Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 26. okt 2015, 13:34

Gamen skrev:
Rams skrev:Vi burde smide nogle basører efter Lukas Lerager fra Viborg, der vil være den perfekte gardering på midtbanen, hvis han da ikke vil går direkte ind i start-11-eren. Ham har jeg været pjattet med siden han rendte rundt i AB. Han kan både spille bold og skralde igennem, og har trods sin unge alder allerede mange ligakampe under bæltet.
Ah, jeg synes godt nok vi skal stile højere end en Viborg-spiller der ikke for alvor har slået igennem. Jeg synes desuden også det er mærkeligt at høre nogen argumentere for at det er endnu en gardering vi skal have til den centrale midtbane. For det første er der liiiige en kontrakt der skal forlænges med Würtz til en lidt anden løn, og for det andet så træner Risgård så lidt pt. at det er utopi at tro at han bare kan holde til 40 kampe pr. år. Når man knap nok træner med holdet i løbet af ugen, så når man også en grænse på et tidspunkt. Skal han opereres, så kommer vi til at få problemer.
Han har spillet stort set fuld tid i samtlige 13 runder. Vi skal netop have en gardering for Risgård og Würtz fordi, Risgård har sine skadespauser og Würtz henter 3+ karantæner hver sæson. Det vi selv har til den centrale midt er ikke ligaklart, men koster nok heller ikke alverden. Lerager er en typisk boks-til-boks spiller på 22 år, der uanset dit postulat har bevidst sig som en dynamo på VFFs midtbane.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af BoT » 26. okt 2015, 14:21

Det optimale ville være at hente en klassespiller, der kan udfylde både pladsen som defensiv midt og central forsvarsspiller - lidt a la Amartey i fck. Det vil give os en ok garderingsmulighed og samtidig give plads til, at spillere som Kasper P og Abildgaard kan få tilstrækkelig spilletid til at fortsætte deres gode udvikling.

Får vi det - uden at miste fx Thomsen eller Spalvis, vil vi have truppen til top-4-5 stykker - uden at sprænge banken.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 26. okt 2015, 14:50

Rams skrev:
Han har spillet stort set fuld tid i samtlige 13 runder. Vi skal netop have en gardering for Risgård og Würtz fordi, Risgård har sine skadespauser og Würtz henter 3+ karantæner hver sæson. Det vi selv har til den centrale midt er ikke ligaklart, men koster nok heller ikke alverden. Lerager er en typisk boks-til-boks spiller på 22 år, der uanset dit postulat har bevidst sig som en dynamo på VFFs midtbane.
Det handler ikke om hvor meget han har spillet, men hvor meget kvalitet han har. Hvis en stamspiller på et bundhold i Allsvenskan ikke er god nok til os, så tvivler jeg på at Lukas Lerager er god nok. Vi skal ikke have flere fyldspillere til den centrale midtbane, men nogen med kvalitet. Jeg tvivler lidt på, at en midtbane på et temmeligt fesent Viborg-hold der før sidste runde havde lavet 6 mål i 12 kampe, og spiller en dræbende kedelig gang fodbold, er god nok til AaB. Nicolas Godtfredsen var også stamspiller dér sidst de rykkede ned - en spiller vi havde droppet pga. manglende kvalitet.
Hvis AaB vil sende signaler om at de vil være med i toppen, så skal de ikke hente sekunda-spillere. Slet ikke til en så vigtig plads som den centrale midtbane.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Califfen » 26. okt 2015, 16:32

Gamen skrev:
Rams skrev:
Han har spillet stort set fuld tid i samtlige 13 runder. Vi skal netop have en gardering for Risgård og Würtz fordi, Risgård har sine skadespauser og Würtz henter 3+ karantæner hver sæson. Det vi selv har til den centrale midt er ikke ligaklart, men koster nok heller ikke alverden. Lerager er en typisk boks-til-boks spiller på 22 år, der uanset dit postulat har bevidst sig som en dynamo på VFFs midtbane.
Det handler ikke om hvor meget han har spillet, men hvor meget kvalitet han har. Hvis en stamspiller på et bundhold i Allsvenskan ikke er god nok til os, så tvivler jeg på at Lukas Lerager er god nok. Vi skal ikke have flere fyldspillere til den centrale midtbane, men nogen med kvalitet. Jeg tvivler lidt på, at en midtbane på et temmeligt fesent Viborg-hold der før sidste runde havde lavet 6 mål i 12 kampe, og spiller en dræbende kedelig gang fodbold, er god nok til AaB. Nicolas Godtfredsen var også stamspiller dér sidst de rykkede ned - en spiller vi havde droppet pga. manglende kvalitet.
Hvis AaB vil sende signaler om at de vil være med i toppen, så skal de ikke hente sekunda-spillere. Slet ikke til en så vigtig plads som den centrale midtbane.
Har ikke set ret mange vff-kampe i år, men tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, at Lerager har erobret en plads i deres startopstilling på bekostning af vores gamle darling Wichmann?? Så bør han da være god nok til AaB ;)
Desuden synes jeg det er lidt tyndt at vurdere en spiller baseret på holdets præstation. Hvis han havde spillet i Viborg i 7-8 år, så fair nok, men manden er stadig ung og ny i klubben, så ro på :)

Ellers virker det lidt som en spiller i Hallur Hansson-kategorien, rent niveaumæssigt. Hallur kunne jo også være en idé. Men Vendsyssel vil nok kræve en del moneter for ham her midt i deres potentielle oprykningssæson, og så ved jeg ikke hvor langt man bør strække sig efter en spiller, som ikke direkte vil gå ind i start 11'eren hos AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 26. okt 2015, 16:49

Califfen skrev:
Gamen skrev:
Rams skrev:
Han har spillet stort set fuld tid i samtlige 13 runder. Vi skal netop have en gardering for Risgård og Würtz fordi, Risgård har sine skadespauser og Würtz henter 3+ karantæner hver sæson. Det vi selv har til den centrale midt er ikke ligaklart, men koster nok heller ikke alverden. Lerager er en typisk boks-til-boks spiller på 22 år, der uanset dit postulat har bevidst sig som en dynamo på VFFs midtbane.
Det handler ikke om hvor meget han har spillet, men hvor meget kvalitet han har. Hvis en stamspiller på et bundhold i Allsvenskan ikke er god nok til os, så tvivler jeg på at Lukas Lerager er god nok. Vi skal ikke have flere fyldspillere til den centrale midtbane, men nogen med kvalitet. Jeg tvivler lidt på, at en midtbane på et temmeligt fesent Viborg-hold der før sidste runde havde lavet 6 mål i 12 kampe, og spiller en dræbende kedelig gang fodbold, er god nok til AaB. Nicolas Godtfredsen var også stamspiller dér sidst de rykkede ned - en spiller vi havde droppet pga. manglende kvalitet.
Hvis AaB vil sende signaler om at de vil være med i toppen, så skal de ikke hente sekunda-spillere. Slet ikke til en så vigtig plads som den centrale midtbane.
Har ikke set ret mange vff-kampe i år, men tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, at Lerager har erobret en plads i deres startopstilling på bekostning af vores gamle darling Wichmann?? Så bør han da være god nok til AaB ;)
Desuden synes jeg det er lidt tyndt at vurdere en spiller baseret på holdets præstation. Hvis han havde spillet i Viborg i 7-8 år, så fair nok, men manden er stadig ung og ny i klubben, så ro på :)

Ellers virker det lidt som en spiller i Hallur Hansson-kategorien, rent niveaumæssigt. Hallur kunne jo også være en idé. Men Vendsyssel vil nok kræve en del moneter for ham her midt i deres potentielle oprykningssæson, og så ved jeg ikke hvor langt man bør strække sig efter en spiller, som ikke direkte vil gå ind i start 11'eren hos AaB.
Hallur mistede lysten til fodbold da han var i AaB, hvorfor et comeback på Hornevej må være tæt på udelukket

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Kunji » 26. okt 2015, 18:04

Fordi han ikke spillede...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. okt 2015, 22:27

Gamen skrev:Det handler ikke om hvor meget han har spillet, men hvor meget kvalitet han har. Hvis en stamspiller på et bundhold i Allsvenskan ikke er god nok til os, så tvivler jeg på at Lukas Lerager er god nok. Vi skal ikke have flere fyldspillere til den centrale midtbane, men nogen med kvalitet. Jeg tvivler lidt på, at en midtbane på et temmeligt fesent Viborg-hold der før sidste runde havde lavet 6 mål i 12 kampe, og spiller en dræbende kedelig gang fodbold, er god nok til AaB. Nicolas Godtfredsen var også stamspiller dér sidst de rykkede ned - en spiller vi havde droppet pga. manglende kvalitet.
Hvis AaB vil sende signaler om at de vil være med i toppen, så skal de ikke hente sekunda-spillere. Slet ikke til en så vigtig plads som den centrale midtbane.
Det er nemlig debatside-logik. Hvis de spiller på et dårligere hold end AaB, så er de ikke gode nok til AaB. Hvis de spiller på et bedre hold end AaB, så er de udenfor vores rækkevidde.

Sateme ikke nemt at være AaBs sportsdirektør...
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 27. okt 2015, 09:17

Håber Gaarde tager chancen og forhører sig hos AGF og Jens Jønsson...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 27. okt 2015, 09:19

hje1980 skrev:Håber Gaarde tager chancen og forhører sig hos AGF og Jens Jønsson...
Vi har jo budt på Jønsson før, da hans kontrakt var ved at løbe ud, og han valgte AGF over AaB der.

Horsens havde en hypet midtstopper i Bubacarr Sanneh. Nogen der har set ham?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 27. okt 2015, 11:01

Eksil skrev:
hje1980 skrev:Håber Gaarde tager chancen og forhører sig hos AGF og Jens Jønsson...
Vi har jo budt på Jønsson før, da hans kontrakt var ved at løbe ud, og han valgte AGF over AaB der.

Horsens havde en hypet midtstopper i Bubacarr Sanneh. Nogen der har set ham?
Derfor betyder det jo ikke han ikke kunne være interesseret nu... mulighederne for Europa er trods alt større i AaB end i AGF og niveauet højere i AaB...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 27. okt 2015, 11:56

hje1980 skrev: Derfor betyder det jo ikke han ikke kunne være interesseret nu... mulighederne for Europa er trods alt større i AaB end i AGF og niveauet højere i AaB...
Jeg tror bare han (og andre) snarere ser AaB som en klub med pil nedad. Vores profiler flygter på fri transfer og rent sportsligt er vi en miniput, der ikke har ambitioner om andet end en placering midt i rækken. Vi kan være et godt springbræt til en kontrakt i udlandet, men tilsyneladende ikke til en karriere i udlandet.

Det er ikke fordi jeg synes det er en fair beskrivelse af AaB, men det er desværre sådan jeg tit oplever at AaB bliver opfattet - og det er derfor min vurdering at det skader vores evne til at tiltrække de rigtige spillere udefra - som eksempelvis Jens Jönsson.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2015, 14:10

Yankee skrev:Jeg tror bare han (og andre) snarere ser AaB som en klub med pil nedad. Vores profiler flygter på fri transfer og rent sportsligt er vi en miniput, der ikke har ambitioner om andet end en placering midt i rækken. Vi kan være et godt springbræt til en kontrakt i udlandet, men tilsyneladende ikke til en karriere i udlandet.
Hvem er vores profilER, som flygter på fri transfer ?

Hvilken profil er smuttet på fri transfer ? Jeg har muligvis fortrængt en masse, men kan ikke komme i tanke om en.

Henrik Dalsgaard går muligvis på fri transfer, men han flygter ikke. Han vil til udlandet og det er svært for AaB at matche. AK blev solgt, men som bosiddende på Fyn har jeg aldrig hørt om nogen som flygter til Fyn!!! Og AK flygtede jo ikke fra AaBs manglende ambitioner.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 27. okt 2015, 14:58

FlæskeFrank skrev:
Det er nemlig debatside-logik. Hvis de spiller på et dårligere hold end AaB, så er de ikke gode nok til AaB. Hvis de spiller på et bedre hold end AaB, så er de udenfor vores rækkevidde.

Sateme ikke nemt at være AaBs sportsdirektør...
Måske lidt forsimplet forklaring, men vi taler om en spiller der gerne skal kunne løfte opgaven og udfordre Würtz og Risgård. Så skal vi ikke have en sekunda-spiller fra Viborg. Vi HAR talenter - vi skal bruge en der kan præstere mindst ligeså stabilt. Og så forhåbentlig være lidt bedre på bolden end førstnævnte.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 27. okt 2015, 15:45

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Jeg tror bare han (og andre) snarere ser AaB som en klub med pil nedad. Vores profiler flygter på fri transfer og rent sportsligt er vi en miniput, der ikke har ambitioner om andet end en placering midt i rækken. Vi kan være et godt springbræt til en kontrakt i udlandet, men tilsyneladende ikke til en karriere i udlandet.
Hvem er vores profilER, som flygter på fri transfer ?

Hvilken profil er smuttet på fri transfer ? Jeg har muligvis fortrængt en masse, men kan ikke komme i tanke om en.

Henrik Dalsgaard går muligvis på fri transfer, men han flygter ikke. Han vil til udlandet og det er svært for AaB at matche. AK blev solgt, men som bosiddende på Fyn har jeg aldrig hørt om nogen som flygter til Fyn!!! Og AK flygtede jo ikke fra AaBs manglende ambitioner.
Prøv at læse hele mit indlæg. Det er ikke min udlægning - det er den opfattelse, man hører i medier og i miljøet. Den kan man så blæse på - for den er givetvis ikke særligt retvisende. Men den kan altså godt spille en rolle for hvilke spillere vi kan fastholde eller tiltrække.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2015, 16:25

Yankee skrev:Prøv at læse hele mit indlæg. Det er ikke min udlægning - det er den opfattelse, man hører i medier og i miljøet. Den kan man så blæse på - for den er givetvis ikke særligt retvisende. Men den kan altså godt spille en rolle for hvilke spillere vi kan fastholde eller tiltrække.
Jeg har bare ingen steder hørt, at "...vores profiler flygter på fri transfer", altså udover fra dig :D og måske frederikshavneren og telefonnummeret.

Jeg tror "den grå masse"-fornemmelse fylder væsentlig mere hos os fans(og det irriterer også mig grænseløst, at man ikke kommer ud af retorikken) end hos fagfolk og spillere. Spillerne kan også godt lige at vide lønnen kommer som aftalt.

Jeg tror ingen spillere, som AaB kontakter, fravælger AaB på grund af manglende ambitioner.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hanga » 27. okt 2015, 17:15

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Jeg tror bare han (og andre) snarere ser AaB som en klub med pil nedad. Vores profiler flygter på fri transfer og rent sportsligt er vi en miniput, der ikke har ambitioner om andet end en placering midt i rækken. Vi kan være et godt springbræt til en kontrakt i udlandet, men tilsyneladende ikke til en karriere i udlandet.
Hvem er vores profilER, som flygter på fri transfer ?

Hvilken profil er smuttet på fri transfer ? Jeg har muligvis fortrængt en masse, men kan ikke komme i tanke om en.

Henrik Dalsgaard går muligvis på fri transfer, men han flygter ikke. Han vil til udlandet og det er svært for AaB at matche. AK blev solgt, men som bosiddende på Fyn har jeg aldrig hørt om nogen som flygter til Fyn!!! Og AK flygtede jo ikke fra AaBs manglende ambitioner.
Prøv at læse hele mit indlæg. Det er ikke min udlægning - det er den opfattelse, man hører i medier og i miljøet. Den kan man så blæse på - for den er givetvis ikke særligt retvisende. Men den kan altså godt spille en rolle for hvilke spillere vi kan fastholde eller tiltrække.
Helt enig Yankee... Og det er jo netop det mediebillede som AaB selv er med til at skabe, ved ofte at udtale sig og agere "defensivt". Vi fortæller hele tiden hvor lille et økonomisk råderum vi har. Vi er jo kun lille AaB der må klare sig på talenterne. Knap har Spalvis fundet formen før man er ude at forklare hvor svært det bliver at holde på ham. Og det skriger ikke topambitioner, når man ikke erstatter Thelander og samtidig melder ud, at man ikke vil erstatte Dalle.

Det er muligt at det er realiteterne, men så kan man jo godt forstå, at vi ikke ligner en klub, der med stor sandsynlighed skal kæmpe med hvor det er sjovt... og så er det altså svært at konkurrere med klubber som OB og nu nok også Randers, der vil fremad og er klar til at investere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 28. okt 2015, 13:00

FlæskeFrank skrev:
Jeg tror "den grå masse"-fornemmelse fylder væsentlig mere hos os fans(og det irriterer også mig grænseløst, at man ikke kommer ud af retorikken) end hos fagfolk og spillere. Spillerne kan også godt lige at vide lønnen kommer som aftalt.

Jeg tror ingen spillere, som AaB kontakter, fravælger AaB på grund af manglende ambitioner.
Der er selvfølgelig ingen af os, der kan give et validt svar på dette - men min opfattelse er lige omvendt.

Spillerne har gjort klubben en kæmpe tjeneste ved at levere nogle toppræstationer. Det gør at mange i fodboldmiljøet begynder at se begyndende perspektiver i vores hold - og dermed i vores klub. For vi gør sandt for dyden ikke ret meget på transfermarkedet eller rent kommunikativt, der peger på at AaB fremover kan blive et top-4-hold.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af gravballe » 28. okt 2015, 13:01

Hanga skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Jeg tror bare han (og andre) snarere ser AaB som en klub med pil nedad. Vores profiler flygter på fri transfer og rent sportsligt er vi en miniput, der ikke har ambitioner om andet end en placering midt i rækken. Vi kan være et godt springbræt til en kontrakt i udlandet, men tilsyneladende ikke til en karriere i udlandet.
Hvem er vores profilER, som flygter på fri transfer ?

Hvilken profil er smuttet på fri transfer ? Jeg har muligvis fortrængt en masse, men kan ikke komme i tanke om en.

Henrik Dalsgaard går muligvis på fri transfer, men han flygter ikke. Han vil til udlandet og det er svært for AaB at matche. AK blev solgt, men som bosiddende på Fyn har jeg aldrig hørt om nogen som flygter til Fyn!!! Og AK flygtede jo ikke fra AaBs manglende ambitioner.
Prøv at læse hele mit indlæg. Det er ikke min udlægning - det er den opfattelse, man hører i medier og i miljøet. Den kan man så blæse på - for den er givetvis ikke særligt retvisende. Men den kan altså godt spille en rolle for hvilke spillere vi kan fastholde eller tiltrække.
Helt enig Yankee... Og det er jo netop det mediebillede som AaB selv er med til at skabe, ved ofte at udtale sig og agere "defensivt". Vi fortæller hele tiden hvor lille et økonomisk råderum vi har. Vi er jo kun lille AaB der må klare sig på talenterne. Knap har Spalvis fundet formen før man er ude at forklare hvor svært det bliver at holde på ham. Og det skriger ikke topambitioner, når man ikke erstatter Thelander og samtidig melder ud, at man ikke vil erstatte Dalle.

Det er muligt at det er realiteterne, men så kan man jo godt forstå, at vi ikke ligner en klub, der med stor sandsynlighed skal kæmpe med hvor det er sjovt... og så er det altså svært at konkurrere med klubber som OB og nu nok også Randers, der vil fremad og er klar til at investere.
Helt enig, og det er jo sådan det har været i mange mange år. Da vi vandt mesterskabet undlod man også at forstærke os, det er den samme snak hver år. Jeg kommer ikke til at holde ud, når vi sælger Spalvis, så vil vi endnu engang se AaB i x antal år, uden en ordenlig angriber..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hanga » 28. okt 2015, 13:39

gravballe skrev: Helt enig, og det er jo sådan det har været i mange mange år. Da vi vandt mesterskabet undlod man også at forstærke os, det er den samme snak hver år. Jeg kommer ikke til at holde ud, når vi sælger Spalvis, så vil vi endnu engang se AaB i x antal år, uden en ordenlig angriber..
Jah, altså nu kan det jo tænkes, at vi udklækker den næste Spalvis. Som Yankee er inde på, behøver billedet af os som en midterklub, jo ikke betyde at vi er det. Det er double sæsonen jo et glimrende bevis på. Dermed ikke sagt, at jeg ikke inderligt håber Spalvis er i AaB i et par år endnu, for det gør jeg selvfølgelig! Så er der alt andet lige også bedre mulighed for at få kørt det næste talent ordentlig i stilling.

Som fan savner jeg godt nok i høj grad, at AaB tør slå lidt større brød op og melde lidt mere ambitiøst ud end de gør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2015, 13:55

Hanga skrev:
gravballe skrev: Helt enig, og det er jo sådan det har været i mange mange år. Da vi vandt mesterskabet undlod man også at forstærke os, det er den samme snak hver år. Jeg kommer ikke til at holde ud, når vi sælger Spalvis, så vil vi endnu engang se AaB i x antal år, uden en ordenlig angriber..
Jah, altså nu kan det jo tænkes, at vi udklækker den næste Spalvis. Som Yankee er inde på, behøver billedet af os som en midterklub, jo ikke betyde at vi er det. Det er double sæsonen jo et glimrende bevis på. Dermed ikke sagt, at jeg ikke inderligt håber Spalvis er i AaB i et par år endnu, for det gør jeg selvfølgelig! Så er der alt andet lige også bedre mulighed for at få kørt det næste talent ordentlig i stilling.

Som fan savner jeg godt nok i høj grad, at AaB tør slå lidt større brød op og melde lidt mere ambitiøst ud end de gør.
Da vel ikke hvis vi ikke har midlerne eller ambitionerne til at bage/spise de brød vi slår op. Noget der i mine øjne har kendetegnet siden ca. 08-09 er at folks (fans) forventninger for en gangs skyld er nogenlunde i overensstemmelse med resultaterne og potentialet i holdet. Jeg mindes en lang periode hvor man blandt andet hørte fra spillertruppen at man frygtede at spille på hjemmebane grundet forventningspresset. Og vi formåede da også - som i nævner - at vinde både pokal og superliga selvom man holdte forventningspresset på et tåleligt niveau.

Udover presset fra omgivelserne, så er AaB's transferstrategi jo alligevel ikke sådan at man satser på at hente etablerede superligaspillere, så hvorfor skulle man risikere noget ved at opdyrke en så offensiv kommunikationsstrategi som kan risikere at give kæmpe bagslag og skabe urealistiske forventninger til sportschef, træner og spillere, når man ikke har behov for at sælge klubben til andre end uprøvede talenter, og sure nordjyder?

Slutteligt, så syntes jeg ikke AaB's udmeldinger og branding er så problematisk generelt. Sportsresultaterne er 99% af alt kommunikation, og man har allerede lagt en strategi som man følger for hvordan man kan udvikle den del yderligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst