Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 6. jun 2016, 19:12

Alexis skrev:
Martino skrev:Men er Søren Rieks og Spelman typer man drømmer om? Jeg gør ihvertfald ikke.
Jeg har da også en lille drøm om Pogba, men er ikke helt sikker på vi har pengene til det. Men ikke Rieks kan tolkes som en markant forstærkning i forhold til Bruhn/Børsting så ved jeg simpelthen ikke hvad man forventer AaB kan få fat i
Ah, vi skal altså ikke komme dertil - og hvis vi er der, skal vi væk derfra i en fart - hvor spillere som Rieks og Spelman ligefrem skulle være "uopnåelige" for AaB. Det er altså almindelig gode Superligaspillere, vi taler om her, og somme tider sættes overliggeren herinde nærmest lidt over græshøjde.

Spelman ville være en kanonspiller for AaB, fordi han kan bidrage med noget fysik, som vi ikke har meget af og noget vildskab, som vi ikke har noget af overhovedet. Det har været kendetegnende for AaB de senere år, at topniveauet er ualmindelig højt. Når det tekniske ikke flyder, præsenteres vi imidlertid for en frygtelig omgang impotent frøkenfodbold, og vi mangler simpelthen alternativer til at kompensere derfor.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 6. jun 2016, 20:00

Hovedet skrev:
Spelman ville være en kanonspiller for AaB, fordi han kan bidrage med noget fysik, som vi ikke har meget af og noget vildskab, som vi ikke har noget af overhovedet. Det har været kendetegnende for AaB de senere år, at topniveauet er ualmindelig højt. Når det tekniske ikke flyder, præsenteres vi imidlertid for en frygtelig omgang impotent frøkenfodbold, og vi mangler simpelthen alternativer til at kompensere derfor.
Præcis, plus man ville kunne RIsgaard ud når det strammer til imod et hold som FCK, og så har man to typer der kan match folk derinde. Ulempen er, at det kan tage tid at få ham fri af de tyrkere, da han vil have hans procenter med.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 649
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Alexis » 6. jun 2016, 20:11

Hovedet skrev:
Alexis skrev:
Martino skrev:Men er Søren Rieks og Spelman typer man drømmer om? Jeg gør ihvertfald ikke.
Jeg har da også en lille drøm om Pogba, men er ikke helt sikker på vi har pengene til det. Men ikke Rieks kan tolkes som en markant forstærkning i forhold til Bruhn/Børsting så ved jeg simpelthen ikke hvad man forventer AaB kan få fat i
Ah, vi skal altså ikke komme dertil - og hvis vi er der, skal vi væk derfra i en fart - hvor spillere som Rieks og Spelman ligefrem skulle være "uopnåelige" for AaB. Det er altså almindelig gode Superligaspillere, vi taler om her, og somme tider sættes overliggeren herinde nærmest lidt over græshøjde.

Spelman ville være en kanonspiller for AaB, fordi han kan bidrage med noget fysik, som vi ikke har meget af og noget vildskab, som vi ikke har noget af overhovedet. Det har været kendetegnende for AaB de senere år, at topniveauet er ualmindelig højt. Når det tekniske ikke flyder, præsenteres vi imidlertid for en frygtelig omgang impotent frøkenfodbold, og vi mangler simpelthen alternativer til at kompensere derfor.
Syntes nærmere den bliver sat urealistisk højt. Vi har ikke købt en spiller som Søren Rieks i gud ved hvor mange år, og stadig går man og forventer at Messi pludselig kommer til Aalborg. Vi har et håbløst lønbudget at lokke spillerne med, vores transferbudget er sikket på 2-3 millioner. Altså hvad er forventningerne?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 21:04

Alexis skrev:[

Syntes nærmere den bliver sat urealistisk højt. Vi har ikke købt en spiller som Søren Rieks i gud ved hvor mange år, og stadig går man og forventer at Messi pludselig kommer til Aalborg. Vi har et håbløst lønbudget at lokke spillerne med, vores transferbudget er sikket på 2-3 millioner. Altså hvad er forventningerne?
Altså, stop nu det der, Komiske Ali.

"Et håbløst lønbudget" - "vores transferbudget er sikkert på 2-3 mio.". Det er noget vrøvl fra ende til anden!

AaB kan SAGTENS løfte det nuværende lønbudget, og dertil kommer, at der må være omkring 2-2,5 mio. til rådighed bare til forskel fra i vinterpausen.

AaB får omkring 15-18 mio. ind på salg af spillere. Dertil kommer, at man ender over den placering man har budgetteret med hvilket giver flere placeringskroner. Alt dét, er noget der skal geninvesteres på den ene eller den anden måde.

Der er nogle debattører herinde, der skal tage at kigge vores seneste regnskab igennem. Vi har masser af likvide midler - vi har ingen gæld - vi har en transferindtægt på 15-18 mio. alene i år (såfremt Thomsen som forventet sælges). Vi HAR penge til at foretage gode indkøb.

Jeg er helt med på, at de 5-6 års smalkost har sat sine dybe spor i mange (undertegnede inklusive), men at påstå at AaB skulle være i en situation hvor vi har samme løn- og transferbudget som i de år hvor det gik værst er decideret naivt!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 21:07

Dertil vil jeg dog mene, at interessen for Søren Rieks er for stor til at vi kan være med. Mit bud er at han ryger efter EM-slutrunden eller i slutningen af denne sæson. Det er både han og klubben indstillet på. IFK kæmper med store økonomiske problemer, og Rieks mener selv at tiden er moden til et skifte ovenpå 1,5 sæson hvor han har været sublimt spillende.

Så lige dér har vi ikke en chance.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2016, 21:10

Gamen skrev:
Alexis skrev:[

Syntes nærmere den bliver sat urealistisk højt. Vi har ikke købt en spiller som Søren Rieks i gud ved hvor mange år, og stadig går man og forventer at Messi pludselig kommer til Aalborg. Vi har et håbløst lønbudget at lokke spillerne med, vores transferbudget er sikket på 2-3 millioner. Altså hvad er forventningerne?
Altså, stop nu det der, Komiske Ali.

"Et håbløst lønbudget" - "vores transferbudget er sikkert på 2-3 mio.". Det er noget vrøvl fra ende til anden!

AaB kan SAGTENS løfte det nuværende lønbudget, og dertil kommer, at der må være omkring 2-2,5 mio. til rådighed bare til forskel fra i vinterpausen.

AaB får omkring 15-18 mio. ind på salg af spillere. Dertil kommer, at man ender over den placering man har budgetteret med hvilket giver flere placeringskroner. Alt dét, er noget der skal geninvesteres på den ene eller den anden måde.

Der er nogle debattører herinde, der skal tage at kigge vores seneste regnskab igennem. Vi har masser af likvide midler - vi har ingen gæld - vi har en transferindtægt på 15-18 mio. alene i år (såfremt Thomsen som forventet sælges). Vi HAR penge til at foretage gode indkøb.

Jeg er helt med på, at de 5-6 års smalkost har sat sine dybe spor i mange (undertegnede inklusive), men at påstå at AaB skulle være i en situation hvor vi har samme løn- og transferbudget som i de år hvor det gik værst er decideret naivt!
Vi kan jo ikke blive ved med denne ikke-diskussion. Det handler ikke om hvor mange likvider AaB har. Det er et spoergsmaal om hvor mange penge AaB er villige til at bruge jf. strategien. Og her er det da absurd at paastaa at andet end at vores transferbudget er langt taettere paa de 2 mio, end de 18. Saa kan man naturligvis deltage i strategi diskussionen andetsteds og give sin mening til kende om det nu er en fornuftig vej AaB har valgt. Men i transfertraaden boer det simpelthen vaere en forudsaetning at at vi er enige om at AaB vil vaelge at agere med ekstremt oekonomisk maadehold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 21:19

Buzz Killington skrev:
Vi kan jo ikke blive ved med denne ikke-diskussion. Det handler ikke om hvor mange likvider AaB har. Det er et spoergsmaal om hvor mange penge AaB er villige til at bruge jf. strategien. Og her er det da absurd at paastaa at andet end at vores transferbudget er langt taettere paa de 2 mio, end de 18. Saa kan man naturligvis deltage i strategi diskussionen andetsteds og give sin mening til kende om det nu er en fornuftig vej AaB har valgt. Men i transfertraaden boer det simpelthen vaere en forudsaetning at at vi er enige om at AaB vil vaelge at agere med ekstremt oekonomisk maadehold.
"AaB budgetterer efter at en midterplacering i Alka Superligaen og uden indtægter fra europæiske turneringer.
Dette skal resultere i et ”nulresultat”. Alle indtægter som måtte komme ud over dette vil primært blive investeret i den sportslige sektor."

Nu har jeg både hørt Gaarde og Schors sige, at alt hvad der måtte være af indtægter fra dels nye kommercielle tiltag, dels alt andet, geninvesteres i den sportslige sektor. Det væsentlige er at komme ud med et rundt nul som minimum. Det betyder selvsagt også, at når vi får 15 mio. i indtægt på spillersiden, så må vi naturligvis forvente at en væsentlig del af de penge geninvesteres i nye spillere (hvad enten det er på transfer- eller lønsiden.)
Derfor er det decideret dumt at påstå, at vi ikke har råd til at gå ud og give 4-5 mio. for en spiller. Selvfølgelig har vi det!
På dialogmødet fik vi set en liste over de ting der var presserende, og dét der lå i pipelinen. Det var ikke store investeringer. Ifht. f.eks. boderne (fjernsyn m.m.) er den investering foretaget af Unibrew og ikke AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2016, 21:31

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi kan jo ikke blive ved med denne ikke-diskussion. Det handler ikke om hvor mange likvider AaB har. Det er et spoergsmaal om hvor mange penge AaB er villige til at bruge jf. strategien. Og her er det da absurd at paastaa at andet end at vores transferbudget er langt taettere paa de 2 mio, end de 18. Saa kan man naturligvis deltage i strategi diskussionen andetsteds og give sin mening til kende om det nu er en fornuftig vej AaB har valgt. Men i transfertraaden boer det simpelthen vaere en forudsaetning at at vi er enige om at AaB vil vaelge at agere med ekstremt oekonomisk maadehold.
"AaB budgetterer efter at en midterplacering i Alka Superligaen og uden indtægter fra europæiske turneringer.
Dette skal resultere i et ”nulresultat”. Alle indtægter som måtte komme ud over dette vil primært blive investeret i den sportslige sektor."

Nu har jeg både hørt Gaarde og Schors sige, at alt hvad der måtte være af indtægter fra dels nye kommercielle tiltag, dels alt andet, geninvesteres i den sportslige sektor. Det væsentlige er at komme ud med et rundt nul som minimum. Det betyder selvsagt også, at når vi får 15 mio. i indtægt på spillersiden, så må vi naturligvis forvente at en væsentlig del af de penge geninvesteres i nye spillere (hvad enten det er på transfer- eller lønsiden.)
Derfor er det decideret dumt at påstå, at vi ikke har råd til at gå ud og give 4-5 mio. for en spiller. Selvfølgelig har vi det!
På dialogmødet fik vi set en liste over de ting der var presserende, og dét der lå i pipelinen. Det var ikke store investeringer. Ifht. f.eks. boderne (fjernsyn m.m.) er den investering foretaget af Unibrew og ikke AaB.
Sig mig, argumenter du faar at AaB boer, eller argumenterer du for at AaB vil, investere taet paa 15 mio paa spillere? Jeg er enig i at det kunne vaere totalt sejt der, at hente spillere for op mod 15 mio. Jeg tvivler bare paa det sker. Vi har indtil videre fundet to spillere til start-11'eren, og de er begge hentet paa free-transfer. Det kan ikke vaere tilfaeldigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 21:36

Buzz Killington skrev:
Sig mig, argumenter du faar at AaB boer, eller argumenterer du for at AaB vil, investere taet paa 15 mio paa spillere? Jeg er enig i at det kunne vaere totalt sejt der, at hente spillere for op mod 15 mio. Jeg tvivler bare paa det sker. Vi har indtil videre fundet to spillere til start-11'eren, og de er begge hentet paa free-transfer. Det kan ikke vaere tilfaeldigt.
Jeg argumenterer for, at AaB VIL investere yderligere end de småpenge I påstår. Alt andet ville være direkte imod deres udmeldinger. Jeg taler ikke om 15 mio. men jeg taler heller ikke om 2 mio. og et luset lønbudget som en anden debattør argumenterede for. Faktum er, at der er god luft i lønbudgettet og at vi har rigeligt med penge at investere i spillere.

AaB kontaktede allerede Holgersson i februar - lige efter salget af Spalvis. Meilinger noget senere. Jeg tolker Gaarde's udtalelser som om, at der var spillere de havde brug for at få på plads hurtigt, og så er der nogle pladser hvor man skal være langt grundigere i sin research. Sandsynligvis fordi det handler om større investeringer end de to vi allerede har set.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 21:41

Meilinger ligner erstatningen for Jönsson - en spiller som ikke har spillet specielt meget.
Holgersson erstatter lederen KEP, og besidder mange af de samme egenskaber.

To spillere på fri transfer, erstatter to spillere på fri transfer. De to spillere der forlader os går samlet til en ret stor løn, og det betyder at man må forvente at det er nogenlunde 1-til-1 erstatning eller lidt mindre der er foretaget. Det efterlader os derfor næppe med et mindre råderum.

Det efterlader en investering i et nyt offensivt omdrejningspunkt, samt en habil afløser til midtbanen. Det er dér Gaarde allerede har nævnt at kigger man på erstatninger.
Og så håber vi vel alle fromt på en ny højre-back der kan erstatte Patrick. Det tyder tilgangen af Meilinger også på, hans position og spillestil in mente.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2016, 21:53

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Sig mig, argumenter du faar at AaB boer, eller argumenterer du for at AaB vil, investere taet paa 15 mio paa spillere? Jeg er enig i at det kunne vaere totalt sejt der, at hente spillere for op mod 15 mio. Jeg tvivler bare paa det sker. Vi har indtil videre fundet to spillere til start-11'eren, og de er begge hentet paa free-transfer. Det kan ikke vaere tilfaeldigt.
Jeg argumenterer for, at AaB VIL investere yderligere end de småpenge I påstår. Alt andet ville være direkte imod deres udmeldinger. Jeg taler ikke om 15 mio. men jeg taler heller ikke om 2 mio. og et luset lønbudget som en anden debattør argumenterede for. Faktum er, at der er god luft i lønbudgettet og at vi har rigeligt med penge at investere i spillere.

AaB kontaktede allerede Holgersson i februar - lige efter salget af Spalvis. Meilinger noget senere. Jeg tolker Gaarde's udtalelser som om, at der var spillere de havde brug for at få på plads hurtigt, og så er der nogle pladser hvor man skal være langt grundigere i sin research. Sandsynligvis fordi det handler om større investeringer end de to vi allerede har set.
Ja ok, hvis du mener vores transferbudget er taettere paa 15 (var det ikke 15-18 du skrev?) end 2, i.e. >8,5 mio. Saa er vores forventninger ret langt fra hinanden, specielt i lyset af at vi indtil videre udelukkende har hentet spillere paa fri transfer i dette vindue. Jeg haaber alligevel du har ret.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 6. jun 2016, 22:22

Nu bliver det anfægtet af mange, at det skulle være stik imod klubbens strategi at købe en spiller dyrt. Det kan jeg ikke se det nødvendigvis er. En forudsætning for, at vi kan få succes med talentstrategien er da, at vi har nogle profiler som skaber et fundament og går forrest såvel offensivt som defensivt. Der er snakket meget om Kusk, Ahlmann, Lucas, Helenius, Thomsen og til dels Dalsgaard i årene i 2011-2014 som lærebogen for, hvad vi skal gøre frem over. Jeg vil mene, at en stor del af grunden til det her kunne lade sig gøre udover, at de alle er kæmpe talenter, er at vi havde en ret stærk og velfungerende stamme med Augu, Due, Würtz, Wæhler og Curth + til dels Due og Bøgelund. Der var en solid stamme på holdet og det har uden tvivl gjort det lettere for de unge at slå igennem. Nu står vi imidlertid et sted, hvor stammen er ret svækket og derfor giver det god mening at smide penge efter kvalitet. Andre snakker om videresalgspotentiale og det er også en af pointerne med at udvikle spillere selv. Dog er der også andre afkast på spillerkøb man ikke nødvendigivs kan måle direkte på bundlinien. Et stærkere hold = højere placering = flere penge (i langt de fleste tilfælde). Jeg er med på, at der er en risiko (spillerne flopper, bliver skadet etc.), men i vores nuværende situation er det en risiko vi kan løbe og jeg ser egentlig den risiko som mindre sandsynlig end den risiko vi løber, hvis vi ikke gør noget eller er for nærrige. At vi har en stærk rutineret stamme er på ingen måde at udøve vold mod strategien - det er med til at understøtte den. Det ville være vold mod strategien, hvis vi gik FCM amok og købte til højre og venstre uden omtanke, men det ser jeg ikke nogen foreslå herinde. Ja der er brug for en 2-3-4 indkøb, men vi har for pokker mistet det meste af vores stamme og har ikke nogen interne afløsere klar.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 649
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Alexis » 6. jun 2016, 22:28

Gamen skrev:
Alexis skrev:[

Syntes nærmere den bliver sat urealistisk højt. Vi har ikke købt en spiller som Søren Rieks i gud ved hvor mange år, og stadig går man og forventer at Messi pludselig kommer til Aalborg. Vi har et håbløst lønbudget at lokke spillerne med, vores transferbudget er sikket på 2-3 millioner. Altså hvad er forventningerne?
Altså, stop nu det der, Komiske Ali.

"Et håbløst lønbudget" - "vores transferbudget er sikkert på 2-3 mio.". Det er noget vrøvl fra ende til anden!

AaB kan SAGTENS løfte det nuværende lønbudget, og dertil kommer, at der må være omkring 2-2,5 mio. til rådighed bare til forskel fra i vinterpausen.

AaB får omkring 15-18 mio. ind på salg af spillere. Dertil kommer, at man ender over den placering man har budgetteret med hvilket giver flere placeringskroner. Alt dét, er noget der skal geninvesteres på den ene eller den anden måde.

Der er nogle debattører herinde, der skal tage at kigge vores seneste regnskab igennem. Vi har masser af likvide midler - vi har ingen gæld - vi har en transferindtægt på 15-18 mio. alene i år (såfremt Thomsen som forventet sælges). Vi HAR penge til at foretage gode indkøb.

Jeg er helt med på, at de 5-6 års smalkost har sat sine dybe spor i mange (undertegnede inklusive), men at påstå at AaB skulle være i en situation hvor vi har samme løn- og transferbudget som i de år hvor det gik værst er decideret naivt!
Du burde sætte dig ind i virksomhedsøkonomiske forhold, for du har absolut ingen forstand på hvordan det fungerer. Det er fuldstændig ligegyldigt at vi har en likvid pengebeholdning på 75 millioner, når bestyrelsen allerede har bestemt at de ikke skal bruges, og at biksen skal køre rundt hvert år. Hvordan du på nogen måde kan tro at vi pludselig køber spillere for 10 millioner og hæver vores lønbudget med flere millioner bare fordi vi har likvide midler viser tydeligvis hvorfor du ikke får dine ønsker opfyldt. Du har simpelthen ingen realitetssans

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 6. jun 2016, 22:42

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi kan jo ikke blive ved med denne ikke-diskussion. Det handler ikke om hvor mange likvider AaB har. Det er et spoergsmaal om hvor mange penge AaB er villige til at bruge jf. strategien. Og her er det da absurd at paastaa at andet end at vores transferbudget er langt taettere paa de 2 mio, end de 18. Saa kan man naturligvis deltage i strategi diskussionen andetsteds og give sin mening til kende om det nu er en fornuftig vej AaB har valgt. Men i transfertraaden boer det simpelthen vaere en forudsaetning at at vi er enige om at AaB vil vaelge at agere med ekstremt oekonomisk maadehold.
"AaB budgetterer efter at en midterplacering i Alka Superligaen og uden indtægter fra europæiske turneringer.
Dette skal resultere i et ”nulresultat”. Alle indtægter som måtte komme ud over dette vil primært blive investeret i den sportslige sektor."

Nu har jeg både hørt Gaarde og Schors sige, at alt hvad der måtte være af indtægter fra dels nye kommercielle tiltag, dels alt andet, geninvesteres i den sportslige sektor. Det væsentlige er at komme ud med et rundt nul som minimum. Det betyder selvsagt også, at når vi får 15 mio. i indtægt på spillersiden, så må vi naturligvis forvente at en væsentlig del af de penge geninvesteres i nye spillere (hvad enten det er på transfer- eller lønsiden.)
Derfor er det decideret dumt at påstå, at vi ikke har råd til at gå ud og give 4-5 mio. for en spiller. Selvfølgelig har vi det!
På dialogmødet fik vi set en liste over de ting der var presserende, og dét der lå i pipelinen. Det var ikke store investeringer. Ifht. f.eks. boderne (fjernsyn m.m.) er den investering foretaget af Unibrew og ikke AaB.
Jeg er naturligvis enig med Buzz i, at det her ikke alene drejer sig om, hvad AaB kan, men også om, hvad AaB vil. Jeg kan dog også sagtens følge dig, Gamen. AaB har jo netop givet udtryk for, at spillersalg og indtægter fra kommercielle tiltag geninvesteres i den sportslige sektor, og at vi herinde efterhånden er mere konservative på det punkt, end klubben er. Jeg hører ikke ord som ekstremt økonomisk mødehold, og det ville også være malplaceret, al den stund AaB har mistet en række store profiler, fået en række ekstraordinære indtægter på spillersalg og i øvrigt er ualmindelig godt polstret på det økonomiske plan.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2016, 22:45

thomasjn skrev:Nu bliver det anfægtet af mange, at det skulle være stik imod klubbens strategi at købe en spiller dyrt. Det kan jeg ikke se det nødvendigvis er. En forudsætning for, at vi kan få succes med talentstrategien er da, at vi har nogle profiler som skaber et fundament og går forrest såvel offensivt som defensivt. Der er snakket meget om Kusk, Ahlmann, Lucas, Helenius, Thomsen og til dels Dalsgaard i årene i 2011-2014 som lærebogen for, hvad vi skal gøre frem over. Jeg vil mene, at en stor del af grunden til det her kunne lade sig gøre udover, at de alle er kæmpe talenter, er at vi havde en ret stærk og velfungerende stamme med Augu, Due, Würtz, Wæhler og Curth + til dels Due og Bøgelund. Der var en solid stamme på holdet og det har uden tvivl gjort det lettere for de unge at slå igennem. Nu står vi imidlertid et sted, hvor stammen er ret svækket og derfor giver det god mening at smide penge efter kvalitet. Andre snakker om videresalgspotentiale og det er også en af pointerne med at udvikle spillere selv. Dog er der også andre afkast på spillerkøb man ikke nødvendigivs kan måle direkte på bundlinien. Et stærkere hold = højere placering = flere penge (i langt de fleste tilfælde). Jeg er med på, at der er en risiko (spillerne flopper, bliver skadet etc.), men i vores nuværende situation er det en risiko vi kan løbe og jeg ser egentlig den risiko som mindre sandsynlig end den risiko vi løber, hvis vi ikke gør noget eller er for nærrige. At vi har en stærk rutineret stamme er på ingen måde at udøve vold mod strategien - det er med til at understøtte den. Det ville være vold mod strategien, hvis vi gik FCM amok og købte til højre og venstre uden omtanke, men det ser jeg ikke nogen foreslå herinde. Ja der er brug for en 2-3-4 indkøb, men vi har for pokker mistet det meste af vores stamme og har ikke nogen interne afløsere klar.
Bare lige en note: de spillere du naevner er jo netop spillere der ikke har kostet klubben alverden, hvor de fleste er hentet paa free-transfer. Dvs. at den historie vi givetvis forsoeger at gentage, netop ikke baserer sig paa store transfers.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 6. jun 2016, 22:45

thomasjn skrev:Nu bliver det anfægtet af mange, at det skulle være stik imod klubbens strategi at købe en spiller dyrt. Det kan jeg ikke se det nødvendigvis er. En forudsætning for, at vi kan få succes med talentstrategien er da, at vi har nogle profiler som skaber et fundament og går forrest såvel offensivt som defensivt. Der er snakket meget om Kusk, Ahlmann, Lucas, Helenius, Thomsen og til dels Dalsgaard i årene i 2011-2014 som lærebogen for, hvad vi skal gøre frem over. Jeg vil mene, at en stor del af grunden til det her kunne lade sig gøre udover, at de alle er kæmpe talenter, er at vi havde en ret stærk og velfungerende stamme med Augu, Due, Würtz, Wæhler og Curth + til dels Due og Bøgelund. Der var en solid stamme på holdet og det har uden tvivl gjort det lettere for de unge at slå igennem. Nu står vi imidlertid et sted, hvor stammen er ret svækket og derfor giver det god mening at smide penge efter kvalitet. Andre snakker om videresalgspotentiale og det er også en af pointerne med at udvikle spillere selv. Dog er der også andre afkast på spillerkøb man ikke nødvendigivs kan måle direkte på bundlinien. Et stærkere hold = højere placering = flere penge (i langt de fleste tilfælde). Jeg er med på, at der er en risiko (spillerne flopper, bliver skadet etc.), men i vores nuværende situation er det en risiko vi kan løbe og jeg ser egentlig den risiko som mindre sandsynlig end den risiko vi løber, hvis vi ikke gør noget eller er for nærrige. At vi har en stærk rutineret stamme er på ingen måde at udøve vold mod strategien - det er med til at understøtte den. Det ville være vold mod strategien, hvis vi gik FCM amok og købte til højre og venstre uden omtanke, men det ser jeg ikke nogen foreslå herinde. Ja der er brug for en 2-3-4 indkøb, men vi har for pokker mistet det meste af vores stamme og har ikke nogen interne afløsere klar.
Vi har en solid stamme i Würtz, Risgård, Enevoldsen, Holgersson, PK har vundet to mesterskaber og Ahlmann er også meget rutineret og virker til at være ovre sine skadesproblemer.

Jeg tror, at vi udelukkende kommer til at hente folk til midtbanen. Thomsen bliver solgt, så vi får en højre benet venstre kant og en til midten.

Mange vil af med PK, men han fungerede upåklageligt sammen med venstrebenede Kasper Kusk. Jeg tror, at han og Meilinger bliver vores fremtidige højre side.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 23:36

Alexis skrev: Du burde sætte dig ind i virksomhedsøkonomiske forhold, for du har absolut ingen forstand på hvordan det fungerer. Det er fuldstændig ligegyldigt at vi har en likvid pengebeholdning på 75 millioner, når bestyrelsen allerede har bestemt at de ikke skal bruges, og at biksen skal køre rundt hvert år. Hvordan du på nogen måde kan tro at vi pludselig køber spillere for 10 millioner og hæver vores lønbudget med flere millioner bare fordi vi har likvide midler viser tydeligvis hvorfor du ikke får dine ønsker opfyldt. Du har simpelthen ingen realitetssans
Modsat dig kan jeg regne. Du er velkommen til at læse hvad Gaarde og Schors sagde om klubbens strategiplan. Alt overskud skal geninvesteres i den sportslige sektor. Som det er nu går AaB i nul uden europæisk deltagelse, uden spillersalg og ved en placering som nummer 6.
Det gør de fordi man har nedbragt lønniveauet. Det lønniveau er der nu rum til kan øges støt og roligt. Det er klart at vi ikke kan fastholde et lønniveau på 25-30 mio., når vores direkte konkurrenter øger deres. AaB skal bygge på, og er endelig i en position hvor man kan gøre det.
Vi er desuden i den situation, at en stor del af vores trup består af egne billige talenter.

Siden vinter har vi opnået en placering som nummer 5, ligesom vi har reduceret vores lønbudget med 3-4 mio. ved naturlig afgang. Dertil kommer spillersalg i omegnen 15-18 mio.

Selvfølgelig skal nogle af de penge bruges, og ikke kun 10 %. Alternativet er, at vi kommer ud af transfervinduet markant mere svækket end vi var i forvejen. Det vil give problemer med at leve op til målsætningen. Vores rutinerede stamme på holdet er meget tynd efterhånden, og manglen på kvalitetsspillere er tydelig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2016, 23:39

Hovedet skrev:Jeg er naturligvis enig med Buzz i, at det her ikke alene drejer sig om, hvad AaB kan, men også om, hvad AaB vil. Jeg kan dog også sagtens følge dig, Gamen. AaB har jo netop givet udtryk for, at spillersalg og indtægter fra kommercielle tiltag geninvesteres i den sportslige sektor, og at vi herinde efterhånden er mere konservative på det punkt, end klubben er. Jeg hører ikke ord som ekstremt økonomisk mødehold, og det ville også være malplaceret, al den stund AaB har mistet en række store profiler, fået en række ekstraordinære indtægter på spillersalg og i øvrigt er ualmindelig godt polstret på det økonomiske plan.
Jeg tror ikke, at man kan finde en eneste debattør (eller i AaB-regi) herinde, som siger, at spillersalg-pengene skal puttes i en pengekiste eller obligationer. Så indtil den person findes, så kan vi vel godt slå det tema ihjel.

Der hvor nogle stejler er, når man gerne vil have et spillerkøb og så slynger ud, at klubben jo har 75 mio kr. i formue og man derfor godt kan bruge af dem. Det kommer ikke til at ske og dem, som foreslår det, er ganske enkelt historieløse og kan ikke huske den situation, som AaB var i for 5-6 år siden.

AaB vil ikke havne i et økonomisk morads igen, hvor de skal til at låne penge af gud og hver mand. Og den eneste måde de pt. kan være sikker på det, er ved ikke at bruge af formuen uden det er strengt nødvendigt. Og det er forlystelsessyg spillerindkøb anno 2016 ikke.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 23:42

Arendt skrev:
Mange vil af med PK, men han fungerede upåklageligt sammen med venstrebenede Kasper Kusk. Jeg tror, at han og Meilinger bliver vores fremtidige højre side.
Tænk hvis man havde samme jobsikkerhed på det øvrige arbejdsmarked. "Du gjorde dit arbejde godt i en kortere periode for 2 år siden, så bliv du bare siddende i stillingen!"

PK har, præcis som vi var flere der spåede inden denne halvsæson, vist sig at være så gennemsnitlig som noget kan være, og lig med et markant fald i kvalitet på den højre back. Bare fordi man har været AaB-spiller i 10-12 år, uden på noget tidspunkt at etablere sig på en bestemt position, betyder ikke at man skal være selvskreven til holdet.
Hvis vi vil spille med hvor det er sjovt, og holde fast i vores spillestil, så kan vi ikke bruge en spiller som ikke bringer noget som helst offensivt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2016, 23:43

FlæskeFrank skrev:
AaB vil ikke havne i et økonomisk morads igen, hvor de skal til at låne penge af gud og hver mand. Og den eneste måde de pt. kan være sikker på det, er ved ikke at bruge af formuen uden det er strengt nødvendigt. Og det er forlystelsessyg spillerindkøb anno 2016 ikke.
Det gør vi så heller ikke. Vi bruger af de penge, som ledelsen har møntet på geninvesteringer i den sportslige sektor.

Låst