Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af birk » 13. jul 2016, 17:47

Boring klar forstærkning, hvis han ender i AaB

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Califfen » 13. jul 2016, 19:03

FlæskeFrank skrev:Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
Jeg er ret sikker på, at det er sæsonen og ikke kalenderåret man går efter i sådan en situation, så ingen grund til bekymring dér.

Men fungerer han i vores system? Vi spiller jo heller ikke med traditionelle kanter, men med mere indadsøgende kantspillere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brodernumsi » 13. jul 2016, 19:23

birk skrev:Boring klar forstærkning, hvis han ender i AaB
Jamen...Hans tænder er offside. :o
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Super Hansen » 13. jul 2016, 19:49

9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
Ville være et stort ja tak herfra, om ikke andet til at styrke hovedspillet defensivt.

Tja.. måske en om skoles til højre bak ala. Dalsgaaed :cool:

Sent from my iPhone using Tapatalk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 13. jul 2016, 20:19

Hvis Kadrii er ved at blive træt af at sidde på bænken i FCK kunne han være et interessant emne. Konkurrencen er meget hård i FCK og chancen for at Kadrii erobrer en stamplads er nok ikke speciel stor. Det der taler imod et skifte er dels økonomien samt Kadriis bentøj, da han har slidt med nogle alvorlige skader.
Kadrii er imidlertid en spiller der har fremtiden foran sig modsat Borring, samt Kadrii har et større potentiale.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Uldahl » 13. jul 2016, 21:51

Ser gerne Borring i AaB vi mangler fart, og styrke i luftrummet og han kan bidrage med noget til kanten. Set i lyset af at vi har lagt et bud på 2,4 mill til Randers for en kant er det ikke umuligt at Gaarde arbejder på at hente ham.

HB er dog stadig den største mangel ved holdet, der skal bare noget ind der. Håber der bliver arbejdet seriøst på at hente noget kvalitet der.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 13. jul 2016, 21:59

Borring er en udmærket spiller, men problemet er vel lidt, at vi ligesom "det nye Brøndby version 9.0" heller ikke spiller med traditionelle kantspillere, men med brede midtbanespillere der opererer snævert i banen og som løber mellem modstanderens kæder.

Vi skal ændre vores måde at spille på for at få ham ind på holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2016, 22:08

Det er vildt så forskelligt vi alle ser på, hvor behovet for forstærkning er størst.
Kan slet ikke se vi mangler noget på hverken midtbane eller i angrebet.
En back ville være dejligt men mener helt klart at behovet for en stærk midterforsvar er størst.

Selvfølgelig kan vi bruge forstærkninger alle steder hvis økonomien ikke spillede en rolle. Men hvis kun der er et skud i bøssen nu, så håber jeg Gaarde dropper planerne om en kanrspiller og skaffer noget fysik til midterforsvaret i stedet.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 13. jul 2016, 22:10

Borring, forstår overhovedet ikke at nogen kan ønske ham til AaB. Ja vi har brug for hovedstødsstyrke, men da ikke på vores kanter og han er slet ikke fiks nok til at spille kant i vores system. Borring er rugbrødsspiller og sådan nogen bør vi hente til defensiven - ikke offensiven. Har derudover aldrig set ham som mere end middelgod og hvorfor hente en middelmådig på 31? Hurtigheden begynder at forsvinde i den alder og hvad er der så tilbage? En header på kanten der kun kan heade kan jeg ikke se vi kan bruge. Derudover har der været alt for meget udfald i hans karriere.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 13. jul 2016, 22:15

Ville ikke have noget imod at vi hentede en (formentligt) gratis Mate Vatsadze i ÅGF. I givet fald skulle det optimalt set kombineres med udlejning af Grønning og/eller Pohl, så deres udvikling ikke går i stå. Men vi henter sgu nok ikke Vatsadze :-)

Alle kræfter bør lægges i at hente en højre back eller midterforsvarer, men er bange for Gaarde ser bemandingen som tilfredsstillende :@

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 13. jul 2016, 22:28

KJ skrev:Ville ikke have noget imod at vi hentede en (formentligt) gratis Mate Vatsadze i ÅGF. I givet fald skulle det optimalt set kombineres med udlejning af Grønning og/eller Pohl, så deres udvikling ikke går i stå. Men vi henter sgu nok ikke Vatsadze :-)

Alle kræfter bør lægges i at hente en højre back eller midterforsvarer, men er bange for Gaarde ser bemandingen som tilfredsstillende :@
Hvad pokker skal vi med Vatsadze? Ja jeg synes klubben skal signe og vi stadig mangler en del, men vi skal da ikke hente nulbonner. Vatsadze var god i 1. division, men har aldrig slået til i Suppen - nej tak!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2016, 22:31

KJ skrev:Ville ikke have noget imod at vi hentede en (formentligt) gratis Mate Vatsadze i ÅGF. I givet fald skulle det optimalt set kombineres med udlejning af Grønning og/eller Pohl, så deres udvikling ikke går i stå. Men vi henter sgu nok ikke Vatsadze :-)

Alle kræfter bør lægges i at hente en højre back eller midterforsvarer, men er bange for Gaarde ser bemandingen som tilfredsstillende :@
Jeg ser Vatsadze som ordinær. Virker ikke til at have højt nok superliganiveau.

Mener dog stadig at angrebet mangler en som kan presse Ene og Helenius.
- FlæskeFrank

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 13. jul 2016, 23:33

birk skrev:Boring klar forstærkning, hvis han ender i AaB
Det er fantastisk at foreslå Borring til AaB, når han ikke vil være i Brøndby pga spillestilen. AaB spiller heller ikke med traditionelle bredtstående kanter... Nej, så skulle han spille højre back i vores system
AaB i hjertet

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tyskeren » 14. jul 2016, 08:20

Gaarde6 skrev:Det er vildt så forskelligt vi alle ser på, hvor behovet for forstærkning er størst.
Kan slet ikke se vi mangler noget på hverken midtbane eller i angrebet.
En back ville være dejligt men mener helt klart at behovet for en stærk midterforsvar er størst.

Selvfølgelig kan vi bruge forstærkninger alle steder hvis økonomien ikke spillede en rolle. Men hvis kun der er et skud i bøssen nu, så håber jeg Gaarde dropper planerne om en kanrspiller og skaffer noget fysik til midterforsvaret i stedet.
Jeg må sige at jeg er 100 % enig med dig! Blåbjerg og KP holder bare ikke distancen over en hel sæson - så jeg ser også hellere en defensiv forstærkninger!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 08:44

Tyskeren skrev:
Gaarde6 skrev:Det er vildt så forskelligt vi alle ser på, hvor behovet for forstærkning er størst.
Kan slet ikke se vi mangler noget på hverken midtbane eller i angrebet.
En back ville være dejligt men mener helt klart at behovet for en stærk midterforsvar er størst.

Selvfølgelig kan vi bruge forstærkninger alle steder hvis økonomien ikke spillede en rolle. Men hvis kun der er et skud i bøssen nu, så håber jeg Gaarde dropper planerne om en kanrspiller og skaffer noget fysik til midterforsvaret i stedet.
Jeg må sige at jeg er 100 % enig med dig! Blåbjerg og KP holder bare ikke distancen over en hel sæson - så jeg ser også hellere en defensiv forstærkninger!
Enig, kan ikke se de to starte for nogen af vores konkurrenter eller at de for alvor har potentialet. Kasper P var en nødløsning fra amatørafdelingen og det var en god ide at prøve det af, men han er ikke god nok til at være starte. Han er mere en søn af huset man kan have gående som en 4 valg. (til nøds 3. valg). Blåbjerg ser jeg lidt mere talent i, men hans fysik taler imod ham som stopper og som back er han simpelthen for ringe defensivt. At konkurrencen er lige mellem de to siger ikke så meget om kvalitet. Det handler for mig at se mere om, at de er lige ringe.

Derudover skal vi bruge en højre back. Patrick holder simpelthen heller ikke niveu på den lange bane. Han er for så vidt en fin trupspiller, men han har også bevist han ikke er en stam spiller. Dalgaard kunne være med til at skabe noget uro selv når vi har spillet dårligt. Patrick er kun god når det virkelig kører for holdet.

Derudover skal vi have mindst en profil mere til offensiven. Enten en angriber eller en individualist til kanterne. Jeg ser nok helst en angriber for at være ærlig. Enevoldsen har ikke været god størstedelen af tiden efter han er kommet tilbage og han har endnu ikke vist, at han kan være første violin i et angreb. Han figthede godt i foråret, men spillemæssigt var han slet ikke god nok. Derudover har vi tre potentielle startere i Helenius, Basse og Pohl der er ude. Derfor bør vi have en angriber der enten er en målscorer eller en der skaber noget i det offensive spil. Alternativt kunne sidste nævnte også være en kanttype, hvis man vil spille Risgård centralt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 14. jul 2016, 08:53

Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.
Det er vel en afvejning. Vil den pågældende spiller have godt af at begå sig i et deltidsprof-miljø, med lavere træningsintensitet?

Mange af de her unge spillere bliver jo netop også testet i, hvordan de håndterer overgangen til "voksenfodbold". Kontinuerlig træning, ordentlig restitution mellem træningerne, finde et stabilt niveau til træning osv.
Det var vel f.eks. det Bruhn faldt på - at han simpelthen havde problemer med at levere til træning.

Når det så er sagt, så skal vi altså indstille os på at måske 1-2 af de her knægte vi har fået op i år rent faktisk blive til noget. Der er ingen garantier. Der var kæmpestore forhåbninger til spillere som Christian Rye og Andreas Bruhn bare året inden de rykkede op, men den ene viste sig simpelthen for svag rent fysisk og den anden havde også store mangler.
Jeg er rørende enig mht. udlejning. Det giver ingen mening hvis vi tror bare den mindste smule på spilleren. 1. division er en ren præstationsliga, hvor der ikke er plads til at give en ung spiller chancen - især ikke hvis det er en ung spiller, der ikke kan give klubben en transferindtægt. Så er det 100 gange bedre at lade dem spille på reserveholdet, især fordi de så også fortsat træner med i AaB, hvilket er det allervigtigste for deres udvikling.

Jeg synes dog også du er for hård ved vores talenter de sidste par sæsoner:

Årgang 96: 11 startede kampe - rigtig stærkt for to førsteårsseniorer i Pohl og Abildgaard.
Årgang 95: 33 startede kampe - både Børsting og Blåbjerg har nærmer sig begge de 50 SL-kampe, hvilket er rigtig stærkt for en andenårssenior.
Årgang 94: 2 startede kampe - Bruhn har ikke slået igennem - men man kunne også regne 2xLucas med i årgang 94 og så skifter billedet lidt...
Årgang 93: 60 startede kampe - dvs. to stamspillere (Thomsen+KP), hvoraf den ene er på landsholdet og solgt til Ligue 1. Rigtig flot output.

De sidste fire årgange har vi altså uddannet 3 A-landsholdsspillere plus 2 OL-landsholdsspillere - selvom ingen af dem er fyldt 24 endnu. Derudover holder vi en stabil kadence med at to spillere fra hver årgang bliver etablerede Superliga-spillere allerede som 2.-3. årsseniorer.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 09:05

Yankee skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.
Det er vel en afvejning. Vil den pågældende spiller have godt af at begå sig i et deltidsprof-miljø, med lavere træningsintensitet?

Mange af de her unge spillere bliver jo netop også testet i, hvordan de håndterer overgangen til "voksenfodbold". Kontinuerlig træning, ordentlig restitution mellem træningerne, finde et stabilt niveau til træning osv.
Det var vel f.eks. det Bruhn faldt på - at han simpelthen havde problemer med at levere til træning.

Når det så er sagt, så skal vi altså indstille os på at måske 1-2 af de her knægte vi har fået op i år rent faktisk blive til noget. Der er ingen garantier. Der var kæmpestore forhåbninger til spillere som Christian Rye og Andreas Bruhn bare året inden de rykkede op, men den ene viste sig simpelthen for svag rent fysisk og den anden havde også store mangler.
Jeg er rørende enig mht. udlejning. Det giver ingen mening hvis vi tror bare den mindste smule på spilleren. 1. division er en ren præstationsliga, hvor der ikke er plads til at give en ung spiller chancen - især ikke hvis det er en ung spiller, der ikke kan give klubben en transferindtægt. Så er det 100 gange bedre at lade dem spille på reserveholdet, især fordi de så også fortsat træner med i AaB, hvilket er det allervigtigste for deres udvikling.

Jeg synes dog også du er for hård ved vores talenter de sidste par sæsoner:

Årgang 96: 11 startede kampe - rigtig stærkt for to førsteårsseniorer i Pohl og Abildgaard.
Årgang 95: 33 startede kampe - både Børsting og Blåbjerg har nærmer sig begge de 50 SL-kampe, hvilket er rigtig stærkt for en andenårssenior.
Årgang 94: 2 startede kampe - Bruhn har ikke slået igennem - men man kunne også regne 2xLucas med i årgang 94 og så skifter billedet lidt...
Årgang 93: 60 startede kampe - dvs. to stamspillere (Thomsen+KP), hvoraf den ene er på landsholdet og solgt til Ligue 1. Rigtig flot output.

De sidste fire årgange har vi altså uddannet 3 A-landsholdsspillere plus 2 OL-landsholdsspillere - selvom ingen af dem er fyldt 24 endnu. Derudover holder vi en stabil kadence med at to spillere fra hver årgang bliver etablerede Superliga-spillere allerede som 2.-3. årsseniorer.
Men heri ligger jo også, at man bevidst har valgt at satse på Kasper P og Blåbjerg selvom de ved gud ikke har været gode. VI kunne spille de næste tre sæsoner med årgang 97'ere, hvis vi bestemte os for det uden, at det ville sige noget som helst om deres dygtighed. Ligeldes er det jo ikke fordi en Abildgaard har set specielt Superliga-moden ud, men han spillede da Gaarde ikke ville erkende vi er tynde på central midt før denne sommer.

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 14. jul 2016, 09:41

Det er fandens, at man ikke kan lokke (eller betale for?) Christoffer Remmer til klubben. Dygtig højreback, der også kan agere backup på CB (hvis ikke han endda er bedre end Blåbjerg og KP?).

Så ham som det perfekt indkøb, men måske hungrer han efter udland..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2016, 10:25

Borring passer slet ikke ind i vores spilkoncept, så glem ham nu...

Vi skal stadig gå efter Masango, i mine øjne.

Jeg har en forventning om at Grønning og M. Christensen viser os takter, der vil bringe dem tættere på en startplads end f.eks. Abildgaard og Kakeeto. Desuden tror jeg på at vi snart vil se Jannik Pohl snuppe en startplads, når han ellers kommer i form. Tror stadig ikke på Helenius som en stabil spiller.

Bassogog bliver et uhyggeligt bekendtskab for de fleste forsvar i dk.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af BoT » 14. jul 2016, 10:56

thomasjn skrev: Men heri ligger jo også, at man bevidst har valgt at satse på Kasper P og Blåbjerg selvom de ved gud ikke har været gode. VI kunne spille de næste tre sæsoner med årgang 97'ere, hvis vi bestemte os for det uden, at det ville sige noget som helst om deres dygtighed. Ligeldes er det jo ikke fordi en Abildgaard har set specielt Superliga-moden ud, men han spillede da Gaarde ikke ville erkende vi er tynde på central midt før denne sommer.
Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.

Låst