Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 7. jun 2016, 16:47

FIDEL skrev:Gorter kan også spille venstre midt-pladsen.

Ang. Ahlmann og venstrebacken.. Så bryder Nicolai Ritter med Silkeborg. Han kan spille både venstre back og midtbane, og er et talent. Han har spillet mange ungdomslandskampe.. Men jeg giver dig ret i, at vi selv har talenterne til v back-pladsen.
Jeg er meget mere bekymret over højre back, hvor PK hverken fysisk eller taktisk er løsningen.. Og der er dælme ikke mange gode backs i dansk fodbold...
N. Ritter har skrevet kontrakt med Haderslev

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 7. jun 2016, 17:05

frederikshavneren skrev:
FIDEL skrev:Gorter kan også spille venstre midt-pladsen.

Ang. Ahlmann og venstrebacken.. Så bryder Nicolai Ritter med Silkeborg. Han kan spille både venstre back og midtbane, og er et talent. Han har spillet mange ungdomslandskampe.. Men jeg giver dig ret i, at vi selv har talenterne til v back-pladsen.
Jeg er meget mere bekymret over højre back, hvor PK hverken fysisk eller taktisk er løsningen.. Og der er dælme ikke mange gode backs i dansk fodbold...
N. Ritter har skrevet kontrakt med Haderslev
Fin spiller men nok ok at han ikke endte heroppe. Ser et ret stort lys i Bardhec som backup til Ahlmann, som vi forhåbentlig kommer til at tjene penge på såfremt at han holder sig skadesfri næste sæson.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 7. jun 2016, 17:09

Arendt skrev:
Det kan ikke udelukkes, at det ændrer sig, men på nuværende tidspunkt kigger vi efter midtbanespillere.
Åbenbart ikke kun, hvis vi har forhandlet med Okotie.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 7. jun 2016, 17:19

Arendt skrev:
Gamen skrev:
Arendt skrev:
Jeg vil igen understrege, at da vi har Helenius, Enevoldsen, Pohl, Bassogog, Grønning og Ahlmann i angrebet, så skal vi ikke have angribere. Vi får helt sikkert nogle centrale spillere på midtbanen, forhåbentligt også en forsvarsspiller centralt og endnu en højre eller venstre kant.
Viktor Ahlmann kommer ikke i nærheden af holdet.
Helenius vil man (sandsynligvis) af med, hvis rygterne om forhandlinger med andre angribere er sande. Det ville ikke være overraskende.
Enevoldsen ved vi ikke hvor længe vi har, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil prøve et udlandseventyr igen snarligt.
Faktum er, at vi på nuværende tidspunkt har 6 angribere.

Det kan ikke udelukkes, at det ændrer sig, men på nuværende tidspunkt kigger vi efter midtbanespillere.
Det er muligt, at vi har seks angribere, men angrebessistuation er godt nok usikker.

Jeg tæller;
- Helenius:
Har været langt fra et tåleligt niveau på noget tidspunkt efter hjemkomsten. Derfor håber jeg også, at rygterne taler sandt og han sælges.
- Enevoldsen:
Er med på, at mange godt kan lide ham herinde og jeg synes også Ene i form er god. Problemet er dog, at Ene i de to år han har været her i denne omgang kun har performet i en halv-sæson + han gerne vil sælges. Kan han overhovedet motivere sig til en halvsæson mere?
- Pohl:
Spændende kort, men hverken en 1. eller 2. angriber lige nu.
- Basso:
Samme historie som Pohl, derudover også et alternativ til kanterne så ikke en rendyrket angriber.
- Viktor Ahlmann:
Videre næste - ikke god nok til Superliga-fodbold.
- Sebastian Grønning:
Må forventes at være bag både Pohl og Basso.

Så vi har 1. valg der mangler at bevise han kan præstere kontinuerligt og et 2. valg der ikke bare er stagneret, men fuldstændig har mistet sit niveau og klubben gerne vil af med. De andre vil have svært ved bare at blive 3. i de fleste klubber. Derfor giver en signing af en angriber uhyre god mening. Det er en større risiko at satse på projekt Helenius re-hab end at investere i en ny spiller. Jeg ser gerne Helenius bliver og konkurrerer med Ene og en ny og bliver bygget op igen, men jeg tør overhovedet ikke satse på ham som starter.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2016, 19:13

thomasjn skrev:
Arendt skrev:
Gamen skrev:
Arendt skrev:
Jeg vil igen understrege, at da vi har Helenius, Enevoldsen, Pohl, Bassogog, Grønning og Ahlmann i angrebet, så skal vi ikke have angribere. Vi får helt sikkert nogle centrale spillere på midtbanen, forhåbentligt også en forsvarsspiller centralt og endnu en højre eller venstre kant.
Viktor Ahlmann kommer ikke i nærheden af holdet.
Helenius vil man (sandsynligvis) af med, hvis rygterne om forhandlinger med andre angribere er sande. Det ville ikke være overraskende.
Enevoldsen ved vi ikke hvor længe vi har, han har ikke lagt skjul på at han gerne vil prøve et udlandseventyr igen snarligt.
Faktum er, at vi på nuværende tidspunkt har 6 angribere.

Det kan ikke udelukkes, at det ændrer sig, men på nuværende tidspunkt kigger vi efter midtbanespillere.
Det er muligt, at vi har seks angribere, men angrebessistuation er godt nok usikker.

Jeg tæller;
- Helenius:
Har været langt fra et tåleligt niveau på noget tidspunkt efter hjemkomsten. Derfor håber jeg også, at rygterne taler sandt og han sælges.
- Enevoldsen:
Er med på, at mange godt kan lide ham herinde og jeg synes også Ene i form er god. Problemet er dog, at Ene i de to år han har været her i denne omgang kun har performet i en halv-sæson + han gerne vil sælges. Kan han overhovedet motivere sig til en halvsæson mere?
- Pohl:
Spændende kort, men hverken en 1. eller 2. angriber lige nu.
- Basso:
Samme historie som Pohl, derudover også et alternativ til kanterne så ikke en rendyrket angriber.
- Viktor Ahlmann:
Videre næste - ikke god nok til Superliga-fodbold.
- Sebastian Grønning:
Må forventes at være bag både Pohl og Basso.

Så vi har 1. valg der mangler at bevise han kan præstere kontinuerligt og et 2. valg der ikke bare er stagneret, men fuldstændig har mistet sit niveau og klubben gerne vil af med. De andre vil have svært ved bare at blive 3. i de fleste klubber. Derfor giver en signing af en angriber uhyre god mening. Det er en større risiko at satse på projekt Helenius re-hab end at investere i en ny spiller. Jeg ser gerne Helenius bliver og konkurrerer med Ene og en ny og bliver bygget op igen, men jeg tør overhovedet ikke satse på ham som starter.
Helenius har ikke performet på det niveau, som han spillede på, da han blev solgt til Aston Villa. Han har dog scoret 4 mål i 14 kampe for Paderborn i 2. Bundesliga, hvilket må være godkendt. Hvis vi giver ham chancen, så kan vi få en potentiel topangriber på Superliga niveau. Nu har han en lang opstart til at vise selv frem.

Enevoldsen har haft en fantastisk sidste sæson. Sæsonen før scorede han vigtige mål i Euro League. Han er en af de spillere, som vi skal bygge vores hold op omkring. Vi sælger ham ikke, og hvorfor skulle han ikke kunne motivere sig?

Bassogog har kun haft succes på angriberpositionen, da han ikke har de defensive kvaliteter til at spille kant. Har du set ham spille kant i vores system, og tror du at signingen af Meilinger giver ham større muligheder for at blive kant?

Jeg er enig i, at Ahlmann ikke har niveauet. Det ser det ikke ud til. Breddemæssigt har vi så 5 angribere, hvor 4 af dem har kvaliteten til, at vi kan komme i top 4. Det er kreative spillere fra midtbanen, som kan levere sukkerboldene til vores angribere, som vi mangler.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2016, 19:42

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Det kan ikke udelukkes, at det ændrer sig, men på nuværende tidspunkt kigger vi efter midtbanespillere.
Åbenbart ikke kun, hvis vi har forhandlet med Okotie.
Jeg kender ikke klubbens plan ift. transfers, men med de angribere vi har og med vores budget, så ser jeg hellere to kreative midtbanespillere end én angriber, da angribere typisk er dyrere.

Endvidere er Børsting sandsynligvis væk i august måned, da han nok bliver udtaget til OL-landsholdet, så vi har brug for noget kvalitet på kanterne.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jun 2016, 20:13

Jeg kan ikke se, at vi kan undlade at hente en angriber ind. Der er simpelthen for meget usikkerhed ved dem, som vi har. Ene strålede ikke i foråret, Helenius er ikke på gammel niveau, Pohl, Bassogog, Grønning og Ahlmann er meget usikre størrelser.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 8. jun 2016, 07:32

Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
Jeg savner Winsnes

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tyskeren » 8. jun 2016, 07:39

Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 8. jun 2016, 07:50

Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Ok. De presser selvfølgelig prisen alt det de kan på Park og George da gode gevinster for dem kan gøre at Hobro kan køre videre med en god trup til 1.div og ikke ramle helt sammen økonomisk.
Spændende hvem næste kandidat er. Har du hørt Vingaard nævnt?
Jeg savner Winsnes

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 8. jun 2016, 08:28

Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Mon vi har lånt en demo-version af Benhams geniale program, til at finde ud af hvor meget der er for meget?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 09:09

Tyskeren skrev:
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
God nyhed, absolut ingen grund til at give specielt meget for en spiller der intet rigtigt har bevist.

Lad bare Esbjerg bruge mange penge på endnu et dårligt indkøb :-)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 8. jun 2016, 09:10

white splash skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Mon vi har lånt en demo-version af Benhams geniale program, til at finde ud af hvor meget der er for meget?
Ret beset forstår jeg godt der er grænser for, hvad man vil give for Park. Vi skal og bør kunne slå Esbjerg på transfermarkedet, men Park er stadig et ret usikkert kort og derfor synes jeg ikke det er en spiller man skal "sprænge" banken for. 1-2 millioner ville være en fin pris for en spiller der stadig har meget at bevise - alt derover er i mine øjne uansvarligt. Park har haft et år i Hobro, men jeg ser ham stadig som lottokupon. Han er da ikke bedre end f.eks. Børsting.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 8. jun 2016, 09:22

thomasjn skrev:
white splash skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Mon vi har lånt en demo-version af Benhams geniale program, til at finde ud af hvor meget der er for meget?
Ret beset forstår jeg godt der er grænser for, hvad man vil give for Park. Vi skal og bør kunne slå Esbjerg på transfermarkedet, men Park er stadig et ret usikkert kort og derfor synes jeg ikke det er en spiller man skal "sprænge" banken for. 1-2 millioner ville være en fin pris for en spiller der stadig har meget at bevise - alt derover er i mine øjne uansvarligt. Park har haft et år i Hobro, men jeg ser ham stadig som lottokupon. Han er da ikke bedre end f.eks. Børsting.
Helt enig! Hvis man skal højere op end 2 millioner, så burde man kunne få en bedre spiller end Park.
1 2 3 Jimmy er en mur!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 8. jun 2016, 09:31

Fint nok at vi ikke fortsætter med Park.

Det er langt mere fornuftigt at skrive med Vingaard, som kan dække både centralt samt på kanten. Og så mener jeg det er vigtigere at finde en god højreback end en venstre-midtbane, da vi jo har Børsting, Bruhn, Bassogog og de udvikler nu engang bedst ved at spille kampe....

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 8. jun 2016, 10:06

thomasjn skrev:
white splash skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Mon vi har lånt en demo-version af Benhams geniale program, til at finde ud af hvor meget der er for meget?
Ret beset forstår jeg godt der er grænser for, hvad man vil give for Park. Vi skal og bør kunne slå Esbjerg på transfermarkedet, men Park er stadig et ret usikkert kort og derfor synes jeg ikke det er en spiller man skal "sprænge" banken for. 1-2 millioner ville være en fin pris for en spiller der stadig har meget at bevise - alt derover er i mine øjne uansvarligt. Park har haft et år i Hobro, men jeg ser ham stadig som lottokupon. Han er da ikke bedre end f.eks. Børsting.
Det er rigtig fint. Vi har brug for spillere, som har større kvaliteter end Park, når det handler om mål og assist. 22 kampe og 2 mål er simpelthen for lidt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2016, 10:22

Arendt skrev:Det er rigtig fint. Vi har brug for spillere, som har større kvaliteter end Park, når det handler om mål og assist. 22 kampe og 2 mål er simpelthen for lidt.
Skal vi ikke lige holde lidt igen med at nedgøre spilleren. Forudsætningerne i Hobro var bare anderledes end FCK og nogle spillere vil måske ikke shine helt så meget på et nedrykkerhold, men det er ikke udtryk for spillerens kvalitet.

I øvrigt mener jeg, at Hobros Gökcan Kaya blev talt voldsomt op herinde efter en kamp mod Hobro. Og folk ville hente ham til klubben. Hvor er de fortalere nu.

Så spørgsmålet er vel om man kan se spileren i AaB og der kan videreudvikles på ham. Jeg har ingen fornemmelse af spilleren, men hvis man kategorisk henviser til statistik, så er Benham FC nok det rette sted :D
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 8. jun 2016, 10:27

FlæskeFrank skrev:
Så spørgsmålet er vel om man kan se spileren i AaB og der kan videreudvikles på ham. Jeg har ingen fornemmelse af spilleren, men hvis man kategorisk henviser til statistik, så er Benham FC nok det rette sted :D
Der er blevet argumenteret stolpe op og stolpe ned for hvorfor Park ikke vil være nogen forstærkning af AaBs hold.

I øvrigt er det altså efterhånden bizart at man ikke må referere til statistik herinde - selv ikke helt central statistik som antal point, scorede mål osv.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2016, 10:39

Jeg har ingen problemer med, at der henvises til statistik. Men jeg synes det er ærgerligt, hvis man underbygger sig egen mening med tal(som jeg ikke mener er retvisende).

I Parks tilfælde(og jeg har som sagt ingen mening om ham) kan man nok ikke forvente Nikolaj Jørgensen statistikker, når han spiller på et blodfatigt nedrykkerhold.

Jeg er ikke uenig i, at statistikken for mål og assists er lidt lav i forhold til mine forventninger, men vi snakker ung spiller på et dårligt hold. Man kunne måske også sige, at med 22 kampe, så har han trods alt været en del af holdet(blev vist hentet mens turneringen var i gang - spillede første gang i runde 8). Har spillet 12 hele kampe, så det er ikke blot fem minutter her og der.

Det er måske noget af det, som jeg vil bide mere mærke i end om han har lavet 2 eller fire mål. Så vil jeg også bide mærke i, at assistkontoen er på nul(det synes jeg alarmerende ift. den rolle som vi tænker ham i). Men jeg håber blot at vi også prøver at kigge bag tallene før man slynger dem ud.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 10:45

Vi skal i hvert fald have spillere ind med sult. Nogle der VIL AaB, og ikke bruger AaB som springbræt. Når man læser Jönsson's første interview med OB, og han fortæller åbent og ærligt at han ser OB som et springbræt, så er det præcis sådan nogle spillere vi skal undgå.

Det er ingen hemmelighed, at der har været en stigende utilfredshed internt på holdet med nogle spillere, som har haft for travlt med sig selv og deres videre karriereforløb.

Det skal vi ud over, så holdånden kan genskabes i den form som den havde i en lang periode under Kent Nielsen. Det er den der har bragt AaB langt.

Låst