Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 13. feb 2016, 23:37

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:
I øvrigt omkring kontraktforlængelsen var mange ude og kritiserer AaB for kun at lave til sommeren 2018. Og man bare skulle have stukket ham ekstra penge for en længere kontrakt. Det kan sagtens vise sig, at AaB valgte rigtig den gang.
Kontrakten løber til sommer 2017.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... lmann.aspx
Det kan vise sig at være meget fornuftigt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2016, 00:06

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:
I øvrigt omkring kontraktforlængelsen var mange ude og kritiserer AaB for kun at lave til sommeren 2018. Og man bare skulle have stukket ham ekstra penge for en længere kontrakt. Det kan sagtens vise sig, at AaB valgte rigtig den gang.
Kontrakten løber til sommer 2017.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... lmann.aspx
Det var faktisk også det jeg ville have skrevet. Og det viser blot, at det er fandens nemt at være bagklog om, hvad AaB skulle have gjort og ikke gjort. Nu sælger vi en spiller med samme (næsten) skadeshistorik til mange millioner, mens den anden formentlig koster os kassen.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 14. feb 2016, 09:53

Til sommer har Hobros Mayron George et år tilbage på kontrakten, med hvad der nok er et 1.div hold. AaB bør klart hente ham som Spalvis erstatningen (ikke 1:1) for noget der ligner 2-3 mio kr. Hans fysik vil pynte deroppe, især når Spalvis rejser sydpå og hans teknik er ikke så dårlig. Han er også den type spiller klubben ikke kan lave selv: store fysisk stærke spilllere i offensiven.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 14. feb 2016, 12:24

http://tipsbladet.dk/artikel/jakob-ahlm ... ilbageslag

Det lyder som om der står noget uddybende i Nordjyske, nogen der kan gengive konklusionen fra sundhedsstaben? Der står det er noget de har set før - er det så fordi de har en løsning på det?
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2016, 19:25

Eksil skrev:Til sommer har Hobros Mayron George et år tilbage på kontrakten, med hvad der nok er et 1.div hold. AaB bør klart hente ham som Spalvis erstatningen (ikke 1:1) for noget der ligner 2-3 mio kr. Hans fysik vil pynte deroppe, især når Spalvis rejser sydpå og hans teknik er ikke så dårlig. Han er også den type spiller klubben ikke kan lave selv: store fysisk stærke spilllere i offensiven.
Jeg tror vi fleste herinde finde Mayron George rigtig spændende. Og så virker det til, at man godt kan skrive med en angriber til sommer, da Spalvis(solgt), Enevoldsen(salgsbar) og Helenius(stor chance for anden klub) alle kan være fortid til sommer, hvis AaB ønsker det.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 14. feb 2016, 19:48

FlæskeFrank skrev: Jeg tror vi fleste herinde finde Mayron George rigtig spændende. Og så virker det til, at man godt kan skrive med en angriber til sommer, da Spalvis(solgt), Enevoldsen(salgsbar) og Helenius(stor chance for anden klub) alle kan være fortid til sommer, hvis AaB ønsker det.
Vi skal have en angriber, der også kan begå sig internationalt. Mayron George skal holde niveau mere end en halv-sæson, før han bør være et emne for AaB. Jeg vil dog håbe, at vi (hvis vi henter en angriber) kigger på en anden hylde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 14. feb 2016, 20:34

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Jeg tror vi fleste herinde finde Mayron George rigtig spændende. Og så virker det til, at man godt kan skrive med en angriber til sommer, da Spalvis(solgt), Enevoldsen(salgsbar) og Helenius(stor chance for anden klub) alle kan være fortid til sommer, hvis AaB ønsker det.
Vi skal have en angriber, der også kan begå sig internationalt. Mayron George skal holde niveau mere end en halv-sæson, før han bør være et emne for AaB. Jeg vil dog håbe, at vi (hvis vi henter en angriber) kigger på en anden hylde.
Er det ikke paradokset? Hvis George bliver en profil i ligaen, er han allerede uden for vores rækkevidde. En 1.90 stor ung angriber med mål i støvlerne er allerede over vores hylde jf. strategien.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 14. feb 2016, 21:05

Buzz Killington skrev:
Er det ikke paradokset? Hvis George bliver en profil i ligaen, er han allerede uden for vores rækkevidde. En 1.90 stor ung angriber med mål i støvlerne er allerede over vores hylde jf. strategien.
Tjoh. Men det er ikke fordi han har den mest imponerende kampe/mål ratio. Vi får nu formentlig alligevel konkurrence flere steder fra, hvis vi vil gå efter ham, al den stund at Hobro max. kan kræve en 3-4 mio. for ham hvis de skal sælge ham til sommer.

Jeg ville nok lige afvente og se, hvem der kan tænkes at forlade klubben. Jeg ved ikke rigtigt hvor meget han kan tilføre AaB udover fysik og lidt hurtighed. Ja, han har da gjort det godt, men inden da lød hans statistik på 110 kampe og 21 mål - ikke ligefrem skræmmende. Med et hold som vores tror jeg det er vigtigt at tænke på hvilke typer der passer ind. Han har fin speed og god fysik, men skal jo gerne holde et niveau der også holder i europæiske kampe. Er han den nye Wanchope, så skal vi da gå efter ham :-)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 14. feb 2016, 21:33

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Jeg tror vi fleste herinde finde Mayron George rigtig spændende. Og så virker det til, at man godt kan skrive med en angriber til sommer, da Spalvis(solgt), Enevoldsen(salgsbar) og Helenius(stor chance for anden klub) alle kan være fortid til sommer, hvis AaB ønsker det.
Vi skal have en angriber, der også kan begå sig internationalt. Mayron George skal holde niveau mere end en halv-sæson, før han bør være et emne for AaB. Jeg vil dog håbe, at vi (hvis vi henter en angriber) kigger på en anden hylde.
Nu får du lov at kigge en halvsæson mere, for Hobro vil givetvis ikke forhandle om noget før sæsonen er slut. Har han nogenlunde holdt niveau bør AaB være hurtigt ude (for en gangs skyld), da vi denne gang allerede har solgt og derfor ikke skal vente på at der kommer penge i kassen først. Store boksangribertyper formår AaB bare ikke at producere selv. Helenius er et langt rør, men befinder sig bedst på kanten af feltet.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kempes » 14. feb 2016, 22:13

Arendt skrev:
Hanga skrev:Som jeg ser det er situationen i vores forsvar kritisk, og den bliver ikke mindre til sommer, hvor KEP smutter. AaB har slået fast at der skal hentes en erstatning, men jeg kan ikke se, at det skulle være nok.

Ny mand
Kasper Pedersen
Jakob Blåbjerg
Gilli Rolantsson
Patrick Kristensen
Morten Rokkedal
Jakob Ahlmann

Selv med KEP erstattet, har vi kun 7 spillere til 4 positioner... Heraf er Ahlmann et stort spørgsmålstegn, i og med at han stadig kæmper med knæet og andre skavanker. Det vil sige at vi står med 6 spillere til 4 positioner, og læg dertil, at en spiller som Gilli også har døjet voldsomt med skader. Der skal altså godt nok ikke mange skader eller karantæner til, før vi er ude i decideret nødløsninger.
Måske vi rykker Bardhec Bytyqi op også, men det er godt nok at satse stort på unge spillere.

AaB er i min optik nød til at hente en spiller mere, og jeg forstår ganske enkelt ikke, at det ikke er sket i dette vindue. Nu hvor Ahlmann tegner til ikke at blive klar, har vi 5 forsvarsspillere/backs + Rokkedal i kulissen. Der skal altså kun 2 skader/karantæner til (udover Ahlmann), før vi er i problemer.

Tanken i AaB må have været, at Ahlmann skulle erstatte Dalsgaard. En ting er jo antallet af spillere, noget andet er de kvaliteter, som de kommer med. Dalles raids har jo været en vigtig brik i vores spillestil, og dem kunne Ahlmann have stået for. Med Patrick og Blåbjerg får vi altså betydeligt mindre fart og offensiv kvalitet fra vores backs, og det vil alt andet lige komme til at hæmme os lidt. Læg dertil at vi nogle gange kunne tillade os at stå lidt højt med bagkæden, fordi Dalle ofte kunne løbe en modstander op, hvis vi blev fanget på den forkerte fod.

Vi må alle krydse fingre for, at forsvaret holder sig skadesfri, og at Ahlmann snart kommer sig! Ellers er AaB simpelthen nød til at agere til sommer med mere end én signing, som jeg ser det.
Jeg er enig.

Ahlmann er stadig ikke kommet efter sin anden knæskade, og har mere eller mindre været ude siden august 2014.

Han har fået et tilbageslag på træningslejren, hvor hans knæ gjorde ondt, efter han spillede 45 min mod Sioni. Vi er som topklub nød til at hente både en centerforsvar og en dygtig venstre back, fordi Jakob Ahlmanns skadeshistorik begynder at ligne Kasper Bøgelunds. Hvis han ikke bliver klar inden for 6 måneder, så ligner det et karrierestop.

KEP forlader os til sommer, så vi har Blåbjerg, Kasper P. og Rokkedal i midten, Bardhec og Ahlmann på venstre back og PK og Gilli på højre back. Det er alt for tyndt, når vi forhåbenligt skal ud og spille europæiske gruppekampe.
Kan kun tilslutte mig koret der kræver forstærkninger i forsvaret. Spørgsmålet er om ikke man skal have skaffet en Central forsvarsspiller uden kontrakt ASAP, nu hvor Ahlmann har fået tilbageslag. Blåbjerg kan meget hurtigt blive 1. valget på V.B. i hovedparten af foråret.

Efter at have set billeder fra træningslejren, tvivler jeg i øvrigt på at Morten Rokkedal nogensinde skulle kunne spille CB i Superligaen. Gutten er jo ikke højere end Rasmus Würtz!

Det er jo grotesk hvis vi skal stille op med et forsvar med PK, Blåbjerg, Rokkedal, hvor ingen af dem er over 1,80. Nøj, hvor får modstanderne nemt ved at score efter standarder!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. feb 2016, 23:00

Kempes skrev:
Arendt skrev:
Hanga skrev:Som jeg ser det er situationen i vores forsvar kritisk, og den bliver ikke mindre til sommer, hvor KEP smutter. AaB har slået fast at der skal hentes en erstatning, men jeg kan ikke se, at det skulle være nok.

Ny mand
Kasper Pedersen
Jakob Blåbjerg
Gilli Rolantsson
Patrick Kristensen
Morten Rokkedal
Jakob Ahlmann

Selv med KEP erstattet, har vi kun 7 spillere til 4 positioner... Heraf er Ahlmann et stort spørgsmålstegn, i og med at han stadig kæmper med knæet og andre skavanker. Det vil sige at vi står med 6 spillere til 4 positioner, og læg dertil, at en spiller som Gilli også har døjet voldsomt med skader. Der skal altså godt nok ikke mange skader eller karantæner til, før vi er ude i decideret nødløsninger.
Måske vi rykker Bardhec Bytyqi op også, men det er godt nok at satse stort på unge spillere.

AaB er i min optik nød til at hente en spiller mere, og jeg forstår ganske enkelt ikke, at det ikke er sket i dette vindue. Nu hvor Ahlmann tegner til ikke at blive klar, har vi 5 forsvarsspillere/backs + Rokkedal i kulissen. Der skal altså kun 2 skader/karantæner til (udover Ahlmann), før vi er i problemer.

Tanken i AaB må have været, at Ahlmann skulle erstatte Dalsgaard. En ting er jo antallet af spillere, noget andet er de kvaliteter, som de kommer med. Dalles raids har jo været en vigtig brik i vores spillestil, og dem kunne Ahlmann have stået for. Med Patrick og Blåbjerg får vi altså betydeligt mindre fart og offensiv kvalitet fra vores backs, og det vil alt andet lige komme til at hæmme os lidt. Læg dertil at vi nogle gange kunne tillade os at stå lidt højt med bagkæden, fordi Dalle ofte kunne løbe en modstander op, hvis vi blev fanget på den forkerte fod.

Vi må alle krydse fingre for, at forsvaret holder sig skadesfri, og at Ahlmann snart kommer sig! Ellers er AaB simpelthen nød til at agere til sommer med mere end én signing, som jeg ser det.
Jeg er enig.

Ahlmann er stadig ikke kommet efter sin anden knæskade, og har mere eller mindre været ude siden august 2014.

Han har fået et tilbageslag på træningslejren, hvor hans knæ gjorde ondt, efter han spillede 45 min mod Sioni. Vi er som topklub nød til at hente både en centerforsvar og en dygtig venstre back, fordi Jakob Ahlmanns skadeshistorik begynder at ligne Kasper Bøgelunds. Hvis han ikke bliver klar inden for 6 måneder, så ligner det et karrierestop.

KEP forlader os til sommer, så vi har Blåbjerg, Kasper P. og Rokkedal i midten, Bardhec og Ahlmann på venstre back og PK og Gilli på højre back. Det er alt for tyndt, når vi forhåbenligt skal ud og spille europæiske gruppekampe.
Kan kun tilslutte mig koret der kræver forstærkninger i forsvaret. Spørgsmålet er om ikke man skal have skaffet en Central forsvarsspiller uden kontrakt ASAP, nu hvor Ahlmann har fået tilbageslag. Blåbjerg kan meget hurtigt blive 1. valget på V.B. i hovedparten af foråret.

Efter at have set billeder fra træningslejren, tvivler jeg i øvrigt på at Morten Rokkedal nogensinde skulle kunne spille CB i Superligaen. Gutten er jo ikke højere end Rasmus Würtz!

Det er jo grotesk hvis vi skal stille op med et forsvar med PK, Blåbjerg, Rokkedal, hvor ingen af dem er over 1,80. Nøj, hvor får modstanderne nemt ved at score efter standarder!
Der er vel ikke det store problem i at skubbe Blåbjerg ind i mindten, og sætte Gilli på venstreback, selv om Blåbjerg er fast mand derude. Det problem ser jeg ikke - jeg ser et problem hvis vi skulle få endnu en længere varende skade, for så ser det noget tyndere ud med de næste i rækken.

Må jeg i øvrigt sige at det ikke er fordi det ikke virker til målene ryger ind om ørene på os når Augo har spillet i optakten, eller for den sags skyld i reserveligaen. Med den mængde spilletid han har fået i optakten er det tydeligt at han også regnes som en backup der regnes med.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 14. feb 2016, 23:25

Jesper Schmidt skrev:
Kempes skrev:
Arendt skrev:
Hanga skrev:Som jeg ser det er situationen i vores forsvar kritisk, og den bliver ikke mindre til sommer, hvor KEP smutter. AaB har slået fast at der skal hentes en erstatning, men jeg kan ikke se, at det skulle være nok.

Ny mand
Kasper Pedersen
Jakob Blåbjerg
Gilli Rolantsson
Patrick Kristensen
Morten Rokkedal
Jakob Ahlmann

Selv med KEP erstattet, har vi kun 7 spillere til 4 positioner... Heraf er Ahlmann et stort spørgsmålstegn, i og med at han stadig kæmper med knæet og andre skavanker. Det vil sige at vi står med 6 spillere til 4 positioner, og læg dertil, at en spiller som Gilli også har døjet voldsomt med skader. Der skal altså godt nok ikke mange skader eller karantæner til, før vi er ude i decideret nødløsninger.
Måske vi rykker Bardhec Bytyqi op også, men det er godt nok at satse stort på unge spillere.

AaB er i min optik nød til at hente en spiller mere, og jeg forstår ganske enkelt ikke, at det ikke er sket i dette vindue. Nu hvor Ahlmann tegner til ikke at blive klar, har vi 5 forsvarsspillere/backs + Rokkedal i kulissen. Der skal altså kun 2 skader/karantæner til (udover Ahlmann), før vi er i problemer.

Tanken i AaB må have været, at Ahlmann skulle erstatte Dalsgaard. En ting er jo antallet af spillere, noget andet er de kvaliteter, som de kommer med. Dalles raids har jo været en vigtig brik i vores spillestil, og dem kunne Ahlmann have stået for. Med Patrick og Blåbjerg får vi altså betydeligt mindre fart og offensiv kvalitet fra vores backs, og det vil alt andet lige komme til at hæmme os lidt. Læg dertil at vi nogle gange kunne tillade os at stå lidt højt med bagkæden, fordi Dalle ofte kunne løbe en modstander op, hvis vi blev fanget på den forkerte fod.

Vi må alle krydse fingre for, at forsvaret holder sig skadesfri, og at Ahlmann snart kommer sig! Ellers er AaB simpelthen nød til at agere til sommer med mere end én signing, som jeg ser det.
Jeg er enig.

Ahlmann er stadig ikke kommet efter sin anden knæskade, og har mere eller mindre været ude siden august 2014.

Han har fået et tilbageslag på træningslejren, hvor hans knæ gjorde ondt, efter han spillede 45 min mod Sioni. Vi er som topklub nød til at hente både en centerforsvar og en dygtig venstre back, fordi Jakob Ahlmanns skadeshistorik begynder at ligne Kasper Bøgelunds. Hvis han ikke bliver klar inden for 6 måneder, så ligner det et karrierestop.

KEP forlader os til sommer, så vi har Blåbjerg, Kasper P. og Rokkedal i midten, Bardhec og Ahlmann på venstre back og PK og Gilli på højre back. Det er alt for tyndt, når vi forhåbenligt skal ud og spille europæiske gruppekampe.
Kan kun tilslutte mig koret der kræver forstærkninger i forsvaret. Spørgsmålet er om ikke man skal have skaffet en Central forsvarsspiller uden kontrakt ASAP, nu hvor Ahlmann har fået tilbageslag. Blåbjerg kan meget hurtigt blive 1. valget på V.B. i hovedparten af foråret.

Efter at have set billeder fra træningslejren, tvivler jeg i øvrigt på at Morten Rokkedal nogensinde skulle kunne spille CB i Superligaen. Gutten er jo ikke højere end Rasmus Würtz!

Det er jo grotesk hvis vi skal stille op med et forsvar med PK, Blåbjerg, Rokkedal, hvor ingen af dem er over 1,80. Nøj, hvor får modstanderne nemt ved at score efter standarder!
Der er vel ikke det store problem i at skubbe Blåbjerg ind i mindten, og sætte Gilli på venstreback, selv om Blåbjerg er fast mand derude. Det problem ser jeg ikke - jeg ser et problem hvis vi skulle få endnu en længere varende skade, for så ser det noget tyndere ud med de næste i rækken.

Må jeg i øvrigt sige at det ikke er fordi det ikke virker til målene ryger ind om ørene på os når Augo har spillet i optakten, eller for den sags skyld i reserveligaen. Med den mængde spilletid han har fået i optakten er det tydeligt at han også regnes som en backup der regnes med.
Augu har ikke længere niveauet, der er jo en årsag at han har siddet på bænken i de seneste 2,5 sæsoner. Nu er det ikke kun pga. Augu, men i de træningskampe hvor han er startet inde (St. Pauli og Slovan Bratislava) er målene haglet ind..

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 15. feb 2016, 00:03

En god gammel kending fra denne transfer-tråd, Stefan Maierhofer, kan også være et emne til sommer på en kortere kontrakt. Er i øjeblikket på korttidskontrakt i slovakiske Trencin. Høj, og god med låget... Men han har sgu nok ikke niveauet længere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. feb 2016, 00:15

frederikshavneren skrev:
Augu har ikke længere niveauet, der er jo en årsag at han har siddet på bænken i de seneste 2,5 sæsoner. Nu er det ikke kun pga. Augu, men i de træningskampe hvor han er startet inde (St. Pauli og Slovan Bratislava) er målene haglet ind..
Jeg har svært ved at se et mønster i træningskampene hvor der skulle være gået flere mål ind når Augo har spillet. Men selvfølgelig er Augo ikke i spil til en startplads i foråret, og selvfølgelig er han efter Blåbjerg når det gælder reservetjanser i midterforsvaret. Vi mister fart hvis han er inde, til gengæld vinder vi en masse rutine, og det skal man heller ikke underkende betydningen af, hvis f.eks. KEP må sidde ude.

Min pointe var egentlig bare at trænerteamet afgjort regner med Augo som reserve i midterforsvaret, når man ser på hvor mange minutter han har fået

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 15. feb 2016, 08:23

- I efteråret var vi lidt for mange spillere i forhold til vores setup. Omvendt kan vi også godt se, at vi er lidt mere sårbare nu. Vi havde også mange overvejelser i januar - i forhold til hvad vi skulle gøre. Men for at være helt ærlig, så havde vi håbet, at Jakob (Ahlmann, red.) ville have været meget længere fremme. siger sportsdirektør Allan Gaarde.

- Det bedste er jo, hvis man kan skære dem fra, som ikke spiller, eller som vi ikke kan se den største fremtid i. Det vigtigste er trods alt at beholde dem, der spiller fast, forklarer Gaarde.
Med andre ord, så er Gaarde altså enig med mig i, at de 28 spillere vi var inden afgangene, var for mange til det setup AaB har. Det vil sige, at det vil også være for mange igen til sommer når de unge kommer op. Skal man tage Gaarde's anden sætning til troende, så kan vi også forvente at det bliver exit til f.eks. Bust og Ahlmann indenfor det kommende halve/hele år. Mon ikke man havde regnet med at V. Ahlmann var kommet længere i sin udvikling det seneste år, da man forlængede med ham i marts 2015.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. feb 2016, 17:34

Bare for at bringe nogens pis i kog, så vil jeg allerede nu melde mig tilfreds med sommervinduet, hvis det betyder indkøb af Niels Bisp til forsvaret fra Vejle og Mayron George fra Hobro. Og indkøbene bliver lavet før første træningsstart i juni.

De to er jeg villige til at acceptere som erstatning for KEP og Spalvis. Flere afgange selvfølgelig betyde flere tilgange.

Venstrebacken må vi vurderer, når vi kommer tættere på. For Ahlmann bliver vel fit på et eller andet tidspunkt ?!

Som stor tilhænger af Thrane, så vil jeg alligevel acceptere at man ikke forlænger med ham, når Bassogog gør det glimrende.

Så kommer der nogle penge i banken og det er ikke målet, men tror de to kan fortsætte den plan, som LEDELSEN arbejder med.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 15. feb 2016, 17:52

FlæskeFrank skrev:Bare for at bringe nogens pis i kog, så vil jeg allerede nu melde mig tilfreds med sommervinduet, hvis det betyder indkøb af Niels Bisp til forsvaret fra Vejle og Mayron George fra Hobro. Og indkøbene bliver lavet før første træningsstart i juni.
Fine bud, men du mangler vel en Thomsen afløser? Børsting kan udfylde den ene kant og Basongog er en spænde indskiftningspiller, men hvem er den anden stater?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. feb 2016, 17:58

Eksil skrev:Fine bud, men du mangler vel en Thomsen afløser? Børsting kan udfylde den ene kant og Basongog er en spænde indskiftningspiller, men hvem er den anden stater?
Nu er jeg ikke sikker på, at Thomsen forsvinder til sommer. Faktisk virker det til, at hans øje måske kan betyde, at han bliver i AaB minimum til kontraktudløb. Hvis forsikringsdelen var rigtig, så må han formentlig ikke koste ret meget og så kan han meget vel ende med at blive i AaB i efteråret også. Selvom han gerne vil afsted.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 15. feb 2016, 18:43

FlæskeFrank skrev:Bare for at bringe nogens pis i kog, så vil jeg allerede nu melde mig tilfreds med sommervinduet, hvis det betyder indkøb af Niels Bisp til forsvaret fra Vejle og Mayron George fra Hobro. Og indkøbene bliver lavet før første træningsstart i juni.

De to er jeg villige til at acceptere som erstatning for KEP og Spalvis. Flere afgange selvfølgelig betyde flere tilgange.

Venstrebacken må vi vurderer, når vi kommer tættere på. For Ahlmann bliver vel fit på et eller andet tidspunkt ?!

Som stor tilhænger af Thrane, så vil jeg alligevel acceptere at man ikke forlænger med ham, når Bassogog gør det glimrende.

Så kommer der nogle penge i banken og det er ikke målet, men tror de to kan fortsætte den plan, som LEDELSEN arbejder med.
Jeg ser gerne at vi ikke bliver ved med at bevæge os på divisionsniveau, men sigter lidt højere. Søndergaard vil have en type med samme udstråling, pondus og spillemæssige kvaliteter som KEP. Derfor skal vi have en erfaren spiller, ikke endnu en ung spiller.
Mon ikke andre klubber var gået efter Niels Bisp, hvis han havde vist tilstrækkeligt med kvalitet.

Mayron George kan muligvis være en billig erstatning, men nogen Spalvis er han ikke. Afhængigt af hvordan det kommer til at se ud med afgangene i angrebet, så kan vi være nødt til at hente en spiller/flere spillere af en helt anden klasse hvis Jönsson eller Ene også ryger.

Hvad ledelsen arbejder med, kan du læse i strategiplanen. Hvad de ikke arbejder på, er at købe sekunda-spillere. Og Niels Bisp er i hvert fald ikke profil nok til at man kan binde an med ham, i hvad der ligner et alt, alt for ungt midterforsvar. Det er bare at se på hvor rystende ustabile FC Nordsjælland har været defensivt med Maxsø og Gregor i centerforsvaret.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 15. feb 2016, 21:21

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Fine bud, men du mangler vel en Thomsen afløser? Børsting kan udfylde den ene kant og Basongog er en spænde indskiftningspiller, men hvem er den anden stater?
Nu er jeg ikke sikker på, at Thomsen forsvinder til sommer. Faktisk virker det til, at hans øje måske kan betyde, at han bliver i AaB minimum til kontraktudløb. Hvis forsikringsdelen var rigtig, så må han formentlig ikke koste ret meget og så kan han meget vel ende med at blive i AaB i efteråret også. Selvom han gerne vil afsted.
Er nu 99 procent på at han smutter, med mindre der ryger et korsbånd i foråret. Den med øjet tror jeg bare var en undskyldning fra ham den krejler fra Nantes. Nægter at tro, at det koster flere millioner at forsikre et dødt øje.

Låst