, men som Yankee siger, havde han været i Sverige, men han havde også været næsten 5 år i Italien og været holdkammerat med blandt andet Martin Jørgensen og Allan Gaarde inden han kom her. Desuden kom han fra Sydafrika, der har en helt anden kultur end de fleste andre afrikanske lande. Grundlæggende er min mening uanset dine udgydelser, at vi skal have spillere med samme kulturbaggrund, og noget, der ligner samme sprogæt. Så må jeg finde mig i dine underlige udgydelser.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 11:24

FlæskeFrank skrev: Nu var min kontraktløse spiller. En som kom i dette forår og vi så skrev med f.eks. 1. april og så var klar til sommer. Ikke en spiller, som blev hevet ind 31. august og som ikke havde haft kontrakt siden nytår.
Men hvorfor skal vi hente en kontraktløs spiller? Du var også fortaler for at vi hentede ham fra Zimbabwe. Lad os nu få noget kvalitet, ikke en lottokupon. AaB skal også vise, at de rent faktisk kan scoute og hente spillere der tilhører andre klubber, i stedet for bare at gå efter andre klubbers affald.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 9. feb 2016, 11:29

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Nu var min kontraktløse spiller. En som kom i dette forår og vi så skrev med f.eks. 1. april og så var klar til sommer. Ikke en spiller, som blev hevet ind 31. august og som ikke havde haft kontrakt siden nytår.
Men hvorfor skal vi hente en kontraktløs spiller? Du var også fortaler for at vi hentede ham fra Zimbabwe. Lad os nu få noget kvalitet, ikke en lottokupon. AaB skal også vise, at de rent faktisk kan scoute og hente spillere der tilhører andre klubber, i stedet for bare at gå efter andre klubbers affald.
Kan du huske dengang AaB hentede en lottekupon fra fucking Freiburgs 2.hold, og så fra et eller andet baltisk sekundaland ;-)

Og nej, jeg siger ikke at KEP skal erstattes med en kontraktfri spiller, men at sige, at kun scandinaviske spillere kan i AaB er vidst lidt overdrevet.

Forresten tror jeg at det var Würtz der faktisk ønskede sig spillere fra en anden fodbold kultur, da det ellers nemt kan blive for ens.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af NIN » 9. feb 2016, 11:30

Yankee skrev:
Gamen skrev: Lidt småracistisk udtalelse - han kommer fra Sierra Leone. Et land, der har leveret flere spillere til svenske topklubber. Ville du også afvise en ny Nomvethe pga. hudfarve?
Hvad har det med racisme at gøre?

Nomvethe havde jo netop spillet i Skandinavien og havde bevist at han kunne begå sig på vores breddegrader. Pointen er vel blot at vi netop nu oplever en enorm succes blandt andet fordi vi har et meget homogent hold fyldt med spillere, der er vant til at spille og leve i Skandinavien.

Selvom det var skægt at se spillere som Rolfe, Marshall, Tracy for slet ikke at nævne horden af brasilianere fra Mineiros overskudslager, så har vi alle dage haft mest succes med lokale, danske eller skandinaviske spillere. Især hvis vi skal bruge en spiller, der præsterer fra dag 1.
Hvad har at man ikke ønsker at se AaB som et nyt FC Midtjylland med spille -og menneskelige kvaliteter at gøre? Og du evner simpelthen at konkludere, at vores succes handler om, at vi har et hold der bygget op omkring nordiske spillere? Interessant.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 11:31

Freddie skrev:
Jeg har selvfølgelig godt set debatten om det, men den er efter min mening overhovedet ikke kvalificeret. Mig bekendt gælder klausulen først fra sommervinduets start. Så har involverede parter naturligvis ret til at indgå gældende aftaler inden den klausul træder i kraft. Fodboldsystemet kan naturligvis aldrig overskygge almindelig jura.

Jeg er vant til at blive kaldt alt muligt, men det er godt nok første gang nogen har kaldt mig racistisk. Indtil nu har du sat prædikater på mig som gammel og småracistisk. Synes du, at jeg skal begynde at karakterisere dig?

Det burde ikke være nødvendigt at præcisere, at jeg selvfølgelig udtaler fodboldfagligt. Jeg kan begrunde det med, at vi aldrig haft succes med de eksotiske spillere, der har været tilknyttet. Nomvethe er naturligvis undtagelsen, men som Yankee siger, havde han været i Sverige, men han havde også været næsten 5 år i Italien og været holdkammerat med blandt andet Martin Jørgensen og Allan Gaarde inden han kom her. Desuden kom han fra Sydafrika, der har en helt anden kultur end de fleste andre afrikanske lande. Grundlæggende er min mening uanset dine udgydelser, at vi skal have spillere med samme kulturbaggrund, og noget, der ligner samme sprogæt. Så må jeg finde mig i dine underlige udgydelser.
Dit første afsnit taler du mod bedrevidende, men okay. Når prisen kommer frem vil det vise sig at jeg havde ret i, hvad jeg nu har påstået de sidste 2 uger.

Jeg skrev at det var en småracistisk udtalelse at vi ikke skulle ligne FC Midtjylland. Jeg tror ikke der sker noget ved at tage en spiller med anden hudfarve ind. Bemærk lige, at manden har spillet i Europa i 10 år, herunder 4 år i Finland og 2 år i Serbien og England. Jeg tror ikke du skal være nervøs for at han ikke kan håndtere Danmark.
Tværtimod ville han være en kærkommen fornyelse til en spillertrup, der er lidt for pæn og velfriseret. Læg lige mærke til hvor meget det har betydet, at få en spiller som Ene hjem. Vindermentalitet ud over alle grænser.

Mig bekendt har spillere som Kayke og Tulio haft stor succes efter de har forladt AaB, så det kan måske også tænkes at det er AaB der har været dårlige til at integrere dem.
Vi har, i modsætning til andre klubber, ikke haft specielt mange udlændinge fra andet end de skandinaviske lande. Men det er noget af et postulat at sige ingen af dem har været en succes.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 9. feb 2016, 11:52

Gamen skrev:
Dit første afsnit taler du mod bedrevidende, men okay. Når prisen kommer frem vil det vise sig at jeg havde ret i, hvad jeg nu har påstået de sidste 2 uger.

Jeg skrev at det var en småracistisk udtalelse at vi ikke skulle ligne FC Midtjylland. Jeg tror ikke der sker noget ved at tage en spiller med anden hudfarve ind. Bemærk lige, at manden har spillet i Europa i 10 år, herunder 4 år i Finland og 2 år i Serbien og England. Jeg tror ikke du skal være nervøs for at han ikke kan håndtere Danmark.
Tværtimod ville han være en kærkommen fornyelse til en spillertrup, der er lidt for pæn og velfriseret. Læg lige mærke til hvor meget det har betydet, at få en spiller som Ene hjem. Vindermentalitet ud over alle grænser.

Mig bekendt har spillere som Kayke og Tulio haft stor succes efter de har forladt AaB, så det kan måske også tænkes at det er AaB der har været dårlige til at integrere dem.
Vi har, i modsætning til andre klubber, ikke haft specielt mange udlændinge fra andet end de skandinaviske lande. Men det er noget af et postulat at sige ingen af dem har været en succes.
Det vil sige, at du ikke er klar over, at FC Midtjylland kort før vinduet lukkede hentede 6 udenlandske spillere ind fra 6 forskellige lande og med 6 forskellige baggrunde. Hvís du ikke vidste det, men gør dig til ekspert på spillere i den finske liga og forventer at jeg også er det, så beklager jeg, at jeg ikke uddybede det nærmere. Men jeg har ikke ytret et eneste ord om hudfarve, og det er vel en af de ting, der kunne karakteriseres som småracistisk.
Omkring Kayke var han jo ikke god nok da han var her. Der var store forventninger, men han leverede ikke. Tulio ønskede AaB jo at købe, men Atletico Mineiro forlangte en pris, der var alt for høj i forhold til de penge AaB kunne investere.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Debatjuntaen » 9. feb 2016, 11:56

Så lukker vi debatten om vinterens transfers og fortsætter i en ny tråd

viewtopic.php?f=25&t=16179

Denne tråd låses og bliver lagt over i "Oldies but Goodies" om en uges tid.

/Debatjuntaen

Låst