Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2016, 15:50

Jeg har altid tænkt Emil Larsen, som en 4-3-3 angriber og dermed ikke passer han ikke ind i AaB som spillertype.

Men han er måske som trolde og løg en mand med flere lag ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jun 2016, 15:57

Alexis skrev:
Eksil skrev:
Søgaard skrev:
Eksil skrev:
Patmand skrev:
Og til de dovne kan jeg oplyse at hans løn ligger på $175.000
Godt gravearbejde. Nogen der har lyst til at betale 100.000 kr om måneden + evt. mere for at kompensere for skatteforskelle?
100.000 er altså ikke alverden. 24'årig ligalandsholdsspiller med over 200 ligakampe og 40-50 mål, 5 A-landskampe. Det er ikke lønnen der skal afskrække os så, det er mentaliteten som gør det tvivlsomt, om vi kan hæve hans bundniveau. Og videre gør det tvivlsom, om der er videresalgspotentiale, fordi han bare godt kan lide at være på øen. Kendte vi ham ikke og var han svensker, havde vi jublet.

Edit:
Hvad tror du vi giver om måneden for 24'årige Meilinger med 180 ligakampe ca (wiki) og 25 mål, 0 landskampe?
Det er ikke Emils metritter den er gal med, det er hans attitude. Tror man på ham, så er det sikkert en god aftale, men det gør jeg ikke. Tror han skal helt hjem til Københavnsområdet og bygge op igen.

Melinger får sikkert også en god hyre (med skatterabat som "forsker"?), men kender ikke noget til, at han skulle være kørt helt sur i den flere gange.
Jeg er kæmpe fan af at give Emil Larsen chancen. Han får ikke mere end en middel løn, og man ved der er mulighed for at det kan gå helt vildt godt. At det også kan gå den anden vej er en risiko vi må leve med. Vi kan ikke hente spillere med højere topniveau til AaB end ham.
Problemet er jo, at hvis vi signer Emil Larsen skal det jo være for at bygge holdet op med ham som profil uagtet han måske er billig. Vi er i gang med at bygge et nyt hold og kvalitetsmæssigt er truppen tynd uagtet vi har mange spillere. Lad os sige, at det går skidt og holdet kommer ind i en dårlig spiral ala. 2010/2011. Så vil vi stå os rigtigt skidt ved, at en af dem der skal vende butikken er Emil Larsen. Som jeg ser Larsen kunne han være et stærkt 3. valg bag Meillinger og Thomsens afløser og det tror jeg ikke han kan leve med (eller at AaB vil bruge så mange penge på et 3. valg). Derudover tror jeg det vil skabe en masse støj, hvis Larsen ikke slår til og han bliver bænket for Børsting eller Basso.

En anden ting er, at jeg virkelig ikke kan lide signalet i, at vi tager affaldet fra en konkurrende klub, som har gjort det til en hobby at hugges vores dyreste spillere. Det vil være et endnu mere fesent signal udover den pipeline Kent har bygget mellem Hornevej og Odense.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 14. jun 2016, 16:11

thomasjn skrev:
Alexis skrev:
Eksil skrev:
Søgaard skrev:
Eksil skrev:
Patmand skrev:
Og til de dovne kan jeg oplyse at hans løn ligger på $175.000
Godt gravearbejde. Nogen der har lyst til at betale 100.000 kr om måneden + evt. mere for at kompensere for skatteforskelle?
100.000 er altså ikke alverden. 24'årig ligalandsholdsspiller med over 200 ligakampe og 40-50 mål, 5 A-landskampe. Det er ikke lønnen der skal afskrække os så, det er mentaliteten som gør det tvivlsomt, om vi kan hæve hans bundniveau. Og videre gør det tvivlsom, om der er videresalgspotentiale, fordi han bare godt kan lide at være på øen. Kendte vi ham ikke og var han svensker, havde vi jublet.

Edit:
Hvad tror du vi giver om måneden for 24'årige Meilinger med 180 ligakampe ca (wiki) og 25 mål, 0 landskampe?
Det er ikke Emils metritter den er gal med, det er hans attitude. Tror man på ham, så er det sikkert en god aftale, men det gør jeg ikke. Tror han skal helt hjem til Københavnsområdet og bygge op igen.

Melinger får sikkert også en god hyre (med skatterabat som "forsker"?), men kender ikke noget til, at han skulle være kørt helt sur i den flere gange.
Jeg er kæmpe fan af at give Emil Larsen chancen. Han får ikke mere end en middel løn, og man ved der er mulighed for at det kan gå helt vildt godt. At det også kan gå den anden vej er en risiko vi må leve med. Vi kan ikke hente spillere med højere topniveau til AaB end ham.
Problemet er jo, at hvis vi signer Emil Larsen skal det jo være for at bygge holdet op med ham som profil uagtet han måske er billig. Vi er i gang med at bygge et nyt hold og kvalitetsmæssigt er truppen tynd uagtet vi har mange spillere. Lad os sige, at det går skidt og holdet kommer ind i en dårlig spiral ala. 2010/2011. Så vil vi stå os rigtigt skidt ved, at en af dem der skal vende butikken er Emil Larsen. Som jeg ser Larsen kunne han være et stærkt 3. valg bag Meillinger og Thomsens afløser og det tror jeg ikke han kan leve med (eller at AaB vil bruge så mange penge på et 3. valg). Derudover tror jeg det vil skabe en masse støj, hvis Larsen ikke slår til og han bliver bænket for Børsting eller Basso.

En anden ting er, at jeg virkelig ikke kan lide signalet i, at vi tager affaldet fra en konkurrende klub, som har gjort det til en hobby at hugges vores dyreste spillere. Det vil være et endnu mere fesent signal udover den pipeline Kent har bygget mellem Hornevej og Odense.
Du blander lidt æbler og pærer. Emil Larsens kvaliteter som fodboldspiller har intet at gøre med, at OB har hentet fire spillere fra os.

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jun 2016, 16:42

Arendt skrev:
Du blander lidt æbler og pærer. Emil Larsens kvaliteter som fodboldspiller har intet at gøre med, at OB har hentet fire spillere fra os.

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.
Der var en grund til jeg skrev den sidste del i et afnsit for sig. Fordi det netop var en anden pointe. Min hovedpointe er nu, at jeg synes han er en meget meget dyr lottokupon og det er farligt at bygge holdet op om en mand med sådan en psyke.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af martinaalborg » 14. jun 2016, 16:45

......

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.[/quote]

Han ville være den perfekte Thomsen-afløser....
Han blev brugt HELT forkert i OB....

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 14. jun 2016, 16:46

Eksil skrev:
Søgaard skrev:
Eksil skrev:
Patmand skrev:
Og til de dovne kan jeg oplyse at hans løn ligger på $175.000
Godt gravearbejde. Nogen der har lyst til at betale 100.000 kr om måneden + evt. mere for at kompensere for skatteforskelle?
100.000 er altså ikke alverden. 24'årig ligalandsholdsspiller med over 200 ligakampe og 40-50 mål, 5 A-landskampe. Det er ikke lønnen der skal afskrække os så, det er mentaliteten som gør det tvivlsomt, om vi kan hæve hans bundniveau. Og videre gør det tvivlsom, om der er videresalgspotentiale, fordi han bare godt kan lide at være på øen. Kendte vi ham ikke og var han svensker, havde vi jublet.

Edit:
Hvad tror du vi giver om måneden for 24'årige Meilinger med 180 ligakampe ca (wiki) og 25 mål, 0 landskampe?
Det er ikke Emils metritter den er gal med, det er hans attitude. Tror man på ham, så er det sikkert en god aftale, men det gør jeg ikke. Tror han skal helt hjem til Københavnsområdet og bygge op igen.

Melinger får sikkert også en god hyre (med skatterabat som "forsker"?), men kender ikke noget til, at han skulle være kørt helt sur i den flere gange.
Jeg er helt enig i, at det er attituden og voldsom hjemve. Jeg siger bare, at 100k isoleret set ikke er voldsomt for en kant med det kendte topniveau.

Det var ikke for at sige noget om Meilinger som spiller og person, det var blot for at sige, at skal vi hente en kant ude fra så skal han også aflønnes. For at blive forskerbeskattet skal han mindst have 62.000 om måneden.

Jeg er enig med thomasjn i, at skal det være en spiller vi skal bygge holdet op om er EL ikke noget godt match, men hvem siger også vi skal det - Jönsson er heller ikke en modgangsspiller. Signer vi ham, og han selv er indforstået med at være i det mørke nordjylland, så er det for 100k/md ikke det værste der er sket. Det negative er alle de ting der bliver nævnt, det positive er, at vi kender de udfordringer der er for ham. Men jeg tror slet ikke han vil til Aalborg, der er for langt hjem, så det er nok ikke en relevant diskussion.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2016, 17:14

Med den sammensætning vi har i angrebet. Ene som skal have en rigtig goalgetter ved sin side, Helenius som godt kunne en sådan, da han også bevæger sig mere over banen. Pohl virker afgjort som en angriber der kan bruge en sådan. Og med de to talenter Sebastian Grønning og V. Ahlmann som godt kunne have en mere erfaren og lære af.

Giver det så ikke sig selv ?

Vi skal hente en svensker, som har prøvet en del og nu er oppe i 30'erne. Der er mit univers to svenske angribere, som opfylder den profil og som begge er transferfri.

1) Zlatan
2) Rade Prica

Sæt i gang Gaarde.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2016, 21:57

thomasjn skrev:
Arendt skrev:
Du blander lidt æbler og pærer. Emil Larsens kvaliteter som fodboldspiller har intet at gøre med, at OB har hentet fire spillere fra os.

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.
Der var en grund til jeg skrev den sidste del i et afnsit for sig. Fordi det netop var en anden pointe. Min hovedpointe er nu, at jeg synes han er en meget meget dyr lottokupon og det er farligt at bygge holdet op om en mand med sådan en psyke.
Vi er vel enige om at Emil Larsen næppe vil være specielt ombejlet blandt ligaens bedre klubber, at han næppe kan forvente at komme i nærheden af at få samme løn som i MLS, og at han dermed ikke vil være en overdrevet dyr herre... ellers har vi i hvert fald vidt forskellige forudsætninger for hvad vi mener om en evt. handel. Manden har ikke vist noget i flere år, og der er grænser for hvor meget et potentiale kan koste.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brent » 14. jun 2016, 22:02

Jeg så gerne man hentede Johan Absalonsen, han har været outstanding i foråret og har kun et år tilbage SF kontrakten
AaB - the Nordic gateway to Europe

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 14. jun 2016, 22:20

Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Arendt skrev:
Du blander lidt æbler og pærer. Emil Larsens kvaliteter som fodboldspiller har intet at gøre med, at OB har hentet fire spillere fra os.

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.
Der var en grund til jeg skrev den sidste del i et afnsit for sig. Fordi det netop var en anden pointe. Min hovedpointe er nu, at jeg synes han er en meget meget dyr lottokupon og det er farligt at bygge holdet op om en mand med sådan en psyke.
Vi er vel enige om at Emil Larsen næppe vil være specielt ombejlet blandt ligaens bedre klubber, at han næppe kan forvente at komme i nærheden af at få samme løn som i MLS, og at han dermed ikke vil være en overdrevet dyr herre... ellers har vi i hvert fald vidt forskellige forudsætninger for hvad vi mener om en evt. handel. Manden har ikke vist noget i flere år, og der er grænser for hvor meget et potentiale kan koste.
Præcis.

Hvis handlen går i hus med 4.5 mio. kr. for Thomsen, så vil vi nok kunne få Emil Larsen for omkring 2 mio. kr., da han gerne vil hjem til Danmark.

Columbus Crew kan ikke bruge en spiller, som ikke er faldet til.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2016, 22:42

I er da fuldstændig vanvittige hvis I forventer at AaB vil hente ham, og endda betale 2 mill i transfer.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9800 » 14. jun 2016, 22:49

Jeg mener ja tak til Emil Larsen, men jeg tror han ender i Brøndby

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 14. jun 2016, 22:54

9800 skrev:Jeg mener ja tak til Emil Larsen, men jeg tror han ender i Brøndby
De har hentet borring mon ikke de kigger efter andre pladser?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9800 » 14. jun 2016, 22:58

Det er efterhånden sjældent at Brøndby handler rationelt!

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Bosal » 14. jun 2016, 23:19

Han ender da i Lyngby, de er ved at hente de gamle spillere hjem - senest Lasse Rise som også er tidligere Lyngby spiller.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2016, 23:25

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Arendt skrev:
Du blander lidt æbler og pærer. Emil Larsens kvaliteter som fodboldspiller har intet at gøre med, at OB har hentet fire spillere fra os.

Han er en dygtig udfordrende kantspiller, som kan have et svingende niveau, men som vil passe langt bedre ind i vores tekniske spillestil end den spillestil, som OB praktiserede. Herudover lå OB nr. 10 i de sæsoner, hvor han var der, mens vi som minimum bør være i top 6.

Hans topniveau er landsholdet og meget tæt på Thomsens niveau. Jeg synes, at det ville være en god signing.
Der var en grund til jeg skrev den sidste del i et afnsit for sig. Fordi det netop var en anden pointe. Min hovedpointe er nu, at jeg synes han er en meget meget dyr lottokupon og det er farligt at bygge holdet op om en mand med sådan en psyke.
Vi er vel enige om at Emil Larsen næppe vil være specielt ombejlet blandt ligaens bedre klubber, at han næppe kan forvente at komme i nærheden af at få samme løn som i MLS, og at han dermed ikke vil være en overdrevet dyr herre... ellers har vi i hvert fald vidt forskellige forudsætninger for hvad vi mener om en evt. handel. Manden har ikke vist noget i flere år, og der er grænser for hvor meget et potentiale kan koste.
Præcis.

Hvis handlen går i hus med 4.5 mio. kr. for Thomsen, så vil vi nok kunne få Emil Larsen for omkring 2 mio. kr., da han gerne vil hjem til Danmark.

Columbus Crew kan ikke bruge en spiller, som ikke er faldet til.
Transfer? No no... der snakkes om at han får lov til at gå gratis eller til en minimal transfer. Han skal i min bog være stort set gratis, og være villig til en kraftig lønnedgang for at give det chancen i en god dansk klub, som spiller en type fodbold der passer til ham, ellers er han i min verden ikke interessant overhovedet. Jeg kan på ingen måde se ham blive hentet som en mand man tør tro på kan være et oplagt førstevalg på en position, og lønsedlen må være derefter, hvis det skal være interessant.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 15. jun 2016, 06:00

Lige nu uden yderligere forstærkninger har vi et meget ordinært hold. Thomsen, spalvis, Dalsgaard og jønsson er væk (og kep) og vi har kun fået 3 erstatninger som vi ikke kender kvaliteten på (Holgerson, meilinger og helenius (er han i stand til at finde fortidens niveau))

Vi har brug for at hente mindst 2 rutinerede spillere med noget X-Factor, der kan få de andre til at lyse op igen. Helst en offensiv midtbane og en offensiv back.

(Ved godt vi har fået 6 unge op men normalt tager det mindst 1-1 1/2 sæson inden selv de bedste talenter er helt på SL-niveau)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 15. jun 2016, 10:19

Aldrig har jeg været så utålmodig.. Jeg har det som et barn der venter på at åbne sin Legoborg!!
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 15. jun 2016, 11:12

Gamling skrev:Lige nu uden yderligere forstærkninger har vi et meget ordinært hold. Thomsen, spalvis, Dalsgaard og jønsson er væk (og kep) og vi har kun fået 3 erstatninger som vi ikke kender kvaliteten på (Holgerson, meilinger og helenius (er han i stand til at finde fortidens niveau))

Vi har brug for at hente mindst 2 rutinerede spillere med noget X-Factor, der kan få de andre til at lyse op igen. Helst en offensiv midtbane og en offensiv back.

(Ved godt vi har fået 6 unge op men normalt tager det mindst 1-1 1/2 sæson inden selv de bedste talenter er helt på SL-niveau)
Jeg er sådan set enig, bare vi slipper for at få spillere med x-faktor ind. Vi skal heller ikke have nogen med DNA.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 15. jun 2016, 11:15

BREAKING: Viktor Ahlmann overvejer at blive udlejet til Jammerbugt for endnu en sæson... Lyder som fornuftig ide, hvis ikke en 1. div. klub viser interesse for lejemål.

Låst