Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 23. sep 2015, 20:12

troelsh skrev:Skulle Dalsgaard smutte, ville christoffer remmer være et glimrende alternativ, han gør det virkelig godt når han endelig får spilletid
Han var også nævnt i sidste vindue. Jeg er også fan af Remmer, hvis Dalle skulle smutte. Til vinter har han "kun" 1½ år tilbage af hans kontrakt, så måske en leje-aftale med en billig købsoption.
Et Hjerte - En Klub

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2015, 22:57

Ham der Emil skrev:
troelsh skrev:Skulle Dalsgaard smutte, ville christoffer remmer være et glimrende alternativ, han gør det virkelig godt når han endelig får spilletid
Han var også nævnt i sidste vindue. Jeg er også fan af Remmer, hvis Dalle skulle smutte. Til vinter har han "kun" 1½ år tilbage af hans kontrakt, så måske en leje-aftale med en billig købsoption.
Manden har næppe nogen fremtid i FCK, man må gå udfra at de henter Ankersen permanent hvis han gør det godt i denne sæson, og hvor længe har en spiller som Remmer lyst til at sidde på bænken hvis der er mulighed for spilletid andre steder?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hovedet » 24. sep 2015, 10:33

Eksil skrev:
9800 skrev:
Eksil skrev:
jonas386 skrev:Førsteprioriteten bør være en midterforsvarer.
Det er vel mere forsvarspillere generelt der er et problem?

Dalsgaard og Finnen har udløb. Det efterlader klubben med: Ahlmann, PK, Petersen, Pedersen og Blåbjerg.

Det er to mand for lidt. Der mangler derfor mindst en back og mindst en midterforvarer.
Gilli, Rokkedal
Er henholdsvis en kantspiller med meget begrænset erfaring fra backen og en 17 år gammel spiller der ikke engang indgår i seniortruppen.

Det er okay med talenter og udviklingsspillere, men hvis de ikke har nogen at læne sig op af, så vælter det jo. I forvejen er forsvaret en af de positioner med flere unge spillere, så byttes de to med Gilli og Rokkedal, så er man selv ude om det.
Ja, nu strammer vi den sgu. En kronisk skadet kantspiller stort set uden erfaring fra Superligaen og en ynglingespiller, der end ikke indgår i 1.holdstruppen, er altså ikke i spil til startopstillingen i vort centrale forsvar! Selvfølgelig skal vi hente spillere udefra i dette tilfælde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Kristian » 24. sep 2015, 20:03

Køb Casper Højer Nielsen fra Lyngby....hold da fast en kasse på direkte frispark mod Esbjerg. Sådan sparker man til en bold.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. sep 2015, 21:15

Jeg sparker selv som en hest men ser ikke umiddelbart mig selv som et emne for AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 24. sep 2015, 21:18

Mon ikke de godt kan bruge en der er stærk i luftrummet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. sep 2015, 21:41

jonas386 skrev:Mon ikke de godt kan bruge en der er stærk i luftrummet?
Hvor skal jeg skrive under?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 25. sep 2015, 10:03

Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:Mon ikke de godt kan bruge en der er stærk i luftrummet?
Hvor skal jeg skrive under?
Der er et lille "gebyr". Jeg sender dig nogle kontooplysninger, hvor du skal overføre en mindre sum til - dette beløb bliver dog refunderet i din kommende kontrakt! Når dette mindre "gebyr" er betalt, ringer jeg til Gaarde (han har kontrakten klar), så sender han den til dig elektronisk.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. sep 2015, 14:01

Det kan vel siges meget kort. For at det kommende vindue skal være en succes (og nu kan Gaarde ikke dække sig ind under, at Lars S. skal lære truppen at kende først), så SKAL følgende løses:

1) Ny midterforsvarer fra hylde A
2) Ny angriber, som kan presse Spalvis/Jønsson og som gør, at vi har noget at skyde med, når der skal skiftes ud undervejs.
3) Erstatning for de stamspillere, som måtte forlade os til vinter.

Derudover kunne det da være fedt med en ekstra breddespiller til central midt og på backen, hvis finnen ikke bliver.

Endelig så jeg gerne, at Blomqvist, Bruhn, Gilli og Helenius (eller i hvert fald nogle af dem) udlejes, så de kan blive udfordret på deres nuværende niveau og eventuelt komme tilbage og bidrage til holdet. Omvendt skal vi selvfølgelig ikke leje for meget ud og derved gøre truppen for smal.
Fodbold skal ses med hjertet!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2015, 14:30

Jeg er ikke enig i angriberposten, hvor vi numerisk har et fint antal. Kvaliteten synes jeg heller ikke fejler noget, selvom vi lider under at enkelte spillere kæmper for at finde topniveauet. Jeg er dog helt enig i at man må gøre op med hvorvidt man tror på spillere som Andreas Bruhn og Blomqvist eller om de blot er fyld i truppen. Hvis ikke man forventer de har, eller får, niveauet så er der heller ingen grund til de fylder op, da der må være rigeligt med spillere derude der kan opfylde samme plads i truppen (gerne bedre).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 26. sep 2015, 13:28

Den manglende bredde er faktisk et større problem med den spillestil AaB har end hvis vi var et tonser-hold. Det er en svær og fysisk hård spillestil at praktisere og især i 90 minutter. Den måde de pressede Brøndby på i søndags og i første halvleg igår kræver utroligt meget især af Risgård og Würtz. Derfor er det kæmpe problem, at vi ikke har nogen kvalificeret backup til Risgård - især når hans fysik skranter. Jeg vil mene, at en 3. stærke central midtbanespiller er et lige så stort must som en kvalitets centerforsvarer. Jeg er med på, at vi har Abildgaard og Kakeeto + evt. Blomqvist, men vi mangler en Risgård aftager. Abildgaard er bare ikke der, hvor han kan gå ind og gøre en forskel lige nu på Risgårds plads, Blomqvist ligner en færdig mand og Kakeeto er vel mere en Würtz reserve. Det er fint at bruge mange unge spillere, men de skal også være klar og Abildgaards entre på holdet er en postgang for tidligt i mine øjne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2015, 15:31

Hvis AC bliver træt af bænken i Chievo og hvis økonomien ellers er til det så kunne han være en rigtig spændende spiller. Teknisk god, fighter og skudstærk central midtbanespiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2015, 15:49

Hvad skete der egentlig med Casper Sloth? Der var en bruger herinde der skrev vi forhandlede med ham i sommers, men jeg hørte ikke mere til det, og det virker ikke til hans situation er uændret.

AC kunne ligeledes være et godt bud. Ham ville jeg slet ikke have noget imod at se i Aalborg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2015, 16:00

jonas386 skrev:Hvad skete der egentlig med Casper Sloth? Der var en bruger herinde der skrev vi forhandlede med ham i sommers, men jeg hørte ikke mere til det, og det virker ikke til hans situation er uændret.

AC kunne ligeledes være et godt bud. Ham ville jeg slet ikke have noget imod at se i Aalborg.
Sloth er ude i kulden i Leeds.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af mich1596 » 30. sep 2015, 13:20

Syntes vi har mange spændende spillere til midtbanen på sigt, hmmmm hvis vi går ud fra at Ris er førsteprioritet på 8 positionen skal en evt ny sighning være villig til at være 3 valg!! hverken ac eller sloth slår mig som typer der har lyst til at forlade lukrative kontrakter i udlandet for at sidde på bænken i Aalborg, det forholder sig naturligvis anderledes hvis forudsætningen er at Risgård ønskes erstattet, så er de to ovennævnte et godt bud.
Jeg ser samme senarie omkring Wurtz, når det så er sagt er det naturligtvis tæt på at vi skal sige farvel til dem :( de er begge 32 og spiller vel max 2-3-4 sæsoner til, her må vi jvf alder forvente en øget skadesfrekvens med en længere heelingsperiode.
Det virker på mig som om man har stillet sigtekornet ind på Bassogog, Kakeeto, Abildgaard samt ikke mindst opondo, nu kan jeg ikke deres præcise alder i hovedet men de er alle omkring 20, og lidt for unge til at tage lederskab over midtbanen.
Men det er da et ønskesenarie for AaB hvis mindst en af de ovennævnte kan spille sig på fast i løbet af det næste år.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 30. sep 2015, 16:45

mich1596 skrev:Syntes vi har mange spændende spillere til midtbanen på sigt, hmmmm hvis vi går ud fra at Ris er førsteprioritet på 8 positionen skal en evt ny sighning være villig til at være 3 valg!! hverken ac eller sloth slår mig som typer der har lyst til at forlade lukrative kontrakter i udlandet for at sidde på bænken i Aalborg, det forholder sig naturligvis anderledes hvis forudsætningen er at Risgård ønskes erstattet, så er de to ovennævnte et godt bud.
Jeg ser samme senarie omkring Wurtz, når det så er sagt er det naturligtvis tæt på at vi skal sige farvel til dem :( de er begge 32 og spiller vel max 2-3-4 sæsoner til, her må vi jvf alder forvente en øget skadesfrekvens med en længere heelingsperiode.
Det virker på mig som om man har stillet sigtekornet ind på Bassogog, Kakeeto, Abildgaard samt ikke mindst opondo, nu kan jeg ikke deres præcise alder i hovedet men de er alle omkring 20, og lidt for unge til at tage lederskab over midtbanen.
Men det er da et ønskesenarie for AaB hvis mindst en af de ovennævnte kan spille sig på fast i løbet af det næste år.
Bare fordi at vi har nogle talenter i Kakeeto, Abildgaard og Opondo er det langtfra sikkert at de har det der skal til for at slå igennem på sigt. Talent gør det ikke alene.

Se bare på eks. V. Ahlmann der var udråbt til et kæmpe talent i ungdomsårene. Nu benyttes han som indskifter i Vendsyssel FF. Bruhn er et andet eksempel. Han var til prøvetræning i Liverpool og var åbenlyst et stort talent i ungdomsårene, men som 21 årig virker han til at være gået fuldstændig i stå.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2015, 17:06

Af de 3 vi sendte til Liverpool er det faktisk kun Lucas der er i nærheden af at have haft succes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af mich1596 » 1. okt 2015, 12:01

frederikshavneren skrev:
mich1596 skrev:Syntes vi har mange spændende spillere til midtbanen på sigt, hmmmm hvis vi går ud fra at Ris er førsteprioritet på 8 positionen skal en evt ny sighning være villig til at være 3 valg!! hverken ac eller sloth slår mig som typer der har lyst til at forlade lukrative kontrakter i udlandet for at sidde på bænken i Aalborg, det forholder sig naturligvis anderledes hvis forudsætningen er at Risgård ønskes erstattet, så er de to ovennævnte et godt bud.
Jeg ser samme senarie omkring Wurtz, når det så er sagt er det naturligtvis tæt på at vi skal sige farvel til dem :( de er begge 32 og spiller vel max 2-3-4 sæsoner til, her må vi jvf alder forvente en øget skadesfrekvens med en længere heelingsperiode.
Det virker på mig som om man har stillet sigtekornet ind på Bassogog, Kakeeto, Abildgaard samt ikke mindst opondo, nu kan jeg ikke deres præcise alder i hovedet men de er alle omkring 20, og lidt for unge til at tage lederskab over midtbanen.
Men det er da et ønskesenarie for AaB hvis mindst en af de ovennævnte kan spille sig på fast i løbet af det næste år.
Bare fordi at vi har nogle talenter i Kakeeto, Abildgaard og Opondo er det langtfra sikkert at de har det der skal til for at slå igennem på sigt. Talent gør det ikke alene.

Se bare på eks. V. Ahlmann der var udråbt til et kæmpe talent i ungdomsårene. Nu benyttes han som indskifter i Vendsyssel FF. Bruhn er et andet eksempel. Han var til prøvetræning i Liverpool og var åbenlyst et stort talent i ungdomsårene, men som 21 årig virker han til at være gået fuldstændig i stå.
Helt enig...derfor skriver jeg også at et ønske senarie er at bare 1 af de ovennævnte bider sig fast i løbet af et år.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 3. okt 2015, 17:58

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Hvad skete der egentlig med Casper Sloth? Der var en bruger herinde der skrev vi forhandlede med ham i sommers, men jeg hørte ikke mere til det, og det virker ikke til hans situation er uændret.

AC kunne ligeledes være et godt bud. Ham ville jeg slet ikke have noget imod at se i Aalborg.
Sloth er ude i kulden i Leeds.
AC om tilværelsen i Chievo
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... e-traening

Interessant interview om bl.a. den store forskel på den danske flinkeskole kontra den italienske kynisme

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 4. okt 2015, 10:56

frederikshavneren skrev:
frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Hvad skete der egentlig med Casper Sloth? Der var en bruger herinde der skrev vi forhandlede med ham i sommers, men jeg hørte ikke mere til det, og det virker ikke til hans situation er uændret.

AC kunne ligeledes være et godt bud. Ham ville jeg slet ikke have noget imod at se i Aalborg.
Sloth er ude i kulden i Leeds.
AC om tilværelsen i Chievo
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... e-traening

Interessant interview om bl.a. den store forskel på den danske flinkeskole kontra den italienske kynisme
Hvis det er valget foretrækker jeg flinkeskole. Tror man vinder mere ved at behandle folk som mennesker, men her er jeg bare ikke gammeldags nok. Det der lyder hvert fald ikke rart.

AC er forresten meget velkommen i Aalborg som en kreativ midt. Skulle man smide 5 lange for at få ham tror jeg det ville være en god investering

Låst