Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 16:10

jernskjorten skrev: Den tror jeg så overhovedet ikke på :)
Nu har man brændt nallerne i så mange år, hvorefter man skruer en forretningsmodel sammen, der rent faktisk giver overskud - eller i det mindste ikke giver det ene "overraskende" underskud efter det andet. Så ville jeg være enormt overrasket, hvis man ét år efter at blive reddet økonomisk pludselig siger fuld kraft frem, og kaster en velfungerende strategi over bord.
Men nu kommer Fodbold FM jo forbi AaB i aften, så man kan jo stille Gaarde spørgsmålet, hvordan AaB vil forholde sig til slutspillet - set med transfermæssige briller, for jeg er da også nysgerrig efter at høre svaret.
Der er ikke nogen der taler om at sige fuld kraft frem, men blot at man løfter lønniveauet stille og roligt så det passer til vores målsætning. Lad os nu lige forholde os til, at to af de væsentligste grunde til at vores økonomi sejlede er elimineret:
En organisation der var alt for stor, økonomien taget i betragtning.
En spillertrup der var alt for dyr, økonomien taget i betragtning.

Lige i øjeblikket leverer vi på en måde der strider lidt mod logikken vores lave budget in mente, men sådan bliver det næppe ved med at være. Vi kan ikke blive ved med at opfinde unge spillere, når vores konkurrenter henter kvalitet ind i stedet. Vi vil ramme årgange, hvor flere af dem der kommer op viser sig ikke at have niveauet. Og vi risikerer at rykke ved balancen mellem ung og gammel, hvilket vil føre til ret ustabile præstationer (FC Nordsjælland er et fint eksempel på det). Lige nu ligger vi hvor vi ligger fordi vores erfarne spillere har en rigtig god sæson. KEP, Enevoldsen og Würtz har alle leveret på top-top niveau. Sidste sæson hvor de ikke var specielt imponerende var holdet heller ikke særligt godt spillende.
De unge spillere vi har er ikke nogen der kan løfte holdet i modgang (måske lige på nær Børsting). Vi har behov for spillere med individuel kvalitet.
Vi står overfor at kunne miste vores suveræne topscorer, vores ankermand i forsvaret og vores absolutte kreative omdrejningspunkt på midtbanen til sommer. Der er ikke nogen der skal komme og fortælle mig at vi har spillere med de kvaliteter i truppen som det er lige nu. Denne halvsæson må vise om der er nogen der kan tage over, men jeg synes det er lige lovligt optimistisk at kalde det et godt vindue. Vi kan stå overfor massive udfordringer til sommer - udfordringer, der kan ødelægge vores chancer i Europa. Man skal ikke skrue tiden meget mere end 2,5 år tilbage for at se hvad der sker, når man ikke har truppen klar i tide, og må se to uduelige angribere koste videre europæisk deltagelse.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af tommas jensen » 1. feb 2016, 16:17

Det mest flade vindue til dato :thumbsdown:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2016, 16:26

hje1980 skrev:Er det ikke en succes at AaB fastholder holdet således det er det SPORTSLIGE man vægter højt i denne sæson? Hvad andet kan man da ønske sig?

Det er da enormt positivt at man har råd til at fastholde sine profiler, når man ligger indenfor medaljerne, fremfor at skulle sælge 1-2 profiler og så måske kun ende som nr. 5.
Hvordan man kan være skeptisk over det fatter jeg INTET af...!!!
Jeg synes dette vinduer har været et af de mest succesrige af slagsen i MANGE år. Det bedste hvis Gaarde formår at lande en handle med Spalvis gældende fra sommeren.
Det kommer helt an på perspektivet. Jeg er også fan af AaB om to år og om ti år, så jeg vil gerne have et skærkt AaB på lang sigt. Også på langt sigt er AaB nødt til at afløse spillere med talenter løbende, for at kunne gøre sig gældende. Det gælder i år og det gælder de næste par år også, i hvert fald indtil vi rammer en jackpot i et europæisk gruppespil. Det skal vi kunne håndtere at gøre løbende, ellers så bliver lussingen bare det hårdere næste gang.

Til sommer bestemmer Spalvis åbenbart selv, Thomsen har et halvt år tilbage, Jønsson er måske væk og KEP er helt sikkert væk. Oveni kan spillere som Ene, Nikolai Larsen og Jakob Ahlmann være ved at være modne til at komme videre og hvis ikke skulle vi helst kunne forlænge med dem for at holde deres værdi højt. Oveni kan skader eller svigtende form gøre endnu et par af vores vigtige spillere utilgængelige.

Lad os nu sige at den sportslige satsning lykkes, hvilket hold har vi så til at kvalificiere os til europæisk gruppespil? (uden det er succesen ikke meget værd i kroner og ører), og sørge for at spille os i top-6 næste sæson. Holder vi strategien, kan vi ikke begynde at bruge af pengene før indtægterne er sikre.

Lykkedes den sportslige satsning ikke, har vi ikke engang muligheden, og skal til at bygge et helt nyt hold, der skal kunne vende den sportslig skuffelse til succes.

Drømmescenariet er at vi i løbet af de næste par måneder - i god tid inden der startes op efter sommerpausen - får lukket deals med Spalvis og Thomsen, får afklaret med Jönsson og få erstatninger på plads hvor de skal på plads.

Skrækscenariet er at udskiftningerne kommer til at ske efter sæson og eurokval er gået igang, og vi først ved hvad vi har at gøre med når vinduet er lukket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af MrBangDK » 1. feb 2016, 16:30

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:Er det ikke en succes at AaB fastholder holdet således det er det SPORTSLIGE man vægter højt i denne sæson? Hvad andet kan man da ønske sig?

Det er da enormt positivt at man har råd til at fastholde sine profiler, når man ligger indenfor medaljerne, fremfor at skulle sælge 1-2 profiler og så måske kun ende som nr. 5.
Hvordan man kan være skeptisk over det fatter jeg INTET af...!!!
Jeg synes dette vinduer har været et af de mest succesrige af slagsen i MANGE år. Det bedste hvis Gaarde formår at lande en handle med Spalvis gældende fra sommeren.
Det kommer helt an på perspektivet. Jeg er også fan af AaB om to år og om ti år, så jeg vil gerne have et skærkt AaB på lang sigt. Også på langt sigt er AaB nødt til at afløse spillere med talenter løbende, for at kunne gøre sig gældende. Det gælder i år og det gælder de næste par år også, i hvert fald indtil vi rammer en jackpot i et europæisk gruppespil. Det skal vi kunne håndtere at gøre løbende, ellers så bliver lussingen bare det hårdere næste gang.

Til sommer bestemmer Spalvis åbenbart selv, Thomsen har et halvt år tilbage, Jønsson er måske væk og KEP er helt sikkert væk. Oveni kan spillere som Ene, Nikolai Larsen og Jakob Ahlmann være ved at være modne til at komme videre og hvis ikke skulle vi helst kunne forlænge med dem for at holde deres værdi højt. Oveni kan skader eller svigtende form gøre endnu et par af vores vigtige spillere utilgængelige.

Lad os nu sige at den sportslige satsning lykkes, hvilket hold har vi så til at kvalificiere os til europæisk gruppespil? (uden det er succesen ikke meget værd i kroner og ører), og sørge for at spille os i top-6 næste sæson. Holder vi strategien, kan vi ikke begynde at bruge af pengene før indtægterne er sikre.

Lykkedes den sportslige satsning ikke, har vi ikke engang muligheden, og skal til at bygge et helt nyt hold, der skal kunne vende den sportslig skuffelse til succes.

Drømmescenariet er at vi i løbet af de næste par måneder - i god tid inden der startes op efter sommerpausen - får lukket deals med Spalvis og Thomsen, får afklaret med Jönsson og få erstatninger på plads hvor de skal på plads.

Skrækscenariet er at udskiftningerne kommer til at ske efter sæson og eurokval er gået igang, og vi først ved hvad vi har at gøre med når vinduet er lukket.
Jeg tror det er her vi skal sætte vores lid. Jeg har mere tiltro til at Gaarde formår at gøre noget på den front end vi har set tidligere. Lad os nu lade være med at male fanden på væggen. Du har helt ret i det med Europæisk, skulle vi i gang med at spille kval - hvad taler for, at Gaarde IKKE har lært af fortiden, og at i de betragtninger han kommer med om sportslig success, IKKE har tænkt det scenarie ind?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 1. feb 2016, 16:38

Gamen skrev: Vi står overfor at kunne miste vores suveræne topscorer, vores ankermand i forsvaret og vores absolutte kreative omdrejningspunkt på midtbanen til sommer.
Jojo, men de situationer er jo allerede så småt adresseret.

Gaarde har meldt ud at KEP og Thomsen skal erstattes udefra, når de smutter. Der er dog ingen grund til at kaste en masse penge efter at tage fat på den problemstilling i januar-vinduet - der er langt bedre muligheder til sommer.

Hvad angår Spalvis, så er der altså ikke noget i vejen med en besætning, der hedder Enevoldsen+Jönsson+Helenius. Tre forskellige typer, der kan lidt af det hele og alle er rutinerede og etablerede spillere. Hvis Paderborn vælger at købe Helenius, så ryger det jo bare i potten til at hente en angriber udefra.

Det er rigtigt, at vi helt sikkert skal skifte på 3 positioner til sommer, men havde det været fordelagtigt at tage hul på de indkøb allerede nu? Nej, for så havde vi også bare udskudt Blåbjerg og Børstings overgang til stamspillerstatus, og så stod vi med endnu mindre kontinuitet til sommer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 1. feb 2016, 16:42

Pastorius skrev: Skrækscenariet er at udskiftningerne kommer til at ske efter sæson og eurokval er gået igang, og vi først ved hvad vi har at gøre med når vinduet er lukket.
Vi ved allerede nu, at vi skal bruge en centerforsvarer. Inden vinduet åbner ved vi om Jönsson og Helenius bliver eller om der skal hentes til angrebet.

Så for mig at se er det kun situationen på kanten, der kan snyde os lidt. Men så længe Thomsen ikke er solgt - så har vi jo Thomsen!

Jeg synes ikke det er så skræmmende. Gaarde har masser af tid til at forberede de 3 forestående udskiftninger og samtidig vurdere om der skal ske noget på andre pladser.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2016, 16:48

Nu er vinterens vindue lykkedes rimeligt. Og så går I straks i gang med at brokke jer over sommerens vindue !!!

Nu kunne det være, at Gaarde lavede aftaler inden sommerferien sluttede!!!
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 17:06

Yankee skrev: Jojo, men de situationer er jo allerede så småt adresseret.

Gaarde har meldt ud at KEP og Thomsen skal erstattes udefra, når de smutter. Der er dog ingen grund til at kaste en masse penge efter at tage fat på den problemstilling i januar-vinduet - der er langt bedre muligheder til sommer.

Hvad angår Spalvis, så er der altså ikke noget i vejen med en besætning, der hedder Enevoldsen+Jönsson+Helenius. Tre forskellige typer, der kan lidt af det hele og alle er rutinerede og etablerede spillere. Hvis Paderborn vælger at købe Helenius, så ryger det jo bare i potten til at hente en angriber udefra.

Det er rigtigt, at vi helt sikkert skal skifte på 3 positioner til sommer, men havde det været fordelagtigt at tage hul på de indkøb allerede nu? Nej, for så havde vi også bare udskudt Blåbjerg og Børstings overgang til stamspillerstatus, og så stod vi med endnu mindre kontinuitet til sommer.
Jeg ved ikke om jeg synes de er adresseret. Det afhænger meget af om de er løst inden vi (eventuelt) skal ud og spille europæisk. Og generelt er det den her usikkerhed jeg godt synes man kan klandre AaB for. Hvor mange gange har vi ikke set panikløsninger, fordi vi har været ude i for dårlig tid. Det er nærmest en AaB-special.

Storflopper Helenius i Paderborn, så tror jeg ikke han har en fremtid i AaB. Jeg vil i hvert fald nødig se ham som afløser for Spalvis, hvis det er ensbetydende med samme præstationer som sidste sæson, hvor hans gode kampe kunne tælles på én hånd. Jeg har ikke tiltro til ham efter sidste sæson, og betragter ham mere som et one-hit wonder end en spiller der er god for 12-15 mål pr. sæson.
Jönsson aner vi ikke om vi har til sommer, og Ene kan med et godt forår være på vej væk. Det er massive udskiftninger på et AaB-hold der død og pine skal være klar fra første kamp næste sæson.

Vi kunne godt forberede indkøbene, det er jo ikke forbudt at lave aftaler med spillere et halvt år før, men det har vi ikke gjort i mands minde.
Derudover har vi en midtbanesituation der SKAL adresseres. Risgård har ikke trænet med specielt meget, og Würtz er også en spiller der ser fysisk mærket ud efterhånden - han har haft problemer de seneste to opstarter så vidt jeg husker. Vi skal have hentet en afløser allersenest til sommer, eller i hvert fald en der er markant bedre end dem der skal træde ind ved skader/karantæner. Niveauforskellen er simpelthen alt, alt for stor fra Würtz og Risgård og ned til deres erstatninger. Med vores spil, hvor Würtz spiller en absolut nøglerolle, så har vi ikke råd til at fejle når vi skal finde hans erstatning.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af MrBangDK » 1. feb 2016, 17:11

Hvorfor er der så lidt tiltro til, at vores sportslige ledelse ikke er klar over alt det der bliver listet af mulige udfordringer i det kommende vindue? Det er helt vildt så meget man lægger i fortidens uvæsen og lader det være pejlemærke for, hvad der muligvis kommer til at ske.

Vi har ikke overstået vinterens vindue endnu, og allerede nu er Gaarde bagud, til trods for at der er omkring et halvt år til at komme op med solide løsninger. Debatsiden i en nøddeskal - fuck hvor ville det være dejligt med bare en lille smule optimisme og tiltro til klubben!
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2016, 17:21

MrBangDK skrev:Hvorfor er der så lidt tiltro til, at vores sportslige ledelse ikke er klar over alt det der bliver listet af mulige udfordringer i det kommende vindue? Det er helt vildt så meget man lægger i fortidens uvæsen og lader det være pejlemærke for, hvad der muligvis kommer til at ske.

Vi har ikke overstået vinterens vindue endnu, og allerede nu er Gaarde bagud, til trods for at der er omkring et halvt år til at komme op med solide løsninger. Debatsiden i en nøddeskal - fuck hvor ville det være dejligt med bare en lille smule optimisme og tiltro til klubben!
Der er masser af optimisme og tiltro. Men der er også nødt til at være røster der er urolige for udformningen af det her AaB-hold til næste sæson, hvor det bliver sværere at indfri målsætningen. Her ser vi så ud til at have et ret vingeskudt hold - selvfølgelig vil der så også være penge til at hente spillere, men jeg havde nu foretrukket så få ændringer som muligt.
Dertil kommer at europæisk deltagelse ER et væsentligt parameter for AaB i kampen for at levere positivt på bundlinjen. Det er en af de eneste og største indtægtsmuligheder vi har. Kvalificerer vi os, så skal vi være klar fra start. Den er ikke bare uvurderlig ifht. præmiepenge, men mindst ligeså vigtig ifht. målet om at få flere penge for vores spillere - de er væsentligt mindre attraktive når de ikke har spillet europæisk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2016, 18:40

MrBangDK skrev:Hvorfor er der så lidt tiltro til, at vores sportslige ledelse ikke er klar over alt det der bliver listet af mulige udfordringer i det kommende vindue? Det er helt vildt så meget man lægger i fortidens uvæsen og lader det være pejlemærke for, hvad der muligvis kommer til at ske.

Vi har ikke overstået vinterens vindue endnu, og allerede nu er Gaarde bagud, til trods for at der er omkring et halvt år til at komme op med solide løsninger. Debatsiden i en nøddeskal - fuck hvor ville det være dejligt med bare en lille smule optimisme og tiltro til klubben!
Jeg har ikke forhåbninger om... eller rettere jeg har forhåbninger om at Gaarde ikke bruger sin tid på debatsiden, så mit publikum er ikke AaB, men debatsiden.

Jeg er sikker på at alle der roser Gaarde for et godt vindue og for at holde på spillerne, har glemt det, når vi ender lige udenfor medaljerne og europæiske pladser, og så får han en sviner igen.

For mit vedkommende kan det sagtens nå at gå godt endnu (nogle af forudsætningerne skitserer Yankee fint), men det bekymrer mig at vi løber tør for frihedsgrader, og det er blevet langt sværere end tidligere at handle færdigt inden sommervinduet, fordi der er mange håbefulde fodboldspillere, der trækker den så langt som muligt for at forfølge chancen for større mål og bedre ligaer end AaB og DK.

Min formodning er egentlig at Gaarde ville have solgt Spalvis (med glæde) og måske en mere, hvis han havde kunnet, netop for at have tid og penge til allerede nu at begynde at agere ift. sommerens vindue.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af BoT » 1. feb 2016, 19:08

Min største anke mod AaBs transfer-strategi er, at altid forholder os passivt til transfers. Vi agerer ikke - vi reagerer kun.

Som Gaarde udtalte i forhold til en potentiel sidste-sekunds handel med Thomsen i dette vindue (cirka): "Jeg håber ikke på en sidste-minuts handel, for så vil vi have kort tid til at hente en afløser".
Altså man erstatter først spillere, når de ER solgt. Dette giver selvfølgelig mening i forhold til at føre en forsvarlig økonomisk politik, men samtidig betyder det også, at vi kommer bagerst i køen i forhold til de bedste spillere, der måtte være tilgængelige i et givent transfervindue.

Eftersom vi ved, at vi med meget stor sandsynlighed kommer til at miste både Spalvis og Thomsen til sommer, kunne jeg godt have tænkt mig, at vi havde hentet erstatninger allerede i dette vindue - også for at få afløserne spillet ordentligt ind.

Der burde være luft i budgettet lønmæssigt, og selve transferen kan man vel klare rent regnskabsteknisk.

Selvfølgelig kan det tænkes, at Allan Gaarde har vurderet, at der ikke var de rette spillere tilgængelige i dette vindue, men så forventer jeg til gengæld hurtige handler til sommer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2016, 19:16

BoT skrev:Min største anke mod AaBs transfer-strategi er, at altid forholder os passivt til transfers. Vi agerer ikke - vi reagerer kun.

Som Gaarde udtalte i forhold til en potentiel sidste-sekunds handel med Thomsen i dette vindue (cirka): "Jeg håber ikke på en sidste-minuts handel, for så vil vi have kort tid til at hente en afløser".
Altså man erstatter først spillere, når de ER solgt. Dette giver selvfølgelig mening i forhold til at føre en forsvarlig økonomisk politik, men samtidig betyder det også, at vi kommer bagerst i køen i forhold til de bedste spillere, der måtte være tilgængelige i et givent transfervindue.

Eftersom vi ved, at vi med meget stor sandsynlighed kommer til at miste både Spalvis og Thomsen til sommer, kunne jeg godt have tænkt mig, at vi havde hentet erstatninger allerede i dette vindue - også for at få afløserne spillet ordentligt ind.

Der burde være luft i budgettet lønmæssigt, og selve transferen kan man vel klare rent regnskabsteknisk.

Selvfølgelig kan det tænkes, at Allan Gaarde har vurderet, at der ikke var de rette spillere tilgængelige i dette vindue, men så forventer jeg til gengæld hurtige handler til sommer.
Jeg er sikker på at det har økonomiske årsager. Man vil ikke acceptere røde tal i regnskabet, som man kan risikere hvis man skulle ende med ikke at sælge spillere i sommer.

Men principielt er jeg enig, og det er generelt ikke noget AaB har gjort meget. Man skal jo dog også have med i tankerne at en ekstra profil-løn i et halvt år også står for noget der nemt bliver en millionudgift. Det er mange penge for noget man måske ikke har brug for.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Silvermoon » 1. feb 2016, 19:20

TV3sport 1 har snart gaarde igennem spændene at høre hvad han mener og vinduet

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 1. feb 2016, 19:33

BoT skrev:Min største anke mod AaBs transfer-strategi er, at altid forholder os passivt til transfers. Vi agerer ikke - vi reagerer kun.
Det er kedeligt, men sandheden er, at AaB spiller efter andre regler end mange andre klubber. Bare i Danmark accepterer FCM, FCK og Brøndby underskud i millionklassen, hvorimod AaB skyder efter 0. Det betyder, at for at der kan bruges penge skal der tjenes eller frigøres penge og det kan ikke fixes med regnskabsteknik. Det andet var sjovere, indtil det ikke var sjovt længere.

Det sagt, så er truppen for tynd i midterforsvaret og på den centrale midt, men budgettet er åbenbart brændt af allerede.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af white splash » 1. feb 2016, 19:34

Hvad siger Gaarde?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2016, 19:37

BoT skrev:Min største anke mod AaBs transfer-strategi er, at altid forholder os passivt til transfers. Vi agerer ikke - vi reagerer kun.

Som Gaarde udtalte i forhold til en potentiel sidste-sekunds handel med Thomsen i dette vindue (cirka): "Jeg håber ikke på en sidste-minuts handel, for så vil vi have kort tid til at hente en afløser".
Altså man erstatter først spillere, når de ER solgt. Dette giver selvfølgelig mening i forhold til at føre en forsvarlig økonomisk politik, men samtidig betyder det også, at vi kommer bagerst i køen i forhold til de bedste spillere, der måtte være tilgængelige i et givent transfervindue.

Eftersom vi ved, at vi med meget stor sandsynlighed kommer til at miste både Spalvis og Thomsen til sommer, kunne jeg godt have tænkt mig, at vi havde hentet erstatninger allerede i dette vindue - også for at få afløserne spillet ordentligt ind.

Der burde være luft i budgettet lønmæssigt, og selve transferen kan man vel klare rent regnskabsteknisk.

Selvfølgelig kan det tænkes, at Allan Gaarde har vurderet, at der ikke var de rette spillere tilgængelige i dette vindue, men så forventer jeg til gengæld hurtige handler til sommer.
Er det dig Rudbæk?

...men ellers er det nøjagtig noget af det jeg også prøvede at formulere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Silvermoon » 1. feb 2016, 19:42

At AaB har råd til at sige nej til tilbud på vores spillere, og der har været få bud på vores spillere.

Og at AaB ville trime truppen unden at det gik ud over kvaliteten, også sagde han at man helst ikke ville lave frikøbs kasuler men nogen gange var man nød til det for at holde lønnen nede, ellers ikke noget spændene

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af white splash » 1. feb 2016, 19:44

Silvermoon skrev:At AaB har råd til at sige nej til tilbud på vores spillere, og der har været få bud på vores spillere.

Og at AaB ville trime truppen unden det gik ud over kvaliteten, også sagde han at man helst ikke ville lave frikøbs kasuler men nogen gange var man nød til det for at holde lønnen nede, ellers ikke noget spændene
Ren cruise control... :cool:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af limey » 1. feb 2016, 21:04

Vi kan jo ikke både blæse og have mel i munden. Denne gang har man valgt at beholde profilerne i bestræbelserne på, at dette vil give os et godt sportsligt resultat. Det er et sats, men ikke nødvendigvis et større sats, end at man sælger sine profiler så snart der er interesse fra udlandet, i håbet om at yngre spillere vil overtage med succes.

Vi har et skide godt hold, som efter min overbevisning kan gå hele vejen, og sådan tror jeg også AaBs ledelse har vurderet det.

Låst