Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. maj 2016, 13:03

jernskjorten skrev:AK, KEP, Jönsson og Thrane. Hvad fanden har Kent lige gang??
Super originalt. Würtz får sikkert også buddet.
Nå, men Gaarde og co. må da efterhånden vide, hvad en dansk superliga-spiller skal have i løn for at være nogenlunde tilfreds.
Uanset at det altid er surt, at se AaB-spillere skifte til andre danske klubber, så er der ingen af de spillere, som hos mig er det helt store tab - også i betragtning af, hvad man ellers kunne få for lønkronerne. Min bekymring er dog, at Gaarde som sædvanligt løser det numerisk ved at rykke en eller anden ung gut op.

Og så er jeg enig i, at det dels ikke får OB til at se super ud (faktisk lidt pinligt), dels illustrerer hvor lidt gentleman der er i Kent N. Jeg er med på, at sådan er gamet, men det var jo helt tydeligt, at han loyalitet og engegement i AaB røg, nærmest den dag han havde skrevet under med OB. Og uanset at der ikke er regler for det, så er det da tæt på uhørt derefter at plukke fire (4 !!!) af sin gamle klubs spillere transferfrit.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 30. maj 2016, 13:15

AaB 85 95 99 08 skrev:
Uanset at det altid er surt, at se AaB-spillere skifte til andre danske klubber, så er der ingen af de spillere, som hos mig er det helt store tab - også i betragtning af, hvad man ellers kunne få for lønkronerne. Min bekymring er dog, at Gaarde som sædvanligt løser det numerisk ved at rykke en eller anden ung gut op.

Og så er jeg enig i, at det dels ikke får OB til at se super ud (faktisk lidt pinligt), dels illustrerer hvor lidt gentleman der er i Kent N. Jeg er med på, at sådan er gamet, men det var jo helt tydeligt, at han loyalitet og engegement i AaB røg, nærmest den dag han havde skrevet under med OB. Og uanset at der ikke er regler for det, så er det da tæt på uhørt derefter at plukke fire (4 !!!) af sin gamle klubs spillere transferfrit.
Helt enig. Det er ikke særlig klædeligt for Kent Nielsen - og mon ikke det også kan skabe nogle problemer i OB-truppen? Det eksisterende hierarki vil jo blive kraftigt udfordret af en hel AaB-klan.

Dog er det stadig et rigtig dårligt signal at OB henter en spiller, som vi åben har meldt ud at vi rigtig gerne vil forlænge med. Hvis forklaringen er at OB har tilbudt ham en længere kontrakt til en vigtigere rolle på holdet - så ok - men så få det dog meldt ud eller lækket. Ellers er det en meget dårlig historie for AaB dagen efter at flere af vores spillere offentligt har hintet til den meget markante udskiftning i stammen på holdet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 13:21

Jönsson var til lægetjek i Odense sidste uge, og det forklarer jo så sikkert også hvorfor han ikke var med i går mod OB.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Olly » 30. maj 2016, 13:38

Yankee skrev:
Olly skrev:Jeg håber at Gaarde kigger mod Hobro og får lavet en aftale med Jung Bin Park. Han har i særklasse været Hobros bedste spiller. Han er bare generelt en klasse spiller. Derudover tror jeg ikke han koster mange basører.
Hobro har udtalt at der er dansk interesse for ham. Jeg håber godt nok AaB er med i det felt.
Jeg forstår slet ikke ambitionsniveauet. Park er en hæderlig spiller men der er nul slutprodukt og nul fight i manden. Han kan lave nogle stepovers og har en fin førsteberøring, men han laver hverken mål eller assists. Derudover er han dårlig i presspillet og usikker i etableret pasningsspil.
Ja der kan man jo se hvor forskelligt man kan se på fodboldspillere. Jeg vil jo endda mene at det vil være meget ambitiøs at kigge på ham. Sydkoreansk U23 landsholdsspiller der har fået sin fodboldopdragelse i Tyskland. Jeg mener helt sikkert at han har et slutprodukt. Meget af det offensive i Hobro kom netop fra Park. Hvis Mayron George havde scoret på bare halvdelen af hans chancer, så havde der jo stået 15 assist ud fra Park. Men jeg tror helt sikkert han vil passe perfekt ind i AaB. Især nu hvor Jönsson smutter til OB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 13:42

Gamen skrev:Jönsson var til lægetjek i Odense sidste uge, og det forklarer jo så sikkert også hvorfor han ikke var med i går mod OB.
Kampens relative ligegyldighed til trods synes jeg det er halvdårlig stil af OB og Jønne ikke at kunne vente med den slags til efter sidste kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 30. maj 2016, 13:43

Funky skrev:
Gamen skrev:Jönsson var til lægetjek i Odense sidste uge, og det forklarer jo så sikkert også hvorfor han ikke var med i går mod OB.
Kampens relative ligegyldighed til trods synes jeg det er halvdårlig stil af OB og Jønne ikke at kunne vente med den slags til efter sidste kamp.
Billede

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2016, 13:45

AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset at det altid er surt, at se AaB-spillere skifte til andre danske klubber, så er der ingen af de spillere, som hos mig er det helt store tab - også i betragtning af, hvad man ellers kunne få for lønkronerne. Min bekymring er dog, at Gaarde som sædvanligt løser det numerisk ved at rykke en eller anden ung gut op.

Og så er jeg enig i, at det dels ikke får OB til at se super ud (faktisk lidt pinligt), dels illustrerer hvor lidt gentleman der er i Kent N. Jeg er med på, at sådan er gamet, men det var jo helt tydeligt, at han loyalitet og engegement i AaB røg, nærmest den dag han havde skrevet under med OB. Og uanset at der ikke er regler for det, så er det da tæt på uhørt derefter at plukke fire (4 !!!) af sin gamle klubs spillere transferfrit.
Dobbelt enig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 13:51

Eksil skrev:
Funky skrev:
Gamen skrev:Jönsson var til lægetjek i Odense sidste uge, og det forklarer jo så sikkert også hvorfor han ikke var med i går mod OB.
Kampens relative ligegyldighed til trods synes jeg det er halvdårlig stil af OB og Jønne ikke at kunne vente med den slags til efter sidste kamp.
Billede
Det var vist eller ikke noget, OB-fansene sad og klappede i lufferne over. Vedr. Jönsson var den officielle historie i øvrigt, at man ville vente med at afklare situationen til efter sæsonafslutningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 30. maj 2016, 14:05

Olly skrev:
Ja der kan man jo se hvor forskelligt man kan se på fodboldspillere. Jeg vil jo endda mene at det vil være meget ambitiøs at kigge på ham. Sydkoreansk U23 landsholdsspiller der har fået sin fodboldopdragelse i Tyskland. Jeg mener helt sikkert at han har et slutprodukt. Meget af det offensive i Hobro kom netop fra Park. Hvis Mayron George havde scoret på bare halvdelen af hans chancer, så havde der jo stået 15 assist ud fra Park. Men jeg tror helt sikkert han vil passe perfekt ind i AaB. Især nu hvor Jönsson smutter til OB.
Jeg er egentlig ligeglad med om Park har spillet ungdomsfodbold i Bayern München eller Real Madrid. Det er sådan noget man kan bruge til at vurdere spillere, som man ikke har set spille. Park har vi set hele sæsonen og det har været meget, meget ordinært.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af raekkeettre » 30. maj 2016, 14:05

Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 14:07

raekkeettre skrev:Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....
I omvendt rækkefølge. Billedet ændres i øvrigt, hvis Helenius ikke vender hjem. Men så er der selvfølgelig endnu flere penge at bruge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af raekkeettre » 30. maj 2016, 14:11

Funky skrev:
raekkeettre skrev:Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....
I omvendt rækkefølge. Billedet ændres i øvrigt, hvis Helenius ikke vender hjem. Men så er der selvfølgelig endnu flere penge at bruge.
Ja okay - det har du ret i.....men lad os nu se - vi har stadigvæk kontrakt med ham...men ellers:

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Lomaha » 30. maj 2016, 14:15

raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....
I omvendt rækkefølge. Billedet ændres i øvrigt, hvis Helenius ikke vender hjem. Men så er der selvfølgelig endnu flere penge at bruge.
Ja okay - det har du ret i.....men lad os nu se - vi har stadigvæk kontrakt med ham...men ellers:

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??
Det blev da meldt ud for mere end en uge siden, at Helenius vender hjem? http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... ge-til-AaB

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 30. maj 2016, 14:16

Lomaha skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....
I omvendt rækkefølge. Billedet ændres i øvrigt, hvis Helenius ikke vender hjem. Men så er der selvfølgelig endnu flere penge at bruge.
Ja okay - det har du ret i.....men lad os nu se - vi har stadigvæk kontrakt med ham...men ellers:

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??
Det blev da meldt ud for mere end en uge siden, at Helenius vender hjem?
Ja ,det har været Gaardes officielle historie hele tiden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Lomaha » 30. maj 2016, 14:18

Funky skrev:
Lomaha skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
raekkeettre skrev:Men helt ærligt...med en kvantet - med Enevoldsen, Helenius, Bassogog og Pohl....plus ham der kom ind i går....mangler vi så angribere - jeg ved godt vi kan bruge mere kvalitet - men når vi skal give de unge chancen! Og Bassogog var en nydelse i går i de 60 min han fik - og hold kæft en frispilning til Pohl.....jeg synes mere de penge der frigives vedr. Jonsson plus allerede frigivet ressourcer, skal bruges til en kant - central midt - og en ny højre back.....
I omvendt rækkefølge. Billedet ændres i øvrigt, hvis Helenius ikke vender hjem. Men så er der selvfølgelig endnu flere penge at bruge.
Ja okay - det har du ret i.....men lad os nu se - vi har stadigvæk kontrakt med ham...men ellers:

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??
Det blev da meldt ud for mere end en uge siden, at Helenius vender hjem?
Ja ,det har været Gaardes officielle historie hele tiden.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... ge-til-AaB

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 14:19

raekkeettre skrev:
Ja okay - det har du ret i.....men lad os nu se - vi har stadigvæk kontrakt med ham...men ellers:

Kant = Vingaard
Central midt = Lerager
Back = ??
Kan Lerager løfte et hold som AaB? Næppe. Desuden - hvis Risgård skal erstattes skal det i hvert fald ikke være af en spiller, som ikke leverer noget som helst til holdet på mål-assists kontoen.

En over-the-hill Vingaard, som ikke er halvt så interessant nu, som inden han blev skadet.

Jeg håber vitterligt Gaarde har større ambitioner med transfervinduet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 14:20

Hvad havde du regnet med? Det behøver jo ikke betyde, at AaB ikke er interesserede i at sende ham videre hurtigst muligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2016, 14:21

Gamen skrev:Jeg håber vitterligt Gaarde har større ambitioner med transfervinduet.
Hvis ikke, så havde OB vel hentet Gaarde...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 30. maj 2016, 14:42

Tidligere omsværmet af superligaklubber. Valgte Twente, hvor han efter to år ikke fik sig etableret som andet end en marginalspiller. Nu balancere Twente på kanten af tvangsnedrykning, så mon ikke de skal have tyndet ud i truppen. Torgeir Börven er fortsat kun 24 år,måske AaB kunne være stedet at sparke liv i karrieren igen.

http://www.transfermarkt.de/torgeir-bor ... ler/129236

I forhold til styrkelse af den centrale midtbane kunne én af følgende to nedrykkede spillere fra 2. Bundesligaen måske være en mulighed:
James Holland rykkede ud med Duisburg og er transferfri. Er 27 år med erfaring fra hollandsk og østrigsk fodbold og inde omkring Australiens landshold. Er primær en balancespiller.
http://www.transfermarkt.de/james-holla ... eler/43158

Østrigske Kevin Stöger rykkede ned med Paderborn og har efterfølgende fået revet sin oprindelige 3-årige kontrakt i stykker. Han er et tidligere stortalent, der dog har manglet det sidste for at folde det ud. Er nu blevet 22 år, men har tidligere været i Stuttgart og Kaiserslautern. Rygtes dog også tilbage til Kaiserslautern. Er en typisk playmaker type, der er teknisk meget stærk og kan sætte kanterne og angriberne i scene. Har spillet en del U-21 landsholdskampe for Østrig. Måske Søndergaard og Meilinger kunne lokke ham til Aalborg. Har desuden brug for gennembruddet, så er måske parat til at slå vejen forbi Aalborg. Han havde ingen stor sæson i Paderborn, men igen det var der faktisk ikke rigtigt nogen der havde udover Moritz Stoppelkamp.

http://www.transfermarkt.de/kevin-stoge ... ler/106872

Uanset hvad skal Gaarde have muldvarpen frem.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 30. maj 2016, 15:57

Vi er ved at blive omdannet til feeder club for OB :S
Det er bemærkelsesværdigt at Kent er gået på en så voldsom strandhugst i sin tidligere klub og at så mange af spillerne har ladet sig friste. Tabet af KEP og Thrane er til at overse, derimod synes jeg godt nok at det er træls at vi har mistet AK og Jönsson til OB.

Trods et mindre budget kan fynboerne tilsyneladende stadigvæk overmatche os, det er hvad det er, det er mere signalværdien der bekymrer mig.

Jeg synes godt nok at det er meget dårlig stil Kent udviser, det er vel på grænsen til illoyalitet selv om det ikke eksisterer i professionel fodbold. Det næste bliver vel at de forsøger at gafle Thomsen.

Vanen tro når AaB er involveret så er det ikke en historie i medierne. Forestil jer lige hvordan det ville lyde hvis Glen gjorde noget tilsvarende mod Ikast.

Låst