Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 8. jun 2016, 10:50

Gamen skrev:Vi skal i hvert fald have spillere ind med sult. Nogle der VIL AaB, og ikke bruger AaB som springbræt. Når man læser Jönsson's første interview med OB, og han fortæller åbent og ærligt at han ser OB som et springbræt, så er det præcis sådan nogle spillere vi skal undgå.

Det er ingen hemmelighed, at der har været en stigende utilfredshed internt på holdet med nogle spillere, som har haft for travlt med sig selv og deres videre karriereforløb.

Det skal vi ud over, så holdånden kan genskabes i den form som den havde i en lang periode under Kent Nielsen. Det er den der har bragt AaB langt.
Den der har jeg lige misset, kan du uddybe? Hvem drejer det sig om?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 8. jun 2016, 10:51

FlæskeFrank skrev:Men jeg håber blot at vi også prøver at kigge bag tallene før man slynger dem ud.
Det synes jeg bestemt også vi gør.

Du skal bare også kigge bag vurderingen når du vurderer ham subjektivt. Hobro møder konstant hold, der skubber bagkæden op og prøver at dominere kampene. Derfor har Hobro meget mere plads at angribe på og har slet ikke behov for at arbejde i små rum, som vi har i AaB. De situationer hvor Park har været god, har været når han er blevet retvendt med plads at løbe i. Den plads får han aldrig som AaB-spiller fordi langt de fleste hold forsvarer meget kompakt mod AaB. Derfor skal vi efter min mening bruge nogle helt andre spiltyper end Park.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 8. jun 2016, 10:57

Gamen skrev:Vi skal i hvert fald have spillere ind med sult. Nogle der VIL AaB, og ikke bruger AaB som springbræt. Når man læser Jönsson's første interview med OB, og han fortæller åbent og ærligt at han ser OB som et springbræt, så er det præcis sådan nogle spillere vi skal undgå.

Det er ingen hemmelighed, at der har været en stigende utilfredshed internt på holdet med nogle spillere, som har haft for travlt med sig selv og deres videre karriereforløb.

Det skal vi ud over, så holdånden kan genskabes i den form som den havde i en lang periode under Kent Nielsen. Det er den der har bragt AaB langt.
Den er jo svær. På den ene side er det jo ikke skidt at folk har ambitioner om noget større. Det handler mere om hvordan de håndterer dem i dagligdagen. I superligaen, hvor mantraet til syneladende er "Ud for enhver pris" bliver det svært at få spillere der er profiler/kan blive detsom ikke i et eller andet omfang vil videre en dag. Sulten for at komme videre til næste niveau er ikke nødvendigvis dårligt. Vi skal bare være sikre på at skyde dem af i tide og, at det er realistisk de kan komme videre. En fyr i Jönssons alder med hans skadesproblemer har jeg f.eks. meget svært ved at se har det store potentiale for at komme til en hylde over skandinavisk fodbold. Et par dedikerede levebrøds Superliga spillere ville ikke nødvendigvis være skidt, men vi har også brug for profiler lige nu.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 11:01

thomasjn skrev: Den er jo svær. På den ene side er det jo ikke skidt at folk har ambitioner om noget større. Det handler mere om hvordan de håndterer dem i dagligdagen. I superligaen, hvor mantraet til syneladende er "Ud for enhver pris" bliver det svært at få spillere der er profiler/kan blive detsom ikke i et eller andet omfang vil videre en dag. Sulten for at komme videre til næste niveau er ikke nødvendigvis dårligt. Vi skal bare være sikre på at skyde dem af i tide og, at det er realistisk de kan komme videre. En fyr i Jönssons alder med hans skadesproblemer har jeg f.eks. meget svært ved at se har det store potentiale for at komme til en hylde over skandinavisk fodbold. Et par dedikerede levebrøds Superliga spillere ville ikke nødvendigvis være skidt, men vi har også brug for profiler lige nu.
Men lige i dén situation som vi står i nu, hvor vi har et hav af unge, uerfarne spillere i truppen og kun få der tager ansvar i f.eks. træning og kamp, der kan vi ikke hente to profiler der udtaler fra dag 1, at deres ypperste mål er at komme videre til en større klub. Det ville være et rigtigt skidt signal at sende.
Vi har brug for flere spillere der tager ansvar - både på og udenfor banen. Og nej, blot fordi man har mange kampe under bæltet, så er det ikke ensbetydende med at man tager ansvar.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 11:09

white splash skrev:
Den der har jeg lige misset, kan du uddybe? Hvem drejer det sig om?
Det kan sådan set være lige meget, hvem det er. De 2 af dem er alligevel væk nu. Det har jeg hintet til herinde flere gange. Men det er ikke for ingenting, at vi bør bekymre os omkring vores angrebssammensætning.
Helenius er på det nærmeste ude af billedet.
Ene har 1 år tilbage af sin kontrakt, og ikke meget tyder på at han forlænger. Resten af vores angrebsspillere er talenter, som på forhånd er en svær størrelse at blive klog på. Af dem virker Pohl umiddelbart som type, som den der er mest potentiale i.

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 8. jun 2016, 11:49

Gamen skrev:
white splash skrev:
Den der har jeg lige misset, kan du uddybe? Hvem drejer det sig om?
Det kan sådan set være lige meget, hvem det er. De 2 af dem er alligevel væk nu. Det har jeg hintet til herinde flere gange. Men det er ikke for ingenting, at vi bør bekymre os omkring vores angrebssammensætning.
Helenius er på det nærmeste ude af billedet.
Ene har 1 år tilbage af sin kontrakt, og ikke meget tyder på at han forlænger. Resten af vores angrebsspillere er talenter, som på forhånd er en svær størrelse at blive klog på. Af dem virker Pohl umiddelbart som type, som den der er mest potentiale i.
Den ene som du hentyder til er jo nok RJ, som du hele vejen igennem har haft noget der minder om et uforklarligt had til. Det må næsten være noget personligt mellem dig og ham, selv efter han er væk fortsætter tilsviningen.
Og da den anden iflg dig, er væk nu, må det jo være enten KEP eller Spalvis, du hentyder til. Flot, lad os hænge dem til tørre de svin (dog uden at nævne navne).

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 12:04

seamann skrev: Den ene som du hentyder til er jo nok RJ, som du hele vejen igennem har haft noget der minder om et uforklarligt had til. Det må næsten være noget personligt mellem dig og ham, selv efter han er væk fortsætter tilsviningen.
Og da den anden iflg dig, er væk nu, må det jo være enten KEP eller Spalvis, du hentyder til. Flot, lad os hænge dem til tørre de svin (dog uden at nævne navne).
Har du ikke andet at give dig til, end at give dig i kast med mine indlæg?
Jeg beklager, at du finder det nødvendigt. Desværre for dig, så byder jeg ind med væsentligt mere til dette forum end du gør.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 8. jun 2016, 12:08

FlæskeFrank skrev:
Arendt skrev:Det er rigtig fint. Vi har brug for spillere, som har større kvaliteter end Park, når det handler om mål og assist. 22 kampe og 2 mål er simpelthen for lidt.
Skal vi ikke lige holde lidt igen med at nedgøre spilleren. Forudsætningerne i Hobro var bare anderledes end FCK og nogle spillere vil måske ikke shine helt så meget på et nedrykkerhold, men det er ikke udtryk for spillerens kvalitet.

I øvrigt mener jeg, at Hobros Gökcan Kaya blev talt voldsomt op herinde efter en kamp mod Hobro. Og folk ville hente ham til klubben. Hvor er de fortalere nu.

Så spørgsmålet er vel om man kan se spileren i AaB og der kan videreudvikles på ham. Jeg har ingen fornemmelse af spilleren, men hvis man kategorisk henviser til statistik, så er Benham FC nok det rette sted :D
Hvor nedgør jeg spilleren?

Jeg mener, han mangler kvalitet, og at vi i stedet bør hente nogle mere etablerede spillere, som kan gøre en forskel fog være en del af vores startopstilling.

Park er blevet brugt som 10'er i Hobros system og spiller ikke engang kant. Jeg mener, at Bruhn samt Børsting som minimum er på hans niveau. Jeg søger noget, der er bedre end det.

Det er eksempelvis Andrew Hjulsager, Jeppe Andersen eller en udlænding, som har et højt niveau.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 8. jun 2016, 12:12

Yankee skrev:Det kan heller ikke være rigtigt at der ikke er plads til indkøb. De sidste to år har vi sagt farvel til følgende spillere fra guldholdet:

Lasse Nielsen
Kasper Kusk
Rasmus Thelander
Anders K. Jacobsen
Henrik Dalsgaard
Kenneth Emil Petersen
Lukas Spalvis
Rasmus Jönsson
Nicolaj Thomsen (snart)

Ni danmarksmestre med en gennemsnitsalder på 25, som vi desværre kun har fået 30-35 mio. kr. for - svarende til Makienok og en halv Durmisi...

Disse ni danmarksmestre har vi erstattet med et par lejeaftaler og så køb af Enevoldsen og Helenius. Nu kommer så også Meilinger og Holgersson - men det er altså stadig en meget, meget markant nedskæring i forhold til 2014 - i en periode hvor vi ellers er blevet mere og mere velpolstrede økonomisk.

Det er simpelthen ikke godt nok hvis ovenstående åreladning ikke giver anledning til at vi investerer noget mere i truppen. Det er jo heller ikke fordi vi har fået bonus for vores transferstrategi rent sportsligt i perioden - det har kun kastet to femtepladser af sig.
Hey, prøv lig' at hør' her:

Det fremgår af AaB's hjemmeside, at førsteholdstruppen nu udgøres af 27 spillere, så den åreladning har Gaarde da mere end løst (også selvom vi kommer ned på 26, når Thomsen rejser). Det er utrolig flot arbejde af den sportslige ledelse på den måde at være på forkant. Men deres arbejde er måske alligevel ikke så svært.
Fodbold skal ses med hjertet!

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 8. jun 2016, 12:24

Gamen skrev:
seamann skrev: Den ene som du hentyder til er jo nok RJ, som du hele vejen igennem har haft noget der minder om et uforklarligt had til. Det må næsten være noget personligt mellem dig og ham, selv efter han er væk fortsætter tilsviningen.
Og da den anden iflg dig, er væk nu, må det jo være enten KEP eller Spalvis, du hentyder til. Flot, lad os hænge dem til tørre de svin (dog uden at nævne navne).
Har du ikke andet at give dig til, end at give dig i kast med mine indlæg?
Jeg beklager, at du finder det nødvendigt. Desværre for dig, så byder jeg ind med væsentligt mere til dette forum end du gør.
Jo, jeg har masser af andet at give mig til end dine indlæg. Jeg finder det blot besynderligt, at du driver en så ensporet hetz.

Mht til det fremhævede, så har jeg ikke noget problem med det. Det er helt fint, at du byder ind med væsentligt mere end jeg (som mange andre heldigvis også gør).

Jeg syntes fortsat du mangler at svare på, hvorfor kritikken mod enkeltpersoner (specielt RJ) bliver så ensrettet og personlig.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 8. jun 2016, 12:36

white splash skrev:
Gamen skrev:Vi skal i hvert fald have spillere ind med sult. Nogle der VIL AaB, og ikke bruger AaB som springbræt. Når man læser Jönsson's første interview med OB, og han fortæller åbent og ærligt at han ser OB som et springbræt, så er det præcis sådan nogle spillere vi skal undgå.

Det er ingen hemmelighed, at der har været en stigende utilfredshed internt på holdet med nogle spillere, som har haft for travlt med sig selv og deres videre karriereforløb.

Det skal vi ud over, så holdånden kan genskabes i den form som den havde i en lang periode under Kent Nielsen. Det er den der har bragt AaB langt.
Den der har jeg lige misset, kan du uddybe? Hvem drejer det sig om?
Kan du dokumentere denne påstand, eller gætter du bare? :D
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 12:44

seamann skrev:
Jeg syntes fortsat du mangler at svare på, hvorfor kritikken mod enkeltpersoner (specielt RJ) bliver så ensrettet og personlig.
Der er ikke nogen ensrettet eller personlig kritik. Det er vurderet ud fra hans spil og hans situation, og noget tyder på at jeg har haft ret.
Jeg sagde forud for den her vintersæson at hverken Jönsson eller Thrane ville få forlænget, førstnævnte fordi han ikke var sin løn værd. Det har AaB så heller ikke vurderet.
Jeg er interesseret i at AaB får så stærkt et hold som muligt, ikke i at vi har spillere rendende der ikke præsterer.

Spillerne har jeg absolut INTET forhold til, med meget få undtagelser. Det har jeg til klubben.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 12:46

Arendt skrev: Kan du dokumentere denne påstand, eller gætter du bare? :D
Ligesom med alle andre udsagn du læser herinde, så vælger du helt selv hvad du vil tro på.

Jeg har ikke behov for at gætte.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 8. jun 2016, 12:53

Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Lad os håbe at det er et spørgsmål om hvad vi vil betale, og ikke hvad vi kan betale.

Det vil være skidt hvis vi stadig opererer med budget der gør at Esbjerg kan slå os på transfermarkedet, så bliver det svært at få kvalitetsspillere.

Men jeg græder bestemt ikke over, at Park ikke bliver til noget, for det i mine øjne lidt en lottokupon.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brodernumsi » 8. jun 2016, 13:01

Gamen skrev: Desværre for dig, så byder jeg ind med væsentligt mere til dette forum end du gør.
Arrogance, nedladendehed og bedrevidende, er selvføgelig også bidrag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 8. jun 2016, 13:37

Brodernumsi skrev: Arrogance, nedladendehed og bedrevidende, er selvføgelig også bidrag.
Elegant.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jun 2016, 13:44

Hvis AaB havde været efter Park så tror jeg der havde været skrevet om det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af BoT » 8. jun 2016, 14:07

Hanga skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Lad os håbe at det er et spørgsmål om hvad vi vil betale, og ikke hvad vi kan betale.

Det vil være skidt hvis vi stadig opererer med budget der gør at Esbjerg kan slå os på transfermarkedet, så bliver det svært at få kvalitetsspillere.

Men jeg græder bestemt ikke over, at Park ikke bliver til noget, for det i mine øjne lidt en lottokupon.
Det handler jo ikke nødvendigvis om, hvem der har det største budget, men om hvem, der vurderer, at Park er prisen værd. Vi kan nemt råde over et større budget end Esbjerg men vurdere ham til at være en dårligere investering, end Esbjerg gør.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 8. jun 2016, 14:16

BoT skrev:
Hanga skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:Park forhandler angiveligt med Esbjerg og flere andre klubber - danske såvel som udenlandske. Så AaB er nok en af de andre danske.
AaB er ude af handlen igen. Vi trækker os pga. økonomien - Hobro forlanger for meget for ham.
Lad os håbe at det er et spørgsmål om hvad vi vil betale, og ikke hvad vi kan betale.

Det vil være skidt hvis vi stadig opererer med budget der gør at Esbjerg kan slå os på transfermarkedet, så bliver det svært at få kvalitetsspillere.

Men jeg græder bestemt ikke over, at Park ikke bliver til noget, for det i mine øjne lidt en lottokupon.
Det handler jo ikke nødvendigvis om, hvem der har det største budget, men om hvem, der vurderer, at Park er prisen værd. Vi kan nemt råde over et større budget end Esbjerg men vurdere ham til at være en dårligere investering, end Esbjerg gør.
Det er vel også hvad Hanga skriver. I øvrigt minder situationen måske om Mensah-handlen forrige år, selvom Mensah har et helt andet niveau end Park.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jernskjorten » 8. jun 2016, 14:17

Gamen skrev:Vi skal i hvert fald have spillere ind med sult. Nogle der VIL AaB, og ikke bruger AaB som springbræt. Når man læser Jönsson's første interview med OB, og han fortæller åbent og ærligt at han ser OB som et springbræt, så er det præcis sådan nogle spillere vi skal undgå. ...
Jeg synes egentlig ikke, at det ene udelukker det andet. Mener sagtens at vi kan have spillere, der både vil AaB, men også ser klubben som vejen til større udfordringer og ligaer. Jeg vil da endda håbe, at spillere, der ser sig selv spille Bundesliga, La Liga osv. om 5 år, har lyst til at benytte AaB som springbræt, for ellers ved jeg ikke, hvorfor spillere med et stort potentiale skulle vælge at spille i AaB.

Jeg vil bestemt ikke have noget imod, at en type som Emre Mor ser AaB som et fornuftigt sted at udvikle karrieren til noget større. Det samme gælder spillere som Jönsson (som jeg godt har kunnet se noget ekstraordinært i), der har behov for at få karrieren på ret køl, men stadig ser sig selv spille i de store ligaer.

Låst